• SHT

    Je tu určitě spousta lidí se zkušeností a taky spousta názorů.

    Chci na rychlý lehký MTB 26 do města pevnou vidlici. Kvůli váze, ovladatelnosti i servisu. Otázka je JAKOU. Karbon, nebo dural?

    Materiály váhově vychází tak nastejno a dural bude možná jako pevnější, třeba tahle: http://shop.trialricany.com/…

    Karbon do mufen, jako http://pcshop.pells.cz/…_d10970.html

    Nebo monokok jako http://www.tandem-bike.cz/…a-063-carbon

    Určitě kvůli pevnosti i geometrii kola chci ekvivalent 80mm. Brzda bude 180 disk. Záleží hodně na materiálu krku? Kroutí se karbon vidle?

    Osobně se mi nejvíc libí monokok, ale nevyzkoušel jsem a vy jo, tak prosím raďte.

    0 0
    • nox159  

      mam tuhle na prodej kdybys chtel :)

      0 0
    • MlokCZ  

      Určitě bych šel do karbonové. Pohodlí je znát dost. I když žádný velký pohyb vidlice nečekej.

      Maximálně předozadní a do vrtule při hodně ostrém brždění :-)

      Vibrace to ale tlumí slušně. Celokarbonku jsem nejezdil, ta bude téměř jistě ještě výrazně lepší.

      Ale i jen karbonové nohy jsou znát dost, protože jsou poměrně dlouhé.

      K té Pellse v kratší verzi se dá v zahraničí sehnat mraky stejných vidlic s jinou nálepkou a tak kolem 3tis.

      Pokud sedne délkou, tak bych ale klidně šel rovnou do té celokarbon MRX. V praxi jsem ji ale nezkoušel.

      Dlouhodobě jsem jezdil pouze Pellsku XF2 long a teď jezdím On One

      http://www.on-one.co.uk/…-carbon-fork

      Ta OnOne je těžší, ale z karbone na trhu nejtužší a při extrémnější situacích (jako ostré brždění) to s ní cvičí o hodně méně než s jinými lehčími (i oproti té Pellsce je to znát dost).

      0 0
      • SHT  

        O kroucení při brždění mi jde. Předozadní pohyb mě trochu děsí. Takže ON ONE je lepší. Dík.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Rovná vidle pracuje jen tím předozadním pohybem.

          0 0
          • SHT  

            To je jasný. Jsou na youtube i videa z testování, tak klidně věřim, že vydrží. Ale vadí to hodně při brždění z kopce, když se mi přední kolo schovává pod rám? A neni to důvod koupit radši alu vidlici?

            0 0
            • Rychlej turista  

              Jak schovává pod rám? Pohybuje se (vibruje) tak ±5 cm, takže to pocítíš jen tím, že ti tlumí nerovnosti. Se setrvačností odpružené vidle se to nedá vůbec srovnat – na pohyb řídítek reaguje okamžitě. Takže se vůbec nemusíš bát toho, že se ohne a až po nějaké době zase narovná :-)

              0 0
              • Rychlej turista  

                Ten pohyb jsem pozoroval na asfaltu, ještě když jsem měl véčka a kousavý ráfek. V terénu to vůbec neregistruješ.

                0 0
                • SHT  

                  A co kroucení při brždění, taky to v řízení nruší?

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Já nic nepozoruji. Ale mám Pellsky XF3 a XF3 Long a ty jsou hodně tuhé. U Ritchey bych se toho kroucení při jízdě na nerovnostech bál, mám jednu bezejmennou silniční podobného střihu a ta při vyšší rychlosti dokáže na hrbu celé kolo hezky rozvibrovat. Ale nejel jsem ji, jen usuzuji podle rachitického vzhledu.

                    0 0
                    • Vilém  

                      Potvrzuju. Mam MRX, skoro 100kg, 180mm kotouc a zadne vyrazne krouceni nepozoruju. To krouceni je rekl bych mensi, nez u odpruzene vidle.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Nevím jak ta MRX, ale u Pellsky XF2 long je kroucení mnohem větší (tím myslím tak dvojnásobné) než u jakékoliv 32mm vidlice. U té OnOne se to už blíží odpruženým 32mm vidlicím.

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Možná té MRX pomáhá trošku nekulatý profil.

                        0 0
                        • kyl  

                          Je taky dost masivní,už 100mm od patek nahoru průměr nohou nejde pod 40mm,v nejširším místě má 45 na 49mm.

                          0 0
                  • MlokCZ  

                    Znát to je pouze v opravdu extrémních situacích, kdy jdeš velmi ostře na brzdy s máš tam pořádnou hydru.

                    Mimo extrémy jsem to nikdy moc nevnímal.

                    V terénu ok, tam stejně vidlice dovolí jen mnohem opatrnější a pomalejší jízdu.

                    Spíš pokud je někde na přední brzdě nějaká drobná nepřenost, třeba o chlup tlustší místo na kotouči, tak se to může mnohem snáze projevit cukáním vidlice při brždění.

                    Střídal jsem se stejnou brzdou Rebu a tu Pellsku XF2 long a s Rebou brzda ani náznak cukání. S tou Pellskou to občas cukalo.

                    Teď s OnOne mi brzda necuká vůbec, ale to jsou jiné brzdy (teď s OnOne tam vozím Elixiry, s tou Pellskou jsem tam měl ještě staré ORO K24).

                    A ten předozadní posun na řízení není problém vůbec (to jen lehce mění hlavový úhel, to ale odpružená když jde do zdvihu taky, ale nenarušuje to vedení stopy), více kdyžtak už vadí kroucení do vrtule, protože to už vedení stopy narušuje. Větší kroucení do vrtule se objeví jen při tom extrémním brždění.

                    U těch superlehoučkých karbonek to může být horší, tam také některé mívaly i limit jen na 160mm kotouč.

                    Třeba Ninerka to tak měla. Pak ji lehce přepracovali a teď už má povolených 180mm.

                    Třeba ta OnOne nemá limit na velikost kotouče vůbec.

