Jaký pláště pro 90 kg chlapa? Stop defektům!

92 nepřečtených
  • mc.loki

    Ahoj

    zkoušel jsem zadávat, jestli tu někdy bylo takový téma, ale nenašel jsem nic.

    Mám tenhle problém. Nenávidim defekty a při mojí váze a naježděnejch kilometrech jich mám celkem dost ( od začátku roku 4 ! )

    Poraďte mi nějaký dobrý pláště, co hodně vydržej, jejich váha je mi u ******, ale chci dušový ( jsem na ně holt zvyklej ) tak trochu univerzály šotoliny – sem tam blátíčko a lesní stezky. Kromě toho jezdim denně 30 km do práce a z práce po cyklostezkách. Cenově tak do 700? Ideál za 5ti kilo :) ( jsem naivka? )

    Teď mám na kole ty, co tam byly, když jsem si ho před půl rokem koupil – Prowler MX 2.1 nebo tak nějak. Jenom jsem je už jednou přehodil, protože zadní začal dost ubejvat.

    Díky moc za radu nebo odkaz na starší vlákno.

    Sám jsem zkoušel hledat a líbí se mi Mountain king nebo Slash pro. Ale zas jsou víc do toho lesa…

    J.

    0 0
    • Pijer  

      Mám taky skoro 90 kilo a nemyslím, že by váha měla vliv na počet defektů. Do letoška jsem jezdil obyč. skládací verze od Schwalbe a občas defektil. Teď mám přes 600 kiláků vepředu GEAX Barro TNT a vzadu RocketRon UST s CaffeLatex a nedefektil jsem (tak abych o tom věděl). Když nechceš jít do bezdušáků, tak bych asi volil nějaké Schwalbe s AlpenCrossem (okolo litru) nebo naopak drátěnou verzi Schwalbe, bude těžší, ale okolo 4 kil.

      0 0
    • jIrI___  

      Hodně defektuodolné mi přišly snad všechny drátové Maxxisy co jsem kdy vozil, teda kromě Wormdrive.

      0 0
      • mc.loki  

        wormdrive mám na crossu a zatím pohoda, ale na MTB chci něco víc do terénu. asi to vyjde na toho smart sama…

        0 0
      • Oakey  

        Maxxis se mi začinaj zdát jako dobrá volba – osobně Advantage v poctivých 2,25 + ultralight duše Kenda a v klidu zvládly i Norco Campu v Hamrech… jo a mám 90 kg, ve výbavě s naloženym báglem něco málo pod 100 ;)

        0 0
    • glide  

      RANCHERO

      http://www.kupkolo.cz/…h_result.php?…

      Trochu zvláštní pojezd oproti těm hladkým pláštím co sem jezil kdysi, ale defekt jsem s nimi ještě nezažil (přežily i škodabike na 65psi). Také si zkontroluj zda není závada na ráfku – uvolněné paprsky, eventuelně vyměň pásky za tvrdší, duše mám obyčejné kenda.

      0 0
    • Luk02  

      Kenda Nevegal, je to „výbornej univerzál“, ale jen mimo silnici…:)a nebo se mi pak osvědčily Schwalbe Smart Sam.

      0 0
    • Chiron  

      No váha na defekty moc vliv mít nebude. Akorát si nemůžeš dovolit tolik podhustit kola jako nějaká 55kg houžvička. Já mám přes 80kg, jezdím Mountain King a Race King v obyčejné verzi s kevlarovou patkou a defekty na tom nijak moc nepozoruju. Předtím sem měl v Protection verzi, ale ty sou cenově trochu jinde. Letos sice nějak nestíhám jezdit, najeto na nich asi 500km a defekt ještě žádný. Teda dneska sem lepil, ale to bude chyba v duši, asi. Udělala se díra přímo pod ráfkem, duše byla v délce asi 10cm jako kdyby z povrchu nařízlá, nebo jako by se rozlepoval spoj a v jednom místě dírka, tak sem to zalepil a modlil se abych dojel domů. Zatím to drží, ale náhradní duši už budu vozit asi i do školy a nebo si zrovna koupím druhou a tuhle vyhodím, už jí nevěřím. Koukal sem do ráfku a žádnou anomálii sem nenašel, tak přesně nevím proč to povolilo.

