Jaky řetěz na 11nactku pomer cena/ vykon .
Jaky řetěz na 11nactku pomer cena/ vykon .
Anketa: Jaky řetěz na 11nactku pomer cena/ vykon .
Campagnolo Chorus C11.
C11 jsem vyzkoušel na novém XT a musel jsem tam dát zpět Shimano. Radilo to pěkně ale bylo to na kazete dost hlučné.
Shimano seper tiché.
Mate zkušenost na XT2016 s jiným řetězem než Shimano?
Na XT2016 mám sram X1 a v pohodě co si sednul tak i hlučnost není taková.
Tuší mimochodem někdo, proč se spousta nových kol dodává s KMC řetězem? Doma máme dvě kola na 105, obě přišly s KMC. Navíc mě mate, že na obou řetězech je/bylo napsaný XXSP, ale nikde v eshopech jsem nenašel řetěz, který by měl XXSP ale zároveň nebyl superlehký (to ty naše dva řetězy nejsou, ani duté piny, ani díry v článcích). Ví někdo, kde takový řetěz sehnat?
Proste OEM se vsemi klady a zapory, neni nad cim spekulovat.
Jsou někde ty klady a zápory sepsaný, ať se vzdělám? A nemá teda smysl snažit se sehnat to samý a mám tam prostě dát nějakej Shimano podle compatibility chartu?
Nizsi cena, kvalita nejista. Muze byt stejna jako u ofiko dilu, muze byt osizena. Najdes tady o tomto par diskuzi. Tys hlavne nenapsal nac ten retez chces, silnicni, horske Shimano nebo Sram?
Chcu to na gravel bike.
Na KMC jsem neshledal nic výjimečnýho, dávám místo nich Shimana. Na bajku i na Sram kazety, mám se SH řetězy výrazně lepší zkušenosti než se Sram.
Mě teda vydrží KMC podstatně déle než cenově srovnatelné Shimano řetězy.
Mně se také osvědčil KMC, vydrž výrazně více než shimano. Používám na MTB i Gravel. Nevyhoda byla menší dostupnost, řešil jsem ze zahraničních eshopu, ale už se to zlepšilo…
Řetězy Shimano CN-HG600 i KMC X11.93 jsem měnil po stejném nájezdu. Oba začaly „drnčet“ na převodníku kolem 1500 Km na MTB. Teď jsem dal na zimu zase KMC a příští bude Shimano z řady 6000, nebo 7000, protože Shimano konečně k těmto řetězům rovnou přikládá i rychlospojku a údajně by také měly být tišší.
Nějak mi ujely ty nuly i ověření informace. Koupil jsem Shimano HG701 11s (589,– Kč) a žádná rychlospojka v balení nebyla :-( Jakou rychlospojku mohu použít pro tento typ řetězu?
od Sramu
díky, koupím tedy tuto spojku
Byl u toho cep na snytovani?
Byl, ten ke krabickove verzi dava Shimano vzdycky.
Pujde tenhle řetěz použit na bika pišou že je silnični . Sram MPC1170 11-speed.
Zdravím mam na novém kole razeni1×11 SRAM gx.
Rad bych se zeptal, jak střídat řetězy pro max životnost kazety a převodníku? Mám zatím v planu koupit 2–3 řetězy a stříhat třeba po 2 desetinach, je to takto ok? Nebo ještě upravit
Teď tam mam kmc 11–93.
Z vyšetření uvedenych na SRAM kazetu spíše jaky ? Pokud taky nereznou, popřípadě připlatit za XT? Tedy cn hg701, díky
SRAM. Líp drží na největších pastorcích, když si potřebuješ pootočit kliky směrem dozadu, tedy například v technických výjezdech nebo trialových pasážích.
Takže když si s SRAM řetězem protočím s nejlehčím převodem pedálem dozadu, tak mi řetěz vždy zůstane na největším kolečku kazety? S KMC X11–93 mi to totiž spadne na menší skoro vždy :-(
Záleží, o kolik protočíš. Spadne nakonec všechno, ale SRAM tam vydrží dýl. Půl otáčky určitě.
to nevím mě na 11ce GX nespadne ať točím jak dlouho chci ani s KMC…
Točím 8 řetězů po cca 0,2 až 0,3 mm. Celkem mi tento postup vyhovuje. Odhaduji, že bych je mohl protočit tak 4×.
