Jaké převody preferujetě, z hlediska využití, ceny, výdrže komponentů. Je to 2×10, 1×11, 2×11, 2×12, 1×12.
Jaké převody preferujetě, z hlediska využití, ceny, výdrže komponentů. Je to 2×10, 1×11, 2×11, 2×12, 1×12.
Záleží kde jezdíš, na čem jezdíš…
1×12
Ty idealni.
Silnice 2×11 u té starší 2×9, bike- jsem stará škola takže 3×9 zatím, výhledově to nechám osudu stále nemůžu přijít na chuť 1× něco… Samozřejmě 26" kola…29" se nebráním
DH – 1×7
Enduro – 1×12
2×10
3×9 , 2×9, 1×1
2×10,2×11,2×9,1×11,1×12
blbě zařazeno
tak si přeřaď :-D
2×10
2×11
1×11
1×12
1×1
2×10
Na silnici 2×11 – klidně převodníky 53–39 a větší kazetu.na mtb 1×12.
1×11
1×12
2×11
Lehčí
1×12
1×11
2×10
1×11
Já jsem stále spokojen s 3×10.
Jak na čem. Silnice 2×11, v terénu nezničitelných 3×9 a pro turistu bude 3×11 tak akorát :-)
3×9, už bych i přešel na něco modernějšího, ale všechno je dneska strašně drahý. A líp asi jentak nebude.
1×12, převodník 36, kazeta 10–52
Tak tohle si dám na kolo po příštím upgradu. Tři sezony vozím 1×11, 11–42. (Chybí mi převody do rychla.)
Jak mi kdysi říkal kámoš: jakmile nasadíš 1×něco, už není cesty zpět. A měl pravdu. (Na zimáku dojíždím 3×9, pak se s přesmykačem rozloučím definitivně.)
Já na 1× něco přešel už před jednačtyřiceti lety. Prostě z tak šmajdavý dvojplacky musel smyk do pryč. A jak jsem byl rád za slušnější materiál a návrat 2× a 3× něčeho :-)
Momentálně 3×9 předělanou na 1×12
Hlavně finační a příchozí platby.
2 × 9
2×12, 53–39 / 11–32
45
Všechny.
Momentálně 3×11.
cestak 3×10+12–21 kazeta, MTB 3×9+11–36 :)))
3×10 a nehodlám to měnit
1×12
2×11
1×12 – 32T – 11–50
1×12 – 32T – 10–50
1×12 – 32T – 10–50
trojtác! nemohu vynachválit
Každopádně čím dál lehčí :-)
Pokud jde o cenu a možná i o výdrž, tak osmičkové kazety a řetězy k nim jsou nejlevnější, s velmi dobrou výdrží, převodů je o něco méně. Někde jsem snad i viděl gravel kolo v ceně přes 20 t. kde to mělo 1×8. Osobně mi přijde těch převodů pak málo, snad tak 2×.8. Devítkové řetězy jsou druhé nejlevnější, kazety stojí zhruba stejně jak osmičkové, zas je jeden pastorek navíc, výdrž může být velmi slušná. I 1×9 mi přijde dosti málo, na rozdíl od 1×12, možná i 1×11 by stačilo – ale u dvanáctkových řazení jsou drahé nejen řetězy, ale i kazety.
Kdo bydlí na rovině, jen menší zvlnění, tak to může zvládnout i na singlespeed, případně toto vylepšit řazením v náboji, dát tam tři převody, takže i do menších kopečků to vyjede v pohodě. A tyto řetězy asi budou velmi levné a velmi trvanlivé, vydrží zřejmě více než řetězy pro přehazovačky. Sjetí pastorků kdyžtak není problém, nový pastorek stojí pár desítek kč. Bydlet v Polabí a jezdit do práce na kole třeba z vesnice do městečka 12 km vzdáleného, tak bych asi volil singlespeed s torpédem, pokud by byl nějaký kopeček, tak možná trošku lehčí převod, případně i převody do náboje, ideálně vše s torpédem.
Stačí 2 převody – 46*18 a ze sedla. Dá se tak zvládnout všechno. Tedy 1×1.
