Jaké XC\Trailové kolo pro těžkou váhu? (138 kg,179 cm)

51 nepřečtených
  • Fastolph

    Zdravím všechny bikery,

    Předně bych chtěl říct, že jsem amatér-začátečník s láskou ke kolu a omlouvám se za případnou neznalost. Snažil jsem se tu na fóru procházet sekce se stejným dotazem, bohužel vše už je celkem zastaralé (nejnovější post je z roku 2017).

    Co od kola očekávám?

    Účel a požadavky: jezdím trasy 40–120 km od asfaltu, přes šotolinu až po lesní terén, singletraily apod. Kolo používám k cykloturistice i k vyčištění hlavy a relaxu v přírodě. Roční nájezd je cca 4000 až 5000 km. Preferuji především les a trasy mimo civilizaci. Takže bych to viděl na nějaký XC\Allmontain\Trail kolo s koly o velikosti 29". Jde mi především o pohodlí a kvalitu kola, které mě unese, ideálně nějaké celo-péro se zdvihy od 120 do 140 mm. Odpružení bych viděl kvůli lepší nastavitelnosti na vzduchové, nejlépe od FOXu nebo RockShocku, možná i od DVO, ale tam mám pocit, že člověk bez zkušeností by mohl mít problém s nastavením správného odskoku. Měl bych dodat, že přecházím z hardtailu Giant Revel 2 z roku 2012, které má pružinovou vidlici od SR Suntouru a je naprosto nedostačující. Co se týče brzd, chtěl bych už něco prémiovějšího s kotouči alespoň 180 mm. Řazení bych rád s jednoplackou 1×11 nebo 1×12, co něco snese a řadí naprosto přesně (Sram GX Eagle nebo lepší, Shimano SLX nebo lepší). Také bych chtěl mít na kole teleskopickou sedlovku a pokud možno i remote lock tlumiče a vidlice z řídítek, jak to bývá u značky SCOTT. U rámu mi nezáleží, jestli to bude v hliníku nebo karbonu, váhový rozdíl nemá cenu s mou váhou vůbec řešit. Pokud jsem své požadavky nějak přestřelil nebo nesmyslně navolil, tak si nechám rád poradit, přeci jen nejsem v tom tak kovaný jak většina z vás tady.

    Mé fyzické proporce: 138 kg, 179 cm – u svého kola mám rám velikosti L, ale u většiny výrobců jsem viděl, že jsem právě na hraně mezi M a L, tady bude nejspíš potřeba test, proto uvítám i doporučení obchodu (Brněnsko\Olo­moucko).

    Rozpočet: 60 000 až 70 000 kč, čím méně, tím lépe, ale spíše s mými požadavky budu rád, když se vlezeme do 70k.

    Po kolech už pokukuji s přestávky od minulého září a čím víc studuji, co každá značka nabízí, tím víc jsem bezradný. Líbí se mi kola od značek SCOTT, Giant, Trek, Specialized, KTM, RockMachine, Canyon, Orbea, Radon i Cube, ale bohužel u každého kola v nabídce pro rok 2019 a 2020 bylo něco, co mi nesedělo. Proto bych Vás chtěl požádat o doporučení kola. Pokud myslíte, že by složení na zakázku vyšlo lépe, poprosil bych Vás i o doporučení u koho by se to dalo objednat, nejlépe někde na Brněnsku, případně i Olomoucku.

    Děkuji předem za Váš čas, jakýkoliv názor či doporučení.

    Kolu zdar! ;-)

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Výběr z produktů
      Přejít do shopu (Kola)
    • novas752  

      Nezbyde ti nic jinýho než něxo koupit a upravit. 140kg je nad ofiko limit všech značek = na záruky zapomeň.

      Na drtivý většině kol jsou na tu váhu a styl použití nedostatečný zapletený kola. Brzdy to chce buď 4pístkový Shimana nebo Sram Code nebo Guide RS, RSC.

      Nastavení DVO neni o nic těžší než nastavení Foxu atd. Po přechodu z obyč kola budeš plavat ve všem, časem si to vyladíš. Zaměřil bych se na kola s tlumičem který se fouká na menší tlaky – kdybys chytl něco spíš vysokotlakého, foukal bys tlumič třeba na 300psi a docela by tam hořely těsnění… A nebo pružinový tlumič.

      Vzhledem k té váze bych se klidně poohlížel i po endurech, jsou celkově odllnější a dělané na větší dynamickou zátěž = snesou i vyšší váhu v lehčim terénu dobře.

      Z vývěru bych vyzdvihl RockMachine, Canyon, Radon, Cube a přidal ještě YT Industries, Commencal, Giant…

      Co se týče velikosti, u kol s teleskopkou je potřeba řešit i délku nohou, po vnitřku od paty až po tříslo (ne jen po nádobíčko :) ).

