• radimas

    Zdravím chtěl bych se zeptat, koupil jsem si brzdy SLX a potřebuji ještě pořídit kotouče. Mám možnost mít za pár kaček téměř nové kotouče avid G2 ale jsou to 203, Dopředu dejme tomu, ale dozadu mi to přijde zbytečné. Ovšem zase bych tak ušetřil nějakou tu kačku, redukce mám ;-) Co by jste mi poradili, jít do toho nebo pořídit úplně nové kotouče nějaké jiné ?

    0 0
    • kubad  

      203mm je na FR/DH ideál pokud jezdíš něco jiného tak menší :D

      0 0
    • BigKarel2  

      co jezdíš? na XC bych dal kombinaci 180/160mm a nějaký Shimano na ALU unašečích…

      0 0
      • radimas  

        Jezdil jsem FR, teď jsem si poskládal MTB, tak ať si můžu zajezdit někde po horách. Takže teda na ty 203 se mam zcela jistě vyprdnout ? :)

        0 0
        • BigKarel2  

          No jesi to zvládně vidle tak je tam klidně dej…sám ho chcu dopředu…ale 180 musí stačit bohatě…

          0 0
        • Soreno  

          Mám 203 vepředu a pohoda menší nechci na gardě se hodil. Dozadu je to zbytečný na druhou stranu pokud bych to měl za půl zdarma lupnul bych to i dozadu. :-))

          0 0
          • nox159  

            203 kotouc, crossridy, 2,4" – masakr :D a to jsem si myslel ze mam prasopsa :D

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • eukalipt  

        v čem spočívá výhoda alu unašečů na shimano kotoučích, poohlížím se po nových , 203/180 pro AM/EN/FR a do oka mi padli právě některé s unašečem , dále pak nejaké plovoucí od HOPE nebo Superstar.

        Je to jen lepší odvod tepla nebo to má ještě nějaké výhody a pozitiva

        0 0
        • Georrge  

          no lepší odvod tepla imho o moc lepší nebude, na to jsou tam moc malé styčné plochy v tom přechodu ocel/dural.

          Spíš jde o lepší boční tuhost kotouče při stejné nebo menší váze, takže výhody – váha, menší náchylnost na zohnutí kotouče, cinkání a škrtání kotouče. Plovoucí pak ještě mají výhodu že se kotouč tolik nekřiví při zahřívání.

          0 0
    • Phaeton  

      Zdravím , chtěl bych se zeptat jestli si nějak přilepším koupí těchto kotoučů na tohle kolo krom toho ,že je chci protože se mi líbí a očekávám alespoň nějaké zlepšení ,v servise mi bylo řečeno ,že tyhle tištěné plecháče co mám na kole jsou krapet na .. (na dotaz jak zlepšit účinost) a ještě jestli si při případné výměně vystačím s tímhle klíčem . děkuji

      0 0
      • Phaeton  

        ještě jsem zapomněl dát zpět 180/180 nebo má nějaký smysl přejít na 180/160 ?

        0 0
      • Georrge  

        brzdnou účinností si moc nepomůžeš, spíš vůbec. Jediný čím si pomůžeš je odolnost proti cinkání/škrtání. Jinak 160 vzadu většinou stačí, záleží jak moc ti teď přebývá nebo nepřebývá výkon. Větší kotouč vepředu je takový přirozenější.

        0 0
        • Mr.Dawe  

          A čim se mu zvýší ta odolnost proti cinkání/škrtání? :)

          0 0
          • Necris  

            Tím, že se tolik nedeformují ? Ale je to jen nápad …

            0 0
          • Georrge  

            dělené kotouče maj tužší unašeče, ty se jednak míň deformují, a taky jsou odolnější proti rozvibrování od pneumatik a následnému cinkání. Líp taky snáší prudké zahřátí kdy v kotouči není takové pnutí, které opět vede k cinkání a škrtání. Plovoucí to pak snáší ještě líp.

            0 0
            • Lister  

              Plovoucí zase moc hezky praskají, když chladnou.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • jIrI___  

                Jakmile se ale povolí nýtky, tak i to praskání přestane. Teda aspoň na svém to pozoruju. Přední, který je v pořádku, hezký praská a zadní, který ma povolené nýtky, nedělá nic. Ale kdysi taky praskal :))

                0 0
              • Georrge  

                to jo, to se mi taky libi :)

                0 0
          • MlokCZ  

            Už popsal Georrge. Doplním jen z praxe. Originál formulácké kotouče mi docela cinkaly, SM-RT86 ani trochu.

            Co se týká škrtání, tak škrtají u Formulí občas samozřejmě i ty SM-RT86.

            0 0
            • Labusch  

              Hola flakaci.

              Mam formule RX a 160 kotouce, vidle je R7. Ram karbon, pro presnost kouknete do prof. Brzdy dost casto smrdej, kotouce modraj a aby toho nebylo malo tak zadni mi rozvybruje celou zadni stavbu az do řite. Brzdim prerusovane pokud mi to svah povoli.

              Tak me zajima jake jsou vlastnosti kotoucu ktere jsou hodne derovane a nebo naopak, dale jestli ta R7 nevydrzi 180. V servise mi ji okomentoval ze je mekka a mel pravdu, pri brzdeni se dokaze rozvybrovat do kmitani v pred a vzad.

              Kdyz jsem si koupil trekove kolo za polovicni cenu co stalo tohle, tak jsem nemel jedinej problem kde je ta kvalita za ty prachy.

              0 0
              • Labusch  

                jo a mam 82kg. 187cm.

                0 0
              • hctr  

                r7 uz byvala kdysi zvykacka.

                0 0
              • jonti  

                Ze se krouti predni vidle je normalni, kdyz brzdis tak, ze ti casto modraj kotouce, tak by to chtelo silnejsi brzdy, ty formule jsou docela lehky a neni tam tolik materialu aby se to uchladilo.

                Ze se ti rozvibruje zadni stavba je spis problem ty stavby.

                0 0
      • Phaeton  

        Tak už jsem něco pojezdil a snad nezakřiknu naprostá spokojenost ne jen že se mi prostě líbily vzhledem ,ale konečně při naklonění kola nic neškrtá nic necinká a účinek při brzdění je mnohem lepší (nyní dostačující) – to je ,ale si myslím způsobeno pocitem ,že když teď brzdím tak můžu jak chci a mnohem díl to i podržet neboť ani pazvuky a ani vibrace je to divný ,ale funguje to :D snad to i vydrží.

        0 0
    • Mark-H14  

      Přiživím se na tématu.

      Na kole mám kotouče Avid HS1 2×160mm.

