• J1RKA

    Pristi rok se chceme s pritelkou vic toulat a min chrtit :D, vaham < viz anketa > uplne jeste nejsem rozhodnut, ktere vybrat, mozna mi napovite < obe kola chci ale koupit od jedne znacky >

    1 – ORBEA

    2 – CANYON

    v tuto chvili mame oba HT

    dekuji vsem

    0 0
    • novas752  

      Neměl si na mysli OIZ M Pro TR? To v odkaze je čistě xc.

      Nevím na čem jste jezdili doposud a co přesně si představujete pod „víc toulat“. :-) Ty dnešní 120mm parádně jedou a zvládnou docela dost, ale trailbiky jsou v terénu furt jinde.

      0 0
    • theedge  

      Ani jedno není trailové kolo tak si ujasni co chceš jezdit.

      0 0
      • J1RKA  

        no uvadeji < Lux Trail CF 9 Emily Batty > tak jsem nejak predpokladal, ze to stlovo trail neco naznacuje,

        dobre tedy, chci XC kolo v trailovem nastaveni < zdvihy 120mm > nebo nevim jak to napsat, asi tu anketu zalozim znova :)

        0 0
        • roman 3D  

          120 mají xc

          0 0
        • novas752  

          Ono to jsou takové schopnější varianty xc kol. Jede to skoro stejně jako xc /samozřejmě nejvíc záleží na obutí/, zvládne to o trochu víc než xc respektive je to pohodlnější a dodá to trochu víc jistoty když jde do tuhého. Ale furt to má v zásadě charakter xc kola, čistě trailová kola okolo 140mm zdvihu jsou přeci jen jinde, taky jsou aspoň o kilo těžší.

          0 0
          • krabica  

            Nemyslí on DC kola?

            0 0
            • novas752  

              Možná, těžko říct co kdo považuje za výletění. Někdo by si vybral kros někdo enduro. :-)

              0 0
              • J1RKA  

                krusne hory, luzicke, cesky raj, jizerky… chceme jezdit mimo vyznacene cesty, objevovat… trasa cca 100 – 150km, chci aby kolo bylo co nejlehci a zaroven nejpohodlnejsi

                0 0
                • cft  

                  Resil jsem podobne. 120 zdvihy, lehka vaha kola, az trailove schopnosti. Ve vyberu jsem mel S epic evo, Canyon lux trail, Intense sniper T, Santa cruz blur, Scott spark rc. Nebudu psat co jsem vybral, ale vsechny splnovaly pozadavky. Zalezi na rozpoctu a dostupnosti.

                  Jinak tyhle kola neuveritelne fungujou i na velmi narocnem trailu. Lehkost ve vyjezdu spojena s vybornou schopnosti dolekopcom. Jezdim s tim temer vse co na enduru, jen trochu pomaleji. V opravdu tvrdym terenu uz je mi toho kola lito a nechci to rozlamat, ale mnohdy si to uzivam vic jak na 160 zdvihu.

                  0 0
                  • J1RKA  

                    Diky, pro me i 100vkovej full je sjezdovy kolo :D

                    0 0
                    • mr.antik  

                      zdvih není tak směroplatnej, spíš jde o geometrii.

                      1 0
                      • J1RKA  

                        Jj nejak jsem pochopil, proto ty odkazy, nikdy nebudeme jezdit dolu nejaky bomby, ale pritelka potrebuje jenom vic jistoty, ja ji to natru vzdy na HT i bez teleskopky

                        0 0
                        • cft  

                          Hele na necem se nejdriv svez nez to koupis. Manzelka ma " moderni geo" na 100/100 zdvizich a ma mnohem vetsi jistotu v technice. Hlavne ji to vic bavi. U ni jsem resil hodne vahu a za rozumny penize se poridilo kolo tesne nad 11 kg. Ja si vzal 120/120 a jsem na 11.5kg Krome vylozene asfaltovejch vyjezdu neni v porovnani s 10 kg HT tohle pomalejsi. Jakmile to aspon trochu drnca jsem na fullu rychlejsi i do kopce. Tyhle „dc“ kola jsou vyborny univerzaly na vse. Enduro, kdyz uz nechci zavodit, postrada smysl.

