• motacek

    Ahojte,

    rozhoduji se mezi dvěma plášti. Jezdím tak 50% asfalt, 20% polní cesty a 30% traily typu rychleby, jedovnice apod (za sucha, žádné bláto)

    Tohle jsou adepti:

    Continental X-king 29 × 2.4 Protection ( https://tinyurl.com/ycljdocq )

    a

    Maxxis Ardent Race 29 × 2.35 EXO TR ( https://tinyurl.com/yakz5vbw )

    a

    Maxxis Ardent 29 × 2.4 EXO TR ( https://tinyurl.com/y7cw3fk6 )

    Probírám se tím opravdu dlouho. Tudíž od Maxxisu i Continentalu jsem prolustroval a zvážil všechny modely. Jiné značky ani nechci.

    Prosím o vyplnění dle nejlepšího svědomí a vědomí :)

    Anketa: Jaký zvolit plášť

    13x
    35%
    0 0
    • motacek  

      Tolik lidi a tak malo hlasovani. Trochu mi pomozte.

      Jen pro info, jezdim dost i asfalt, jeste jsem se dival na ten ardent a pripadne mi, ze bude mit velky valivy odpor.

      0 0
    • djx  

      Hele, a co třeba tyhle? – Continental Trail King s kevlarovou patkou – já je bral nedávno 4× (ta cena!) – jsou sice trochu těžší, ale mají pod vzorkem fakt silnou vrstvu gumy, takže odolnost proti defektům bude zdá se hodně solidní. V terénu jsou super, drží výborně, a na asfaltu taky jedou docela dobře, protože jsou „jen“ 2,2'' … Ty 2,4'' už jsou fakt balóny, to na asfalt moc nebude, tím spíš, pokud na něm strávíš 50% času… :)

      0 0
    • jIrI___  

      Na 50% asfalt a 20% polňačky v anketě vyhrává kotva Ardent? To jako fakt? :D

      0 0
    • TeryPV  

      Dopředu bych dal Schwalbe Rocket Ron a dozadu Racing Ralph. Nebo jak už jsem psal v několika vláknech o pláštích, je jich tu milion, tak Bontrager XR1 expert. Sjel jsem s nimi a pěkná pekla v beskydech. Na sucho ideální pláště. A nejsou to šlupky jako Schwalbe a neprotéká tmel. Schwalbe začaly protékat nové po čtrnácti dnech :-/

      0 0
    • Joe_Pike  

      Mountain King dopředu a X-King dozadu…

      0 0
      • hrota  

        Na asfaltu opravdu pekelně rychlá dvojice…

        0 0
      • jIrI___  

        Když už kombo od Conti, tak bych to upravil na X-K na předek a Race King na zadek. Na poměry terénu zmíněné v úvodním příspěvku mi připadá ta tvoje kombinace zbytečně předimenzovaná (přestože jsem ji sám spokojeně vozil).

        0 0
        • Pain  

          Presne tak.Mountain Kinga jsem vozil na predku a vzadu Xkinga a ze by to nak po asfaltu extra jelo se rict neda.V terenu to bylo ok.Jezdil jsem verze Racesport.

          0 0
        • MlokCZ  

          Souhlas. Na uvedene XK/RK nebo RoR/RaR a nebo i RoR/TB.

          0 0
    • motacek  

      To All:

      Nyní jezdím na Conti MK 2.4 RS předek a Conti XK 2.4 zadek a na asfaltu závodím přes Stravu se žiletkáři. Takže rychlost mi vyhovuje, nicméně nic pomalejšího nechci. MK vpředu zústane, na trailech drží stopu jak přibytý.

      O Ikonu jsem uvažoval taky, ale na trailech údajně prd drží a odvalovací odpor je větší než u XK.

      Schwalbe nechci, nejsou na ně dobré recenze.

      Kombinaci XK/RK jsem měl na HT. Rýchlé, ale nic moc grip.

      Trail king zajímavý, ale potřebuji něco, co bude mít na středu pláště kulisy blízko u sebe.

      Díky za názory a hlasy všem. Každý se hodí.

      0 0
      • hrota  

        Ikon na zadek celkem pohoda. Kdysi jsem vozil kombo MK/XK, teď vozim ardent race a ikon, nemůžu si stěžovat, jen teda chvíli trvalo, než sem si zvykl na to, že předek má menší grip, imho to byl problém jen v hlavě ze začátku :)

        0 0
      • jiriga  

        jinak ja ted jel KZP Sumavy o vikendu, poridil si novy plaste, prave ty Schwalbe RaR na obe , a moc nevim co by s nima melo byt za problem. sems si pekne pochvaloval . prodil , respektive struktura trati byla velmi podobna, co jsi avizoval.jinak rozmer jsem si dal 2.1

        0 0
        • motacek  

          Osobně si myslím, že ten rozdíl možná ani nepoznám mezi těmi plášti.

          O těch schválně jsem si četl, že umí házet a propouštět mlíko, tak nevím jestli to nejsou jen nějaké pomluvy

          0 0
          • jiriga  

            taky pochybuji. ja ale vozim duse, takze s mlikem zkusenost nemam.

