Jaký cyklokross/gravel kolem 65.000 Kč

104 nepřečtených
  • gdak

    Ahoj,

    pořizuju cyklokrosku/gravel jako jediné kolo, tak 50/50 silnice vs nezpevněné cesty.

    Chtěl bych – hydraulické kotouče, slušná kola, aby se vešel klasický cx plášť, carbon výhoda, trochu pohodlí na zadek a pohodlnější posez.

    Co jsem vyzkoušel:

    Crux – super rám, dobrý posez, bohužel letošní modely jenom jednoplacka vpředu, to neušlapu; Giant TCX – asi nejlepší posez, pohodlný rám, příšerný design a letošní skladba komponentů mě taky nenadchla, Lapierre – tvrdý rám, bez kotoučů, Trek Boone – extrémně dlouhý rám, nepohodlný.

    Po čem koukám – zatím favorité

    Superior X-Road Team Elite – carbon, pěkná váha, slušná výbava, hezký design, ale neseděl jsem, nevím jaká je kvalita rámu, snese horší terén, vejdou se širší pláště? https://www.cykloadam.cz/…d-team-elite

    Canyon Inflite 9 – luxusní výbava, ale hliník, váha těžko říct, bohužel nemožnost vyzkoušet geometrii, takže trochu sázka do loterie? https://www.canyon.com/…-al-9-0.html

    Focus Mares AX/CX – neseděl jsem, asi kvalitní rámy, u hlináku trochu vyšší váha, trochu mi vadí brzdy v TRP v případě Shimano osazení http://www.focus-kola.cz/…0g-2015.html

    Poradíte po čem se kouknout a co nevynechat? Máte zkušenosti?

    Díky, G.

    0 0
    • Johnnyxjr  

      S tím cruxem když poptáš prodejce neměl by bejt problém ti to překopat. Jinak jezdil jsem boone 9 na kantíkách do podzima než mě jeden dobrák sestřelil autem od té doby jsem vystřídal 3 cruxe hlína kantíky pak karbon taky kantíky a ted jsem se usadil na hlíně 2016 kotouče u cruxe mi sedí geo mám 56 a booneho jsem vozil 58 sedelo to dobře mám 185cm při švihu 100+ pohodlný žádné problémy ale je to asi subjektivní

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • krabica  

      Na webu Supa píší pláště až 1,4 palce tz. 35,5 mm, otázka je, zda tím myslí, že místo v rámu a vidli je těch 35,5 mm, nebo plášť 35,5 bude ještě v klidu.

      Mrkni na Norco Search v karbonu. GT Grade je v hlíně o dost levnější a v karbonu bohužel zase mimo rozpočet…

      0 0
    • kotel  

      Ahoj, rád bych se připojil k tomuto tématu, také sháním nějaké cyklokrosové kolo nejlépe karbon, hydraulické kotouče a výbava někde kolem Shimana 105 … zatím mám kandidáta tohoto https://superiorbikes.eu/…orange-black co myslíte? Nebo prosím o nějaké info co by bylo lepší pořídit. Díky moc (chtěl bych aby to bylo použitelné jak na nějaké závody v lehčím terénu, cestování do práce ale i na silniční část triatlonového závodu … plánuji dokoupit druhou sadu kol a střídat to dle potřeby).

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • MI.KU  

      Ahoj pochopil jsem to tak že to nechceš na závody – možná by tě mohl zaujmout SLATE – ale musel bys finančně přitlačit.

      Případně bych se podíval i na SUPERX pokud jde o čistou CX.

      0 0
      • kotel  

        Ten superx vypadá zajímavě ale spíš by mě zajímalo jaký je rozdíl oproti tomu Superioru, respektive proč bych měl dávat o 12tis víc – za co? :)

        Jinak závody ano ale víš jak :) nemám ambice na bednu takže se tak povozit v „závodním“ tempu. Jedna z hlavních motivací je také to využití na silniční část triatlonu kde se mi opravdu na fullu jezdit 90km resp 180km nechce :)

        0 0
        • plzakj  

          Tak superior je povestny svymy ultra tuhymy ramy, presne vytrobenymy domky pro stredove slozeni, ze? (sarkazmus) Sam jednoho mam… A druhe kolo uz jsem u superioru nevybiral.

