Jaký nejlehčí převod na 26 HT - 22/34 či 22/36

70 nepřečtených
  • Pajas04

    Zdravím,

    mám 26" HT a do teď jsem jezdil nejlehčí převod 22/32. Vyjel jsem na něj vše, co si myslím, že pro mě bylo reálné (krom jednoho kopce). Problém je v tom, že se v některých kopcích (zvláště přes 20%) zbytečně trápím, protože už nemám (zvláště po několika hodinách jízdy) dostatek výkonu na rozumnou kadenci a jsem nucen lámat to na 45–50 ot/min (cca 4km/h), kdy už mám problém se stabilitou. Navíc bych měl pokud možno šetřit kolena a tento způsob jízdy jim určitě nesvědčí.

    Výjezdy samozřejmě nemyslím po asfaltu, kde by se dalo stoupnout a chvíli zabrat, ale např. hřebenovku Bílý Kříž → Bumbálka, která je pro mě na hraně toho, co jsem ještě schopen vyjet (i sjet :)).

    Musím koupit novou kazetu (XT) a rozhoduji se mezi variantami 11–34 nebo 11–36.

    Dá se ještě vůbec převod 22/36 na 26" rozumně použít? Nebo už je zbytečně lehký, a tím nepoužitelný?

    Díky za rady :).

    Anketa: Jaký nejlehčí převod zvolit?

    4x
    24%
    7x
    41%
    0 0
    • šlapatko  

      To musíš otestovat sám, vozím 22–34, 36 bych taky využil.

      0 0
    • jecnak  

      11–36 je uplne v pohoe pouzitelny. Vyhoda je i ve vetsim rozsahu na vetsich prevodnicich – nemusis tak casto radit malou pilu.

      0 0
    • pendergast  

      XT kazeta 11–36 je 10-kolečko, máš na to vhodné radenie?

      Podľa popisu máš teraz na bajku tuším osmičkovú kazetu.

      0 0
      • Pajas04  

        Samozřejmě, že mám. Měl jsem osmičku, ale momentálně dělám velký upgrade :).

        0 0
    • kubad  

      ty sám nevíš co potřebuješ a BF to má vědět?

      někdo to láme na 22/32 někomu je 22/36 málo

      0 0
      • Pajas04  

        Šlo mi o to, zda je to ještě reálně využitelné ;). Takže bych rád znal zkušenosti lidí, kteří třeba jezdili obě varianty a mohou porovnávat.

        0 0
        • kubad  

          to ti ale k ničemu nebude, každý to má trochu jinak, za mě je 22/36 zbytečné, ale pro jiné využitelné, a je otázka zda má smysl se celou sezonu tahat s 36z pastorkem který tam dáš jen na jednom kopci

          0 0
        • kralovek  

          Na to prece musis odpovedet ty sam.

          Stava se ti ze jedes na 22/32 a presto mackas palcem tu blbou packu a ona se ne a ne hnout, pac uz nema kam?

          Jestli jo tak jdi do 36, jinak zustan na 32.

          0 0
        • jecnak  

          Jezdival jsem oboji a prave z duvodu moznosti jet i vykasenej jsem par prevodu pridal. Na druhou stranu jit se da stejnou rychlosti…

          0 0
    • MlokCZ  

      Jezdíš na 22/32 kadence 50ot. a nechtěl bys lámat tak nízké.

      Tím to máš dost jasné. Určitě ber 22/36 a ani to zdaleka nebude stačit.

      Když při 22/32 máš 50ot./min, tak na 22/36 budeš mít 56ot./min. Tedy trochu si pomůžeš, ale zdaleka to nebude stačit na nějakou o dost vyšší kadenci (kdybys chtěl mít třeba 70ot./min).

      22/34 by byl ještě menší rozdíl.

      0 0
    • h.mad  

      36/36 :-)

      0 0
    • McBlacky  

      jezdím 32 i 34 záleží na jakém kole jedu, ale přijde mi, že u 34 už hodně záleží jak hladký a netechnický je podklad, rychlost už je totiž tak pomalá, že je velká šance se někde zaseknout nebo udělat chybu. U 36 to bude ještě menší rychlost.

      Hřeben co píšeš znám, je to docela do kopce místy, ale nemyslím, že 36 si nějak výrazně pomůžeš. Navíc teda pokud máš devítku, tak 34 je max co dává smysl.

      0 0
      • Pajas04  

        Mám už desítku – musím přecházet kvůli hliníkovému ořechu na nových kolech.