      Jinak dva Mountainy v kevlaru sehnat do 700,– asi půjde dost těžko. Co sem viděl na netu, tak jsou tak okolo 500,– ze jeden. Já ho teda v krámě sehnal za 300,–, ale to už je jiná pohádka. Ale drátová verze by měla být stejně odolná, akorát je těžší díky drátu v patce.

      0 0
      • mc.loki  

        našel jsem kinga na webu za 350, ale je to drát verze, což mi nijak nevadí…

        0 0
        • Chiron  

          Tenhle eshop neznám, ale taky sem z tama chtěl něco objednat ale nakonec sem z tama nic nebral. Jinak ten MK mají i tady o chlup levnější a je to ověřený obchod. http://www.bikesport.cz/…dratovy_1131 Akorát ty váhy u těch plášťů nějak nesedí. Drátový MK 2.2 podle oficiálních stránek má 660g, 580 sedí na kevlar (který je podle mě ještě na oficiálních stránkách prohozený s 2.0 a má tam být 600g). Každopádně můj MK 2.2 kevlar vážil 601g když sem ho koupil a hodil na váhu. Takže drát bude určitě těžší.

          No a MK je spíš taková terénní guma, na zadním kole na cyklostezkách to žádná raketa určitě nebude. Já vozím kombinaci MK vpředu a RaceKing vzadu a sem celkem spokojený. Jen když s tím vjedu do pořádného bahna, tak RK prostě nestíhá, zalepí se a konec. Ale snáším to jen proto, že s tím jezdím do školy a celkově se cestám prostě nevyhnu a mám raději když to jede. A RK možná bude o něco míň odolný, ale zatím to nemám ověřené.

          0 0
          • radek80  

            mám 90 kilo a vozím stejnou kombinaci jako chiron MK vpředu, RK vzadu. s mojí tonáží je i průjezd bahnem v pohodě. Vpředu mám 2,5 a vzadu 3, a defekty skoro vůbec. Jo a kupuju to taky v bikesportu. A taky s tím jezdím okolo 25km do práce. RK dost vydrží, kupodivu.

            0 0
          • mc.loki  

            no jak o tom tak přemejšlim, tak možná oželim to, že do práce přijedu o 5 minut později a líp si zablbnu v terénu…takže MK dám 100% dopředu a dozadu asi Smart Sama…

            0 0
          • mc.loki  

            no jak o tom tak přemejšlim, tak možná oželim to, že do práce přijedu o 5 minut později a líp si zablbnu v terénu…takže MK dám 100% dopředu a dozadu asi Smart Sama…

            0 0
          • Kubiczech  

            Včera jsem vážil MK 2.2 v drátu a v půlce životnosti má rovných 600g. Jen tak pro zajímavost.

            0 0
            • Chiron  

              Ony ty váhy stejně hlavně u těch Taiwanských Contíků lítají a nějaké normy je asi moc nezatěžují. Co sem viděl tak ±30g pro ně není problém.

              0 0
      • ZuzicK  

        To naříznutí duše je nejspíš od pásku v ráfku, už jsme to taky řešili (asi 5 stejně prořízlých duší).

        0 0
        • Chiron  

          To mě taky napadlo, hledal sem kde by mohla být nějaká přeložená nebo nakřivo. Nic moc sem nenašel, ale mám podezření že to bude asi tím nebo samotnou duší. Jak jste to vyřešili? Nová páska nebo nějak posunout starou, ona je tam přece už jenom za tu dobu trošku natvarovaná a pohnout s ní asi nepůjde.

          0 0
          • ZuzicK  

            No vidíš to jsem nenapsala, určitě novou ;) Ona právě jak se tam časem napasuje, okraje se trochu zvednou a dělaj neplechu.

            0 0
            • Chiron  

              Jo díky za radu. Nejspíš to bude tím. Je fakt, že to bylo nařízlé zhruba v místě okraje pásky, přičemž v poslední době sem měl víckrát sundaný plášť, tak se asi trošku pohla a dělá neplechu. Akorát ta duše se mi nelíbí, sice drží, ale nevím jestli vydrží. Lepit celých 10cm je blbost a spoléhat že to vydrží se mi nechce. Takže nová duše páska a bude to v cajku. A ještě jednou díky ;)

              0 0
        • Vilém  

          toto jsem parkrat potkal u kombinace tvrde pasky Michelin s rafkem nevhodne sirky. Kdyz byl rafek sirsi nez paska, tak se o jeji ostre hrany rezala duse.