8 ? To je slušný ;) Ja jdu objednat 2 šrámy a uvidím jak rychle to bude vyžadovat měnit, diztak ještě jeden přikoupim
Těch 8 mi tak zhruba vychází na životnost všeho zubatého.
Recykluji tema: mam na kole 105 a vzdycky jsme jezdil HG700/701 retez … proste mi ho tam z novoty dali, tak jsem kupoval stejne. Ted zase nakupuji na celou sezonu a divam se, ze ‚teoreticky‘ podle popisek na 105 patri rada 600/601 (jasne, ze 700/701 taky funguje). 600/601 je o neco levnejsi – vite prosim v cem se 600/700 lisi a proc bych mel kupovat porad 701?
Par gramu vahy mi nevadi, spise preferuji aby vydrzel o par km vice.
tak jsem si to snad nasel sam:
Basically, CN-HG700–11 and CN-HG600–11 are the same chains (as CN-HG900–11 too)
The only difference between those 3 chains is the Sil-Tec surface treatment.
The CN-HG700 is treated on the pin links and roller link plates so it makes it faster and smoother than the CN-HG600 which has Sil-Tec treatment only on its roller link plates.
zustava otazka, jestli tech 40–50kc rozdilu za to stoji, tj jestli to poznam ja nebo vydrz nejakych kompoment :)
Měl jsem tady kdysi diskuzi, zkusím ji najit. Já měl od nova na kole CN-HG701 tedy XT na sadě XT M8000 a bláto. Jasně je to dané i že je 11s užší, ale aby mě dal řetěz 900km-1000km…Bylo mě doporučeno 105 CN-HG600 řazení jde stejně ( v popisu píší, že je to kompatibiní z Mtb řetězama) a udajně to má dát 1200–1300 km. Mám ho tam na test ale zatím jsem najel jen 100–200km..Uvidím až se oteplý. Mám 2 doma. Pak se uvidí kolik dají a bud objednám stejné nebo ne
Mi 11s retezy vydrzely do 1000km … dokud jsem je nezacal po jizde aspon trochu odmastovat a myt. Razem jsem nekde uplne jinde – 2000+km na biku, 5000+km na silnicce :)
Já mám taky 105 5800 sadu, měl jsem na ní KMC X11L, vydržel přes 6 tisíc kilometrů poměrně hrubého zacházení (šotka, pole,…) a špatné údržby. Teď jsem nahodil HG701, zatím 500 km, tak jsem zvědav.
Ahoj má někdo zkušenost s WIPPERMANN Connex 11SB – případně jiným současným řetězem Connex.
Sice to už asi není aktuální, ale pro zajímavost, dneska jsem měřil řetěz devítkový connex nerezový. Nevím, kolik na něm bylo najeto, ale čímž, že si jej majitel dával na kolo v roce 2001 a měl tam jen ten jeden a dneska jsem na něm naměřil 0,7 :)).
Ahoj, mam takový problem predelavam kolo na 11s koupil jsem retez shimano, problem je v tom ze mi 116clanku nestaci do idealniho napnuti retezu, v praci jsem nasel retezy od sramu 11s, muzu je snytovat par clanku sramu na shimano retez aniz by to ovlivnilo funkcnost? Diky za odpoved
Řetězy Sram je zakázaný nýtovat, ale co se může stát netuším, ja naopak zkracuju na 109 + spojka.
tak tam dam 2 rychlospojky :D to bude prasarnicka
jeste na novy komponenty
Když ho snýtuješ, tak ti do rána zčernají nohy! Moribundus hadr.
Aha to je ono patláma patláma a žbruch. Ještě že zkracuju.
já myslel, že přijde Paroubek a ukáže sexy mozek
Co mas proboha za kazetu a prevodnik ze je to malo ? 116 clanku staci i na 38/28 + 42 pila s rezervou ze by se snad dala i 46 …
Mám 3*10 a mám řetěz SRAM 116 článků a v pohodě po najetých 2200 km je opotřeben 0,75. SRAMY a KMC doporučuji mají rychlospojku a výměna trvá max 10–15 minut a stačí ti na ně pouze kombinačky a nikdy mi ani jeden neprsknul
10–15 minut výměna řetězu? Tyjo, tebe by chtěli mít v depu na závodech.