        Rychlost bych právě snižovat nechtěl, chtěl bych jen zvýšit kadenci při stejné rychlosti a váhám, o kolik to má ještě smysl.

        0 0
        • MlokCZ  

          To si urči podle o něco mírnějšího kopce, kde na stávajícím nejlehčím převodu ještě kadenci nemusíš snižovat a utáhneš svojí optimální.

          A pak dle toho jak jsi schopný vytočit vysokou kadenci krátkdobě při potřebě zrychlit na přejetí překážky.

          0 0
          • Pajas04  

            S tím krátkodobým dosažením vyšší rychlosti mě to nenapadlo. Na 22/36 bych byl schopen krátkodobě dosáhnout lehce přes 7km/hod, což už by na přejetí nějakého menšího schodu asi stačit mělo.

            0 0
            • MlokCZ  

              Ono na druhou stranu, když bys jel 22/34 místo 22/36, tak ta maximální krátkodobá rychlost nebude o moc vyšší.

              Když úsek kvůli povrchu vyžaduje vyšší rychlost, tak to stejně bývá nutné prostě jet na těžší převod a mít na to fyzičku a když ne, tak pá pá.

              0 0
              • Pajas04  

                Rozdíl tam už moc nebude – 7km/h vs. 7,4km/h.

                Navíc v kopcích velmi často řadím mezi 22/28 a 22/32, tedy by se mi 30z pastorek u 11–34 kazety dost hodil.

                Na druhou stranu představa, že bych měl šanci vyjet na Malou Prašivou po červené je velmi lákavá. Nebo kopec těsně za Konečnou směrem na Bumbálku (vždy jej objíždím po trase Kopřivnického Drtiče – trochu naokolo).

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ten z Konečné jsem už zmiňoval níže, že jsem nikdy nedal. Ten ale neřadím do kategorii, kde by mi lehčí převod pomohl ho vyjet. Tam se nedá jet celý kopec dostatečně pomalu (ještě tak ve spodní části za sucha se dá zpomalit hodně, v horní už určitě ne), takže to lehčí převod nezachrání.

                  Já jsem tenkrát bohužel ještě netušil, že se to dá dobře objet, takže jsem kus zkoušel a pak tlačil.

                  Takže mi v to lepším přejezdu hřebenu zůstaly dva nevyjeté kopce. Ten z Konečné a pak takové šutrové pole před Bumbálkou (asi snad i poslední výjezd před ní).

                  Ten se nedal vůbec. Pokud tam tedy není někdy nějaká výrazně lepší stopa. V těch šutrech to bylo tak na 8–10km/h rychlost aby se to dalo jet a to jsem tam fakt nedával. A nevyjel ho ani jediný z party, který dal ten z Konečné (tenhle jediný před Bumbálkou nedal).

                  0 0
                  • Pajas04  

                    No budu celé léto zkoušet a snad se to aspoň jednou podaří :).

                    Jestli si o dobře pamatuji, tak šutrové pole se tam dělí na levé a pravé oddělené takovým ostrůvkem se stromy/křovím. Jel jsem vpravo, myslím, že se to pak stejně spojuje, a přišlo mi to až druhé nejtěžší z té hřebenovky (když nepočítám tu Konečnou). Větší problém jsem měl s takovou hliněnou cestou protkanou kořeny, kde se to nahoře jelo přes hranu doprava na nějakou širší cestu (už si ale vůbec nepamatuji, ve kterém úseku to bylo).

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak to pole se mohlo dost lišit v různých období a jak to bylo hodně široké, tak nemusela být vidět lepší stopa a mohli jsme jet horší, která nešla.

                      S kořeny toho tam bylo více (kde jsem to dal tak tak), při jedné akci jsem aspoň tohle dal všechno bez šlápnutí (tedy nedal jen Konečnou a to kamené pole).

                      Když jsem to jel ještě předtím a necítil se ten den tak dobře, tak jsem nedal ještě další myslím 3 výjezdy a už ani nevím přesně které.

                      Přeci jen jsem tam byl už nějaký ten rok zpět.

                      0 0
      • MlokCZ  

        Tak ale rychlost přeci bude pořád stejná jen bude točit o trošku vyšší kadenci, aby nemusel klesat až někam k těm uvedeným 45–50ot./min.

        Jediná limitace lehčího převodu při stejné rychlosti a vyšší kadenci je menší rezerva pro zrychlení na přejezd překážky (kde to nejde jet tou malou rychlostí co se jede celý kopec).

