• krteček

    zatim se mi asi nevyplati kvuli nedostatku casu kupovat zvlast silnicni kolo, tak uvazuju nad provizornim resenim poridit si k memu Cube LTD Team druhy par kol  na asfalt… Jake plaste mi doporucite, aby to bylo co nejrychlejsi.­.vyslovene jen na vyjizdky po silnici, bez terenu…??

    0 0
    • roud  

      Furious Fred nafoukat na 5 barů a jede to jak sviň doporučuju :O) a da se s tim vjet i do lesa :O)

      0 0
      • krteček  

        slo by tam dat jeste neco tenci nez 2.0?? Nebo to az takovy vliv na rychlost mit nebude  a nema to smysl?.. Vyslovene by to bylo jen a jen  na asfalt..zadnej te­ren…

        0 0
        • roud  

          šlo dělaj se myslim i 1,5 dokonce možná i 1,2 pláště  něco podobnýho sem vozil ale s těma fredama se mi zdá že to jede mnohem líp… otázkou pak ej na jakej tlak ty pláště hustíš čím vyšší tlak tím líp se ti pojede a FFredy maj předepsanej 2,5–5 barů což je darda…

          0 0
          • MlokCZ  

            Kde si užší než 2,0 FF viděl? Standardně se užší určitě nedělají, minimálně Schwalbe na stránkách žádné užší nemá.

            5 barů mají povolených všechny dobré slicky ve stejné šířce jako jsou FF (tedy 2,0 šířka), tohle není žádná výhoda. A kvalitní užší slicky mají povolené tlaky výrazně vyšší.

            0 0
            • roud  

              nikde nepíšu o FF užších 2,0

              0 0
              • MlokCZ  

                Pak jsem to špatně pochopil. Jsem myslel, že tu šířku vztahuješ stále k FF, když on reagoval na doporučení FF.

                0 0
        • t29  

          Klidně i 26×1,5 – třeba levný Speed Cruiser. Akorát váží tolik, co dva Furious Fredy. Nebo dražší a trochu lehčí Marathon Racer.

          0 0
      • MlokCZ  

        FF jsou na asfalt nesmysl (na asfalt jsou rychlejší pláště, které současně vydrží mnohem déle než FF). Vjet do lesa se dá i na vhodnějších pláštích na silnici.

        0 0
        • roud  

          Hele ty znäš FF jen z obrázku co takhle se neplíst do něčeho o čem nic nevíš ? jezdils je ? nebo sliky nebo vůbec nakej pláš¡užší rozměru 2,25 mě připadá že ne tak nevim co tady plácáš jezdil sem jak uplny slicky tak teď FF a můžu ti říct že jedou jak sviň možná i nejlíp ze všech plášťů co sem na biku měl

          0 0
          • MlokCZ  

            Kdyby ses alespoň kouknul mně do profilu, tak bys viděl, že jezdím v tuhle chvíli Marathony Supreme. A úplných slicků kolem 1,5 jsem také dříve několik jezdil.

            Tak nám tedy vysvětli v čem je tedy ten FF na asfalt tak skvělý? Že by měl na asfaltu skvělou výdrž jako některé jiné slicky? Že by na asfaltu lépe držel díky bočnímu vzorky, který je na asfaltu vždy horší než dobrý slick?

            To, že na čistý asfalt je FF úplný nesmysl, to mi nikdo opravdu nevyvrátí.

             
            0 0
            • MlokCZ  

              I ten valivý odpor bude horší na asfaltu než u těch lepších slicků (zkusím dohledat o kolik je horší, FF jsou změřené jaký mají valivý odpor na povrchu typu asfalt, v rámci plášťů do terénu jsou na tom výborně, ale ve srovnání s dobrými slicky rozhodně ne). Tedy FF jsou horší na asfalt úplně ve všem.

              0 0
              • roud  

                viz dole

                0 0
              • scalar  

                Můžu potvrdit, jezdil jsem FF po asfaltu, pak jsem rychle zjistil, že je to blbost a přezul na Marathon Racery a rozdíl je propastný. Jsou prostě rychlé bikové pláště, které jsou na asfaltu trochu rychlejší než ostatní, ale pak jsou pláště čistě na asfalt, a ty jsou zase někde jinde…

                0 0
            • roud  

              Dokud se s nim neprojedeš nepochopíš rozdíl je třeba v tom jak jede oproti normálním plášťům např speedking supersonic se mi zvedla průměrka doslova o několik km za hodinu oproti předchozím slickům o šíří 1,5 to byl největší rozdíl co víč chceš za argument ? nebo třeba pohodlí ? guma 2,0 bude vždy pohodlnější než 1,5 nebo menší i při vysokym tlaku… větší jistota při brždění oproti sliku ? je toho spousta u FF sem zatim nenarazil na nevyhodu a ani na defekt ale nemam na nich najeto tolik abych moh defekty posuzovat to se ukáže časem… Rozhodně bych ale nepsal že FF sou na silnici blbost pořád je odsuzuješ jak na silnici tak do lesa ale myslim že kdyby ses na nich svez možná bys byl mile potěšen ale je to zas o tom kdo kde co a jak jezdí… to nemění nic na tom že FF doporučím i na silnici…

              0 0
              • MlokCZ  

                V lese by to bylo na debatu, tam pokud někdo chce riskovat defekty, proč ne. Tam budou držet lépe než třeba ty Supreme.

                Na asfaltu nic z toho neplatí. Držet lépe nebudou určitě. Ty totiž zase nejel žádný kvalitní slick typu Marathon Supreme, před pár lety takový plášť s kombinací vlastností co měl Supreme neexistoval a možná ani jiný teď není. Na asfaltu bude FF díky vzorky držet prostě hůře, pohodlí lepší nenabídne (to je vyrovnané, pláště stejné šířky). Odolnost nabídne o několik tříd horší než ty Supreme. Jediné co nabídne lepší je váha a to výrazně. Pokud někdo chce nižší váhu, sáhne po jiném slicku, třeba po těch Racerech.

                Větší jistota na asfaltu při brždění, to rozhodně FF nenabídne. Supreme jsou na asfaltu lepší držáky než UST RR. Vzorek na asfaltu je vždy k horšímu a větší jistotu nenabídne. Samozřejmě je ale třeba srovnávat pláště se srovnatelně držící směsí a stejnou šířkou.

                Oproti normálním plášťům do terénu rychlejší bude, to beru, to je i změřené (necelých 5W k dobru pro překonání valivého odporu pro rychlost 20km/h na tvrdém povrchu oproti dušovým RR 08). Oproti kvalitním slickům ani náhodou.

