Prosím, nemáte nějaký tipy na pevnou vidlici na 29´? Popř. zkušenosti… Díky
Prosím, nemáte nějaký tipy na pevnou vidlici na 29´? Popř. zkušenosti… Díky
chces neco místo rst na apache?
áááno
hlinik/karbon typu pells v long provedení, ocel singular..
niner ocel, karbon
Kamarád jezdí tuhle přes rok a je s ní max. spokojen. Je na ni pětiletá záruka. http://kola-visek.cz/index.php…
Vypadá zajímavě.
on teda jezdí ten starší design, který ovšem taky jde
Jo jo, to je ten zakopany pes. Ta starsi co vzpada jak Pellskam se delala, o tom zadna, ale tady ta byla nejspis jen na papire, pred pul rokem zmizla i ze stranek Bontrageru, kde byla taky vystavena zhruba pul roku. Kazdopadne je to skoda, navic ma PM a ne IS.
Taky sa ma paci, skoda ze sem o nic nevedel driv.
a co offset, nebyl by nějaký problém při výměně za rebu?
na tohle nejsem odborník tak se možnám blbě ptám.
Offset si můžeš vybrat, jsou tam dva rozměry u 29", on to měnil na singla místo foxe viz. http://bike-forum.cz/…l-23551.html a ted ji hodil i přítelkyni na pevňáka místo maruny na 26" a oba max, spokojeni, ovladatelnost, váha prostě na 1!
Prave je dobry, ze si ten offset muzes vybrat + delka 473mm je taky imho lepsi nez 465, ale zalezi na kazdyho geometrii.
Ty v@le, to tvůj odkaz musím objevit dva dny po tom, co jsem si objednal odpruženou?! Po týhle jsem toužil, bylo mi řečeno že není a nebude… hm :(
Pochybuju, že ji tam mohou sehnat. Než jsem objednával pevnou 29tkovou On-One, tak jsem o téhle taky uvažoval a hledal a msylím, že je už nesahnatelná.
A máš teď tu On-One? Čet jsem na ni dobrou recenzi…
Mám. Ale nemůžu k ní nic moc říct, protože kolo není ještě hotové. Mám komplet vše kromě rámu a bez toho se to blbě staví a zkouší :-)
Rám by měl být v polovině února.
Jj, rám je základ! :D
Ale on se ten odkaz objevil pred 6ti mesici:)
Nj, mam postřeh jak vostříž. :)
NINER CARBON
Ta je super, jenomže u nás stojí 8 500,– Kč…
Je super, má ale víc ALE. Kromě ceny má taky váhový limit cca 109kg a hlavně max. průměr kotouče 160. Takže pro muší váhy, což u 29er nechápu…
Mně zase štve, že se nedělá na véčka…
Jinak ale nechápu, proč by nebyla 29er pro lehké cyklisty.
Já na rozdíl od některých netvrdím, že 29 je jen pro velké lidi, ale je dost velká pravděpodobnost, že si 29ku vyberou většinou lidi, kteří jsou velcí a tím pádem většinou těžcí. Pro mě se 100kg je 160 kotouč vpředu nepředstavitelný… :(
Pro mne je jakýkoliv kotouč nepředstavitelný :-)
Ptal se na vidli a neřešil cenu :O) co se limitu týče myslim že 110 kilo je dostatečnej limit a 160mm kotouč tě s pořádnejma brzdama bezpečně zastaví takže nevidim problém…
pokud vim, tak stoji 9900,–
To je ulet.
tu sú za tú nižšiu cenu http://x-bikes.cz/…
aby ne, když to jsou opačně upečený zmetky ;-)
:-D
To jenom u Ultras´
čau, a tu M-29 budeš prodávat? Měl bych zájem.
Ja jednu prodavam, ale musela by na servis (uchazi vzduch), pripadne tuning :)
Poslal jsem ti maila.
Singular. Najdes tu na foru ze je dost dobra.
nekteri ji tu maji daji ti echo. Ja premyslim spojit to i s tim Swift ramem, dost se mi to kolo libi.
díky… má ta karbonová vidle Pells nějakej váhovej limit? mám 105kg, je pro mě vhodná?
