chtěl bych s ho koupit tak chcu slyšet nějakou kritiku http://www.merida-bike.cz/…-TFS-700-D-1
chtěl bych s ho koupit tak chcu slyšet nějakou kritiku http://www.merida-bike.cz/…-TFS-700-D-1
ano dík a prosím možeš mě vypsat ty neznačkové komponenty ? díky
taky uvažuju o fullu a tohle by mě zajímalo, dík.
chápu že Shimano někdo nemá rád,
O Shimanu to určitě nebylo
4 čep (třeba 96 od Meridy ?)
pořád funkčně jednočep
Tahle Merida je ale 4-čep …
Já bych to viděl na přepákovaný jednočep.
přepákovaný jednočep nemá čep nad patkou přeci … sice to vychází z přepákovaného jednočepu, ale rozdíl je v tom čepu nad patkou
podľa mňa je to tiež prepákovaný jednočap :)
zdroj obrázku http://www.bikemagazin.sk/…ycap…html
A jak tedy vypadá přepákovaný jednočep, mistře?
v historii tu kdo si vkládál nějaký ofocený časák, s popisem staveb a kam patří a tahle Merida tam byla uvedena jako 4-čep …
V časopisech toho napíšou.
Třeba cykloservis už nějaká ten rok trvá na linearitě vzduchu a progresivitě pružiny :-(
Já si akorát pamatuji, že se tu místní stařešina ohledně toho přela a pak znich vypadlo že je to asi 4-čep ..
Můžeš psát, co chceš. Jedinou pravdou je, že pokud se osa zadního kola pohybuje vůči hlavnímu čepu po kružnici, tak je to prostě jednodčep. A jestli je nepřepákovaný (Monster), má čep v ose náboje (Trek Fuel), nad osou (tahle Merida) nebo tam ten čep vůbec není, je ve výsledku jedno. Faktem totiž je, že ve velkém procentu případů je pohyb v tom zadním čepu tak malý, že ho bez potíží nahradí pružnost materiálu – příkladem budiž třeba dnes již historický Trek Liquid.
hmm tak to spousta lidí co čte ten časák, žije v hlubokém omylu jak já :o)) no co se dneska vlastně divím, když máme tu demokracii a každý si může psát co chce :o)
spletl sis nad s pred ;-)
a co pod ? to je teda co ?
pod je mimo hru :-)). umisteni cepu vzhledem k zadni ose jsem myslel ;-).
jsi si tim jisty ?
Takhle vypadá přepákovaný jednočep ..
s tou meridou podle me nemas pravdu :)
kdyz je čep pred osou zad kola tak je to 4cep – pokud tam neni je to jednočep :)
však ten čep je před osou zadního kola …sem z toho volaký zmetený major :oú
je nad :)
veď to je absolútne to isté ako ten mongoose čo si dal odkaz :)
jak pise PatrikL …:)
jinak ,jaky je teda rozdil mezi tim mongoosem a tou meridou ? :D
Tam jsem si nevšimnul teho čepu, tak jinak :o)
A co je na tomhle nejasné?
IMHO tohle je nejblbější systém jaký kdo vymyslel, na běžné ježdění je tohle fakt peklo – klasický jednočep s vysoko umístěným čepem – třeba Canon Rush
Rush nemá přepákování
Tohle taky ne. Jelikož je tohle pravděpodobně sjezďák, tak je tam to horní rameno hlavně k navýšení tuhosti.
A jestli jsi myslel to táhlo vzadu, tak to je plovoucí uložení zadní brzdy – ale tak to snad víš?
Jednočep to sice je (s přepákováním na tlumič), ale peklo to rozhodně není. Mám kolo na rámu One twenty HFS a je to paráda. V prudkých výjezdech ze sedla ani s plně otevřeným tlumičem prakticky nehoupe, tak že propedal u FOX RP2 jsem sice vyzkoušel, ale to bylo všechno. Jednoduše mi nepřijde, že bych ho potřeboval. I kámoš, kterej kola prodává, servisuje a sám je aktivní biker, celkem čubrněl, když si ho v kopci zkusil. V recenzích vyzdvihovaly u One Twenty právě stoupavost (Stejně jako u Ninety six) A na normální ježdění je to taky prima kolo, který se neztratí ani na silnici. Já ho za sebe mohu One Twenty jen doporučit.