        A tam to hodně bude záležet na tom, co mu je příjemné krátkodobě vytočit.

        0 0
        • McBlacky  

          teoreticky ano, ale v praxi u nejlehčího převodu právě upravuješ kadenci směrem dolů, aby jsi si odpočinul, protože už nemáš kam řadit a je-li kopec delší musíš šetřit v rámci možností síly.

          Jestliže se bavíme o extrému pro daného jezdce, tak skutečně nedojde k navýšení kadence a udržení rychlosti, ale více si uleví a opět klesne na tu svoji nejnižší udržitelnou kadenci a pojede pomaleji. Ve finále bude podávat menší wattový výkon a bude to pro něj příjemnější a vyjede toho více.

          Tohle je situace která platí pouze pro nejlehčí převod a rychlostech kolem 4km/h jak se tady probírá.

          Nárůst efektivity a z toho plynoucí úspory energie totiž při změně z 22/34 na 22/36 je minimální, rozhodně vyšší efekt bude mít možnost podávat menší výkon.

          0 0
          • MlokCZ  

            S efektivitou je to jasné, že bude skoro stejná. S tím snížením kadence a odpočíváním také souhlasím.

            My nevýkonní to ale vše máme posunuté do nižších rychlostí a současně to je už v menším sklonu (než u výkonnějších). A díky tomu ještě nemusí být tak brzy problém se stavěním na zadní nebo hrabáním zadního.

            A problém je v tom, že to ulevení (snížení výkonu) pro ušetření sil se dostává do strašně nízkých kadencí.

            V pro mě delších a hraničních výjezdech, kde je možné si ulevit snížením rychlosti (nejsou tam v daném úseku překážky na které je potřeba rychlost), tak jsem schopný spomalovat i na 3km/h.

            A měl jsem některé kopce, které jsem vyjel až právě s maximálním zpomalením v úsecích k těm 3km/h kde to bylo možné.

            A vybavuju si, že zrovna na tom uvedeném hřebenu jsem minimálně v jednom výjezdu jel ne úplně krátký úsek právě 3km/h. A díky tomu jsem ho vyjel.

            Když jsem ho jel poprvé, tak jsem si nezpomalil tolik (nevěděl jsem ještě jak ten výjezd celý vypadá) a nevyjel jsem ho.

            Je ale otázkou kam až si dokáže zpomalovat. Já problémy se stabilitou nemám, takže pokud to dovolí povrch, tak si zpomalím libovolně.

            0 0
            • MlokCZ  

              Na Plzeňsku ale běžně takové trasy jako ten hřeben v Beskydech nejezdím, takže zůstávám u 24/36. Tedy na 29" už to teď měním na 22/36 (tam to ale odpovídá 24/36 na 26").

              Kdybych bydlel v Beskydech, tak mám i na 26" trojplacku 22/30/40 už dávno (s kazetou 12/36 co jezdím).

              0 0
            • MlokCZ  

              Další z kopců, kde bych bral 22/36 hned a to nejen na krátký úsek, ale možná i na třetinu kopce je modrá z jihu na Tanvaldský Špičák.

              Ne že bych to nevyjel na 24/36, to jsem vyjel i na 29" na tenhle převod.

              Rád bych si tam ale někde snížil intenzitu a jel větší pohodu. A zpomalovat si na extra nízkou kadenci je zase opruz, když to je třetina kopce (nebo možná i více).

              Na kombinace základní vytrvalost celý výjezd + vyhovující kadence by mi ani těch 22/36 ještě zdaleka nestačilo. Samozřejmě není nutné udržet celý výjezd základní vytrvalost, ale někdy bych to v takovémto výjezdu ocenil pro šetření sil na delší náročné trase.

              0 0
              • TJK  

                jj s tim se da souhlasit.. ja treba objezdim cely den po jizerkach (kopce, ne sotolinovy presuny) na 32/36 … i stojky kde vyuzijes 22/34 … ale je to presne o tom ze to nejedes na pohodu ale uz ti to da zabrat.. ale je to moje svobodna volba.. nikomu to nenutim a sam sobe si to vycitat nemuzu :-DDD

                0 0
            • cuki  

              nechápu k čemu je někomu jezdit něco 3km v hodině??? Pro mě by to byl naprosto nepřekonatelnej mentální boj proč neseskočit z kola a nedat to dvojnásobnou rychlostí v klidu pěšky

              0 0
              • kubad  

                ty musíš být užasný king když v klidu do prudkého kopce chodíš rychlostí 6km/h

                nebo strašný kecál

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já si tedy ohledně tlačení souvislejšího úseku (ne jen pár metrů) vybavuju zase ten zmíněný hřeben a úsek z Konečné (držet se červené) směrem na Bumbálku.