          0 0
          • Vilém  

            Neni mozna, urcite te preplatila konkurence, ty agente !

            0 0
        • MI.KU  

          Tak pokud to chceš na závody tak je rozdíl značný už od pohledu – superxe nahodíš na rameno výrazně pohodlněji – klasická cx geometrie s velkým trojůhelníkem.

          Další rozdíl bude v rámech v tom smyslu ze C jsou top karbony (neříkám ze jen ty) zato Sup bude spíše u toho spodku – pár lidem tu jejich rámy praskli.

          Bejt tebou tak si ty kola projedu ale pokud to chceš na závody tak bych vybíral právě geometrie jako má superx.

          To doporučení pokud to nechceš na závody patřilo na ten SLATE který je takový ,,všehomix,,.

          0 0
        • kokoska.rokoska  

          Obávám se, že u středního a dlouhého triatlonu si cyklistiku užiješ na cyklokrosce zhruba stejně, jako na fullu…

          0 0
          • kotel  

            No když porovnám silnici vs cyklokrosku (s tím, že na ní dám kompletní silniční obutí) tak je tam rozdíl jen v kotoučových brzdách popřípadě geometrie + rozšířená stavba a vidle + nějaké to vyztužení, což mi dá zhruba nějaké to deko navíc ale vysvětli mi proč by to mělo být shodné jako na fullu?

            0 0
            • plzakj  

              Prevody?

              0 0
              • kotel  

                tak prevody se daj resit ale jinak treba ten Sup ma myslim 50 | 34 a vzadu od 11 – 32 coz myslim ze neni uplne nepouzitelne na silnici …

                0 0
            • kokoska.rokoska  

              Váhu neřeš (snad kromě IM Nice, že :-) Aerodynamiku ano, ta jediná tě zajímá, takže zapomeň na brzdy z cyklokrosky (ať kotouče, tak kantiky nebo mini-v) zapomeň na širokou přední vidlici, vysokou hlavu a tak.

              Podívej se na časovkovou kozu vedle cyklokrosky a najdi 10 rozdílů :-)

              0 0
              • kotel  

                Jasný tys asi nepochopil můj záměr nebo jsem to špatně vysvětlil … tak to neřeš :) ale dík za názor, že se mi na „skoro silničním kole“ pojede jako na fullu ;)

                0 0
                • kokoska.rokoska  

                  Není zač. Buď si jist, že mezi fullem a cyklokroskou je menší rozdíl, než mezi cyklokroskou a kozou. Nemyslím, vím.

                  Tudíž vybírat si cyklokrosku podle vhodnosti pro triatlon je minimálně pošetilé, ale samozřejmě ti v tom nehodlám bránit.

                  0 0
                  • kotel  

                    No vono když vemu tu cyklokrosku jak jsem dával zhora … porovnám ho se silničním kolem od shodné značky tak tam je rozdíl pouze jak jsem psal výše ve váze, typu brzd a lehce v konstrukci. Takže mi z toho vyplývá že se ± jedná o shodné kolo jako silniční a teď mi řekni proč bych na silničním kole nemohl jet střední a dlouhý triatlon?

                    0 0
                    • kokoska.rokoska  

                      Můžeš jet a dokonce si ho víc užiješ, neb na trati strávíš znatelně více času, než na vhodném kole. Důvody jsi vyjmenoval. Správně.

                      0 0
          • MI.KU  

            Tak oproti fullu mu to pojede výrazně líp, ale je fakt že žiletka bude pořád jinde. Nicméně na cx polnacky a po výměně kol jako nouzová silnička – takový třeba zimní ,,univerzál,, se to použít dá. Ale to mi zas přijde škoda je to proste cx a to je to na co se to kolo hodí nejvíc.

            0 0
            • kokoska.rokoska  

              Nouzová silnička a časovkářský speciál nejsou synonyma, řekl bych :-)

              0 0
              • MI.KU  

                O speciálu na časovku jsem nic nečetl – psal že chce cx na cx ježdění 50% a na jízdu po silnici 50%.

