• NikyBoom

    Zdravím. Chci na svém cestovním (trekingovém) kole vyměnit duralový rám za hi-ten ocel. Nějaká ta váha navíc mi za to pohodlí stojí. Sehnal jsem na netu jednoho dodavatele co má ocelové rámy za pár stovek, problém je v tom, že je má jenom ve velikostech 18" a 22" a já nevím který vybrat jelikož vzhledem k mým 178cm by byl ideální asi 20"

    0 0
    • scalar  

      Jak víš, že nějaký levný Hi-Ten rám bude pohodlnější?

      0 0
    • VladexAndroid  

      jaká to je firma? taky mám zájem o tyto rámy.

      0 0
    • Erknold  

      není pohodlí trochu spojeno i s geometrií? Chápu, kdyby ti to svařil na míru, ale to asi dodavatel nedělá, když má jen velikosti 18 a 22. 22 ti bude hrozně velké a do 18 se ti nevejde pořádná brašna do rámu.

      0 0
      • VladexAndroid  

        pohodlí je sna spojeno se sedlem ne? JÁ NEVIDÍM ROZDÍL MEZI OCELOVÝM RÁMEM s ocel. SEDLOVKOU A MEZI ALU RÁMEM S ALU SEDLOVKOU.

        0 0
    • Vilém  

      Pan je asi trochu masochista:)

      Kdyz uz menit za ocel, tak CrMo, Hi-Ten rozhodne nebrat.

      0 0
      • VladexAndroid  

        co zas máš proti hi-ten? to je ten nejodolnější materiál! masivní tlusté těžké trubky. doma mám jeden hi-ten co váží neuvěřitelných 3,5kg a přitom je to malý rám –52cm.

        0 0
        • scalar  

          Jj, Hi-ten je pecka, tolik železa za tak málo peněz :-)

          0 0
    • NikyBoom  

      Tak loni jsem si půjčil od známého jeho Olprana asi za 4.000 a trochu jsem se s tím projel. Všechno na pytel, ale zatímco na mé Meridě cítím opravdu každý kamínek, u Olprana tomu tak nebylo. Trošku jsem s tím zkusil laborovat. Dal jsem na to vlastní kola i sedlovku a prostě pohodlí bylo větší, nebyl jsem z toho tolik vytřepaný.

      Předpokládám že ten rám bude ve stejné kategorii jako na tom Olpranu. A jak říkám, nějakou tu váhu navíc neřeším, můj Alu patří k těm starším a tam ta váha taky není kdoví co. Ono při mé váze 107kg a s 10kg nákladem mě to kilo na rámu už nevytrhne :-D

      http://www.cyklohladik.cz/…y/cat22-ramy

      Nehledě na to že se mi ocelové rámy líbí i designově – prostě klasika, tenké trubky.

      0 0
      • kamaro  

        No ale to budou opravdu šroty. Ono není špatné si trochu připlatit a možná se podaří sehnat starší rám (někde zatoulaný ve skladu) nebo bazarovku, ale ať to je opravdu Cr-Mo jak píší výše ostatní. Bojím se, že u uváděných rámů nebude dobrá i geometrie. Zkusil bych se podívat na bazaru nebo projít několik cykloprodejen, občas tam mají nějakého ležáka, kterého se rádi zbaví.

        Rámy na tom odkazu jsou ještě na 1" vidli, vidlice je závitová. Neměl jsem s tímto dobré zkušenosti. Jiná vidlice na 1" se už taky bude hůře shánět.

        Jinak co se týče pohodlí, hodně udělá dobře zvolené obutí a tlak. Jestli byl mezi těmi rámy takový propastný rozdíl, tak bych nechtěl vidět jak se ten Olpran musel kroutit.

        0 0
      • ondra7  

        Neblbni…

        0 0
    • Lokotraktor  

      Prý jsou ty Hiten rámy od Hladíka z výprodeje Rety a ještě origo zabalené. Jinak jsem hledal crmo rám v bazarech-treking 22"- ale nic jsem nenašel a tak mám problém a přemýšlím o Hiten Retě, (stavba do 8000Kč)-doteď jsem ojížděl levné hliníkáče (po městě cca 3–4tis. ročně) ale odchází jeden za druhým výdrž ani ne čtyři roky a vyhodit. Hiten jsem nikdy nejezdil, ale když už ty rámy Rety jsou tak levné, nebylo by to nakonec výhodnější postavit si kolo na tomto rámu, než zase kupovat čajna hliník ?? Potřebuju užitňáka, co bude přivázanej často venku i v zimě a bude deně v zápřahu s hnusnou barvou proti zlodějům :) Na to by byla Reta lepší než hliník ne?

      0 0
      • Vilém  

        Bude to tezky a blato.

        Mohl bys hodit nejake foto, oc se vubec jedna. Co za to chteji?

        EDIT: Jo a zmenil sis nick?

        0 0
    • Lokotraktor  

      Nene já jsem někdo jiný :) jen jsem to četl a navázal. Chtějí za rám 690Kč :) http://www.cyklohladik.cz/…fialovy.html

      0 0
      • Vilém  

        Tak na nejakou dojizdeci plecku snad ano, ale jinak to dle me nema smysl.

        0 0
        • Lokotraktor  

          Tak jsem to myslel, otázka je za cca 8000 člověk může mít ve výprodeji i GT, Lapierre apod. trekinga-hliník. Já bych raději tu Retu (nikdo nemá :) ), ale pokud je to tak hrozné (hiten rám jsem nejel) mám se na ní vykašlat a koupit radši za stejný peníz zase hlínu? Copak se dřív na hiten nejezdilo běžně, nejsme dnes moc zhýčkaní? :)

          0 0
          • Vilém  

            Tak pocitej je ten ram bude mit alespon 2,5kg, ma to 1" sroubovaci vidlici, ktera bude mit kolem kila ap.