To je zřejmě i s demontáží kazety a převodníků. Po jejich pečlivém vyčištění následuje montáž obou zmíněných. Až pak se dává nový řetěz. To by časově tak zhruba odpovídalo :)
i bych tomu věřil, zajít pro lahváča, najít nýtovačku, sundat řetěz, očistit kazetu, zkrátit řetěz, nasadit, dát starý řetěz do krabice použitých, vrátit práznej lahváč do basy. Možná ani tech 15min nestačí.
není důvod spěchat vždy měním řetěz v zimě po sezoně a troch jsem spetl mám řetězy 114 článků
Na e-shopech jsem narazil na toto. Marketingový kecy okolo něho jsou zajímavý. Má někdo nějaké zkušenosti? Jezdí ho někdo?
Zdar, mám na biku 1×11 sram GX a zajímalo by mě, zda na to můžu použít řetěz shimano CN HG600, místo originálu.
A nebo jestli mohu použít ten stejný 11s řetěz na Tiagru 10s?
díky
Ano
Ano
kedy menite reťaz na 1×11 aby vám neodišla kazeta a nová reťaz neskakala? mate odskúšané?čítal som ze sa odporúča skorej ako pri 9/10 kole. Ja som teraz pôvodnú xtr reťaz po 550km vymenil za novú sram pc1110, tak snad xtr kazeta si bude rozumiet naďalej.
Mám dotz, mám kazetu SRAM XG-1180 a zbytek je Sram x1. Původní řetez byl kmx x11, lze použít řetěz SRAM PC 1170 ? Díky
lze
kazdopádně kmc x11 uz nikdy, asi 7× prasknul
1130 stačí
Čest,
Přiživim se na tomhle vlákně..
Jaký je vůbec rozdíl mezi 10 a 11 rychlostnima retezama?
Jde mi o to, že bych případně kupoval levnější desítkový.
11 rychlostní řetěz je o něco užší. Je ten desítkový co chceš kupovat levnější než SRAM PC-1110?
Detailně to nesleduju, mám řetězy jako spotřebák a radši častěji měním levnější než abych do mrtě dojížděl nějaký drahý, ale naopak mi přijde, že jedenáctkové řetězy vždycky někde chytím spíš levnější než ty desítkové.
…a přitom stacilo použít heureku, dikec.
Ahoj, máte někdo zkušenost s 11sp řetězem KMC X11EL? Mám tak nějak nutkání vyzkoušet něco jiného než klasiku co používám sram… Tak jen jestli ty jejich řetězy nevydrží ještě méně než Sramácký.. Díky
Osobní ne, ale znám pána, který ho vozí na Kenevu a pochvaluje si výdrž.
OK, díky, zkusím zatím na gravelu :-) pak to kdyžtak hodím i na EN
Jestli ti jde o vydrz, tak dele vydrzi GX ci XX Eagle, tedy 12sp retezy. Na 11sp pohonu funguji lepe nez 11sp retez.
o tomhle už jsem také slyšel, zvážím , díky
Zkoušel jsi Eagle řetězy i na 11 sp. silnici?
Jo, vozim X01 na Boonovi. Delam to tak, ze najedu cca 1000–1500 na MTB a pak ho hodim na Boona a tam s nim najedu dalsich cca 6–7000. Ted jsem dal novy Eagle X01 rovnou na silnicku. Funguje naprosto bez problemu, naopak mi prijde, ze trosku lip radi.
Super, díky. Tím se mi zjednoduší domácí skladové zásoby řetězů :-)
Já teď můžu doporučit sram xx1. Zatím na něm mám cca 8000 je v pohodě. Podobný výkon jsem zatím u jiného řetězu neměl.
takze rikas vzit na seriovou 11sp uz novy 12sp retez? mam ted komplet novy previdnik hope a velky pastorek 46z od WT … myslis ze by to s tim chodilo taky? na 11sp retezu nebyl zadny problem
Jo, udělal bych to tak.
je nejaky zasadni rozdil mezi GX/X01/XX1 retezem?
