Jaký plášť pro asfalt/středně náročný terén? – prosba o pomoc

131 nepřečtených
  • noober

    Ahoj, dosloužil mi plášť na zadním kole mé 29ky (Schwalbe Nobby Nic Evo PaceStar), který tam byl již od výroby a jelikož nejsem žádný expert a nemám zkušenosti s jiným pláštěm, četl jsem nějaké příspěvky a testy tady na fóru i jinde, ale díky různým (často protichůdným) názorům jsem z toho ještě větší jelen než předtím. Jezdím zhruba 60/40 silnici a řekneme lehký až středně náročný terén (blátu, drsným sjezdům a velikým skálám se vyhýbám úplně, resp. je objedu radši pěšky – tudíž žádný extrém).

    S původním jsem byl docela spokojen, jen těžko posoudit, když jsem jiný plášť nejel. Ocenil bych, kdyby něco vydržel (aktuální plášť se roztrhl na boku a má tam poměrně velkou díru), ale ne nutně na úkor jiných vlastností. Má smysl např. uvažovat o Performance verzi NN nebo má Evo edice výrazně lepší jízdní vlastnosti a radši Lite skin nebo Snake skin? Performance je prý double compound a lacinější, evo triple – pozná laik rozdíl? Nebo se radši ohlížet po Racing Ralphech? – dost se ale vzpomíná, že moc nevydrží a nechci pláště měnit každou chvíli. Prosím o doporučení, případně o vaše postřehy – děkuji za každou radu :)

    0 0
    • novas752  

      Zkus Schwalbe SmartSam Performance Kevlar. Já to vozím na podobné využití a s projevem jsem spokojen (jede slušně, drží slušně, vydrží dlouho) a je docela levnej.

      Nobby Nic je na asfalt naprosto nevhodnej.

      0 0
        Výběr z produktů
        Přejít do shopu (Komponenty)
      • scret  

        zatimco Smart Sam je plast uplne na h… ve vsem… neboli vlastne v nicem dobry…

        0 0
        • Evilcleaner  

          tyjo smart sam je poměrně dobrý plášť, pro někoho kdo nejezdí těžký terén a ve svinstvu, má výbornou životnost, sám bych si ho na kolo nedal, ale myslím že má poměrně širokou cílovou skupinu (v cyklistické veřejnosti, ne na B-F pochopitelně kde každý jezdí bednu)

          0 0
    • archibalda  

      tak pokud chceš zůstat u Schwalbů na tvoje potřeby by mohl vyhovovat Thunder Burt , jen s tou výdrží to není zase žádná sláva, ale jinak jsem s ním na asfalt a šotolinové cesty byl spokojen, jinak pokud chceš jakýkoliv plášť tak máš možností spousty

      0 0
    • Jirka24x  

      Já měl od začátku nobby nick. V terénu dobrý na asfaltu dřina. Teď sem přešel na rocket Ron s kevlarovou patkou po asfaltu to maže luxusně (když to nafoukas) a v terénu pokud není bláto to drží dobře. Do bláta byli dobrý zas ty nobby nick

      0 0
    • Nimrod  

      continental x-king protection, popřípadě race king protection, pokud bys snesl méně gripu

      0 0
    • petr943  

      Já mám Schwalbe Thunder Burt na asfaltu super v terénu nic moc(prokluzují).

      0 0
    • noober  

      Děkuji za reakce – může mi někdo (nejlépe z vlastní zkušenosti) říct, jestli je velkej rozdíl pocitově při jízde na Performance a Evo verzi u Schwalbe? Četl jsem o tom přímo na stránce Schwalbe, ale nedokážu posoudit, jestli ten rozdíl je zásadní, jelikož jsem obě nejel – díky za každou radu ;)

      0 0
      • Wojtik123  

        pocitově to skoro nepoznáš. měl jsem obyč a pak eva že bych z toho byl něak odvařenej… Maxis měl kdysi hrozné pláště a nikdy by mě nenapadlo že na nich budu znova jezdit. Posun vpřed je nehoráznej. U tvojeho využití ti moc asi neporadím s modelem a kouknul bych po těch maxisech. Schvalbe jsem vozil 5let a ted litam na maxisech a je to upe jinej pocit! continentaly jsou dobré ale jdou rychle do hajzlu!

        0 0
        • Nimrod  

          které conti jdou rychle do hajzlu?

          0 0
          • Wojtik123  

            Race king. Ani mic nedržel. Vim že jsem pak nahoil racingralph a nechapal jsem.. Pak jsem dlouho jezdil na ralpheh a nahodil jsem ty maxxisy a ocitl jsem se v jiné dimenzi! :-)

            0 0
          • Wojtik123  

            Race king. Ani mic nedržel. Vim že jsem pak nahoil racingralph a nechapal jsem.. Pak jsem dlouho jezdil na ralpheh a nahodil jsem ty maxxisy a ocitl jsem se v jiné dimenzi! :-)

            0 0
            • Nimrod  

              a jakou že jsi měl verzi?

              0 0
            • scret  

              jj, tusim ze rychlej turista by mohl vypravet kolik ze nic nevydrzej ty RK:))) pamatuju si, ze na nich najel nejaky uplne sileny cislo… nekde je tu fotka…

              0 0
              • Nimrod  

                tak tak. já mám na x-kingách protection na zadnim kole najeto přes 10 tkm a furt tam nějaký figury jsou. milá má rk protection, má na něm odhadem 3 tkm a je skoro jak novej (ale je lehoučká). jestli měl ale dotyčný obyčejnou směs, tak je to možný, ale to si pak nemá pořizovat blbosti :-)

                0 0
      • Jirka24x  

        pokud se nepletu tak EVO jsou na notubes a maji vyžší patku . ve předu mam obyč a vzadu EVO oboje rocket ron rozdil nepoznam.

        ale jak říkam na asfaltu jedou luxusne ! když jedu do prace mam prumernou 22–25 km/h určitě se knim vratím až je sjedu !

        0 0
    • Mysee  

      Schwalbe RacingRalph/Roc­ketRon – příliš nevydrží, super odvalují

      Conti Xking/Raceking – univerzál, vydrží více než Schwalbe, vyšší cena

      Ikony – vydrží podstatně více, nižší cena

      pak slušný a levný univerzál jak psal už někdo výše – Schwalbe Smart Sam

      Performence a Evo je vcelku velký rozdíl co se přilnavosti a odvalování týká, ale asi to nebude o tolik znát na 60 % asfaltu. Evo výrazně méně vydrží. A když tak brát určitě SnakeSkin.

      0 0
      • nomecz  

        jj Smart sam Evo nedrží skoro vůbec, ber určitě performace verzi v Snake skinu pokud něco lepšího tak Xkingy

        0 0
        • MlokCZ  

          Eh?

          Smart Sam Evo už více let neexistuje. Performance verze nikdy nemají snake skin boky a Smart sam se ve snake skin verzi se vůbec nevyrábí. Tedy naprosto nechápu, co jsi tím chtěl říct.

