Na jaký tlak nafoukat vidlici Marzocchi BOMBER XC RETRO 500 když vážím 101 kg.
Na jaký tlak nafoukat vidlici Marzocchi BOMBER XC RETRO 500 když vážím 101 kg.
Tak, abys měl SAG mezi 20 a 30%
nafoukat si epicona na 30% sag, tak ho zruším cestou pro rohlíky..:D u nízkozdvihovejch tak na 15–20%, prostě hlavní je, aby při tom, co budeš jezdit nechodila až na tvrdej doraz..
jedna paní povídala?
šak má pravdu :) na rebě taky při takovém sagu lítám furt po dorazech … nechtěl bych vidět nějakou větší překážku -)
já mám na Epiconu 30% a po dorazech nechodím, a spousta lidí kolem mě ho vozí na 25–30% a tyky bez problémů
zase někdo nesouhlasí s xshreckem?
A nepoučí se a nepoučí :-)
PS: jezdíš s tím Epiconem pro rohlíky?
bude veselo
tak jo.. tak asi jsem *****, která nepozná, že byla vidla na dorazu..
To ti přijde normální mluvit takto?
co si představuješ pod pojmem „normální“?
Tak hele, arogantní dvacetiletí blbečci, pro které jsou všichni *****, jste tu už, co já vím, dva.
Normální je diskutovat. Pokud tu ale chceš pičovat, tak táhni jinam.
Je to tvojím jazykem? Je to pro tebe srozumitelné?
napsal jsem, že sem ***** já, tak klídek..;)
jaký klídek?
Takovéto chování, když jsem v tvém věku mělo odezvu.
Tady o tento styl komunikace nikdo nestojí.
Zažij rozum a buď to uznej, nebo na to nereaguj.
dík za pěkný rozbor osobnosti, neživíš se tím náhodou? nic ti nebrání si mě blokovat
já si tě nechci blokovat, já s tebou chci diskutovat slušně.
Charakteristika: „Ty jsi to nejnechutnejsi, co BF vyprodukovalo. To se neda jinak napsat. A nepisu to proto, ze blabolis nesmysly. Pisu to proto, ze jsi smejd z podstaty.“ Honza729. – Jo tak to jsem přesně já … co k tomu dodat..:)
To psala místní kreatura zvaní Bomba+ (dříve honza 729)
to se mi tady nechce rozebírat. Přeber si to jak uznáš za vhodné :-)
já to přebráno mám,ale hlavně to byla reakce na arogantní a nesmyslnou Kubadovu odpověď.. takže z toho plynula i její forma..:)
On ti ale odpověděl uplně normálně.
Když Kubad napíše, že to tak spousta lidí vozí, tak je to pravda. Pokud by to nevěděl, tak by nenapsal nic.
Navíc jednoho teď myslím i má.
Jeho reakce nesmyslná nebyla.
Ty se durdíš kvůli jedný nadávce nesměřovaný na nikoho konkrétně jak kdyby ti bylo šedesát:)
Asi máš prostě na hovno techniku… :)
no to mám.. což jen podporuje to, že mi epicon při sagu větším než 3cm chodil často na doraz;)
3cm jsou na 100mm samozřejmě strašně moc, taky tam byl smajlík. Jenom mě lákalo odpovědět v podobný „slušnosti“ ;-).
tož to souhlasím, já mám sag 20% a dorazy tam jsou
To, že hlavní je nechodit na doraz a sag je jenom orientační hodnota, píše třeba Milan na stránkách TT v FAQ. Jinak muj Epicon na 140 mm, což úplně nízkozdvihový neni, dam při 30% sagu na doraz prakticky jenom propumpovánim rukama na asfaltu, takže v terénu by ty dorazy padaly furt.
u nízkozdvihovejch tak na 15–20%
A to sis vycucal z prstu nebo ti to řekla máma? :)
no ale dyť má pravdu :)
kdyby napsal 15–25% tak by ji mohl mít úplně :-)
Někomu může vyhovovat 15, někomu 30.
Zdvih Použití Ponoření vidlice
80 mm Racing 8 – 12 mm
80 mm XC 12 – 16 mm
100 mm Racing 10 – 14 mm
100 mm XC 14 – 18 mm
130 mm Freeride 20 – 25 mm
čerpáno od suntouru..:(
Jenže to jsou jen takový orientační čísílka pro takový zakladní nastavení. Já třeba snad každou vidlici foukal na míň než bylo doporučeno, tím pádem vždycky s větším sagem a prostě mně to tak vyhovuje.
nereaguju na to, co foukáš ty, ale na „A to sis vycucal z prstu nebo ti to řekla máma?“ ale asi tomu rozumíš líp než výrobce no..
co tě vede k tomu, že přes ty čísla výrobce nejede vlak?
ach jo..:( ještě jednou si přečti, co jsem psal v tom prvním příspěvku a zaměř se hlavně na jeho konec..