          0 0
          • Chiron  

            Nakonec sem tam tu žlutou Michelinku dal, v obchodě nic jiného neměli. Ráfek mám 20–559 a páska je 22–559. Tak snad by to mělo být v pohodě, nasadil sem to, plášť si sednul, tak snad to bude fungovat. Jinak stará páska byla nějaká noname žlutá plastovo-textilní. Akorát sem si omylem vzal duši s dlouhým 48mm ventilkem. Vypadá to divně, ale snad to nebude na škodu.

            0 0
    • pelhrimov  

      Na cesty do práce a šotolinu jakýkoliv dráťák za 300. Já třeba už 11 tis. km jezdím Crossmarka, ale už není do blátíčka, protože se z něj stává semislick. Na přední třeba Kenda Komodo, ať to neuklozne v bahně.. Bez defektů, ale to je tím, že na Vysočině nejsou moc trempové a restaurace v přírodě a veřejná tábořiště jako kolem třeba Vltavy nebo Sázavy. Ono totiž hospoda, trempové a tábořiště = rozbité sklo a na desítky let zaneřáděné cesty.

      0 0
    • PatrikL  

      ja mám dobré skúsenosti s http://www.author.cz/…6&eid=626821 (vozil som ho len vzadu)

      0 0
    • melton.z  

      Plášť MTB Michelin XC DRY 2… zkus tyhle já je mám a jsem s nima maximálně spokojený.Jak silnice,lesní i polní cesty.

      Defekt jsem měl jen jednou a to když jsem najel na stovku hřebík schovanej mezi šutrama.Ale ten by prorazil asi každej plášt!!!!

      0 0
      • jIrI___  

        Kolik km ti vydržely než se sjel vzorek?

        0 0
        • melton.z  

          4000km a to jsem je nesjel tak,že by byly hladký.ještě tam byl dost slušný vzorek.Tak jsem je dal klukovy aby mu kolo jezdilo rychleji na silnici i na cestách.(původní měl nějaké křápy od Authora)A je to fakt znát.Já si pak koupil nový,protože toho najedu víc a potřeboval jsem větší vzorek.

          0 0
    • onik  

      rubena charbidis bezduše,hutchinson python bezduše bez problemu absolutně…nebranil bych se bezdušakum v kombinaci s tmelem te spíš zradí ventylek nebo zlepšit techniku no a nebo maš fakt smulu

      0 0
      • melton.z  

        Jenže na bezdušáky by si musel koupit i nové ráfky!!!A to by už tak laciné nebylo…

        0 0
    • roud  

      neexistuje 100%ní řešení jinak už by ho dávno vozily včici…

      0 0
    • StuntJ  

      Já bych to viděl na Schwalbe RacingRalp, sám vážím okolo 85kg, jezdím je už cca 3 000km, rychlí perfektní pláště, za tu dobu co je mám jsem měl asi jen 4 defekty, sem-tam procvaknutí, ale to je mojí blbostí. Na vyblbnutí v lese dobrý pláště, i v blatičku podrží, ideál na šotolinu a cyklostezky. Pokud bude dost bordela a bahna, tak je zkřížit s Nobbynickama

      0 0
      • Ruprt2  

        a kolik jsi za těch 3K sjel?

        0 0
        • StuntJ  

          Zadním tak nějak za půlkou sem tam jdou na středu ještě vidět ty ďolíčky na špuntech a předek je jak nový, je ho tam tak 75% vzorku. Zadnímu dávám tak ještě 1000km a pak pápá

          0 0
          • Ruprt2  

            toš mě odchází vzadu pláště vždycky rychle a to nejezdím voňavky co nevydrží, což RR údajně je, tak mě to překvapuje.

            Jaký vozíš tlak?

