• TomasWink

    Poraďte prosím jaký koupit rám do cca. 10.000,– nejlépe i s tlumičem. Netrvám na novém.

    Jezdím po Beskydech, po asfaltu minimálně. Jsem spíše jezdec na pohodu, žádné divoké sjezdy.

    Moje představa je 120mm… mám epicona 100mm a ten bych případně předělal na 120… zbylé komponenty bych přehodil prozatím z mojeho nynějšího kola, časem by se vylepšovalo.

    Měřím 172cm

    Je vůbec možné něco solidního koupit do těch 10.000,–?? Líbí se mi např. http://www.cyklobazar.cz/…ontrol-2009/

    0 0
    • PítrsPraha  

      Neváhal bych, skvělá volba.

      0 0
      • pavlik6022  

        ten author je bez tlumáku

        0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Ten první Spyder se mi docela líbí. Ale tlumič by se musel dokoupit, no.

        0 0
        • AleZ80  

          Třeba je v ceně ten DT, co je na fotce :-)

          0 0
        • roud  

          nvm jak teď ale dřív když jsi kupoval rám od spyderu automaticky ti nabídli i selvu když ho vezmeš s tlumičem prostě cena setu byla výhodnější než to kupovat zvlášť…

          0 0
      • dua  

        Ten první Spyder je zajímavý.

        0 0
    • Georrge  

      co superior F50? skoro nikdo ho tu ale nemá, a někdo říkal že má celkem divnou geometrii (velký hlavový úhel)… jenže ten spyder CMP ji má úplně stejnou, a navíc má u třech velikostí stejnou délku horní rámovky, to je nějaké divné… taky se poohlížím po nějakém levném full rámu, příští rok bych ho chtěl koupit, ale zatím mi žádný moc nesedí, ideální pro mě by byla délka sedlové trubky cca. 50cm, horní efektivní 60cm a úhel sedlové trubky 72 stupňů (takové kolo se snad ale asi ani nedělá)… a k tomu zdvih 130mm a dobrý nehoupavý chod :D

      0 0
    • TomasWink  

      tak zatím pořád vede lappiere :-) nevím jestli je některý z těch co jste tu dali funkčně výrazně lepší, ale co se týče designu a vzhledu vede piere…

      0 0
      • Georrge  

        piere je tuším virtuál, takže povede i po stránce funkčnosti… je ale malej, jinak bych ho už dávno koupil :D

        0 0
        • TomasWink  

          Virtuál?? Co to prosím tě znamená?? A ještě jaký je rozdíl tuším mezi jedno kloubovým a čtyř.. doufám, že to píšu správně.

          0 0
          • PítrsPraha  

            Virtual pivot. Pomyslná osa, podle které se otáčí zadní stavba, se v průběhu zdvihu posouvá.

            http://www.lapierre-bikes.co.uk/…ologies/fps2

            0 0
          • AleZ80  

            Než se do něj zamiluješ, tak bys měl zjistit, jestli je ještě k mání (inzerát je z 21.3.).