      Chtěl bych je hodit na druhá kola a na kolo koupit nové. Ty HS1 jsem vážil a mají pěkných 92g. Má smysl kupovat něco jiného? Lepšího? Díky za tip. Určitě chci zůstatn u 160/160.

      0 0
    • ememem1  

      otazka – dosli mi SM RT-86 na 6 dier. v baleni je kotuc, sroby 6ks, tie komicke poistne podlozky 3ks ale neni tam ta velka strieborna podlozka. ma tam byt ale ju treba dokupit alebo neni aj tak k niocomu? vsetko doslo v originalnom baleni.

      0 0
      • Vilém  

        Tak bud tam dej ty 3, nebo jen pojisti srouby nejakym vhodnym pripravkem.

        0 0
        • ememem1  

          ja by som ale chcel aj vediet ci to ma byt sucast dodavky alebo nie.

          a neni mi ani celkom jasne na co tam ta podlozka je?

          ti 3ks poistne chapem aj ked som ich este nikdy v zivote nepouzil.

          0 0
          • kubad  

            http://techdocs.shimano.com/…30753731.pdf

            mělo by to být součástí balení

            0 0
            • MlokCZ  

              Já bych řekl, že nemělo.

              Oni totiž v průběhu změnili typ podložek. Nejprve tam byla kombinace těch dvou typů přes sebe jako je na obrázku kterým začal a jak to je popsané v techdocs.

              Nově je to už jinak a je tam jiný typ podložek, které jsou tlustší a nejsou už ohýbací. A pro ně si myslím, že je to tak správně, že tam už jsou samotné (jak jsou tlustší tak to stačí).

              Ten novější způsob mi přijde lepší.

              0 0
              • LRRTM1  

                Je to přesnš tak, jak píšeš. Kupoval jsem tyhle kotouče před pár týdnama a taky jsem zjišťoval informace. Nové kotouče už maj jen ty tři pojišťovací podložky, stříbrná (fixing washer) se nedodává. Jen zapoměli japonští soudruzi tuhle změnu zanést do tech. dok.

                0 0
          • Vilém  

            Podle rozkresu by tam melo byt oboje, i ta velka i ty 3ks malych.

            0 0
            • MlokCZ  

              Jenže rozkres existuje pouze jeden a jak píšu výše, tak typy podložek jsou dvoje různé.

              Mám doma oboje a dlouhodobě oboje jezdím. Tedy jak starší typ, kde mám obě dvě tenké na sobě, tak novější tlustší jedinou. A oboje funguje dlouhodobě bez problémů.

              0 0
      • PetrPB  

        Nechci zakládat zbytečně novej thread, ale dneska mi dorazily SM-RT86 – volně ložený bez originál balení a k nim jen šrouby (ne s tou trojhrannou hlavou, ale klasický kulatý v sáčku) – ale co je hlavní, bez podložek – neni u nich ani ta jedna velká, tak ani ty malý. Reklamovat nebo už neni nutný používat podložku? Z toho co jsem četl, tak je tam buď ta velká nebo 3× malý na jeden kotouč – já nemám ani jedno a nevim, jestli když je to do hliníkovýho unašeče, jestli se to může dotáhnout rovnou bez podložek a neni v tom problém. Díky za info …

        0 0
        • jIrI___  

          Odkud jsi? Ty menší podložky bych doma možná někde našel, ale poštou to řešit nehodlám.

          0 0
        • jonti  

          Jako člověk, co moc nečte návody, jsem používal tyto kotouče docela dlouho bez podložek a bez problémů.

          0 0
        • ememem1  

          ja som tam teda jak pisem vyssie mal len tie male ale uprimne absolutne nechapem k comu tam nejake komicke pseudopodlozky hrubky 2× alobal su, kludne bych proste nasroboval kotuc a jazdil. mi to prijde podobne jak tie shimano drotiky co by mali byt prevlecene cez sroby na strmeni brzdy.

          0 0
        • LRRTM1  

          Kulatý šrouby jsou OK, sáček taky. Ale podložky jsou špatně.

          Mě dorazil jeden kotouč v origo krabici a za 14 dni jsem objednal v jiném eshopu druhej, a ten dorazil jen v sáčku, ale byl komplet i s podložkama.

          0 0
        • PetrPB  

          Díky za reakce, asi vyřešeno – prodejce se omluvil a podložky posílá samostatně. Kulatý šrouby vidim, že jsou asi OK – já vycházel z návodu, kde jsou trojhranný kvůli těm ohybacím podložkám, ale tady podle fotky vidim, že asi existuje zase nová varianta podložek, který se nezahybaj.

          0 0
          • Vilém  

            Rekl bych, ze se zahybaji vsechny, takze pokud mas kulaty hlaicky, tak jsou ti stejne podlozky k prdu.

            Ona tam zadna stejne byt nemusi, staci loctite na sroub.

            0 0
        • brundibar  

          Taky jsem tam v zivote nedaval podlozky. Na srouby trosku lepidla a cus

          0 0
    • Dumbíček  

      Jaké koupit levné kotouče na takové nenáročné rodinné svezení? Je nějaký rozdíl mezi

      Shimano SM-RT30 http://www.kupkolo.cz/…rt30_z95131/

      a

      Shimano SM-RT52 http://www.kupkolo.cz/…160mm_z3343/

      které mám vzít?

      0 0
      • Vilém  

        Na te 30ce nemaji psano jen na organiky. Pokud to tak je, tak bych vzal radsi ten, nemuselo by to byt takovy blato, jak resin only kotouce.

        0 0
        • nitraq  

          Na obrázku to není vidět, ale techdoc shimana se o tom zmiňuje.

          The SM-RT30/53/51 rotor should be used together with resin pads. If it is used with metal pads, the pads will wear out very rapidly.

          0 0
          • Vilém  

            Tak potom je to stejny blato a vybiral bych ciste podle designu:)

            Ale na to zamyslene pouziti myslim bez problemu.

            0 0
            • Dumbíček  

              Dobrá, mě se víc líbí ty Alivio, tak asi ty, no. :-) Dík.

              0 0
              • kaktusjack  

                Kdybys chtěl, válejí se mi doma bez využití už přes rok podobné kotouče, myslím, že to je SM-RT 53 160 a 180 mm. Najeto mají asi 1000 km. Tak kdybys měl zájem, tak napiš na mail v profilu, nějak se domluvíme.