Právě jsem hledal pevnou vidli na 29-er. Letošního zimáka chci na příští rok komplet překopat. A hle co na mně vykouklo:
http://viewitem.eim.ebay.cz/…6833123/item
To už je výhodnější než kupovat jetou na cyklobazaru. Navíc mně zaujala hláška: Jelikož kupujete zboží v rámci EU, nebudou účtovány žádné další celní poplatky nebo daně. Takže žádný stres jestli to stihnu do dubna než to zkurví nějakým zákonem ;-))
Tady je od „výrobce“ z thaiwanu. Maj tam i karbonový.
to jsou děvky! na podzim jsem tu samou na Véčka kupoval za stovku :-(
Ty máš ale karbonku, a ta stojí přes stovku pořád, ten odkaz je na Alu ;-)
mnooo jo – ted na to koukam :-) tak to hluboká omluva CC
Z Taiwanu je problém z DPH. Pokud to nestihnu do Dubna, jsem v řiti. Chci kupovat celkem 3. Jednu (46.5cm) na dvojku 29-er, druhou (44.5cm) na minulého zimáka kterého chci nechat v Písku na letním bytě, třetí (42.5cm) na přítelkynin 26–er bike. Nevím jestli mi vyjdou prachy. Reálně to vidím na červen a to už bude platit ten blbej zákon, to bude lepší nakoupit v EU.
mě se líbí tato… bohužel s dostupností to není tak moc růžové – mám už do 1.11.2010 objednanou tu samou akorát na 26" a pořád čekám :-(
Hustej e-shop:-))) Psát dodání do 3 dnů u něčeho co ani nemají na skladě. Dík za upozornění, tady nakupovat nebudu …
tak já čekam jen na vidli:-) tu nemaj…:-( zbytek co jsem objednal měli skladem… tak doufám, že alespoň do 3 měsíců se dočkám:-D
Shanim pevnou vidlu s delkou vetsi jak 465mm, alu/carbon je celkem jedno, vaha do 700g, offset cim vic tim lip. Nasel jsem zatim pouze:
Nemate nekdo nejaky dalsi napad? Diky.
Jen poznamka, mozna zbytecna, sry, jezdim On-one, a jestli ta je udajne hodne tuha vidle bez limitu kotouce a jezdce, a to mam 80kg + treba 10kg doplnky, tak mi prijde, ze tyto se pod chlapem tvyho formatu budou ohybat jak proutky, prakticky teda nezkouseno a pevna osa tomu trebas pomuze. Jo ten Syncros ma dost malej offset, uz se to tu kdesi resilo.
Aha, carbon no, na to jsem pozapomnel. Ted totiz jezdim tu alu pellsku a tam nic takovyho nepozoruju, ale vaha je 880g.
Tak v pripade, ze je tady nekdo, kdo vazi nad 90kg a jezdi pevnou carbon vidlu, pls sdelit zkusenosti s tuhosti :)
U syncrosu pravda pisou na webu 38mm offset, na stavajici xf5 long mi vychazi offset 45mm. Meri se to jako vzdalenost osy hlavovky a osy naboje ne?
Mam cca 100kg+ a problemy s niner karbon vidli zadne nepozoruji. Vetsi problemy delala reba se 180 kotoucem (krouceni do vrtule, predozadni pruhyb) ale je pravda, ze to zas tak neresim. Funguje k me spokojenosti a hotovo. Navic docela dobre pobira drobne nerovnosti.
Tak u toho DTecka pisou limit 95kg, takze ta taky radsi ne e.
Souhlas. I když mám jenom 70kg, tak mi ty méně tuhé carbonky dost vadí. Ani Pellska XF2 long nebyla zrovna nejtužší (OnOne je tužší) i když to už není ultralehká vidlice.
OnOne je první karbonka u které jsem byl s tuhostí spokojený (konečně při ostrém brždění nebyl přehnaný předozadní průhyb a kroucení do vrtule).
Ninerka dle některých majitelů, kteří jezdily i OnOne je znatelně méně tuhá, ale není to prý tak hrozné.