                    0 0
      • vasado  

        ta on-one je moc hezká, ale je ekvivalent 100mm vidle ne?

        0 0
        • MlokCZ  

          Já jezdím tu 29tkovou verzi se 470mm. Ta má ale také hlavně větší offset.

          A co jsem dříve měřil, tak XF2 long, která má 465mm, tak je vysoká jako Reba na 95mm zdvihu (nastaveno u-turnem, aby byly stejně vysoké).

          A v tom není započtený sag. Takže XF2 long se na kole chovala zhruba jako Reba na 115mm se sagem.

          Ta 26tková verze má 440mm. To je cca jako Reba na 70mm, takže už je dost nízká. Jako náhrada 100mm vidlice je to tedy už skoro málo a zhruba to odpovídá 80mm vidlici + sag.

          0 0
          • vasado  

            jj, díky… mě právě přišla z fotek docela vysoká, takže fakt že je to spíš jako 80mm mě docela potěšil:-)

            0 0
    • Chaingang  

      MRX Giga je docela vysoká, opravdu odpovídá těm 100mm. Kdyžtak se mi ozvi na mail a zkusíme něco vymyslet.

      0 0
      • SHT  

        Tvůj mail nějak nemůžu najít. Jestli je giga vysoká, tak pryč s ní z výběru. Co Ritchey?

        0 0
    • siafu  

      Mám tuto MRX – ekvivalent 80 mm, ale dosud jezdím jen se Sidem…

      0 0
    • Nimrod  

      na dural se fakt vybodni, to chce materiál, který pruží… duralový vidle vozí trialisté rádi, protože když dají něco do háku, tak pod nima nemá moc co pracovat… což je pravý opak toho, co chceš od vidle ty.

      nějak mi uchází, proč se bojíš kroucení vidlice, vždyť ta pevná je do krutu mnohdy tužší jak odpružený díky tomu,že se tam nic nehýbe

      0 0
      • MlokCZ  

        „vždyť ta pevná je do krutu mnohdy tužší jak odpružený díky tomu,že se tam nic nehýbe“

        To právě není. Možná tak proti nějakým extra málo tuhým odpružením.

        Jak píšu výše Reba x XF2 long, obrovský rozdíl. Reba mnohem tužší a méně se kroutí (a to jak předozadně, tak do vrtule).

        0 0
        • Ruprt2  

          Je ale nutné říct, že čím pohodlnější vidlice bude, tím se bude víc kroutit.

          Takže ty sis vybrat takovou, co se kroutí málo, ale taky to znamená, že Pellska bude pohodlnější.

          (jestli se teda dá vůbec o pohodlí mluvit)

          0 0
          • MlokCZ  

            To bych řekl, že také úplně neplatí. Velký předozadní pohyb totiž pro pohodlí nemá moc velký vliv.

            Na pohlcování vibrací je fuk, jestli je ten pohyb velký nebo ne, tam to dělá hlavně materiál. A co se týká chování na překážkách, kde by to mohlo aspoň trošku pomoct, tak je ten pohyb v nevhodném směru, pomůže minimálně.

            Možná drobný rozdíl tam je, výrazný rozdíl pohodlí ale mezi OnOne a Pellskou nepociťuju.

            Trošku by to mohlo být lepší u zahnutých vidlic (ty se ale na bike v karbonu moc nedělají), které mohou pružit i nějaký ten milimetr směrem nahoru.

            O pohodlí jde stejně mluvit tak akorát v pohlcování vibrací a to dělá i ta OnOne slušně.

            Už jsem tu psal dříve. Zamčená Reba (s jejím chodem pár milimetrů ve správném směru) je nesrovnatelně pohodlnější než Pellska XF2 long.

            0 0
            • Ovca  

              je aji njaka vidlice ktera je na 100mm zdvihy dělaji vešinou jen 80mm a od Pells na jine jsem nenarazil teda u nás :)

              0 0
              • kyl  

                Tak třeba ta MRX Giga by měla být na 100mm

                0 0
              • MlokCZ  

                Jestli má ta MRX Giga 455, tak je to právě akorát ekvivalent 100mm vidlice. Dokonce by stačila jako správný ekvivalent i 450mm vidlice.

                Pellsky long jsou o chlup vyšší, jak jsem psal, tak cca odpovídají vidlici 115–120mm když se započte sag (a to je samozřejmě třeba).

                0 0
        • Nimrod  

          tak jinak, ještě jsem necítil, že bych měl málo tuhou pevnou vidlici v krutu. jezdil jsem echo urban (rovná, hlína), identiti tuning a fort (obojí ocel, zahnutá)

          0 0
          • MlokCZ  

            Tady nemám naprosto tušení jak to bude ve srovnání s těmi karbonkami.

            A jezdil si to na hydrách a nejlépe i s trošku větším kotoučem?

            A jak dlouhé si jezdil ty vidlice? Tohle je také velmi podstatné. Já obě dlouhé dost (465 a 470mm).

            On to samozřejmě ani u těch karbonek co jsem jezdil není žádný zásadní problém. Situace, kdy mi to vadilo byly jen ojedinělé.

            0 0
            • Nimrod  

              tu echo s shimanem 525 na trialu, 400mm dýlka

              identiti 395mm a véčka

              fort 430mm a véčka

              takže to asi bude ta kombinace dýlky a kotouče

              0 0
    • náčelník  

      Má někdo zkušenosti s Ritchey WCS ?

      0 0
      • SHT  

        A ještě z dostupných podobných 1one od superioru. Kdo zkusil?

        0 0
        • šlapatko  

          1one, je moc krátká a podkopne rám.Má jen lehce nad 40cm.Vozím MRX giga je super.Měl jsem ji na 26 bajku a nyní na 29er.Na 26ce se chovala lépe, nyní na 29ce tolik nezobe jako dříve.Přisuzuju to tomu že je rám lehce podkoplý.Možná budu vidlici prodávat.