                Pořád mu cyklokroska pojede na silnici líp než koza v terénu ;)

                Pokud chce opravdu jedno kolo tak nic jiného než cx asi nevymyslí – druhá možnost koupit dvě kola na hliníku kol 35 jedno cx druhé silniční :)

                0 0
                • kokoska.rokoska  

                  Psal, že chce kolo na střední a dlouhý triatlon. Tj. kozu. Pročti si to.

                  0 0
                  • kotel  

                    O koze řeč určitě nebyla :) to jest na vysvětlenou :) a proč bych musel jezdit střední a dlouhý triatlon na koze jak říkáte to také netušim … silnice stačí ne?

                    0 0
                    • kokoska.rokoska  

                      Silnice stačí, ale mezi silnicí a cyklokroskou je při průměru 35+ dost rozdíl. A mezi kozou a silničkou ještě větší.

                      Objel jsem několik středních triatlonů na silničce a dokud jsem nesedl na kozu přišlo mi to ok. Teď už bych to nerad zažil. O dlouhém triatlonu ani nemluvě…

                      Takže na bezhákový triatlon kozu, nebo v nejhorším hodně krátkou silničku s extrémně nízkou hlavou.

                      A na šotku, lehký terén a mizerné silnice štěrkolet. Holt není univerzální kolo vhodné na časovky, silnici, xc, cyklotrial, DH i kolovou :-)

                      0 0
                  • MI.KU  

                    Jo ale i na jízdu v terénu což kozu úplně vylučuje.

                    Rozdíl mezi silničkou a kozou je ale to už chce aby jezdil minimálně s elitou jinak pro nej takové kolo nemá smysl a na nic jiného ho nevyužije.

                    Na takové to amatérské pojezdení je to zbytečné a pokud Jo zajímá rychlá jízda v mírném terénu tak to cx je ideál.

                    Jestli chce jezdit obojí bude lepší mít dvě kola, nebo se rozhodnout co má převažovat.

                    0 0
                    • kokoska.rokoska  

                      Kdybys na koze něco najezdil, takový blábol bys nikdy nenapsal :-)

                      0 0
                      • Vilém  

                        Asi neni cert.

                        0 0
                      • MI.KU  

                        Kdybys četl zadání kozu bys sem vůbec netahal ;) už ten nadpis – CX nebo gravel jasně napovídá ;)

                        0 0
                        • plzakj  

                          Tady se resi paralelne 2 ruzny dotazy ;-)

                          0 0
                        • kokoska.rokoska  

                          Jak píše kolega plzakj přede mnou, kozu sem tahá tazatel, ne já.

                          A právě se mu snažím, zatím bohužel marně, vnuknout co píšeš. Že CX nebo gravel se na časovku nejspíš použít smí, ale je to hovadina. Nic víc, nic míň.

                          0 0
        • detoxy  

          Já zkoušel SUPa a můžu říci, že je strašně tuhý, dost natažený, vůbec jsem se na něm cítil dost nejistě. Sám jsem řešil nákup kola velmi podobného zadání ve vlákně: gravel/cx do práce . Nakonec jsem koupil Trek Boone 5, který původně stál mnohem víc, ale teď ve výprodeji by to mohlo klapnout. Mě to vyšlo. Boone je naprosto neuvěřitelně pohodlný a měkký, dokáže vyžehlit například jízdu po kostkách nebo hrubém asfaltu, tak že o nich vůbec nevíš. Podobně jsem se cítil i na GT Grade Carbon, který se mi ale nelíbil vzhledově. Zajímavý by mohl být i ten Superx, nebo Jamis Renegade (nicméně u Evanu zatím pro 2017 není odpovídající model). Podle mě toto jsou univerzální kola použitelná jak pro každodenní dojíždění, trénink nebo občasné závody.

          0 0
    • vojbarz  

      Trosku toto tema ozivim. Aktualne jezdim fulla Scott Spark 910. Kolo super, ale do te doby nez je v lese po desti. Tyto mezidobi jsem resil, ze jsem si sel zabehat, coz mi aktualne me zdravi neumoznuje a tak jsem si rikal, ze budu jezdit asvalt + sterkovky ktere relativne rychle obeschnou. Radeji bych ale jezdil radeji tu sterkovku nez silnici s pozornymi plechovkari. Jenze s plastemi do terenu to je na asvaltu peklo, ten sterk je jeste v pohode.