                          0 0
                          • J1RKA  

                            jj presne, jak jsem psal, co nejlehci a zaroven nejpohodlnejsi, resim jestli 100/100 nebo 120/120 tohle nedokazu objektivne posoudit.

                            0 0
                            • cft  

                              Jeste jedna, alespon pro me dulezita vec. A to sirka rafku a plaste. Nesel bych na nic uzsiho nez vnitrni sirku rafku 27mm, idealne 30mm. Sam tam mam 30 mm karbony, 1450 g a plaste 2.35. Tlaky jsem podstatne snizil nez na predchzich kolech s sirkou 23mm. Jezdim ted 1.3 predek a 1.5 zadek pri cca 80 kg. Krome asfaltu to jede moc pekne a hlavne v korenech a sutrech je to mega prijemny jezdeni. Vzadu mam pro jistotu vlozku. Tak dobrou volbu.

                              0 0
                • novas752  

                  100–150km mimo zpevněné cesty to je dobrý brutál. Na takhle dlouhé jízdy ty kola výše budou dobrá volba.

                  0 0
                  • roman 3D  

                    To bych nechtěl už jet na obyčejnému šlapacím kole

                    0 1
                  • J1RKA  

                    :DD tak ono tady ani tak dlouha cesta < mimo > nejni, vzdy pojedes cast i treba po asfaltu, nicmene nas letos to objevovani chytlo, je pravda, ze to kolo i dost casto kousek vedes < foto >

                    jeste sem davam kolo, abyste vedeli z ceho chci presedlat

                    0 0
                    • novas752  

                      No jo ale na ty ostřejší kola to prostě neni. S trailbikem se dá tak do 70–80km, s endurem tak do 40km v adekvátnim terénu.

                      Vzhledem k tomu že tak dlouhý jízdy stejné nejedete nijak závratnym tempem tak bych volil ty 120. Při pohodovém tempu nejsou o nic pomalejší než čistý xc.

                      0 0
                      • J1RKA  

                        CYKLISTIKA

                        VZDÁLENOST 122.82 km

                        ČAS 6:30:27

                        PRŮMĚRNÁ RYCHLOST 18.9 km/h

                        PRŮMĚRNÝ ST 115 t/min.

                        VYSTUP 866,6 m

                        je vtom samozrejme kafco a pivis, takze se toulas kolem 8hod

                        0 0
                        • novas752  

                          No vždyť právě, na těch 120 úplně v pohodě. Nebude to 18,9 ale 18,4.

                          0 0
          • nomecz  

            souhlas tohle jsou „chrti v pohorkách“ což nemusí být špatně. Ale lehký trail bike si představuju jako

            Giant Trance, YT IZZO , Canyon Neuron … atd stále rychlé, ale už to zvládne trochu techničtější terén

            2 0
    • Ondrejst  

      Isto by som nevynechal Ibis Ripley.

      0 0
    • andrle  

      Jak už tu padlo, je třeba si ujasnit co chceš. Lux Trail mám a určitě bych ho neoznačil za trailové kolo. Určitě si na něm člověk traily užije více než na klasickém XC, ale trail biky jsou asi jinde.