                0 0
      • Evilcleaner  

        slušnější shimano kotouče jsou až od řady 6× a výše, acery (30) alivio (54, 56) je to všechno bláto, na pohodové ježdění ale nějak stačí, takže z těch sraček pro cl asi smrt 54

        0 0
    • lukan  

      můžete mi někdo poradit vhodné kotouče k brzdám http://www.kupkolo.cz/…erna_z90730/ ?? Vzal bych asi tyto http://www.kupkolo.cz/…oubu_z93018/ – je to dobrá volba? a v čem jsou lepší tyhle http://www.kupkolo.cz/…roubu_z5350/ XT kotouče?? Díky za každou smysluplnoureakci

      0 0
      • Vilém  

        XT je tuzsi, tzn mensi nachylnost na cinkani ap.

        0 0
        • lukan  

          a co ty SLX? jsou použitelné k brzdám XT? je mi jen divné, že ty XT jsou jednou tolik dražší… myslím ty kotouče

          0 0
          • Vilém  

            Pouzit jdou bez problemu.

            No a k cene. Jednak vyssi model, jednak je rozdil delat prask a z lisu vypadne hotovej kotouc, oproti vyrobe unasece, vyseknuti brzdne plochy, snytovani…

            0 0
            • jIrI___  

              Nejsou ty obyčejné kotouče spíš vypalované? Ale ať už je to tak nebo tak, nic to nemění na té složitější výrobě kotoučů s unašečem.

              0 0
          • Seky  

            A co se divíš, ty XT jsou nanejtovaný na hliníkovým unašeči, to je daleko víc práce než ten SLX co je jen vybouhnutej z kusu plechu. Přičti si k tomu, že XT je vyší řada a cenovej rozdíl musí být dostatečně objasněn.

            Jinak SLX se dají samozřejmě bez problému použít.

            0 0
          • LRRTM1  

            Přesně jak píše Vilém. Ty XT nebudou cinkat. Vozím smrťáky 86 a nemůžu si je vynachválit. Necinkaj a parádně se chladí.Což je ovšem nejspíš díky IceTech, takže se to těch 76 netýká.

            0 0
    • THORX  

      Přišel čas nahodit na kolo brzdy XT 2016 potřebují poradit s koutouči jaké na 6 děr moc se mi teď nechce investovat takže XT 86 nebo 76 stačí? Na 86 spíš organiky a na 76 sintry že? Nebo vy stačili slx 66? Nebo jiný nápad teď mám 160/160 a teď chci 180/160

      Pocitím brzdý účinek XT vs SLX ve 180?

      0 0
    • THORX  

      Tak jsem objednal RT-86 180/160mm v pátek montovačka očekávám od toho hodně.

      0 0
      • Vilém  

        Pokud jsou stavajici kotouce taky 180/160, tak se nedockas niceho.

        Leda tak lepsiho odvodu tepla, pokud s nim mels problemy a toho, ze driv odejdou.

        0 0
        • THORX  

          Mám teď 160/160 a to je málo dneska mě zachránila levá klika od pádu :D sjel jsem přední destičky až to vůbec nešlo :D

          0 0
    • Teapack33  

      Nemáte někdo zkušenosti s kotouči Max1 Evo? https://www.hupnakolo.cz/…uc-evo-cerny?…

      0 0
    • xtonda  

      Mám na kole (viz profil) brzdy Deore M615, ale kotouče (160 mm) jsou nižší řada (SM-RT54, doporučeny jsou SM-RT64). Nepřijde mi, že by to brzdilo vyloženě špatně, ale třeba jak se doporučuje při nácviku brzdění přední brzdou natrénovat bod, kdy se začne zvedat zadní kolo, tak toho nejsem schopen dosáhnout. Má smysl (při mé váze 110 kg) dát kotouče co tam patří, tedy SM-RT54 a případně dopředu 180mm?

      0 0
      • brundibar  

        ja bych spis volil do predu vetsi kotouc. Myslim, ze ten prechod na doporuceny kotouc nema moc smysl

        0 0
        • LM  

          Dal bych dopředu kotouč 180 mm (což je maximum co ta vidlice zvládne). Pokud by to ani po zajetí kotouče nešlo zvednout při brždění na přední kolo, tak bych zkusil przdit více prstama – a poté koupil lepší brzdy :-)

          0 0
      • Vilém  

        Nepises o jaky prumer kol se jedna, ale i na 26" je pro tvoji vahu 160mm malo.Vyssi radou kotoucu si ve vykonu brzd nijak moc nepolepsis.

        0 0
        • xtonda  

          Kolo mám v profilu – 29"

          0 0
          • Vilém  

            Mam o 10kg min a na 29" mi prijde, ze 180mm vpredu, se saint brzdou, by mohlo brzdit vic.

            0 0
      • Strakááč  

        skus při tom, kdy se chceš zhoupnout přes přední brzdu, stlačit rychlejš a trochu víc do páky aby se hned na začátek kousla.. ale i tak bys potřeboval větší kotouč :) a dal bych dopředu toto

        0 0
        • xtonda  

          V čem je přínos oproti doporučovanému kotouči z Deore řady SM-RT64?

          0 0
      • Mr.Bajk  

        Měl jsem stejné kotouče jako ty, taky 160mm RT54 v kombinaci s M615 brzdama. Koupil jsem na předek RT64 180mm kotouč, ale na předku díky jeho tvaru mírně vibroval při intenzivnějším brzdění. Takže šel dozadu (vzadu nevibruje a brzdí výborně) a na předek šel XT kotouč RT81 IceTech, nevibruje, je tichý a brzdí to perfektně :) jinak rozdíl pocítíš určitě i se 180mm RT64. Ty RT54 i RT53 jsou kotouče fakt na h*vno… ve 160mm tím tuplem…

        0 0
      • xtonda  

        Takže včera sem kolo po sedmi měsících zase vytáhl a i když vemu za přední brzdu vší silou, tak se to nějakému nadlehčování zadního kola ani nepřiblíží.

        Pokud bych dával novej kotouč, co destičky? Kolo má najeto 300–350 km, vyměnit, nechat nebo dát metalický?

        A když bych chtěl dávat lepší brzdu, dá se a má smysl vyměnit jen třmen nebo je potřeba vyměnit celý komplet? A případně jakou, aby upgrade z M615 vůbec měl smysl?

        0 0
        • xtonda  

          Případně ještě nemůže to být jen špatným seřízením? Přijde mi že brzda začne zabírat až cca v polovině dráhy brzdové páky, na garančce mi to u zadní, kde to bylo horší, srovnali a ale celkem rychle se to zase vrátilo do skoro původního stavu.