          A pokud jde o ty ostatní pláště, tak performance verze drží vždy o něco hůře než Evo a současně i o něco hůře jede, ale není to nic drastického.

          Performance verze má ale odolnější běhoun než Evo verze (a to i než snake skin varianta) a to je také velmi důležité.

          0 0
          • novas752  

            Přijde mi, že performance naopak jede líp, protože má tvrdší směs. A taky víc vydrží, ale bývá těžší a nedrží tolik v terénu.

            0 0
            • MlokCZ  

              To mi v praxi nepřišlo, před pár lety byla původní Evo verze shodná s dnešní performance a na tom jsem odjezdil hodně.

              A měření také ukazuje, že je performance pomalejší. Výdrž lepší o něco je.

              0 0
    • TheJD  

      Smart Sam v performance verzi. Vydrzi ti hodne dlouho, pokud ho nezrusis.

      0 0
    • MlokCZ  

      Evo x performance verze si musíš vybrat dle toho, co je pro tebe důležitější.

      Evo verze lépe jedou i lépe drží, ale není to zase tak velký rozdíl.

      U Evo verze bych bral snake skin, zvlášť pokud bys to jezdil bez duší. Lite skin verze má papírové boky (nic nevydrží a k tomu se blbě zatěsňují). Obě verze (lite skin i snake skin) mají ovšem málo odolný běhoun s tím, že u Lite skin je to ještě o chlup horší.

      Tady je výhoda performance verze, ta má běhoun odolnější.

      Na tolik asfaltu NN určitě ne, ty rovnou vyřaď. Klidně vem RaR/RaR, případně RoR/RaR.

      Pak je tu Thunder Burt, ten jede opravdu hodně dobře a o dost lépe než RaR, ale výdrž žádný zázrak. Mě ale třeba celkem vydrží, já ale nikdy neměl problém s životností vzorku u Schwalbe. Já vždy stejně dříve zruším plášť na běhounu (tedy vždy zadní, u předního tenhle problém nemám). Už jsem zrušil 4 kousky. A z toho 2× vůbec netuším o co, to bylo zcela mimo náročnější terén a nic jsem nezaregistroval.

      Smart sam, který tu více lidí doporučuje, tak za mě určitě ne. Ten je kombinací nejede a nedrží (třeba RaR jede i drží o něco lépe než Smart sam). Jediná výhoda Smart samu je, že opravdu hodně dlouho vydrží.

      Pokud bys chtěl odolnější běhoun a současně aby to dobře jelo, tak protection Contíky, na tolik asfaltu klidně RK/RK. RK i v protection verzi je rychlejší než RaR a jen o chlup pomalejší než Thunder Burt.

      Nečekej ale u RK žádný extra grip, drží o něco hůře než RaR.

      A pak tu máme prolínání tmelu u Schwalbe na běhounu a to platí i pro snake skin verzi. Kupodivu performance verze i když není oficiálně TLR, tak je na tom v tomhle ohledu lépe. Zase snake skin verze se dobře zatěsňuje, těsní většinou i bez tmelu.

      U Contíků pak protection nemá problém s prolínáním tmelu, ale pro změnu se déle zatěsňuje (ale nic problematického typu jako Lite skin Schwalbe).

      0 0
      • MichalHK  

        Mloku, máš zkušenosti s novými Contíky RK protection 2016? Dříve jsem je jezdil, ale poté mi dva nové kusy silně házely a u dalších dvou mi bouchla patka. Jezdím bezduše. Nyní jezdím Thunderburt Snakeskin a chtěl bych něco trochu více odolného, ale zároveň aby to dobře jelo.

        0 0
        • MlokCZ  

          V utery jsem nahodil na HT 29 2,2 RK/RK prot. 2015 a na fulla 29 2,4 XK/2,2 RK prot. 2016. RK nehazi ani malinko ani jeden (tedy ani 2016). XK 2016 nepatrne, ale hodne malo. Schwalbe hazi casto mnohem vic.

          S patkou jsem u Contiku nemel problem nikdy. Ten 2016 RK byl o chlup sirsi a akorat vysel stejne siroky jako ten o rozmet vetsi XK.

          0 0
    • Paja  

      Dozadu RaR performance.

      0 0
    • jecnak  

      Pokud chces univerzal co vydrzi, tak Geax Saguaro. Pripadne pokud jezdis bez duse tak TNT verzi tehoz, nebo kdybys chtel vyslovene rychly plast, tak Python. V TLR verzi se 128tpi je to velmi rychly plast, ktery pri spravne nizkem tlaku i dobre drzi a vydrzi.

      0 0
    • Loner  

      Vzhledem k tvým turistickým požadavkům klidně vyber Smart Sama, ser na to, zda Performance nebo ne, je to držák za rozumnou cenu, nekupuj „zaručeně“ vynikající pláště za víc než tisícovku, které prořízneš o první šutr a jejich už z výroby miniaturní figury sjedeš na zadním po pár stovkách. Jsou tady borci, u nichž v jednom příspěvku jsem napočítal 8 obutí, které „v poslední době“ vozili.

      0 0
      • nomecz  

        Tak tak radeji si tam dej plast na kterem si v prvnim vetsim sjezdu nameles hubu … dat si SS v zakladni verzi po tom co jezdim s NN tak skoncim na prvni lesni ceste s rozbytym nosem holt to bud jede a neubyva nebo nejede a drzi a nebo nejakej pomer mezi tim

        0 0
      • MlokCZ  

        A kolik jsi z těch „zaručeně“ vynikajících plášťů jezdil ty? Dle toho co píšeš, tak asi žádný, protože z toho co jsi napsal nemá s realitou společného vůbec nic. Představ si, že při více kolech (3 biky dříve, teď 2) a zkoušení více plášťů lze za posledních několik let jezdit ne 8 obutí, ale daleko více.

        Miniaturné figury: Zmiňovaný Thunder Burt vydrží naopak poměrně hodně, žádné sjetí po pár stovkách kilometrů (po 3tis. km na TB odhaduju nájezd kolem 4–4,5tis. km při zhruba stejných 60% asfaltech jako bude mít on, což není o tolik horší než SS). A zas tak málo odolný také není. TB jsem konkrétně zatím nezrušil žádný. Něco slušných šutrů v tom už také bylo.

        A pokud chce odolnost, tak Smart Sam není nijak moc odolný, běhoun je o chlup lepší než RaR a TB, boky zase má SS daleko papírovější.

        Když vezme RK protection, tak ten bude mohem odolnější než Smart Sam (na běhounu i na bokách) a k tomu pojede daleko lépe (a to opravdu o hodně). A životnost RK je slušná, i když SS vydrží o malinko více (ale rozdíl není velký).

        A co jsi chtěl říct tím, ať vezme SS ať už v performance verzi nebo ne? Kdybys pláště sledoval, tak bys zjistil, že SS se už několik let v jiné než performance verzi vůbec nevyrábí…

        PS: Na SS mám najeto cca 10tis. km a to právě na shodné verzi jako se teď prodává. Jezdil jsem to sice už před lety, ale tenkrát EVO verze byla totožná se současně prodávanou performance (v době těsně před tím než SS Evo dostal trojsměs a měl také v EVO dvojsměs). EVO verze přešli na trojsměs a performance zůstali u té původní dvojsměsi.