            0 0
      • Joe_Pike  

        +1

        0 0
    • Mereck  

      Hlasoval jsem pro Ardent. Sám ho mám a jsem spokojen. V hlasování jsem ale jaksi podvědomě eliminoval asfalt – jde mi vždy hlavně o chování mimo asfalt. Ardent race mám též. Krásně jede, ale v terénu lehce méně podrží, než ten Ardent klasika. Má takový jemnější vzorek, čili pro tebe minimálně na zadní kolo možná ideální volba.

      Ale hlavně, jak už ti tu řekli ostatní, proč chceš na asfaltky tahat 2,4" obutí? Vždyť úplně stačí tak 2,2" Sám mám 2,25 a jezdím na tom, co mě napadne. To je jak jít na pláž v pohorkách.

      0 0
      • motacek  

        Mně jde taky o chování mimo asfalt, jenže nechci zase přijít o rychlost na tom asfaltu.

        2.4 už mám předek, když teď vyměním zadek za 2.2 nevím jak to bude vypadat, když budu mít na každém kole jiný plášť. Navíc mi přijde 2.2 na 29er jako taková chrtí verze :)

        Obávám se, že chci něco, na co je potřeba dvou různých kol. Mít grip v terénu a zároveň nepřijít o rychlost, kterou mi momentálně nabízí Conti Xking :)

        0 0
        • hrota  

          Jestli vozíš Contíky, tak 2,2" verze Maxxisu ti bude připadat obrovská. Nevím proč, ale 2,2" Xking vs. 2,2" Ikon je celkem užovka.

          Jinač vůbec neřeš jak to bude vypadat, pokud se Ti na tom bude dobře jezdit ;)

          0 0
          • MlokCZ  

            To je jen tím, že X-kiny jsou jediné u Contíku podviživené. Jezdil jsem dlouho XK 2,4/RK 2,2, oboje protection a RK měl 56mm a ten XK 57mm, takže akorát ± nastejno. Když se dá XK 2,2, tak je o hodně užší než ten RK 2,2. Kamarád zase vozí MK/XK, oboje 2,4. MK je tedy ještě racesport verze (tu dostal s kolem). A XK je o hodně užší než ten MK, ale tam to má už jak vyrovnat.

            0 0
            • motacek  

              Dovolím si nesouhlasit. To jen RK jsou balóny jako prase. Já í manželka máme MK a XK.

              Šířka je následující:

              29×2.4: XK – 59.4mm (tlak 1.8); MK – 58.7mm (tlak 1.6)

              27.5×2.2: XK – 53.5mm (tlak 1.8); MK – 53.7mm (tlak 1.6)

              0 0
              • MlokCZ  

                Ted jsem premeril jeden MK 2,4 a ma 60mm (tlak kolem 1,5baru), coz cca odpovida tem 55–56mm co ma RK 2,2. Tak to bude kus od kusu a verze od verze.

                0 0
              • MlokCZ  

                Ted jsem premeril jeden 29 MK II RS 2,4 a ma celych 60mm pri 1,5 baru na 22mm rafku.

                Tak to bude kus od kusu a verze od verze.

                0 0
                • motacek  

                  taky mám 29 MK II RS 2,4 na ráfku 22mm … i přes větší tlak jej mám nepatrně užší. Měřil jsem to teda posuvným měřítkem alias šuplérou .. takže odchylka při měření je minimální :)

                  Mimochodem pláště Onza Lynx 29×2.25? nemá s tím někdo zkušenosti, popřípadě nějaké reference??

                  0 0
                  • raw 4  

                    Mam je a max. spokojenost…mliko drzi dobre a v terenu podrzí…

                    0 0
                    • motacek  

                      To rád slyším, dost se mi líbí. Jak je to s valivym odporem, jedou dobře na asfaltu?

                      Mohl bys prosím změřit jejich šířku?

                      0 0
        • Breakpain  

          Dost casto se dava dopredu sirsi a dozadu uzsi plast.

          Mimochodem, jsi si jistej, ze 2.4 Ti projde zadni stavbou? Netusim co mas za kolo, tak pripadne omluva, ale plno lidi nato zapomene a pak jen kouka.

          0 0
          • motacek  

            Jo mám tam í teď 2.4. Standardně se to na tohle kolo dává. Ale setkal jsem se s tím, že na starém HT jsem měl XKinga a RKinga o šířce 2.2, ale byl mezi němá rozdíl tak 5mm ve skutečnosti ve prospěch RKinga.

            0 0
            • MlokCZ  

              To je jak píšu výše. Pouze XK je užší než ostatní Contíky, netuším proč zrovna jen XK je užší.

              0 0
    • raskin  

      Dopředu Spešl Butcher, dozadu Spešl Slaughter

      0 0
    • raskin  

      Ardent 29×2,25 za slušnou cenu zde: https://www.teamsport.cz/…-25-exo-t-r/

      0 0
      • motacek  

        Ten Spešl Butcher už je trochu ověřilo. Slaughter vypadá dobře.

        Dík za odkaz na Ardenta

        0 0
    • motacek  

      Možná už to někteří znají, nicméně mně to celkem otevřelo oči. To srovnání v odporu odvalování a odolnosti vůči defektu maji oba maxxisy nic moc oproti činži

      http://www.bicyclerollingresistance.com/…eed-tlr-2014

      0 0
    • honza1982  

      Je to sice už starší vlákno, ale chtěl bych reagovat. Mám neodvratný pocit, že každý prostě chválí něco jiného a každému vyhovuje něco jiného. Kupříkladu ty chceš pláště, které budou 50% na asfaltu a nepřijde mi tvůj výběr jako ideální. Pročítal jsem si nespočet vláken (momentálně vybírám pláště na 70% alfalt a 30 lehký terén) a stále moc nevím, po čem sáhnout.