No tak to třeba na cestě z Jilemnice na Zlaté návrší přeju hodně štěstí a doporučuju pohodlné boty na chůzi :-)
Tzv. cykloturistika. Nemá cenu ničit materiál a jsem schopný přiznat porážku :)
Já musel :-)
1× 6 (městské kolo, bahňák), 3×8 (horské), 2×9 gravel-na všechny používám řetěz 9, abych v tom neměl guláš
Full 32×10–59 12sp
CX 40× 11–36 11sp
Road 52/36×11–30 11sp
1×1 (měšťák)
3×9 (MTB)
2×11 (silniční gravel)
Podle kola preferuji 1×11, 2×11, 1×7 a 0×0 (bez řetězu).
1×11 – velmi rozumná cena, váha a výdrž a rozsah už jakžtakž vystačí
Horák mám stále 3×8, ale na jaro mám v garáži nový 1×12.
Silnici mám 2×10 a stačí. Jen bych potřeboval jinou kazetu 12 – 25 je moc do rychla. Nejmenší dva pastorky prakticky nevyužívám.
Tak 3×8 neposkytne méně převodů než 1×12. Matematicky 24 převodů, fakticky využitelných nebo po odečtení duplicit toho je méně, cca 12. Horší řazení – na převodníkách, ale zas možnost si převody lépe upravit. U běžné kazety je jemnější stupňování, jede-li člověk po rovině 44/15, tak skok je menší na 17 z pastorek než u nějaké kazety, kde člověk skáče z 11 z. A do rychla u té osmičky stále převody jsou, obvykle 13 a 11, což u 12 kazety chybí.
Kdosi tu píše, jak mu řetězy (12) vydrží pár set km, mně osmičkové a devítkové řetězy vydrží přes 3 tisíce km.
Počet převodů je jedna věc a rozsah převodů věc druhá. Do rychla potřebuju pro přesuny po silnici převod 3,4, větší neušlapu, ale jsem starší žena, průměrně zdatný muž využije určitě převod těžší…
Do běžných kopců vyskytujících se na našich silnicích mi stačí do pomala převod 0,65, s tím vyjedu stoupání 15% po asfaltě, horší krpály v nejhorším vytlačím, terénní jezdci asi potřebují ještě pomalejší.
Počet použitelných převodů mezi tím je otázkou nároků na jemnost odtupňování. Krajní převody jsou základ, bez nich to buď nepojede při přesunech, nebo to budu do kopce tlačit, ani jedno z toho nechci.
Jezdím 1×11, řetěz mi vydrží cca 7000 km.
zajímavý, čekal jsem více vyznavačů 1×12. Mě mých 2×11 (36/26 11–42) přijde ok, jediný bych možná uvažoval o 38z převodníku místo toho 36, abych měl těžší převody…
Vyznavači 1×12 ví své a nepotřebují o tom nikoho přesvědčovat :-)
Každopádně jak tu několikrát padlo – hlavně to musí vyhovovat provozovateli v jeho podmínkách, obecné pravidlo pro všechny žádné není.
Když mluvíme o MTB tak jsou zastánci 2× naštvaný, že v nových kolech už nemaj skoro výběr, na lepších kolech už vůbec. Tak furt vypisujou do fór, jak je 1×12 k ničemu.
Na gravelu si každý může vybrat, takže tam nemá problém nikdo.
A na silnici jezdí 1× jen exoti ;)
Ne že je 1×12 k ničemu, to je nesmysl. Určitě mnoha lidem naprosto vyhovuje, nebo se alespoň líbí. Ale ne každému a všude musí vyhovovat. Blbý je, že už prakticky není na výběr, nesmyslnej diktát výrobců.
Jezdím 3×6, 3×8 a 2×8 ;-)
Uvažuji o 2×9, ale jenom proto, že mám jedny nevyužité pěkné kliky s malým převodníkem 24 zubů a potřebuju proti tomu pastorek 36 :-))
Rozsah převodů od 0,65 do 3,4 je pro mě dostatečný a ten na všech kolech mám.
2×11 neskutečně vyhovuje (38/28, 11–42), ale neznám jiné, jako třeba 1×12…
Pro ženskou 1×11 skvělé (a cenově velmi příznivé), potažmo tu 1×12, prostě bez přesmykače.
Jo, a do kopca to tlačí.
To je špatně?
Ano, na kole se jezdí. Ale pokud se někomu líbí pěší turistika s kolem po boku, tak prosím, možnosti tu jsou :)
Na dlouhých vyjížďkách si rád protahnu i ostatní svaly :)
Taky se rád projdu :-D
Ale určitě ne tlačením kola do nějakýho krpálu :-) Jo, s kopce se vedle kola někdy i ráda projdu.
