• Kalibuub

    Ahoj, mam na vas prosbu o radu/dotaz. Kolo uz jsem uklidil do sklepa a rad bych si zakoupil cyklotrenazer. Problem je v tom, ze s nim nemam moc zkusenosti a nemohu se rozhodnout mezi dvema trenazerama a to jsou:

    https://www.duvlan.cz/…uvlan-omaha/

    http://www.fitsport.cz/…sefit-malaga

    Ma nekdo nejakou zkusenost? Vetsi castku bych do toho davat nechtel. Doplnim ze na kole jezdim celkem hodne a jsem si jisty, ze bych ten trenazer pouzival casto.

    Diky za kazdou radu.

    0 0
    • jenda95  

      vytahl bych kolo ze sklepa a koupil trenazer, do ktereho se da postavit

      0 0
    • myreczech  

      …to máš asi jedno jestli budeš mít doma permanentně tu příšeru, nebo si tam uděláš místo na kolo…tady asi pochopení nenajdeš…každý ti bude radit trenažér ke kolu…já na tom nejsem jinak…:)

      0 0
      • Kalibuub  

        Vidim, vidim, abych se priznal, necekal jsem to, predpokladal jsem (ted uz vim ze chybne) ze tu ma spoustu z vas cyklotrenazery pomoci kterych se udrzujete v kondici i pres zimu. Pravda je, ze jsem zauvazoval i nad tim, co jste mi tu radili, ale i pres to si zakoupim jeden z tech trenazeru, ktere jsem vkladal do prispevku. Jedine co nevim je, kterou znacku zvolit. Jde mi o pevnost konstrukce a hlavne o tichost.

        0 0
        • mr.ricardo  

          Vetsina z nas se pres zimu udrzuje v kondici jizdou na kole :) tohle jsou jen takovy predrazeny vesaky na pradlo. Jen mizivy procento lidi na tom vydrzi pravidelne a dlouhodobe slapat.

          0 0
    • couffy  

      Včera jsem objednával tento,je pro mě lepší na uskladnění přes léto,mám to taky do 2.patra,ale beru to jako součást treninku.:)http://ww­w.kupkolo.cz/e­lite-novo-force-elastogel-cerveny-5-stupnu-zateze-2016_z92661/

      0 0
      • pumpy  

        take uvazuji o nejakem trenazeru a bud spinner nebo tento trenazer – kuli mistu ten trenazer je super ale vite nekdojestli je tam da upnout pevna osa ? Asi predpokladam ze HT by byl asi lepsi ale da se tam s fullem na tom take trenovat ? A aji je lepsi na ten trenazer kdyztak koupit nejaky silnicni plast ze ?

        0 0
        • bradek  

          Ideální je nechat si zaplést silniční ráfek na MTB náboj, v tvém případě tedy nějaký na pevnou osu, na který obuješ plášť určený na trenažér, třeba Elite Coperton. Vypadá to, že Elite dělá adaptér pro klasické trenažéry pro náboje na pevnou osu, dle popisu je i na Novo:

          https://www.bike24.com/p266197.html,

          0 0
      • MiKED  

        jsem zvědavý na zkušenosti… především tedy na hlučnost…

        0 0
        • couffy  

          Dnes odšlapaná 1.hodinka,hlučnost je úplně v poho,asi po 20minutách jsem byl za sousedem co bydlí pode mnou jestli něco slyší.NE, tak je to super.Doma to neřeším,bydlím už sám. Ještě bych rád dodal,že nebydlím v paneláku,ale v bytovce.

          0 0
          • Kalibuub  

            Ja to mam stejne…takze hluk bych resil jen z duvodu sveho pohodli…

            0 0
            • jenda95  

              sluchatka

              0 0
              • Kalibuub  

                to je taky moznost :-)

                0 0
              • Breakpain  

                Mno, nevím … aby sis „neoddělal“ uši zbytečně … když jsem posouchal den co den ze sluchátek, tak jsem měl pocit, že pak krapet hůř slyším. Aby to mělo smysl, musíš je trošku ohulit.

                Nakonec to řeším tak, že prostě ohulím NB z repráků …

                0 0
                • Kalibuub  

                  No ja teda venku (kdyz jdu pesky) tak neudelam bez sluchatek krok. Nosim je kazdej den do prace a v praci prakticky cely den taky :-) Takze doma uz je nepouzivam. Radeji doma pekne z repro…

                  0 0
          • petyn  

            Taky jsem ho dnes objednal tak jsem zvědavý. Jaký tam máš plášť ? Já na to mám připravený Schwalbe Huricane 29 × 2.0. Trochu ho přefouknu a snad to bude v poho. Jen ten zvuk toho trenažéru mi připomíná takové hvízdání.

            0 0
    • Breakpain  

      Jaký máš rozpočet? Tohle je IMHO na nic …

      Uvažoval jsem podobně – spíš kvůli tomu, že přijdu, sednu a jedu … nic není potřeba štelovat, skládat, přenášet.

      Nevýhoda je místo, které to zabírá a pokud na to jdeš kopmlexněji, chceš aby to něco umělo měřit (čti – nechceš na tom jen tak šlapat, ale trénovat dle plánu) a mělo to shodnou geo (čti dobře nastavitelnou), tak jsme většinou na ceně vyšší než je průměrné kolo … (osobně se mi zamlouvaly kousky, které byly +/- kolem 50ti).

      A protože jsem se takové investice bál – pořídil jsem si klasické válce a trenažer – střídám to, skoro denně to skládám a uklizím + odnáším pryč. Je to šílenej oprcung, ale není místo a byla to mnohem menší investice.

      Takže být tebou:

      • stanovím si max rozpočet
      • máš/nemáš problém s místem
      • chceš na tom jen jezdit / nebo máš tréninkový plán
      • chceš aby to něco měřilo (přesně / orientačně)

      a pak se dá odpíchnout. Čím více od toho chceš, tím exponenciálněji cena poroste …

      0 0
      • Kalibuub  

        Uvazuju stejne jako ty a pokud bych si mel odpovedet na tvoje/svoje otazky tak:

        • rozpocet jsem si az do dneska myslel na 10 000 cca
        • nemam vubec problem s mistem, mam obrovsky byt
        • nejsem profi jezdec ktery by mel nejake treningove plany, chci pouze po praci treba dve hodiny sednout a jet..
        • bohate mi staci kdyz mi to ukaze cas jizdy a vzdalenost

        Nejsem zadny extra jezdec, pres sezonu najedu cca 5000 km, ale mam partu kamaradu se kterymi jezdim trasy Brno – Italie, Brno – Chorvatsko apod.....coz je za nekolik dni v sedle celkem zahul. Musim a chci si udrzovat kondici abych jim stacil a navic si u slapani proste odpocinu. Je to jedinej sport kterej jsem schopen nejak provozovat. Behani me nebavi.

        0 0
        • Breakpain  

          Jestli Ti stačí „čas jízdy a vzdálenost“ … Tak vlastně nepotřebuješ žádné údaje ;) … čas si stopneš na hodinkách a o km ani tak nejde.