            Jsi totiž moje váhovka, proto mě to zaujalo ;-)

            0 0
            • StuntJ  

              Tlak v gumách vozím něco mezi 35–40psi, záleží na typu výletu a na mojí lenosti … Voňavky ? asi je to hodně o stylu jízdy …

              0 0
              • Ruprt2  

                vozíš stejné tlaky a pláště ti vydrží dvojnásob, tak to do RR asi půjdu, ale běda ti, jestli je po litru odepíšu :-)

                0 0
                • StuntJ  

                  hmm říkám že záleží na stylu jízdy a po čem člověk jezdí ..

                  0 0
                  • Ricci  

                    RR vzadu dlho vydrzi? To je mi novinka u 90kg chlapa :-)

                    0 0
                    • StuntJ  

                      No pravda že mám okolo 85kg, takže na 90kg třebas neee :o). Ale už je mám 3 000km a pohoda..

                      0 0
                    • Ruprt2  

                      no už to začíná to jsem čekal :-)

                      0 0
                      • Ricci  

                        No ja mam okolo 100 a RR vydrzali zalostne malo :-)

                        0 0
                        • Ruprt2  

                          takže kolik?

                          A co místo něho?

                          0 0
                          • Ricci  

                            Mam vzadu Smart Sam 2,25 kevlar a parada

                            0 0
                            • Ruprt2  

                              jo ty jsem už taky uvažoval, ale Mlok říkal, že od té doby co jsou z trojsměsy jako RR, tak jsou vlastnostma i výdrží nastejno.

                              0 0
                              • Ricci  

                                Tak daj dratenu verziu,urcite vydrzi viac…

                                0 0
                                • Ruprt2  

                                  ty máš kevlar a radíš mi drát? :-)

                                  Proč?

                                  0 0
                                  • Ricci  

                                    Na jednom biku mam kevlar a na druhom drat,drat vydrzi viac,to uz teraz viem,len som ho nezohnal v sirke 2,25 :-(

                                    0 0
                        • StuntJ  

                          by mě zajímalo, co je to málo a jak styl jízdy?

                          0 0
                    • StuntJ  

                      Takhle nějak vypadá vzorek po 3k km. je to fotka mobilem, takže prd jde vidět …

                      0 0
                  • Ruprt2  

                    No já jezdím skvěle a skoro všude :-)

                    0 0
      • tonik666  

        Ralph 2.1 vzadu mě poslední dobou moc netěší – 3 vyjížďky a 3 defekty. A pokaždé problém s nahuštěním. Na 35PSI 2× cvaknutej ráfek, na 45PSI bouchla Rubena light. Nejspíš jim moc nesedí ten hodně kamenitej terén a občas nějakej skok. Zpět k Panaracer Fire XC Pro.

        0 0
      • ememem  

        no tos mu teda fakt poradil odolne plaste :-), leda keby boli ust (pokial ma ust rafky) alebo ako DD (v pripade ze mu moc nezalezi na cene), to je ok.

        0 0
    • bukajcze  

      Mam skoro 120 kg a za poslednich 3000 km ani jeden defekt… (plaste MERIDA RACE)… takze vahou to nebude… spise si kup nejaky lepsi plast

      0 0
      • Chiron  

        Na Merida Race sem nalítal asi 5000km s jedním defektem. Ale to je tím, že ty pláště sou těžké tlusté hova*a. Když sem je vážil měly něco okolo 820g. Ale jinak celkem nesmrtelné a odolné. Když sem sjel zadní, tak předek vypadal nedotčeně, ale vážně mě začínaly vadit jejich jízdní vlastnosti, tak sem je sundal a nahodil Contíky.

        0 0
    • náčelník  

      Výlet do historie – Hutchinson On The Rocks II 2,1". Už se dost dlouho nevyrábí. Váha 800g, témeř nezničitelná guma.