      Takze mam vlastne 2 moznosti:

      1/ koupit sadu novych kol a obout je tencimi hladkymi plasti (v bahne jezdit nehodlam, takze proc si stezovat zivot a valivy odpor). Tipuji ze od toho muzu ocekavat

      – lehci kola, takze ochotneji to pujde za pedalama

      – mensi valivy odpor – vyssi rychlost

      – asi to bude vypadat srandovne (ale to neberu jako nevyhodu)

      – budu muset nejak doresit blatniky, protoze to co je k sehnani na fully je spise parodie na blatniky

      – asi budu jezdit vetsinu casu na zamknute vidli a tlumici, takze potencial kola nevyuziji (taky otazka co na to furt zamknuta vidla/tlumic)

      2/ druhe kolo – zvazoval jsem puvodne gravel ci cyklokrosku. Obecne mam tyto pozadavky

      – karbon – kvuli pohodli

      – sirsi gumy – zase pohodli

      – pevna osa – je s tim jednoduzsi prace

      – uchyceni na blatniky – precijenom nebudu cekat az oschnou vsechny useky (otazka jestli pri vyssich rychlostech maji smysl, na fullu kdyz projedu rychle mokrou loukou, tak se mi to vraci od predku, ale tam ty blatniky jsou spise na okrasu)

      – geometrie kde si nebudu vylozene lamat zada (na areodynamiku kaslu)

      – kdyz uz mam dat derdu za nove kolo, tak bych trosku resil i vahu a vzhled

      Ufinancovat druhe kolo, rekneme do 80–100k pro me neni az takovy problem, ale pokud je reseni 1/ schudne, tak proc.

      Zajimal by me Vas nazor na moje dilema a pokud by jste volili 2/, tak co by jste doporucovali. Nejsem zadny zavodnik, ani nejezdim zavody, jezdim proste pro radost a prozitek z jizdy. Kdyz nemam cas a chci si zajezdit, tak tomu venuji aspon 1,5h. Kdyz mam cas, tak klidne cely den pokud to uslapu.

      Trosku jsem pokukoval po Superior X-Road, ale nekteri to tu chvali, jini hani (a taky si to furt drzi cenu, zatimco jini z katalogovych cen slevnuji). Kdyz jsem kupoval fulla, tak jsem se Scottem urcite neslapl vedle (ikdyz i po 30% jsem si trosku priplatil) a tak jsem koukal na SCOTT ADDICT GRAVEL DISC (a tam mi to prijde podobne). Celkove jsem s vyberem v pasti, sice jsem silnicku jezdil cca pred 20 lety, ale to byla jina doba a jine moznosti.

      0 0
        • vojbarz  

          Nema to nahodou hlinikovy ram (podle tech svaru na obrazku). Taky to ma rychloupinaky. Jo a mam jedno omezeni, koupit v CR.

          0 0
          • Vilém  

            Ne, nema to hlinikovy ram.

            0 0
          • Johnnyxjr  

            v tom případě jedině tady ale musíš pustit chlup

            http://www.festka.com/one.php

            0 0
            • vojbarz  

              No vypada to zajimave, cena je sice pres muj limit (ten ONE Gravel stoji 4,5k euro). Trosku nechapu tu kombinaci zadni patka z titanu a rychloupinak (kdyz uz dali pevnou osu dopredu). Nema to dvoutalir a geometrije vypada docela sportovne.Na druhou stranu to delaji zakazkove a tak ten dvoutalir by asi problem nebyl.

              Spise si rikam ze asi tak uplne nebudu jejich cilovka – nedocenim jejich individualni pristup. Znas nekoho kdo od nich kolo ma a jestli to za tu derdu stoji v porovnani se seriovymi koly?