Já bych tedy osobně dal přednost tužší i když těžší vidlici. OnOne má sice reálných 900g (vážil jsem včetně ježka a řízlou), to se ale dá přežít. Nemám s tím problém ani při té mojí váze.
U té OnOne jen škoda, že se nedělá ještě i delší. Na některé rámy těch 470mm je pořád málo.
Tak musim rict, ze ohledne vidlice jsem vcera celej den premyslel a vahal a premyslel… OnOne neberu kvuli vaze, momentalne se rozhoduju mezi tou Syncros FL, u ktere ten offset je podobnej jak u stavajici Pellsky cca mi prijde podle fotek aspon a delka 485mm by to vice podkopla resp. dala v mym pripade do normalu snad, ale jeste to musim poradne promerit, aby to pro zmenu nebylo moc. Syncroska nema vahovej limit, takze tomu zkratka verim. V uvahu pak beru jeste zustat na stavajici delce 465mm, ale vzit nakej carbon od Pellsu kvuli nizsi vaze a cene.
Já teda doteď vozím Syncros FL.
A jinak asi bude k prodeji, kdybys měl zájem, třeba by jsme se dohodli !
Mas to v mailu.
Oživím tohle téma. Sháním pevnou carbonovou vidlici na 29", typu Ritchey WCS Carbon , s krkem 1 1/8, na zdvih 80–100 mm. Cena by měla být do 6.000,–Kč.
Případně něvíte někdo zda se do téhle 26" vidlice vejde kolo z 29" případně foto jak to vypadá a jaká je mezera mezi vidlicí a pláštěm 29" v šíři 2,2"
Oživím tohle téma. Sháním pevnou carbonovou vidlici na 29", typu Ritchey WCS Carbon , s krkem 1 1/8, na zdvih 80–100 mm. Cena by měla být do 6.000,–Kč.
Případně něvíte někdo zda se do téhle 26" vidlice vejde kolo z 29" případně foto jak to vypadá a jaká je mezera mezi vidlicí a pláštěm 29" v šíři 2,2"
MRX Evo, celokarbon, nový model má s neřezaným krkem 518 gr. Délka 445 mm, na fotce s crossovým pláštěm 42mm, vejde i 29er plášť.
Vypadá super. Je to přesně ono. Mohl by jsi mi změřit vnitřní šířku vidlice v místě pláště. Nebo dalo by se to někde zjistit.
Ve výšce, kde je ráfek, je šířka ca 7 cm, v místě pláště cca 6 cm.
Zkusil jsem Maxxis Ikon 29×2,2, naprosto v pohodě, přes 0,5 cm rezerva z každé strany.
Hodlám tam vozit RR 2,25 a ten by měl mít kolem 55 mm. Tak nevím jestli těch 6 cm není málo. Já doufal že to bude alespoň 7. Ale díky. Je to dobrý typ.
Možná tam těch 7 bude, těch 6 cm je docela vysoko v oblouku, můžu Ti to zítra vyfotit s tím pláštěm 2,2".
To by bylo fajn. Ještě zvažuji tam dát ocelovku, což by taky nemuselo být špatné.
Singular je dost drahá a Kona PS2 se u nás špatně shání…
To ta karbonová MRX bude o 400 gr. lehčí a o pětikilo levnější, ale zálaží taky na to, k jakému rámu a na co to chceš.
Na rychlé závody typu KPŽ a najíždění km. Místo současné pevné 26". Rám ještě zvažuji. Bral bych klidně i MRX :-) Kdyby byl nějaký rám s tapered hlavovkou. Tak by vidlice byla
Tak to by šlo MRX Evo s tou tapered vidlicí nebo Wilier 501:
To by se mi líbilo, ale je to mimo rozpočet. Vidlice a rám by se měli vejít do 10.000,–Kč. V plánu bylo tohle + carbon vidle.
http://www.cyklostore.cz/…s-29er-7228/
Pokud bych ji nesehnal tak asi ocelovka co jsem posílal odkaz. Nemám na to moc vysoký rozpočet. Ten bohužel sežerou fully. Takže se musím držet při zemi.
Ta cenovka u toho rámu byl impuls o tom začít přemýšlet.