Co jsem četl, tak GX má výdrž špatnou a naopak s X01 mám velmi pozitivní zkušenosti s výdrží.
Nedokazu kvalifikovane posoudit. Kamaradce vydrzel GX na silnici asi 8000, coz me vydrzi v souctu 2000 na MTB a 6000 na CX X01 a neni jeste rozhodne po smrti, kdyz ho sundavam. Ja retezy sundavam vetsinou o dost driv, nez bych musel a pak je nekomu venuju na dojeti.
Pokud staci 110 clanku, tak tady je za dobrou cenu https://www.bike-discount.de/…chain-809128
musim se podivat kolik jsem mel… pridaval jsem ted 2 zuby na velkym pastorku takze si nejsem jisty jestli texh 110 bude stacit
Gx zde. Najeto par set km, opatrnym nezavodnikem s tenkyma nohama.
to nic moc… radsi vezmu ten X01
Gx po cca 1k km prvni zub, nebo 0,25 na jine merce. Tocim 4 retezy, bike
To bych asi poslal na reklamaci.
Plánuji kazetu Garbaruk 11sp v kombinaci s převodníkem AbsoluteBlack a vyzkoušel bych tam dát taky 12sp EagleX01 řetěz. Mám jen obavy, jestli mi ten tvrdší řetěz nějak výrazně nezkrátí životnost ozubení.
Dávám to pod tebe, bojím se zbytečně?
Používám stejnou kombinaci a zatím to vypadá velmi dobře. A řadí to lépe než s 11sp sh xtr řetězem.
Tabulka je na základě testu výše. Cena vesměs z Koloshopu, případně první shoda na Googlu.
Každopádně já už cca druhou sezónu jezdím SRAM 1110 a vyhazuju ho po 700–800 Km. Vzhledem k jeho ceně se mi ani nechce s ním čachrovat, že bych měl víc řetězů a točil je po polovině atd. Je to spotřebák, nějakou porci km zvládne a pak jde pryč. Samozřejmě se bavím o biku.
Taky ho jezdím. Říkáš 700–800km víc nedá? Jak jezdíš
Nemám šupleru a měrkám moc nevěřím. Asi by zvládl víc, ale nechci to pokoušet, že pak přetáhnu kazetu. Občas mám po závodech řetěz v takovým bordelu, že by musel jít na pořádnou kůru do pračky a to se mi fakt nechce. Obzvlášť při takové ceně. A když se podívám na test toho řetězu, tak cca 1000 Km, je při 20 kmh průměru celkem 50 hodin a to jsme na limitu výdrže. Domnívám se, že je pro celkový pohon lepší měnit dřív a ne až na limitu.
Dík že sis dal tu práci to naklikat do excelu – myslím, že to ocení víc lidí.
Já to beru ještě z pohledu toho, že když ten řetěz vydrží dýl, méně často budu mít ****** s výměnou a umýváním konzervačního sajrajtu z nového řetězu atd. Navíc zvažuju, že zkusím voskovaný řetěz a to s těmi nejlevnějšími řetězy taky úplně nejde dohromady, protože to ****** nechceš podstupovat s řetězem, u kterýho předpokládáš, že ho za chvíli vyhodíš… Nicméně levný řetěz svoji logiku samozřejmě má – o tom žádná.
Ještě z těch lepších řetězů mě zajímá YBN SLA – na ZeroFrictionCycling (str. 18) silně doporučujou YBN řetězy – a v tomhle případě bych skoro věřil tomu, že jejich výdělek je skutečně založen spíš na tom, že jim lidi zaplatěj balík za čištění a voskování řetězů (a další věci okolo „zerofriction“), než na prodeji právě řetězů YBN. (tím chci říct, že preference jednoho výrobce i tady samozřejmě může být podnikatelský záměr, ale věřím tomu, že ne nutně)
Poprvé mám řetěz, který výdrží vybočuje z průměru a tudíž má smysl ho doporučit. Už jsem to někde psal, je to Sram XX1, v současné chvíli nájezd cca 9500km, míra 132,8, bez dřívka, takže s ním se to ještě zlepší. Výdrži určitě přispělo, že byl nasazen na novou kazetu a převodník, a taky že se snažím jezdit vyšší kadenci.