Vím, že pro dost lidí tady je Merida rovnou šmejd, ale skuste si na nějaký současný sjet, než budete hanět.
rozepsal jsi se jen o tom, ze se kolo nehoupe ve vyjezdu. to mne zajisti levnejsi pevnak ;-). spis se rozepis, jak se to chova, kdyz pruzit ma ;-).
Nemůžu si stěžovat. Testnul jsem ho při výjezdu na Kleť po žluté a následně stejnou cestu dolů. Ani v jednom směru proti němu nemůtu říct slovo.
konečně reálné zkušenosti s One-Twenty rámem, dík
Jednočep to sice je (s přepákováním na tlumič), ale peklo to rozhodně není…
…Vím, že pro dost lidí tady je Merida rovnou šmejd, ale skuste si na nějaký současný sjet, než budete hanět.
Možná zkus nejdřív pořádně číst. To vůbec nebylo o systému Meridy, a myslím, že většina lidí to pochopila správně.
Pokud jsem si dobře přečetl vlákno, tak zakladatel chce zkušenosti a kritiku rámu One Twenty. Po svých zkušenostech jsem napasal to, co jsem napsal. Kritiky tam moc není, protože jsem nic ke kritice nenašel. Rozhodně nesouhlasím s tím, že by to byl nejblbější systém, jaký kdo vymyslel a že by to bylo peklo. On i jednočep se dá vyřešit různě (umístění čepů a pod…) Někdy funguje dobře, jindy ne. A podle mého soudu se to Meridě povedlo. Nevím, ale já bych si netroufl kritizovat kolo, na kterém jsem nikdy nejel jen kvůli značce, nebo že má nějaké zadní odpružení, které mi třeba od jiného výrobce nesedlo. Když člověk, který testuje desítky kol včetně špičkových závodních, ohodnotil One Twnety velmi kladně, tak tomu budu věřit víc, než když ho kritizuje někdo, kdo ho zná jen z obrázku.
Už nevím jak ti mám naznačit, že to hodnocení nebylo o systému Meridy.
Ale holt někdo to potřebuje lopatou do hlavy.
Nejblbější systém, a následně celé to moje hodnocení, je ten klasický jednočep s vysoko umístěným čepem jako to bylo na tom OBRÁZKU, NA KTERÝ JSEM REAGOVAL. Tedy stejný systém jako má třeba Canon Rush.
Už to chápeš???
No jo, no. Sorry.
Uznávám, že jsem špatně pochopil, na co reaguješ a byl jsem línej si otevřít ten odkaz.
Ono totiž spousta lidí nejen tady na foru bere Meridy jako tuctový krámy a přitom většina z nich na žádné nikdy nejela. Nemám prostě rád, když někdo odsuzuje něco, co nezná jinak, než z obrázku. Zvláště, když One Twenty je nejen podle mého názoru fakt povedený rám.
Ale jak se zdá, nejspíše už ty pomluvy vidím i tam, kde nejsou. Tomu se myslím říká paranoya :-))
Vše špatné beru zpět.
Ja ji taky moc nemusim, nejakej patek jsem delal v ksefte, kde se prodavaly a delal jim servis, proslo mi jich rukama dost na to, abych si udelal obrazek. Ale pravda, treba proti authoru, kterej jsem semtam skladal a servisoval, to bylo o dost lepsi.
jakože hodně špatných rámů? … jinak nechápu co na tom kole merida dělá špatně, komponenty těžko
porad nechapu co si tim chtel naznacit – v odkaze plna prdel trubek a nic z toho :D
přepákovaný jednočep :o)
Nic necháme toho, zakladateli vlákno to prd pomůže a já přestanu věřit tomu co píšou v „odborný“ časopisech, co je na nich odborného, když ani neumí rozlišit typy staveb a uvádějí nevědomé jako jsem já v omyl ?
ale to nic nemeni na tom ze ta merida je jednočep :) a ze ses do toho trochu zamotal
ale nechame toho :)
odborníci toto označují jako za 4-čep a já jsem tomu bezhlavě věřil :o))
kde a kteri? :D
Netuším, je to kdesi v historii. Já žádný časopis o kolech neznám :o), ale v nějakém to bylo.