      Procházel jsem si vlákna o všech v současné době vychvalovaných pláštích a všude se najdou nějací příznivci a odpůrci. Od racing ralphů, přes ikony, pythony, scylly, crossmarky, x-kingy a jiné jsem se dostal až k race kingům, které jsou takovou stálicí. Ale potom si člověk přečte, že někdo je pomluví a už to začne hlodat. Potom jsem se dostal k thunder burtům, které se mi líbí co se týče rolling resistence, ale zase je vysoká cena a je to šlupička. Přes fajnové fast traky jsem se dostal i různým kombinacím předek + zadek od schwalbe a stejně tak od continentalu. A poté to přišlo :D. Osvícení. Neexistuje ideální kombinace, protože co jeden pochválil, to druhý zepsul (defekty, výdrž, grip a jiné). To nepočítám hodnocení směsí, ochran proti defektům atd.

      V tom se asi už dost dobře nedá vyznat zejména tady na fóru. Tak jsem se rozhodl, že po zralé úvaze asi obuji:

      Continental Race King Performance 29×2,20" kevlar nebo Maxxis Ikon 29×2,20" EXO TR kevlar, popřípadě nějakou kombinaci. Z toho, co jsem vyčetl to bude asi univerzální řešení.

      0 0
      • krabica  

        Být tebou, tak vezmu pláště od jedné značky, ať to nevypadá blbě. :-) Osobně bych na tvé použití vzal Schwalbe G-One Speed 29 × 2.35 Sna­keSkine TL-Easy a hodil to na bezduše.

        0 0
        • MlokCZ  

          Níže jsem rozebral ještě bikové pláště ze kterých na tolik asfaltu má smysl asi jen RK a TB (a sám bych bral teď určitě TB, zvlášť když jsou nové addix).

          G-one speed je pak samozřejmě další skvělá volba. Ten bude ještě o trošku rychlejší než RK a TB a s lepším chováním na asfaltu výměnou za mírně horší grip v terénu (ale na takhle objemném plášti s náznakem vzorku se v terénu za sucha docela dá).

          U G-one speed to jen komplikuje ten objem. Na jednu stranu je super (do terénu se to hodí, dožene to trochu gripu když není skoro vzorek), ale na druhou stranu to potřebuje už širší ráfek. Bez toho to bude bez duší (bez duší bych bral všechny varianty ať to bude G-one speed nebo RK nebo TB) plavat v zatáčkách i na asfaltu, pokud se budou foukat rozumně nižší tlaky. Chtělo by to aspoň 21mm ráfek.

          0 0
      • Chiron  

        No a ve výsledku je to stejně úplně jedno, protože většinou jsou tyto diskuze založené na zkušenostech s top variantama těchto plášťů. Performance, TR, atp. s nima mají společný tak akorát vzorek, ale směs a někdy i kord se chová úplně jinak.

        Osobně jsem jezdil RK v kevlaru a v top verzi bez Protection ochrany a rozdíl tam byl docela zásadní, jak v rychlosti i v tom, že kevlar byl znatelně užší.

        Ikon bych nedoporučoval na asfaltové ježdění. Za mě byl hodně hlučný a v prudkých stoupácích na kašpárka mi rozvibrovával kolo, což mě nikdy žádný plášť nedělal. Ale v terénu byl parádní, ale zase 3C verze s EXO.

        Na tvém místě bych volil RK a nebo ještě něco rychlejšího, ale rozmyslel bych si, jestli nepřiplatit za lepší verzi.

        0 0
        • MlokCZ  

          Ale i u těch levnějších verzí se může podívat o kolik jsou třeba pomalejší. Zrovna u RK performance může. A i ten je pořád rychlejší než ten Ikon.

          A zmíněné vibrace bych také bral v úvahu při tolika asfaltu. To pak kazí jízdu když je asfalt pěkný.

          A k nim:

          • TB nevibruje ani náznakem (jsem na to hodně citlivý, takže opravdu nevibruje)
          • G-one speed jsem nejezdil, ale myslím, že ten také nebude vibrovat vůbec
          • RK už trošku vibruje, zejména pak při větším záběru ve výjezdu (zase samozřejmě myslím pěkný asfalt, mimo pěkný asfalt se to vždy ztratí)

          Cokoliv jiného s větším vzorkem pak vibruje vždy ještě více. Ještě tak RaR ujde (zejména když to není 29" verze, protože 29" verze měla o 1mm větší mezery mezi vzorkem a více vibrovala než 26"/27,5" – nové addix ale zřejmě mají dle měření co jsem se ptal v jiném vláknu zase zpět menší mezery i u 29", mám jeden na cestě, tak si to tenhle týden potvrdím).

          A třeba pro srovnání takový RoR už vibruje hodně.