          Pak bych se zamyslel, jestli nechceš nějaké slušnější spinningové kolo, které vyřadili z provozu. Jen tip … taky jsem se k tomu dostal, ale vadilo mi, že to nic nebude měřit a podobně.

          0 0
    • IndyCZ  

      Mám zkušenost jak s válci, tak cyklotrenažéry (jak upínacím, tak klasickým).

      Kdybych neměl problém s rozpočtem, bral bych klasický cyklotrenažér. Spolubydlící mi laskavě svolil z času na čas osedlat jeho smart Kettler Racer a… luxus. Má to různé tréninkové programy, ale co mě ze všeho baví nejvíc je reálná jízda po různých notoricky známých lokalitách. Zwift mě moc nebere, ale toto si užívám. Z těch dvou uvedených bych bral ten Housefit – kvůli řemenu. Je to o dost tišší než řetěz. Jinak by měly být v podstatě stejné.

      Já osobně mám nesmart magnetický upínací cyklotrenažér. Jezdím s tím kratší a spíš intenzivnější tréninky podle videí GCN. Podle těch tras Brno – moře bych to spíš viděl na válce, vytrvalost v nižší intenzitě se na nich najíždí asi lépe (na cyklotrenažéru bych to fakt nedal), ale používám je málo, to už musí být echt hnusně fakt dlouho. Ono se člověku, který to nemá říká, že na tom bude jezdit a je na 100 % odhodlaný tam ty tréninky sázet. Taky jsem si to říkal. A vím, jak to dopadlo. :-)

      0 0
      • Breakpain  

        Pro válce je potřeba být odpočatý, při síle, nemít starosti a moci se koncentrovat na jízdu a udržení balancu. Trenažer má výhodu v tom, že můžeš myslet na blbosti, můžeš dumat nad problémem v práci a přesto „tupě“ točit nohama.

        Válce mě už X krát vytrestaly na tom, že jsem se „zasnil“ a málem si rozbil papulu – z toho důvodu si myslím, že čím delší jízdu člověk plánuje, tím méně vhodné válce jsou. Aspoň u mne to tak je … 1h … max 2h, déle neudržím pozornost …

        0 0
        • Kalibuub  

          proznam se ze me bavilo jezdit na rotopedu a u toho mit pusteny film nebo hudbu a slapat treba hodinu nebo vic…z toho duvodu ho chci.

          0 0
          • tom xtr  

            Pokud ti jde jen o to točit hodinu nohama u nějakýho filmu a při nějaké zátěži nastavené baj oko třecí brzdou, tak tady u těch dvou je to imho úplně fuk který vybereš. Hmotnost mají stejnou, tím pádem budou festovní plus minus podobně, funkčnost obdobná = minimální, základní.

            Já bych teda na těchto typech nevydržel, ale třeba žena na tom doma jezdí.

            0 0
            • Kalibuub  

              Nerikej mi, ze ti to nic neda, alespon zatez na nohy bude…teda ja tomu verim. Vzhledem k tomu, jaka cesta je naplanovana na dalsi rok tak jezdit musim :-)

              0 0
              • tom xtr  

                Ale jo, dá se jezdit i doma a něco to určitě dá.

                Akorát abych na tom jezdil pravidelně a dlouhodobě, tak to za mně musí mít i další věci, který ty tvoje zvolený typy nemají. Tzn. např. měřit krom času a tepů i Watty (pro silový trénink a sledování vývoje), možnost upnutí vlastního sedla + věci třeba i co tě zabaví, např. online trénink po netu + … někde jsem tu cosi kdysi o tom i psal.

                Skládací trojnožky a ty pevný jednoduchý spinnery co nic nezměří už mám taky za sebou, a na tom už to prostě nějak nedávám, ale když budeš mít tu vůli, tak proč ne ?

                0 0
                • Prazak0  

                  Ano, měření wattů a pokud možno, aby to odpovídalo realitě. ŘAda rotopedů ukazuje kalorie, co jsou v podstatě haunumera, stejně jako nic neznamená rotopedová rychlost. Naproti tomu jsem si nikde nevšiml u těch rotopedů, že by uváděli třeba délku klik. Pro mě to je docela zásadní údaj.

                  Šlapání na rotopedu člověku jistě pomůže, ale já bych tu chtěl víc. Nemá smysl jen aby se člověk při tom zapotil, vydal určité kalorie. Pak je lepší nějaký jiný trénink, třeba chůze, běh, chůze s holemi, inline brusle ap. Pokud chci na němčem trénovat, tak by to šlapání mělo být kolu hodně podobné. Délka klik mi přijde proto jako docela zásadní. U domácího šlapání bych ta watty chtěl taky. To šlapání bude pochopitelně jiné, na rozdíl od silnice, kde co já jezdím, tak tam mám různé nucené přestávky v šlapání, tak na trenažeru naopak se šlape pořád. Žádné přestat proto, že před zatáčkou potřebuji trošku snížit rychlost, nebo kvůli mizernému stavu vozovky ap. Zas tam nejsou kopečky, stoupání, takže je to zcela monotónní. Toho člověk nedocílí ani v Polabí, i tam je to mírně zvlněné, různě zafouká, při křižovatkou se chvíli přestane šlapat, pak zas rozjezd.

                  0 0
                  • blaf  

                    Watty stačí, když budou konzistentní. Odpovídat realitě musí pouze, když chceš venku používat čísla naměřená uvnitř nebo naopak. Jelikož ale indoor FTP a outdoor ftp může být dost jiné, tak bych řekl, že je to i tak skoro zbytečné. Postačí, když to bude konzistentní.

                    0 0
                    • Prazak0  

                      Jistě, pak stačí zná zhruba nějakou křivku pro daný stupeň odporu trenažeru a určité rychlosti pak odpovídají i určité watty. Takže nějaký trenažer Elite bez wattů kolem 5 tisíc taky postačí. Pro trénink to jistě. Mně se líbí čísla, takže pokud bych měl watty na nějakém měřidle a celé to mělo určitou přesnost, tak jsem prostě spokojenější. Než jen koukat na rychlost, o které vím, že neodpovídá realitě. Kde jde jen o to, že pokud ji jedu pokaždé při téže zátěži – stupni na trenažeru, tak to budou i stejné watty. Zas si říkám, proč tam ty watty nemít. Rozdíl v ceně je tak 2 tisíce a ty bych za to potěšení dal.

                      0 0
                      • bradek  

                        " Kde jde jen o to, že pokud ji jedu pokaždé při téže zátěži – stupni na trenažeru, tak to budou i stejné watty."

                        .

                        To nemusí být nutně pravda, tady jsou sice výkonové křivky k různým trenažérům, ale může se stát, že se u některých mohou po zahřátí dost měnit, takže sice pojedeš stejně rychle, ale při stále klesající zátěži (což Ti navíc nemusí při rostoucí únavě ani tak přijít).

                        http://www.powercurvesensor.com/…ower-curves/

                        .

                        Jinak tady Shane Miller chválí Elite Rampu za poměrně přesnou kalkulaci výkonu:

                        https://www.youtube.com/watch?…

                        0 0
                        • bradek  

                          Když si tedy navíc ještě pokaždé u klasického trenažéru ohlídáš stejný tlak v pneumatice a přítlak válečku.