Bohužel jsem žil v omylu :o), no jo stejně jak jsem přestal číst časopisy o elektru, přestanu i kolech :o)
Bylo to tuším ve Velu. Třeba Trek Fuel tam byl tuším kvůli tomu čepu v ose zařazený někde mezi.
tak tohle je klasickej jednočep bez přepákování
Jednočep s přepákováním na tlumič. Bez přepákování je třeba RB Monster
sak tohle je imho to same jako treba ten monster. vahadlo nema na chod zadni stavby zadny vliv.
jednocep dle napisu ;-)
sem z toho volaký zmetený major
no konečně máš v něčem pravdu :-P
viz výše :o)
Neni, je to přepákovaný jednočep, což jasně dokazuje umístění čepu NAD patkou – čep je tam jen kvuli přepákování a nemá vliv na trajektorii osy kola. Čtyřčep má čep před patkou, nad patkou ho mít nemůže.
Tady to přidám taky – Já se na to dívám jinak:) a rozlišuju tyhle typy pružení:
asi by se ještě něco našlo
Třeba per. tabulku prvků si taky sestavuješ podle sebe?
To dělení je celkem jednoznačně daný a celý svět (kromě Vela apod.) to dodržuje. Tak jaký smysl má vlastní rozdělení?
Čtyřčep (čtyřprvkový závěs) se rozumí pouze zavěšení s čepem před zad. osou. Ta odlišnost je dána, jak již tady někdo psal, trajektorií pohybu zad. osy a ne počtem čepů.
Už se to tady řešilo několikrát a furt má někdo takový svojský pohled na věc.
Tenhle přístup k věci vyplývá z potřeby se domluvit s ostatními (hodně z nich čte Velo) – tož tak
Eště víc lidí prý čte Blesk-znamená to, že podle Blesku se budou řídit i všichni ostatní?
tohle kolo má 4čep tak klídek
tohle kolo má 4 čepy !!! ale funguje jako přepákovaný jednočep, tak se hoď do klidu sám hlavně
myslim, ze 6 cepu ;-)
8 je spravne:)
Čepy na večka se nepočítají!!
aha. takze ty na saltru a smyku jsem ted zacal pocitat zbytecne?
ale má i 4 tak sem to napsal dobře ne :-)
Aspoň něco k tématu.
Jsem úplně nepochopil, zda ho Tomcat úplně odsoudil nebo ne. V každém případě bych nebyl tak přísný. Kolo vypadá obstojně, osazení něco vydrží a vidlice je tam jedna z nejlepších, co se v téhle kategorii dá najít. Tlumíč taky nebude špatný, IMHO lepší volba než základí RS nebo tlumič od Manitou (dělají vůbec ještě tlumiče??).
Váha je vysoká, ale s tím se za ty peníze musí počítat.
tak nějak to vidím taky, komponenty žádná exotika, ale klasika od Shimana, pak Epicon a X-Fusion by měli být taky dostatečně funkční … jen ty rodla bych tam dal nějaké rovnější a kratší (580–600mm) a přidal rohy aby to bylo víc do XC než do DH. Pedály samozřejmě vyměnit za SPD.
Potenciál tunění váhy tam taky je, časem XT kazeta a kliky když už měniče jsou XT, kola na průmyslových ložiskách (fulcrum), lehčí pláště …
Pneumatiky a ráfky. Tam je problém
pneumatiky sjedeš a vyměníš, dýl jak sezonu a něco to trvat nebude, ráfky resp. náboje taky nevydží věčně a místo servisu koupíš fulcrum red metal 5, ty by mohli být ok
Oni nedržej a sou těžký = nejeto
Ráfky sou těžký = nejedeto
uprime, co bys za ty prachy chtel ? :D
Ja nem ale tady někdo si to moc maluje na růžovo
ja osobne myslim ze je to za ty prachy to neni spatna koupe :)
jiste nektere veci dobre nejsou… proste na nich vyrobci setrili no ;-)
Rám je to dobrej. Není nejlehčí, ale jezdí dost slušně (Vlastní zkušenost s One Twenty HFS) Za ty prachy to špatný není.
a kdybych tam ty red metaly na nějakých schwalbe prsknul hned, tak by to už jelo? :))
koľko vážia tie ráfiky?
