• old biker

    Jaké převody preferujetě, z hlediska využití, ceny, výdrže komponentů. Je to 2×10, 1×11, 2×11, 2×12, 1×12.

    0 0
    • Bubaaak  

      Záleží kde jezdíš, na čem jezdíš…

      0 0
    • novas752  

      1×12

      0 0
    • snas89  

      Ty idealni.

      0 0
    • DejfSejf  

      Silnice 2×11 u té starší 2×9, bike- jsem stará škola takže 3×9 zatím, výhledově to nechám osudu stále nemůžu přijít na chuť 1× něco… Samozřejmě 26" kola…29" se nebráním

      0 0
    • Breakpain  

      DH – 1×7

      Enduro – 1×12

      0 0
    • kovar  

      2×10

      0 0
    • DaSnail  

      3×9 , 2×9, 1×1

      0 0
    • couffy  

      2×10,2×11,2×9­,1×11,1×12

      0 0
    • kubad  

      2×10

      2×11

      1×11

      1×12

      1×1

      0 0
    • Mad_Cat1  

      2×10

      0 0
    • jack  

      Na silnici 2×11 – klidně převodníky 53–39 a větší kazetu.na mtb 1×12.

      0 0
    • Kouba_2005  

      1×11

      1×12

      2×11

      0 0
    • Infidel  

      Lehčí

      0 0
    • kiwaf  

      1×12

      1×11

      0 0
    • scalar  

      2×10

      1×11

      0 0
    • Snap  

      Já jsem stále spokojen s 3×10.

      0 0
    • ronda  

      Jak na čem. Silnice 2×11, v terénu nezničitelných 3×9 a pro turistu bude 3×11 tak akorát :-)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Jamin  

      3×9, už bych i přešel na něco modernějšího, ale všechno je dneska strašně drahý. A líp asi jentak nebude.

      0 0
    • jirka023  

      1×12, převodník 36, kazeta 10–52

      0 0
      • humil  

        Tak tohle si dám na kolo po příštím upgradu. Tři sezony vozím 1×11, 11–42. (Chybí mi převody do rychla.)

        Jak mi kdysi říkal kámoš: jakmile nasadíš 1×něco, už není cesty zpět. A měl pravdu. (Na zimáku dojíždím 3×9, pak se s přesmykačem rozloučím definitivně.)

        0 0
        • ronda  

          Já na 1× něco přešel už před jednačtyřiceti lety. Prostě z tak šmajdavý dvojplacky musel smyk do pryč. A jak jsem byl rád za slušnější materiál a návrat 2× a 3× něčeho :-)

          0 0
    • Georrge  

      Momentálně 3×9 předělanou na 1×12

      0 0
    • Tencovozikmin  

      Hlavně finační a příchozí platby.

      0 0
    • Rychlej turista  

      2 × 9

      0 0
    • Vrci  

      2×12, 53–39 / 11–32

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • MichaelSimek  

      45

      0 0
    • Libores  

      Všechny.

      0 0
    • Marskatin  

      Momentálně 3×11.

      0 0
    • matej1111  

      cestak 3×10+12–21 kazeta, MTB 3×9+11–36 :)))

      0 0
    • hoko25  

      3×10 a nehodlám to měnit

      0 0
    • krabica  

      1×12

      2×11

      0 0
      • MilanT  

        1×12 – 32T – 11–50

        1×12 – 32T – 10–50

        1×12 – 32T – 10–50

        0 0
    • rumik  

      trojtác! nemohu vynachválit

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • TK75  

      Každopádně čím dál lehčí :-)

      0 0
    • Prazak0  

      Pokud jde o cenu a možná i o výdrž, tak osmičkové kazety a řetězy k nim jsou nejlevnější, s velmi dobrou výdrží, převodů je o něco méně. Někde jsem snad i viděl gravel kolo v ceně přes 20 t. kde to mělo 1×8. Osobně mi přijde těch převodů pak málo, snad tak 2×.8. Devítkové řetězy jsou druhé nejlevnější, kazety stojí zhruba stejně jak osmičkové, zas je jeden pastorek navíc, výdrž může být velmi slušná. I 1×9 mi přijde dosti málo, na rozdíl od 1×12, možná i 1×11 by stačilo – ale u dvanáctkových řazení jsou drahé nejen řetězy, ale i kazety.