                          0 0
                        • Prazak0  

                          Tak asi takhle, někdo si dá na trenažeru určitý stupeň zátěže, při něm pojede nějakou rychlostí, kterou bude více méně držet. Možná na začátku a na konci pojede pomaleji. Pokud trénink bude i časově srovnatelný, tak bude i zhruba stejné zahřívání trenažeru. Takže zhruba i stejný výkon.

                          Nakonec venku, když jedu tutéž trasu, tak tam se ty watty liší asi od dost víc. Různě fouká a to udělá strašně moc. Jinak souhlasím, že s těmi trenažery to bude asi složitější.Zatím jsem si neřídil, jezdím i přes zimu venku. Uvažoval jsem o Tacxs Flow, kde ty watty šly nastavit po desítkách wattů. Tohle zařízení musí mít zásuvku, jak přesně to je, nevím. Ale jakoby elektromotor působil proti síle šlapání, do detailu jsem nezjišťoval. Pak jsem uvažoval o Elite Qubo Smart. Říkal jsem si, že sjetím části toho válce z elastomeru se změní kalibrační křivka, tudíž i výkon Pak jsem usoudil, že ne. Sice bude menší obvod, bude vyžadovat větší sílu, ale bude se zas otáče pomaleji. Spíš to bude znamenat změny v kadenci nebo nutnost přeřadit jiný převod, pokud by nešlo o desetiny milimetru, ale milimetry. Zatím jsem se nerozhodl, chodím jezdit ven.

                          0 0
                          • michal1968  

                            http://www.kupkolo.cz/…2200_z90871/

                            mám tento..je to můj první..trenažér…mám za sebou asi 3jízdy cca po 60min…

                            výhodou té krabičky na řídítkách je že si můžeš nastavit watty po 10ti a i vidíš jakési km…rychlost ..kadenci..tep­..atd..

                            poslouchám u toho hudbu z mobilu a docela to ubíhá.....

                            0 0
                            • Breakpain  

                              Dej tomu pár měsíců a počkej, až budeš jezdit 2 a více hodin v kuse … To přijde ;o)

                              0 0
                              • michal1968  

                                o tom žádná..už dnes jsem to chtěl trochu naložit,ale složila mě rýmečka..pitomá

                                0 0
                            • Prazak0  

                              Právě tenhle jsem měl na mysli. Jak to funguje, co jsem pochopil, tak je závislý na el. síti.

                              Jinak možnost zátěže po 10W se mi líbí. Jak to funguje, když někdo zpomalí šlapání, tak stoupne odpor, čímž ty watty by měly zůstat stejné, teda pokud někdo nepřestane šlapat? Zatím je teplo, pochopitelně radši venku i v zimě, ale uvažuju, jestli jako doplněk si to přeci nepořídit.

                              0 0
                              • Sugar67  

                                A co tento http://www.decathlon.cz/…0-700-w.html#…

                                Cena je přibližně stejná a můžeš ho ovládat třeba přes tablet s pomocí několika (myslím 4) aplikací. Mi osobně přijde fajn, jen nevím, kterou z těch aplikací mám zvolit (Tacx, Zwift, Bkool a poslední si nepamatuji. Pokud máte něco odzkoušeného – poraďte.

                                0 0
                                • jenda95  

                                  Zwift rules them all! Jsem si treba myslel, ze uz nikdy nebudu zavodit … a na zwiftu me to zase obcas chytlo. Dokonce jsem jednou i zbabele utekl do kategorie D, abych vyhral :)

                                  (ja vim, to je jako vzit diteti bombon)

                                  0 0
                                  • Breakpain  

                                    dějou se horší věci … netrápil bych se tím ;) …

                                    0 0
                                  • Sugar67  

                                    Hele – já nemám závodění rád – strkanice a pády nejsou moje gusto ;-)

                                    Skutečně – spíš mi jde o to zkusit nějaké programové tréninky a ještě lépe – jezdit skutečné trasy. Slyšel jsem, že existují programy, kde si můžeš stáhnout skutečné trasy včetně videa. Nebo si nahrát vlastní trasu. A když závodit – třeba sám se sebou. Nemáte s tím někdo zkušenosti?

                                    0 0
                                    • jenda95  

                                      Tohle mam od Elite … a nic moc. Pomalu se ti posouva video nahrane z auta a k tomu mizerna grafika o tvych vykonech. Proti zwiftu miziva zabava, da se na to podivat jednou – i kdyz je zwift generovany pocitacove. To uz radeji jezdit na podle cisel treba na mobilu, to video tomu fakt nic neprinasi.

                                      a strkanici na zavodech na trenazeru nejsou zrovna moc drsne :)

                                      0 0
                                    • bagr84  

                                      Lepší přehled teď asi nenajdeš.

                                      0 0
                                • Prazak0  

                                  Tak ten Tacx na odkazu není špatný. Ale seženeš malinko lepší za stejné nebo menší peníze, zkus dát do Heuréky Tacx Flow a tam Ti to najde. Ten běžný, novější, má myslím 900nebo 1000W.

                                  0 0
                                  • Sugar67  

                                    Zatím si pořád myslím, že 800W je více než dostačující, alespoň na to moje „domácí šlapání“ ;-) Mám to spíš jako doplněk, ne na pravidelné dlouhodobé ježdění. Nevím, podle čeho se ty waty počítají, ale pokud by to bylo stejné, jako na normálním kole, tak na těch 800W nikdy nedošáhnu. Dyť to nejezdí ani profíci.

                                    0 0
                                    • jenda95  

                                      Jo jo, 800W je ok, vice dam tak par vterin, kdyz se rozhodnu poslednich par metru zasprintovat.

                                      0 0
                                    • Prazak0  

                                      Pozor, ten špičkový výkon stejně není kalkulovaný na to, že by se na něj mohlo jet delší dobu. Včera jsem četl, nějaký trenažer myslím má 990W, ale i 800 tam jde jet s omezením. O to nejde, ale zkrátka že trenažer by mohl mít určitou rezervu. Jinak závodník krátkodobě ze sebe vydá třeba 1500W.

                                      A hlavně jsem reagoval, že v daném obchodě to je trošku dražší než lze najít na Heuréce, kde to nabízí solidní obchody za lepší cenu a krom toho i malinko lepší a asi i novější model. Trošku vyšší cenu bych bral u trošku lepšího modelu, opačnou kombinaci, mírně horší model za trošku vyšší cenu, tak nevidím důvod.

                                      0 0
                            • Prazak0  

                              Ahoj, navzdory mému názoru, že nejlepší je skutečná jízda, tak přece jen uvažuji o koupi právě tohoto modelu. Přece jen když venku prší, tak to umožní lepší pravidelnost tréninku.