          0 0
      • Mereck  

        Správně děláš. Fórum je dobré pro inspiraci, občas člověk najde plášť, který „teda fakt nikdy“. Ale při dnešní nabídce prostě není možné vybrat 1 plášť na konkrétní disciplínu/použití. Je fajn si něco počíst a trochu se rozkoukat, ale hlavně to co nejdříve rozštípnout, koupit a jezdit!

        0 0
      • MlokCZ  

        Každý má jiné priority a někdo třeba vezme pomalejší plášť co lépe podrží.

        Pokud je to ale na tolik asfaltu a prioritou bude, aby to jelo, tak je výběr vlastně velmi malý. Nevím tedy co máš ty za prioritu, ale pokud je to, aby to jelo (při tolika asfaltu), tak jsi asi moc dobře vše v historii nepročítal.

        Protože nechat ve výběru Ikon, to je tedy opravdu naprosto mimo. Ať si každý hodnotí některé vlastnosti subjektivně jak chce (třeba grip se pak těžko srovnává, když každý má trochu jiný názor), tak některé vlastnosti jsou jednoznačné.

        A tím je jak který plášť jede. To je jednoznačně změřeno a subjektivní názory můžeš rovnou ignorovat.

        A Ikon je v rámci rychlých XC plášťů naprostá kotva a má valivý odpor na úrovni o tak 2 terénějšcí vzorky u jiných značek.

        A nejde jen o měření na bubnu, kde je aktuálně nejlepší srovnání zde:

        http://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews

        ale už jsem viděl více měření z Wattmetru v reálu, která všechna potvrzují měření z bubnu na bicyclerollin­gresistance. Sice z Wattmetru jsem to neviděl pro úplně všechny pláště co jsou změřené na bicyclerollin­gresistance, ale když to platilo pro všechny co jsem měření viděl, tak věřím, že měření bicyclerollin­gresistance lze opravdu věřit i pro chování v reálu.

        Jen tedy nelze brát absolutní čísla, ale jen realitvní srovnání.

        A zrovna pro Ikon měření z Wattmetru z reálu k dispozici jsou i pro jízdu v terénu a i tam vyšlo, že je znatelně pomalejší i než RaR (s Thunder Burtem nebo RK tedy Ikon nemá smysl vůbec srovnávat).

        HTčko mám na jezdivé trasy s hodně asfaltem, podobná skladba jako máš ty. I když možná asfaltu bude o malinko méně, tak 50–60%, 35–45% budou neasfaltové rychlé jezdivé cesty a 5% opravdu terén (ale to není priorita na tomhle kole a nepotřebuju kvůli tomu navyšovat grip, když jezdím opravdu více pořádného terénu, tak na to mám fulla).

        A v podstatě jediné dva pláště, které jsou opravdu rychlé jsou Race king a Thunder Burt. A u nich jsem střídavě jezdil mnoho kilometrů oba dva. TB mám už určitě 5 tis. km+ a RK protection budu mít také už k 5tis. km.

        Thunder Burt až tak šlupka není (beru TLE verzi, jiná nemá smysl), neměl jsem na něm jediný defekt, kterého bych si všimnul (tedy mohla být nějaká minidírka, kterou dal tmel bez znatelné ztráty tlaku).

        A přitom oproti tomu na RaR (ale tak za 10tis. km) jsem už 5× prorval běhoun (vždy na hranici pobrání tmelem, jen jednou to ale nakonec nepobral ani po dolití nového z lahvičky).

        Možná je to dané vzorkem, kde i když nižší, ale o hodně hustější vzorek TB nemá tendenci nechat vzpříčit krátké ostré klacky ve směru jízdy (tak jsem udělal 3 z těch děr u RaR).

        A v měření má o 1 bod více za odolnost běhounu TB oproti RaR, což je docela překvapující (měřeno mimo vzorek).

        Race king race sport verze je pak daleko větší šlupka než TB TLE. Takže se musí stejně rovnou vzít protection verze, která je odolnější než TB. Ale ta má zase extra tuhou kostru a také hůře funguje bez duší než TB.

        Performance verze RK má pak velmi slušnou odolnost běhounu (skoro jako protection), ale úplně katastrofální odolnost boků. A také jede už hůře, takže nepatří už mezi ty dva nejrychlejší (RK protection/race sport a TB).

        0 0
        •  

          s TB a RK mám stejný zkušenosti jako mlok akorát s latex dušema (zůstal jsem už jenom u TB), zajímalo by mě jestli už jsou k sehnání TB Addix za nějakej rozumnej peníz a jestli je už někdo zkoušel

          0 0
          • MlokCZ  

            29" 2,25" TB addix speed za 45,65E

            https://www.bike-discount.de/…lding-641234

            ten mám na cestě a při kurzu střed (tím platím) je to těsně pod 1200Kč. A měl jsem větší objednávku (nad 250E), takže i bez poštovného.

            U nás pak o malinko dražší na Koloshopu

            https://www.koloshop.cz/…-kevlar.html

            tam vidím po přihlášení cenu 1307Kč (ale nevím jaký tam máš aktuálně bonus za obrat). Akorát koukám, že dnes už nejsou, ještě před pár dny byly skladem.

            A vedle ve vláknu jsem k nim psal více

            http://www.bike-forum.cz/…i-kupkolo-cz#…

            Bohužel zatím moc zkušeností není ani na zahraničních fórech a měření jak píšu v odkazu také ještě není. Ale jak také píšu v tom odkazu, tak si myslím, že nové addix nebudou určitě v ničem horší než pacestar. Maximálně to zlepšení bude menší než proklamované.