      Kdo bydlí na rovině, jen menší zvlnění, tak to může zvládnout i na singlespeed, případně toto vylepšit řazením v náboji, dát tam tři převody, takže i do menších kopečků to vyjede v pohodě. A tyto řetězy asi budou velmi levné a velmi trvanlivé, vydrží zřejmě více než řetězy pro přehazovačky. Sjetí pastorků kdyžtak není problém, nový pastorek stojí pár desítek kč. Bydlet v Polabí a jezdit do práce na kole třeba z vesnice do městečka 12 km vzdáleného, tak bych asi volil singlespeed s torpédem, pokud by byl nějaký kopeček, tak možná trošku lehčí převod, případně i převody do náboje, ideálně vše s torpédem.

      0 0
      • psbiker  

        Stačí 2 převody – 46*18 a ze sedla. Dá se tak zvládnout všechno. Tedy 1×1.

        0 0
        • Esi  

          No tak to třeba na cestě z Jilemnice na Zlaté návrší přeju hodně štěstí a doporučuju pohodlné boty na chůzi :-)

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Romancero  

      1× 6 (městské kolo, bahňák), 3×8 (horské), 2×9 gravel-na všechny používám řetěz 9, abych v tom neměl guláš

      0 0
    • nomecz  

      Full 32×10–59 12sp

      CX 40× 11–36 11sp

      Road 52/36×11–30 11sp

      0 0
    • jIrI___  

      1×1 (měšťák)

      3×9 (MTB)

      2×11 (silniční gravel)

      0 0
    • wilda81  

      Podle kola preferuji 1×11, 2×11, 1×7 a 0×0 (bez řetězu).

      0 0
    • mr.antik  

      1×11 – velmi rozumná cena, váha a výdrž a rozsah už jakžtakž vystačí

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • beet.cz  

      Horák mám stále 3×8, ale na jaro mám v garáži nový 1×12.

      Silnici mám 2×10 a stačí. Jen bych potřeboval jinou kazetu 12 – 25 je moc do rychla. Nejmenší dva pastorky prakticky nevyužívám.

      0 0
      • Prazak0  

        Tak 3×8 neposkytne méně převodů než 1×12. Matematicky 24 převodů, fakticky využitelných nebo po odečtení duplicit toho je méně, cca 12. Horší řazení – na převodníkách, ale zas možnost si převody lépe upravit. U běžné kazety je jemnější stupňování, jede-li člověk po rovině 44/15, tak skok je menší na 17 z pastorek než u nějaké kazety, kde člověk skáče z 11 z. A do rychla u té osmičky stále převody jsou, obvykle 13 a 11, což u 12 kazety chybí.

        Kdosi tu píše, jak mu řetězy (12) vydrží pár set km, mně osmičkové a devítkové řetězy vydrží přes 3 tisíce km.

        0 0
        • bara2  

          Počet převodů je jedna věc a rozsah převodů věc druhá. Do rychla potřebuju pro přesuny po silnici převod 3,4, větší neušlapu, ale jsem starší žena, průměrně zdatný muž využije určitě převod těžší…

          Do běžných kopců vyskytujících se na našich silnicích mi stačí do pomala převod 0,65, s tím vyjedu stoupání 15% po asfaltě, horší krpály v nejhorším vytlačím, terénní jezdci asi potřebují ještě pomalejší.

          Počet použitelných převodů mezi tím je otázkou nároků na jemnost odtupňování. Krajní převody jsou základ, bez nich to buď nepojede při přesunech, nebo to budu do kopce tlačit, ani jedno z toho nechci.