                Výdrž bude velmi bídná, proč si sjíždět FF na asfaltu nechápu. Výdrž ani u Marathonu Supreme, ani u FF nevím z praxe ani jeden. Dle Schwalbe bude u FF o několik tříd horší, v tomhle případě jim asi budeme muset věřit. Jde tu vycházet ale z výdrže třeba RR na asfaltu, u FF lepší těžko bude. U Marathonu Supreme bude o několik tříd lepší než u RR.

                Oproti Marathonům Supreme nebo jiným kvalitním slickům jsi neuvedl ani jednu výhodu, tam je pořád horší ve všem.

                0 0
                • roud  

                  Spousta teorie radim projeď se na nich pak uvidíš :O) kdo nejel nepochopí…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A co po tom projetí uvidím? Valivý odpor si můžu velmi slušně představit dle měření pro pevný povrch, které je objektivní a ne jen subjektivní dojmy (ze srovnání o kolik W potřebuje méně oproti RR). Takže tím mě na asfaltu překvapit opravdu nemůže.

                    Tím jak drží na asfaltu? Drží tam alespoň o třídu lépe než RR 08? Překvapí mě snad v zatáčkách, tím, že tam nebude vadit božní vzorek? A že snad na asfaltu může při použití špičkově držících směsích na obou pláštích lépe ten se vzorkem?

                    Opravdu mi nenapadá jediná vlastnost, kromě váhy, která by mohla na asfaltu být lepší oproti Supreme. Nebo snad opravdu chceš tvrdit, že v něčem jsou na asfaltu lepší? A potom konkrétně oproti těm Supreme v čem?

                    Já tady také nepíšu proklamace typu, kdo nejel Supreme nepochopí.

                    A v terénu, tam opravdu nemám potřebu je zkoušet. Tam potřebuju větší držáky (tím FF nezavrhuju v tomhle ohledu, to kompenzují rychlostí a volba držák/rychlost je na každém) a hlavně od UST zpět k dušovým už rozhodně přecházet nebudu.

                    Odolnost bych tam zkousnul u race guard verze, ta se mi zdá jako plně použitelný rychlý plášť a nic proti němu nemám, když někdo preferuje rychlost.

                    0 0
                    • roud  

                      zbytečná snaha :O( prostě teorie a praxe se mnohdy dost rozchází věřím že bys těma pláštěma byl mile překvapen zatím je tu na foru jen haníš a nikdys je neměl na kole to podle mě k rozřešení této debaty stačí možná se dostanem k tomu abysme ty pláště mohli otestovat v praxi oba a porovnat pak by ses možná divil (nebo třeba já to vyloučit nemůžu) že ten tvůj Supreme neni takovej zázrak za kterej ho máš…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Supreme ale nejsou žádná zázrak, tedy já je za žádný nemám.

                        Supreme jsou prostě jen slušné pláště pro jejich účel použití, tedy především asfalt a sem tam hodně lehký terének (i když pro třeba 25% terén/75% silnice bych už je asi nebral). A ani tam je pro všechny případy nedoporučuju a pro někoho budou lepší (třeba pro rychlejší jízdu pouze na asfaltu, s průměry ke 30ti.) jiné pláště (jak jsem i psal). A třeba do terénu bych nikomu Supreme neradil ani náhodou (sice to s tam s ním nějak jde, ale není to plášť určený primárně do terénu a na to je tu spousta lepších), tady raceguardová verze FF určitě bude lepší (pokud chce někdo něco rychlého do terénu).

                        A v terénu haním jedinou věc u FF a to odolnost, která ten plášť z mojeho pohledu úplně degraduju (ale je tu raceguard verze, která bude pravděpodobně v pohodě a proti té nic nemám a i jsem to pod tou fotkou psal). A i jsem psal, že pokud někdo chce to riziko defektů podstupovat, že jeho věc.

                        Ty tu ale chceš udělat z FF nejlepší plášť i pro asfalt, kam není vůbec určený.

                        A nevím, co máš pořád s tou teorií. Oba jsme jeli pouze jeden ze srovnávaných plášťů, já k tomu mám pak několik dalších prakticky zjištěných věcí podle který lze posoudit některé věci (tím myslím např. změřený valivý odpor FF x RR, kde vím, jak jedou Supreme x RR a mám představu co zhruba obnáší ten rozdíl mezi FF x RR, protože tu mám další pláště, které jsem dlouhodobě jezdil a které mají na asfaltu ten rozdíl stejný). Dále jsou některé věci zcela jasné jako výdrž (na tom jsme se snad schodli).

                        Jediná vlastnost, která tedy může být trošku sporná je jak sedí na asfaltu ty FF. K tomu se také můžem ale aspoň přibližně dobrat. Můžeme třeba oba srovnat jak sedí oproti některým plášťům, co jsme jezdili oba (třeba RR, který je FF aspoň trošku blízký, pokud si ho jezdil?). Nebude to zcela objektivní jako přímé srovnání, ale aspoň něco.

                        Ty ale nechceš uvést nic konkrétního v čem by měli být lepší na asfaltu než Supreme (o co tu v tomto vláknu jde) a aspoň něčím to podložit (když není přímé srovnání ani u me ani u tebe).

                        Srovnání na asfaltu v praxi ale stejně už tak jednoduché nebude a krátké možná nevyřeší skoro nic. Valivý odpor by chtělo mít změřený přesně (žádné někoho subjektivní dojmy), u FF připouštím, že se blížit valivým odporem k dobrým slickům budou (tedy budou jen o malinko horší), tedy rozdíl nebude velký a to se subjektivně hodně blbě hodnotí při krátkém projetí (zcela objektivně tohle nedokážu ani při dlouhodobém ježdění když rozdíl není velký, to už jsem si ověřil např. u SS x RR, kde jsem čekal, že u SS naměří valivý odpor o něco blíže k RR, než naměřený byl).

                        Dobře by šlo porovnat pouze ostré brždění, jak moc brzo se na mokru/suchu utrhne který do smyku. Tady opět vycházím ze srovnání Supreme x RR, můžeš k tomu napsat nějaké srovnání RR x FF.

                        Jak drží v zatáčce bych otestovat nedokázal. Se Supreme jsem se odvážil na takový náklon v zatáčkách na asfaltu jako s žádným pláštěm na biku předtím a drží. S RR už jsem měl v takových situacích problém a běžně se tedy tolik neodvažuju. Pokud by ale FF byl na tom výrazně lépe než RR v zatáčkách na asfaltu, tak to už neotestuju ani v v praxi při vyzkoušení, do většího náklonu se už stejně nedodvážím (abych si někde rozbil držku) ani s jedním z nich.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak jsem po delším hledání našel velmi zajímavý údaj pro srovnání a to jak je na tom RR UST 08 2,25 při stejných podmínkách jako FF. Že jsou UST na tom vždy lépe oproti dušové verzi, bylo prokázána objektivně mnoha měřeními, ale nečekal jsem že by UST verze mohla dohnat ten náskok, co FF mají oproti RR v dušové verzi. Samozřejmě FF UST by na tom byly zase lépe, ale ty nás pro srovnání teď nezajímají. Potřebuju jen něco referenčního pro srovnání s těmi Supreme.

