Jakou vidlici? má smysl výměna?

72 nepřečtených
  • pee.tr

    Asi to tu už bylo řešeno tisíckrát. ;-) Ale chci se zeptat, zda má smysl investovat do levné vidlice, když mám v součansoti tu snad úplně nejlevnjší, kterou jsem před lety koupil s kolem.

    Mám http://www.koloshop.cz/…m,–vidlice-/

    A uvažuji o http://www.kupkolo.cz/…sc_4131.html

    Pocítím zlepšení až o tolik aby mělo smysl to kupovat? Předpokládám, že ano.

    A nebo je ještě o tolik lepší třeba loňský či letošní typ za 3800 resp. za 4500?

    Díky

    0 0
    • Kamikaze 591  

      Radši typ loňský, je lehčí. Pepa

      0 0
    • KoMeC  

      No mám asi týden Epicona 100 mm 2010. Zatím jsem ho testoval jen jednou (nebylo toho času) na cca 15 km polňačky a zdál se dobrým býti:-) Pro jistotu jsem si koupil i pumpičku na vidlice a jak to půjde, tak si pohraju s nastavením tvrdosti a odskoku a pak to bude ještě lepší (doufám)

      Takže za mě doporučuju.

      Před tím jsem měl Gilu 80 mm-takže po optimálním nastavení tam ten rozdíl určitě bude.

      0 0
      • pee.tr  

        Jj, když už bych do toho šel, tak jsem i o té pumpě uvažoval. Ještě by mě docela zajímalo, jak moc je tato vidle ochotna fungovat bezúdržbově. Tu, co mám teď jezdím už pátým rokem a funguje (určitě tu mnozí namítnou, že o její funkci se nedá říci, že fuguje) ;-) neměnně pořád aniž bych ji byť třeba jen omyl či otřel. Ať si říká kdo chce co chce, určitě k tomu přispívají i ty prachovky, o které jsou nové modely ochuzeny…

        0 0
        • Martin  

          esli chceš bezúdržbovou vidlu, kup si pevnou :-)

          0 0
          • pee.tr  

            Spíš by se mi líbilo, kdyby mi dovedli prodejci na novou vidli navléct prachovky.

            0 0
            • jIrI___  

              A k čemu by to bylo dobré? Maximálně by se pod nimi usazoval drobný prach, který by mohl vnitřní nohy pomalu brousit. Dnešní vidle jsou stavěné na použití bez prachovek, takže bych nevymýšlel kraviny a nechal to tak jak to je :). Jednou za čas utřít ze stíráků usazený bordel a stříknout na nohy kapku silikónu zas není kdoví jak složitá údržba.

              0 0
              • Chiron  

                Zajímavé je, že si tohle si myslí spousta lidí. Přitom prachovka pomůže tak maximálně proti odletujícím šutrům apod. Moje zkušenosti sou takové, že toho bordelu se tam sice dostane míň, ale dostane se tam a ven nejde. Když se pak pracně prachovka sundá, tak je v ní docela kentus a kluzákům to taky neprospívá.

                0 0
                • pee.tr  

                  Zkušenosti mám přesně opačné. Prachovky obalené prachem a nalepeným blátem a pod nimi naprosto čisto. Po pěti letech bez údržby nemá vidlice žádnou vůli. A zdaleka nejezdím jen na čistých cestách.

                  0 0
                  • kubad  

                    Nesmysl ta doba je davno pryc.

                    0 0
                    • pee.tr  

                      Nesmysl? Nelžu.

                      0 0
                      • kubad  

                        nesmysl, prachovky jsou na moderní vidlici horší než bez nich, věř si tomu nebo nevěř, dělej si co chceš, ale prostě je to tak!

                        0 0
                        • pee.tr  

                          To je furt jen tvrzení, ale nikdo nepíše, že by zkusil mít na nové vidli kvalitně uchycenou prachovku.

                          0 0
                          • Martin  

                            pořád mi není jasné, co tím chceš dosáhnout? abys na tu vidlu vůbec nemusel chytat nebo co?