          0 0
          • Roxteedy  

            Nemas to zamasteny? Umelci v servise mi na kotouc strikli mazivo a malem jsem si rozbil tlamu. Tak.jsem to.lajk odmastil benzinem, coz bylo uplne mahovno. Pomohl az spesl sprej na odmasteni brzd (v autokelly za 00prdlacky). Pekne desky venku a umyty kotouce. A zase to brzdilo poradne. Jen nacha na ruce. Mel jsem je po tom spreji jak susenky :)

            0 0
            • xtonda  

              Nezdá se, ale nevím jak málo stačí aby byl problém. V Sobotu sem objednanej do servisu, tak jim řeknu ať se na to taky podívají, pokud brzda pracuje normálně a BR-M615 + SM-RT54 160mm je prostě málo na mají figuru, tak začnu řešit větší kotouč (a případně nové/jiné destičky).

              0 0
              • Roxteedy  

                Ta mastnota neni viditelna

                0 0
              • xtonda  

                Kolo mám ze servisu zpátky (už nějaký týden, zapomněl sem reagovat), desky byly po 350 km zralé na výměnu (je to normální?) a kotouč je prý vyhřátý, nerozumím té hantýrce, znamená to, že při přehřátí nad nějaký limit se kotouč trvale znehodnotí? Je fakt, že po jednom kopci smrděl a byl hnědej. Nicméně ani s novými deskami nedošlo k výraznému zlepšení brzdného účinku a přední kolo stejně nebloknu. Foto desek po 350 km.

                0 0
                • allrose  

                  350 a na předku? Slušnej výsledek ;)

                  a větší kotouč už máš alespon 180 v xt?

                  0 0
                  • xtonda  

                    Dal mi tam nový desky, pořeším to až je zase sjedu. Trochu mě zviklal s tou velikostí, říkal lepší kotouč určitě, ale větší že bude náchylnější na kroucení a následné škrtání. Zatím nemám jasno jestli vzít celoocelový, tedy RT64 nebo vrstvený, nevím co je tužší a odolnější vůči zkroucení. Taky váhám jestli kovové nebo polymerové destičky, pro těžké jezdce se sice doporučují kovové, ale polymerové zas mají lepší dávkování, nevím jak moc u kovových hrozí, že to moc zmáčknu a poletím.

                    0 0
                    • allrose  

                      Rozhodně bych se nyní vyhl slx kotoučům ve předu,mají problém se „zakopáváním“ o desky,vzadu to „nevadí“

                      Metal vozím vzadu (brzdím více zadní) a ve srovnání mi to nepřijde tak propastné,organiky jsou brzdivé hned,citlivější,ale dříve se přehřejí

                      Metal je „tupější“,po „zahřátí“(okamžik) super a neupečeš je tak snadno..origi­nal shi

                      Kotouče znám pouze plecháče..kámoš vozí xt sendviče s metal deskama a je velmi spokojen

                      0 0
                      • xtonda  

                        Zadek sem schopný smyknout i s brzdami co mám, tam tedy nemám potřebu to vylepšovat, čili jen budu měnit spotřebák, akorát až bude kotouč na výměnu, tam dám RT64 co patří na M615 brzdy místo současného RT54.

                        0 0
                      • xtonda  

                        Konkrétně která SLX zakopávají, ty aktuální RT70 nebo starší RT68 nebo obojí?

                        0 0
                        • allrose  

                          tyhle v šestidíře

                          Brzdový kotouč SHIMANO SLX SM-RT66

                          0 0
                          • xtonda  

                            Aha, já potřebuji Center Lock, takže od Shimana uvažuji o RT64 RT68 RT70.

                            0 0
                            • allrose  

                              volba zůstane na tebe :p

                              68/70 je jen jiné uchycení kotouče,hodně podobné starým xt

                              s tím co jsem psal,tyto kotouče asi mít problém nebudou

                              0 0
                              • xtonda  

                                Tak jasně, jen se snažím sbírat informace pro to rozhodnutí. Teď sem narazil na fotky, že se někomu hliníkovou vrstvu v ice tech podařilo natavit, když vidím ten tvar kotouče, tak si říkám kam to ten hliník má odvádět, ten sendvič má smysl leda tak u RT99 kde jsou ty chladiče. Takže se přidržím oceli, teď jen jestli RT64 nebo Centerline s adaptérem.

                                0 0
                    • Strakááč  

                      jestli ti vadí škrtání kotoučů, tak nejlepší bude asi vzít sram centerline, má velkou kontaktní plochu, neměl by tolik škrtat,…

                      mám kotouče Max1 180mm s alu unašečem a stejně mi to pořád škrtá.. už to ani neřešim, pokud mě to vyložene nebrzdí :) na to tvoje ježdění (usuzuju podle kola) bude nejlepší koupit standardní organiky..

                      0 0
                      • xtonda  

                        Teď si nejsem jist jestli si rozumíme, škrtáním myslím když mi periodicky při jízdě s každou otáčkou kola chytá kotouč o desku i když nebrzdím, dělala mi to zadní, snažil sem se vycentrovat třmen, sice se mi povedlo to eliminovat když bylo kolo bez zátěže, ale za jízdy to dělalo stejně, servis to opravil, nevím čím to bylo ani co s tím dělali. Předpokládám, že typická příčina je křivý kotouč. Zvuk při brzdění mi je jedno

                        Pokud se Sram Centerline kotouče méně kroutí, tak super, ten jejich tvar mi už dřív tak nějak intuitivně přišel sympatický, žádné hrany kolmé ke směru pohybu kotouče.

                        0 0
                        • Strakááč  

                          nemám s nima zkušenosti.. najdi tu na bf něco o centerlinech… měli by se fakt málo kroutit.. jinak jsme samozřejmě myslel škrtání brzdy když nebrzdíš :) někdy m to škrtá tolik, že to jednou stranou šoupe o desku a když otočím kolem tak se netočí dlouho a „brzdí“ – prostě má kolo mnohem větší odpor… to mám z poskakování na zadním se zmáčknoutou brzdou.. přitom se pístky vždycky našoupnou víc k jednej straně třmenu a pak to chce vystředit pístky

                          0 0
                        • KoudakT  

                          Na to pomůže seřízení ve dvou, kdy si sedneš na kolo a někdo jiný vystředí třmeny u zatíženého kola. Dělám to tak už delší dobu a vždycky to fungovalo na výbornou. Ani cinknutí a to nemám žádnou super vidlu ani pevné osy.

                          0 0
                          • madik  

                            Díky za podmět. to asi vyzkouším jestli to nepomůže při centrování třmenů. Zatížené kolo se přecijenom chová jinak, než zavěšené na montážním stojanu.