              0 0
      • jecnak  

        Napisu ti par postrehu z nekolika let jezdeni na CX:

        • karbon kvuli pohodli – ano, ale pokud chces fakt pohodli, tak musis mit na ramu neco jako Trek Speed Decoupler – napr Trek Boone. Jinak muze byt karbon klidne mene pohodlny nez dural.
        • geo, kde si nebudes lamat zada – vzprimenejsi posed znamena vetsi razy primo do patere, takze naopak mnohem vetsi zatez. Pokud se ale pres pupek neohnes, tak samozrejme to je reseni.
        • pevna osa – neni jednodussi na montaz a ani nema u CX smysl
        • sirsi gumy – hodi se urcite moznost nacpat tam neco ke 40mm, ale ma to smysl jen v pripade, ze to je kvalitni lehka guma s vysokym tpi a idealne bezdus, jinak kolo ztraci zbytecne agilitu
        • ad blatniky – pokud das na CX blatniky, obvykle se ti uz nevejdou siroke plaste, kolo pak na silnici hur jede – aerodynamika, proste je to vzdy neco za neco. Kazdopadne silnice jsou suche mnohem driv nez les, takze staci podle toho vybirat trasu.
        0 0
        • vojbarz  

          Diky za postrehy.

          • Zil jsem v domeni ze kombinace karbonoveho ramu, vidle a bezdusovych pneu s nejakym rozumne nizkym tlakem mi to pohodli zajisti, ze to neni jenom o vaze. Mimochodem na toho Treka Boone jsem taky koukal, ale vyradil jsem jej protoze nema dvoutalir.
          • K te geometrii, tak tvuj argument ma logiku, otazka co ohnuta zada a zaklonena hlava (abych videl dopredu) rekneme po par hodinach jizdy.
          • ohledne pevne osy, tak ji mam na fullu a jsem s timto resenim spokojen, argumenty o lepsi tuhosti mi taky prijdou OK, ale je pravda ze nez se objevily, tak nikomu nechybely. Taky kola docela casto sundavam, kvuli transportu, a nekde jsem cetl, ze u pevne osy clovek neresi problem se stelovanim kotoucove brzdy.
          • gumy chci urcite bezdusaky, co jsem je zakusil uz na starem kole, tak nic jineho nechci. Velikost jsem uvazoval nekde kolem 35–38
          • blatniky beru jako nutnost kdyz je mokro, protoze zacakat se nekde na zacatku a pak v tom celou dobu jet mi neprijde uplne idealni
          0 0
          • Martin  

            ad K te geometrii, tak tvuj argument ma logiku, otazka co ohnuta zada a zaklonena hlava (abych videl dopredu) rekneme po par hodinach jizdy.

            Záleží jak dobře máš posílená záda a krční páteř. Na silničce i na bajku jsem roky vozil dost chrtí posed a bez problémů celodenní výlety 150 km+. Pak mě začalo bolívat za krkem (s krční páteří jsem měl problémy vždycky, nějaká anomálie na obratlech) a se vzpřímenějším posedem jsem si dost pomohl.

            0 0
          • Johnnyxjr  

            Na boona si ten dvoutalir muzes poridit par sezon jsem to tak vozil

            0 0
            • vojbarz  

              Ahoj, to mi je jasne ze to predelat pujde, ale ted koukam ze modelovy rok 2017 ma jeste dvoutalir.

              Mam ale jiny dotaz – opravdu je ten jejich ram takove terno? A jaky to chce servis?

              0 0
              • jecnak  

                Znat to je. 1–3cm na sedle. Full to ale neni. Udrzba netreba.

                0 0
                • jecnak  

                  Koukam, ze Boony na sezonu 2017/8 uz maji IsoSpeed uz i vpredu jako nove Domane.

                  0 0
              • Johnnyxjr  

                Jezdil jsem ho do té doby něž mě jeden dobrák sestřelil ted jezdím tohle

                https://www.planetx.co.uk/…oss-frameset

                Jinak toho mého jsem bral u kluků v eurobike-praha rám samotnej byl v pohodě žádná velká údržba pouze ložiska a ostatní spotřebák

                0 0
            • detoxy  

              Tak 2018 už má konečně 1×11! Já to chci! No nic budu si to muset předělat, resp. shozený smyk a velký talíř už mám, ale musím pořídit ještě NW převodník. Zajímavé, že já měl bolehlav právě opačný :), ale dostal jsem se z toho, koupil jsem kolo a po 2 měsících sundal vše nepotřebné :)