          0 0
          • SHT  

            Jako že Giga ti vyhovuje víc, jako ekvivalent 100mm a 1one, což je vlastně ritchey WCS je kratší, takže se na tom jezdí zase jinak? Jaká byla 1one jinak. Jo, tu bych chtěl, jestli je na prodej, vymysli cenu.

            0 0
            • MlokCZ  

              Jestli má jen lehce nad 40cm, tak to je jako ekvivalent odpružené 100mm vidlice naprosto nepoužitelné.

              Vidlice 42cm a méně jsou vhodné pouze na rámy konstruované přímo na pevnou vidlici a počítají s tak krátkou vidlicí.

              0 0
              • SHT  

                No ono to nemá bejt úplně MTB. Rám je BOH Mrázek, už jsem ho jezdil kdysi na 70mm kangaroo. Ten rám je měkej na šlapání atd, ale taky díky tomu pohodlnej, tak bych na něj chtěl dát podobnou vidli. Krátká vidlice je na něm vyzkoušená, a bavila mě, budou k tomu vyšší vlaštovky, lehký pláště.. Takový přerostlý BMX cruiser, ale s řazenim a brzdama. Předpokládám zábavný kolo na ježdění pár km do práce.

                0 0
            • šlapatko  

              Napsal jsem to nesrozumitelně­.Jezdím MRX giga.1 one nekupuj, je opravdu moc krátká.Nemám změřeno, ale má kolem 42cm.Rám je podkoplý a vidlice kazí geometrii.Na býválém rámu se mě potkaly dvě velíčiny.Krátká vidlice 40cm a hlavová trubka 12cm.Udělat posed s tímto pro člověka 192cm je *******.Vozil jsem 3cm podložek představec v positivu + vlaštovky a stejně byly řidítka krutě pod sedlem.Pod 44cm bych nešel!

              0 0
    • javormartin  

      Přítelkyně má taky tu pevnou od Pellsu. Má na ní najeto cca 1500 km. A už s tím objela aji první závod. Předtím měla Suntour XCM. Rozdíl v tlumení není žádný, jenom tota je o 1.5 kg lehčí :D. Tak je spokojená. Když jsem zkoušel na kole jet, tak jako má opravdu jenom lehce tendenci se kroutit při brždění. Má ten ekvivalent zdvihu 80mm. http://pcshop.pells.cz/…_d20408.html totu ale MRX. Jenom jiné samolepky, tak já bych doporučil totu :) Cena je fajn.

      0 0
      • nox159  

        pokud pritelkyne nejezdi na umisteni nebo nema excelentni techniku… tak se na tom v terenu musi trapit…

        na pevne jsem se trapil v terenu i ja…

        0 0
        • JSt  

          to tvoje „i ja“ znamena, ze jsi nejaky etalon bajkskillu? :-D

          0 0
          • nox159  

            to to vubec ne… ale beru ze 95% holek bude mit v terenu vetsi problem dat to co da podprumerny az prumerny biker…

            0 0
            • JSt  

              vidis, a treba zrovna i tohle muze byt argument, proc vozit pevnou vidlicu. devce se treba do vetsich akci nepousti, pevna ji staci a ma o kilo lehci predek ;-).

              0 0
          • SHT  

            Tak mě napadá, jak je to co jsi napsal v týhle diskuzi mimo. Nešlo o to jestli pevnou vidli, ale jakou. Navíc ježdění s pevnou vidlí určitě dokáže zlepšit techniku. Kdybych měl jen 1 kolo, tak o pevný neuvažuju.

            0 0
      • Ruprt2  

        jako Nox, dal bych jí tam Talase, protože jinak se na tom prostě nedá jezdit.

        0 0
    • šlapatko  

      nox 159: Ty jsi bajkový Chuck Noris! Píšeš tady hrozné hovna.Moc se k tomu nerozepisuj, zatím je to tady fajn vlákno.Než jsi napsal svůj výplod:-(

      0 0
    • SHT  

      Děkuju všem, dospěl jsem nakonec k bazarový koupi MRX GIGA, všechno by bylo fajn, kdybych se z tý karbonový vidlice nebál dobejvat konus integrovanýho hlávka, když to chci dát na rám s klasickym. Můžete mi někdo doporučit misku, která to umí? Jestli to mám zadávat na soustuh, tak to snad udělám, ale nechce se. Můžu kvůli tomu zakládat i novou diskuzi, ale snad se někdo ozve i takhle.

      0 0
      • šlapatko  

        Nazdar, mohl jsem ho sundat:-( nedělej to nijak násilím a zajdi někam do slušného servisu.Je na to spešl nástroj a sundané je to za okamžik.

        0 0
        • SHT  

          :))))))))))! Vůbec mě to nenapadlo. Vážně dík. Vyřešeno. Jo jsem za ******. Bude to tim vínem. Dík.

          0 0
      • šlapatko  

        Normálně nech ten kroužek sundat.Tohle je ten nástroj.

        0 0
        • šlapatko  

          Ještě dodatek.Nový kroužek nijak násilím nenatloukej.Stačí jej chytit do kleští a nahřát na plyňáku.Kroužek se rostáhne a spadne kam má.Stačí jen lehounce doklepnout.Máš na to pár vteřin. Jak kroužek chladne, tak se zase stáhne:-)

          Brou noc.

          0 0
        • SHT  

          Vypadá to jak gilotina na obřízku, chápu že to maj jen v lepších servisech.

          0 0
          • šlapatko  

            Já to našel aš v 3 servise.Snad se ti to podaří dříve.Dělají se stím hlavně silniční karbonové vidlice.Tak mrkni někam kde prodávají silnice.V krámě mi říkali.Vyklepni to šroubovákem:-) Jenže ouha, kluci v MRX někde udělali chybu.Není jak kroužek podebrat:-) Servisák tvrdil že to nikdy nepoužil.Jen ví že mu to leží v šuplíku:-)

            0 0
            • kyl  

              Nestraš,čekám na novej rám u kterého už bude hlávko takže starej kroužek budu muset z Gigy sundat.