                              Zajímá mě možnost toho stavění wattů. Jak to funguje? Klasický funguje tak, že tam si dá člověk nějaký stupeň a pak zátěž roste s tím, jak rychle má obvodovou rychlost kola na válečku. Stupně mají dané křivky, takže čím rychleji, tím větší odpor, podobně jak venku na silnici. Tady, jestli chápu, tak je odpor daný ovládaný elektronicky tím počítačem v cyklocomputeru, co funguje i jako řídicí jednotka. Takže tam je nastavených třeba 160w, což má tendenci držet, ať šlapu rychleji nebo pomaleji, teda třeba s kadencí 65 nebo 95 otáček/min. Elektromagnetická brzda s elektronickým ovládáním to zvládne, asi krom nějakých extrémů jak že skoro zastavím šlapání. Celkem mě láká možnost exaktního měření, v tom je tento asi nejlepší mezi levnějšími trenažery do 10tisíc. Možnost jet třeba 45 minut přesně daný výkon. Ale současně bych rád měl možnost změny. Tedy to, co umí ty běžné trenažery. Že začnu šlapat rychleji (obvod kola, což jde i přeřazením) a ty watty mi stoupnou – aniž bych musel něco měnit na krabičce. Nebo je nutné mačkat tlačítka. Prostě tu jízdu si zpestřit a třeba dát si tam vždy 2 minuty jízdy ve větších wattech. Tohle umí různý dokoupený software, kde to pak je vázané na PC. Nestojím ani tak o předem dané programy, ale chci mít možnost si to dělat sám. Díky za odpověď, omluva za delší psaní, ale dosti mě to zajímá.

                              0 0
                              • michal1968  

                                ahoj,

                                mám za sebou teprve 3 jízdy..a nejsem žádný velký odborník je to můj první trenažér.

                                Kadenční čidlo ješět nemám při zakoupení mi jej prodávající nedal,ale neašel ho a budu ho mít..

                                tepák kompaktibilní k tomuto nemám,ale měřím si jej pře mobil a ST..

                                je nutné mačkat tlačítka..pro jakoukoliv změnu odporu

                                co se ti změní při změně převodu a kadence je výkon brzdy,respektive na kolik % brzda musí brzdit..což je věc jen informativní a nemá v jádru pro tebe žádný význam..mám na mysli pro tvůj záměr ..aniž by jsi musel něco měnit na krabičce..

                                v odkazu na stránkách 34–38 je detail ke computeru,kde se dá ledacos vyčíst..

                                http://www.kupkolo.cz/…_website.pdf

                                0 0
                                • Prazak0  

                                  Díky za reakci i popis těch pár věcí. Co se týče TF, tak by to mělo fungovat s jakýmkoli, mám od Sigmy jak kódovaný, tak i nekódovaný. Případně bych koupil v lidlu, tam je zrovna akce, celé to stojí cca 400Kč, což je méně než co stojí samotný hrudní pás.

                                  Koukal jsem na zběžně na odkaz, zatím jen v rychlosti. Jestli chápu dobře, tak tam jdou nastavit typově dva režimy. První jsou fixní watty, kde elmag. brzda brzdí stále stejně. Tj. při pomalém otáčení kola brzdí hodně, při rychlém zas méně, aby trénující stále držetl předem zvolený výkon, např. těch 160 W. To mi přijde docela zajímavé, je to dosti opak toho, co je na silnici. I po rovině občas foukne, při změně směru jízdy se pak mění watty nebo rychlost. I malá stoupání znamenají změnu výkonu, do stoupání trošku víc wattů, v klesání méně. Druhý režim, jestli chápu dobře, tak je nastavení sklonu. Tj. dám tam třeba sklon 1% a mělo by to býv velmi podobné, jak kdybych jel venku do tohoto stoupání. Tj. když budu šlapat rychleji, tak budou větší watty, když pomaleji, tak menší. Tedy to, jak se trenažery běžně chovají, zde by to mohlo být ale přesněji nakalibrované. Každopádně pro mě je velmi zajímavé vidět watty, kadenci, TF, rychlost. Venku sleduji jen rychlost, TF zpravidla neměřím. Než vyjezdu ven z Prahy i potom se musím dosti věnovat stavu vozovky a autům, co tam jezdí. Stejně tak v noci na měřidlo zpravidla nevidím. Při skutečné jízdě mi to nevadí. Pokud ale člověk jen sedí, nehýbe se, tak sledovat více veličin může být velmi zajímavé. Jinak by to bylo na zmagoření.

                                  0 0
                                  • michal1968  

                                    jo pochopil jsi to správně..

                                    o jízdě se sklonem ještě nemůžu nic napsat,ale zřejmě to tak bude..

                                    jo ty čísla jsou jakýmsi ,,cílem" během jízdy..

                                    bál jsem se,že mě to nbude bavit,ale v kombinaci s mobilem a muzikou to jde..

                                    0 0
                                    • Prazak0  

                                      Jízda se sklonem znamená i „jízdu po rovině“, sklonu, rovině nebo klesání odpovídají klasické křivky u ostatních trenažerů. Tady to má odpovídat realitě, např. 9% má být jako 9% kopec ap. Pochopitelně to je vztažené na nějaký typ kola, asi silničku, kde watty při určité rychlosti budou nižší než při nějakém crossu.

                                      Tenhle režim hlavně odpovídá tomu, že čím rychleji šlapu, tak tím větší výkon, tj. jako v realitě. Konstantní watty mi přijdou taky zajímavé, i když v zásadě jde jet ty watty i sám, tím že člověk bude držet stálou rychlost.

                                      0 0
                      • tom xtr  

                        Tak nejde jen o to, aby to ukazovalo watty, ale umět ty watty nastavit „z venku“ – programem v kokpitu, nebo ještě líp přes připojené PC. Bez toho se nedá jezdit třeba podle real-life videa, nebo simulace „závodů“ po netu. Kdo to vyzkoušel, tak ví, že je to návykový a hodně velké zpestření tréninku – něco jako počítačový hry:)

                        0 0
                        • Prazak0  

                          Ono to je složitější. Když nastavím watty fixně z venku, tak mi to nedá možnost je měnit. Když je klasický trenažer, tak naopak tam při vyšší rychlosti pro daný stupeň jsou nějaké watty. Ano, nejlepší asi je simulace nějaké trasy. Kde to ukazuje video, podle profilu trati se mění zátěž. Věřím, že to je i návykové. Naprostý opak toho, když se jen šlape a člověk třeba nevidí nic, ani rychlost.

                          0 0
                          • tom xtr  

                            „Chytré“ trenažery, které jsem měl na mysli, mají pokud jde o watty dva režimy:

                            První je, že nastavuješ watty přímo, tj. hodnotu zátěže ve W, a to z kokpitu manuálně (čudlíkem), nebo přes program kokpitu automaticky (ale opět ve W) – např. „schodovitě“ při conconiho testu. To nastavení může jít ale klidně i z PC, tzv. Watty řízený trénink.

                            Druhá možnost je generovat W nepřímo podle profilu trasy, kdy navíc W jsou (můžou být) korigovaný i hmotností soustavy kolo + jezdec. Algoritmus generování W je součástí řídícího SW, trenažér musí být v tomto případě připojený k PC, W závisí i na kadenci – rychlosti. V PC musí být stažený řídící soubor, který obsahuje parametry pro generování W („profil“) a je přiložený jak k rlv (real life video – jedeš podle videa), nebo k mapovému podkladu (jedeš jako čudlík na mapě), nebo i k on-line tréninku přes internet (vizualizace jízdy ve skupině).