                            0 0
                            • pee.tr  

                              Nechci ničeho dosáhnout. Jen vyvracím, že to co jsem napsal o pár řádek výše, není nesmysl, jak někdo uvádí. A z toho mi plyne, že neni možný tvrzení, že se dnes prachovky nedělají jen proto, že by to s nimi bylo horší, než bez nich. Ty důvody budou minimálně ze 70% jiný.

                              0 0
                          • kubad  

                            nevleze se to tam takže máš smůlu, zkoušel sem neopren na tlumič, bylo potřeba pravidelně sundávat a čistit, byl pod ním bordel a vlhkost.

                            moderní vidlice potřebují pravidelně stříknout kluzáky silikonem, aby hladce chodily, by mě zajímalo jak bys to dělal když tam sou prachovky

                            0 0
                            • pee.tr  

                              Dobře, takový důvody už vycházejí z praxe, beru. Dík. Ještě typ toho silikonu můžeš doporučit?

                              0 0
                              • kubad  

                                to je úplně fuk, co seženeš někde poblíž

                                0 0
                                • pee.tr  

                                  Dobrý tak jo. Teď už mi jen zbývá zjistit, v čem je nebo neni lepší ten Epicon 2010 oproti o 1400,– levnějšímu typu r.2008.

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    kromě změny kluzáků, váhy a nějakých drobností uvnitř prakticky v ničem, ale stejně si připlatil za novou a ideálně z TT

                                    0 0
                                    • pee.tr  

                                      Počkej, vysvětli neznalýmu, co to je TT.

                                      0 0
                                      • kubad  

                                        TT

                                        0 0
                                        • pee.tr  

                                          Aha, už jsem viděl. A lze nějak obecně zvolit výšku zdvihu, když si tam budu objednávat? Uvedeno 100–140mm a já si z toho mám vybrat podle toho co nejčastěji jezdím?

                                          0 0
                                          • jIrI___  

                                            Zdvih vybereš podle toho, na jaký zdvih máš stavěný rám.

                                            0 0
                                            • pee.tr  

                                              Hm, co já vím?

                                              0 0
                                              • jIrI___  

                                                Tak logicky, jaký zdvih má současná vidle? Podle toho úvodního příspěvku 80 mm. Takže víc než na 100 mm bych nešel.

                                                0 0
                    • Mamut  

                      Bohuzial je fakt prec. Jedinym platnym argumentom je, ze sa na dnesne vidlice prachovky nezmestia pri max. zanoreni. Mal som sucasne „modernu“ (Recon 2006) vidlicu, kt. by podla vacsiny nemala potrebovat prachovky a sucasne staru s prachovkami (Judy 2000). Citlivostou sa Recon nemohol rovnat ani ked bol cerstvo rozobraty a namazany. Po prejazde par stometrami lepiveho bahna, ktore stale sedelo na klzakoch sa uz pohol len pri velkej rane.

                      Ked bahno uschlo, tak na vnutornych nohach, tak vysoko, kde sa nestihlo zotriet, kym bolo mokre (do max. zdvihu chodim zriedka), tak bolo tak pevne prischle, ze pri stlaceni zaliezlo pod stieraky a zase vyslo vonku. Stieraky boli v podstate nove a uplne neposkodene. Vsetko toto bahno by krasne chytili prachovky a vnutorne nohy, by ani nevedeli, ze nejake bolo. A uz v roku 2006 tu boli uplne rovnake kecy ako dnes, ze prachovky su prezitok.

                      Minuly rok mi tu Judy slohli, skoda, mal som s nou dlhorocne plany na nezlyhatelneho zimaka/cestovatela.

                      0 0
                      • pee.tr  

                        To je přesně to, co jsem měl na mysli. Já nemám pod prachovkama ani smítečko, ani drobeček. Samozřejmě, že ta vidle je na dvě věci.., ale to nic neubírá na funkci prachovek, kdyby je bylo na dnešní vidle možno dávat.