      Naopak pokud myslíš výletováním věci typu hřebenovka v Beskydech, Hostýnky a podobně, tak mi tyhle DC kola přijdou ideální. Je to celkem pohodlný, jede to dobře nahoru, rovně i dolů. Na jednom výletě jsem měl srovnání se Spectralem (to je ještě level dál) a z kopce jsem se teda nechytal a nejenom protože jsem jelito :D Naopak do kopce a vlastně i svižněji po rovině se více trápil kolega

      0 0
      • J1RKA  

        :D ja vim co chci, to jsem dal do porovnani < i kdyz orbeu jsem dal 100/100 > zmatlo me, ze kdyz do nazvu kol daji trail, zeto trail nejni < chybkama se clovek holt uci >

        0 0
    • jonti  

      Z kol co nahore pise CFT bych vynechal soucasnou Orbeu a Intense, ktere jsou podle recenzi super odladene ramy na 100mm, ale po zvednuti na 120mm to uz neni uplne ono. Vcera tu nekdo daval novou Orbeu Oiz, ktera ma byt uz jen na 120mm, ta bude urcite lepsi.

      Taky doporucuji kola vyzkouset, i dobre kolo muze nesednout, kdyz ti nevyhovuje velikost. A velikosti se u ruznych znacek velmi lisi, taky se muze stat, ze i kdyz kolo samotne bude super a ty budes mezi velikostma, nebude to dobre (muj pripad u Treku, kde je mezi L a XL moc velky rozdil a na 187cm, 91 inseam nesedi nic).

      Velmi doporucuji vyzkouset Scott, ktery je ladeny vic do terenu nez vetsina DC kol.

      0 0
      • J1RKA  

        myslis tudle ORBEA TR 120mm

        0 0
        • jonti  

          Tuhle bych prave nebral. Je to stejny ram jako ma verze na 100mm. Z toho vyplyva velmi kratky reach 446mm v L a teda i nutnost vozit dlouhy predstavec. Oproti tomu je Lux Trail nebo Scott Spark ve stejne velikosti o dost delsi, staci ti kratsi predstavec a bude to o dost stabilnejsi kolo.

          Ve vlakne https://bike-forum.cz/…inky-2022-23#… nekdo dal fotky noveho Oize, ktery uz vypada lip. Pristi rok uz urcite bude dostupny.

          0 0
          • J1RKA  

            no ten reach docela resim, nicmene na svojem BMC < nekde vyse jsem daval foto > mam reach 426 a to mi vyhovuje mam predstavec 60 bych tipnul

            0 0
    • Kejmil  

      Ahoj, přemýšlím o výběru nového trailového kola. Chci dobře ovladatelné, hravé kolo, které bude dobře zvládat uzavřené zatáčky pro jízdu na lokálních trailech v Beskydech.Měřím 182cm, nohy 82cm.Jezdím výjezdy, sjezdy 50 na 50, ale samozřejmě mi jde spíš o kvalitu zážitku směrem z kopce.A chci první carbon.

      A ve výběru mám:

      Santa cruz Bronson vel.L : https://www.biker-boarder.de/…3093586.html

      • Líbí se mi kultovní značka, systém dopružení VPP.
      • Nelíbí výbava za tu cenu.

      YT Jeffsy core 4 vel.L : https://www.yt-industries.com/…y-29-core-4/

      • Líbí se mi osazení*.
      • Nelíbí se el. přehazovačka* (zrušení přehazovačky = velké výdaje + kontrola stavu baterie).
      • Pochybnost nad kvalitou funkce odpružení oproti zbylým dvěma Bikům.

      Trek Fuel Ex Gen 6 (M/L nebo L) ? : https://www.kursport.cz/…rimson-red-m

      • Líbí se mi možnosti a funkce rámu (mullet, 29, a všechny možnosti úprav), osazení shimano.
      • Nelíbí se mi základní vidlice FOX.
      • Pochybnost ohledně velikosti M/L nebo L (jezdím canyon spectral FW vel.L a na můj styl jízdy mi příjde docela velké kolo, které v rovných rozbitých pasážích je super ale ovladatelnost v uzavřených zatáčkách je trošku na můj amatérský styl jízdy poněkud těžší a celkově po nějaké době ježdění mi příjde to kolo trošku větší než potřebuji.)

      Nebráním se ani jiným nápadům. Předem dík za plodnou diskuzi a rady.