              0 0
              • scalar  

                Když není kroužek kde podebrat, používám dláto a jemně naklepnout kladívkem.

                0 0
                • nox159  

                  ja tam obvykle naklepnu nuž… je vetsinou tenši než dlato…

                  0 0
                  • kyl  

                    Je pravda že kroužek tam šel celkem lehce a je to mazané vazelínou,snad půjde tak lehce i dolů.

                    0 0
                  • SHT  

                    Zkusil jsem nůž. No dík, dál už to ****** nehodlám. Ne že by to udělalo nějakej hroznej bordel, ale nic se nehlo a na vidlici je to vidět. Tohle fakt patří do servisu.

                    0 0
    • Mark-H14  

      Využiji tohoto vlákna. Celé jsem to proletěl, ale přeci se zeptám:

      Jak dlouhá by měla být pevná vidlice? Stačí 450mm? A co 480 mm není už to moc?

      Nejhorší je, že ještě nemám rám a tak přesně nevím jakou odpruženou by měla vlastně nahradit, zda 80, 90 nebo 100mm.

      Asi vemu rám viz. geo v příloze, ale o délce vidlice tam bohužel nic není.

      Zaujala mě tato:

      http://kode.en.alibaba.com/…_carbon.html?…

      ale i tato:

      http://www.ebay.com/…330793681902

      Díky za info.

      0 0
      • scalar  

        Nejdřív vyřeš rám, ať víš, jestli potřebuješ normální nebo tapered krk.

        0 0
      • MlokCZ  

        480mm pevná je na 26tku už dost úlet (na XC rám, který je pro vidlici 80–100mm), když 100mm odpružená je kolem 470–475mm.

        Po započtení sagu tedy odpovídá zhruba ta 450mm vidlice.

        Vozil jsem 465mm pevnou na 26tce a to bylo ± jako Reba na 115mm.

        Sice určitě (jak zmínil už scalar) nejdříve vybrat rám a pak řešit vidlici.

        480mm pevnou ale můžeš na XC rám rovnou škrtnout. Volil bych tak 430–465mm dle rámu a preferencí chování kola.

        Nebo to je na 29" rám? Dle té geometrie to může být oboje a nejprve jsem dle 425mm zadní stavby to vzal jako 26tku. Ale na tu zase má dost vysoko střed, to by zase bylo spíš na 29tku.

        0 0
        • MlokCZ  

          Pokud to je 29tka, tak bych zase rovnou škrtnul 450mm vidlici a volil dle rámu a preferencí tak 465–495mm.

          0 0
          • SHT  

            Mě to vyšlo, že si člověk vybírá, jako spíš krátkou, protože chce ze svýho MTB udělat BMX, nebo spíš dlouhou, když chce jezdit dál. Je znát o kolik to změní úhel hlávka. Delší vidle kolo trochu víc uklidní. Já jsem například chtěl spíš to BMX.

            0 0
        • Mark-H14  

          Je to 26"

          0 0
        • Mark-H14  

          Nevím kolik má přesně Reba, ale měřil jsem manželčinou Rebu 26" a naměřil jsem orientačně 475 – 480mm. Po nasednutí mé 52kg manželky na kolo zanořila sotva 10mm. Tak mě to vychází spíše na pevnou 460 – 470mm, pokud by to tedy měla být náhrada třeba za tu Rebu 100mm.

          Moje Reba 29" má orientačně 495mm.

          0 0
          • Ruprt2  

            Proč jí tu Rebu nenafoukáš pořádně?

            0 0
          • MlokCZ  

            Jednak je blbě nastavená s příliš nízkým sagem. Druhak má o pár mm méně (473mm).

            V praxi jsem pak dlouho vozil jsem 465mm pevnou právě místo Reby, jenže místo Reby na 115mm a ještě to bylo s tou pevnou o malý chlup vyšší než ta 115mm Reba se sagem.

            29tková Reba na 100mm má zase o dost více a to 506mm.

            Ono naměříš dle nafoukání komoro pokaždé něco jiného. Když jednu z komor přefoukáš oproti druhé, tak hned více vyjede/zajede a naměřená hodnota bude jiná.

            Hodnoty co jsem uvedl jsou dle specifikace RS.

            0 0
            • Mark-H14  

              Zapomněl jsem uvést, že ta 29" Reba je 80mm.

              0 0
            • Mark-H14  

              Jak bych jí tu Rebu tedy měl nastavit?

              0 0
              • MlokCZ  

                Prostě nafoukat na měné. Pochybuju, že teď využívá celý zdvih, že by byl problém s tím, že by při nižším tlaku chodila po dorazech.

                0 0
                • Mark-H14  

                  OK díky. Foukali to v servise podle hmotnosti – asi odborníci.

                  0 0
                  • jimac  

                    tak podle hmotnosti to nafoukáš max. tak orientačně, a potom doladit abys využíval celý zdvih :)

                    0 0
                  • šlapatko  

                    V servisu mají tak čas nadstavovat vidlice.Ideální nadstavení není.každému vyhovuje něco jiného.

                    Má rada zní.Zakoupit pumpičku a pohrát si s tlaky.

                    0 0
    • petrun  

      Pro případné zájemce, mám karbonovou Pells XF2 Long na citibike:

      http://pcshop.pells.cz/…_d10970.html

      Na kotouč 180 mm rovnou zapomeňte! Musel jsem přejít na 160 mm a 9 mm pevnou osu. Jen tak jsem se zbavil cinkání a pískání brzd. Ta vidle se kroutí při prudkém brzdění jako had. Jinak vibrace tlumí lépe než Alu vidle kterou jsem jezdil před ní.

      0 0
      • MlokCZ  

        Asi moc jíš :-)

        Vozil jsem XF2 Long se 180 a 185mm kotoučem a žádný problém. Při ostřejším brždění se vidlice kroutí, to souhlas, ale třeba většina ocelových vidlic se kroutí ještě daleko více…

        Teď co jezdím už delší dobu On-One, tak ta se kroutí tedy výrazně méně. Ta ale taky patří mezi to nejtužší co v pevných vidlicích na trhu je a taky je poměrně těžká (je těžší než XF2 long).