                            0 0
                • Idas  

                  Mohl by jsi napsat co to je za desticky, nebo udelat fotku te desky ze predu.

                  0 0
                  • xtonda  

                    Sou to G01S Resin, tedy ty co na M615 brzdy dle specifikace patří, místo nich mi (podle účtenky) dal cosi od Max1. Kotouč je RT54 (specifikovaný je RT64). Fotku tak za hodinu až se mi nabije foťák.

                    0 0
                    • xtonda  

                      fotka

                      0 0
                      • Strakááč  

                        tak to vypadá jak nákej šunt.. co to je to „chlupatý“ kolem ? :D to nevypadá na dobrej výrobek :D

                        0 0
                        • MatS  

                          Tak to dopadne, když se použije nevhodný kotouč. A navíc to vypadá, že by to chtělo tenoučkou podložku pod třmen. Tím si musí projít každý a pak pozná co je vhodné. Ne všechny kotouče na trhu jsou dobré. Většina levných je z bláta a snadno se kroutí. Krásně to je vidět, když je třmen mimo osu a jedna deska dosedne dřív a ohýbá kotouč.

                          Jinak odrovnat organiky po 350km není problem. Vloni v alpách jsem je zrušil taky, stačí pár dlouhých sjezdů. A to vážím 76kg.

                          0 0
                      • allrose  

                        no ty kráso ,co to je??

                        to nejsou shi desky

                        0 0
                        • Vilém  

                          Ale jo, takto vypadaji normalni shimano organiky, maji v sobe nejaky kousky medi, nebo neceho podobneho (bronz?). Akorat ta na fotce je jaksi divne „nacechrana“.

                          0 0
                          • MatS  

                            Jo jak píšeš. Jsou tam kovové drátky držící tu organiku po hromadě. Dneska jsem je měl v ruce, když jsem je čistil po švihu. Stačí když se tam při brzdění dostane bordel typu hrubší písek nebo něco hrubšího, tak z desky vydře materiál že to někdy vypadá jak gramodeska

                            0 0
                          • Strakááč  

                            myslím, že to je něco měděnýho nebo mosaznýho.. omezuje to hlavně odbroušení desek

                            0 0
                        • xtonda  

                          Zezadu je napsáno Shimano G01S Resin a v kroužcích ML a 53, bylo to na kole Maxbike od výrobce.

                          0 0
                          • xtonda  

                            foto

                            0 0
                            • allrose  

                              takhle „načechranou“ jsem v životě neviděl a dost jsem jich odjel :O

                              ta je spíš „rozpuštěná“ ,rozcupovaná..možná od kamínků

                              0 0
                      • Vilém  

                        Proste dej alespon dopredu 180mm kotouc, sintry desky a myslim, ze to bude OK.

                        0 0
                        • xtonda  

                          Asi jo, kovový desky (možná J04C s chladičem?), 180 kotouč, akorát jakej, RT64, nebo ten Sram Centerline nebo nějaký Ice Tech, RT68 a RT70 sou za rozumnou cenu.

                          0 0
                          • xtonda  

                            Tak koukám, že CenterLine kotouč v provedení Centerlock je jen ten dvoudílný a stojí ranec. Je nějaké riziko při použití kotouče na 6 děr a adaptéru jako tento? http://www.kolo-park.cz/index.php?… ?

                            0 0
                            • Strakááč  

                              Ajajaj.. cl je naprd .. ale tak kup tu redukci, se může nekdy hodit

                              0 0
                            • allrose  

                              není ,jen tento je pro RU,pokud máš pevnou osu potřebuješ na klíč,na misky HT

                              0 0
                              • xtonda  

                                Mám rychloupínák a řeším jen přední. Stejně Centerline s adaptérem vyjde minimálně stejně draho jako XT IceTech RT81 kotouč.

                                0 0
                • xtonda  

                  Děkuji všem za rady, zkušenosti a informace. Před pár dny to začalo být dost špatné, dříve nastávající vadnutí, škrtání kotouče po zahřátí, což se dřív nedělo, po dalších 480 km jsou druhé desky vpředu (G02A polymer na hliníku) opět sjeté v jednom místě až na podklad a kotouč RT54 po 830 km je sjetý na tloušťku 1,35 mm. Po těch 830 km jsou na plech sjeté i G01S desky vzadu.

                  Takže sem konečně koupil dvoje kovové desky G04S a kotouče RT64 180mm dopředu + adaptér a 160mm dozadu. Instalace vpředu s adaptérem dost opruz, ale brzdí to jako nikdy předtím.

                  0 0
                  • MatS  

                    To jezdíš v nějaký pískovně? Ty desky jsou úplně na sračky. Navíc jsi u jedné už brousil podklad desky, to muselo být už slyšet, ne? Takto zrasovaný desky jsem ještě neviděl.

                    0 0
                    • xtonda  

                      Jestřebí hory, maximálně se vyhýbám autům, takže lesní a polní cesty, tedy povrch většinou prašný. Desky byly v půlce Dubna nové, po 480 km (dle Stravy nastoupáno a tedy i naklesáno a nabrzděno 12,5 km).

                      Poslední dvě vyjížďky byly brzdy po zahřátí více hlučné a chvíli škrtaly i po ukončení brzdění, což se dřív nedělo, asi se ten ztenčený kotouč začal víc kroutit a konce paprsků braly spodek desky.

                      Včera sem dokončil výměnu desek i kotoučů, snad kovové desky vydrží déle a nebudou moc rychle žrát kotouče.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Dele vydrzi, kotouce budou zrat vic.

                        0 0
                        • MatS  

                          Já nevím, dal jsem dozadu sintry a neubývají desky skoro vůbec a (kvalitní) kotouč taky mi nepřijde, že by se nějak víc hobloval.

                          Ale stejně nechápu čím ty organiky tak rozdrásal. Já jezdím ve všelijakých sračkách různě u nás i v cizině a toto jsem neviděl. Je fakt, že čas od času desky vyberu, vyčistím, přejedu jemným smirkem a vrátím zpět.

                          0 0
          • Mr.Bajk  

            Nemáš to blbě odvzdušněné?

            0 0
            • Vilém  

              Vyse pise, ze ma 110kg, coz v kombinaci s 29" kolem a 160mm kotoucem je proste slaby. Dalsi vec, ze to muze byt zamasteny, klidne ne jeho vinou, delaji mi to XT i Saint pri veseni za predni kolo, proste sundam kolo z haku, nebrzdi to, piska to.

              To ze paka zabira nekde ve stredu zdvihu mi prijde normalni.