                  Ani jednou jsem to ještě nevyjel (a asi ani nikdy nevyjedu). Dobře si ale pamatuju, jak se tam tlačilo rychlostí kolem 3–4km/h a ani tak to nebyla pohoda.

                  A jediný co to z party vyjel, tak nám tlačícím o hodně ujel.

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Taky jsem tam na tlačící kamarády čekal několik (docela dost) minut.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      A poslední delší čekání si vybavuju právě z Tanvaldského Špičáku. Bylo ten den přes 30st. ve stínu a kamarád, který je jednak ještě o trošku slabší než já a pak daleko hůře snáší vedra než já, tak tlačil cca 2/3 toho výjezdu a dorazil se zpožděním více než 20 minut na vrchol. Vyjet by to nevyjel celé ani kdyby se více snažil, ale jak je vidět, tak tlačení nic moc v takových situacích neřeší.

                      A to ten výjezd zase tak dlouhý není, myslím, že něco přes 300 výškových na 2km.

                      0 0
                      • cuki  

                        kterou cestu konkrétně? z desný, tanvaldu nebo albrechtic?

                        V jizerkách je sposta zajimavějších fláků. Mam rád třeba ?bílou? desnou na souš je dost psycho a dolu na běžkých po zledovatělech krápnících taky. Pak je dobrý ze souse na jizerku. Některý přímí cesty černostudniční hřeben. Ješted pod lanovkou a pod…

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          http://www.bike-forum.cz/…i-22–36.html#…

                          A výjezdy nevybírám dle zajímavosti, ale dle toho jak se hodí do trasy. A trase byla Černá Studnice → Muchov, žlutá na sever do Tanvaldu a na to prostě navazuje na T. Špičák modrá. A zelenou ze Špičáku směrem na Jiřetín jezdím rád, tu do tohoto okrohu zařazuju skoro vždy (a nějak se nahoru dostat musím).

                          A co se týká zajímavosti trasy, tak tohle je zrovna jedna z mojich nejoblíbenějších a považuju ji za jednu z nejlepších v Jizerkách.

                          Ze Souše na Jizerku je zajímavá akorát modrá značka a tu už tedy nepovažuju za dobrý nápad jezdit směrem nahoru, tu jezdím pouze směrem dolu.

                          0 0
                          • cuki  

                            Jo to může bejt pěkný takle jsem to v celku nikdy nejel. Pokud nebude moc sněhu možná tam pojedu projet novej bajk a zajet brzdy :-)

                            ze souše na jizerku je to nahoru dost hnusný, ale bavili jsme se o výjezdech. Jednou jsem to jel jako okruh devětkrát za sebou a ještě druhej den jsem z toho nadskakoval :-)

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              To jsi ale ze Souše na Jizerku nejel 9× po sobě po modré? Protože pochybuju, že bys to vyjel i jen jednou.

                              Spíš jsi asi jel po žluté a to je takový normální výjezd, ten nijak hrozný není.

                              0 0
                  • cuki  

                    ujel protože nejel 3km za hodinu!

                    0 0
                • cuki  

                  No nemohu posoudit jakej kopec konkrétně vyjíždíte. Ale to už musí bejt pěknej krpál abych musel zpomalit. Do kopce se mi chodí dobře z kopce je to horší, ale tam už zase asi nepojedu na převodu cca 1:1 :-D

                  A co víc ty krpály pak už bejvaj většinou hodně rozdrbaný a tam je chůze mnohem výhodnější.

                  I když jedu pomalu a nikdo mě nehoní, tak prostě nedokážu jet tak pomalu psychycky mě to dost deptá.

                  Kratší techničtější úseky ale taky jezdim, ale tam se to dá trochu zarvat silou

                  0 0
              • Slavoš  

                Že by ten člověk chtěl něco vyjet a ne vyjít ???

                0 0
              • pocestny  

                No, já si myslím to co Cuki, slezu a jdu. Ale jinak 11–36 to vyřeší, když se chce někde hecnout a vyjet.