        0 0
        • petrun  

          Ani moc ne, na jaře když jsem upgradoval byla má váha pouhých 92 Kg :-))

          0 0
        • JSt  

          mam kratkou pellsku s veckama a co to dela pri ostrym brzdeni… :-))

          0 0
    • op  

      Exotic

      kratsi

      delsi

      Ja vozim na 26" Salse pevnou 445mm a HS mam +5mm (Cane Creek S3+5mm) a je to ideal.

      0 0
    • Neťa  

      Přidám sem svůj dotaz – doporučíte nějakou pevnou karbonku na véčka, ekvivalent 100mm odpružené vidle? Nejlépe něco doma… Dík.

      0 0
      • scalar  

        MRX celokarbon, hmotnost lehce nad 500gr, cena kolem 4 tis.

        0 0
        • Neťa  

          A kde se dá taková fešanda koupit? Nějak se mi ji nedaří na netu nikde najít… Díky.

          0 0
    • Weremos  

      Kdyby někdo chtěl,tak tady mám karbonovou Mrx na kotoučovky,vidí na bazaru.Má za sebou 200 km,krk 20,5 cm,průměr 1 1/8".

      0 0
    • Mark-H14  

      Ještě jeden hloupý dotaz nevíte někdo zda u tohoto kola je také tapered? Respektive manželka na něm má nyní Rebu, ale fakt nevím jaký je na ní krk.

      http://www.bike-sport-shop.cz/…-d-2011.html

      Pokud klasický mohl bych Rebu dle preferencí prohodit s touto vidlicí:

      http://www.ebay.com/…330793681902

      Mloku a spol. nebude těch 450mm fakt málo za Rebu 480mm?

      Je to fakt tak poznat v pevnosti (52kg opatrná manželka), kdybych pro rám s tapered hlavou použil redukci na klasický krk, kterou psal Scalar?

      Jsem laik díky za trpělivost.

      0 0
    • Mark-H14  

      Je fakt, že Ninerka má 470mm pro 29", tak těch 450mm bude pro 26" asi fakt OK, ale stejně mě to něják nevychází. Asi blbě měřím nebo blbě počítám.

      0 0
      • MlokCZ  

        Vozím už pár let 470mm pevnou na Scalu 29" místo 100mm odpružené. Ta je tedy na 29tku spíš kratší a dá se vozit i 490mm na 29tce.

        Cíleně jsem ale vybíral kombinaci s rámem, kde jsem chtěl mírně zvětšit hlavový úhel a mám rád nízko střed.

        Na 26tce jsem oproti tomu vozil 465mm XF long a to cíleně abych zase naopak snížil hlavový úhel. Ale už to nebylo ono, protože tak šel střed dost nahoru.

        A bylo to už opravdu na hraně a doporučil bych raději kratší. 450mm je tak akorát.

        0 0
      • MlokCZ  

        Jak jsem psal výše. 26" Reba na 100mm má 473mm a sag by měl být kolem cca 20–25mm (má tu vidlici blbě nastavenou). Příliš malý sag pak neplní svojí funkci.

        0 0
      • siafu  

        mám 26" MRX – orientačně viz obr., rám na 450 mm

        0 0
    • Mark-H14  

      Tak zatím fakt nemůžu žádnou slušnou, hezkou a lehkou vidlici s tapered krkem v délce 450mm+/- najít . PS: v rozumné ceně, klidně čínu.

      0 0
    • Mark-H14  

      Asi nezbyde nic jiného než redukce …

      Bude to hnusné?

      0 0
    • Mark-H14  

      Tato má 460mm. Bude ten 1cm navíc znát? Je to doufám tapered? Vidíte u ní jiný problém než ten 1cm navíc?

      Díky moc.

      http://www.ebay.com/…290652491226

      Případně nějaký jiný tip? Děkuji.

      0 0
      • kmfdm  

        tady máš přímo výrobce

        http://www.carbonality.com/…er-fork.html

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Mark-H14  

          Díky moc.

          Sakra proč výrobce píše hmotnost 720g? To je něják moc ne?

          Pokud je to stejná jako na Ebay, kde píšou 550g, tak někde došlo k chybě. Jinak je fajn, že na stránkách výrobce jí nabízejí v glossy UD.

          Co těch 460mm? Bude ten 1 cm fakt poznat?

          Díky moc.

          0 0
    • Mark-H14  

      Vím, že pořád prudím, ale neměli byste tipa na nějakou lehkou, hezkou a slušnou vidli pro 26" kolo s tapered krkem, nejlépe 450mm (jak doporučuje Mlok). Nemůžu nic najít pan google se mnou asi moc nekamarádí.

      Díky moc.

      Nevím zda za 460mm nebude fakt vysoká

      http://www.carbonality.com/…er-fork.html

      0 0
    • Mark-H14  

      Čekal jsem, že konečně vyberu a oni se dohádají a zamknou …

      http://www.bike-forum.cz/…dlice-2.html#…

      0 0
    • Yura  

      Sem se chtěl zeptat, mam starou herku horaka ACstar. Na takove to domaci jezdeni je ještě ok, jen ta odpruzena vidlice uz je naprd. Místo ni bych tam dal nejakou alu pevnou vidlu. Je něco lepsi, levnějšího nez totok? Jinak predpokladam, ze tam snad bude sedet? V tech rozmerech apod. se moc nevyznam. :)

      http://www.kupkolo.cz/…14610_z1854/

      0 0
      • Evilcleaner  

        sedět to bude ale dost pravděpodobně ti to podkopne rám, nebylo by od věci porovnat údaj osa-korunka te force vidle s tou co tam máš teď.