                          A oni jsou na tom úplně stejně (FF dušové 19,9W, RR UST 08 19,8W), tady je to vytažené vše v jednom přehledu, mě test s RR UST 08 zatím ještě chyběl (mám tu jen dušové RR 08 v testu).

                          A přímého srovnání RR 08 UST x Marathony Supreme mám hodně a to i na stejném tlaku. Nedokážu říct, o kolik ty Supreme jedou lépe (jak jsem psal, přesný subjektivní srovnání je téměř nemožné), ale že jedou lépe je zcela jasné.

                          0 0
                • roud  

                  Jinak s tim že slick vydrží dýl souhlasím

                  0 0
              • Gorgov  

                To sou dobrý sračky tohleto :)

                0 0
            • Necris  

              A jaký je rozdíl mezi Fredem a CrossMarkem ? :D

              0 0
      • Lucke  

        doporučuji jen 4 bary:)

        0 0
        • MlokCZ  

          4 bary budou pro 2,25 verzi. 2,0 by měla mít opravdu 5 barů.

          0 0
    • MlokCZ  

      Já bych dal Marathony Racer nebo Marathony Supreme, dle toho, jaké máš priority jejich vlastností.

      Šířku bych volil dle požadavků na pohodlí a dle toho jak jezdíš rychle. Pokud po silnici jezdíš rychle, dejme tomu průměry 25km/h a vyšší a nevyžaduješ pohodlí, tak dej něco výrazně užšího. Pokud jezdíš výrazně pomaleji než průměry 25km/h, tak užší pláště nemají smysl, větší rychlost ti stejně nepřinesou.

      Supreme jsou lepší držáky, mají lepší ochranu proti defektům (např. i proti FF jsou nesrovnatelně odolnější) a mají slušnou výdrž. A jsou zatím jen v šířce 2". Tedy ideálně vhodné pro větší pohodlí a pro ty menší průměrné rychlosti s případným občasným vjetím do terénu třeba pro zkrácení.

      Pro ty větší průměrné rychlosti a jen na silnici, tam bych volil Racery, ty jsou v 26tce k mání v šířce 1,5.

      A pokud jezdíš opravdu rychle, průměry k 30km/h, do terénu opravdu nebudeš chtít vůbec nikdy a pohodlí tě nezajímá, tak vem ještě něco užšího než ty Racery, při takhle velkých průměrech to bude už znát ta šířka. Tady se nabízí např. Kojak v 1,35. Případně ještě nějaký užší slick jiných výrobců kolem šířky 1". V těch superúzkých ale nemám už přehled, tam neporadím, co je dobrého.

      0 0
      • Grinch  

        tak tady se taky vnorim…hele jesterko, taky si nemuzu stezovat na FF, letos sem na nich odjel Manitoua a muzu jenom rict ze:

        1/ silnice..naprosty komfort,odval,ak­celerace a oproti kombinaci NN a RR vetsi prumerka o cca 3–5 km/h

        2/lehky SUCHY teren..jedou dobre, zaber taky dobry, pri vetsim klopeni ztrata pocitu bezpeci, je citit ze ztraci cit a jistotu – klasika cesty v pohoide, rozbity cihly pocitove nic moc (ale bylo zpusobeno spis mym pocitem, pac sem mel nafoukano na 4,5–5, a obava o defekt)..nicmene cca 30km v kuse v terenu a pres sutry zvladly skvele

        3/vetsi teren..koreny, velke sutry atd..uklouzavaji, nemaji jistotu, blbost

        4/ silnice za mokra..pudem sebezachovy omezena rychlost v desti se silne namoklou vozovkou na 55km/h (sjezd z Hlinska pres Holetin) ale i tak pocit relativniho bezpeci (jistejsi najizdeni do zatacek a nepreklapeni)

        5/jakykoli teren za mokra a bahnity teren…v bahne se proklouzavaji v terenu je to o drzku..

         

        jinak dalsi vec…najeto cca 200km pri pomeru 60/40 procent silnice/teren vcetne manitoua..plaste sundany, vyprany a STALE BYLA VIDET GUMA PO SUNDANI Z FORMY! plaste naprosto neposkozeny, bez zjevnych znamek pouziti..to prosim pri vaze 297 predni a 305 zadni…

         

        nvm,mozna sem chytil jen dobry kusy ale rozhodne si nemylsim ze by to byl ausus…tot vse a Schwalbe rulezz

        0 0
        • MlokCZ  

          Nějak jsem celý tvůj příspěvek moc nepochopil, proč je v tomto vlákně.

          Tazatel chce pláště na 100% asfaltu. K čemu mu je srovnání, že jedou rychleji než NN/RR (což jedou, to nikdo nepopírá), k čemu mu je srovnání, jak se chovají v terénu, když chce jezdit na tom 100% asfalt.

          Silnice za mokra by bylo zajímavé srovnání s nějakým kvalitním slickem stejné šířky, třeba těmi zmiňovanými Marathony Supreme. Já mám aspoň srovnání RR x Marathony Supreme a ty Marathony jsou za sucha i mokra na asfaltu o třídu lepší držáky než FF. Náklon v zatáčkách konečně paráda bez vzorku s dobře držící směsí, na mokru ty Supreme ustály při testu mnohem ostřejší brždění než RR (oboje na stejných brzdách).

          A pokud jde o výdrž, tak tady se u těch kvalitních slicků pohybujeme úplně v jiných řádech, tedy by musely ty FF vydržet na asfaltu dejme tomu 4× tak déle než RR, aby se daly srovnávat. A hodnotit výdrž po 200km je tak trošku brzo. Já mám na těch Supreme tak 500km a také jsou k nerozeznání od nových a nic z toho zatím nevyvozuju (první zajímavé číslo vidím tak kolem 3tis., tam se bude dát začít něco na zadním posuzovat).

          Když bude mít někdo stejné srovnání z praxe s několika různými dobrými slicky (třeba s těmi Supreme nebo Racery) a to pro 100% asfaltu, tak sem s ním.