Chapu spravne 12s retez na 11sp pohonu?
Ano. Taky jsem to vozil než jsem přešel na Orla.
JA jenom pro ujisteni. A obecne spokojenost? Me dal shimano retez na uplne nove sade 11sp cca 1000km. Ted jsme koupil nejaky levny sram retezy (240 kč kus). Nechtelo se mi utracet a hledam alternativu. Normalne mam spotrebu 2 retezy za sezonu. Cistim, jezdim, mazu, tocim spis kadenci nez na silu. Tak jestli dat ten XX1 retez pokud by dal celou sezonu (cca 3 tis)
Řadilo to lépe než 11. S takovým nájezdem Ti to dá 2 sezóny. Já na tom najel za sezónu 6 700 km a ještě by něco najel. Ale nejezdím žádný bordely v bahně a dost čistím řetěz. :) Nasazen také na novém pohonu.
Mam shimano komplet ale to je asi fuk co tak ctu.
Jj
Je to přesně tento . Jak jsem psal, nasazeno na novou sadu. Před zimou najeto tak cca 7000, posledních 2500 km najeto v zimních podmínkách a začalo se zrychlovat opotřebení. Řetěz od začátku mnohem lépe držel rozměr a protahoval se postupně. Jiné řetězy se vždy po cca 1000km natáhly na 132,6, XX1 měl 132,4 po 4000 km.
Já teda píšu o 12 sp XX1 :)
No, mě Ječňák radil před časem Sram Eagle GX 12s a od té doby nic jiného na gravelu nevozím (Shimano 105). Ano, řetěz je 12 speed, voskuji a pořizovací cena je okolo 500 Kč.
akorát po té fotce toho popraskanýho o fous výš to teď víc hlídám, ale zatím ok
S tím jsem u 2 řetězů neměl problém. Výdrž okolo 4 tis. km na gravelu.
Zdrávas, na CX mě po 950km ukazuje řetěz KMC X10EL 132.6mm. Jezdím silově, řetěz občas umývám wapkou a mažu jen sporadicky.
Na zkoušku jsem vzal v Dekáči SRAM PC1110 za 279Kč. Cenově vychází 2× líp a je stejně těžký. Jaký s ním máte zkušenosti?
Na silnici mě umřela po 4000km C11 (stejné údržby co na CX, 132.7mm). Tak bych ho tam prubnul taky. Za ty prachy bych ho mohl týrat dle libosti.
Díky
Jediný na co u tohodle řetězu pozor, tak je doba antikorozka – vezmes vapkou a ráno je z nej liška. Tohle třeba xx1 neudělá… min ne tak rychle
Chtěl bych to na silnici a CX začít voskovat. Třeba by to mohlo problém trochu mírnit.
Voskovani muzu jen doporucit. Ale zrovna koroze retezu je IMHO nejvetsi nevyhoda vosku (otazka je zda jen esteticka nebo i funkcni?). Jak je vse suche, tak ma pohon sklon k reznuti … treba letos po Sudetech mam lehce chycenou XT kazetu, coz by se s olejem nestalo, ale zas je vse jinak krasne ciste, takze za mne ok ;-)
Díky!
Jezdím na doporučení Ječňáka na Shimano 11sp řetězy Sram Eagle GX a X01, které voskuji. Zatím maximální spokojenost.
Ten levný Sram vozím na gravelu a je to prostě normální řetěz ničím nevybočující z průměru. Jako nevýhodu bych viděl to, že mi po pár stovkách km připadá poměrně hlučný a především rezne i při škaredém pohledu. Já to za tu cenu neřeším, ale estétům by ta liška mohla vadit.
Řez je moderní prvek designu. Podívej se na nákupní centrum v Jihlavě :-D
Vintage style
REZ! (příliš aktivní mobil)
Já kupuju ty o stovku dražší (PC1130) a připadá mi, že nereznou (rozhodně ne, tak jako ta 1110), na XTR pohonu u MTB mi připadaj hlučnější, než Shimano, na silničce a 11sp. 105 je zase skoro neslyšnej. Funkčně bez problémů.