              0 0
              • vojbarz  

                Ahoj, muzes mi to trosku osvetlit (tedy krome vahy)? Ja to beru tak, ze 2×11 mi dopomuze k tomu, ze kdyz to valim z kopce tak neslapu kadenci 130 a zase pri prutkem kopci se do toho nestavim jak blb.Proste dvoutalir mi zajisti slusny rozsah

                0 0
                • detoxy  

                  No původní převody byly 46/36 na 11–28, já shodil velkou, takže zbylo 36 na 11–28, tj těžký 3,27 a lehký 1,28. Hodil by se mi lehčí převod, což možná budu řešit na kazetě, ale jen na 11–32. Na těžké straně mi převody vůbec nechybí, bezproblému zvládám 42km/h a krátkodobě i vic. Protože nejezdím závody, nepotřebuji z prudkého, nebo dlouhého kopce šlapat, což chápu jako hlavní důvod, proč tam ten 46T vůbec je.

                  Neboli do prudkého kopce se do toho stavět budeš, ani nevím jestli jsem na gravel/cx/endurance viděl lehčí převod než 1. Když povalis z kopce na těžší převody, tak to samozřejmě platí, ale ruku na srdce opravdu to využijes? A často? Jinak 1×11 je úžasně jednoduché a návykové. Však je taky čím dál častěji na nových kolech a to i cx.

                  0 0
                  • vojbarz  

                    Je pravda ze nezavodim a co si tak vzpominam, tak jsem jel tusim max neco pres 80, ale to jsem byl mlady a blby, dneska se uz mam vice rad. Co se tyce rychlosti, tak si myslim ze udrzet 40 pro me bude asi maximum. Hlavne planuji jezdit pokud mozno co nejmene asfalt s auty (par havarek me kdysi presvedcilo presedlat), takze maximalka asi bude to co honit nebudu.

                    Krucis, pomalu dospivam k nazoru, ze si asi pockam na testovacky pristi rok (letos uz vsechny skoncily) a zkusim jak toho boona, tak i prevod 1×11. Precijenom si takove kolo clovek nekupuje na par sezon a abytecne slapnout vedle se mi nechce.

                    0 0
                  • vojbarz  

                    Tak jsem nasel nejaky kalkulator co z prevodu spocita rychlost a pri porovnani boone 2017 (36/46 – 11/28) vs 2018 (40 – 11/32) a 35 plastich mi vyslo:

                    Kadence 80:

                    • 1×11: 15,1/44
                    • 2×11: 15,5/50,6

                    Kadence 90:

                    • 1×11: 17/49,5
                    • 2×11: 17,5/56,9

                    Kadence 100:

                    • 1×11: 18,9/55
                    • 2×11: 19,4/63,2

                    Co si tak vzpominam, tak jsem na silnicce mival prumernou kadenci 90 a pochybuji, ze bych dlouhodobe udrzel pres 100. Taky si rikam, ze udrzet rychlost na rovince pres 40 uz chce mit neco vice v nohach. Takze pokud fakt clovek nepotrebuje jet jak blazen z kopce, tak dvouplacku nevyuzije. Otazkou zustava, ze diky odstupnovani kazety si v kopci neodradim po tak jemnych krocich. … asi to fakt bude chtit zkusit, jinak to nevidim.

                    0 0
                    • Singlespeed  

                      Já vozil na „gravelu“ nějaký ten rok jednoplacku 42×11–32 a nebylo to úplně špatné. Ale dnes už vozím dvojplacku s kazetou 11–36 a vyhovuje mi to více, už nechybí lehké převody. Přece jen, šlapat v Jeseníkách, Beskydech nebo nedejbože v Alpách nějakou šotku na 42/32 hraničilo občas s masochismem :-).

                      0 0
                      • jecnak  

                        Prave. Jednoplacka je dobra na zavody, ale na delsi jizdy nic moc. Kdyz uz, tak mit vzadu 10–42.

                        0 0
                      • detoxy  

                        A jak ti dvouplacka pomohla s lehčími převody? Já mám převodník 36T, takže zlehčit na převodníku mohu jen na 34T(BCD110), což mi zase taková výhra nepřijde. Takže jediné jak můžu zlehčit, je dát kazetu s většími pastorky třeba 11–36. Zatím ale váhám jestli vůbec budu chtít obětovat jemnost kazety za lehčí převody, pro běžný provoz je převod 1,28 v pořádku.