                (normálně 4kmh se jít dá)

                0 0
                • Singlespeed  

                  Vtip je v tom, že spousta lidí má kolo na jezdění a ne na tlačení :-)

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Jenže i na 22/36 pojedu při mojí kadenci, která je pro mě příjemná v kopcích pořád nějakých 5,5km/h…

                  Jezdím kopce 70–80ot./min a pod 70ot./min už je to vynucená kadence. V krátkém úseku není problém kadenci snížit, jet to celý kopec už mi příjemné není (a rychlostí kolem 5km/h se mi podaří běžně i celý dlouhý kopec).

                  A na zmíněném hřebenu v Beskydech by se také mohlo stát, že bych při tom přístupu nejezdit náročnější věci šel pěšky úplně všechno (tam je to jeden prudký výjezd za druhým).

                  0 0
              • MlokCZ  

                20% stoupání (nebo v některých situacích to může být i více když je rychlost 3km/h) a v pohodě tlačíš v tretrách kolo rychlostí 6km/h…

                Já tedy takový superman (nebo kecal) jako ty nejsem. I když mám za poslední dva roky dost nachozeno (cca 1500km ročně), tak ve 20% stoupání si na rychlost 6km/h slušně máknu i bez kola a k tomu v botech vhodných na chození (což tretry fakt nejsou).

                A pak mám kolo na ježdění a ne na chození. Když chci chodit, tak si na to neberu kolo.

                Dále když něco vyjedu a není to příliš vysoká intenzita (což je častý důvod proč jezdím některé kopce tak pomalu, i když 3km/h už většinou bývá jen kratší úsek na odpočinutí před dalším náročnějším), tak mi to stojí daleko méně sil než abych tlačil kolo.

                A také zpomalení na jednom úseku co to jde umožní vyjet další navazující úsek, kde je nutná rychlost kvůli terénu. A ve výsledku tak vyjet i dost dlouhý dost náročný kopec. Bez zpomalení bych ho buď celý tlačil nebo musel x krát zastavit, oddechnout a zase se rozjíždět (obojí na ho..o).

                0 0
                • McBlacky  

                  to zpomalení je důležitý, vždycky tomu říkám rovinka na vydýchání (když se to zlomí třeba jen na 15%) proto se lehký převod fakt hodí. I pár vteřin dokáže udělat následně rozdíl, pokud se ty prudké úseky jezdí mezi ANP-MAX

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Na zpomalovací „rovinky“ jsem specialista, protože to používám vlastně úplně pořád. Jinak to s mojí výkonností v náročnějších výjezdech ani nejde.

                    Ostatní v mojem okolí to tolik neumí (nebo to tak dělat nechtějí), takže často mi v náročnějších výjezdech podobně výkonní nejrpve ujedou a pak následně to celé nedají a já přitom ano.

                    U Tebe předpokládám, že bude rozdíl i v tom, že nejen, že to budeš mít celé posunuté do o něco většího sklonu než já, ale že Ti bude stačit i kratší takový úsek, že půjdeš rychleji dolů s tepy než já.

                    0 0
              • Pajas04  

                Protože když už na kole jedu, tak chci vyjet všechno. Vyjet poprvé kopec, ve kterém jsem zatím vždycky skončil je super pocit (i přesto, že tepy 190+ už pro mě nejsou moc příjemná záležitost).

                0 0
                • cuki  

                  tak to pak jo. Ale pokud ti jde jen o ten pocit tak s menší kazetou to bude zase dobrej pocit nekde jinde

                  0 0
                  • Pajas04  

                    Nevím ale proč bych si to neměl ulehčit, když tady ta možnost je a nestojí to nic navíc ;). Neřeším na jaký převod to vyjedu (pokud nejedu na osobní rekord v určitém kopci), ale jen jestli ano nebo ne.

                    0 0
                    • Slavoš  

                      No ono se cukat s těžkým převodem při vyjížďce 5hod+ nebo 7hod+ se nikomu nebude chtít a proto si rád do kopců uleví na ten nejlehčí převod co má.

                      0 0
              • Breakpain  

                Zadostiučinění – žes to vyjel a nemusel přestat ;) …

                0 0
              • ememem1  

                naco? sedel si ty vobec niekedy na biku alebo len kecas jak to lames v kuse na velka/mala? neni nic horsie jak neustale nasadanie a zosadanie, to ta vycerpa podstatne viac jak suvisla pomalinka jazda slapanim (ak to podklad umoznuje a netreba ist kvoli nemu rychlejsie co bud vladzes alebo nie). napr. tiahle strme kopce s relativne dobrym podkladom, typicky alpske stupania kde keby bol podklad zly tak sa na biku ani nepohnes a nebodaj mas este aj batoh.