        0 0
        • Yura  

          Jakoze mi to ten predek snizi nebo co myslis. :)

          0 0
          • Yura  

            Vidim, ze se da sehnat ještě levneji hmm.

            http://www.axit.cz/…-brake-.html

            0 0
          • Evilcleaner  

            jo

            0 0
            • Yura  

              To me nevadi, aspoň to bude dobry torpedo. :) Ona ta odpruzena vidla prece taky ten predek snizi, když na to sednu ne? Tak s tou pevnou to bude snizeny ikdyz na tom nebude nikdo sedet no. :D

              0 0
              • Evilcleaner  

                no když myslíš že je to mrd dup, tak já tě o opaku přesvědčovat nebudu;)

                0 0
              • Mr.Dan  

                No ne, prostě si změř vzdálenost A-C na stávající vidli (odhaduju 460–470 mm), odečti SAG (cca 20mm) a pokud bude výsledná hodnota kolem těch 440mm, tak bude geometrie zachována. Nic víc, nic míň.

                0 0
      • Singlespeed  

        Pokud máš průměr sloupku vidlice 28,6 mm, tak bude sedět. Délka 440 mm bude s největší pravděpodobností pasovat.

        0 0
    • Mark-H14  

      Zdravím, zkoušel jsem hledat a něco málo našel, ale názoy se různí.

      Posím tedy o radu:

      • jak dlouhá by měla být pevná karbon vidlice na 26" MTB? Náhrada za Rebu 100mm?

      Reba má nyní 460mm od středu po spodní část krku rámu, zanoření po nasednutí cca 20mm (12 letý kluk) , tak mi to vychází, že by měla být dlouhá alespoň 430 – 440m.

      Bude tedy tato čína OK?

      http://www.aliexpress.com/…4652202.html?…

      0 0
      • Mark-H14  

        450mm od On-One je na 26" moc ne?

        http://www.on-one.co.uk/…-carbon-fork

        0 0
        • MlokCZ  

          To záleží co za vlastnosti preferujete. Klidně bych ji tam dal. Pro uvedené to je +1cm navíc oproti současnému stavu a to je malý rozdíl, které nebude ani skoro poznat.

          Já třeba na 26" vozil cíleně 465mm pevnou a bylo to dobré. Chtěl jsem ale malinko zmenšit hlavový úhel + dostat řídítka výše (a střed pořád vycházel rozumně, byl původně spíš níže), takže jsem ji tam dával schválně.

          Spíš bych si rozmýšlel jestli chceš 45mm offset. To je offset na 29", na 26" se používá u 100mm vidlic offset většinou 38mm.

          Bude to tak točivější a méně stabilní. Na druhou stranu něco z toho zase vykompenzuje ten 1cm délky vidlice navíc (který o cca 0,5° zmenší hlavový úhel), takže použít to určitě nějak půjde.

          0 0
          • Mark-H14  

            Děkuji, jsem si myslel, že tady už ani nejsi :)

            a ten aliexpress je také OK?

            http://www.aliexpress.com/…4652202.html?…

            0 0
            • MlokCZ  

              Tady netuším, vidlici ani prodejce neznám, ani jsem na aliexpress zatím nekupoval. Ta On-One je za ty prachy super. Už jsem i trochu uvažoval, že si na 29" HTčko tu stejnou koupím i když není zlevněná (na 29" bych bral tu 470mm a zlevněné jsou jen ty 450mm). Nakonec jsem na HTčko zase dal odpruženou, takže z té On-One sešlo.

              0 0
              • Mark-H14  

                No jo no. Číňan mi napsal 123 USD 450g celokarbon. Bohužel o offsetu jsedm nic nenašel. :(

                0 0
              • Mark-H14  

                Tady píše ofset 38mm

                http://www.aliexpress.com/…3825733.html?…

                0 0
              • Mark-H14  

                83 USD – 2.020,– Kč – 480g ......

                Za ty prachy to asi zkusím :)

                http://www.aliexpress.com/…6778973.html?…

                0 0
                • Darius  

                  435mm je imho kratky… ale pokud prezijes strmejsi hlavovy uhel, tak proc ne

                  0 0
                  • Mark-H14  

                    Tady píšou dokonce 430mm a nevidím tam rozlišení v délce pro 26", 27,5" a 29"

                    http://www.aliexpress.com/…5745628.html?…

                    http://www.aliexpress.com/…1373712.html?…

                    Tanto prodejce sice rozlišuje velikosti S, M, L podle průměru kol, ale zase jsou ty rozměry nějaké divné 26" 435mm, 27,5" 465mm. Zase tam má tapered krk.

                    http://www.aliexpress.com/…2141702.html

                    Znova jsem přeměřil Rebu a je spíše 470mm. Když kluk sedne na kolo tak má –2 cm. Vychází to tedy na těch 450mm no.

                    Nebo se pletu? Ti číňani tam mají fotky i s koly a vypadá to ok, ale geo se takto poznat asi nedá.

                    Děkuji

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Papírově má mít 26" Reba na 100mm 473mm. 450mm je délkou ok, to jen ten offset, který je spíš pro 29" a se kterým to bude točivější (neříkám, že to bude špatně, ale je potřeba s tím počítat).

                      0 0
                      • Mark-H14  

                        No psal jsem, mám to pro 12 letého kluka na Meridu v profilu, kterou bude dědit holka.

                        Je to jak píšeš, Reba má fakt těch 473mm. Po odečtu sagu by to mělo být 450mm.

                        Tak proč celá čína (Aliexpress) má vidle 435mm?

                        Ach jo no.

                        0 0
                      • Mark-H14  

                        Schválně jsem mrknul na naše dvě pevné 29 er vidle na Stumpech:

                        Originál Specialized 480mm / offset 47mm

                        Pells FCF 470mm / offset 46mm

                        Je fakt, že ta kratší Pellska je pro mne asi lepší :)

                        Nicméně 435mm pro 26" od Číňana je asi fakt málo no.