      0 0
      • goofy  

        Za mě jedině Bronson, to je jasné! :-D Jinak nová Jeffsyna se mi líbí. Ne že ne. Taky nejsem zastáncem elektriky, takže bych to prodal a nahodil mechaniku. Myslím, že na tom se dá spíš vydělat, než prodělat. A Trek se mi vzhledově nelíbí, tak tam bych to měl vyřešené… ;-)

        Osobně bych šel zase do Bronsona, ale chtělo by to sehnat alespoň S-kit za pěkné peníze. Na Gocycle.de měli celkem sympatické stavby, ale v L už jsou asi vyprodané. Jinak bych bral Jeffsynu.

        0 0
      • Azmir  

        A co chceš v těch Beskydech jezdit? Všechno to jsou už strašné kladiva. Do Beskyd bych se koukal o level níž. Na tomhle moc stoupat nechceš. Pokud to chceš ale pouštět z lysé po červené v 50 km/h nebo plánuješ skákat a bikeparky, tak beru zpět, ale nikde to nepíšeš. Jezdím do Beskyd pravidelně a na Trancovi mám úsměv od ucha k uchu a rozhodně nemám pocit, že bych potřeboval 30 mm zdvihu navíc. To bych radši nasadil 2,6" pláště a získám mnohem více.

        0 0
        • goofy  

          Však píše, že chce jezdit po lokálních trailech. 150 mm vzadu je minimum.

          0 0
          • Azmir  

            150 mm na trail? Jak píšu, pokud to není trail plný skoků, tak to asi nechápu. Na beskydské kořeny a šutry fakt není 150 mm třeba, zvlášť když 50 % nastoupáš. 2 roky zpět se v tomhle tématu řešil 120 mm full, se nám to celkem posunulo :))))

            3 0
            • TK75  

              Neposunulo:))…jenom zakladatel vlakna hledal typ kola (Lux Trail) víc do xc.Spíš xc co zvládne nějakou techniku

              Proto 120

              0 0
            • goofy  

              Samozřejmě se dá skoro všechny nebo většinu beskydských trailů odjet na kole ala Tallboy, jenom je to o tom jak rychle a s jakým požitkem… Ne všechny traily jsou ala Jedovnice, a když si chce člověk i trochu poskočit, tak pak ty kola zbytečně trpí. Sám bych si uměl Tallboye ve své stáji představit, ale jakožto jediný full bych ho fakt nechtěl. No a 50% se nastoupá, protože když jezdíš lokály, tak to co sjedeš musíš jednoduše vyjet. ;-)

              0 0
              • Tomcat  

                …si krutý , stačilo když po situaci s polomem zjistilo několik lidí že ty traily jsou(byly) i pro děti :o) . Ano 120 má meze a je to spíš o únavě jezdce. Mxko Bronson je hlavně ale taky mullet. tedy dolekopcom hodně orientovaný kolo.

                I have spread my dreams under your feet; Tread softly because you tread on my dreams….

                0 0
      • novas752  

        Mě přijde, že vybíráš vlastně stejné kolo co máš, minimálně co se týče zatáčení tam žádný zásadní rozdíl nebude – daleko víc udělá nastavení toho kola jako výška řídítek a nastavení odpružení – zejména progresivita, odskoky a pomalé komprese.

        1 0
        • goofy  

          Tak určitě, ale to nezmění fakt, že tazatel si chce udělat radost novým kolem… ;-)

          0 0
        • Kejmil  

          Samozřejmě jsem otevřený tipům, nevím jesli v těch zákrutách a pocitu hravosti taky nemůže mít roli velký rozvor kol, ale může to být taky samozřejmě blbost to co píšu.Chtěl bych něco menšího no s rozumnější Geo pro 182 cm synka.

          0 0
          • novas752  

            Rozvor, úhel hlavy potažmo délka stopy má samozřejmě na zatáčení při pomalejší rychlosti vliv.

            Jenže další věcí je co to kolo skutečně dělá za jízdy – jak se mění geometrie, jak je kolo zatížený. Osobně bych se nejprve povtral v tom, samozřejmě nevím co už jsi zkoušel.