                            0 0
                            • Prazak0  

                              Zde zmíněný tacx flow má jedna režim nastavování wattů, kde to jde nejspíš měnit tlačíkem na computeru i během jízdy. A lepší verze tohoto trenažeru nebo možná něco jakou dokoupený doplněk umí pracovat i s tréningovými režimy, kde ty watty se mění, kus po rovině, pak do kopce, pak sjezd, k tomu ještě video.

                              Já zas do trenažeru příliš investovat nechci, normálně jezdím i většinu zimy, krom velkých mrazů a nebo když je na vozovce sníh. Ale jako doplněk nebo když třeba týden hodně prší, tak jako doplněk k ježdění venku to bude určitě dobré. Případně i jízdu venku ještě třeba doplnit jízdou doma.

                              Jen nad čím dumám, že budu muset měnit zadní kolo. Nemám tam hladký plášť, kdežto trenažer ho v podstatě chce. Ale to není zas tak problém.

                              0 0
                              • tom xtr  

                                Hladký plášť do trojnožky problém není. Akorát většina plášťů mi při tření pouštěla gumu a svinila stěnu a podlahu.

                                Větší problém (pro mě nakonec nepřekousnutelný) byl ale střídavá příprava zimáka do trenažéru a na ven. Umývat + prohazovat zadní kolo … vydržel jsem to stěží dva roky a nakonec stejně koupil komplet ergo.

                                0 0
                                • jenda95  

                                  doporucuji indoor plast, vydrzi o dost dele a mene se zahriva. S beznym plastem jsem uz 2× pichl – duse proste praskla ve svu.

                                  0 0
                                  • tom xtr  

                                    Já jsem tehdy nakonec koupil plášť od TACXe určený přímo pro trenažér a s tím to bylo už OK.

                                    0 0
                                    • sharkeeCZ  

                                      Také jsem to řešil Tome, a od přechodu na Elite plášť je to bez problému. Ty silniční pláště ani nebyly stejně schopné vydržet delší jízdy a tak jsem pak měl i defekty.

                                      0 0
                                  • Delkim  

                                    potvrzuji, manželka se mi svého času smála, že mám doma více defektů než venku :)

                                    speciální plášť je základ

                                    0 0
    • bradek  

      Na něčem podobném jsem začínal, ono to není tak špatné, vzhledem k těžkému setrvačníku to je celkem realistické, měl jsem řetězový pohon, připadal mi lepší než řemenový, nebylo to takové gumové, tiché to bylo dostatečně, tišší než řada trenažérů, brzdu jsem měl čelisťovou z takové plsti. Problém může být se správným nastavením posedu, polohy nastavení sedlovky a výšky řídítek jsou často daleko od sebe, chtělo by to, aby šly vyměnit pedály za nášlapné a sedlo, některé mají i seřízení předozadní polohy řídítek. Ohlídej si délku klik, často jsou o dost kratší, než u kola a s tím už nic neuděláš. Zkusil bych se podívat po nějakém Kettleru, to je slušná kvalita, třeba bazarovém Racer GT, nebo:

      https://www.kettler.cz/…-2-7938-940/

      0 0
    • Jakobo  

      V ČR, kde se dá jezdit na kole prakticky celoročně, není nesmysl sedět na trenažeru zavřený v nějakém zaprděném kamrlíku? V reprezentaci asi nejezdíš tak to chceš jen abys něco dělal, teda tak si to teď představuješ. Pokud bude fakt zima, sníh a námraza, pořiď staré kolo, kup si pláště s hřeby a můžes vesele brázdit namrzlé asfaltky. Nebo raději ty 2 měsíce, kdy bude venku slota můžes chodit do posilky nebo běhat.

      0 0
      • MiKED  

        Jistou roli v tom hraje i brzká tma. A ne každý končí v práci o půl třetí, případně si troufá jezdit se světlem…

        0 0
        • obda  

          Přesně tak, hodně pracujících se v týdnu na kolo dostane až večer, a to je v zimě už tma. Jako jo, jezdit po tmě má také své kouzlo, ale ne každému to vyhovuje. Možnost uložit kolem osmé děti a pak si jít na hodinku/dvě na trenažér je pro dost lidí fajn.

          0 0
          • Breakpain  

            Já teda osobně chodím na trenažer už v 16/17 :-) … vyhovuje mi to více, než se za šera motat po silnicích. Nějak se mi nechce jít zubaté tolik naproti :)

            0 0
            • blaf  

              takhle se zase dostanes do lecebny ;)

              0 0
              • Breakpain  

                Mno, není to zcela user friendly, ale zatím to opakuju pár let po sobě a dobrý :) …

                0 0
                • blaf  

                  to by mela rict spis pritelkyne, jestli stale dobry :)

                  0 0
      • Prazak0  

        Dost lidí ven nechce, je to spíš psychická záležitost. Ale trenažér mi špatný nepřijde, ne vždy se člověku musí chtít do deště, na delší jízdě o nachazení, na kratší se nechce, hodinu jet a půl hodinu pucovat a sušit kolo. Trenažér umožní i krátký trénink, ty delší může člověk dát o víkendu. Nebo si zašlapat 15 minut ráno.

        Určitě bych se nevzdával celorční jízdy na kole, krom větších mrazů, sněhu ap. Což v okolí Prahy znamená, že větší část zimy jde jezdit. Trenažérem to doplňovat. Ale ten trenažer volit vhodný, což je asi takový, kde člověk upne vlastní kolo.

        0 0
        • Delkim  

          a pokud se zima protáhne tak venku už drtit nějaké intervaly v teplotách těsně nad nulou asi taky nebude žádná hitparáda…

          0 0
          • Prazak0  

            Diskuze na téma zimní ježdění tu začla v říjnu. Dneska je posledního a především bych chtěl říct, že pokud nejsou mrazy, což někdy v listopadu nebo březnu se stane, tak tyto měsíce jde jezdit. Jezdí se velmi pěkně. V prosinci někdy mrzne, ale často je teplé listopadové počasí, taková doba ostatně bývá i v lednu a únoru. Jinak nevím, v před sezonou v zimě se doporučuje spíš najíždět na základní vytrvalost, ne drtit intervaly. Já si teda pár intervalů dnes dal. A zimní a podzimní a jarní ježdění neberu hlavně jako přípravu na něco. Já to beru, že jezdím. Tak jako v létě nejezdím, aby se natrénoval na zimu, tak i na podzim nebo v zimě jezdím, abych jezdil. Prostě abych měl pohyb, pro potěšení. Jízda venku mě baví, nějaké šlapání na rotopedu/trenažeru, to jde spíš vůlí vydržet, ale navím, koho to bude bavit.

            Jezdím i z menších mrazů, ale i za –5, –7 si jde vyjet na kratší vyjížďku. Ne na najíždění vytrvalosti, ale prostě si vyjet.Jinak kondici si jde udržovat i jinak, než jenom jízdou na kole.