A za ty prachy vydrží vcelku stejně, jako řetězy za dvoj až trojnásobek. Spojka v ceně (alespoň u 1130 ano, u 1110 už nepamatuju, měl jsem jen jeden), myslím, že poměr cena výkon pohoda.
Řekl bych, že rozdíl v 1110 a 1130 je akorát zlepšená povrchovka (1110 jsem měl po deštíku hned zrzavej, 1130 drží a proto si to kilo „připlácím“ :) ).
Moc díky za tohle porovnání :) Zkusím tu koupenou 1110 na silnici. Tu v dešti nejezdím a na CX bych vzal 1130 a bude to.
Asi jde taky o kombinaci převodníků a dalších faktorů – na ten XTR Di2 pohon u mne bych měl teoreticky dávat jen směrovej Dura Ace/XTR řetěz se Sil-Tec povrchovkou (bylo to fakt tišší, nicméně funkčně stejné), na 105/11sp nějak nepoznávám rozdíl, oproti Ultegře řetězu, co tam byl jako první – ani výdrž, ani hluk, ani nic dalšího. Spíš mi připadá tišší, než Shimano, ale to může bejt taky tím, že převodníky i kazeta byly nové a neojeté, teď už jsou asi správně „zajeté“ :)
Já vozím na 11spd. kazetě e13 řetěz Sram X0 Eagle (12 spd.). Jednak proto, že na téhle kazetě údajně líp funguje, než 11spd. řetězy, ale hlavně proto, že mě neskutečně překvapil výdrží. Většinou jsem měnil řetěz jednou za rok, ale tenhle řetěz jsem po 8 měsících na enduru sjel sotva o 1 zoubek na měrce, takže mi vyrží 4 roky. Za mě není co řešit.
Merka nemusi byt smeroplatna.
Ono obecně to měření řetězu je zajímavá problematika. Někdo se řídí jen měrkou, někdo měří šuplerou, další vymezuje vůle rolniček…
Tak tak, zajimava metoda je to ale nekterym z uvedencyh postupu delat, stary retezy si nechavat, a po urcite dobe je zacit tocit opet dokola. Nekteri jsou takto schopni najet fakt hodne (15–20k), a pak vse meni nanovo (kazeta, prevodnik.
Vždycky jsem používal měrku a nikdy jsem nesjel kazetu tak, že by neunesla nový řetěz. Je teda fakt, že všechno vozím hodně čisté, takže pravidelně slýchám dotazy, jestli mám novou kazetu.
Tak díky za info. Ale 12sp řetěz Eagle za 600Kč mě jaksi nezajímá :)
ale mohl by :-)
Za 600,– bys byl rád, řetěz X01 pod jedenáct stovek neseženeš ;-)
Soráč, jsem se přehlídl. X0 jo, ta je od 1200Kč nahoru. Já viděl Eagle a nějak mě naskočilo GX za 590Kč z Kupkolo.
píše X01…
GX prý zdaleka takovou výdrž nemá, bude tam jiný materiál. Osobě si radši koupím dražší řetěz, se kterým kolo ještě prodám. Nebo kup 3 levné řetězy a po třeba 500 km je toč…
gx je v testování :-), ale výdrž asi nic extra
Jo, mě vypadla ta 1. Ale X01 12sp je na Kupkolo za 1200Kč. Vzhledem k tomu, jak se k těm řetězům chovám, to je zbytečná investice :) Navíc si nejsem jistý, jak by to chodilo na 10sp systému.
Teoreticky by to mohlo o něco hůř řadit, zase by to ale bylo tolerantnější k horšímu seřízení hazky. Řetězy 9 až 12 spd. mají (údajně) stejnou vnitřní šířku.
Nojo, teoreticky. Na 11s systému bych to asi prubnul. Ale ta 10s mě dělá trochu starost.
Funguje to krásně i na manželčině 3×10
Vozím teďka PC1110, problém je ale že ho všude mají v délce 114 článků, já potřebuji 120, takže jsem to vyřešil tak, že jsem snýtoval dva řetězy. Četl jsem tu spoustu špatných zkušeností s tím nýtováním, ale když se to udělá dobře tak to funguje, řetěz zatím jsem nepřetrhl.