Výrobce mé vidlice říká, že pro AM ježdění mám vozit sag 25–30%
A to jde o vidlici která je méně progresivní než Epicon.
Tak si vyber. :-)
ještě jednou si přečti, co jsem psal v tom prvním příspěvku a zaměř se !!!hlavně na jeho konec..!!!
Kolikrát to ještě budeš kopírovat?
Hus taky neodvolal..:) a na další případnou reakci odpovídám, lepší shořet, než vyhasnout..:)
Aháá, takže ty se teď dokonce drze přirovnáváš k mistru Janu Husovi?!
ve škole nás učili, že se tomu říká hyperbola..
„čerpáno od suntouru..:(“
Asi budu potřebovat trocu popostrčit.
Já ti věřím, že to tam Sountour má. Ale co to dokazuje?
že odněkud čerpám a ne,že jsem si to vycucal z prstu a ani že máma nepovídala.. ještě stále myslíš, že má tahle debata smysl?
no a já tě ptal co tě vede k tomu, že přes to nejede vlak?
okopíruj mi místo, kde sem něco takovýho o mašinkách a vláčcích psal..:)
" ale asi tomu rozumíš líp než výrobce no.."
ani mašinku, ani vláček tam nevidím..
Ještě jednou si přečti co jsem ti napsal a zaměř se na význam…
já tvoje slovíčkaření chápu;)
No přeci, že když si nastavíš sag třeba 27% tak jseš v prdeli, protože budeš pořád na dorazu.
hej toto nemá smysl.. dokážeš si ještě jednou přečíst ten můj příspěvek? na konci je, že hlavní je, aby vidle při tvým stylu ježdění nechodila na tvrdej doraz.. vysvětli mi, co se ti na tom nelíbí..
Musím si ho číst znova a znova? :) Mně to stačilo jednou a už si to pamatuju, víš?
kdybys napsal, že je třeba nastavit tak, aby jsi nechodil na dorat a že u tebe to znamená 15%, tak tu teď tuto debatu nevedeme.
Ty jsi napsal, že se má foukat 15–20 jinak ho zrušíš.
nafoukat si epicona na 30% sag, tak ho zruším.. ještě jednou zdůrazňuju slovo SI..
jojo
protože to říká výrobce :-)
jo jo :)
ano, protože ji asi využívám ke stejnému účelu, který vyrobce nazývá XC
já ti znovu říkám, že můj výrobce říká 25% a to mám méně progresivní vidlici než je Epicon.
A co?
„Výrobce mé vidlice říká, že pro AM ježdění mám vozit sag 25–30%“ jaký má tvá primární určení, potažmo jaký má zdvih?
jo psal jsem 30 myslím, že to někde v papírech mám, ale na webu jsem našel 25, tak jsem to upravil na 25, protože to mohu dokázat.
Určení je jízda tu a tam, typicky pro rohlíky.
a zdvih?
abys neřekl, tak je to XC vidle na 100mm
a jaká? + jestli si uděláš tu práci tak mi hoď i tem odkaz na sag
ten odkaz mi nejede:( ale na netu jsem našel: Použití: Freeride, All Mountain
všechny XC foxky konkrétně Floaty.
Jenže když on ji má na XC kole tak to přece musí bejt nízkozdvihová XC vidlice.
majkee: jsi zas vedle..:)
nemusíš psát před příspěvek můj nick a dvojtečku, je jasný na koho reaguješ ;)
epicon s vyšším zdvihem bude samozřejmě vyšší sag vyžadovat, protože se zvýší objem vzduchu v patroně..ale bavíme se o 100mm zdvuhu.. tak mi hoď prosím ten odkaz na sag u tvé vidle
už ho házel, mně funguje…
Sag řešíme v procentech ne v milimetrech a já ti už psal, že mluvím o 100mm vidlici
„Výrobce mé vidlice říká, že pro AM ježdění mám vozit sag 25–30%“ mám to chápat teda tak, že na AM ježdění budeš mít 100mm vidlici nastavenou na 3cm sag?
Třeba tak, AM můžeš jezdit třeba i s 8cm vidlicí.
