Jaké lehčí duše na 28mm silniční pláště

31 nepřečtených
  • hannawald

    Ahoj,

    jaké vybrat lehčí duše pro 700×28 silniční pláště? Ideálně 60mm galuskový ventilek. Většina lehčích duší je max. do 25mm šířky, některé jen do 23mm šířky.

    Lehčí duše je pro mě kolem 70g. O úplných ultralightech s šířkou stěny 0,45mm nepřemýšlím. Dá se dlouhodobě nezávodně vozit něco s šířkou stěny 0,6mm stavěné na max 25mm široké pláště nebo to raději nepokoušet a vzít Schwalbe SV15 kolem 110g?

    Bezdušáky zatím neuvažuji.

    Díky!

    0 0
    • jecnak  

      Latexove Micheliny. Mam pocit, ze Scalar je dokonce bezne vozi na krosu.

      0 0
    • Jezevec70  

      Klidně dej ty, co do 23mm plášťů. Vozím to taky tak a žádný problém s tím nemám.

      0 0
    • kubad  

      v 29" vozím bez problémů lehké 26" duše¨

      nevidím sebemenší problém použít duší do 25mm na 28mm pláště

      0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Latexove Micheliny. 83g. (z Decathlonu maj 60mm ventilek).

      70g butylove duse jsou nachylne k pichani, cvakani a nebo se prodrou o pasku apod. Jediny na co jsou super je jako nahradni duse, protoze se sbali do malickyho balicku.

      Problem je ze butyl je trvale pruzny a roztazeny, a proto se snadno pichne nebo cvakne, u sirsiho plaste o to vic. Latex se vytahne na dany rozmer a zustane tak, a uz v nem neni to napeti. Coz je IMHO duvod proc ma mensi valivy odpor, i proc nemaj tolik defektu, rek bych i mene nez klasika 100+ g butyl.

      Nevyhody latexu jsou tri:

      • hodne utika a musi se tedy denne dofukovat,
      • kdyz se rizne plast, i dost malou dirkou udela bublinu a praskne, proto je treba mit pro takove pripady flastr na plast.
      • kdyz davas latexovou dusi, je treba davat velky pozor na skripnuti. U pouzite dvojnasob.
      0 0
      • hannawald  

        kdyz se rizne plast, i dost malou dirkou udela bublinu a praskne, proto je treba mit pro takove pripady flastr na plast.

        Tomuhle uplne nerozumim..jakoze duse by zustala uvnitr, zatimco latex ma pri stejnem tlaku tendenci vyplnit malou dirku v plasti a clovek porad picha, nez plast zalepi?

        Toho denniho foukani se bojim, ja toho pres tyden tolik nenajezdim, jezdim vikendy.

        0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Denni foukani znamena, ze to chce mit doma slusnou dilenskou pumpu a pred vyjezdem dotahnout tlaky na optimum. Kdyz nafoukas v sobotu rano, v nedeli tam bude tak o 1–2 bary min (pri typickym silnicnim tlaku) ale zas ne ze by se nedalo jet.

          Ad riznuty plast, tim myslim ze latexova duse dokaze bouchnout i skrz docela malou dirku v plasti, treba 2–3mm, kdyz ji nafoukas na 6 atm. Normalni 100g butylka ustoji treba 5–8mm slic, ze vidis jak vykukuje. Proto je pri takovym defektu treba diru necim podlozit.

          0 0
    • mr.antik  

      Něco nového v tomto segmentu? Koukám po latexu do GP5000 28mm a z dostupných jsem našel cca toto:

      Tlaky chci zkusit trošku nižší než teď (6bar), valivý odpor by měl být ok ale bojim se odolnost i na horších cestách. Vážim ±70kg

      0 0
      • Cavendish  

        Oficiálně není latex pro GP5000 povolený výrobcem.

        0 0
        • mr.antik  

          Tak tahle varianta mě vůbec nenapadla…

          Docela jsem se těšil že bych ušetřil 2 watty v podstatě zadarmo

          https://www.bicyclerollingresistance.com/…0-latex-tube

          0 0
          • Cavendish  

            Oficiálně tu není povolený ani SuperSonic, co má 55g a používá se v galusce Competition.

            Nevím proč to tak je, možná kvůli vnitřní struktuře pláště? Nebo jenom kvůli použití u ráfkových brzd? Ale určitě se tu někdo najde, kdo to v pohodě vozí a nemá problém. Jinak vem Vittoria, pokud se rozmyslíš. Já mám zelené Michelin z Decathlonu, ale vozím to v 25mm pláštích.