            0 0
          • Georrge  

            uff no o tom je tu napsáno hodně, a já nejsem ten nejzasvěcenější do této problematiky, ale to co jsem vypozoroval – jednočep je rám, kde na jednom rameni zadní stavby je jak hlavní čep (ten u klik) tak i osa zadního kola a uchycení brzdy. Jednočep je třeba RB IQ. Čtyřčep je takový systém kde osa kola a uchycení brzdy není na stejném rameni jako hlavní čep, ale na jiném rameni, typicky na horní vzpěře zadní stavby. To je třeba ten Superior F50. No a virtuál je systém, kde osa zadního kola je na pevném pomocném rámu ve tvaru trojúhelníku, a tento pomocný rám je k hlavnímu rámu uchycen přes dvojici vahadel. Typický systém pro giant, kde ho nazývají Maestro a jde o jeden z nejlepších systémů na trhu. Jednočep se vyznačuje tím, že má neměnnou vzdálenost osy kola od hlavního čepu. Čtyřčep potom tuto vzdálenost proměnnou má, a virtuál se chová ještě složitěji, nemá totiž pevný hlavní čep jako předchozí dva systémy, přesto se osa zadního kola otáčí kolem jisté osy otáčení, a této „nefyzické“ ose otáčení se říká virtuální osa, z toho vychází označení virtuální uložení. U tohoto systému se tedy mění vzdálenost osy kola od osy otáčení, a navíc se mění i poloha této virtuální osy. Tento systém tedy umožňuje vytvořit zadní stavbu, která bude reagovat na sebemenší nerovnosti, bude mít optimální průběh tlumení, nebude se zamykat pod brzdou, bude méně tahat za kliky při pružení a nebude se pohupovat při šlapání, protože tah řetězu zadní stavbu narovnává, narozdíl od jedno a čtyř čepu kde tah řetězu stahuje stavbu do zdvihu. Jednočep má hlavní problém v tom, že se zamyká zadní stavba při brždění, neboli brzda při brždění způsobuje ztvrdnutí zadní stavby a ta pak hůř reaguje na nerovnosti. Čtyřčep tímto tak moc netrpí, dále by měl méně tahat za kliky a měl by být méně houpavý při šlapání, nedá se to ale říct obecně protože všechno to hrozně moc závisí na konstrukci jednotlivých systémů a kolikrát se jednočep může chovat lépe, než čtyřčep. A hodně to taky závisí na kvalitě tlumiče. Virtuál ale v dnešní době hraje prim, taky ale hodně záleží na jeho nastavení.

            0 0
            • AleZ80  

              Ty ses tak pěkně rozepsal, tak bych se zeptal:

              • Poznáš, jestli je ten Spyder nebo jednočep ?
              • Netrpí u virtuálu moc řetěz/přehazovačka ?
              0 0
              • Georrge  

                je to čtyřčep :) k funkci ti ale už moc nepovím, na to tu jsou povolanější… neměl by být ale úplně marný, ostatně stojí jak RB IQ a to si lidi pochvalují.

                0 0
                • AleZ80  

                  Jasně, dík. Docela se mi líbí, je levnej a v kombinaci s RP2 by nemusel být špatnej.

                  0 0
                • Ruprt2  

                  Ty vole !

                  Nevěděl jsem, že kola podobné cenové kategorie mají stejný průběh.

                  0 0
                  • Georrge  

                    a píšu to snad někde?

                    0 0
                    • Vilém  

                      jo:)

                      0 0
                      • Georrge  

                        ne nepíšu. Jen jsem tím chtěl naznačit, že za tuhle cenu (když se k tomu připočte cena adekvátního tlumiče) se dají sehnat rámy, které fungují, a že by to tedy aspoň podle ceny nemusela být úplně tragédie. Nikde ale netvrdím že to tak skutečně je, navíc píšu že o funkci mu moc nepovím a že jsou tu lidi co tomu rozumí víc, a tedy ať to nikdo nebere moc vážně. No a stejně berou… :)

                        0 0
                        • Ruprt2  

                          neboj, to se nedá brát vážně.

                          Mě došlo, že jsi to nemyslel jak to vyznělo, ale podívej se sám, co jsi napsal.

                          0 0
                  • AleZ80  

                    Je špatnej ? A nevíš něco k těm virtuálům – jestli u těhle konstrukcí moc netrpí řetěz/hazka ?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Proč by měl trpět řetěz a přehazovačka? A jak to souvisí s konkrétním systémem?

                      0 0
                      • Georrge  

                        asi někde četl že virtuály tahají řetěz :)

                        0 0
                      • AleZ80  

                        Tebe jsem tu potřeboval. Četl jsem tu, že u těch virtuálů tah řetězu zadní stavbu narovnává, proto jsem se ptal jestli tím ten řetěz ( případně hazka ) netrpí.