          0 0
    • RadoXC  

      Ak to má byť len na asfalt, potom bezkonkurenčne najlepší je Conti Ultra GatorSkin. Pre 26" sa robí len v šírke 1,125" a k tomu treba, samozrejme, užšiu dušu. Syn takto odjazdil vyše tisíc km a veľmi si pochvaľuje.

      0 0
    • jIrI___  

      Teď nedávno jsem si ze stejného důvodu pořídil Continental Sport Contact 1.6 a jede po silnici hodně dobře. Nemůžu ale srovnávat s jinýma slickama, protože tyhle jsou moje první. V zatáčkách drží perfektně a ani při brždění to není tak hrozné. Rozdíl oproti „normálním“ plášťům se vzorkem poznám hlavně při jízdě po rovině – rozšlapu to na takových 35km/h a pak se ta rychlost strašně jednoduše a téměř bez námahy udržuje. A navíc do nich jde s trochou šikovnosti narvat i tradiční duše 1,75–2,2'' nebo kolik to je. Tím pádem odpadl nákup dalších duší navíc. Takže po zhruba měsíci používání (každý den 7km do práce a zpět) jsem s nimi spokojený a myslím, že je využiju i na podzim a na jaře kdy se mi do terénu kvůli bahnu moc nechce :-)

      0 0
    • Raider  

      Takže Nejlepší plášt na silnici je jaky??? :O)

      Schwalbe Marathon Supreme

      Schwalbe Furious Fred

      SCHWALBE SPEED CRUISER

      SCHWALBE MARATHON RACER

      Continental Sport Contact 

      ASI TEN NEJDRAŽŠÍ ŽE?? :O)

      0 0
      • Rychlej turista  

        Ten nejdražší asi bude Furious Fred. Názor na něj mám podobný jako Roud a sice, že na bajka existují pláště a Furious Fred. Jestli ale chceš ušetřit a jezdit na kvalitním silničním plášti, jdi do do toho kontíku, ale šířky 1,3". Mám je taky, ale já u nich mám problém s malým průměrem, protože mi na ně nestačí převody. Tak jezdím i po asfaltu na jetých Furiousech, ten rozdíl v rychlosti nějak nepociťuji, ale větší obvod je znát.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • nooski  

      Pokud na kolo v profilu, tak díky kotoučům by neměl být problém sehnat kola s náboji na kotouče a silničním ráfkem a pořídit si i silniční pláště. Prdnout tam Continental GP 4000s a FF se může jít klouzat. Pravda bude to vypadat zajímavě, ale účel to splní.

      0 0
    • pralin  

      Hnoj Ti určo něco smotá dle požadavku. A pláště pokud opravdu jen 100%road, tak bych šel do 1,0 – 1,3 max. Třeba tyto nejsou špatné:http://www.cykloworld.eu/…k-silver-fb/

      Osobně jsem jezdil Ritchey Tom Slick comp 1,0 tlak 4,0. Výdrž přes 3500km.

      0 0
      • Georrge  

        vypadá dobře, ale jak řešíte na MTB nedostatek převodů do rychla? Jezdil jsem hladké pláště 1.75 a při vyšší rychlosti už mi nějaký těžší převod chyběl, jak to pak musí vypadat na 1" plášti který je ke všemu mnohem rychlejší? Jezdíte na nich s velkou kadencí, nebo prostě jen pomaleji (do 40km/h)?

        0 0
        • roud  

          vyjeď do kopců a nebudeš muset řešit převody do rychla…

          0 0
        • MlokCZ  

          To jsem vyřešil jednoduše, přešel jsem na 29tku :-)

          Na 26tce už to ideální ale není, to je jasné.

          Obvod řekněme, že bude klesat pro takový plášť až někam ke 2000mm (nemám změřeno přesně, odhaduju).

          Takže pro 44/11, 90ot./min to máme 43,2km/h. A to jsem zvolil pohodovou kadenci. Není problém jet dlouhodobě 100ot./min a to pak hned máme zase o něco větší rychlosti.

          Je jasné, že když přijde nějaký delší úsek mírně z kopce, kde se dá přišlápnout kolem 50km/h, tak už je to blbé.

          Na 29tce mi to vychází s Marathony Racer 622–40 na obvod někde kolem 2200–2220, ještě jsem je neměřil (622–50 Dureme mají 2270mm).

          Takže pak pro těch 90ot./min a 44/11 to vyjde už na 48km/h a přišlápnout se dá ještě hodně přes 50km/h, takže tady je to už pohoda.

          0 0
          • scalar  

            Spočítané to máš hezky, taky jsem si myslel, že to na silnici bude stačit (FF 40–622 nebo Racer 35–622, kazeta 11–28 a klasický bikový trojtác dopředu), ale praxe ukázala, ža na někajé serioznější ježdění po asfaltu to chce víc zubů dopředu (na jednom kole mám crossové 26/36/48 a na druhém silníční CD 50/34).

            0 0
            • MlokCZ  

              Já to mám samozřejmě vyzkoušené, že mě to stačí bohatě. Počítané to bylo jen pro srovnání s tím, co mám vyzkoušené v praxi.

              Jezdil jsem i dlouhodobě silničku s 50/34 + 13/29 kazeta, tzn. značně lehčí převod (jak lehčí převod, tak ještě menší obvod kola). To už bylo tedy na hraně.

              50/12 mi na silničce už stačí zcela. A to je ± nastejno (počítám obvod u silničky 2110, co jsem takové přesně vozil poslední pláště s převodem 50/12).

              A na silničce je potřeba o malinko těžší převod, právě v těch velkých rychlostech je nejvíce znát aerodynamika a tedy jede se pak o něco rychleji. Takže na biku to bude ještě s rezervou dostatečně těžký převod.

              Takže buď jezdíš znatelně nižší kadence než já nebo jsi schopný to často drtit hodně přes 50km/h.

              0 0
              • scalar  

                Nezapomeň, že je „trochu“ rozdíl, když třeba ve stoupání ze sedla zabíráš do převodníku 50 nebo 44 z. I když je výsledný převodový poměr stejný, efektivita záběru na jedno otočení klik je jiná.

                Navíc v delších sjezdech, když jedeš přes 50 km/h si taky potřebuješ přišlápnout, kvůli rychlosti i aby ti neztuhly nohy.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Všechno co jsi napsal jde zcela mimo mě.

                  Zkusím ještě jinak. Mám najeto i ne zrovna málo km i na 26tkovém celopevňáku s Marathony Supreme s 44/11. Tam je převod ještě výrazně lehčí a těžší mi chyběl jen opravdu ojediněle.