              0 0
              • Mr.Bajk  

                Mám 615ky a zabírá dřív než v polovině zdvihu, proto jsem psal o odvzdušnění. To co píšeš nepopírám, naopak plně souhlasím, to je jasná věc.

                0 0
                • Tehu  

                  Doplň si kapalinu, máš už trochu ojeté desky ;) evidentně někdo plnil na špalky jak by se melo ;) 615ky to prostě dělají.

                  0 0
                  • Mr.Bajk  

                    Desky ojeté nejsou, mají teprve 300km a jsou jako nové, komplet všechno si dělám sám.

                    0 0
                  • Mr.Bajk  

                    Jinak mám odzkoušeno že když je v nich méně kapaliny než by mělo být, páka zabírá citelně za polovinou chodu

                    0 0
    • petyn  

      Já mám vpředu i vzadu tyto 180 https://www.kupkolo.cz/…-mm_z100250/ a při mých 100 kg na 29 HT a na brzdách XT úplně v pohodě.

      0 0
    • wladeq  

      To je ted moda zvedat zadni kolo jo? Jsem nepostrehl

      0 0
    • Idas  

      Malo kdo vy ze vymnene kotoucu, ktere jsou od vyrobce zabudovany, na vetsi prumer napr. ze 180mm na 203mm na za näselndem stratu zaruky na ram.

      0 0
      • Roxteedy  

        Ale prosimtebe…

        0 0
      • wladeq  

        Jo, tohle malokdo vY, to mas pravdu!!

        0 0
        • Idas  

          Promin ze tam je chyby, ja nejsem v Ceskym pismu tak dokonaly.

          0 0
          • wladeq  

            Jo ty jsi odjinud, to pak jo ;-)… Nicméně to cos napsal je stejně blbost

            0 0
            • Idas  

              Blbost je von ty pises, kdybych to nevedel tak bych to nepsal, nevym jestli je to u vsech vyrobcu.

              0 0
              • Idas  

                Tady jeste neco pro ty co vedi vsecko lepsi!

                Ja jenom doufam ze stim prelozenim nebudete mit zadny problem.

                Warum sollte ich die Garantie auf den Rahmen und auf die Gabel verlieren?

                Hier eine Antwort von Ghost-Bike:

                Es sind maximal die Bremsscheiben­durchmesser zugelassen, die auch tatsächlich an den Modellen einer bestimmten Serie und eines bestimmten Modelljahrs verbaut wurden. Dies gilt sowohl für hinten als auch für vorne, auch wenn der Gabelhersteller größere Bremsscheiben für sein Gabelmodell freigeben sollte.

                Hier zwei Beispiele:

                • Das SE 7000 ‘08 und SE 9000 ‘08 haben die größten Bremsscheiben dieser Serie; 180mm vorne und hinten. Dies bedeutet, dass es erlaubt ist, an alle SE-Räder des Modelljahrs ‘08 180mm bzw. 185mm große Bremsscheiben zu verbauen. Vorausgesetzt der Gabelhersteller erlaubt die Montage dieser Bremsscheibengröße am Vorderrad! Sollte ein Gabelhersteller beispielsweise nur 160mm Bremscheiben freigeben, dürfen am Vorderrad nur 160mm Bremsscheiben betrieben werden.
                • Die ERT Modelle aus ‘07 haben durchgehend 200mm / 203mm Scheiben vorne und 180mm / 185mm Scheiben hinten. Dies bedeutet, dass es erlaubt ist, an allen ERT-Rädern des Modelljahrs ‘07 auch maximal diese Scheibengrößen weiterhin zu verwenden. Für den Fall, dass eine Austauschgabel zum Einsatz kommt, müssen Sie sich erkundigen, welche Bremsscheibengröße der jeweilige Hersteller für die Gabel freigibt. Sollte der Hersteller der Austauschgabel nur Scheiben bis 180mm bzw. 185mm freigeben, dürfen in diesem Fall keine 200mm / 203mm verwendet werden, auch wenn es die Auslegung der Rahmen zulässt.

                Warum wir die Bremsscheibengröße für Gabeln begrenzen, obwohl es evtl. vom Gabelhersteller eine Freigabe für größere Scheiben gibt? Dies hat den Hintergrund, dass die Verzögerung und damit verbundene Belastungen nicht allein auf die Gabel, sondern auch auf den Rahmen, genauer gesagt, auf das Steuerrohr wirken.

                Gruß

                0 0
                • LM  

                  To chce klid. U vidlic bývá limit na maximální velikost kotouče co tam můžeš dát, některé rámy to budou mít podobně omezené i pro zadní brzdu. Když tam dáš větší kotouč než tam patří a něco se posere, tak ti fakt nejspíš reklamaci neuznají…

                  0 0
                  • pavlik6022  

                    když už tak to že jsi měl na kole větší kotouč zjistí jak?

                    0 0
                    • LM  

                      Když to dáš na reklamaci s těma moc velkýma kotoučema, tak snadno :-).

                      Pokud to před reklamací vyměníš zpět za menší tak dokazování o nesprávném použití bude z jejich strany těžší…

                      0 0
      • pavlik6022  

        si děláš doufám prdel :)))

        0 0
      • pavlik6022  

        si děláš doufám prdel :)))

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • yaris1  

      Nemá někdo zkušenosti s těmito kotouči?

      https://de.aliexpress.com/…6218564.html?…

      0 0
    • Tehu  

      Mel by nekdo srovnani na kotouce Formula vs RT86 na Shimanackejch destickach s chladicem ??? Nebo aspon recenzi :-) Jedna se mi o tyto

      https://www.koloshop.cz/…m-cerny.html a https://www.koloshop.cz/…m-cerny.html pokud stojej za hovin.. tak asi vemu opět RT86ku. Zajimava je vaha ve srovnani s RT86-kou a princip alu unasece by mel byt stejny. Je to pro manzelku, koukl jsem na jeji dosavadni a blizi se k 1,5. Diky

      0 0
    • madik  

      Musím koupit nové centerlock kotouče na silničku. Zvažuju bud Shimano SM-RT99 nebo SRAM Centerline X.

      Mám zkušenosti s XTR kotouči a XT kotouči a s obouma jsem měl problémy s axiálním házením kotoučů a kvůli tomu obtížnějším vycentrováním třmenů. A co mě štvalo nejvíce bylo cinkání kotoučů po zahřátí od brždění. Seřízení třmenů tak aby to necinkalo od brždění je čistá magie..

      Je šance, že budou SRAM Centerline X kotouče teplotně stabilnější a nebudou se tolik teplotně deformovat jako Shimano kotouče?