            Např. když je tlumič v ten moment zbytečně hluboko (výrazně víc než vidlice), celý kolo je tak trochu zlomený, hlava je najednou daleko podkoplejší a může to být řešitelný poměrně snadno – urychlením odskoku, utlumením pomalé komprese apod.

            2 0
            • Kejmil  

              Dík, ještě jedna technická otázka něco jak RAD nebo výpočet reache (2,45 / 2,55 x výška) už nejsou relevantní v době dnešních geo? Chci tím říct jestli ma Spectral 481 a po výpočtu 182×2,55 = 464,1 nic neznamená už a orientuje se tabulkově nějak jinak?

              0 0
              • novas752  

                Tak tohle jsem nikdy neslyšel.

                Reach celkově je docela individuální, v posledních letech se ale obecně na trail/enduro kolech zvětšoval. Na 182cm mi reach okolo 480 nepřijde nijak extrémně dlouhý, ale samozřejmě jsou lidi co preferují kratší.

                Sám jsem měl Jeffsy 27" 2017 s Reachem 460mm a teď Tyee 5 27" se 470mm na stejných dílech a ze začátku jsem rozhodně neměl pocit, že by to zatáčelo hůř – spíš naopak.

                0 0
              • Georrge  

                Samotny reach ti je bez delky predstavce a uhlu sedlovky k nicemu.

                0 0
                • wilda81  

                  Reach a úhel sedlovky jsou přece dva téměř nesouvisející údaje. Jeden řešíš když na kole stojíš, druhý když sedíš.

                  0 0
      • Tomcat  

        Z uvedených asi Trek, pak Santu a poslední YT.

        Santa by byl favorit pokud by byl s vyšší sadou. A otázka jestli to ASX , nebo raději klasika… Trek by pak byl střed a YT zase poslední protože záruka.

        Funkci u YT bych věřil ale nečekal bych že vydrží tak dlouho.

        0 0
    • Kejmil  

      Goofy, (Dík za tip, být na tom Gocycle.de bronson v L za těch 3500 e tak asi je vybráno) jakož to velice dobrý znalec Beskyd to vysvětlil velice dobře.Více méně všecky traily co si chci sjet musím prvně vyjet (Bielsko B, Košor, Javec…), a to znamená to 50 na 50.A nestěžuju si vůbec na schopnosti Spectrala vyjet kopec v tom je to kolo super XC , případně jezdit hřebenovky – jede jak střela.Nemám vůbec potřebu zamykat tlumič ani vidlici v kopci.A nevím proč bych měl jít nějak rapidně se zadním zdvihem dolů, když mě při výjezdech vůbec neomezuje a dodává to člověku větší pocit komfortu a „sebejistoty?“ směrem dolů.Spíš z tím že jsem jak se říká u nás „babrok“ při jízdě z kopce tak občas prostě zvolím buď blbou stopu, a nebo skočím nějaky posílák hodně nečistě, do bordelu a tam mě ten větší zdvih v hodně krát zahránil.Osobně to beru tak že s nízkým zdvihem může jezdit člověk který jezdí fakt čistě a ví že všechno s přehledem pošle tam kde chce a na jistotu.Asi primární důvod výměny kola beru hlavně ten, že chci prostě něco menšího, nebo s méně nataženou geo(vspříměnější sedlový úhel v kombinaci s kratším reachem atd..).Při výběru Spectrala jsem byl na hranici mezi M a L a pocitově je to delší.A prostě mám chuť vyzkoušet něco jiného.Samozřejmě bych mohl jít do něčeho ve stylu SC 5010, ale pročpak když do kopce nemám žádný problém… A vůbec nechci aby to tady vyznělo jako něco ofenzivního, jen vysvětluju směr mého přemýšlení nad novým kolem.