        Tenkrát ale ještě nebyly ty daleko lepší alternativy jako teď.

        0 0
        • MlokCZ  

          A ještě k odolnosti Smart Samů. Jezdil jsem je nejdříve v té stejné verzi, co se teď prodává. A měl defektů hodně. Je tedy pravda, že tenkrát jsem ještě vozil duše.

          A přešel jsem kvůli defektům na alpencross verzi, která byla o dost odolnější a u té už jsem měl defektů minimum. Ta ale dnes stejně už neexistuje.

          0 0
        • Loner  

          Jo, máš pravdu, moc jsem jich naštěstí nejezdil, výzkumák na pláště neřídím, grafy přilnavosti, točivosti, odolnosti a nevím ještě čeho nesleduji, od kterého roku výroby se na boku kterého pláště objevil magický potisk PERFORMANCE či EVO taky nevnímám. Myslel jsem, že vzhledem k charakteru požadavků NOOBERA, které se shodují z velké části s profilem krajináře s vyšším nájezdem, mohu snad konkrétně tazateli – ne všem – poradit z vlastní praxe.

          Na SmartSamech apod. mám najeto pěkných pár desítek tisíc převážně bezbolestných km po lesních cestách a hřebenovkách všeho pro mne ještě jetelného charakteru. Jediné, co jsem možná pochybil, že jsem měl snad použít formulaci Smart Sama nebo něco podobného s rozumným poměrem cena/výkon; výdrž. Odkazovat tazatele např. na Thunder Burt… no nevím, zda cena nad litr vyváží jeho přednosti.

          Howgh – definitivně v tomto vláknu.

          0 0
    • noober  

      Podle dostupnosti seberu tedy asi ten Thunder Burt, RaRa Evo Snake Skin nebo X-king od contiku – díky za všechny reakce a rady.

      0 0
      • Jirka24x  

        Tak to ti moc neporadili když ve finále myslíš na thunferburt a jezdis 60% asfalt. Kup něco jak ty Smart samy nebo maxis crosmark, něco co má uprostřed vzorek. Thunferburt je do lehkého terénu a spíš tak na sucho stejně tak rocket Ron. Pokud jezdis asfalt a vyhybas se většímu terénu klidně Smart samy Vem.

        0 0
        • MlokCZ  

          Kolik jsi toho na ThunderBurtech na asfaltu odjezdil?

          Thunder Burt je v rámci bikových plášťů jeden z nejlepších (možná i nejlepší) plášť na asfalt. Mnohem lepší než SS:

          • TB je mnohem rychlejší než SS, na SS to akorát vůbec nepojede
          • TB se na asfaltu chová mnohem lépe díky nízkému vzorku, SS se chováním na asfaltu sice dá, ale na TB ztrácí hodně
          • v terénu pak SS nepodrží lépe

          Smart Sam akorát déle vydrží, takže se na něm bude akorát déle trápit. Přitom TB nemá vůbec tak špatnou výdrž díky tomu jak je vzorek hustý. Vydrží mi při hodně asfaltu více než RaR a oproti SS to není zase o tolik horší (i když samozřejmě SS vydrží déle).

          SS v aktuálně prodávané verzi mi dával 5tis. km+. TB jsem ještě žádný nesjel, mám na nich na jezdivých trasách (hodně asfaltu) najeto cca 3tis. km a ještě na výměnu není. Ale těch 5tis.+ už nedá, když měním včas a nesjíždím Schwalbe do mrtě (to jinak zcela ztratí vlastnosti).

          0 0
          • Jirka24x  

            Takže ti TB vydrželi 3000 ? To je dobrý to beru zpět. Já slyšel od kolegů z práce ze to ubývá před očima na asfaltu. A ani bych se tomu nedivil vzhledem k tomu malýmu vzorku.tak ať dá pak vědět jak to vydrželo.

            0 0
            • MlokCZ  

              Každému vydrží pláště jinak. Mně vždy vydržely všechny pláště spíše nadprůměrně dlouho. Ale srovnávám pro moje ježdění mezi sebou.

              TB mi vydrží určitě déle, ještě nejsou sjeté. A já měním Schwalbe vždy brzo, žádné ježdění vzorku do mrtě kdy už nemá žádné vlastnosti. 3tis. už na nich mám, přesné číslo můžu jen odhadovat a hned nezjistím, když jsem tenhle týden nahodil na HTčko místo nich RK protection.

              Na dvousměsových SS (jako je současná verze) jsem dával 5tis. km+, takže tam to bylo ještě více. 5tis. km už by ty TB nedaly, odhaduju, že ještě 1000km dají, ale 2000km+ už ne.

              TB mi v každém případě vydrží o chlup déle než RaR. RK mi vydržel na asfaltu možná ještě více, tam je to dané tím, že Contíky s black chili je možné měnit o dost déle (nemají jinou vrchní směs, která když se sjede, tak ztratí vlastnosti jako Evo Schwalbe, takže se nemění tak brzy).

              Já měl hodně let HTčko s pevnou vidlicí a právě jako asfaltový speciál (ale s tím, že i tak 40–50% jiný jezdivý povrch a sem tam, cca 5% i opravdu pořádný terén).

              Takže jsem více let hledal ideální plášť na hodně asfaltu. Měl jsem tam nějaký čas i zcela sliky Supermoto. Ty ale nefungovaly pořádně bez duší a s dušemi nejely lépe než TB nebo RK bez duší, tak jsem je zase opustil.

              Teď mám od loňského září na HTčku zpět odpruženou vidlici, takže terénu zase je o trochu více a i nějaká část pořádných šutrů (i když pořád třeba jen 10% maximálně), tak chci mít zase opravdu jistotu odolnosti pláště. Proto jsem přešel zpět na RK protection (které jsem už dříve jezdil).

              A ještě mi na Schwalbe postupně více a více štve to prolínání tmelu. Ty TB sice po 3tis. km sice ještě nejsou na výměnu, ale už na nich prolíná tmel poměrně hodně.

              A ubývá na asfaltu je urband legend. Bikové pláště na asfaltu rozhodně nemizí nijak extra rychle. Je spousta typů terénu, kde mizí mnohem rychleji než na asfaltu.

              Na HTčku, kde mám už hodně let najeto hodně asfaltu mi naopak vždy vydrží pláště o trošku déle než na fullu, kde mám více terénu (srovnávám totožné pláště, i na fullu jsem na zadním hodně vozil třeba RaR, který jsem na HTčku jezdil hodně).

