Ahoj, odpověď na tuto otázku bude asi dost subjektivní, ale přece.
Řekněme, že jedete např. po rovině a nemáte v danou chvíli na svém kole přítomen pro tuto situaci (z vašeho pohledu) ideální převod – buď můžete zvolit o něco lehčí a rychleji točit a nebo o něco těžší a „silněji“ (i když o něco pomaleji) točit. Jaký převod byste zvolili? Znovu opakuji, že to bude asi dost subjektivní a taky to bude asi záviset na momentální formě, únavě a asi i na tom, kolik toho máte před sebou. Abych byl kokrétní, tak řekněme, že byste potřebovali zařadit vzadu na kolečko s 16 zuby, ovšem máte tam jen 15 a 17 zubů.
Za mě osobně bych lehčí převod zvolil v případě, že chci ušetřit více sil, naopak těžší bych zvolil, chci-li jet rychleji, protože si myslím, že budeme-li v daném případě volit z těchto dvou alternativ, tak ten těžší převod bude rychlejší (i když ho budu točit pomaleji), ale fyzicky náročnější.
Díky za názory