      2 0
      • Azmir  

        Potom si to v zakládajícím příspěvku měl jasně rozepsat a ne to napsat takhle „turisticky“ obecně. Já si pod pojmem trail v beskydech představím třeba výjezd a sjezd Lysé, Ondřejníku atd a ty si představíš DH tratě s několika metrovýma lavicema. To je za mě už enduro a Beskydy bych do toho už skoro netahal. Potom jsou takové zdvihy samozřejmě v pořádku.

        0 0
        • Kejmil  

          Tak to teda promiň za mystifikaci, aspoň u nás v podhůří se těm trailům co jezdíme říká Beskydské XC :D.A když se člověk občas přidá do party divočáků tak to tak asi i bude.Fakt se zdvihy při výjezdu není žádný problém, ty si dokáže člověk užít jak na minulé capře tak na spectralu.

          0 0
        • goofy  

          No hele.. Trail za mě nikdy nebyl nějaký výjezd a sjezd Lysé, Travného apod. To je prostě turistika s pěkným sjezdem. Jako traily jsou u mě, a myslím že i u dost lidí kolem, stezky tvořené pro kola.

          1 0
          • Azmir  

            Pořád jsou asi traily a traily. Já si jako trail představím něco takového a ty něco takového ale za mě jakmile to obsahuje větší skoky už to není moc trail ale spíš AM/enduro.

            0 0
            • goofy  

              Jezdíme něco takového, a přesto to jsou traily. ;-)

              0 0
              • Azmir  

                Určitě to jsou traily, ale vidíš sám, že máš v názvu enduro. Pod trail ježděním si představím prostě něco jiného.

                edit: nekoukal jsem to celé, ale zrovna na to ve videu by mi přišel 120–130mm full ideální, na to 150mm netřeba.

                1 0
                • novas752  

                  Jenže (kupodivu) drtivá většina trailů na trailová kola vypadá nějak takhle. Ne jako 2m široká dálnice protažená buldozerem.

                  Vhodný kolo je hlavně o stylu jízdy a požadované úrovni pocitu sucha a bezpečí. :-) Dokud to má sklon a na velkym kole se tam neušlapeš, neni důvod to na takovym kole nejezdit. A ano, nějaký DC/trail proč ne, ale bude to poněkud výživnější a může to snadněji vytrestat.

                  2 1
                • goofy  

                  Nebudu tady zabředávat do teorie co je a není trailové ježdění. To bychom tu mohli být do rána. Za mě to trailové ježdění je, protože traily nejsou jenom vyhlazené flow lajny. Jsou to i Rychlebky, TT, apod. Jde jenom o to, jaký typ trailu si vybereš.

                  A samozřejmě to půjde jet i na kole s menšími zdvihy. Tallboy a podobné větší XC by to i geometrii a robustností zvládli poměrně hravě. Ostatně sám jsem to psal. Ale jaký z toho bude požitek? Rozhodně budeš dole víc vyklepaný, jakýkoliv blbý dopad bude více bolet a možná bude nebezpečnější, protože nebude rezerva zdvihu, a za vlhka to bude s ohledem na obutí hlavně v prudších pasážích pěkná diskotéka. Ale ano. Dolů to sjedeš.

                  2 0
                  • Kejmil  

                    Asi proto že jezdíme stejné nebo hodně podobné věci tak si myslím že jsi mě pochopil v tom co chci říct.Pro mě jsou traily (stezky) prostě přírodní chodníčky po větším či menším zásahu a úpravě k plnému uspokojení a radosti jízdy z kopce.Na 2m bikeparkové lajny se dostanu minimálně.A i při tom si zajezdím 2× , 3× týdně ikdyž to není žádná shuttlovacka na horu a dolú .První kolo jsem si pořídil kvúli zlepšování kondice primárně do kopcú a postupně se to změnilo že se dívám na kolo jako na primární zdroj zábavy z kopce dolú, ikdyž pořád jezdím 50/50 protože prvně si musím za tou zábavou vyjet a vlastně ani ty výjezdy mi nepřijdou nudné.