              A postupně jsem pro těch cca 50–60% asfaltu šel cestou:

              • nejdříve RaR, když ještě nebyly třeba TB, navíc to bylo na 26", kde má RaR menší mezery ve vzorku ve směru rotace než na 29"
              • na 29" pak nejprve také RaR; na 29" ale RaR na asfaltu horší než na 26" z důvodu, že mají větší mezeru mezi špunty na běhounu ve směru otáčení (takže se o něco hůře chovají na asfaltu a více vibrují než u 26")
              • pak nějaký čas RK protection, který byl o něco rychlejší než RaR, ale na celopevňáku mi vadila trochu ta tuhá kostra a horší pohodlí (s odpruženou co tam mám teď se to už ztrácí a rozdíl není skoro znát)
              • pak přišly TB, ještě o malý chlup rychlejší než RK a první bikový plášť, který na asfaltu ani trochu nevybruje, jede na něm nejrychleji ze všech plášťů co jsem kdy jezdil a přitom se díky nízkému vzorku i nejlépe chová (žádné žvýkání figur)
              • teď jsem kvůli jistotě odolnosti vracím k RK protection z důvodu, že bude více terénu a navíc chci mít na obou kolech stejný zadní plášť pro návyk stejného chování (na fullu jsem dával 29" XK 2,4/RK 2,2" oba protection), tu větší odolnost potřebuju hlavně na fullu (kde jsem naposledy před tou výměnou tenhle týden měl RoR/RaR snake skin)

              Na hodně asfaltu a žádný pořádný terén jsem z nových plášťů nevyzkoušel pouze Big One, což je nástupce Super moto. To bude podle mě nejrychlejší objemný plášť současnosti a jede ještě znatelně lépe než TB, ale už v testu odolnosti nevyšel nijak moc dobře a i pro malé procento pořádného terénu to určitě není. Narozdíl od Supermoto je ale už ve snake skin verzi, tedy bude fungovat dobře bez duší.

              0 0
              • MlokCZ  

                A ještě doplním jednu vlastnost a to zatáčky na asfaltu. Tam platí obecně:

                • čím vyšší boční vzorek, tím hůře a může to být až opravdu velmi mizerné chování
                • řídký boční vzorek je také horší, pokud je přitom hodně nízký, tak to už moc nevadí
                • čím kulatější profil pláště, tím lépe

                A konkrétně z praxe:

                • jednoznačně nejlepší jsou slicky a byly tedy Supermoto
                • RK má hustý a nižší boční vzorek (2,5mm) a k tomu hezky kulatý profil, považuju ho za nejlepší v zatáčkách na asfaltu z XC plášťů
                • TB je také slušný, protože boční vzorek má hodně omezený
                • RaR už je znatelně horší v zatáčkách (4mm boční vzorek), odjel jsem na nich sice čistě asfaltové akce na Korsice a Sardinii, kde bylo hodně dlouhých sjezdů k moři, ale už to nebylo do sjezdů ono
                • Smart Sam ještě horší než RaR
                0 0
              • nomecz  

                můžu se zeptat co na tom fullu jezdíš za terén ? má to nějakej rozumnej grip? nějak si to na trail biku nedovedu představit.

                Vozím na HT MKIIrs/XKrs 2,2 taže z tvého pohledu asi hrozné kotvy ale v lese fajn.

                Ještě si dokážu představit teď na suchu XK/XK ale to bych v nějakých prudších technických sjezdech asi dost cvakal pulkama

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jezdil jsem na fullu od xk/rk az po Hans Dampf trail/pace a porad to same. Jezdim z 95% za sucha. A v pripade terenejsich plastu to jde jezdit trochu agresivneji, ale nemam problem ani na tech jezdivejsich variantach. Hlavne tech useku, kde ocenim poradny grip je na trase prilis malo, zejmena na Plzensku. Na dovolene v horach je to lepsi, to mozna zase dam neco terenejsiho.

                  A priklady co jezdim:

                  • Zelezna Ruda – Plzen. Vyjet na Pancir a pak po cervene az do Plzne, to by se za sucha dalo i klidne na RK/RK
                  • Jizerky z Cerne studnice po cervene po hrebeni do Tanvaldu nebo odbocit po zlute na sever smerem na T. Spicak
                  • zelena na SZ z Tanvaldskeho Spicaku

                  a spousta dalsich.

                  Pokud na neco technicky nemam, tak mi plaste s lepsim gripem stejne nezachrani.

                  Samozrejme za mokra jsou ty jezdive plaste uz hodne spatne. To ale temer nejezdim, za mokra si radeji dam jezdivou trasu na HT klidne zcela bez opravdu terenu.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Jinak treba Jizerky ze Smrku smerem na Stog I., tam je neco pres 1km sutru. Nic extra narocneho to sice neni, ale nebyl zadny problem to projet na celopevnaku s RaR/RaR. Samozrejme zase za sucha.

                    Problem neni ani tak grip jako odolnost nekterych XC slupek, proto zase vracim protection verze. Ty jsou na muj styl jizdy uz odolne dost i pro fulla.

                    0 0
                  • nomecz  

                    jo tak v tom pripade chapu, ja zas s blatem problem nemam spis naopak.

                    sem si nejak nedovedl predstavit to jizdu na RK :-)

                    0 0
          • archibalda  

            potvrzuji výše napsané, jezdím TB už druhou sadu a co se použití na asfaltu a polních cestách týká tak nemá konkurenci , výdrž? cca 3000 km a asi by ještě 500 dal, ale nemám ve zvyku jezdit pláště do mrtva, takže tak, nejhorší jsou informace od lidí , kteří to vše jen slyšeli

            0 0
      • MlokCZ  

        Ten X-king z toho vyškrtni. U Contíku na tolik asfaltu určitě Race king.

        0 0
        • tydytek  

          Je x-king nějak výrazně pomalejší než race king?

          Případně porovnání s racing ralphem?

          Díky.

          0 0
          • MlokCZ  

            Ano. RK rychlejsi nez RaR a RaR je pak zase rychlejsi nez XK. Schvalne jsem ted na fulla daval RK dozadu. XK/XK jsem predtim jezdil na 26" fullu. XK je ale zase i vzadu o dost jistejsi nez RK. Jak vyjezdy, tak brzdeni v terenu.

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 1
    • oddie  

      Přiživím se na tématu. Zvažuju nové obutí na Dahona – 26", pevná vidle, na nenáročné použití asfalt, polní, lesní cesty, žádný velký terén (na to je jiné kolo), rád bych, aby to to v rámci možností trochu tlumilo, slušně jelo a málo vážilo. Cena není rozhodující. Současné pláště jsou nějaké asi 1,9 šířka, takže něco okolo těch 2,0 je asi odpovídající, víc nemá smysl.

      Co na to? Aby to v té 26" taky ještě bylo dostupné… Race King se třeba dá sehnat. Nebo něco jiného?

      0 0
    • Treglis  

      Ahoj, zneuziji toto tema na podobny dotaz. Na novem kole mam Specialized Ground Control Sport 27,5×2.3, nafouknuto na cca 3bary (max doporucena 3.4 bary). V terenu uplne bez problemu, ale na asfaltu to „netahne“. Ve srovnani s predchozim kolem s Maxxis Ranchero 26×2.0 se do toho musim na techto novych plastich i na rovince vic opirat a je i znat, ze ma kolo tendenci rychleji zpomalovat. Vzhledem k tomu, ze jezdim zhruba stejne jako koleguv prvni dotaz, tedy 60/40 silnice/lehci, stredni teren, zadne skaly, skoky, prudke sjezdy, uvazuji o jinem obuti.