      Bohužel jsem nenašel na trhu Centerlock kotouče s floating konstrukcí, jako dělá napr Hope

      0 0
      • Tehu  

        Obávám se že tvé cinkání a obtížné vycentrovani je spíše o brzdach jako takových, ne kotouči ;) já jsem nikdy neměl problém jak s RT86kou, tak i nizsima radama ;) RT99 neznám.

        0 0
        • Strakááč  

          taky mi to cinká a dělaji to brzdy.. po intenziivnějším brždění se pístky začnou mrdlat k jednej straně a začne to drhnout.. po čase to brzdíí… nejradši bych to něky rozkopal :D tak celkem dost často centruju pístky..

          předevčírem jsem dopadnul kotoučem na parez jsem si myslel jak jsem ho ohnul… protočil jsem zadním kolem.. a on byl uplně rovnej, netknutej.. :D

          0 0
          • madik  

            Co tě vede k tomu, že to dělají písty? Brždění generuje hodně tepla a většina jde do kotoučů. Když intenzivnější brzdím má to za následek cinkání kotoučů o destičky, což za cca 5–10s přestane. Vysvětluji si to opětovným ochlazením kotoučů, nebo že se zároveň teplo v kotouči rovnoměrněji rozvede do kotouče a ve výsledky se sníží házení kotouče na úroveň házení kotouče přede započetím brždění.

            Jaké vysvětlení by mělo, že cinkání po brždění je způsobeno písty? Proč to pak po pár sekundách přestane?

            0 0
            • Strakááč  

              Ja jen.napsal, co to dělá mě.. nevim proč ale časem.se mi pistky zacinaji svirat vic ke straně..

              0 0
              • Roxteedy  

                co máš za brzdy? Já byl právě překvapenejch u mejch XTček a keramickýma pístkama, jak to pekně chodí rovnoměrně, samo se to šteluje. A jak to ty kurvy šikmooké takhle pěkně vymysleli :)

                0 0
                • Strakááč  

                  Mám deorka. M615 ale delam na tom blbosti tak proto asi :)

                  0 0
                  • Vilém  

                    Skaces na zadnim kole? Pri priskocich mi delavaly brzdy neco podobneho.

                    0 0
                    • Strakááč  

                      Presne tak zatim jen dozadu nebo na místě zkousim na.místě do stran.. a pritom to prostě dela nejvíc dopředu s prislapnutim mi to nejde asi.to bude i tim převodem :)

                      0 0
      • stan.zak  

        Na předchozím kole mi obyčejné SRAM kotouče občas škrtaly a musel jsem brzdy centrovat a kotouče čas od času srovnat.

        Teď vozím SRAM Centerline, které jsem pořídil právě proto, že by kroucením trpět neměly. No a nekroutí se, a zatím neškrtly ani jednou. Silnička to tedy není; vážím metrák.

        0 0
      • xtonda  

        Existují adaptéry pro použití 6-děr kotouče na Centerlock náboji.

        http://www.kolo-park.cz/…6-der-detail?…

        https://www.kupkolo.cz/…ad05_z98860/

        Adaptér + obyčejný Centerline kotouč vychází o dost levněji než dvoudílné Centerline kotouče.

        Nebo má použití toho adaptéru nějaké nevýhody?

        0 0
        • madik  

          O adapterech vim, chci se jim ale spíše vyhnout. Je to přecijenom další vrstva co může potenciálně dělat trable. Kamarád adapter používá a blbě se mu utahuje klíčem kvůli menší styčné ploše. Zvejká se mu to. Pak určitě jde o to jaký konkrétní adaptér se použije. Mám 12mm pevné osy a když bude mít adapter vnitřní drážky pro klíč na kazetu, asi je to pak víc vpohodě. Kamarád má právě se zoubky na vnějšku adaptéru pro klíč na BSA misky (viz Tvůj druhy odkaz).

          0 0
          • xtonda  

            Podle tohohle http://forums.mtbr.com/…-959669.html#… má Shimano ty adaptéry dva, liší způsobem utahování a na jakou jsou osu, i když to s tou osou nechápu, Centerlock kotuče taky nejsou různé podle osy.

            0 0
            • madik  

              Kotouče na centerlock jsou stejné ale liší se ty závěrné matice. Pro 15mm a větší osy potřebuješ tu s vnějšími drážkami.

              http://uploads.tapatalk-cdn.com/…8ce99b50.jpg

              0 0
              • xtonda  

                Aha, už chápu. Ale když už mám Centerlock kotouč, tak mám i správnou závěrnou matici a nemusím použít tu od adaptéru, nebo se nějak liší?

                0 0
                • Strakááč  

                  závit máš u CL stejnej a to i průměr matky.. jen máš dva druhy matek, který jsou dělaný podle těch průměrů..

                  je nejlepší kupovat ty s vnějšíma zářezama ten můžeš dát jak na silnější osu, tak na RU :D

                  0 0
            • kubad  

              na 15mm osu už tu matici s ozubením uvnitř neutáhneš, nevleze se tam klíč, proto je matice s ozubením z venku

              0 0
    • Vyvy86  

      Čau bikeři jaký by jste mi doporučily koutouče na Sainty rozhoduju se mezi:

      https://www.koloshop.cz/…-kotouc.html

      https://www.koloshop.cz/…c-180mm.html

      díky za rady

      0 0
      • TJK  

        proc nedas to co k saintu patri?

        Jinak bych dal asi Hope i kdyz ten sram funguje naprosto vpotadku.

        Pokud bys ale xhtel usetrit vahu za stejne penize jdou koupit Formula kotouce

        0 0
    • Vyvy86  

      nějak mě shimanacký kotouče nenadchly hlavne xtčka z ice tech technologii

      0 0
      • Roxteedy  

        proč ne, to mně zajímá? U mně max. spokojenost :)

        mám komplet vše XT – brzdy, desky, kotouče

        0 0
        • Vyvy86  

          protože ty kotouče vubec nic nevydržej

          0 0
          • Roxteedy  

            vlastní zkušenost? Můžeš napsat víc?

            Mají sendvičovou konstrukci. Tj. pokud jezdíš ocelové kotouče podle návodu, mělo by být stejně „masa“. Ale samozřejmě, pokud jim dáš víc, tak u sendvičů se prošoupeš na hliník

            0 0
            • novas752  

              Viděl jsem několik těhle kotoučů sjetejch až na hliníkový jádro jedněma jedinejma organickejma deskama. Ne teda úplně po celym obvodu, ale na několika „otrhanejch“ místech hned za velkejma otvorama v délce do 1cm.