            0 0
        • Kalibuub  

          ja jsem proste na jezdeni v zime asi moc pohodlny a svoje dela taky strach z namrazy apod…

          0 0
      • Breakpain  
        • nastydnutí
        • pád / zranění

        ⇒ z tréninkového hlediska asi vyhraje ježdění doma, kór když tímhle stylem může koukat na TV .. zabije dvě mouchy jednou ranou – shlédne to, na co se těšil a uteče mu to jako voda :)

        0 0
        • Kalibuub  

          naprosto souhlasim…

          0 0
        • Prazak0  

          Zas ježděním při nižších teplotách se člověk otuží, vypěstuje si odolnost. Pochopitelně musí znát svoji míru. Ale dlouhodobě to jde posouvat. Já víc trpěl na služební cestě na rotopedu v hotelovém finessu, než když jezdím za mrazu venku. I zimní jízda má svoji krásu a romantiku. A vážně radši sleduju zimní přírodu než čučet na tv a přitom šlapat a utírat pot.

          Co píšou odborníci, tak jízda na (pořádném) trenažeru na jednu stranu znamená slušný záhul, na druhou stranu se jí natrénuje spíš méně než skutečnou jízdou. TAk nějak jsem pochopil.

          Ale já psal o trenažeru jako vhodném doplňku. Prostě třeba v týdnu si krátce zašlapat a vedle toho, pokud to počasí dovolí, tak si o víkendu ještě vyjet venku, případně jeden den v pracovním týdnu. Za chladného počasí po té jízdě venku třeba dát ještě chvíli trenažer na zahřátí z toho mrazu.

          0 0
          • Jakobo  

            Napsals to dobre. Jizda na kole i v treskutem mrazu ma svoje kouzlo. Pokud je i trocha snehu na polich a sviti slunko tak to je parada a v tom pripade ma smysl na kolo vyrazit byt jen po okresce do sousedni vesnice. Clovek vymrzne a tesi se domu. Dalsi vec je pak dojizdet na kole do prace celorocne bez ohledu na teplotu, dest, snih. Je to celkem dobry zpusob jak natrenovat fyzicku, zlepsit srdce a imunitu, ale chce to pevnou vuli. Neni to o tom, ze si clovek tu cestu nejak uzije, aspon ja ne, je to rutina a spis po case cloveka vytaci ridici, rozbite flasky a vytluky na cestach.

            Ale k tomu trenazeru. Pokud by byl profik a vedel proc, tak nebude zakladat toto vlakno. Predstava, ze bude na rotopedu sedet u telky a tocit nohama je mimo. Pokud nebude mit doporuceny trening od zkuseneho trenera muze jen nadbytecne pretezovat srdce a mozna i klouby a pak je fakt lepsi jit si zabehat, zaplavat, do sauny. Bude to i dobra prilezitost zmobilizovat ostatni svaly, ktere na kole zahaleji. Ja jsem jeden cas jezdil denne na kole a nebylo to dobre. Ted posledni roky se snazim jednou tydne pesky do lesa, zpevnily se mi kolena, ktere jsem mel po urazu namozene, je to i castecne zmena, vetsi relax oproti kolu, mohu jen doporucit.

            Ja co znam lidi, tak jim trenazer doma jen prekazi. Nevim o nikom, kdo by u nej vydrzel a i po roce pravidelne pouzival.

            0 0
            • Prazak0  

              Vidím to podobně, jak píšeš. Celoroční ježdění má svoje kouzlo. Než trenažer, tak pro nezávodníka a někdy i pro závodníka je lepší jiná sportovní aktivita. Kolo je jednostranná záležitost trénovat na výkon po celý rok případně s měsíční přestávkou, to dává smysl jen u top závodníků. U dosti lidí a zvl. při použití rotopedu místo upínacího trenažeru a dobrého stylu tréninku, tak výsledky po zimě nemusí být lepší. Prostě kdo bude venku chodit s holema, běhat, ostrá chůze atd. tak může mít lepší výsledky, než kdo trénuje na rotopedu. Tady jde o dvojí, trénink svalů a trénink srdce, plice, oběhové soustavy a celého organismu. Co se týče svalů, tak nějaká přestávka daná silnějšími mrazy zas tolik nevadí. Co se týče srdce a celkové zátěže organismu, tak místo kola prostě jiný pohyb. Nemusí být tak intenzivní, spíš aby člověk nedegeneroval. Na jaře potom není problém.

              Co jsem pohoroval, tak ani nucené přestávky uprostřed závodní sezony pro profesionály nejsou takový problém. Se zlomenou nohou nějakou dobu nejezdí, pak dají trenažer poté trénink na kole. Contador po zlomené noze na TdF normálně jel Vueltu. Tam šlo o to mít tam špičkový výkon.

              0 0
          • blaf  

            pokud se bavime o jezdeni, tak samozrejme lze jezdit venku temer vzdy, pokud se bavime o treninku, tak to uz tak ruzove neni, jezdit intervaly kolem nuly je o zdravi, takze pak zbyva jedine indoor

            0 0
            • Prazak0  

              Tak trenéři českých špičkových závodníků intervaly v zimě nedoporučují. Doporučují ale jezdit a budovat základní vytrvalost.

              0 0
              • Delkim  

                tak tihle sportovci ty intervaly v zimě drtí někde v teple, jinak by si na jaře ani neškrtli

                to ZDV celou zimu se spíše praktikovalo díky místním podmínkám a ne proto, že by to bylo ideální

                0 0
                • blaf  

                  Přesně tak

                  0 0
                • kokoska.rokoska  

                  Amen.

                  0 0
                • Prazak0  

                  Docela jsem četl, co trenéři a lékaři píšou, dosti toho je na internetu. V zimě intervaly nedoporučují. Sportovní aktivita nemusí být aerobní, ale ty intervaly a nebo vůbec aerobní prvky tréninku by neměly být pravidelné a neměly by být na kole, spíš na nějakém doplňkovém sportu, co vedle kola člověk dělá.

                  Jinak nevidím problém v chladnějším období ty intervaly jezdit. Pokud nebudu mít přes týden dost času, tak o víkendu normální dvě jízdy, ale v týdnu třeba jen jednou kratší a právě tam vřadit ty intervaly. Z mého pohledu jako náhradní řešení, místo dvou a více hodin třeba jen 30–40 minut a vřadit tam pár intervalů do kopce.

                  0 0
                  • blaf  

                    Nevím co jsi kde četl, aktuální trend je zařazovat v zimě i intenzity. Stačí si poslechnout lidi z Trainerroad, přečíst Friela a další. Jezdit dlouhé, nudné, pomalé hodiny už je dávno out.

                    Nedoporučuje se to venku kvůli respiračnímu systému (u nás). Není jediný důvod, aby do toho v Kalifornii nebušili i v zimě.

                    Intervaly v zimě u nás nejsou problém? 5 min. drtíš intenzitu, zpotíš se jak čuně, potom 5 min. odpočíváš, promrzneš na kost. Po hodině střídání intenzity a odpočinku máš na nemoc zaděláno.

                    Bohužel je tvůj pohled zccela špatně.