Tak jistě, podle sebe soudím tebe… a podle čeho prosím tě usuzuješ, že s 1×11 by se mělo do kopce tlačit?
Špatně zvolené převody vzhledem k fyzičce…
3×10, 1×10, 1×9, 3×9.
2×10 40–26/11–34 a 1×12 32/10–50. Kdo jezdi na cemkoliv jinym, jezdi spatne, ja to mam nejlip.
1×11 27,5", 34z, 11–42/11–46z
1×9 26", 34z, 11–32z
1×1 24", 30z, 16z
zdar,
na horáči jsem vždy jezdil 3×(8), pul roku co jsem přešel na 1×12 a je to úplně něco jiného a je škoda, že tadle móda nepřišla už dříve, opravdu skvěle uděláno. kazeta je 11–50z, přední 32z je teda naprd, tak mám 34z a to mi vyhovuje uplně maximálně
Silnička 2×9 (11–23/25? teď si nejsem jist, vepředu jsem míval kompakt, ale to mi krutě nesedělo, teď mám klasiku 54/38z tuším a supr)
Mám teď 1×11 (34 a 11–42) a už se těším až to ojezdím a nasadím 1×12, v plánu mám 36 zubů a 10×46.
Do lehka mám teď poměr 0.81 a 36–46 dělá cca 0,78, a to bohatě stačí na XC i maratony. Do rychla by se hodilo něco blízko 4,0 (na přišlapávání z kopce), ale smířím se i s 3,6. Těch aktuálních 3,1 , co mám, je proklatě málo!
No z kopce taky tak do 50ky a už stejně šlapu jak křeček v kolečku :D
Na Jeffsyně 1×11 s kazetou 9–46 zubů a převodníkem 28 zubů. Potřebuju mít nejlehčí převod 0,6; nejtěžší není důležitý, v podstatě ho nepoužívám, takže bych teoreticky mohl jít na 26z. převodník. Rozsah je (více než) dostatečný a jsem ušetřen problémů 12 spd. sad. Prove me wrong :-).
predpokladam E13 kazeta – to si dej pozor na opotrebeni retezu. Ta kazeta je z blata
Vozím na ní X01 Eagle (12spd.) řetěz, jednak kvůli výdrži a někde na YT jsem viděl, že s touhle kazetou funguje líp, než 11 spd. Po dvou letech jsem na 1. zoubku měrky, takže myslím, že to kolo s tímhle řetězem ještě prodám :-).
No tak 2 roky to je pěkný, ale kolik kilometrů?
Já měl na tříkolce jeden řetěz po celou dobu životnosti tříkolky :-)
Myslím, že najezdím tak 1000 km za rok, možná méně. Těžko říct. O řetěz se vzorně starám.
Musíš mít správný systém, táta když jezdil do fabriky na ukrajině tak tam měl jeden řetěz tak deset let, bylo to 3km tam 3km zpět 250× za rok občas nějaký kilometr navíc třeba k babičce tak řekněme 2000km za rok, tak že tak 20 000km na jeden řetěz. Vůbec si nevybavuju že by se na tom kole něco měnilo mimo plášťů, zadní se dal sjet až na plátno, přední většinou zpuchřel :-)
Řetěz 1×1 se nemusí měnit. Občas se namaže, když je zrezlý. Žádné měrky, praní ani voskování, to só ty moderní π-čoviny.
Přesně, když to skřípalo moc tak se to trochu namazalo olejem a já potom udělám takovou blbost že si dám na MTB 2×10 a měním řetěz 4–5× za sezonu :-)
Souhlas s nksh. Mám taky na HT E-13 a točím na ní 12sp řetězy, konkrétně GX. Předtím KMC 11s. Měřeno měrkou a pak raději šuplerou. Měním teď preventivně dřív, ta kazeta je fakt bláto a nic nevydrží. Rozsah a skoky mi taky nevadí, v tom je dobrá, ale ta výdrž…
Jako rozsah ma E13 super, ale cena nahradnich pastorku je naprosto mimo. Radsi sem vzal GX a jeste usetril :)
Cenu nějak neřeším, kazeta je lehká, dobře řadí a má super rozsah. Až umře, dám tam asi Garbaruk 10–46. Ale myslím, že s ní kolo ještě prodám…
Do práce stačí jeden převod. Co nemám nepotrebuju.
2×9