              0 0
              • Roxteedy  

                to je hustý… Dík za zkušenost

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • abel  

            tak si kup XT bez ice, vozím roky s SLX a ZEE brzdama a max. spokojenost.

            https://www.koloshop.cz/…-180mm-.html

            0 0
        • cosmo  

          ice tech jsem nahradil Ashima ai2 a jsem prekvapen jak dobre brzdi, mozna lepe nez XT, na morku ted v zime stojim na fleku…uvidim jak se trochu sjedou, ale cekal jsem horsi…kazdopadne srovnavam kotouce SLX vs ice tech XT kdy SLX byly katastrofalni – dlouhy mrtvy chod, sila na pace, proti XT ktere bez mrtveho chodu stoji hned, to same Ashima…kotouce 160 a 180 na vahu 70kg…

          0 0
          • Vilém  

            To by me teda zajimal vliv kotouce na mrtvy chod a silu na pace.

            0 0
            • TJK  

              tloustka kotouce, tim ovlivni mrtvy chod a zpusob jak ho zajedes a zapravid do nej material desky ti ovlivni jak dobre brzdi… to jsou realne veci ktere poznas a ovlivnis…

              0 0
              • TJK  

                principielne je ale nejvetsi vliv smes desek a jak je zajedes na kotouci… to ze hafo lidi neumi zajet brzdy a pak jim to nebrzdi je taky fakt… takze si kolikrat vykladaji ze maji kombinaci ktera brzdi blbe a pritom si to spusobej sami spatnym zajetim… to ke dost bezny

                0 0
                • vojtechposmourny  

                  To mi řekni, jak se dají blbě zajet desky. Tedy za předpokladu, že je vše správně seřízené.

                  Třeba je pořád blbě zajíždím…

                  0 0
                  • TJK  

                    kdyz je zapeces driv nez stihnou „natahnout“ kotouc tak s jima muzes delat co chces a budou brzdit hur…

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Kotouč si desky natáhnou jak? Jsem měl za to, že stačí párkrát prudce zabrzdit z vyšší rychlosti a je hotovo. Možná ale celý život zajíždím brzdy špatně a pak brzdí méně, než umí.

                      0 0
                      • DaD  

                        Toto se právě nemá dělat. Májí se zajíždět pozvolně. Desky zesklovatí a ztvrdnou. Tady nesednou jak mají na kotouč.

                        0 0
                        • Strakááč  

                          Nejlepší je zajizdet je v mokru ve srackach taky ale zajíždim desky že to párkrát sjedu z kopce.. pak je ale vyndam prebrousim povrch jenmouckym smirkem dokud nejsoubzl čistý a dam zpátky… a zas je zajedu a je to cajk :)

                          0 0
              • Vilém  

                Mozna tak pri prvnim namackani brzdy, po instalaci jineho kotouce. Za predpokladu, ze je brzda spravne naplnena a pred instalaci roztahnes pistky na max.

                0 0
                • TJK  

                  jo u nivy brzdy… po pul roce kdy pistky pridrhavaj a pod je to jiny… staci it nevymenenou kapalinu, dat desky s kousek jinou tloustkou… vsak to kazdej zna

                  0 0
                  • wladeq  

                    Já ne…rozpovídej se

                    edit: …a mohlo by tomu být rozumět ;)

                    0 0
    • petyn  

      Sramem chybu neudelas. Vozim je taky a v pohode.

      0 0
    • Strakááč  

      Hope je hope… :D hned bych do nich šel.. ale ty centerline klasický, bez unašeče jsou taky dost dobrý.. hodně je vozí.. takže se neboj ani jednoho.. shimano ice tech se mi taky nezdaj.. já mám třeba kotouče XLC deore brzdy (m615) a k tomu origo sintr desky (shimano) a brzdí to na 180mm kotoučích jako kráva… někdo někde psal o zahřívání koroučů u sintr desek, jakože to prej zezačátku nebrzdí.. to mě to teda brzdí hned.. i když jsou kotouče studený… :)

      0 0
    • Atilla  

      Zdar, typ na lehké kotouče180/160 co dobře brzdí? Co ty ashima ai2? Váha teda suprová.

      Teď mám sh SM-RT76 160mm, A2Z ATO 180/160mm Tak abych něco ušetřil a zároveň to brzdilo stejně.

      0 0
      • TJK  

        formula storm sl

        0 0
        • rb  

          De to koupit u nás?Marně hledám…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • Strakááč  

          vypadaj, že by mohly bejt schopný i brzdit :))

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Vilém  

            Js bych se jim zas. od pohledu, vyhnul. Jak vidim vlnku a valky diry, tak se tomu vyhybam.

            0 0
            • Strakááč  

              jakože já taky… ale tyhle ultralight.. mi od pohledu přijdou v pohodě.. :)

              jinak čárky a tečky ve větách ti moc nejdou :))) mobil-write :)

              0 0
              • danielh  

                Mi prijdou od pohledu na hovno, tenoucke ramena co drzi vnejsi okraj ve me vzbuzuje tezkou neduveru. Pokud chci jistotu tak kotouce shimano sm-rt 66 a vyse a nebo sramacke. Pred par lety sem mel takovy vlnkovy a ohnul se pri beznem brzdeni v mirneho kopce. Takove designove sracky uz v zivote ne.

                0 0
                • TJK  

                  to je zas chytrejch jak na sjezdu KSCM… doporucuju min psat dohady…

                  Mam je ctvrt sezony… oproti jinym jsou kousek tlustsi takze nejsou do brzd malou mezerou.

                  Diky mezeram maji hrubsi projev pro brzdeni

                  zvuky nedelaji

                  se sintrama maji pocitove dost vysoky vykon a na mych Avid trail maji brutalni nastup

                  nekroutej se a necinkaj…

                  za ty penize jsou to velmi dobre kotouce

                  0 0
                  • Strakááč  

                    věřím..

                    magura dle mě kotouče zvládá dost dobře..

                    mě se hodně zamlouvají Magura storm HC -ty lehce tučnější.. a jsou i pěkný

                    0 0
                    • TJK  

                      ty jsem mel ve vyberu… ale vic se mi libily ty SL

                      Obyc maji stejny material, stejnou vetsi tloustku a pri brzdeni jsou samo pocitove hladsi diky mensim vyrezum… imho taky dobra volba

                      0 0
                  • DaD  

                    Taktéž spokojenost. Brzdí opravdu velmi slušně a i dlouho vydrží.

                    0 0
            • jIrI___  

              Tak nějak. Z mého pohledu jsou třeba SM-RT75 stále jedny z nejlepších kotoučů.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.