                        0 0
    • Mark-H14  

      Trocha počtení o vidlici Java 435mm z Aliexpressu a jedna fotka paradoxně na kole On One :)

      http://forums.mtbr.com/…-901562.html

      0 0
      • Mark-H14  

        Všude kde se podívám k Číňanovi, tak pro 26" píše 425 – 435mm :(

        http://www.ebay.com/…221840870054

        0 0
        • Singlespeed  

          435 mm by nemělo ničemu vadit. Měl jsem docela dlouho na kole místo 80mm odpružené vidlice pevnou jen 390mm dlouhou a bylo to v pohodě. Střed nízko mi docela pasoval. Pro dítě bude kratší vidlice lepší než delší, nebude sedět na kole tak vysoko. Tu moji 390mm karbonku jsem věnoval kamarádovi právě pro dítě na malé 26-er kolo a pochvalují si to.

          0 0
        • Mr.Dan  

          Firma Flyxii, od níž mám pevnou celokarbonku, má ty míry daleko líp srovnaný, pro 26 445 mm, pro 27,5 470 mm, pro 29 snad 490 mm. Navíc ta hmotnost je famózní a z Aliexpressu bych nevzal ani čepičku ventilku.. ;)

          0 0
          • _Honza_8  

            Na kolik celkově vyšlo dostat jí do CZ?

            0 0
            • Vilém  

              Ceny jsou myslim na strankach flyxii. Posta je free. Teda aspon kdyz jsem tam neco bral, tak to tak bylo.

              0 0
            • Mr.Dan  

              Já to objednávál přes Ebay, takže jsem poštovný i CLO bohužel platil, vyšlo to pak asi 1600 samotná vidle a 900 ten zbytek (300 pošta, 600 clo – trochu nepoměr, že? :(

              0 0
          • Mark-H14  

            Flyxii vidle vypadají fajn, ale bohužel nabízejí jen tapered krk.

            0 0
    • Jezevec70  

      Využiji staršího vlákna. :-)

      Sháním pevnou vidlici 26", na véčka, místo 100mm odpružené. Krk klasika 1 1/8. Na rychloupínák.

      Nejlépe ocel. Je to kvůli použití předního nosiče, který si s odpruženou moc nerozumí.

      Takže to nemusí být žádná špička, spíš něco levnějšího, klidně i bazar. Poraďte. Díky.

      0 0
      • Bafoon  

        www.werk.cz – napsal bych tam dotaz, vaří i na zakázku z ocele

        0 0
        • Petr L2  

          Omlouvám se, ale proč vlastně na bike osazujete pevné vidle?

          0 0
          • Jezevec70  

            Nevím jak ostatní, ale já konkrétně kvůli použití předního nosice.

            Pokud ho po montáži pořádně dotáhnu, aby držel a neklouzal dolů, tak vidlice stejně nepruží. Nechci ji tímto zničit, navíc úspora přes kilo hmotnosti taky není k zahození.

            Přední nosič mám od Sport Arsenalu Art. 204.

            0 0
          • kamaro  

            Tak naštěstí cyklistika má spoustu podob a naštěstí není nutné pouze objíždět cyklostezky v okolí na fullu. Tazatel ve svém příspěvku přímo píše, že na ni bude osazovat přední nosič. Očekávám tedy, že se chystá někam vyrazit na plně naloženém kole a s takto naloženým kolem není nic příjemného projíždět náročným terénem – tudíž nepotřebuje odpruženou vidlici. Z hlediska spolehlivosti je to také plus.

            Naopak já nedokážu pochopit proč spousta lidí jezdí na kole s odpruženou vidlicí, ale nic mi po tom není a tak se jich neptám.

            0 0
            • scret  

              *1:)

              0 0
            • Petr L2  

              Tedy kamaro tvoje reakce, tedy hlavně první a poslední řádky jsou jako kdyby ta otázka byl skoro smrtelný hřích.

              Tazatel není jediný kdo pevnou vozí a nějak se mi nechce věřit, že všichni brázdí krajinu s naloženým předkem, proto jsem se zeptal. Pamatuji dobu, kdy odpružení byla nedosažitelná záležitost a tak mě prostě zajímají důvody, proč se někdo této vymoženosti dobrovolně vzdá. Ale jestli se na to ptát nesmí, já se bez toho obejdu.

              Jenom pak nechápu smysl diskuzního fóra. :-)

              0 0
              • waters  

                stavím nové kolo a bude tam pevná vidlice:

                1. kvůli váze
                2. bez údržbová
                3. pokud není jezdec úplná levota, tak i v terénu to jede bomby (ne kamenité sjezdy).
                4. v singlech je přesnější ale zas toho moc neodpustí
                5. dobře se s ní „šplhá“ do stoupání
                6. na hardtailech vypadá pevná vidlice parádně;)
                0 0
              • scret  

                a pritom stacilo napsat, ze bys dneska ty osobne bez odpruzeny vidle nejezdil a nechapes, ze se nekdo chce dobrovolne kodrcat…:)

                Proste nekdo to tak dobrovolne chce… Ja treba nevidim duvod kupovat ted na novyho 29 pevnaka odpruzenou, kdyz budu hoblovat cyklostezky apod. Tak proc resit nejakou udrzbu? obzvlast u dnesnich shit. spolehlivych vidli…

                Je to pro tebe taky duvod?:)

                0 0
                • Petr L2  

                  Já se na začátku pouze optal… jinak dík důvod to asi je, ale osobně bych to neudělal. Nedàvno jsem zkoušel najít správný tlak ve vidli, přifouknul jí a postupně ubíral. Ježdění po panelce byl děs a proto s touhle čerstvou zkušeností mi to nedalo se nezeptat.

                  0 0
                  • scret  

                    nesmis mit plaste na 3atm:)

                    Nicmene 29 kola a mirne podhustene plaste udelaji sve…

                    0 0
              • kamaro  

                Nemyslel jsem to zle.