                    0 0
                    • myreczech  

                      Jsou lidi co se nezapoti…:) Já mezi ně nepatřím tak jezdím intervaly doma v teple…má to jedinou nevýhodu, každý den si musím prát…:)

                      0 0
                  • tom xtr  

                    Poznámka k těm intervalům: ty nejsou jen intenzivní. Právě intervalový trénink speciální síly a SV intervaly na (dobrým) trenažéru je právě docela OK, určitě líp než v zimě venku v nečase, kose, břečce a tak.

                    0 0
                  • Lada,s  

                    nepleteš si intervaly x intenzity?

                    0 0
    • Kalibuub  

      Je zajimave jak se tu rozbehla diskuze, sice zaklad meho tematu byl jiny, ale uznavam ze je to poucne a nazory vas vsech me zajimaji. Jak jsem psal, ja proste nevim zda je to vic pohodlnosti nebo strachem z padu v namraze, ale ja v zime na kole proste jezdit nebudu. Mam prakticky rad ze sportu pouze tri: cyklistiku, florbal a plavani. Zaroven mam dost kilo navic a slibuji si od pravidelnejsiho pohybu i to, ze udelam neco pro sebe, mozna se mi povede se spravnou zivotospravou dostat se do lepsi formy. Cetl jsem tu prizpevky o tom, ze to muze byt spise na skodu. Ja to tak nevidim, mozna se na to divam moc optimisticky, ale porad si rikam, alespon nejaky pohyb. Jako programator ho mam opravdu zalostne malo…

      Zaroven si myslim ze daleko horsi pro me telo je to, kdyz bych celou zimu sedel doma na zadku a sportoval/jezdil na kole jen jaro az podzim (ano, plavu a florbaluju take v zime, ale kazdy sport jednou tydne). Mel jsem obycejny rotoped – verte nebo ne, 3× tydne jsem na nem 2 hodiny denne travil, nevadilo mi to, poslouchal jsem hudbu a proste slapal. Chtel jsem jen vybrat ten, ktery by byl lepsi/material, stred, hlucnost.

      Kazde jaro nebo spise kveten (uz ho za jaro moc nepovazuji kdyz je krasne pocasi) jezdime na Balaton z Brna na kole, jen tak pro srandu a proto ze je to blizko. Pred rokem jsem do te doby nemel najezdeno nic, pres zimu jsem nic extra nedelal…a malem jsem nedojel…

      Takze chapu co mi tu vysvetlujete, dokonce chapu i nazor ten, ze jezdeni v zime ma sve kouzlo, ano ma, ale ne pro me.

      0 0
      • blaf  

        I jako programátor můžeš nějaký ten pohyb mít. Do práce jít pěšky, z práce jít pěsky. Na oběd do restaurace do města místo jídelny v baráku. Něco může taky dát práce ve stoje místo v sedě. Není to sice pohyb, ale nějaké ty kalorie navíc to taky vezme. Ale jinak, jestli jsi schopný na trenažéru vydržet, tak nevidím důvod, proč to nedělat, když nechceš ven.

        0 0
        • Kalibuub  

          Ale jo, nemuzu rict ze az tak malo bych pohybu mel – alespon s tim obedem si mel pravdu, to dodrzuji…ale kdyz dojdu vecer domu, umim si predstavit si zajezdit, dostat ze sebe energii pohybem/slapanim… Do prace pesky se mi pres mesto u silnice moc nechce

          0 0
    • Rockodendronus  

      Poohlížím se po nějakém basic trenažéru a v nižší kategorii se objevují trenažery, které mají max třeba 500, 550W. Stačí to? Pochopitelně nemám wattmetr tak netuším, jaké watty do toho při jízde tlačím, ale předpokládám, že přes 500W bych se dostal tak při spurtu.

      Tak se chci zeptat, jestli to na nějaké to základní ježdění stačí, nebo je opravdu lepší připlatit a pořídit něco, co umí tu obligátní tisícovku.

      A jak se vlastně pozná, že jde člověk přes limit? Doufám, že se to nedá strhnout a jen by nebyl dostatečný odpor, což by vyústilo v nejezditelnou kadenci. Dík

      0 0
      • myreczech  

        Ahoj, hele jako dostupný a dobrý trenažér bych pořídil jakýkoliv Fluid trenažér…

        Elite Qubo Power Fluid

        Kinetic Road Machine T-2700

        CycleOps Tempo Fluid2

        500W dáš tak maximálně 5 minut…:) jako hobíci jezdíme cca 200–300W /60 min…

        0 0
      • Delkim  

        mám stejný

        naprosto dostatečný i na velké výkony při nízké kadenci

        http://www.bike-forum.cz/…renazer-tacx

        3500 Kč

        0 0
      • Rockodendronus  

        Díky za tipy. Původně jsem se poohlížel po něčem takovém https://www.cycology.cz/…ateze-p1452/?…

        pak jsem ale narazil na trenažéry z Decathlonu – tento za 2600 http://www.decathlon.cz/…0-550-w.html#… a pak mě celkem zaujal i tento za http://www.decathlon.cz/…t-555-w.html#… za 3800, ke kterému je i snímač rychlosti a kadence, který nemám. A aspoň se dá s něčím propojit, podle tohoto videa mě to prostě zaujalo https://www.youtube.com/watch?… bral bych to jako příjemný bonus.

        Ale je mi jasné, že ten s kapalinovým odporem bude asi o třídu výš. Navíc když budu muset koupit plášť za 5 stovek..

        0 0
        • Prazak0  

          V Decathlonu jsem se byl v pátek dívat, koukal jsem se na ty trenažery, mají je tam vystavené i s upnutými koly, takže si lze zkusit, jak tím jde otáčet. Ten nejlevnější bych nebral. Jednak ten odpor, co to má, tak přišlo mi, že oproti další nabídce to bylo horší. Ne zcela špatné, ale přece jen jiné. Zkoušel jsem to otáčet rukou, točit kolo nebo zabírat za pedály a otáčet klikami. Na kola jsem nesedal. Ale hlavně by mi vadilo, že ta regulace není pomocí stupňů. Jen se tam otáčí kolečkem s motýly, něco jak dřív byly matice na Favoritech. Já když chci trénovat, tak chci, abych to měl srovnatelné. Optimálně přesné měření wattů, v horším případě bez měření, ale mít tam stupně a k nim někde možnost najít křivky, co udávají watty pro rychlosti. Nebo minimálně aspoň ty stupně. Tj. přidat si na zadní kolo cyklocomputer (nutno prodloužit kabel), pak jezdit nějakou zátěž. A budu vědět, že když jedu třeba na st. 4, tak jsem jel rychlostí 28km/h. Zkrátka něco jako mají ty levné rotopedy, stupeň zátěže a nějakou rychlost, pomyslnou nebo zde skutečnou rychlost na obvodu kola. Šlapat jen tak, kde nebudu znát rychlost ani zátěž, to bych asi nevydržel. Když chceš levný, tak ten Elite Novo Mag o tolik víc nestojí. Přijde mi dosti kvalitnější. A až tě omrzí a nebo budeš chtít lepší, tak ten Elite prodáš za lepší cenu, než ten Decathlon.