Na závody bude lepší ta lehká karbonka od MRX, pokud ji budeš chtít, ozvi se mi na e-mail.
Jo je to horký kandidát. Docela jsi se trefil. Dám vědět.
Maxxis Ikon 29×2,2"
No tak tam bohužel RR 2,25 nebo NN 2,25 nenacpu. Ale díky. Musím to promyslet, jestli jsou ty pláště nutné v této šíři.
Prodávám 4 měsíce starou DT-SWISS 29 XRR 470 – na kole byla cca 3–4 týdny. Nebaví mě už na Stumpjumperovi 29 měnit pevnou za odpruženou – koupil jsem si raději druhé kolo – silničku. Cena 6tis.
No jo ale to jsou ty klasické tyčovité nohy. To se mi nelíbí.
kdyby někdo chtěl ocelovou tak Tady
s cenou se dá určitě něco vymyslet
Nemáte někdo srovnání v jízdních vlastnostech carbonky a ocelové vidle. To že ocelovka má o cca 400g navíc vím :-).
Bohužel mi ve Specialiazed bylo sděleno, že jejich pevná vidlice, kterou sice mají v katalogu i na netu letos už asi nebude dostupná, proto se budu muset poohlédnout u jiného výrobce.
Koupil bych i starší, ale musí mít tepered krk.
Nějaké nové poznatky nebo tipy na kvalitní, lehkou vidlici pro 29" ???
Čínu bych také risknul, ale v té nepřeberné nabídce se moc neorientuji a vzal bych raději něco vyzkoušeného.
Díky za Váš čas. M.
Kvalitni lehka je nejspis Niner:o), trochu blby je, ze vetsina dnesnich kol je na 100mm a ty karbonky byvaj vetsinou na 80mm. Jinak dobry vyber i celkem slusnou cenu ma Exotic, a smejdy to nejspsi taky nejsou, par lidi je jezdi i tady, ty levnejsi od nich jsou asi shodny s Pellskama, delaj vice provedeni a jak pro 80 tak 100mm zdvih a telaj tusim i tapered (coz bude v tomto segmentu trochu potiz). Dlouha je taky Syncroska, ma ale mensi offset. S offsetem je to obecne potiz, protoze vyrobci/lepici nalepek vetsinou uvadeji ten jako pro 26er a pod, ja jezdim tezkou On-One, je na 80mm, celkove IMHO slusna i kdyz tezka, na podzim jsme koupil jeste Ferratu, a i pres info na Chainu kde ju mely v akci, takje uplne stejna jak ta On-One. On-One ma i designem podobnou te Ninerce, ale je desne kratka. No snad jsem Te aspon inspiroval.
Díky.
Měl bych to na Stumpa v profilu, kde je Reba 90mm.
Mám jednu nabídku na Ninerku, ale bohužel s karbonovým krkem 1–1/8", což by znamenalo požití redukce a nejsem si jistý, zda by to bylo OK u karbonového krku.
Jako myslim, ze ta redukce tomu nemuze vadit, plocha toho loziskoveho venecku je tak jak tak mensi nes plocha kterou ta redukce drzi ten krk, takze zatez na nej by mela byt i mensi. Je skoda,ze Willier dela a typ a kratky (na kupkole byl celkem levne) a ty celokarbon On-One jsou jak se zda delany jen na jejich ramy nebo zdvih tak 60mm, coz je nesmysl. Nema zas tak prehled, nejvetsi vyber jsem ale kdyztak videl u toho Exoticu, oni jsou asi i primo vyrobci.
Kupoval jsem nedavno tuto, nainstalovano a projeto zatim nemam.
Zpracovani slusne, vaha desive mala.
Na kolik vyšla a kde si jí objednal? Máš ji v lesku nebo matu? Díky.
Objednal jsem ji na odkazovanych strankach, cenu tam mas. Mam mat, lesk maji taky.
Cenu vidím, ale neprozradil bys mi na kolik tě vyšla komplet včetně cla, daně atd.? Za jak dlouho přišla? Už jí máš nahozenou na kole? Úchyt je post mount předpokládám.
Za cca 3 tydny byla na poste. Clo presne nevim, bral jsem jeste sedlovku a dohromady to bylo neco kolem 500–600, vcetne tech jejich poplatku.