Jelikož z druhého řetězu spotřebuju jen 6 článků tak na to člověk má hodně pokusů, když se roznýtování nepovede, zkusí se to o dva články dál.
Předpokládám že to takhle nedělám sám. Chci se ale zeptat jestli má smysl pořizovat třeba PC1130, který má přesně těch 120 článků (ale taky víceméně dvojnásobnou cenu), nebo třeba nějaký shimano/sram 12s řetěz, spousta lidí píše že to funguje a ty dvanáctky (třeba Deore CN-M6100) nejsou o tolik dražší a hlavně většina má přívětivou délku 126 článků.
Vydrží to víc nebo je prostě nejlepší volba dát dohromady dva 1110, když ne nýtováním tak třeba rychlospojkou?
1130 je dražší o kolik? 150Kč? Já do něho asi po spotřebování 1110 půjdu. Nemyslím si, že vydrž bude nějak výrazně vyšší. Ale chci ho hlavně kvůli odolnosti vůči korozi. Neošetřená 1110 je hned rezatá a to ji asi nepřidá.
Taky vozím 1110 a rezne, 1130 funguje stejně, jen nerezne (mám je na 10s)
Asi na něj taky časem přejdu, při mazání Squirtem je ta rez najednou docela vidět :)
kupodivu KMC
Možné to je:),jinak ten kmc12sp na sh 1×12(10–51) moc dobře nefunguje ,je hlučný a z cca 3největších při protočení zpět padá hodně dolů na kazetě jak slx tak xt .Ale na 11sp 105 funguje skvěle a tiše .
To už máš 51??
však to dělají už 2 roky
Vozim pc1130 a osobně to vidim jako nejrozumnější volbu. Zaprvé rychlospojka součástí, když se pravidelně maže, tak jen tiše ševelí, výdrž obvyklá, tu osobně neřeším, když je třeba, vyměním. Za řetěz se mi víc peněz dávat nechce, na druhou stranu nechci ten nejlevnější.
Kolik ±km najedeš na PC1130? Podle mojí zkušenosti vydrží méně jak Shimano. Tak nevím zda zůstat u Shimana, nebo zkusit KCM.
za me KMC v krabicce btwin z dekatlonu
Taky tak. Na CX už má 1500km a stále se brání výměně a rez nikde.
Teď na to koukám a je to fakt přebalenej KCM :) super, díky
Jedna se o tento?
https://www.decathlon.cz/…8404869.html
(ted koukam, ze ma 118 clanku, coz nevim zda by mi na mtb stacilo :-/ Daval jsem ted PC1130 na mtb, IMHO ma 120clanku a je to akorat)
PC1130 prodávají buďto 114 nebo 120, já ho taky kupoval kvůli tomu že potřebuju 120.
to je von
+1, taky vozím tenhle a bez problémů :)
Já po zkušenostech se Sram 1110 a 1130 vozím Force 1102 a naprostá spokojenost. Už jsem vozil i na desítce, výdrž je velmi dobrá. Má rychlospojku, celý niklovaný, je tichý a nerezne. Je pravda, že vozím placku 36 a kazetu 9/46. Po 2000 km má 132,1mm.
Tak pro Force to ,,dělá” KSPYC ale jsou to řetězy KMC. Proto ty výdrž
A taky praskají? Na to mi umřela většina posledních KMC
Nevím, já měl X9 X10 a X10EL a všechny jsem dojel na 132,7 a vyměnil bez praskání. Výdrž 2× tolik proti Shimano
Mam ted doma pouze jeden KMC co byl OEM na CAADX 2019 … cca 3000km a je jako novy :-) Uz mi to zacina byt podezrele .. ale meril jsem ho trema ruznyma merkama a vypada to ok ;-)
budu muset vyzkoušet. Poslední sram má po necelých 500km 132,5 :-/
Vyzkoušej nějaký KMC. Na CX mě dal 1500km bez údržby. Na 2×10 systému
Teda v zivote mne nenapadlo kupovat tak strategickou soucasku od Force :-) … ale mozna je cas to zkusit. Otazka je, ktery kolo obetovat k pokusu.