                        Co si myslíš o tom Spyderu ? Případně, nemáš nějaký dobrý tip na rám do 15k vč. tlumiče (na úrovni RP2) ? Upřednostňuju nehoupavost před žehlivostí, zdvih 120.

                        0 0
                      • AleZ80  

                        Ještě jsem objevil něco na Ebayi:

                        Felt Virtue 2 – těžko říct, jestli by měl někdo zájem o ten tlumič

                        Radon QLT – ale nenašel jsem nikde geometrii

                        Felt Compulsion – ten už bude ale asi mít 140 zdvih

                        Capic Escape – ale na ten už budu asi mít krátkej krk vidle, musel bych teda sehnat hlávko s placatou krytkou

                        Co na to expert ?

                        0 0
          • Vilém  

            Clovece ja nejak furt nechapu, proc tu stale operujes s tim LP, kterej je evidentne uz davno prodanej?

            Staci kouknout k tinkovi na bazar.

            0 0
            • TomasWink  

              ano vím, že je prodaný, už jsem to tady psal včera… jen jsem se ptal na rozdíli …

              0 0
              • Vilém  

                Tak to ano. Myslel jsem, ze to povazujes za aktualni nabidku. Bohuzel vsak pochybuju, ze takovy ram do 10ti sezenes, ta tinkova nabidka byla zajimava.

                0 0
    • pavlik6022  

      tenhle rám ale není 120 mm, jak píšeš že by jsi chtěl, má to jen 100mm

      0 0
      • TomasWink  

        aha a to tlumičem neovlivním?? ale asi to překousnu.. aspoŇ nebudu muset upravovat ani epicona.. nechám taky na 100

        0 0
        • PítrsPraha  

          No, ovlivníš. Ale za cenu změny geometrie biku, změny sil působících rám, na které rám nebyl spočítán…

          0 0
        • AleZ80  

          100mm vzadu stačí a když dáš dopředu 120mm vidli, tak by to nemuselo geometrii zas nějak extra podělat.

          0 0
    • TomasWink  

      tak lappiere bohužel stejně prodaný :( takže vybírám dál

      0 0
    • TomasWink  

      co říkáte na tohle?? http://www.cyklobazar.cz/…dale-gemini/

      0 0
    • rock  

      Třeba tenhle GT Marathon

      Akorát nevím, jestli na tebe „L“ není velký.

      0 0
    • K2  

      Celkem chválený univerzál lehce nad budget s tlumičem:

      http://www.merida-bike.cz/…400-D---2010

      0 0
      • Soreno  

        přimlouvám se taky za meridu – co to je spyder? :-)))))

        0 0
      • TomasWink  

        ta Merida vypadá super! cenově by to nevadilo… cca. 3–4ooo navíc by nemuseli vadit… GT je taky supr, ale velké by bylo určitě :(

        0 0
    • cupik  

      Nedávno jsem vybíral rám jako ty, chtěl jsem původně 100mm, pak jsem si zde přečetl spoustu názorů a řekl si že 100mm je málo, že vezmu 120mm. Pak jsem začal hledat nějaký vhodný rám, zvažoval jsem taky toho spydera a nakonec mi tu Bafoon hodil odkaz na rám Viper pořád jsem nad ním váhal, je to 140 ale když se před 14ti dny objevil za cca 380 liber což vyšlo na 11 000,– tak jsem neváhal a vzal ho. Mám na tom taky Epicona na 140mm předělaného na olejové mazání a vzhledem k tomu, že HT které jsem momentálně přeskládal na toho fulla zase zpátky poskládám, tak jsem rád že jsem šel do 140mm. Občas na tom jezdím i do práce kde se asfaltu nevyhnu a když zamknu vidli i tlumič tak to nemá daleko k HT.

      0 0
      • Georrge  

        a proč není v profilu?:) jinak nevážil jsi ho? To by mě docela zajímalo. Škoda jen že má tapered hlavovku a chabě vyplněnou geometrii

        0 0
        • cupik  

          Tapered hlavovku sice má, ale součástí rámu je i hlavové složení, tak jsem jen koupil za 170 kč redukci na obyč vidlici a je vystaráno. Rám jsem nevážil, ale chystám se na to. Celé kolo váží něco málo přes 14kg.

