Chci vyzkoušet nějaké lehčí duše, ale protože se v tom neorientuju, byl bych rád, kdyby jste mi něco doporučili, případně i s orientační cenou. Dík
Chci vyzkoušet nějaké lehčí duše, ale protože se v tom neorientuju, byl bych rád, kdyby jste mi něco doporučili, případně i s orientační cenou. Dík
Mel jsem maxxise flyweight. Asi 90g a cena cca 250 i s UL vloukou do rafku. Duse byla kvalitni, siroka a zadne boule se na ni po nafouknuti nedelaly. S Mich Comp S light to ale byla kombinace na nasrani. Zhruba kazdou treti vyjizdku byl defekt.
Neni to ten Michelin 2.0" co si v sirce nezada s 2.3" ? :)
je:)
maxxiss ultra light. Jediny problem ze je ho vozim s pyton air light plastami, a tato kombinacia neodpusti ziadne seknutie. Na preteky ok, iste lepsie ako kenda ultra light, tie sa mi po pol roku samy rozsypali. Neviem preco ale tie plaste aj napriek tej sirke a vyske pri tlaku okolo 4atm prerazam ovela skor ako IRC notosxc 1,95.
maxxis ultralight (120g) nebo flyweigt (90g)
Chng ci teng, alebo co original v Meride, vaha okolo 118–120g, cena neviem. Mal som dve, obe praskli vo sve. Kenda light – 118~130g, cena okolo 150sk … siroka, slusna dusa. Pomer cena vykon velmi dobre. (0.6mm)
Maxiss ultraligh – 86–92g, cena okolo 300sk, s vlozkou. Vlozka nie je zla, ma vyhodu s tym gumennym pasikom ale aj nevyhodu. Dost odolna a nie velmi tazka. Dusa je siroka, ale velmi tenka (0.45mm), raz mi vyliezla spod plast a buchla … treba davat pozor na zacviknutie pod plastom, alebo nafuknut dostatocne. Inac, pozor na diery v plasti, velmi rada vylezie a chyti defekt. Staci malinkata dierocka a dost rychlo sfukne.
Schwalbe nejake light – 98–100g, cena okolo 250sk. Je hruba asi ako ta Kenda, ale uzsia. O docela dost. Jazdim ich teraz, zatial nemam problem (klep,klep).
Vsetko do max. 2.1" sirky plasta. Ale Michelin Comp nepovazujem za 2.1", kedze drviva vacsina vyrobcov si pridava a oni jedini asi nie :(, takze sa da povedat, ze je asi 2.25" :)
Potom nejake 150g, a 180g duse .. osobne by som doporucoval Kendy. Pomer cena vykon je velmi dobry. Pre narocnych potom tie schwalbe, a pre nenapravitelnych gramhonicom uz len tie maxisy :)
Jeste doplnim, s temi Ching Jang a Kenda jsem najezdil pres 8000km odhadem. Par defektu jsem mel, jakesi trni zacatkem roku, kdy bylo sucho, pak jednou sklo. Jinak nic. Jezdil jsem na tom s Contikmi a IRC Mythos.
chtěl bych je vozit s pláštěma ne zrovna ultralight, něco okolo 500gr, aby to nebylo samej defekt… je to levnější a podle mě i lepší varianta z hlediska defektení, jak ušetřit váhu na kolech než kupovat lehký pláště za 1000kč.
Jestli vozis 200g duse tak ano :)
Zkus Continentaly. Maj je na bikestore za docela dobrou cenu a vydrzej fakt hodne.
To jsou ty latexove ? Je pry je potreba je neustale dohustovat. Je to pravda ?
Nevim, jestli je latexova, pripada mi jako normalni duse akorat je lehoucka (asi 95g) a nejak zvlast oproti normalni neutika. Mam je v Continentalech Explorer a defekty zadny.
Nevis jaka je sirku ? Ve srovnani treba s time Maxisem nebo Kendou. A taky jak jak je tlusta ?
Jak je siroka nevim ake je to na 1.9 – 2.1, je docela tenka a nedela zadny bubliny a jiny brikule.
ne, to nebudou latexovy.. contiky latexy si ted kupoval kamos a jedna byla za 400kc(VOC). ale maji peknou ruzovou barvu ;) hlavni prednosti latexu neni vaha (maji 130–140g) ale odolnost proti defektu ( aspon se latexy vsude doporucujou do UL plastu typu M.comp S light atd)
hm, kontinentaly Supersonic pod 100g za 288 na bikestoru taky sem mnel par, nejsou latexovy, fak tenounka a siroka gumicka, takze nebouli, jo dobre, lehounke, je nutne foukat, pac se snadno prorazi… … a pak … nez sem z kopce na kamenity ceste zastavil, taxe doslova utlouk o rafek… snad 30 der? 2. odesel velmi podobnym zpusobem
ted pouzivam Kenda Superlite Pro(120g za 100,–) taky z bikestoru, a je to vyrazne lepsi(na defekty)
S Continentalem mam vybornou zkusenost.
Jezdím Maxxis fly weight (95g i s páskem do ráfku), v pláštích Mosquito/Python Air Light, naprostá spokojenost, minimální počet defektů. Dofukuju 1× 2 týdny. Tyhle jsem dal i ženě, zatím jezdí bez defektů. Taky mám vyzkoušené duše Ritchey (cca 160g) na zadní, defektů 0 za 5000km.