      Chtel bych se tedy zeptat vas zkusenejsich, zda by uzsi plaste mohli zlepsit nejak zasadne jizdni vlastnosti na asfaltu a zda konkretne bych napriklad dosahl kyzeneho zlepseni s Maxxis Crossmark 27.5×2.1.

      Dekuji predem za reakce.

      0 0
      • tydytek  

        Ty Maxxisy neznám, ale na podobný použití mám dobrý zkušenosti s Race King s black chilli směsí (race sport verze).

        Na asfaltu hodně rychlý, mají „předvídatelný“ chování, nikde to neustřelí jen tak z ničeho nic.

        Do lehčího terénu taky dobrý, ale na žádný velký prasení.. Na mokru v terénu už to ale žádná hitparáda není.

        0 0
    • motacek  

      Zdar,

      Snad se mi podaří oživit toto téma a vyždímat z vás drahocenné informace.

      Na mém zadnim plášti xking rs 29×2.40 se pomalu začínají vytrácet kulisy a je potřeba jej něčím nahradit. Napadl mě xking ve verzi protection (pokud to má vůbec nějaký význam) a nebo maxis minion ss (ten je ale jen v šířce 2.30 a i tak váží neskutečný 1170g).

      Nechci žádný agresivní plášť, jezdim i dost po silnici a zbytek jsou flow traily – rychleby, jedovnice apod.

      Bohužel se mi nepodařilo vhodného adepta, cena nerozhoduje, ale chtěl bych zachovat rozměry, hmotnost a nějaký kompromis ve vzorku. Díky za vaše rady.

      0 0
      • Pain  

        Minion SS jsem ted daval dozadu, sice na 27,5 kola ale jede paradne.Presuny po asfaltu žadnej problem.V terenu vali jedna radost a v zatackach drží.Vepredu mam HR ll 2,4 sirka 3 C smes a taky spokojenost.Byl jsem překvapenej že to valí i když prejizdim nekde po silnici.Myslim že tuhle kombinaci budu nejakej čas jezdit.Jo a dost me prekvapiło ze plaste vubec nehuci na asfaltu:-))kdyz jsem vozil Sch.Nobby Nic tak to byl hukot solidni.Ale vylozene na asfalt ta kombinace neni.

        0 0
      • nomecz  

        Podivej se na specialized ground control , taky sem menil za xkinga rs 2,4 a jede to skoro stejne a drzi mnohem lepe

        0 0
      • scota  

        Ardent Exo Protection

        0 0
        • motacek  

          Ardent už mi dle vzorku připadne dost do terénu, ta váha mluví za vše

          0 0
          • scota  

            Ardent má náběžné hrany středních figur sražené, aby to lépe jelo. Navíc se dobře čistí díky uspořádání figur do šípu.

            0 0
      • motacek  

        Ještě jsem našel tyto dvě varianty:

        Maxxis ikon 29×2.35

        Maxxis ardent race 29×2.35

        Bohužel jsem ani jeden nikdy naživo neviděl, ale vypadají na podobné jezdeni jako conti xking.

        0 0
        • nomecz  

          tak hlavne si musis ujasnit co chces

          aby to jelo lepe nebo vice drzelo nebo bylo tak nejak nastejno?

          bezduse ano nebo ne ?

          defektils na tech conticich hodne ?

          moznosti je hodne

          0 0
          • motacek  

            Aby to minimálně stejne drželo na trailu, lépe to zas tak jet nemusí, ale vzhledem k tomu co jezdím bych se nechtěl vzdát malého valiveho odporu. Potřebuji aby to víc vydrželo, na těch xkingach se mi utrhavaji kulisy. Jezdim bezduše, defekty nemam.

            Osobně se přikláním k tomu ardentu race…

            0 0
        • hrota  

          Přidám trochu svých zkušeností. Jezdím od začátku roku Ikon 2,2 Exo , momentálně má najeto okolo 1k+ km, jezdím si zablbnout na Točnou a do okolních lesů, vzorek zatím v pohodě a to vážím cca 110kg, subjektivně na asfaltu hodně záleží na tlaku, najít ten správný, jinač to moc nejede. Pár dní zpátky sem nasadil na předek ardent race, zatím sem spokojen, čas ukáže, jezdím bezduše.

          Minulý rok jsem jezdil kombinaci Conti MK II a X-kinga,obojí 2,2, duše. Popravdě, přijde mi, že drží stejně, nedefektím, oproti Maxxisům byly Conti celkem užovky, takže nevím jestli nebude Maxxis 2,35 trochu overkill.

          0 0
    • Fazzy  

      Ahoj, vidim, ze se to tu resilo milionkrat, ale musim se zeptat znovu. Travim na mtb vetsinu casu na asfaltu a snazim se tam jezdit co nejrychleji a nejefektivneji, takze bych rad presel na nejakej rychlej plast. Moc se mi libi Schwalbe TB ale docela me desi jak vsude vsichni strasi s defektama. Druhou variantu vidim v Conti RK. Tudiz pokud mi nekdo dokaze poradit – trpi Conti na prupichy a defekty opravdu o tolik min nez Schwalbe? A je Schwalbe opravdu o tolik rychlejsi, aby stalo za to ho vzit i s ohledem na vyssi riziko defektu? ..jinak neresim trakci.. diky

      0 0
      • MlokCZ  

        U Contíků pro větší odolnost musíš vzít protection (race sport je na tom ještě hůře než TB) a tím hlavně získáš extra tuhou kostru, takže je daleko méně pohodlný a i přes mírně větší vzorek nedrží lépe než TB. A rychlostně se to moc neliší, TB je o chlup rychlejší. TB navíc ani trochu nevibruje na pěkném asfaltu (RK trochu ano).

        A nevím kde kdo straší defektama u TB. Mám na TB už skoro 10tis. km bez jediného defektu, který bych musel řešit (tím myslím ani nikdy jsem nemusel dofukovat, tedy ani větší ztráta tlaku při zacelení defektu tmelem, takže byl maximálně minidefekt, který jsem ani nezaznamenal).

        A oproti tomu u RaR už jsem 5× proříznul běhoun během cca 16tis. km.

        U RaR to ale bylo vše u starších kousků (všechno pacestar, ale ne poslední ročník). Těsně před přechodem na addix směsi došlo k navýšení hmotnosti u RaR a RoR, takže možná se tím nepatrně zvedla odolnost běhounu. U TB je hmotnost pořád stejná, tam se nenavyšovalo, takže možná na tom byl o chlup lépe.

        Z těch novějších mám jeden na zadním aktuálně nahozený, ale zatím bez defektu (ale jen cca 1500km),

        TB má v měření průpichu na bicyclerollin­gresistance hodnocení 8, RaR (ten starší, co jsem je řezal) 7.

        A nebo je to dané vzorkem. TB má sice nižší vzorek, ale daleko hustější. A u RaR jsem většinou říznul běhoun o ostrý kratičký klacek, který se vzpříčil o vzorek proti směru jízdy, takže pak to šlo plnou silou kolmo na běhoun (to bylo 3×). Jednou to byl šutr ve výjezdu a jednou vůbec netuším o co to bylo.