                    0 0
              • mirorek2  

                Jezdíš přece nejraději technické flow :-D

                0 0
      • novas752  

        Pak bych si asi prvně vyzkoušel jestli je mullet cesta nebo ne a podle toho vybíral – jestli teda chápu správně že to teď máš čistě 29".

        Jinak Jeffsy je imho fakt hodně podobná Spectralu = tam asi moc změna nenastane, vyjma menší velikosti samozřejmě. Jestli chceš zkusit něco jinýho, šel bych po tý Santě (nebo Hightower pokud mullet ne-e), případně jiný kola s virtuálem – např. Propain, Giant…

        0 0
        • Kejmil  

          No svým způsobem mě trošku mullet táhne z důvodu 29 ve předu co se týče průchodnosti terénem je fakt bomba propagovaného snažšího předhazovaní menšího zadního kola a větší hravosti v zatáčkách.Ikdyž se mi to teda proporčně moc nelíbí.Ale člověk by měl mít otevřenou mysl pro nové trendy.Podle geo mi to moc podobné nepříjde…

          https://geometrygeeks.bike/…9-fw-2023-l/

          0 0
          • novas752  

            No určitě je dobrý to zkusit. Ale někdo ti zase řekne že se zadní kolo víc zasekává v dírách než přední apod.

            Právě jako délky zadní stavby v podstatě stejný, Reach kratší o±5mm (kromě toho M/L)… Imho nic až tak zásadního.

            0 0
        • Kejmil  

          Ok, dík.Budu se dívat po slevách jesli na mě nevyskočí něco zajímavého v podobě nějakého mulletu či něčeho s průlomovou změnou geo, protože jak čtu tak je L jak L a rozdíly v rozsahu 5mm reache, cs, atd znatelně pocitově rozdílne kolo nedělá.

          0 0
          • TK75  

            Mám dvě kola…jedno ma se 150 vidlici stejně vysoko střed, reach je stejnej, Sta atd jako to druhý se 130.Stejně krátká zadní stavba a oboje 29er a ocel.Jenom to se 150 vidlici je víc slack a díky tomu má o neco dál přední kolo a delší rozvor plus výš riditka.Rozdíl mezi nima je větší než jsem čekal podle cisel…povahu mají podobnou :))

            0 0
      • filipes  

        Tak třeba pro doskoky a krizové situace mi přijde delší wheelbase důležitější než kousek zdvihu navíc. Při 183cm by Spectral Lko měl být přesně akorát, trochu u něm uvažuji a to mám 178cm, co jsem zkoušel tam mi velikost sedí parádně. Vyzkoušel bych doladit stávajícího Spectrala – kromě správněho nastavené tlumičů-pružin bych zkusil kratší představec, vyndat nebo naopak přidat podložky pod představce a tím změnit stack i reach, pláště bez citelného gapu, u Ohlins vidle by měl jít jednoduše snížit zdvih na 150 a tedy u HA na 64,5, vyzkoušet jestli by ti pomohlo níže sedlo atd. Podle mě ti Bronson bude spíše malý a v dost aspektech si pohoršíš…

        0 0
        • goofy  

          To máš těžké. Tobě se zdá Specral v L dobrý pro 178 cm, někomu se zdá dlouhý pro 182 cm. Kdyby to bylo tak jednoduché, tak máme jednu geometrii skrz všechny značky, a odstupňovanou krásně podle velikostí lidí. Jenomže každému vyhovuje něco jiného. ;-)

          0 0
          • filipes  

            Spíš jsem se snažil říct, že Spectral L tak velky a není o tolik větší než třeba ten Bronson a ty rozdíly jsou mezích, které se dají dorovnat setupem kola.

            Když dá na Spectrala 20mm podložky pod představec, tak si zvýší stack 14mm a zkrátí reach 8mm a jediný rozdíl bude v 0,5 stupni hlavovky, diky kteremu je wheelbase o 5mm delší. To jsou tak malé rozdíly, že nemůžou změnit chování v utažených zatáčkách.