                No tak důvodů proč nevozit odpruženou vidlici je více, ani nemusí být nutně kolo obloženo brašnami. Rozdělil bych to na dvě kategorie:

                1. Spousta lidí nejezdí náročnější terén, takže by jim stačily širší pláště se správným tlakem. Kolo s pevnou vidlicí jim nabídne jednodušší řešení bez nároků na údržbu, ušetří něco na hmotnosti a také na ceně kola.
                2. Turistická/ex­pediční kola. Tady je jasné, že pevná vidla vede z důvodu nižší poruchovosti.
                3. Lidé jezdící i v náročnějším terénu, pro které může být výzva projet stejné trasy co jezdí na HT či fullu na celopevňáku. Pilotáž neodpruženého biku v terénu je náročnější, je třeba více hledat ideální stopu a dbát na techniku, celopevňák toho odpustí méně než full. Je jasné, že ten kopec se nesjede tak rychle jako na fullu či HT, ale spousta lidí taky na kole nejezdí proto, aby dole byli co nejrychleji.

                Osobně se také chystám na stavbu celopevňáku a tomuto faktu budu přizpůsobovat geometrii, velikost kol (jinak by 29er na mých 167cm asi nebyl) a obutí (nyní na HT jezdím šířku 2.0 s duší a tlaky 1.8 a 1.6 baru a budu přecházet na širší pláště 2.4 bezdušové při ještě nižších tlacích). Prostě mi to tak vyhovuje a nemám moc rád servis kola – to raději čas trávím jinak.

                0 0
                • tromboonen  

                  4. Časem zjistí, že nejlepší celopevňák je CX nebo nějaké to nové Gravel/adventure silniční kolo.. :)

                  0 0
                  • kamaro  

                    No tak každý ví, že neexistuje jedno univerzální kolo na všechno. A kolo není manželka, takže jich můžeme mít klidně i více a je to legální, že ano :-)

                    0 0
                    • scret  

                      :))

                      0 0
                    • tromboonen  

                      Tak nabytím manželky se většinou počet kol začíná snižovat, někdy až na limitní n=1, nedejbože n=0, pak opatrně na n-1 (n=ideální počet), ale není to už tak jednoduchý jako za svobodna… taky v tom dělá dost bordel r=3–5 kol pro rodinné příslušníky, místo kam to vše dát a čas, ve kterém to servisovat a jezdit.. :)

                      0 0
                      • kamaro  

                        No tak já si držím svůj počet kol trvale na těch 3–4 kusech, v plánu je rozšíření na 5 kusů. Manželka si držela 3 kusy, teď má jen dva, v plánu je rozšíření na 3 kusy. Syn si drží dvě kola a jeho přítelkyně má taky dva kousky. No, když se to sejde všechno najednou v garáži, tak mi těch 10 háků na pověšení kol akorát dostačuje. Potom to v garáži spíš vypadá jako v cykloobchodě, ale já to tak mám rád :-) Podobné je to i s cykloobuví, já mám tři páry, manželka dva, naštěstí syn s přítelkyní jezdí i na „silničce“ v bikových botech – ale i tak je to solidní prodejna obuvi.

                        0 0
                  • Rubi  

                    zalezi co na tom jezdi, na mtb celopecnaku prejedes vse, na cx s uzkyma plastema uz jsou tezsi treny spis trapeni…

                    0 0
                • Petr L2  

                  Ok vpoho, tak pardon a dík.

                  0 0
                • prodi  

                  Ne vzdy plati rovnice „pevna vidle = nizsi cena kola“ :)

                  0 0
    • šlapatko  

      Dnes 50km a samozřejmě s pevnou vidlicí :-)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • zderes  

      Využiji tohle vlákno.

      Hledám celokarbonovou vidlici 26" na véčka dlouhou 380 mm, délka hlavové trubky 110mm. Je to na tohle kolo http://superiorbikes.eu/…s/detail/289

      Hledal jsem s přestávkama celý den, ale marně. Jen na eBay něco podobného, je tam ale napsáno cyklokros. Nevím jestli to na to kolo může být. A nenašel jsem úplně ten rozměr. Nevím kde hledat, určitě musí něco existovat, ale já s tím nemám takové zkušenosti jako draci tady.

      Prosím někoho kdo by mi poradil nebo nasměroval. Tady ve vláknech něco je, jsou to ale stará vlákna a ty odkazy už neexistují.

      0 0
      • scalar  

        Crossová být nemůže, má návarky na čepy brzd na 28" kola.

        S hliníkovým krkem je MRX, dřív mívali i celokarbonovou na véčka, zkus pohledat po obchodech:

        http://www.profilshop.cz/…-8-v-brake-2

        0 0
        • zderes  

          Díky, tu MRX jsem měl v ruce, ale vážila tuším 800 a nynější váží 810. Byla i taková větší. Tak vím, že cyklokrosovou můžu vyškrtnout.

          0 0
          • scalar  

            Ta stará MRX s karbonovým krkem měla kolem půl kila, našel jsme obrázek, ale zase byla asi delší.

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • plzakj  

      Máte někdo zkušenosti s touto vidlí eXotic?

      http://www.ebay.com/…140723765389

      0 0
    • mr.a  

      Nemáte nějaký tip na karbonovou vidlici, tapered krk pro 26" aby nahradila zdvih 120 mm? Délka nohou u stávající vidlice je 495 mm (osa – korunka). Výhody odpružené vidlice nevyužiju – vozím se skoro výhradně na CX/gravelu a mtb chci zjara využít na vození dcerky na sedačce, čili pevné cesty apod

      0 0
      • scalar  

        To máš u pevné délku kolem 465–470 mm, odpovídá tomu asi 27,5" pevná vidlice. Maxbike ji má za dobrou cenu.

        0 0
        • mr.a  

          Takže pokud jsem teď objevil vidlici, která odpovídá stejné délce nohou (29", 495 mm) tak to nebude úplně ono? Časem pravděpodobně přejdu na 29" rám, tak by se taková vidlice nechala použít i v budoucnu…

          0 0
          • scalar  

            Nesmíš zapomenout na SAG u odpružené vidlice.

            0 0
            • mr.a  

              pravda – takže by vlastně délka nohou 495 suplovala zhruba vidlici o zdvihu nějakých 130 – 140 mm?

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.