        U TB se díky nižšímu hustému vzorku takhle klacky proti směru jízdy nevzpřičují.

        A TB funguje bez duší lépe než protection RK, o RS RK ani nemluvě.

        0 0
        • Fazzy  

          Dekuji mockrat za vycerpavajici odpoved ;)

          0 0
        • kolond  

          Dnes jsem v lehce kamenitém sjezdu RaR EVO krásně prorazil uprostřed běhounu. Asi ostrý kámen. Ale plášť je už v podstatě bez vzorku, najeto asi 9 tisíc.

          Neříznul jsem zatím nikdy.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak ja to mel taky spis prorazene. Minimalne ty klacky urcite. Sutr ve vyjezdu musel byt spis riznuti. V kazdem pripade vzdy dira cca 4mm dlouha mezi spunty na hranici pobrani tmelem (nove dolity tmel z lahvicky co vozim sebou to dal ve 4 pripadech, tedy jen jednou ne a tenkrat jsem lahvicku jeste nemel a tmel v plasti to nedal).

            0 0
        • Jirry  

          1

          0 0
    • Jirry  

      Zdravím, po delší době bych rád oživil toto téma. Mám na MTB 29 pláště Hutchinson cobra 29×2,25. Teď budu jezdit převážně asfalt v poměru 75/25 a lehký terén, žádný extrém. Chtěl bych co nejrychlejší plástě na asfalt. Z diskuze jsem si vyčetl, že doporučujete TB a conti RK, bude to znatelný rozdíl oproti stávajícím pláštím? Jelikož je to stará diskuze, není na trhu ještě něco, co byste doporučili více než tyto 2 pláště, ve stejné cenové relaci?. Jezdím s duší, pokud bych chtěl jezdit bez duše, musel bych koupit jiné rafky? Děkuji.

      0 0
      •  

        g-one

        0 0
        • Jirry  

          Ten neni moc do mirneho terenu,ne?

          0 0
          • JFtryall  

            Uplne v pohode pouzitelnej do lehciho terenu a jede fakt paradne. Dulezity je neprehanet s tlakem a nevozit duse. Na predek klidne TB a je to fakt rychla kombinace bez problemu pouzitelna i do terenu, do nejakeho trailcentra typu NMNM uplne udealni. Na mokro to uplne neni, to bys musel jit s tlakem dost nizko.

            0 0
            •  

              Mě jede dobře i s dušema, je fakt že každý to s nimi nemusí umět :-))

              0 0
              • Jirry  

                A jakou mas sirku? Divam se a stoji cca 1700, to uz je 2× tolik jako TB..:-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  1700 určitě nestojí (tedy možná někde stojí, ale to je nesmyslná cenu za kterou to nikdo nekupuje).

                  Asi nejlevnější (prověřený eshop, kupoval jsem tam už vícekrát včetně zrovna G-one v době, kdy je nikdo jiný neměl ve 29×2,25")

                  https://r2-bike.com/…Skin-TL-Easy

                  a případně o malinko dražší, ale zase o malinko levnější poštovné (6E nebo při objednávce nad 250E zdarma)

                  https://www.bike24.com/1.php?…

                  TB se dá sehnat za 38,5E, takže rozdíl téměř žádný.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A jestli TB nebo G-one allround, případně kombinaci se nedá tak jednoznačně říct, už jsem to psal tady

                    https://www.bike-forum.cz/…e-speed-2-35#…

                    a stále mám nahozeno obojí, každé na jiném páru kol. Kombinace se mě osobně až tak nelíbí, ale samozřejmě možnost je to také dobrá.

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Různé šířky na bike různé k mání nejsou. Allround je ve 2,25", speed ve 2,35". O těch úzkých CX verzích bych na bike vůbec neuvažoval.

                  0 0
                  • Jirry  

                    https://plaste.heureka.cz/…x2_1-kevlar/

                    tady tento je co za plast? Pokud to chci prevazne na pevny povrch, neni lepsi zvolit 2–2,1 nez 2,25? Ten mam ted. Bude citelny rozdil v jizde oprotti tem mojim Huricanum? Ten horší grip u G-one jde znat i na polni ceste? Rychlostne na asfaltu je ten G-one o moc rychlejsi nez TB nebo je to jen pocitove? Moc děkuji.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To je ošizená performance verze, která má především jinou směs (hůře drží i hůře jede) a není TLR (možná bez duší použít jde taky, jak moc dobře netuším). A ještě navíc starší provedení, novější performance verze mají addix směs (co je ale přesně addix performance směs jsem zatím nikde neviděl, není to jako addix různé trojsměsi u EVO řady). TB ale asi nově už v performance verzi ani není (tedy minimálně ne oficiálně na stránkách Schwalbe, zatím jsem ale ani nikde neviděl nabízet nějako OEM verze).

                      Performance verze jsou samozřejmě také použitelné, ale pak už to ztrácí ten efekt opravdu extra rychlého pláště + možné problémy při použití bez duší.

                      Měření G-one vs TB není k mání. Bez měření nelze říct jaký je tam přesně rozdíl. Pokud budu měřit třeba časy na stejné trase (jako mám třeba stovky časů pro cestu do a z práce na stejné trase), tak stav organismu a jak zrovna se snažím jet rychle je násobně větší rozdíl než rozdíl u plášťů, takže tak se menší rozdíly typu TB vs G-one allround měřit opravdu nedají. I wattmetr by potřeboval opravdu dodržené přesně stejné podmínky a i tak by to bylo na hranici přesnosti měření. A teď už nevozím ani tepák (stejně ale jen s tepákem by to změřit také nešlo).

                      Hurricane je oproti plnohodnotné verzi TB (tedy ta dražší TLE co stojí kolem 1000Kč) výrazně pomalejší plášť. O G-one pak ani nemluvě.

                      Mimo opravdu terén s tím gripem G-one problém není vůbec i když je horší. V podstatě to vnímám jen ve výjezdech ze sedla (třeba šotolina nebo cokoliv co se trochu sype a už nedrží tolik). A není to o tom, že by G-one permanentně klouzal, ale musím si prostě dávat větší pozor kde mám těžiště než u TB (a tam kde na TB nehrábnu nikdy se mi to stávalo než jsem si začal dávat větší pozor).

                      A pak je to znát při ostrém brždění na takové povrchu.

                      Zatáčky nejezdím nijak moc agresivně, takže tam mi G-one nevadí, že drží o něco hůře než TB.

                      Naopak za sucha se dá i do opravdu terénu i na G-one i když tam je rozdíl už poměrně znát proti TB. Já za sucha jezdil sem tam opravdu terén i třeba na Super moto, oproti nim je G-one monohem lepší (také dané tím, že Super moto tenrktá nešlo pořádně nahodit bez duší, takže se to chovalo i díky duším ještě o něco hůře, i když jsem tam měl latexky).