            0 0
        • honza1982  

          jasný, stránku, kde jsou gumy testovány a určován odpor znám samozřejmě. MlokCZ je v mnoha směrech pojem, co se plášťů týče zde na BF. To je taky jasná věc. Ale ono to má více úhlů pohledu. Chápu, že doporučuje TB nebo vyšší verze RK. Ovšem taky ty cenové hladiny jsou docela fuj. Druhá věc je, že pláště budou obuty na duších. Mám nesvařované remerx topdisc. Ono by sice s troškou snahy z nich tubeless ráfek udělat šel, ale nějak se mi do toho nechce. Mám strach, že to nebude úplně ono. Asi si počkám až vyměním za nějaký tubeless ráfek. A s tím ježděním na určitém terénu je to taky složitější. Asi bych sáhnul po něčem univerzálnějším než G-one. Ono je to totiž takhle. Jezdím dva druhy jízd.

          1. s partnerkou (má cross bike Merida) – a tam jezdíme třeba i 80–90% silnice. Tam by určitě G-one nebo TB obstál na výbornou a jelo by to výborně bez odporu.
          2. jedu sám – no a potom se zase silnici snažím vyhýbat a najedu i do těžšího terénu (samozřejmě ne úplný marast, skoky a přejezdy dvoumetrových klád), kde bych se na G-one asi neodvážil. Takže spíše něco hrubšího. Potom to ale zase nebude ono na vyjížďce s mojí drahou. Přezouvat pláště 1–2× týdně, to opravdu asi ne.

          Snažím se vybrat něco, co jede slušně na asfaltu a použitím s duší. Tzn. prozatím nemusí být TL-ready. Takže to vypadá asi na nějakou verzi těch RK.

          0 0
          • MlokCZ  

            Pokud nejsou ráfky moc vhodné na bezduše, tak bych to nehrotil a dal až časem na nová kola.

            V případě duší bych neváhal a dal RK protection. Všichni v partě co ještě jezdí duše (už to pomalu ubývá) jezdí protection Contíky (a vzadu buď RK nebo XK dle kola a využití).

            Na duších se ta velká odolnost (v rámci XC plášťů jsou to nejodolnější rozumně použitelné pláště) protection Contíků opravdu hodí. Jsou to první pláště v partě na kterých i ti na duších defektí minimálně (procvaknutí to samozřejmě nevyřeší a to sem tam při zaprasení podaří, píchnutí je ale opravdu minimum typu jedno ročně na jezdce, což dříve na jiných pláštích bylo třeba 10–15 defektů ročně).

            RK performance bude odolností běhounu také ok, blíží se skoro protection verzi. Ale ten bok bych teda já nezkousnul. I když bok třeba říznout nemusí ani tak z důvodu, že se do situace kde to hrozí nedostaneš. Ale on stačí ve výjezdu nějaký šutr, který blbě jen škrtneš a je to hned. A to nemusí být žádný velký terén.

            0 0
            • honza1982  

              V každém případě děkuji za vyčerpávající odpověď Mloku. Rozhoduji se mezi RK performance a RK protection. Jde mi o to, jestli (když pominu odolnost boků) má o tolik lepší jízdní vlastnosti protection, když je nárůst ceny téměř dvojnásobný. Zatím se spíš na moje ježdění přikláním k performance kvůli ceně. Za cenu okolo 500kč si myslím, že to je zkousnutelná cena. Ale stále ve mě hlodá červíček.

              0 0
              • MlokCZ  

                S tím už neporadím. Jak oproti sobě a jiným plášťům jedou obě verze je jasné dle měření. Jak je to přesně s gripem netuším, nejezdil jsem performance verzi.

                Jen bych určitě bral z těch levnějších performance verzi (tzn. aby měla 3×60tpi, tzn. 180tpi uvedeno a směs PureGrip) a vynul se sport verzi (3×28tpi, tzn. 84tpi uvedeno a směs neznámá).

                Performance verze je za ty prachy docela slušná. Sport verze bude totální mr.ka.

                0 0
                • RomanH  

                  Odbocim ke Schwalbe a jejich novym smesim. Konkretne me to zajima u RoR 26×2,25 Perfor­mance…

                  Napriklad na Koloshopu uvadi, ze je ma novou „Addix Performance technologii“, podobne i na Kupkole.

                  Puvodne jsem se vydesil te udavane vahy (760g), ale na strankach Schwalbe je 510g. Jako smes je tam stale uvadena Dual a ani tam neni symbol New (ten je u Performance verze pouze u 27.5 × 2.25).

                  Predpokladam tedy, ze se u RoR 26×2,25 Performance nic nezmenilo a je v podstate jedno, ktery rocnik na to svoje „smrdlani“ na predek vezmu. Je to tak ?

                  0 0
                  • scota  

                    Směsi Addix jsou novinkou pro letošní rok, předtím se tuším označovala EVO a bylo trojsměs.

                    Smyk na předku znamená většinou pád ;-)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Ne, EVO je označení evolotion řady, tzn. všech lepších variant plášťů. Trojsměs byla pacestar, trailstar a vertstar. A teď jsou 4 různé trojsměsi addix (speed, speedgrip, soft, ultrasoft). Konečně tedy název i odpovídá vlastnostem té trojsměsi.