      1 0
      • JDF  

        Loni jsem přešel na tlumič, který má max 350 psi, foukám na 270 psi a zatím (od července) drží.

        0 0
    • jamaco  

      Koukni na Trek.. Mívají vyšší limity nosnosti než bývá běžné.. Ale z hlavy neporadím

      0 0
      • Fastolph  

        Trek má údajně maximální nosnost 136 kg

        0 0
        • novas752  

          Včetně hmotnosti kola samotného = zbyde tak 120 na jezdce = furt o 20 málo.

          A taky Trek, dostane tam základní Bontrager náby který se vysypou i kdyby měl jen 100.

          0 0
    • Metrick  

      Jak bylo uvedeno výše s touto váhou bude problém s tlaky v tlumiči. Možná by stálo za zvážení se zaměřit na HT, možná s širšími gumami eventuelně s možností prohazovat výplety 27,5+ a 29" dle plánovaného terénu.

      0 0
    • Tom-T45  

      Kona a GT mají u terénních kol hmotnostní limit 138 kg (jezdec + zavazadlo) a u některých kol dokonce 150 kg. U Kony je navíc doživotní záruka na rám (u GT nevím)

      Zdvihy 120 – 140 mm jsou už v kategorii trail a tam už zase nebude zamykání z řídítek jako u XC.

      Za udanou cenu u celopéra to bude spíš RS než FOX, ale to by nemělo ničemu vadit.

      Podíval bych se na Kona Proces 134, Trek Fuel EX nebo něco od toho GT.

      1 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • mirorek2  

      těch 138 máš už plně oblečený batoh a voda atd?

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • michomin  

      Budeš potřebovat něco takového .

      0 0
    • krabica  

      GT má u většiny kol hmotnostní limit jezdece 136 kg: https://www.gtbicycles.cz/…-vybrat-kolo

      0 0
    • GdH  

      Co se zápletů týká, tak DT Swiss řady Hybrid mají limit 150 kg. https://www.missionhybrid.dtswiss.com/

      0 0
    • gemini  

      Zatím se tady vyjadřují vesměs jen chrti, kteří to vidí moc černě:-) Takže přihodím pohled z druhé ( Tvé strany ): nadváhu máš – to nebudem nijak rozporovat, nicméně pokud člověk cíleně nešáhne vyloženě po gramařských záležitostech, vydrží cyklomateriál relativně dost. Ono že kolo má limit 136 kg – třeba u Treka – neznamená, že to kolo nevydrží váhu 145 kilo – vydrží, ale je potřeba počítat s určitým kompromisem ( foukání tlumiče a vidlice ) a je třeba počítat s častější výměnou spotřebáku – řetězy, ložiska, brzdový desky,gumy…Já sám mám 2 metry a podobnou váhu a krom 1 prasklého rámu HT Specialized Stumpjumper ( který jsem v poho vyreklamoval a dostal nový, protože prasknutí nesouviselo s přetížením ), a zničení již probržděného silničního ráfku, jsem nikdy žádný cyklomateriál nezničil. Vozím/vozil jsem v některých případech věci, který by se měly podle B-F rozpadnout po 2 výletech, ale nestalo se – např. karbonové kola Campa Bora jsem za 5 let provozu ani necentroval – karbon kola aktuálně vozím i na MTB – Bontrager Kovee 30 bez váhového limitu, sedla s karbon ližinama, karbonový rámy na silnici, na MTB i na cyklokrosce ( ta má limit udaný 120 kilo a kamarádi by Ti pověděli, jak ji dovedu naložit ) a vše drží/drželo…Ad Tvůj nájezd – nechápu, proč si někdo myslí, že by to měla být vylhaná čísla – kamarád jeden rok začal jezdit se 160 kily, najel přes 10tisíc, což byl jeho cíl, výlety od 50 do 200 km ( 2 skoro 2kila jsem absolvoval s ním ) a to prosím na silničce Merida, s karbon kolama, karbon klikama a s vahou 7 kilo ( Merida Reacto na redu )…něco zhubl, ale nic zásadního. A věř, že na rovině v háku mu měl leckdo problém uviset…Takže já bych se toho nebál – např toho Treka fuelEX v hlíně jsem vlastnil ( model 2018 ) a klidně bych Ti ho na Tvoje ježdění doporučil – je to kladivo a vydrží moc – já ho nakonec teda vyměnil za TopFuel, protože to kolo bylo na moje ježdění overkill…:-)

      1 0
    • michomin  

      Bez ohledu na rám a odpružení budeš potřebovat, jak bylo psáno výše, fakt bytelný kola s hodně velkou nosností. Např. tyto boost s ořechem Shimano 12. Navíc to má ocelový ořech.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.