Ještě jsem zkoušel Schwalbe light nebo jak se to jmenuje, ale chytl jsem na nich 3 defekty za 2 vyjížďky a blbě se lepily, tak jsou z nich gumičky. Podobně nespolehlivé byly Maxxis Ultralight.
Na aky tlak fukas toho Pythona Air Light, ze mas minimum defektov?
Vážím 80kg, což podle Hutch.doporučení je myslím 38psi, ale do terénu dávám cca 35psi, po 2 týdnech je tam asi 33psi. Jen když vím, že pojedu jen po cestách a za sucha, dávám 40psi (třeba když jedu s malým ve vozíku za mnou). Kdysi jsem dával 45–50, ale kolo skákalo jako koza na každém šutru.
Ano, to jsem taky pozoroval, ze vzduch z tech maxisu ujizdi vic nez treba u tech Kend. Holt, asi to bude tim, ze jsou tak tenke.
s těma maxisama je to divný.Vždyť ultralight mají silnějjší stěnu než ty fly weight
Maxxis Ultralight 120g, ja je kupuji pres kamose asi za 90kc. VLoni jsem mel jen JEDEN defekt (plast Ritchey Excavader Pro).
Já jezdím maxxiss ultralight..
a nepoznal jsem zatím žádný rozdíl oproti Kendám (těm těžkejm). Ani v tý zmiňovaný lehkosti akcelerace – no prostě to neocením.
Nikdy sem jí neprorazil (panebože to snad ani nejde) a píchnutí o trn je věcí náhody (ne duše).
Vyzkoušel jsem conti supersonic a maxxis ultralight obě s conti supersonic plášti. Conti je bezproblémová duše maxxis nevim, protože jsem je používal s páskou do ráfku dodávanou spolu s duší a ta se pod tlakem v plášti roztrhla a druhá po výměně pásky praskla ve švu.
Vozim tusim Kendy 0.65 a v pohode, akorat jsem par starsim utrh ventilek. 0.45 jsem nezkousel, jsou o dost drazsi. Mezi tlustou dusi a 0.65 jsem v defekteni nepoznal rozdil a to jsem dlouho vozil i Rubeny Ultralight (btw, boule nijak nevadej). Na plasti a na technice zalezi tak 100× vic.
Dosud jsem vozila Maxxis Ultralight (stěna 0.6 mm, 128 g a asi 120 Kč/ks) s plášti Schwalbe Black Jack Light (520 g). Jinak moc nedefektím – nejčastěji o nějakej trn… Však taky dohuštuji na 60 psů tak 1× za 2 tejdny. Postupně plánuji přechod na kombinaci Flyweight/Racing Ralph. Zatím mám koupený akorát ty duše – na zadním momentálně jezdím Flyweight/Black Jack – zatím bez defektu. Duše Flyweight čítá 189 Kč za 92 g, ale ta páska do ráfku, co k tomu Maxxis dodává, je vcelku zbytečně „těžká“ (20 g), takže jsem nasadila jinou, kterou jsem vyhrabala doma z krabice (14 g)…
Resit rozdil 6 gramu… hmmm…kdyz se ostrihas dohola, tak usetris mnohem vic ;-) A kolik tepr vazi pradlo, kratasy a dres!!!
No jo, já to zase až tak neřeším. Prostě jsem to jen zvážila, jestli bude nějakej rozdíl… A když Maxxis vyrobí lehkou duši, tak nevím, proč k tomu nedodá i obyčejnou lehkou pásku…
Všechny duše, co jsou výše zmíněné jsou nespíš s galuskovým ventilkem, že? Existujou i nějaké s auto ventilkem? Našel jsem jediné na bikezone.cz – Point racing, bohužel nejsou k sehnání.
Ten Ultralight je dostupnej i ve verzi auto ventilek www.bikecentrum.cz/maxxis.php?…
uff, rozumite nekdo tem vaham? viz link
verzi s autoventilkem jsem naposled koupil pred 4 rokama. ve vsech kamenacich, co sem byl maji dycky jen s galuskovym :(
Zatim nejvis se mi osvedcila schwalbe ultralight (~100g). Podstatne pomaleji ujizdi vzduch, kdyz propichnu trnem tak. Nekdy to drzi az tak, ze zjistim defekt az kdyz sfouknu a nafouknu :) Mozna je to tim, ze uvnitr ma nejaky prasek, a ten tesni. Nevim.
Jo a jeste, tenke duse jsou hrozne nachylne na pasky, casto chyti defekt zevnitr, kdyz neni neco s paskou v poradku.
no a jak ji máš dlouho.já s ní byl taky maximálně spokojen,a le asi po 1–1,5 roce asi nějak steřela či co.Najednou podélně praskla a stalo se mi už u 2 ze 3.
Hmm, dele asi ne, pac se s ni vzdycky neco stane, ze ji znicim, nebo nevim. I kdyz .. mozna nektera ma 2 roky. Ale ja tocim duse, tak nejezdim porad tyhle.
Já mám leta Specialized 120g s autoventilkem. Bez defektů – akorát častěji dohušťuju. Myslím, že těch 120 je rozumný kompromis.