            0 0
        • Kejmil  

          No řidítka jsem mám výše a vyměnil za z vyšším risem, sedlo dal do předu, představec už asi kratší nedám bo tam je 35mm.Takže jediná zbylá věc je doladit odpružení.Jako nakonec sebekriticky musím přiznat že asi jen neumím jezdit a rozdíly při přesedlání z 27.5 na 29 jsou jen v hlavě.

          0 1
    • Kejmil  

      Tak dík všem za velmi plodnou diskuzi.Takže když to shrnu, tak z mnou navržených kol nebude poznat žádný citelný rozdíl.Výpočet reache ( 2.45* výška) v dnešní době není relevantní.Jedinou velkou změnou u dnešních kol je buď zmněna velikosti kola z L na M ( což jsou asi velké skoky), nižší/vyžší zdvihy a důvod rozmazlovat se a podporovat bike ekonomiku.jinač v rámci jedné velikosti kol a stejné kategorie zdvihú jde všechno doladit kokpitem a naladěním vidlice a tlumiče.Vcelku mě překvapuje že když člověk sleduje recenze kol, viz. Pinkbike tak se zdá jako by v jedné kategorii kol a mezi jednotlivými modely byly velké rozdíly…asi jsem zas podlehl jen reklamě.

      0 0
      • goofy  

        S tou geometrii je to dosti divoké… Jedním z velkých kandidátů byl Ibis Ripmo, a ten je podle tabulek teoreticky ještě delší než Bronson. Ale když jsem na něho sedl, tak mi přišel znatelně menší. V podstatě L už bych asi nechtěl a šel bych do XL… A včil jak to? :-D

        https://geometrygeeks.bike/…-2020-large/

        0 0
        • wilda81  

          Možná řídítka? Čím výš, tím je kolo pocitově kratší. No s tou geo je to stejně hlavně o preferencích. Jsme stejně vysocí a já bych Bronsona bral určitě v XL.

          0 0
          • mirorek2  

            Taky nechápu jak může goofy jezdit na dětském kole :-D

            Já bych se na tom zabil…

            0 0
            • goofy  

              Já jsem takové přerostlé děcko no… :-D

              0 0
              • TK75  

                No tak aspon ze na velkym kole nemáš full 27.5 dětský kola.Podívej v galerii na to objimani stromu, jak jsou 27.5 nebezpečný :D

                0 0
        • embi  

          fakt si nekdo kupuje kolo do terenu podle toho jak se na tom clovek citi pri sezeni? O tom jak kolo jezdi rozhoduje wheelbase, hlavovy uhel a BB drop. Zbytek je sum.

          0 0
          • mirorek2  

            Njn někdo na tom kole i jede třeba 15 km po áčku a to je pak boj…

            0 0
            • embi  

              kdyz nema clovek 2 metry, tak nemusi resit sedlovy uhel a posklada se na vsechno:)

              0 0
          • Kejmil  

            Ja jsem psal ze mi prijde pocitove dlouhe a myslel jsem pri sjezdu asi jsem se blbe vyjadril…A neni mozne ze pri strmejsi sedlovem uhlu se cloveku lip pohybuje nad zadnim kolem protoze je sedlo bliz k riditkam?Kaz­dopadne se mi libi ze konverzace jen kvete a clovek se tak muze trosku vzdelat.Dik vsem zucastnenym.

            0 0
            • filipes  

              To mozna jo, pokud mas sedlovku s kratkym chodem. Ja uz bych do narocneho terenu nic kratsiho nez 210 nechtel, koukam i po 240. Sedlovka pri jizde z kopce uplne zmizi :-) a tak to ma byt.

              Jinak strmy uhel sedlovky zlepsuje slapani do kopce a umozni delsi reach na kole a zaroven ne moc dlouho horni trubku (ktera je rozhodujici pro velikost kola pro slapani).

              1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.