          0 0
          • Rockodendronus  

            Dík, z fotky ovladače nebylo poznat, že je jeho otáčení plynulé a ne odstupňované. To jo, to by bylo naprd. Váhám, zda vzít ten z bazaru za 5 tisíc i s příslušenstvím, měl by být fluid a ne magnetický, jen prodejce píše, že nemá krabici. By si musel nějakou sehnat :-D Ale zase je to 3 roky starý model, zatímco ten Elite Mag je letošní.. A celkem mě i láká ten dražší Btwin, mít ze šlapání i nějaká data a senzor kadence by byl určitě plus, stejně jako ta možnost jet podle reálných videí.

            0 0
            • Prazak0  

              Tak koukal jsem na internet, tel Decathlonový s daty, ten není na skladě, nikde. Takže jen ten základní, ten bych nedoporučil. Ale jsou i jiné od Elite, myslím v rozpětí 3–4 tisíce, co mají ovládání pomocí stupňů. Tj. víš, žes tam dal čtyřku, pětku ap. Myslím, že nebudou špatné. Ceny se dosti liší, zkusi si vždy u každého modelu to pak ověřit přes Heuréku plus google (občas to má někdo levněji na Heuréka to nemá). Takže třeba za 3200 apod. bys mohl mít nějaký trenažer, co přece jen bude lepší než ten BTwin, kde nemáš čísla zátěže, jen otáčíš jakýmsi kolečkem s motýly na konci. Rozdíl pár stovek max. tisícovky není zas tak zásadní.

              Koukne se : https://www.cycology.cz/…ateze-p1452/?…

              a http://www.kupkolo.cz/…2016_z92661/.

              PS. koukám, že ten odkaz jsi našel sám. Takže jen doplnění, žádný plášť nebudeš muset kupovat. Všechny trenažery mají váleček z elastomeru, což je něco jako guma. Chce to nějaký hladký plášť, klidně nějaký nejlevnější. Váha ani valivé tření tě nezajímá. Cílem je, aby zátěž byla, kdežto venku naopak minimální hmotnost i valivý odpor. Takže klidně nějaký hladký plášť za 120kč poslouží taky.

              0 0
    • Breakpain  

      Takova otazka mimo …

      Pouziva nekdo smart kinetic trenazer?

      Jde mi o to, ze tam pisou spesl appka plus iOS nebo Android.

      Nicmene meraky maji BT ⇒ mozna by to zvladl cist a zaznamenavat i Edge (konkretne 1000)? Nema nekdo ozkouseno? Diky …

      0 0
    • hannawald  

      Ahoj,

      přemýšlím, jaký trenažér pořídit a informace tady mi trochu motají hlavu. Beru kolo sportovně, nejsem závodník. Na rotopedu to moc nevydžím, ať už kvůli posedu nebo způsobu nastavování zátěže..zaujaly mě rotopedy s možností připojit se na Zwift. Ideální by mi přišlo, pokud by trenažér ovládal zátěž podle sklonu trati, kterou jedu. Naopak nevyžaduju wattovou přesnost 1 procento apod. Jde mi o co nejpřirozenější šlapání a aby to byla trochu zábava.

      Líbí se mi celkem novinka Elite Rampa (Tacx Vortex by potřeboval dokoupit propojení na počítač, čímž se to prodraží). Není to ale direct drive systém. Tam bych musel čekat na něco jako Tacx Flux, až bude začátkem prosince dostupný, ale to je 2× tolik a to se mi dávat nechce. Když to tady ale čtu o defektění, kusech gumy po zemi apod., tak mě to děsí..speciální plášť jsem neplánoval, mám jedno kola a jedny kola, pořád na tom přehazovat pláště se mi nechce. Navíc mám polokrosku, tak mám vzadu 142×12 a 10–42 kazetu, to taky ne všude pasuje..u direct drive by to snad pobralo kazetu 11–36, abych tomu byl nějak blízko s něčím shimano kompatibilním a ne tak drahým, ale nevím, jestli by to neznamenalo i nutnost štelovat hazku..

      0 0
      • bagr84  

        Těma pláštěma bych se fakt netrápil, na trenažer nepřezouvám a nesleduju žádný opotřebení (a to si myslím, 6e na trenažeru trávím dost času). Tady o tom DCR píše víc (FAQ).

        0 0
        • hannawald  

          jj, rainmakera jsem cetl uz drive, ale pak jsem tu nasel zpravy o kouskach gumy a defektech od zahrivani, coz me trochu odradilo..

          0 0
      • myreczech  

        Ti nevím…pevná osa se na Rampu od Elite vyřešit dá…

        http://www.kolokram.cz/…-a-12mm.html

        Rampa je OK, ale stejně bys měl lepší mít na něj plášt na trenažér…a pokud se sólo kolem pro trenažér tak jsi v tom za min. 15.000,–

        Je to prostě o tom kolik do toho chceš pustit…Drivo je taky fajn…pevná osa bez problémů…za 26…:(

        nebo se vykašli na smart trenažér…jde to i bez toho…

        btw: moc hezký kolo máš…!

        0 0
        • madik  

          To už propadlo do hlubin tekutých písků marnivosti a bylo nahrazeno všestrannější modelem https://www.ridley-bikes.com/…trail-carbon

          0 0
        • hannawald  

          smart je prave to, co by me na tom bavilo.. respektive ten zwift..Madik jezdí podle powermeteru, ten nemam. Ani bych ho za levno nesehnal, na gxp je akorat stages za dvacku. Ale mne by se stejne libilo, at mi to simuluje i kopce a nejezdim porad rovinu.. i kdyz to musi byt divny mit kolo rovne bez sklonu a jet kopec, protoze to ukazuje monitor.. 26tis uz pro me neni v kategorii hracky:)

          0 0
          • Delkim  

            musíš vždycky rychle seskočit a narvat pod přední kolo potřebné množství Zlatých stránek :)

            0 0
            • hannawald  

              tak muzu zaukolovat zenu, no:)

              0 0
              • myreczech  

                no pokud máš zlatou ženu, tak ji prodej a kup Magňum…pak můžeš na Zwiftu i běhat…

                http://magnum.tacx.com/

                0 0
              • blaf  

                Postačí dvě pístnice, dva čudlíky, nějaká elektronika a svářečka a může to být ovládané i z (ne)pohodlí sedla. Zdatnější si k tomu naprogramují i fe-c :)

                0 0
      • Orbicek  

        K vorzexu se nic kromě jakehokoliv ant+ usb sticku pro propojení s PC kupovat nemusí.

        0 0
    • Rockodendronus  

      Nevíte, kde by se dal sehnat nějaký snímač kadence a rychlosti za rozumný peníz? Rád bych ho napojil na kolo, ať z toho trenažeru taky něco mám, ale buď nikde nic není, nebo to není skladem, nebo to stojí jak… :-) Dík

      0 0
      • wenda.simon  

        Cateye dělá kadenci+rychlost s propojenim BT cca za 1500,– . Jak to ale samo funguje netuším..

        0 0
      • Jirik123  

        z ebay/ali se dají sehnat nonamy kolem 20 USD, jeden mám a už rok funguje. jen teď bude asi z číny delší dodací lhůta.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.