                        0 0
                        • Singlespeed  

                          Každý ať si namixuje převody, jak mu to vyhovuje. Já lehký převod 34×36 v terénu jen velebím. Kdo nejezdí v horách, tak takový převod nemusí vůbec potřebovat.

                          0 0
                      • vojbarz  

                        No prave, ze obcas si vyjedu Lysou, Smrk ci Pustevny a tam jsou relativne slusne cesty i pro gravel. Takze proto mam k jednoplacce takovou neduveru.

                        0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • jecnak  
            • Jasne, ale je to spis o tlumeni vibraci. Nejake vetsi razy proste pevny ram nepochyta, od toho se mu rika pevny a ne odpruzeny. Boone je samozrejme k dostani i ve verzi s dvouplackou.
            • Chtel jsem tim poukazat na extremy. Je treba najit vhodnou rovnovahu mezi natazenosti posedu a vzprimenosti posedu. Extremne vzprimeny posed vede prave k tomu, ze pater dostava mnohem vetsi razy.
            • Pevne osy vetsinou zvetsuji tuhost, ale vzhledem k tomu, ze ty ramy nejsou full a tezko je v zatackach dostanes kvuli adhezi plastu do takovych krutu jako u mtb, tak vysledek je u CX kola rekneme diskutabilni. Ja prechod z RU a pevnou osu nepoznal.
            • S blatniky souhlas, jen je treba pocitat s pruchodnosti v terenu a v blate, u nekterych konstrukci s drncenim a rezonovanim. Casto pohodli sedacich partii docela dobre vyresi placacka pod sedlem (aka ass saver) a nebo proste klasicky pripinaci blatnik na sedlovku. Dlouhe blatniky maji prave ty omezeni popsane vyse. Jsou ale samozrejme vyjimky.
            0 0
          • marasan  

            Jak uz pise DoomHammer – je potreba posilovat svaly, ktery drzi/zvedaji hlavu, bricho, ktery drzi trup a samozrejme komplet core. Bez toho se ale neobejdes na zadnym kole. Ani na fullu.

            Mam CX s mechanickyma kotoucema a rychloupinakama a kotouce brousi desticky skoro v kazdy zatacce, je to proste mekky. Jezdit se to pochopitelne da uplne v pohode a ja s tim nemam problem, spis bych resil hydraulicky brzdy, protoze z mechanik desne boli ruce, jak jsou tvrdy. Jezdim teda delsi trasy nez typicky CX zavody, hodinu na okruhu se to da asi vydrzet.

            0 0
            • jecnak  

              Jake mas brzdy?

              0 0
              • marasan  

                mechaniky shimano jednopistkovy.

                0 0
                • jecnak  

                  Mne trebas BB5 pristly docela v pohode co do vykonu. Davkovani je lepsi u hydraulik. Mozna bych popatral, jestli nemas trochu mastne desky.

                  0 0
            • jIrI___  

              U těch mechanických kotoučovek strašně záleží na tuhosti vratné pružiny ve třmenu. Třeba Spyre mají tu pružinu nechutně tuhou, takže při delším brzdění bolí ruce, byť brzdy samy o sobě nebrzdí vůbec špatně. A oproti tomu BB7 mají pružinu podstatně méně tuhou, při přesednutí člověku připadá, že jen ťukne do páky a už to brzdí. Každému asi bude vyhovovat něco jiného.

              0 0
              • Singlespeed  

                BB7 mají sílu vratné pružiny regulovatelnou malým šroubkem, takže se dá nastavit úplně jemná brzda a naopak i hodně tuhá brzda. Nebylo by od věci prozkoumat i ty Spyre, zda tam není podobná fičura jako u BB7.

                0 0
                • Martin  

                  neviděl jsem :)

                  dvě trojky inbusdíry na přiblížení desek, šroub na předpětí lanka a šmytec

                  0 0
                • jIrI___  

                  K tomu nastavení je tenhle malý šroubek?

                  0 0
                • Vilém  

                  Neni tam nic takoveho. Konstrukcne je to udelane tak, ze ani ta pruzina, ktera je kus zohlyho plechu, nejde dostat ven a oslabit.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.