                      Základ je jak psal JFtryall nevozit duše a foukat přiměřeně nízké tlaky. To je ale dobré nejen pro G-one, ale i pro TB.

                      Užší bych nevolil, to nepřinese nic. Tedy minimálně ne z mojeho pohledu. Rozdíl hmotností je malý a jen ten užší je potřeba více foukat. Rychlejší ten užší nebude vůbec.

                      Jediný smysl by měl ten užší na extra úzké ráfky.

                      0 0
                      • Jirry  

                        Děkuji, za info.Předtím jsem právě vybiral Huricany, ale já mám Hutchinson Cobra 29×2,5., zajímalo mě srovnání s mými stávajícími, ten Hurican mně tam skočil..:))

                        Ještě se zeptám, když teď jezdím s dušemi, co všechno je potřeba, abych mohl jezdit bez duší?

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak s Hutchinson Cobra 29×2,5 to ani nemá smysl srovnávat, to je rychlostně úplně jiná kategorie pláště.

                          0 0
                      • Paja  

                        Jen tradicni dovetek, Schwalbe performance i ty, ktere oficialne nebyly TLR, funguji bez dusi naprosto spolehlive.

                        0 0
                      • Pikaču  

                        Čau Mloku,

                        Na tvoje doporučení mam doma TB. Na kole jsem puvodne mel WTB Nano comp a sundal je jelikoz jsou tezky. Nyni jsem nasadil WTB Nano Race 29×2.1 s váhou 550gr( srejna jako u TB 2.1 TLE). Nemám zkusenosti jako ty ale me WTB Nank přijdou rychlejsi nez TB 2.1 Addix TLE.

                        A jelikož jsi v tomto oboru angažován můžu ti moje WTB Nano Comp 29×2.1 ( váha bohuzel 750gr) předat a můžeš porovnat. By me zajimala tvoje zkušenost. Jinak mi i p. Heinik z RB rikal ze jsou Nano rychlejsi nez TB.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Nano Race vs TB by bylo třeba měření nebo aspoň jízda s wattmetrem. Jen dle pocitů bych nikomu v takovém srovnání (moc blízké pláště na nějaké pocitové srovnání) nic nevěřil. A to myslím zcela nezávisle na tom o kterých bude říkat, že jsou rychlejší.

                          A co jsem dříve občas dělal srovnávací testy dle dojezdu (nebo rychlosti na konci sjezdu) z kopce (mírný kopec v závětří s nutnostní mnoha opakování pro každý plášť), tak na to už nemám čas (co mám děti).

                          Pro Nano Race jsem zatím nikdy nikde žádné měření neviděl.

                          Tady je změřeny WTB Ranger 29"

                          https://www.bike-magazin.de/…9-page4.html#…

                          a byl už ne úplně tak o málo pomalejší než RoR.

                          Nano Race budou rychlejší než Ranger, to je jasné, ale muselo by to být opravdu o hodně oproti Rangeru, aby se to vyšlo rychlejší než TB.

                          TB v nové addix speed směsi mi nepřijdou pomalejší než pacestar, ale zase je to něco, co jen dle pocitu opravdu objektivně nelze hodnotit (a to platí samozřejmě i pro mě).

                          Měření pro TB addix speed nejsou k mání a pro jiné modely Schwalbe s addix je více měření s různými výsledky. Jen v některých případech byly addix pomalejší než pacestar a některé ne.

                          Na bicyclerollin­gresistance dopadnlu z addix dobře (oproti pacestar) jen RoR lite skin. V tom odkazu na začátku příspěvku je ale třeba změřený RoR TLE a tam to dopadlo dobře oproti stejné verzi na bicyclerollin­gresistance.

                          Pro ty drobné rozdíly u nejrychlejší plášťů už to není zrovna ideální srovnávat dle měření na bubnu.

                          A zvlášť když to zatím pořád měří s duší. Chtělo by to měřit vše bez duší (vyhození duše se pro každý plášť projeví jiným snížením valivého odporu).

                          0 0
                          • JFtryall  

                            A WTB Race neni bezdusova varianta. S tim je potreba pocitat. Je to dost papirove, podobne jako Liteskin. Nano urcite spatne nejede, gravel varianta taky neni zla. Mereni je problem. Rozdily budou hodne male.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Pokud není dobře funční bezdušová verze, tak je to celé zabité. Já bych tedy nic podobného jako liteskin Schwalbe na bezduše nechtěl.

                              0 0
                            • Pikaču  

                              Jasne Race neni bezduse. To jezdim s light dusema. Jinak bezduse Nano je taky ale váží víc než tahle papírová Race.

                              0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • milan.v  

        Ještě doplním od Specialized Renegade, ten je ještě o malý kousek více zaměřený do rychla než Fast Trak. Já volit plášť na stejné účely, volím Renegade.

        0 0
        • Jirry  

          Děkuji a srovnání s G-one a TB? :)

          0 0
          • MlokCZ  

            U těch opravdu rychlých plášťů to už objektivně srovnat nikdo bez měření nemůže, rozdíly jsou už na to moc malé.

            S G-one asi nemá cenu srovnávat nic, to je podle mě nejrychlejší bikový plášť na trhu vůbec. A tím myslím i allround verzi. Oproti té bude rychlejší už jedině G-one speed.

            A teď to myslím i ve srovnání se spoustou turistických úplných slicků Schwalbe Kojak.

            Renegate jsem nejezdil, ale je k němu k mání měření. A je na tom také velmi dobře. Bohužel není k němu měření ze stejné metodiky jako TB, takže ty dva srovnat nejde.

            Renegate vyšel o malý chlup lépe než Rocket Ron.

            A když srovnám měření Renegate vs RoR a pak zase TB vs RoR (z jiné metodiky k mání), tak ve výsledku bude TB a Renegate na tom hodně podobně s minimálním rozdílem.

            0 0
    • petyn  

      Takovy univerzal si myslim, ze je i Specialized Fast Trak. Drzi i na mokru oproti TB. Ale na silnici na TB nema no, ale jede taky pekne.

      0 0
      • Jirry  

        Děkuji, mám to hlavně na jizdu po silnici, do práce a zpět a sem tam nejaký lehčí terén. Do terénu bych volil ty Hutchinsony co mám. Proto potřebuji něco rychlého hlavně na asfalt, zpevněný povrch..

        0 0
        • MlokCZ  

          Když budeš mít hodně asfaltu, tak bych bral do úvahy i jak moc daný plášť vibruje na asfaltu a jaký je pocit z jízdy po asfaltu. Já jsem na tom třeba dost citlivý a pak to kazí pocit z dobré jízdy, když je asfalt pěkný.

          G-one jednoznačně nejlepší pocit na asfaltu a nevibruje vůbec. Ani není znát náznak žvýkání figur v ostrém záběru v prudkém výjezdu na asfltu. Na hodně asfaltu bych tam prostě dal G-one.

          TB je také ještě ok a je to přesně hraniční plášť pro vibrace, kde je nevnímám na asfaltu vůbec. Celkový pocit o trochu horší na asfaltu (u G-one se přidá na asflatu výhoda hodně kulatého profilu a nižšího vzorku, takže i lepší pocit v zatáčkách), ve výjezdu na asfaltu při ostrém záběru začíná malý náznak žvýkání figur, ale ještě dobré.