                      0 0
                      • Chiron  

                        Chápu správně, že původní PaceStar se „rozdělina“ nově na speed a speedgrip? S tím, že speed je ve všech směrech o něco málo lepší a speedgrip je trochu pomalejší, ale grip a životnost jsou zásadně vylepšené? Předpokládám, že PaceStar neměl více variant, třeba pro každý plášť troch jiné složení nebo tak.

                        Zvažuju, jestli mám dát na předek NN nebo HD a addix je pro mě teď novinka, protože jsem nějakou dobu dění moc nesledoval. Tak si říkám, jestli by nestačil nový NN.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          I tak se to dá říct. Ale spíš teď prostě místo 3 variant jsou 4 s tím, že speedgrip je pořád blíž pacestar než trailstar.

                          A pokud uvěříme reklamním propagacím Schwalbe, tak ano. Tedy addix speed má být ve všem lepší než pacestar a speedgrip jen nepatrně pomalejší s mnohem lepším gripem než pacestar.

                          A hodně mi překvapilo, že speedgrip má mít větší životnost než speed. To je docela zvláštní, když by to měla být měkčí směs. Ale zřejmě se u těhle nových materiálu na minulá obecná pravidla už vůbec nehraje.

                          Pacestar byla vždy jen jedna stejná trojsměs ať už byla na jakémkoliv plášti.

                          Speedgrip bylo potřeba, protože trailstar byl hrozný skok. Tedy, že už vůbec nejela oproti pacestar. A navíc u trailstar ty problémy v chladu (už jen třeba pod +10°).

                          Taky si jsou asi dost jistý tím, jak pojede speedgrip, když už NN není vůbec ve variantě speed.

                          Mně na jednu stranu těší mít u XC plášťů (RaR a RoR) výběr mezi speed a speedgrip, na druhou stranu teď vůbec váhám co vozit na předním (na zadním určitě dám speed). Třeba pro mě zajímavá varianta i RaR speedgrip místo pacestar RoR.

                          0 0
                  • MlokCZ  

                    Myslím si to samé.

                    Kopíruju, co jsem psal včera někomu do SZ na stejný dotaz (performance verze vs addix):

                    Na stránkách Schwalbe o tom ale není ani slovo a u performance verzí mají pořád uvedednou dual směs bez názvu jako dříve. A hodnocení (jak jedou a grip) má performance verze na stránkách Schwalbe pořád stejně špatné jako dříve.

                    Navíc pláště s jakoukoliv verzí addix směsi Schwalbe označuje barevným pruhem dle typu addix směsi. A pruh performance verze nemají.

                    Stejně tak v jakýchkoliv reklamních materiálech od Schwalbe vždy byly addix směsi jen u EVO řady.

                    Můj tip je, že performance verze je pořád stejná, i když se nějaká změna vyloučit nedá. Horší než dříve nebudou určitě.

                    0 0
          •  

            nezapomenout na kvalitní duše https://www.bikepart.cz/…olito-29-85g

            0 0
            • MlokCZ  

              I když jsou za mě duše už přežitek, tak by mi zajímalo měření pro tu uvedenou. Šanci na dobrý výsledek by mít mohla.. Když je zachována větší elasticita oproti bultice (průšvih všech polyuretanových duší), tak by výsledky valivého odporu mohly být podobné latexkám a odpadla by nevýhoda rychlé ztráty tlaku latexek.

              V případě vození odolných plášťů typu RK protection by se i ta cena dala zkousnout.

              0 0
              •  

                už je mám na cestě, když jsem nejdříve viděl tu cenu tak jsem si řekl nikdy ale potom když jsem si vzpomněl kolik dávám za pláště tak ta cena mě už tak vysoká nepřipadá, dofukování doufám že odpadne, kdyby to bylo tak 1× za dva tři tejdny tak by to bylo supr

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak dofukování bude nejspíš lepší než u bezduší. Ty se také foukají o malinko častěji než butylky (i když vždy záleží na konkrétním plášti, tmelu a dalších faktorech).

                  Foukat třeba jednou týdně už se třeba za mě dá. Foukat ale každou vyjížďku i když jsou hned po sobě bez volných dnů, to už je vádně opruz.

                  A s cenou bych také neviděl takový problém. Na odolných pláštích je spotřeba duší malá. Už bych tedy u takové duše lepil (na butylkách před přechodem na bezduše na odolnějších pláštích už jsem se ani neobtěžoval lepit).

                  0 0
                  •  

                    jo, u latexovej tak třikrát týdně a už mě to po letech přestalo bavit, zadní teda, přední tak rychle tlak neztrácí

                    0 0
            • honza1982  

              Hehe, díky za odkaz :D. Budu šetřit na pláštích a potom si koupím duše za 1600 :D. Možná se to vyplatí, pokud bych lepil do aleluja. Specifikace je super, odolná, lehká. Ale ta cena. To je trošku out. Kdyby to byla cena za dva kusy, tak bych přemýšlel. Tolik peněz hodlám dát za pláště. :))). A 300kč za záplaty k tomu jako bonus :).