          0 0
        • humil  

          Jezdím 1×11, řetěz mi vydrží cca 7000 km.

          0 0
    • RapMan  

      zajímavý, čekal jsem více vyznavačů 1×12. Mě mých 2×11 (36/26 11–42) přijde ok, jediný bych možná uvažoval o 38z převodníku místo toho 36, abych měl těžší převody…

      0 0
      • Kouba_2005  

        Vyznavači 1×12 ví své a nepotřebují o tom nikoho přesvědčovat :-)

        Každopádně jak tu několikrát padlo – hlavně to musí vyhovovat provozovateli v jeho podmínkách, obecné pravidlo pro všechny žádné není.

        0 0
        • JachymP  

          Když mluvíme o MTB tak jsou zastánci 2× naštvaný, že v nových kolech už nemaj skoro výběr, na lepších kolech už vůbec. Tak furt vypisujou do fór, jak je 1×12 k ničemu.

          Na gravelu si každý může vybrat, takže tam nemá problém nikdo.

          A na silnici jezdí 1× jen exoti ;)

          0 0
          • ronda  

            Ne že je 1×12 k ničemu, to je nesmysl. Určitě mnoha lidem naprosto vyhovuje, nebo se alespoň líbí. Ale ne každému a všude musí vyhovovat. Blbý je, že už prakticky není na výběr, nesmyslnej diktát výrobců.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • bara2  

      Jezdím 3×6, 3×8 a 2×8 ;-)

      Uvažuji o 2×9, ale jenom proto, že mám jedny nevyužité pěkné kliky s malým převodníkem 24 zubů a potřebuju proti tomu pastorek 36 :-))

      Rozsah převodů od 0,65 do 3,4 je pro mě dostatečný a ten na všech kolech mám.

      0 0
    • Zeppelin  

      2×11 neskutečně vyhovuje (38/28, 11–42), ale neznám jiné, jako třeba 1×12…

      Pro ženskou 1×11 skvělé (a cenově velmi příznivé), potažmo tu 1×12, prostě bez přesmykače.

      0 0
      • bara2  

        Jo, a do kopca to tlačí.

        0 0
        • puka  

          To je špatně?

          0 0
          • jIrI___  

            Ano, na kole se jezdí. Ale pokud se někomu líbí pěší turistika s kolem po boku, tak prosím, možnosti tu jsou :)

            0 0
            • puka  

              Na dlouhých vyjížďkách si rád protahnu i ostatní svaly :)

              0 0
              • TK75  

                Taky se rád projdu :-D

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              • bara2  

                Ale určitě ne tlačením kola do nějakýho krpálu :-) Jo, s kopce se vedle kola někdy i ráda projdu.

                0 0
        • Zeppelin  

          Tak jistě, podle sebe soudím tebe… a podle čeho prosím tě usuzuješ, že s 1×11 by se mělo do kopce tlačit?

          0 0
        • krabica  

          Špatně zvolené převody vzhledem k fyzičce…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • oddie  

      3×10, 1×10, 1×9, 3×9.

      0 0
    • kandik psi zub  

      2×10 40–26/11–34 a 1×12 32/10–50. Kdo jezdi na cemkoliv jinym, jezdi spatne, ja to mam nejlip.

      0 0
    • puka  

      1×11 27,5", 34z, 11–42/11–46z

      1×9 26", 34z, 11–32z

      1×1 24", 30z, 16z

      0 0
    • Bandicoot  

      zdar,

      na horáči jsem vždy jezdil 3×(8), pul roku co jsem přešel na 1×12 a je to úplně něco jiného a je škoda, že tadle móda nepřišla už dříve, opravdu skvěle uděláno. kazeta je 11–50z, přední 32z je teda naprd, tak mám 34z a to mi vyhovuje uplně maximálně

      Silnička 2×9 (11–23/25? teď si nejsem jist, vepředu jsem míval kompakt, ale to mi krutě nesedělo, teď mám klasiku 54/38z tuším a supr)

      0 0
      • humil  

        Mám teď 1×11 (34 a 11–42) a už se těším až to ojezdím a nasadím 1×12, v plánu mám 36 zubů a 10×46.