          0 0
          • Georrge  

            redukce sice jsou, ale moc hezký to není :) je ale pravda že má aspoň rám potenciál na pozdější výměnu vidle… ikdyž bych axona jen tak nechtěl měnit :)

            0 0
            • AleZ80  

              Je pěknej. Pro jaký vidle to je ?

              0 0
              • Georrge  

                pro vidlice s tzv. tapered sloupkem , to je sloupek který je ve spodní části rozšířený do kužele, a tím se zvyšuje tuhost uložení vidlice v hlavě. Tapered vs. normální . Do normální hlavy nenarveš tapered vidli, ale naopak to jde přes redukci, není to ale moc hezké , ale tak to trápí jen estéty :)

                0 0
                • AleZ80  

                  Jasně, takže Epicon jen „na hnusáka“. Dík za rozšíření mých obzorů.

                  0 0
                  • BigKarel2  

                    I Epicon už se dělá s tim kuželovim krkem…

                    0 0
                  • Georrge  

                    i epicona seženeš s tapered krkem :) je to dneska už naprosto běžné a dělají se s tím i chrtí vidle, ne jen vidle na prasení.

                    0 0
                    • AleZ80  

                      Pokud bych to skládal a dával bych k tomu Epicona, tak bych bral tohohle s HS expanzí. Standardně ho s tapered krkem nedodávaj, ale třeba by se dalo domluvit.

                      0 0
                      • Georrge  

                        já myslím že by to domluvit šlo :) divím se že tam milan ještě nemá tapered vidle, protože rámů s tapered hlavou je v poslední době hrozně moc, vlastně mám pocit že nové rámy se zdvihem 120 a víc už ani jinou hlavu nemaj…

                        0 0
                  • cupik  

                    Pozor na to, EPICON se taky dělá v tapered verzi, jen u nás není moc k sehnání. Kdyby někdo věděl kde ho koupit tak dejte vědět.

                    0 0
                  • McBlacky  

                    u toho Scotta to vypadá blbe protože to je carbon a má masivnější hlavu. U hliníků si často ani nevšimneš, že máš vidli přes redukci.

                    0 0
      • Bafoon  

        bafoon má radost že máš radost ;-)

        kdybych neměl kamárada takový kopyto tak jsem se na něho už mohl taky koukat (aspoň) :o)

        0 0
      • georgio  

        taky bych rad videl fotky :-)

        0 0
      • maajkee  

        fotky! :)

        0 0
        • cupik  

          No dobrá, o víkendu ho snad stihnu umýt a nafotit. Ale jak jsem psal, zatím je na tom přeskládané HT, takže finální podoba to zatím není.

          0 0
        • cupik  

          Tak pár slíbených fotek.

          0 0
          • Bafoon  

            to vypadá s tou 140mm vidlí docela nakople ale každopádně epesní kolečko :o)

            0 0
          • Filltos  

            Nebyla by detailní fotka toho přechodu vidlice – hlavové složení?

            Dík

            0 0
          • maajkee  

            Vypadá to celkem pěkně, bílá vidle by tomu mohla slušet :)

            0 0
            • Bafoon  

              taky jsem pro, černá neurazí ale bílá je level up :o)

              0 0
          • AleZ80  

            Ahoj, taky bych se přimluvil za detailní foto přechodu hlava-vidle. A jak píše Bafoon, že to vypadá s tou 140mm vidlí nakople – myslíš, že by se to dalo hodit na 120mm vidli ?

            0 0
          • dancing dog  

            možná se mi to jen zdá, ale řekl bych, že kromě délky zdvihu je ten spyder jeho dvojče, jako by to přímo okopčili podle tadytoho…

            0 0
    • Ruprt2  

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.