Prosím Tě, nevíš, jaká je délka šavlí? Oni tam sice mají pěkný výkres, ale když to nejde zvětšit, je to nečitelný :(
No hlavne tech 450mm je dost malo…
Ta levnější má 470mm, což je imho akorát…
Moc pěkné!!! I ta cena je slušná. Pohledám zda se dají koupit někde v Čr a za kolik. Jaký je mezi nima rozdíl?
Jak píšu mám ještě nabídku na Niner a DT Swiss XRR 470, ale obě s klasickým krkem, kde by bylo nutné použít redukci. Ninerku bych musel doknce nechat stříkat, protože barva nesedí.
Bohužel v ČR ji asi nekoupíš. Rozdíl je ve výšce osa-korunka a v tvarování korunky. Ta levnější je vyšší o 20mm. Ale nákupu na On-One bych se nebál. Já chci odtamtud pevnou ocelovou, ale momentálně není skladem…:(
Nákup je tam v pohodě, už jsem tam bral několik právě pevných karbonek (i když těch starších těžších ještě s hliníkovým krkem – ale zase jsou hodně tuhé a žádné extrakrutky jako lehké karbonky).
Vozím na závoďáku Pellse Carbon Long a na zimáku Bareše z Chomutovské oceli. Pouze na drncavé závody dávám Rebu.
Zdravím,
na Reconu se mi podělalo zamykání a servisák řikal, že to bude na novej lockout což by údajně dělalo tak 1000+ a tak chci zkusit pevnou vidlici, beztak jezdím převážně asfalt a hladký polní cesty. Co říkáte na tuhle http://www.kupkolo.cz/…disc_z94305/ má to smysl?
No pocitej s tim, ze je pevna. Navic rovna a hlinikova, takze to bude trosku klepat.
S tím počítám, ještě před půl rokem jsem jezdil na mtb z globusu s nejlevnější suntourkou a ta taky prakticky nepružila a co jsem s ní projel :D. Jen mě zajímalo jestli bude znát ta váhová úspora okolo kila a jestli s ní má někdo praktický zkušenosti, třeba jak je tuhá, jestli se příliš často nevyskytujou křivý šmejdy atd.
Jo a ještě pravděpodobně hloupej dotaz, nebude vadit pevná vidle hlavovýmu složení, když pojedu třeba po kočičích hlavách nebo tak?
Neboj, hlavové vydrží určitě víc než tvoje ruce :-)
Opráším téma. Jezdíte někdo pevnou vidlici ? Budu muset investovat do nové a přemýšlím o pevné. Je nějaká zkušenost ??? Koukal jsem zatím na tyhle http://www.kupkolo.cz/…-501_z91452/ a http://www.kupkolo.cz/…3955_z94732/ Jsou i na mém cenovém stropu. Díky
Mate někdo zkušenost při závodech v ČR v XC ?
Přemýšlím nad http://www.specialized.com/…carbon-29-wc jde mi o to jestli to bude výhoda nebo spis byste šli do odpruzene vidlice
na XC bez sance, sice to mozna objedes, ale pomaleji a s vetsim rizikem defektu …
http://www.aliexpress.com/…8742653.html
Co říkáte na to, pro 29.
Řikám, že pořídit celohliníkovou vidli o zcela neznámejch rozměrech (a hmotnosti) z Aliexpresu a ještě prakticky za cenu celokarbonový je IMHO úplná volovina.
Dik, v nadpise je carbon a v popise ja hlinik. Chci carbonovou.
na kupkole mas tu samou od force za litr…
kazdopadna muj 9lety bracha ji mel ve 26 palcove verzi na kole a pri jeho 30kg jsem po par mesicich nasel prasklinu mezi spojeni krku a noh, byla ale docela lehka
http://www.aliexpress.com/…3422536.html?…
sháním něco na lehkou šotolinku až asfalt – co tohle? co myslíte? délka 495mm, taper, celokarbon…
JAVA, to bude pomalý.
edit: blbě zařazeno …
:)
spíš mě překvapuje, že všude je u téhle vidlice uvedeno nějakých 440mm a jen u tohohle prodejce má ty výšky rozepsané..