        Do lehka mám teď poměr 0.81 a 36–46 dělá cca 0,78, a to bohatě stačí na XC i maratony. Do rychla by se hodilo něco blízko 4,0 (na přišlapávání z kopce), ale smířím se i s 3,6. Těch aktuálních 3,1 , co mám, je proklatě málo!

        0 0
        • Bandicoot  

          No z kopce taky tak do 50ky a už stejně šlapu jak křeček v kolečku :D

          0 0
    • rybička  

      Na Jeffsyně 1×11 s kazetou 9–46 zubů a převodníkem 28 zubů. Potřebuju mít nejlehčí převod 0,6; nejtěžší není důležitý, v podstatě ho nepoužívám, takže bych teoreticky mohl jít na 26z. převodník. Rozsah je (více než) dostatečný a jsem ušetřen problémů 12 spd. sad. Prove me wrong :-).

      0 0
      • nksh  

        predpokladam E13 kazeta – to si dej pozor na opotrebeni retezu. Ta kazeta je z blata

        0 0
        • rybička  

          Vozím na ní X01 Eagle (12spd.) řetěz, jednak kvůli výdrži a někde na YT jsem viděl, že s touhle kazetou funguje líp, než 11 spd. Po dvou letech jsem na 1. zoubku měrky, takže myslím, že to kolo s tímhle řetězem ještě prodám :-).

          0 0
          • odik  

            No tak 2 roky to je pěkný, ale kolik kilometrů?

            Já měl na tříkolce jeden řetěz po celou dobu životnosti tříkolky :-)

            0 0
            • rybička  

              Myslím, že najezdím tak 1000 km za rok, možná méně. Těžko říct. O řetěz se vzorně starám.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            • Esi  

              Musíš mít správný systém, táta když jezdil do fabriky na ukrajině tak tam měl jeden řetěz tak deset let, bylo to 3km tam 3km zpět 250× za rok občas nějaký kilometr navíc třeba k babičce tak řekněme 2000km za rok, tak že tak 20 000km na jeden řetěz. Vůbec si nevybavuju že by se na tom kole něco měnilo mimo plášťů, zadní se dal sjet až na plátno, přední většinou zpuchřel :-)

              0 0
              • psbiker  

                Řetěz 1×1 se nemusí měnit. Občas se namaže, když je zrezlý. Žádné měrky, praní ani voskování, to só ty moderní π-čoviny.

                0 0
                • Esi  

                  Přesně, když to skřípalo moc tak se to trochu namazalo olejem a já potom udělám takovou blbost že si dám na MTB 2×10 a měním řetěz 4–5× za sezonu :-)

                  0 0
        • Lachtis  

          Souhlas s nksh. Mám taky na HT E-13 a točím na ní 12sp řetězy, konkrétně GX. Předtím KMC 11s. Měřeno měrkou a pak raději šuplerou. Měním teď preventivně dřív, ta kazeta je fakt bláto a nic nevydrží. Rozsah a skoky mi taky nevadí, v tom je dobrá, ale ta výdrž…

          0 0
          • nksh  

            Jako rozsah ma E13 super, ale cena nahradnich pastorku je naprosto mimo. Radsi sem vzal GX a jeste usetril :)

            0 0
            • rybička  

              Cenu nějak neřeším, kazeta je lehká, dobře řadí a má super rozsah. Až umře, dám tam asi Garbaruk 10–46. Ale myslím, že s ní kolo ještě prodám…

              0 0
    • grafik  

      Do práce stačí jeden převod. Co nemám nepotrebuju.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován moderátorem.
      0 0
    • vysmátej bajker  

      2×9

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.