              S RK protection bych se dostal někam ke čtyřem tisícům to tipuji. Za to lidé už kupují na bazarech celé kola :D. Ale chápu, že se snažíte poradit to pokud možno nejlepší.

              0 0
            • doubleingram  

              Jezdil jsem ji asi mesic a kus, a zkusenost tragicka. Radek rika, ze se to nedeje ale ja ji mel vzadu na XK Protection, a uz ma zalepeno asi 5 – 6 malinkych direk.

              Nic velkyho ale tech malych bylo fakt nesmyslne, coz nechapu. Kdyz jsm nahodil za butyl, tak bez problemu, jezdim porad ± stejny trasy, takze spis nehrozi trny apod.

              Nez jsem Tubolito nahodil, tak jsem perfektne umyl kolo z venku, vnitrek rafku i plast, aby se tam nedostaly nejaky maly kaminky apod, tazke tim by dirky zpusobeny byt nemely.

              Nechapu

              0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • jiriga  

        …a ja si zase myslim,ze se to resi az prilis, ty rozdily budou minimalni. Nekde to pojede lip a nekde zasi hur. Ted jsem jel dva zavody na RaR – bez problemu. Na jare brdy na MAxxis Crossmark, taky slusny. S tema jsem byl i na jare v Dolomitech na Giru – tam jsem jezdil na silnici (mimno jine vyslapy na Stelvio ci Sella) a stejne tak i v lese po stezce az na PAsso Duron. Vsude jsme jezdili kombinace stzky, silnice a nemel jsme zadny vetsi problem, at uz jsem slapal kilaky nahoru , ci sjizdel dolu….Stejen tak do prace jezdim hlvane po asfaltove stezce a mam bud ty Crossmarky nebo WTB Nano, obcas si sjedu nekam do lesa se projet, na NAnu jsme loni taky absolvoval par zavldu. At tak ci onak, nejaky vetsi trable jsme nemel nai na jednech…stej ne to nakonec je o tech nohach a jestli si clovek musi zpomalit trochu do zatacky , ci zrovna to ma relativne vyssi valivy odpor na silnici, v celkovem kontextu neresi nic. Jinak ovsem jezdim rozmer 2.1

        0 0
    • raskin  

      Asi se tady bavíte o soutěžním ježdění minimálně na úrovni Světového poháru, jinak je ta diskuze k hovnu

      0 0
    • motacek  

      A s těma Onza Lynx nemá zkušenost nikdo? Jinak co se týče Maxxisu Ikon, tak ten má stejný valivý jako ardent dle výrobce.

      0 0
    •  

      uff..proč takové balony? nestačí na 29 jen šířka 2 palce!?

      0 0
      • atty  

        Stačí, pokud budeš jezdit primárně na silnici. Na kombinaci silnice, šotoliny či jiného lehkého terénu je správně zvolený a správně nafoukaný plášť kolem 2.2–2.3 v podstatě stejně rychlý, má lepší grip a hlavně je podstatně pohodlnější. To samozřejmě souvisí s jeho určením a možností o trochu méně foukat, než ty „užovky“.

        Jezdil jsem kombinaci RoR a RaR v 2.1 a dobrý, teď jezdím dlouho to samý, ale v 2.25 a daleko pohodlnější, přičemž to pocitově i podle čísel na budících jede stejně a grip je jistější.

        0 0
    • vt  

      Na podobny jezdeni pouzivam RaceKingy, predek i zadek :-)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • kokabura  

      zdravím, prdla mi patka na stavájícím plášti rapid rob 29×2,25 a chci si koupit RK 29×2,2 na kupkolo ho maj za 500,– otazka zní, nebude výrazný nepoměr v šíří pláštů? pokud ano v neprospěch RK vzal bych asi Racing Ralph 2,25 lite skin oba bych jezdil na suších.

      0 0
      • Mereck  

        Nepoměr šíře plášťů není nic špatného. Hodně lidí vozí vepředu širší než vzadu (já třeba v létě vozím 2,25 vepředu a 2,1 vzadu), takže bych řekl že v poho – pokud bude předek širší než zadek.

        Ve tvém případě ten rozdíl 0,05 palce asi vůbec nehraje roli.

        0 0
    • ScottAspect  

      Zdravím,

      nechci zakládat nové téma, ale nemá někdo zkušenost s těmito plášti? https://www.koloshop.cz/…-kevlar.html

      Jezdil jsem dlouho Schwalbe RocketRon a byl jsem s nimi, až na defekty, spokojen. Plášťů je na výběr mrtě a já z toho občas nejsem úplně moudrý. Jezdím duše.

      0 0
    • NěMaB  

      Zdar,

      jednoduchý a rychlí dotaz…co se teď vozí („nosí“) vzadu…full 140/140, do teď vzadu Ardent ale už chci něco agresivnějšího…ve předu vozím MAXXIS Minion DHF 27.5×2.30 kevlar EXO TR…

      Převážně jezdím přírodní traily taková ta klasika, v hledáčku mi utkvěl Maxxis Aggressor 27,5×2,3 kevlar EXO TR je to správná volba?

      0 0
      • Baba-Ji  

        Aggressor, jak píšeš, bude asi nejuniverzálnější.

        Ještě rychlejší varianta je Tomahawk, ale prej se rychle sjíždí.