                0 0
    • vasado  

      :-D 32 – 15 :-D :-D

      0 0
    • japman  

      asi by som si mal kupit novy bike, alebo prevody, ked moj najlahsi je 24/28 :)shame on me…

      0 0
    • cuki  

      29/28 rulez!!! :-D

      0 0
    • buba CZ  

      Jezdím 22/36 běžně,protože mám slabé nohy a tento převod mi dovolí jet do kopce na pohodu bez vštších křečí,ale za cenu,že jsem pomalej jak šnek což je mi jedno,protože jsem výletník.

      0 0
    • BLACK1E  

      Osobně vozím 24×36 ale nedá se to moc využít.. zkušenost mám takovou, že i stojku, kterou jen tak tak udržej pláště je lepší vyletět na malinko těžší převod. Při vyjíždění tak krkolomných věcí, kde se hodí tenhle převod se na tepy stejně nekouká.

      0 0
      • McBlacky  

        jasný ale tady se bavíme o úsecích na několik minut, kde není až tak problém v adhezi jako ve sklonu, to fakt na těžší nevyletíš=umřeš.

        0 0
        • MlokCZ  

          Pro nás méně výkonné to mohou být i desítky minut. Už jsem jel větší množství výjezdů, kde jsem jel na 22/34 (nebo teď 24/36) 20minut+ rychlostí kolem 5km/h. Tedy situace, kde bych to celé jel na 22/36 kdybych ho na kole měl.

          Samozřejmě tohle nebyl problém ani na ten o trošku těžší, kadence nebyla ještě snížená až o tolik oproti ideální mě příjemné, ale kdybych 22/36 měl, tak bych to tak celé jel.

          0 0
      • Pajas04  

        Na tuhle taktiku jsou ty kopce na mě fakt moc dlouhé, takhle se dají vyjíždět kopce na 20 sec, než vyletí tepy nad kritickou mez, tak už jsem skoro nahoře.

        0 0
    • venabch  

      Na malou se vykasli kdyz uz ses tak hotovej ze by si ji dal tak namotava. Na cesky kopecky staci 32/34 . Kdyz mas 22/36 tak jedes tak pomalu ze z toho spadnes a navic volnou chuzi des rychlejc a min se namahas

      0 0
      • McBlacky  

        ale ty si jedeš svůj štýl – Dřevorubec.

        To s jízdou na kole pro normální lidi má společný jen to kolo :)

        0 0
      • duk  

        +1

        A čas strávený teoretizováním na BF věnovat tréninku, pak se nebudete zadýchávat a nebude třeba chodit na každém 300m brdku nad ANP :-)

        0 0
      • Slavoš  

        Loni na Drtiči,na hřebenu z Bílého Kříže na Bumbálku, jsme se přetahovali s jedním chlapíkem, on kopce vyjížděl, já to co šlo, pak jsem chodil, na kopci jsem byl vždy dřív jak on, pak mě ve sjezdu dal a do kopce se to opakovalo, já vyjel co to šlo a pak jsem ho chůzí předešel a při zmírnění sklonu nasedl a poodjel mu.To se opakovalo 3× po čtvrtém kopci mě už nepředjel – toto se odehrávalo po víc jak 5-ti hodinách jízdy a do cíle bylo celkem daleko. Chůzi jsem zvolil pro změnu a protažení nohou.

        0 0
    • dobytek  

      Mám na 26er nejlehčí 22×32 (rychlost 5–6 km/h) a stačí to. Kolikrát v téhle rychlosti člověk nechá hodně sil v technice (rovnováha na nerovném povrchu), jinak radši jedu silově 22×28, kde to tolik nevadí. Jediný kopec, kde 22×32 nestačilo na asfaltu byl poslední km z Rokytnice na Dvoračky v Krkonoších. Z valašských kopců jsem zvyklý, že se sklon 20% nejdéle po 150m narovná, tady je snad 500m… Spíš by mě zajímal ekvivalent 22×32 a 42×11 na 29eru s dvojpřevodníkem. Tipuju 24×36 a 38×11.

      0 0
      • joudys  

        22×32 a 42×11 (44×11) na 26 odpovídá na 29eru převodům 22×36 a 38×11 (39 a půl×11)

        0 0
    • danis7  

      Oživím to. Který je lehčí převod: 22 × 32 na 26" kole nebo 22 × 34 na 29" kole?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.