                  S RR UST 2,25 (26tkové) jsem odjel asfaltovou Korsiku, což byla akce, kde jsem zažil nejvíce asfaltových opravdu dlouhých sjezdů (třeba i 20km sjezd k moři) a tam mi stačilo 44/11 vždy a ani jednou jsem neměl potřebu těžšího převodu. Pořád to je lehčí převod než budu mít s 622–40 Racery (zase ty pojedou o něco rychleji, takže se to zhruba srovná).

                  Ve stoupání ze sedla na 50z převodníku opravdu nezabírám, to opravdu nehrozí, to se mě fakt netýká. To bych musel jezdit pořád převod typu velká/velká a to neprovozuju.

                  A na biku mám rezervu, protože tam zase téměř vůbec ani ze edla v kopci nejezdím 44 převodník. Většinou je to tak, že delší kopec jedu klidně na malou placku a pro jízdu ze sedla akorát přehodím na střední. Abych jel celý dlouhý kopec na střední placku a ze sedla na velkou, to by musel být proklatě mírný.

                  Něco jako rozdíl efektivity na rozdílné převodníky, tak tady nepoznám sebemenší rozdíl (testováno vícekrát vždy na jednom kole na stejně těžký převod na různý převodník, nepoznám to ani na silničce). Ono i kdyby se to změřilo, tak rozdíl bude minimální.

                  A přišlápnout si chvílemi nad 50km/h nemám žádný problém, to mi těch 44/11 stačí. Krátkodobě (třeba 5 minut souvisle) si klidně přišlápnu i kadencí 110–120ot./min. (to mám až téměř do 65km/h).

                  A hodně krátkodobě (desítky sekund) nemám problém ve sjezdu dávat i třeba kadence 150ot./min.

                  Na silničce jsem vozil i několikrát 50/11 převod a vůbec jsem ho nepoužíval, i když tam byl.

                  0 0
          • Kamikaze 591  

            Jak se to počítá?

            0 0
        • pralin  

          Nejdřív k zakládajícímu příspěvku. Superior dělal extra výplety:http://www.bikeprodejna.cz/…uperior.html

          Dáš silniční kazetu 11–25. Taky proč tahat 32ojku kazetu.

          Je to rozdíl pouze váhový a pro MTBbike-road verzi.

          Frekvence kmihu je sice vyšší ale kolenům a technice prospěje.

          V balíku se žiletkama při jarním najíždění v V.Meděru, kdy byly průměry kolem 25–28km/h na 150i km se to dalo přežít v klidu. A v pozdějším období se jezdí hlavně kopečky na sílu tam není problém.

          Ráfky mám Red metal 5ky a to je tak zhruba hranice pro 1,0.

          0 0
        • xshreck  

          proto jsem slicky zavrhl a mám druhé 28" kola .))

          0 0
        • Rychlej turista  

          Tento problém je výrazně znát, pokud nejedeš sám. Utočit se to sice dá, ale není to ono. Pokud jedeš sám, tak to neřešíš a z kopce prostě jen zalehneš a po rovině s větrem jedeš jen do těch 45 km/h a víc netočíš. Průměr to sice trochu sníží, ale není to tak dramatické.

          0 0
    • Pumsc  

      jen na silnici

      http://www.kupkolo.cz/…r_89717.html

      0 0
      • Thomas  

        Minulej tyden jsem nasadil na druhou sadu kol RITCHEY SLICK 1,4" nafoukl je na 5 baru a parada. Na nase okrsky v kombinaci s fullem skvela kombinace. Projel jsem je i trosku po polnich cestach a taky se dalo.

        0 0
        • Včelda  

          Ahoj, přesně o tom stejném uvažuji na svého SCB na začátek sezóny na najetí kilometrů v okolí chalupy (též okolí Bezdězu) a kolem Kralup.

          Říkáš, že to má smysl vyměnit za klasické „drapáky“? Spíše se ujištuji:-) Toto vlákno mi zrovna přišlo vhod.

          0 0
        • jIrI___  

          A já minulý měsíc prodal slicky Conti SportContact 1,6" z toho důvodu, že je přeci nebudu cpát na fulla, který nemá na silnici co dělat :-))

          0 0
        • JakeF  

          Nemáš změřenej obvod? Přijde mi, že na to jsou na bajku moc lehký převody…

          0 0
        • jaja.k1  

          jj, vozím je na „hodně podobném kole“ :)

          0 0
    • pjv  

      Ja vozim od michelinu 1,4 uplny sliky a nemuzu rict pul slova spatne .Tam kde mam z s normalnim plastem prumerku o kolo 28km/hod tak s timhle 35 km/hod neni problem .Uplne citis jak to kolo po te silnici leti :-D .Muzu vrele doporucit a tet jsem nekde vydel i 26×1,0 tak to musi bej ziletka taky jsem o nich premyslel.Jo a co se tyka vydrze tak mam na nich asi 2500km a vubec to na nich neni poznat .Fakt tyhle uzky vrele doporucuju das na silnici 80km a ani o tom nevis :-)Jestli my to vyjde pridam foto

      0 0
      • Gorgov  

        Prumerka 35 neni problem :) Patrne jezdis dosti kratke vylety…

        0 0
        • pjv  

          na te polo silnicce :-) o kolo 60km .A kdyz clovek jede na pohodu tak je prumer 30km/hod a davam i 80 km

          0 0
          • Gorgov  

            30 a 35 je docela rozdil, kdybys to jezdil, vedel bys to :)

            0 0
            • pjv  

              To ja vim .Od nas do Prerova je uplna rovinka takze kdyz nefouka tak se tech 35 da udelat ale kdyz to jedu tak ze jedu ale ne na plno proste tak akorat tak tam tech 30 je a to nedru .Zrovna tet pred tydnem jsem jel tady u nas smer Kosir,Premyslo­vice,Plumlov, takovy kopečky:-) a to sem nejel nejak ze bych tomu daval a mel jsem prumer 28 .Jasne vsechno zalezi na tom v jakym stavu je silnice a jak funi kolikrat se mi stane ze vyjedu na Drahany a tam tak funi ze mam problem jed 10km/hod

              0 0
              • Gorgov  

                Nezajímaj mě poměry „u vás“…Prostě a jednoduše, pokud jezdíš vejlety přes 2 hodiny průměrem 35 na biku, seš sakra nabušenej, do Top 20 třeba na Kpž bys měl být najisto. Klobouk dolu.

                0 0
          • jIrI___  

            Blázne, takový průměr nemám i kdybych jel pořád jen z kopce :-D

            0 0
      • Tomahomo  

        Ach jo, tady zase někdo neví co mluví. To je jako s těmi rychlostmi 70km/hod co tu někteří jezdí, a podobnými historkami…

        Tady si laskavě nastav 0% sklon, horské kolo atd, a uvidíš, že pro rychlost 28km/hod potřebuješ 219W(75kg jezdec, 12kg kolo, sám, ruce nahoře na řidítkách) pak si tam dej 35km/hod a vyjde ti 390W.