Přesně jak píšeš.
Mám jí na cestě pro 26"
Je otázka jestli jako jediný tenhle prodejce ví co prodavá. Na 440mm prostě 29er kolo nedostanu :)
Mohl bych ti přeposlat mou komunikaci s číňany ohledně této vidlice. Asi by ses válel smíchy.
Dorazila jedna karbonka z Číny a má obě možnosti vedení brzdy – vnitřkem i vnějškem. Jak se tvarite na to vnitřní? Vozite někdo?
Není tam žádný gumový přechod, hadice by se opírala přímo o karbon což se mi moc nelíbí…
Měl jsem pár takových karbonek a většinou u toho byly gumičky. Případně bych to z něčeho vyrobil, jinak to bude každopádně hrkat :)
čau, máš ještě odkaz na tuhle pevnou vidli prosím?
díky díky
Neměl byste někdo tip na pevnou karbonku s 15mm osou, které by nahradila vidli 120mm na 29'? Tedy aby délka byla nejméně 500mm, ale raději 510–520mm. Našel jsem jen http://www.supshop.cz/…c-tapered-3/, ale je dost drahá a jen 500mm. Pak ještě RMX 510mm, ale ta je zase jen na RU.
nechápu
29" 120 mm zdvih má výšku: 530 mm, sag 25% je cca 30mm
takže hledej 500mm ta bude za jízdy +/- stejná jak 120mm odpružená
díky, možná špatně měřím, večer na to ještě mrknu. Na druhou stranu, když zamknu vidli tak se taky postupně „vyklepe“ na téměř nulový sag. To mi vyhovuje, mám velký drop a pevnou vidly chci na dlouhý cesty, kde mi lehce vzpřímenější posed vyhovuje. Ano vím, rozhozená geometrie a tak…
Ta 500mm vidlice ze supshopu stojí přes 8000kč a jinak jsem našel jen kratší 490, 4700 atd. takže kdyby se našla 500mm, ale levnější tak bych ji asi vzal. Čínu napřímo raději ne.
tak posed se řeší kokpitem, né výškou vidle :D
jo jasně, když měříš 207, tak řešíš věci všelijak:) Ale jak říkám, bude mi vyhovovat vidlice stejně dlouhá jako zamknutá odpružená. Vezmu klidně 500mm, ale 8000 je na mě dost.
to pak jo :D
Ahoj, nemáte někdo tip (či na prodej) na vidlici co nejvíce podobnou Surly karate monkey bohužel ji už ani v tomhle shopu nemají. Specifikace: výška 470mm, krk 1 a 1/8, na RU a na véčka. Ještě napíšu do USA, ale pochybuji, že ji mají či vyrobí. Pokud nic nesplaším, tak mi nezbývá než si nechat vyrobit. Vozím RST m29air, ale odchází do věčných lovišť a kupovat kola, brzdy a odpruženou vidlici se nevyplatí.Díky.
co tahle pripadne jina v tomto eshopu?
„na RU a na véčka“… vidíš tam někde čepy?
Cepy na vecka dovari? :)
no jo, tesne vedle :)
jo, treba tady .. myslel jsem to spis jako namet na misto, kde si myval sam neco treba najde
Díky za tip, určo jim napíšu, napíšu i do surly a počkám si ještě na tohle
psal jsem ti SZ.. mám vidli na véčka a chci kotouč. možná bysme se mohli domluvit.
psal jsem ti SZ.. mám vidli na véčka a chci kotouč. možná bysme se mohli domluvit.
Chtěl bych dát pevnou vidlici na 29" Současná odpružená má výšku cca 515mm, když odpočítám 2 cm sag, tak by měla být délka 495mm. Zo mají třeba Force. Ale narazil jsem na Pellsku a ta má jen 475mm. Cu udělají 2cm se změnou geometrie? Máte s tím někdo zkzšenost?íky.
Tak co by to tak asi udělalo…bude to víc točivější a míň stabilní. 2cm už celkem poznáš. Mlok tady na to měl nějaký přepočet mezi změnou výšky vidle a hlavovým úhlem.