        0 0
        • MnemonicJ  

          Tak on Tomahawk je asi jen ve 3C, což na zadku asi ubývat bude. Jezdím teď druhýho Aggressora a v pohodě, nebál bych se ho. Předtím jsem taky měl Ardenty.

          0 0
          • NěMaB  

            Kluci, děkuji za potvrzení úvahy.

            0 0
          • Baba-Ji  

            rychle se sjede proto, ze ma nizke figury

            0 0
            • MnemonicJ  

              To určitě nepopírám, ale jak jsem psal, neviděl jsem ho jinak než ve 3C a ta měkká směs jde sama o sobě rychleji do kopru.

              0 0
              • Baba-Ji  

                ale koukám, že už v Dualu fakt není, škoda :/

                0 0
                • MnemonicJ  

                  Já na dual nikde nenarazil, všude jsem vždycky viděl jen 3C… Netuším jeslti ho vůbec dělali (ale asi jo, když o tom píšeš), nicméně 3C mi na zadek přijde zbytečný.

                  0 0
    • pavlos12  

      Zdarec,doporučily by ste mě nějaký oveřený bezdušový pláště převážne na silnice a lehké terén a šolotinu?? teď sem jezdil scyllu a chce to změnu hlavně co se tíče té výdrže toho plášte.

      0 0
      • milan.v  

        Oslovuješ jen ženy, nebo ti mohou poradit i muži?!?

        0 0
      • ScottAspect  

        Scylla je to nejhorší, co jsem kdy na kole měl.

        Nahodil bych něco od Contiku ;-)

        Pardon, že to tu oživujibpo takové době, ale na tohle jsem prostě musel reagovat.

        0 0
    • Stafík  

      Ahoj, taky se připojím s dotazem na plášť. Byl jsem hodně spokojený se starým ralphem 2.1, vozil jsem ho na předním i zadním a kdyby ho nezměnili, jezdil bych ho dál. Teď tápu, co za něj. Tak 50% ježdění je typu asfalt, polní cesty, šotolina a 50% lesní cesty, stezky, pěšiny. Starý ralph byl pro mě ideální kompromis, protože mě neprudil na asfaltu zvýšeným odporem, vibracema ani žvýkáním vzorku a na moje pojetí ježdění v terénu stačil, za mokra a v blátu to chtělo opatrně, ale dalo se. Tápu hlavně skrz předek, většina aktuálních vzorků se mi zdá budˇ málo – race king, aspen, nový ralph apod nebo na moje použití i skrz poměr asfaltu a polňaček moc – cross king, ron, ray. Napadá mě fast trak a mezcal. Díky za radu.

      0 0
    • RMX  

      Chtěl bych se zeptat zda dušová verze Maxxis Ikon 29×2,20 je nějak horší než bezdušová Maxxis Ikon 29×2,20" EXO TR. Respektive spíš jízdní vlastnosti v lehčím terénu a celkem dost asfalt. Nyní mám wTB Nano 2,1.Díky

      https://www.koloshop.cz/…-kevlar.html?…

      https://www.koloshop.cz/…-kevlar.html?…

      0 0
      • JachymP  

        Jestli to chceš na duše, tak ber verzi bez TR, je asi o 50g lehčí. Nevýhody nejsou žádný. Druhá věc je to EXO, to je zvýšená ochrana proti proražení – je to dobrý, ale samozřejmě další gramy navíc.

        Jezdit na duších je ale každopádně hloupost. Já jsem si právě oblíbil tu verzi TR EXO, navíc ještě ve třísměsi 3C. Na bezduších i v rozměru 2,20 je to super, jsou to velkoobjemový pláště.

        0 0
        • FilipVM  

          Já bych zase i s dušema šel do té tr exo verze skrze tu odolnost. Na nezávodní ježdění to vnímám jako důležitější faktor než gramy.

          0 0
          • RMX  

            Opravdu je tam znát rozdíl v odolnosti a případně defektu? Pokud ano, tak si klidně cca 400 připlatím

            0 0
            • FilipVM  

              Běhoun bude to samé, ale boky jsou odolnější. U nás je hodně kamení, takže maxxis jezdím s exo.

              0 0
        • RMX  

          Díky za odpověď, asi zůstanu zatím u duší. Jednak mám obavu že bych nedal tu montáž a taky najezdím max. okolo 3000km, tak nevím zda by to mělo smysl.

          0 0
          • JachymP  

            Bezduše určitě ano, 3000 km je dost na mtb. To EXO smysl má pokud jezdíš v terénu, odolnost boků je znatelně vyšší. Na cyklostezky a polňačky je to podle mě k ničemu. Když jsem jezdil Ikony bez EXO, tak jsem je vždy nakonec rozpáral z boku.

            U těch bezduší je kromě lepších jízdních vlastností ještě druhá výhoda: plášť vydrží o dost déle. Na ty 3000 km by ti zhruba jeden EXO Icon na zadním kole vydržel (záleží taky na jízdním stylu a hmotnosti), takže 1× za rok přehodit (případně v servisu jestli se s tím nechceš dělat, ale není to o nic těžší než nahodit duši). Na duších mi Ikon na zadním odešel po 1500 km.

            0 0
    • blackboy007  

      Cross King 2,20 nebo 2,30 Protection s kevlarovou patkou koupíš za 800 kč směs Black Chilli

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.