        Čili pokud změnou plášťů na stejném kole ušetříš cca 170W tak jsi naprostý machr a měl bys jít dělat poradce RK. Ale spíš si myslím, že jen tak házíš čísly abys byl za machra.

        0 0
        • Tomahomo  

          Btw 390W je úroveň ANP hooodně namakaného jezdce. Čili pokud to pro tebe není problém, tak se, být tebou, poohlédnu po angažmá v ProTour stáji.

          0 0
        • vsn  

          pekna kalkulačka diky :) jsem necekal ze mezi bikem a silnici je takovej rozdil

          0 0
          • MlokCZ  

            Rozdíl silnička x bike ber orientačně. Hrozně moc to bude záležet na konkrétním posedu každého. Ten rozdíl tedy může být klidně menší a naopak i větší (třeba při extra narovnaném posedu na biku + pomalé pořádné drapáky).

            Já mám třeba rozdíl bike x silnička pro malé rychlosti (průměry kolem 20km/h na biku) mírně menší než ukazuje ten kalkulátor.

            Pro větší rychlosti (rovinka, když na silničce i biku máknu) už se blížím k hodnotám toho kalkulátoru.

            0 0
            • vsn  

              ok, hlavne aby sel poznat :D když už jsem si ji koupil :) jeste jsem ji ani nevidel mám ji zabalenou v krabici a postavit si ji stihnu nejdriv v PO / UT :'(

              0 0
              • Rychlej turista  

                Rozdíl je znát vždy a na čím pomalejší mrše jsi jezdil, tím ten rozdíl samozřejmě bude větší.

                0 0
              • MlokCZ  

                Čím budeš jezdit rychleji, tím bude větší rozdíl. Já jak jezdím pomalu, tak rychlost silničky neocením tolik.

                Když jedu intenzitu, tak už je velký rozdíl i u mě, když se flákám (základní vytrvalost), tak je rozdíl poměrně malý.

                Když ale pak jsou tady jiní, kteří v základní vytrvalosti jezdí o hodně rychleji než já při vysoké mojí intenzitě, tak pak mají rozdíl obrovský vždy.

                Stručně bych to charakterzivalo:

                • pro průměry kolem 20km/h je rozdí mizivý
                • pro průměry kolem 25km/h je rozdíl už dost velký
                • při průměry kolem 30km/h a výše je rozdíl obrovský
                0 0
                • MlokCZ  

                  To hodnocení rozdílu pro různé průměry beru proti biku s rozumnými plášti typu RR (rozumnými rychlostně na asfalt na bikové pláště). Pokud to bude třeba proti 15kg fullu, kde budou nějaké pomalé držáky, tak bude rozdíl velký i pro průměry 20km/h.

                  0 0
                  • vsn  

                    jj tak zatim jsem jezdil na Smart Samech :) tedko mam novy kola tak jeste k nim koupit RaR/NN a vozit je bez duse

                    0 0
        • MlokCZ  

          Koukal jsem na kalkulátor a zjišťoval kolik mají výkon potřebný pro překonání valivého odporu. Zjistit to lze jednoduše zadáváním opravdu nízkých rychlostí a sledování co dělá potřebný výkon a do kdy roste lineárně a kdy se tam začne projevovat i odpor vzduchu.

          A mají tam 2W na každý 1km/h. Tzn. 40W pro 20km/h. To je rozumná hodnota, která dle měření zhruba odpovídá RaR. Takže bych tomu kalkulátor celkem věřil (samozřejmě se musí brát v úvahu, že pro každého jedince v praxi to bude dle posedu trošku jinak).

          A teď zkusím to rozebrat dále pro výměnu plášťů. Dejme tomu, že tedy dává 28km/h průměr s plášti odpovídají RaR.

          Výkon pro překonání valivého odporu bude 56W.

          Nevím jak přesně ty jeho slicky, ale např. je k mání měření pro Ritchey Tom slick 1,4. Pro ten vychází, že bude potřebovat pro rychlost 35km/h kolem 50W na překonání valivého odporu.

          A z toho tedy vychází, že pokud to měřil na válcích, tak mu to sedí :-)

          V reálu by ten užší plášť měl ještě o trošku menší odpor vzduchu. Snížení odporu celku (jezdec + kole) to ale nesníží o moc (jen samotný jezdec dělá kolem 70% celého aerodynamického odporu).

          Pro 28km/h tedy ušetří cca 16W za valivý odpor + něco málo za aerodynamický. I kdyby ušetřil 10% odporu vzduchu za ty užší pláště (a to si myslím, že zdaleka tolik neušetří), tak to je dalších 16W ušetřených.

          A z toho mi vychází, že by mohl jet s těmi slicky mohl zrychlit při stejném podávaném výkonu o 2km/h na 30km/h.

          A to jsem mu ještě hodně nadhodnocoval to snížení odporu vzduchu. Takže to bude spíše méně.

          0 0
          • Tomahomo  

            Ty seš strašnej detailista Mloku(nemyslím to zle, naopak) :o) Mně šlo jen o to ukázat mu, že tu plácá nesmysly. Což by samo o sobě nevadilo, problém je, že to pak někdo vezme za bernou minci a bude takové bludy šířit dál. Toť vše. Watt sem, watt tam, na tom nesejde.

            0 0
            • scalar  

              Mlok to bere laboratorně, prakticky to asi nemá na čem vyzkoušet, když většina jeho kol má akceleraci jako rotoped :-)

              Jinak praxe je taková, že pokud jede člověk turisticky, tak ho nezajímá, jestli jede o 1 nebo 2 km/hod rychleji, spíš řeší životnost a hlučnost. Moje závodní praxe zase říká, že pokud je na tom někdo výkonnostně podobně jako já, může si klidně oboud nějaký superrychlé pláště a na asfaltu se mu pohodlně udržím v háku, i když pojedu Ralphy nebo Rony :-). Prostě odpor pláště je v této chvíli vzhledem k odporu vzduchu zanedbalený.

              0 0
              • MlokCZ  

                Jezdil jsem spoustu rychlých kol (včetně akcelrace). Už jenom to, že na různých silničkách mám najeto určitě přes 30tis. km…

                A v háku se ho skoro jistě udržíš, ale až bude chtít vystřídat a přitom udržet rychlost :-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  A jinak jsem měl vlastně po většino svojeho ježdění na kole spíše samé chrtí stroje (silničky a pak hodně let HT a to nejdříve celopevňák kdysi a pak s odpruženou s nízkým zdvihem a vozil jsem kdysi i dost dlouho dost chrtí pláště na biku a i foukal na nesmyslně vysoké tlaky).