            Za stejny peniz hlinu? To jako ram za 700,–? Co se ti s tema ramama stavalo?

            0 0
            • jonti  

              Ještě na střední škole jsem těch vidlic s 1 palcovým krkem zlomil asi 5, k tomu taky jeden představec, nic to nevydrží. Tehdy jsem vážil asi 63kg. Určitě bych do toho nešel, když něco ocelové, tak určitě s vidlicí 1 1/8 a ahead představcem.

              0 0
            • Lokotraktor  

              Ne jsem počítal buď stavbu nebo kolo nové (obé do 8000Kč)-jestli stavět Retu nebo koupit hliníkové celé kolo. S rámy se mi nestalo nic moc-ale co jsem jezdil levný hliník, je to myslím váha jak ta ocel (můj 22 treking 15 kilo) a taky po čase se mi zdá, že „plave“ jakoby ztrácel tuhost nebo co? Tak je to se všema hlin. co jsem měl., ale možná je to jen subjektivní. Mám kolo místo tramvajenky, kolo si na sebe vydělá. Prostě buď koupit zase levný hliník (hotové kolo bez práce) cca 15 kilo, nebo postavit od základu hiten Reta (možná i o hodně míň než 15 kilo), rám by měl vydržet víc (mám přes 100kg). Nějak tak uvažuju, jenže jsem na hiten v životě neseděl a tak nevím zda to nebude ještě horší než na tom levném hliníku. :/

              0 0
              • Vilém  

                Tak na pres 100kg bych to vyloucil z vyberu.

                O hodne min jak 15kg to bude mit tezko. Obyc Al ram ma kolem 2kg, toto bude tak 2,5kg.

                Kup si za ty prachy radsi nejakou slusnou bazarovku.

                0 0
                • Lokotraktor  

                  Dám na vás, díky pánové asi jste mi ušetřili trable :) Hi ten teda nebrat i když cukání na ocelový rám mám pořád :D

                  0 0
              • Lišák  

                Pokud Ti kolo plavalo, tak bych to, při Tvé váze, viděl spíš na povolený výplety a jednostěnný ráfky. Že bys poznal změknutí Al rámu při pojíždění po městě se mně nezdá.

                A jen dotaz: Ta 22" je Ti dobře? Já tedy nejezdil nikdy trekking, ale bajky vozím 17" a 18" a měřím taky 178 cm.

                0 0
                • Lokotraktor  

                  No to taky, kola jetý jsou, ráfky dvojité. Co já vím, rámem to možná není i když kola se zdají celkem OK, ale naštěstí mě to už netrápí, jsem si připlatil a objednal u Bareše-29ku rám+pevná vidle. Hlína půjde na chatu a do města ocel. Dám Alivko, osmikolo, V-brzdy a trekový ráfky a bude to jednoduchý užitňák postavený v poměru cena/výkon, ale to už je mimo téma. Pokud jde o hliník, své představy, že se levné rámy po pár letech kroutí se nezbavím-i když je to možná výpletem, ráfky atd. jak píšeš a nebo je rozdíl mezi levným Alu. rámem a rámem Alu. značkovým co prostě drží.

                  0 0
                  • Prazak0  

                    Když je kolo něčím osazený, třeba to Alivio, dvoustěnný ráfky, nerezový výplety atd., tak nemá cenu šetřit na rámu. Myslím, že jsi dobře udělal, že sis objednal ten rám u Bareše. Kolik to bude stát? Rám a vidlice celkem? To bude z českých trubek? Protože z nějakýho Columbusu by to stálo asi dost, vzhledem k rozpočtu, co uvádíš, tak to bys asi platit nechtěl. Výhledově o rámu od Bareše uvažuju. Vlastně jedno kolo – rám, od něj mám už něco přes 20 let. Já ti to nenechal dělat, přišel jsem tam a hned jsem to koupil, ještě mi sestavovali hlavový složení. Rám jsem vybral hotový, pak jsem přijel ještě jednou, když mi tam nasadili vidlici.

                    Předtím jsem jezdil na favoritu, rám se poněku kroutil, při změně rámu to bylo znát, že je pevný.

                    0 0
                    • Lokotraktor  

                      Kolik Kč u Bareše? No ještě nevím e-mailová komunikace trochu vázne a připlácí se za různé věci-(vyfrézování středů, patek, lak atd. tak uvidíme kolik to ve výsledku hodí), ale telefonicky jsme se předběžně dohodli na přidání do pořadníku, rám by měl být v Lednu-má toho asi hodně (což se nedivím když mainstream je samej hliník, je to jako poslouchat pop střední proud (hliník) nebo tvrdší rock (ocel) :) Původně měl ceny nezeslabované crmo 3500–4200Kč za rám-(volal jsem minulé út. nebo středu)- nyní má na stránkách ceny o 1000.- vyšší, tak během pár dnů zdražil o litr :/. Jinak dík za souhlas, máš pravdu, šetřit na rámu není dobrá cesta. Ještě jsem alternativně uvažoval o On One Inbread-mají slevy, ale rám má moc nízkou hlavovou trubku-na druhou stranu by se cena od ceny pana Bareše až tak moc nelišila (počítáno i s poštou (35euro) +rám+vidle cca asi o 1000Kč). Ale raději dám vydělat domácímu, než Angličanovi .) Jinak počítám za stavbu celková cena s Alivkem a Barešem+nějaký dvoustěný Remerx kola-myslím, že se vejdu v pohodě dost pod 15k za slušný kolo 29.

                      0 0
                      • Prazak0  

                        Díky za info, to je škoda, že zdražili. Ale pod 15 tisíc by snad neměl být problém se vejít.

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.