          Od RaR a terénější pláště už to za mě není ono a už to začíná vibrovat a žvýkat figury při ostrém záběru ze sedla v kopci o něco více.

          Tedy zejména na zadním. Kombinace RaR přední a TB zadní je za mě poslední ještě parádní kombinace i pro asfalt.

          RoR je pak na zadním na asfaltu ještě mnohe horší než RaR a už ani na předním žádný zázrak.

          Jak je na tom ale třeba Renegate nemám tušení, ten jsem nejezdil.

          0 0
          • JFtryall  

            Renegade 2Bliss je na asfaltu ok a nedela hluk. Myslim si ale, ze je pomalejsi nez TB. Zase je ale pouzitelny dobre i pro mokro- mekka smes, solidni objem. Je to uz plnohodnotnej plast do terenu a ma velmi dobrou trakci a hlavne na predek je mnohem lepsi nez TB. Kombinaci TB-TB jel v NMNM treba Fumic na obou kolech, takze na sucho se da i do solidniho terenu. Pokud ale hlavne asfalt, tak G One je logicka volba. Allround verze prezije lehky teren dobre a na hladkem to leti. Videl jsem jak to davali treba na Short Track.

            0 0
            • Jirry  

              Moc diky a co se tyka zivotnosti, tak je na tom g-one jak s porovnanim s TB a tady tim renegade?

              0 0
              • JFtryall  

                Tezko rict. Renegade na zadnim celkem mizi, ale to je dan za dobrou smes. TB i G One by mely vydrzet pres 1500km, nekomu i o dost vic. Jsou to vrcholy nabidky, tam zivotnost neni hlavni priorita. Ale je to fakt individualni. Solidni a levnejsi alternativa je i Zefyros od Mitasu.

                0 0
                • embi  

                  Diky za tip na Zefyros! Jinak vzadu mam Maxxis Tread Lite.

                  0 0
                  • JFtryall  

                    To je hrozna uzovka. Treadlite je uz vylozene gravel pneu. :-) ale je za par korun. Zefyros je dobrej i na zavody, vydrzi hodne a na asfaltu neni spatnej. A hlavne ma vetsi objem, nez Treadlite a je mnohem pohodlnejsi a lepsi filtraci nerovnosti.

                    0 0
                    • embi  

                      Nojo, chybama se clovek uci, ale vylozene spatnej mi neprijde. Jinak mam X1700 s vnitrkem 22.5, tak jsem nechtel davat nejaky extra balony.

                      0 0
                      • JFtryall  

                        Urcite neni, ale citi se dobre hlavne na tvrdsim a kvalitnejsim povrchu.

                        0 0
                • Jirry  

                  Ten je na asfaltu taky dostatecne rychly?

                  0 0
                  • JFtryall  

                    Jo Zefyros je taky fajn rychly a je to celkem drzak. Odolnost na defekty je vysoka. Jinak tech 1500km beru jako plnohodnotny najezd i v terenu bez kompromisu. Ja taky rad dojizdim pneu az do smrti pak na asfaltu, dokud to jeste aspon trochu drzi a pak neni problem se pohybovat prave i kolem tech 4K. Zefyrose jsem dokazal sjet uplne napadrt bez defektu, mel kolem tech 4 tisic, ale hodne smyku! :-D

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Jen doplním to o dost víc, u mě to znamená pro TB 3,5–4tis. km na zadním s tím, že měním opravdu včas když zmizí prohlubně ve vzorku (tzn. cca po sjetí ani ne poloviny vzorku) a začne pak rychle ztrácet svoje vlastnosti.

                  U G-one allround zatím netuším, na těch mám jen pár set a vypadají jak nové. Ale odhaduju, že monžá dají i ještě více než TB, vzorek není o moc nižší a je o hodně hustěji.

                  0 0
                  • Jirry  

                    Ještě se zeptám na tyto pláště? Hlavně tady ny asfalt?

                    https://www.kupkolo.cz/…lar_z100267/?…

                    0 0
                    • JFtryall  

                      Race King je rychlostne srovnatelny s TB, akorat to chce vybrat bezdusovou verzi s odolnejsim bokem a ne ty zakladni kevlarove papiry.

                      0 0
                      • oddie  

                        Jak, srovnatelný? Tos mě moc nepotěšil, čekal jsem, že TB bude lepší :)

                        0 0
                        • JFtryall  

                          Nevim. Svoje mereni nemam. Race King i TB jsou plaste stejneho zamereni, sussi povrch, rychlejsi podklad. Obe pneu jsou pouzitelny na obe kola i do narocnejsiho terenu pro zkusenejsi jezdce. Ciste valivy odpor je srovnatelny a v realnych podminkach v podstate nemeritelny. Lehkym verzim bych se vyhnul kvuli netesnostem a mele odolnosti na proriznuti atd.

                          0 0
                        • Deathwing  

                          TB je o neco lepsi, ale ne zas o tolik

                          Nedavno jsem z kombinace RK/RK vymenil vzadu za TB. RK byl predchudce toho z odkazu zakladni kevlar, TB addix speed za dvojnasobnou cenu.

                          RK ma znatelne vetsi vzorek a na kvalitnim asfaltu je slyset jak huci, hmotnost 660 gramu, TB ma 619 gramu, je pohodlnejsi, snizil rany do sedla od nerovnosti v terenu (RK ma tuhou kostru).

                          Na fotce je TB 29*2,25 (ten mensi) a RK 29*2,20, oboje na rafku 23mm.

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          TB jede o maly chlup lepe nez stara verze RK protection. Rozdil ale minimalni. RK mel moc tuhou kostru, takze horsi pohodli i grip a jeste na asfaltu vibruje. A jeste hure tesnici patky.

                          I na RK protec. mam nekolik tisic km.

                          RK prot. je ovsem prepracovany. Patky uz dobre, protection kostra uz neni na behounu, ale jen bokach. Je tedy pohodlnejsi. Novou verzi jsem jeste nejel.

                          0 0
                          • oddie  

                            Já mám aktuálně Race King Performance 2,0 na 27,5 srandafullu, z nouzovky je nakonec kolo na min. sezónu, na orienťáky a lehčí terén. Tmeleno Notubes, chvilku trvalo, než se zatěsnily, teď už drží a na tenhle účel spokojenost, odjedou aspoň tuhle sezónu… Pro ženu mám na 26" přichystané TB TLE, chci je osadit už s Finish Linem, jinak na zamýšlenou 29 jsem měl přichystané RaRa, ale asi je pošlu do světa, stavba stejně jen tak nebude a příště koupím TB :)

                            0 0
                    • makimaki  

                      Koupil jsem je jako náhradu za Maxxis Aspen a musím říct, že jsem spokojený, jezdím ten asfalt/lehčí terén – podle mě subjektivně na suchu celkově lepší než Aspeny. Za tu cenu jsem spokojen, jezdím latexové duše, celkem to i jede.

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.