                        0 0
                        • BigKarel2  

                          :D Ty vole :D TY snad máš firmu na výrobu gumy, a chceš začít vyrábět prachovky na vidle, ne?… :D :D

                          0 0
                          • pee.tr  

                            Proč ne? :-DD

                            0 0
                            • xshreck  

                              Taky bych radši měl nějakou prachovku … ale slušně udělanou … :(

                              0 0
                              • kubad  

                                ty si kup pevnou a máš klid, při tom jak foukáš je to stejně fuk

                                a na tu pevnou ti ty prachovky vlezou :D

                                0 0
                      • Evilcleaner  

                        tak rozdíl v citlivosti byl daný hlavně tím že judy měla 28mm nohy, pružinu a jednoduchý tlumič ⇒ velmi nízké pasivní odpory. to jaksi nejde se vzduchovkou 32mm srovnávat;)

                        0 0
                        • kubad  

                          presne tak, ta vidle sice byla citliva, ale to je vse

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Citlivost byla slušná, ale zase ne tak zázračná jak se tu prezentuje.

                            Na Judy XC jsem dal přes 20tis. km, takže ji mám vyzkoušenou opravdu dobře. A servisovaná byla, takže zanedbanou údržbou to nebylo.

                            0 0
                        • Mamut  

                          Vyborne, este obhajit tu znacnu stratu citlivosti po kuse bahna na vnutornych nohach Recona. (Ked uz teda sme popreli, ze sa tu vecne verklikuje, ze dnesne vzduchovky su na tom uz citlivostne dokonale a aha, zrazu uz pred 10 rokmi bolo nieco, co sa dodnes neda dohnat.)

                          0 0
                          • kubad  

                            judynu sem taky jezdil a zase tak jak to pises to neni

                            ztratu citlivosti u modernich vidlic nepozoruji

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            Všechny vidlice které dnes jezdím jsou na tom citlivostí lépe než ta stará Judy. Je ale fakt, že mám všechny vidlice upravené. A Judy tenkrát ještě samozřejmě upravená nebyla a nějaký prostor pro zlepšení by byl i u ní.

                            0 0
                      • MlokCZ  

                        Měl jsem pružinovou Judy XC 1998 ročník s tlumící patronou. Citlivá nebyla špatně, ale ta citlivost se rozhodně zpětně strašně přeceňuje.

                        5kg odtrh neměla ani omylem.

                        A ty prachovky mi tedy tak dobře nefungovaly. Jemný bordel se mi vždy pod prachovky dostal. Nejhorší to bylo vždy za sucha když se hodně prášilo, to jsem čistil pod prachovkami bordel každou chvíli.

                        Za těch podmínek co jezdím mi to funguje lépe bez prachovek. Stíráky mám v perfektním stavu i u nejstarší vidlice co máme doma a jsou tam pořád originální (Skareb 2004).

                        Oproti tomu ta Judy za podobný počet let už v perfektním stavu nebyla.

                        V některých případech ale prachovky pomoct mohou, to nepopírám.

                        0 0
                        • kubad  

                          mohou, ale určitě to neřeší bezudržbovost

                          0 0
                        • Mamut  

                          V 99 prekopali vnutro z patrony na HydraCoil a tym aj mazanie z vazeliny (aspon si myslim, ze do 98 boli mazane vazelinou) na olej (ze od 99 bol celo-olej to viem). Takze by som ich citlivost neporovnaval s tym, ze Judy ako Judy. Je tu dost vlaken o tom, co spravi s Epiconom vymena vazeliny za olej.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Ta moje Judy XC byla taky mazaná olejem. Kdyby vazelínou, tak to vůbec nesrovnávám.

                            To jsem měl třeba předtím vazelínou mazanou Indy C, navíc ještě elastomerovka a ta byla hrozná.

                            0 0
                            • Mamut  

                              Podla oficialneho manualu sa na 98-cke mazali puzdra vazelinou Judy Butter. Neslo o HydraCoil Judy model, o ktorej citlivosti a bezproblemovosti (aj vdaka prachovkam) cely cas pisem.

                              0 0
              • MlokCZ  

                Navíc současné vidlice nemají rezervu, aby se při chodu na doraz tam ty prachovky vešly.

                0 0
                • pee.tr  

                  Je-li to tak, pak je i to jistě jeden z důvodů proč je tam nedávají. Dík za objasnění.