            0 0
            • mr.antik  

              Trošku to nedává logiku, že se prsí že nový GP5000 má o 10% lepší valivý odpor když tam musíš dát horší duši.

              Původně jsem uvažoval o butyl Race Light duších (cca 80g), nenašel jsem nikde jaký odpor je proti latexům ale typuju že to bude horší.

              0 0
              • Cavendish  

                Tady to testovali přímo s GP5000. Říkám, nevím proč to tak je, ale na papíru, co dostaneš k plášti, to je uvedeno.

                0 0
                • mr.antik  

                  Tak to je dost rozdíl i latex vs race light duše (dokonce i vs supersonic), při nižším tlaku třeba 5bar budou ty nůžky rozevřené ještě víc.

                  0 0
              • PucalkovicAmina  

                Jestli se nové GP neprsí lepším valivým odporem proto, že název TR znamená defakto bezdušové provedení, co? :)

                0 0
                • sserpx  

                  Bezdusova byla i ta starsi verze. A marketingovym kecum jakehokoli vyrobce ci prodejce bych moc neveril.

                  Na bicyclerollin­gresistance obe verze testovali a ta nova vysla hure jak ve valivem odporu, tak v odolnosti proti defektu na behounu. Naopak byla lepsi odolnost na bocnicich a vyrazne snazsi manipulace s plastem.

                  0 0
                  • PucalkovicAmina  

                    Starší verze se dělala dušová i bezdušová. Nová verze je zatím pouze v bezdušovém provedení. Přidala se vrstva na bočnici a ubrala na běhounu. Defekt na běhounu už jsem měl, aniž bych ho zaznamenal, mlíko ho okamžitě zatáhlo. Instalace je jednoduchá, pláště jsou neskutečně pohodlné (32mm verze). Plášť slavil vítězství na Mistrovství světa v časovce a zároveň na Paříž-Roubaix, takže to asi nebude jen reklamní trik.

                    0 0
                    • mr.antik  

                      tak to vůbec netušim která verze mi přijde, já mám dušovou

                      0 0
                      • PucalkovicAmina  

                        Tak to bude stará, připrav si železné montpáky a obrň se trpělivostí :)

                        0 0
                        • mr.antik  

                          Tak tam vrátim staré GP4000 – menim to jen kvůli stáři přitom vypadaj furt dobře :-)

                          0 0
            • yetti  

              Mám dva páry kol na silnici a na obou mám GP5000. Duše SuperSonic jsem vozil celou loňskou sezónu naprosto bez problémů a do druhého páru kol jsem si na podzim koupil latexy Challenge. Moc jsem toho s nima zatím nenajezdil, ale není mi jasné proč by to němělo fungovat.

              Popravdě mě vůbec nenapadlo řešit, zda je možné (nebo doporučené) do top modelu od Conti dát hi-tech duše

              0 0
              • Cavendish  

                Jak sem řekl, taky neznám důvod. Jen sem na to chtěl upozornit. Nic víc :) Conti gumy stejně nevozím, nepřijdou mě pohodlný. Mám latex duše a Veloflex pláště.

                0 0
      • jezour  

        Já vozím GP5000 šíře 28mm s duší specialized turbo , duše je pro plášť 20–26mm a na 28 je to úplně v pohodě.

        Duše má cca 70g.

        0 0
      • milan.v  

        Tady je vlákno včetně informací, které zde teď také padly, plus řada dalších…

        https://www.bike-forum.cz/…ve-duse.html

        1 0
    • Velomiwookie  

      snesou plaste 30/32 kdyz se tam da duse co ma max 28mm? Nebo mate nejake overene tipy na lehke duse do 30/32? Diky

      0 0
      • nitraq  

        Osobně bych řekl, že snesou, vozil jsem to tak.

        1 0
      • Pikaču  

        Snesou. Ja vozil 25mm ultralight conti duše v 28 mm plášti ( dokonce i v 32mm plášti conti 4000-ty byly sirsi nez gp5000).

        Jen jsem musel casteji dofukovat, 2–3 dny cca. Ve stejnem rozmeru to vydrzi tyden cca.

        Moje zkusenost

        1 0
    • Canyon325  

      obnovím tému: nemá niekto skúsenosti s ultralight dušami z Ali? v nejakej tému sa to už riešilo, nwm nájsť… jazdim klasické lowcost duše 100g/ks (schwalbe/Conti), tieto vážia menej ako polovicu, cena ok, možno by to stálo za pokus

      0 0
      • milan.v  

        Pár YouTube influencerů je úspěšně používá.

        Zrovna u takových duší bych s tím neměl vůbec žádný problém, přinejhorším půjdou po pár kilometrech do koše…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.