                  Fully a pohodlnější kola, to vozím jen posledních 5 let a i během nich jsem měl celopevňáka a silničku.

                  Předtím skoro dalších 20 let na chrtích strojích.

                  0 0
        • nox159  

          jj k tomu se hlasim – 70km/h na biku po rovine za autem uplne bez problemu :)

          si spocitej kadenci a uvidis ze tohle je realne pro vetsinu jezdcu ;-)

          0 0
      • MlokCZ  

        A když nahodíš ty úzké slicky, nezapomínáš přenastavit tachometr? :-)

        0 0
        • buba CZ  

          A co tyhle pláště.Už po nich pokukuju delší čas a za tu cenu by to šlo,když opomenu váhu,co ty na to?

          http://www.kupkolo.cz/…at_5903.html

          0 0
          • Rychlej turista  

            Za ty prachy bych do něj klidně šel. I kdyby jen kvůli názvu Kožak :-)

            0 0
          • MlokCZ  

            Kojak je mírná záhada. Rozhodně jedou slušně, to bez debat.

            Záhadou je to, že i když to je úplný slick a je ze stejné směsi jako Marathon Racer a mají raceguard stejně jako Racer, tak v několika testech dopadnul Kojak valivým odporem o malinko hůře než Racer. A přitom Racer není 100% slick.

            Zřejmě nějaký rozdíl v konstrukci běhounu, těžko říct. Patka (Kojak drát, Racer kevlar) by snad neměla mít vliv na valivý odpor žádný.

            Čekal bych to totiž přesně opačně, že Kojak bude o ten malý choupek rychlejší.

            Za ty prachy ale rozhodně dobrá koupě. Racer je přeci jen o něco dražší (i když jde koupit kolem 500Kč na zahraničních shopech).

            Pokud není hlavním cílem maximálně šetřit, tak bych vzal raději ten Racer.

            A pak je tu ještě jeden rozdíl. Kojak se ve 26" verzi dělá i ve 2", což Racer ne.

            0 0
        • pjv  

          Ne nezapominam :-) Jinak dekuji za krasnou prednasku o watech bylo to vycerpavajici .Jen pisu co mam na tachometru a to ne sam ale se svim kamaradem .Tak ze by jme meli oba spatne nastaveny tachak to asi ne .Jo a na testech jsem mel maximalni watas 375watu a to bylo pred 2 lety kdyz jsem z kolem zacinal.Ten to rok zacina moje 3 cyklisticka sezona .Tak ze jsem zelenac

          0 0
          • Tomahomo  

            Prostě tady plácáš nesmysly. Pokud ti to věří kamarádi je to jejich věc.

            0 0
            • blisterexist  

              přesně, tohle mu fakt nežeru, chlapec neumí nastavit tachometr, by mě zajímalo kolikátý zkončil na TdF, přece když ja tak dobrej tak nebude jezdit jen tak

              0 0
            • pjv  

              Hele podle te tve tabulky mi vyslo ze prumerna 30km/hod je jen 266 watu tak to nevidim zas tak tragicky .Jestli ty jo tak by jsi mel zacit vic jezdit :-)))))))))))))))))

              0 0
              • blisterexist  

                pokud jezdíš pořád po rovině tak není problém, běžně ve měsně předjíždím auta, ale jezdím kopce takže…

                0 0
                • JakeF  

                  52,5km, nastoupáno přes 700m, kopce spíš táhlý, jen jeden krátkej a ostřejší. Průměrka 31,7km/h. Já myslim, že co tu píše neni až tak nereálný. Na rovinatý trati 35km/h průměr na slickách by podle mě šel. Ale ten rozdíl 7km/h výměnou pláště je nesmysl, o tom žádná.

                  0 0
            • pjv  

              Jo a na 35 km/hod mi vyslo 269watu tak ze to se taky da .Tak potom nevim kdo tu vypravy bludy CO?Aby jsi zacal jezdit :-)))))))))))))­)))))))))))))))))))))

              0 0
              • blisterexist  

                tak mě napadlo, kolik máš letos naježděné VENKU?pokud to není tajemství, chtěl bych vědět jestli nejsem uplný lůzr:-D

                0 0
            • pjv  

              Jo a kde jsi vzal ze mam 75kg co? placas ty nesmisly mama 82kg a kolo taky nevazi 12kg ale 14kg ha a uz ty vypocty jsou trosku jinaci co prde .A kdyz tam dosadim silnicni kolo coz se v podstate s tema 1,4 slikama da povazovat dam moji vahu 82kg a vahu kola 14 kg tak tu watas mas hnet jinaci .Tak prosim nesir tu bludy dik :-)

              0 0
              • Tomahomo  

                Co ti vyšlo netuším, pokud zvládáš i ostatní věci jako gramatiku pak se nedivím ničemu.

                Napsals: „Tam kde mam z s normalnim plastem prumerku o kolo 28km/hod tak s timhle 35 km/hod neni problem“

                A já ti říkám, že je to hovadina kterou ohromuj své kamarády kteří nikdy neměli fyziku a neseděli na kole. Nebo se přihlas do Astany, Roman ti bude dělat nosiče vody.

                0 0
                • jIrI___  

                  Evidentně by v Astaně nebyl z B-F jako jediný :-D

                  0 0
                • pjv  

                  Hele kdyz pomineme tachometr tak odemne z domu do Prerova je to 30km.Takze tam i zpet60 km zatim normalni pocty ze jo no a kdyz to ujedu za 1:45 minut tak je prumerna nad 30km/hod a to nejedu na plno tim koncim jestli chces prijet k nam a odjedem si to spolu jasan konec smitec :-D

                  0 0
                  • Tomahomo  

                    To není špatný nápad! Doufám, že máš tepák. Jeden den to dáš na normálních pláštích 28km/hod a druhý den na slickách 35km/hod. Tam a zpátky.

                    Aspoň mně poskočí najeté km 2× 120 :o) Už se těším, jak se za tebou svezu.