                  0 0
                  • M13  

                    No kdyby je tam výrobci chtěli dávat tak to určitě nějak vyřeší :)

                    0 0
                    • pee.tr  

                      Bohužel se i tom lze v dnešní době u některých výrobků občas pochybovat. Přeci jen kšeft je kšeft…

                      0 0
                    • roud  

                      Já ji na vidli mám hehe :O)

                      0 0
                      • kubad  

                        ty si exot a náš navíc jen jednu prachovku, takže to je jen tak napůl :D

                        0 0
                      • M13  

                        Kvalitní vidlice prachovky nepotřebují :)

                        0 0
                        • Mamut  

                          Tak tak. Konecne by uz niekto mohol vyrobit prvu kvalitnu vildicu.

                          0 0
                        • roud  

                          Na svěťáku na lefty prachovky nevozej :O)

                          0 0
                          • pee.tr  

                            Závodníkům je to jedno, ti maji na každej závod vidli novou. Možná celý kolo. ;-)

                            0 0
        • PatrikL  

          čo je na tom ťažké utrieť po jazde vidlicu a raz za rok ju dať do servisu? :)

          0 0
          • pee.tr  

            Těžkýho nic, i když kolikrát po příjezdu nemám chuť ani na nějaký utírání. Ale něco to stojí a taky chci jezdit, když já chci a ne až když bude mít servis čas (jezdím i v zimě).

            0 0
            • M13  

              Moje údržba vidlice trvá asi 3 minuty na 150 km, tak to zbytečně nedramatizuj.

              0 0
          • Chiron  

            Teda nedělám to pokaždé, občas dojedu a mám toho dost, tak to nechám tak, ale pak to otřu a máznu buď druhý den nebo před další vyjížďkou. Tuhle zimu sem chtěl poslat Epicona TT na servis, vybodl sem se na to, měl najeto asi 2500km. No nevím jistě, ale abych letos až ho tam pošlu nelitoval, pokud bude v nějakém horším stavu…

            0 0
    • Mamut  

      Neoplati sa doplacat za novsi Epicon. Rozdiel v cene je nepomerny usetrenej vahe. 2008 modely su celkom lacne.

      Ak chces co najmenej udrzbovu vidlicu zozen si nejaky RockShox s HydraCoilom z rokov 99–02, ktory bol este s prachovkami. Asi nic menej udrzbove nie je (iba pevna), ale 5 rokov bez akekolvek snahy by nedali (pri poziadavke na vyssiu funkcnost, nez iba drziak kolesa) asi ani tie.

      0 0
    • dancing dog  

      abys tam tu novou vidlici, co nebude na závit vůbec mohl dát..

      0 0
    • ps.slon  

      Výměnu Tvé staré vidlice rozhodně doporučuji. Na své staré meridě r.2005 jsem v roce 2009 udělal přesně tuto výměnu co popisuješ a rozdíl je neskutečný. Epicon je asi o deset tříd funkčností víš než XCP-75. Dokoupení vysokotlaké pumpičky s manometrem ale považuji za nutnost. V odkazu na XCP-75 jen nerozumím poznámce „závit“. Aby neměl „dancing dog“ pravdu a Epicon šel vůbec nasadit. To si radši někde v obchodě ověř. S údržbou to nemusíš přehánět, sem tam otřít a šplíchnout siliconem nohy. Vidle je tak laciná, že i když ji třeba za dva tři roky zlikviduješ(což si ale nemyslím), tak si koupíš novou a vyjde tě to laciněji, než každoroční(zby­tečný???)servis.

      0 0
    • Kynio  

      Taky se přidám :)

      Na meridě mám MArzocchi XC 500 ETA TUHLE

      Pomůžu si v něčem, když ju vyměním za Epicona? Ročník 2010, popřípadě levnější 08? Vůbec netuším do jaký kategorie se dá ta Marzocchi zařadit..

      0 0
    • pee.tr  

      Tak jsem objednal Epicona 2009–2010 z tuning-test.cz a jsem pln očekávání. ;-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.