      0 0
    • glide  

      zhubnout, já se teď blížím 65, dříve jsem byl 78 (@ 176cm :-)

      0 0
      • Ricci  

        No fuj,taky vychudnuty,ja mam pri 176cm nieco cez 100kg :-)))

        0 0
        • glide  

          njn, ale když je mi 25 a už mě bolej kolena tak jsem musel…

          0 0
          • Ricci  

            To nebude tou vahou… Keby si mal 100kg,tak nepoviem,ale vahu si mal predtym idealnu

            0 0
      • jIrI___  

        Není to už pomalu náběh na podvýživu? :)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • miloso  

          ja mám 63 kg a 183 cm, čo je už podľa BMI podvýživa :-D

          0 0
      • mc.loki  

        cha! při mejch 187 kg? no mám asi 85m, ale počítám i bágl, co vozim do práce a z práce…:)

        0 0
    • Ricci  

      Uplne ti budu stacit ako univerzaly napr.dratene Schwalbe Smart Sam,dlho vydrzia,v pohode idu,idealne na bezne jazdenie po spevnenych cestach a hlavne sa daju kupit za dobru cenu:

      http://www.koloshop.cz/…performance/

      0 0
    • eagle.f1  

      Taky jsem měl problémy s defekty, ale co vozim schwalbe marathon cross, tak ani jeden. Řekl bych, ze všechny marathony budou na defekty v pohode, ale jsou težší a nekteré dražší

      0 0
    • pustipav  

      Pythona

      0 0
    • tom_777  

      MICHELIN – at už XC DRY nebo XC A/T – maj kolem 600g a to už je pořádnej kus gumy – jsou různě ve výprodejích za 400

      0 0
    • killme  

      co tohle?

      http://www.prodejkol.cz/…s-racing-pro

      620g, 127 tpi, pro verze, skladaci patka, cesky vyrobce a do petikila :)

      z mych zkusenosti (cca 2000km) bez defektu, nesjizdi se nijak vyrazne (saurus vzadu mizel mnohem rychleji)

      0 0
      • mc.loki  

        jojo, tu rubenu už mi doporučovalo víc lidí. zatím jsem koupil mountain kinga, našel jsem ho v prodejně v praze za necelý 300 kila, takže odpadne i poštovný.

        ale na rubenu ještě možná přijde řada :)

        0 0
    • RUSH  

      Zkusím něco za sebe, protože jsem taky kategorie 90 kg / 193 cm. Nejdřív co tedy určitě ne – Schwalbe RR jsou tenké šlupičky,co sice letí jako blázen, ale odolnost se blíží k nule, za mne už nikdy. Leda v UST provedení.

      Co mohu doporučit jsou Maxiss Ranchero drát (cca. 350,–). Držák, velice, velice odolný, v terénu podrží. Má i svá malá negativa – za prvé na předku (hlavně jako nový) silně odhazuje kamínky atd. na rám (pískovačka hadr) a za druhé není nijak extrémně rychlý, spíš tak normálně. Oboje se dá přežít – co do rychlosti je to takový normální plášť do normálního terénu (velké bahno ho zanese, ale to je u tohoto typu plášťů běžné), pokud ten pískovací efekt na předku vadí, není problém použít jiný plášť. Pro mne je ale plášť na zadku základ. Dopředu lze dát něco s výraznějším vzorkem, co podrží a na rychlosti už neubere.

      0 0
      • ememem  

        a za dalsie pokial neni nabombovany na prasknutie tak okrem toho ze nijak extra moc nejde tak na tom stredovom behuni dost plava a nesprasva sa zrovna dva krat predvidatelne.

        0 0
        • RUSH  

          S tím nesouhlasím, při normální nahuštění podrží velmi dobře, pouze s vyjímkou velkého bahna.

          Za mne je v tomto ohledu podstatně horší třeba Smart Sam drát (jednosměsový). Ten má sklon plavat. Zase dlouho vydrží.

          To všechno platí při použití na zadním kole…

          0 0
    • Luongo  

      Kenda Karma 2.2,je pomalejsi,ale jeste jsem na ni nemel defekt

      0 0
    • Chiron  

      Jen takový příspěvek trochu mimo téma. Ale už jste viděli ten připravovaný Ritchey Z-Max Shield http://cykl.cz/…ajny-ritchey Popravdě ten jeho vzorek mě zaujal. Teoreticky by to mohla být podobná raketa jako RK, ale díky těm bokům by se líp držel v terénu. RK to totiž hlavně na mokru trochu nezvládá. Akorát mi na tom plášti příjdou dost zbytečné ty loga TR, připadá mi to akorát jako lapač bahna bez nějaké zásadnější funkce.

      0 0
    • K2  

      maxxis FireXC defekty (procvaknutí) skoro furt. Pak Ritchey Z-max nebo Schvalbe Nobby Nic a už nejsou…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.