                    0 0
              • Gorgov  

                sorry, ale ty si normalni …, tim bych to tak asi zakoncil, dalsi rozebirani nema smysl…

                0 0
          • nox159  

            maximalni vykon udrzis cca 50 – 80km? :D tak ja to teda nevim no ;-)

            0 0
            • pjv  

              Nikde jsem nepsal ze maximalni vykon vydrzim 50–80 km to za se ne

              0 0
              • nox159  

                pak si tam dej 35km/hod a vyjde ti 390W.Jo a na testech jsem mel maximalni watas 375watu a to bylo pred 2 lety kdyz jsem z kolem zacinal

                pochybuju ze si behem 2 sezon dostal ANP nebo dokonce AP pod hodnotu maximalky co jsi mel pred 2 rokama…

                0 0
                • pjv  

                  Tak si do te tabulky zadej vaha 82kg vaha kola 14 kg kolo silnincni cos se da povazovat z tema 1,4 slikama a vyjde ti 269 watu

                  0 0
                  • nox159  

                    14 kg kolo to je AM full ne? a ten ma do silnice daleko ;-)

                    jinak teda 333 W pro crosove kolo, MTB se jako silnice nikdy chovat nebude uz kvuli posedu aerodinamice… ( ty plaste to nezachrani…)

                    0 0
                    • pjv  

                      Ne to je ten PELLS na te fotce.Ma asi 13.8kg a posed je na nem trosku na tazeny .Jasne neni to silnicka to nee .

                      0 0
                  • Rychlej turista  

                    Bych ti i tu průměrku věřil, ale pokud jsi schopen napsat, že 14 kg bajk s 1,4" plášti se dá považovat za silniční kolo, je jasné, že si vymýšlíš, protože vůbec netušíš, o čem píšeš.

                    0 0
    • mr.antik  

      Třeba IRC Metro

      0 0
    • Nikiller  

      kdyby měl někdo zájem, budu prodávat set:

      2× Schwalbe Kojak drát

      http://www.kupkolo.cz/…at_5903.html

      3× Ritchey ligtweight duše

      http://www.kupkolo.cz/…ek_4772.html

      Vše jednou jeté, cca 50km. Původně jsem to koupil jako kompenzaci za absenci silničky, kterou jsem ale sejně o pár dní později koupil…

      Stav 100%

      Cena za komplet 550,–

      Praha

      0 0
    • parchant  

      Kojak – jasná volba!

      0 0
    • Hynas  

      Pánové, vy všichni, jak tu píšete (kromě jedné výjimky)…jste vážně magoři. Fórum nefórum, aneb jak z jednoduchého tématu vymyslet tuhle slepeninu keců a blábolů.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • nox159  

        hlavně že ty jsi timhle zakladatelce ohromně poradil… ;-)

        0 0
    • Butters  

      Přiživím se – máte někdo zkušenosti s těmito ? Chtěl bych je na 29 hlavně na jarní najíždění – tak 90% silnice, 10% polňačky, lesňačky. Jaký jsou ve srovnání se Supreme (rychlost, výdrž, odolnost, grip)?

      0 0
      • MlokCZ  

        Obyč verze Marathonu je pomalejší a těžší. Odolnost bude podobná, u 2011 obyč verze Marathonu bude asi i ještě lepší (v tom odkazu je ještě 2010 model, 2011 má u obyč Marathonu novou ochranu proti defektům green guard).

        A grip by mohl být u Supreme taky lepší (díky lepší a navíc třísměsové kombinaci u Supreme).

        Z Marathonů bych uvažoval pouze o Racer, Supreme, Cross, Dureme a Extreme. Seřazeny jsou dle rychlosti (i když si nejsem mistý srovnáním rychlosti Supreme x Cross – budou na tom hodně podobně).

        Racer a Cross mají použitou nejrychlejší směs speedgrip compound, která je zaměřená především na rychlost.

        Supreme a Dureme mají použitou třísměsovou kombinaci roadstar, která je velmi slušně rychlá a přitom ale i solidní grip díky měkčí směsi na krajích.

        Verze Marathon, Marathon Plus, Marathon Plus Tour a Marathon Plus MTB nejsou podle mě na běžné ježdění vůbec moc vhodné. Možná na nějakou expedici na těžko, kde je největší prioritou odolnost a výdrž a nezáleží na váze a že jsou pomalejší.

        Všechny tyhle jsou těžké a mají použitou horší pomělejší směs (buď endurance nebo ORC).

        Endurance je směs speciálně vyvinutá pro co nejdelší výdrž.

        Na 90% asfaltu bych volil Racer nebo Supreme. Racer je jednoznaně a o dost nejrychlejší Marathon (Racer v měření dopadnul třeba srovnatelně s úplným slickem Ritchey Tom Slick a to ještě 2006 model Racer, pak dostal ještě rychlejší směs v novějších modelech).

        Supreme je pomalejší a těžší než Racer, ale zase je odolnější (ale i Racer je odolný slušně s raceguardem) a navíc se dělá ve 2" šířce, Racer jen 1,5".

        A Racer je také poměrně levný (není tak drahý jako Supreme nebo Dureme)

        http://www.bike-discount.de/…-x-1–50.html

        od 2 kusů za 20,9 euro.

        Těch 10% polňaček projedeš na jakémkoliv Marathonu, bez problémů i na Raceru.

        0 0
        • Butters  

          Díky moc za odpověď. Ty Racery vypadají dobře, ale asi dám přednost pohodlí před rychlostí a půjdu do 2" Suprémů :-)

          0 0
    • Tomahomo  

      300 :o)

      0 0
    • peter934  

      Zdravim, ozivim trosku temu: kamarat ma teraz Schwalbe Smart Sam 26×2.1. Jazdi hlavne asfalt a mozno sa sem tam vyberie na polnu cestu. Byva na nizine, kopce vobec nejazdi. Na upgrade biku chce iba vymenit plaste. Co mu odporucit aby ta vymena vola co najrfektivnejsia? Nasli sme continental speed king 26×2.1 (su lahke a kvoli hladkemu stredu by mohli po asfalte byt rychle). Alebo nieco trekingove? Tensie? Nevyznam sa v mtb.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • MlokCZ  

        Ve 26 už smůla, tam už z toho nejlepšího na uvedené použití nic není. Tím myslím G-one speed nebo allround, případně TB.

        Z toho co je je 26, tak ten speed king bude slušná volba.

        0 0
      •  

        Mám dobrou zkušenost silnice / občas lehčí polňačka s těmito plášti na 26":

        • Schwalbe Land Cruiser 2.0
        • Schwalbe Marathon Cross 1.75
        • Schwalbe Energizer 1.75

        foukám na maximální doporučený tlak, což bývá 70–85psi (podle výše uvedeného typu)

        0 0
      •  

        …a když s tím nejezdí kopce, tak hmotnost nebude až tak hrát roli – nebál bych se těžších odolných plášťů

        jo a celkem dobrou zkušenost jsem udělal i s koloběžkovými 26"x1.5 plášti (na značce víceméně nezáleží, měl jsem tam snad kombinaci nějaké Kendy a Schwalbe City Jet – kolo bylo staré ocelové MTB bez odpružení

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.