+1, před nějakou dobou mi to proletělo hlavou, ale pak jsem si řekl, nebuď magor :-)
Každopádně možná nadešel čas, tu myšlenku oprášit ;-)
Od Force jsem měl kazetu a řetěz a minimálně ta kazeta fungovala daleko hůř než Shimano,Sram.
Vyměnil jsem jak řetěz tak kazetu, takže je možné že by ten řetěz mohl fungovat, ale nevěřím tomu.Urcite ne jako klasika.
DIk za info. Ja tedy stejne pred mesicem vymekl a koupil klasiku 3*KMC, takze rok retez resit nebudu (doufam ;-)
Jezdím sh 105 i s řetězem 105(cn Hg 601) tichý přesný svižný.
Tak, PC1110 si vykopala hrob. Pečlivě to čistím, voskuju a když to jednou neudělám a nechám to 3 dny stát v garáži, tak najdu tohle. Vracím zpátky KMC X10. Tam není co řešit…
Já ho nevoskuju, ale používám interflon a není problém.
Čemu se dávíš odmastíš a necháš ležet bez ochrany .
Že například KMC mě nerezne i bez ochrany ;) řadí lépe a stojí o 50Kč více. Takže 1110 už nikde více :)
Navíc navoskovaný řetěz je snad chráněný ne?
o 50kč?? napiš kde.
Decathlon. Prodávají KMC řetězy jako svoje Btwin
Zde je KMC X10 se spojkou https://www.decathlon.cz/…8555637.html
Za cca 550Kč tam mají i KMC X11EL. Na webu ho nemají, ale na prodejně ano.
Není to tento https://www.decathlon.cz/…8404869.html ?
Ne-e, verze EL má podélně proříznuté články. Viz foto.
Tenhle jsem měl a k jednopřevodníku nebyl tak fajn jako 1110.
Nene, tohle je obyčejná X11. X11 EL má odlehčené články.
Říkám, na webu není. Ale na pobočce v Jihlavě je mají normálně v prodeji za 519 mám dojem.
Jj dík. Ten X11EL s odlehčenými články bych stejně nebral jelikož se v těch dírách drži bordel.
Mě na cyklokrosovém kole zatím fungoval ze všech nejlíp.
A to jsem zkoušel SRAM 1110 a KMC X10 a X11EL.
no spíš o 100kč ale i tak dobrej kauf.
já mážu olejem, zůstanu u pc1110.
Už vím kde je chyba. Já totiž na 2×10 používám PC1110 za těch 289Kč, ale teď vracím X10 za 339Kč. X11 za 399Kč zkoušet nebudu. Takže rozdíl 40Kč a nemám s tím starosti.
https://www.koloshop.cz/…-clanku.html
pro registrovaný 239kč takže rovný kilo:-)
Když si proto zajedeš do obchodu :) s dopravou si na stejno.
Já mám Decathlon po cestě z práce no
v pohodě, decathlon mám taky blíž. nedělá mi práci si pro to zajet, resp. přihodit do zásoby k jinýmu nákupu. přišlo mi hezký rozdíl rovnejch 100kč
v decathlonu se dá najít pár oem věcí za nízký ceny.
Mám pocit, že pc1110 nemá povrchovou upravu proti rzi, tak proto asi. Já jsem ho nedávno pořídil a oproti Shimana nebo Kmc nepozoruju v ničem rozdíl kromě ceny, která je polovicni. Ale já nevoskuju, jelikož vosk bylo co se tyce maziva velké sklamaní, takže davám přednost špinavějšímu ale tichému rětězu. S olejovym mazáním by ti neměl zreznout.
Olej už nikdy :) Vosk a čistý pohon na cyklokrosovém kole ocením nejvíc ze všeho. Ale na silnici bych ten olej jel klidně dál
Jo tak ja davam na silnici, možna maš lepí vosk. Zkoušel jsem wend wax https://www.koloshop.cz/…ez-28-g.html?…
a řetez piskal, což nesnesu :) jinak používam Motorex dry power lube.
Mrkni se do vlákna tady https://www.bike-forum.cz/…zu-parafinem#…
Celkem chápu, že wend wax skřípal. Ve formě v jaké je to dostat do rolniček asi bude problém.