Neměnil bych nic, za tu cenu se to nevyplatí. A rodla už teda tuplem ne, vlajdy tam naopak sedí. Jedině že by vůbec nevyhovoval tvar, ale opět bych měnil za vlaštovky 640–660mm. Cpát sem rovná řidítka je úplně proti duchu takového bajku – to ho prostě zabije.
rovná řidítka to zabijí z hlediska dizajnu freeride kola, jinak je úplně jedno co tam je, mě vyhovuje spíš XC posed, tedy trochu nataženejší, tak bych si ho chtěl přizpůsobit
btw. co se týče měnění komponent, tak předpokládám, že rám vydrží dýl než do první výměny kazety ;-)
Přiživím se. Taky by mě zajímali praktické zkušenosti s meridoi one-twenty. Uvažuji sice o vyšším modelu http://www.merida-bike.cz/…y-HFS-3800-D, ale koncepce je stejná. má obavy z vidlice (spíše ze zdvihu), aby se kolo nestavělo ve výjezdech na zadní. Kolo jsem projel na BikeTestu (HFS 3000D), ale pořádnej výjezd jsem nezkusil. Chtěl bych tam dát Fox Talase kvůli změně zdvihu, hlavně dolů na 100mm. Co vy na to?
Asi to nejde moc porovnávat, ale na fullu mám 130 mm vidlici a s tím stavěním na zadní to není tak hrozné. Po přesednutí z HT se 100 mm vidlicí, který navíc měl takovou geometrii, že přední kolo drželo jako přibité, to bylo ale hodně nepříjemné. Nebyl jsem v podstatě schopný vyjet žádný prudší kopec. Časem jsem si ale zvyknul, naučil se posunovat po sedle a nemám větší problémy. Nicméně snižovatelné vidlici bych se vůbec nebránil, jen je otázka jak moc bych snižování využil.
Asi ten přechod z chrtího HT, protože jinak by totiž tenhle full neměl mít problém se stoupáním – zadní stavba má totiž trochu delších 430mm a máš přímou sedlovku. Můj má 420mm a mám hokejku se sedlem dost vzadu a tam už se předek zvedá mnohem více.
Jestli ten rám dorazí, tak tam půjde 120mm vidlice – trochu se sníží střed a napřímí úhly, ale ani jedno nebude na škodu protože ta změna v geometrii bude minimální.
K Meridě – Talas na tohle klidně ano, snížení zdvihu na 100 asi využije často a rozhodně to do kopce pomůže.
PS: teď se dívám, že tohle má zadní stavbu 435mm – to musí stoupat skoro samo, tam bych se nebál ani stálého provozu na 120mm.
A ještě poznámka k Meridě + Talas. Možná se nakonec bude hodit více poloha 140 než 100mm. Protože úhly jsou dost ostré, takže položení o 1st do sjezdů by mohlo být velkým přínosem. Střed není nijak vysoko, takže když se zvedne o nějakých 10mm, tak to nebude vadit.
Díky za info. Na HT mám teď 80mm Blacka a taky se občas staví na zadní (hodně se to ale zlepšilo po výměně představce 120 za původní 135mm).
ještě musím pořešit, kolik bude stát ta výměna vidleu prodejce.
Mam si teda koupit tu meridu? Je to muj prvni full, a tak nevim v cem by se mohla jednotliva kola lisit.
A co takhle se zhluboka nadechnout, zapnout mozek, zamyslet se, v jakém terénu se budeš pohybovat, kolik toho najedeš, kolik z těch km bude opravdu terén a kolik lesní cesty nebo silnice, jaký jsi jezdec, jaký máš rozpočet… Pak najít pár kandidátů a z nich zkusit vybrat nebo si nechat poradit.
A když nevíš, čím by se mohli lišit, tak to sem taky VŠECHNO napsat, protože JINAK TI NIKDO NEMŮŽE PORADIT.
chci zacít jezdit vic na kole ale do ted mam zatim nejake starsi GT a chci si poridit nejakeho fulla asi do 27 tisic. jezdim asi 30% po silnici a 70% teren. potrubuju aby to zvladlo stredne tezke sjezdy. nevím kolikati čep vybrat a jak se ty čepy chovají v čem sou vyhody atd… dík a kdyby js mel nejake navrhy…
merida má predajcov snáď v každom väčšom meste, zbehni niekam ak to máš blízko a pozri si ako tie fully vyzerajú a vyskúšaj si nejaký…
môžeš pozrieť aj nejaký giant trance, ghost asx atď…
chybu s ní neuděláš. Podle mě to je první full od Meridy s vyšším než 100mm zdvihem, který za to stojí. Předchozí Transmission i AM byly dost o dost horší.
je to 4čep
funkčně je to přepákovaný jednočep i když má 4 čepy :-)
Je to 4 ramenné zavěšení a funkčně je to přepákovaný jednočep. Blacklist!
jj dík