8mm a 30% sagu:) ale jo, můžeš.. můžeš i třeba skočit z mostu, nebo …
No já se třeba takovýmu setupu dost dobře blížím, mám 8mm vidlici a ten sag těch 25% určitě mám, možná i o chlup víc a je to žehlička a to že jdu semtam lehce na doraz mě netrápí.
tak znovu.
výrobce říká až 25mm mluvím o Foxovi a o vidlicích 100mm v mém připadě pružinová Vanilla, která je velmi lineární
ale Float má stejné (a teď pozor na to slovo) doporučení.
tak teda nechápu, proč se nmou tak hrubě nesouhlasíš, když jsem doporučil rozmezí 15–20% ZDŮRAZNĚNÉ větou, že hlavní je nechodit neustále na doraz..:(
s tím, že jinak jízda pro rohlíky vidlici ZNIČÍ, a že výrobce když doporučuje 10–18% tak ví proč a kdo to nereflektuje si hraje na chytráka neb se pošklebuješ, že
tomu asi rozumí víc jak výrobce
tvou reakci na Kubada už jsem naštěstí zapomněl!
taky asi taky nechápeš hyperbolu.. takže já to kašlu a jdu spát dobrou noc všem..
ha, zdrháá :)
XC znamená ježdění pro rohlíky?
Ruprt2 má můj obdiv, protože vidí moje slabiny a už mě začíná zahánět do kouta, ty jen plácáš..:)
Ha, vsázíš na taktiku jak si ponechat alespoň jednoho „kamaráda“ kterýmu okatě vlezeš do zadku? :)
je to metoda banalizace žíhaná troškou osobních narážek:)
Opravdu XC?
pojďme si popovídat o významu slovního spojení XC :)
Cross-country cycling is defined by the terrain on which it is performed. XC courses and trails consist of a mix of rough forest paths and singletrack (also referred to as doubletrack depending on width), smooth fireroads, and even paved paths connecting other trails. Riding or racing is also only deemed cross-country if the technical complexity of the trails is easy or moderate. Trails nearly impossible even to experienced riders are more often dubbed „all-mountain“, „freeride“, or „downhill“.
Tenhle terén je evidentně XC i podle definice… A to ještě Plzeň byla spíš lehčí trať, co se týče poháru…
tak popravdě tam nevidím nic až zas tak náročnýho.. kromě toho výjezdu..:D
:D Jasný, sjezdík na sypkým povrchu, kde to člověk musel dvakrát poslat vzduchem, jinak by letěl přes řidítka i když byl za sedlem co to šlo… Můžu se zeptat, jaký jezdíš závody? Tebe je škoda na cokoliv jinýho, než ČP XC nebo DH ;-).
Proč by člověk musel jezdit nějaký závody aby mu nějakej terén nepřipadal těžkej?
Když má takovou techniku, že mu přijde tohle v pohodě, tak by byla škoda ten talent nevyužívat, když by moh jezdit v pohodě ČP XC a s trochou snahy určitě i svěťák ;-).
To ne, na to je hlavní především fyzička a né každej chce drtit a drtit kilometry na úkor zábavy a na druhou stranu nezávodník může takovej terén projet daleko líp než závodník, ten závodník by pak akorát ujel na lekým povrchu :)
Ale jdi ty… Někdy se zajdi podívat, jakým způsobem a jakou rychlostí ti nejlepší jezdí a pak zopakuj to, že by to nějakej nezávodník projel daleko líp.
Nějakej nezávodník rozuměj člověk, kterýho kola bavěj a podobný terén vyhledává ale přitom nemá potřebu závodit né každej.
To že má někdo menší strach, dokáže terén projíždět raz dva neznamená že by měl jít závodit.
Já vim, jak to myslíš… Ale takový lidi by se jim ve sjezdech vyrovnali třeba na 140mm fullech, ale pochybuju, že bys našel někoho, kdo nezávodí a byl by schopnej se jim vyrovnat na XC kole. Fakt se někdy zkus zajít na ČP XC podívat, je to až skoro neuvěřitelný, jaký tempo tam dávaj jak nahoru tak dolů…
To je jasný, tempo je rozhodně vysoký-jsou to závodníci, ale mockrát jsem viděl, jak třeba i při nějakých sjezdech slejzaj a nějakej blázen by se do toho klidně třeba pustil i na XC kole :)
To se děje hlavně na delších maratonech, kde jim pár vteřin zisku nestojí za riziko úrazu, když jsou unavený a nemaj to najetý. I když třeba v Mostě mě to taky překvapilo, tam to bylo jetelný relativně v pohodě. XCčko je v tomhle jinde, tam už slejzaj fakt až když už by byli v sedle pomalejší a přitom jsou tratě o dost náročnější, než maratony.
No jak kde, jak jsem koukal teď na německo, tak tam byla trať celkem o ničem.
Jj, pohoda :). Když na to člověk kouká a jedou to lidi, co to fakt umí a jedou s jisotou, tak to vypadá snadno. Ale stoupnout si tam nahoru s kolem a se slovy „to je o ničem“ to sjet, to už je jinej level. A sjet to „daleko líp“ tj. rychlejš a/nebo bezpečnějš, to už je pro nezávodníky na XC biku spíš sci-fi.
Tak tohle byla jedna z mála trochu terénních pasáží, jinak to je celkem nuda okruh. A o bezpečnosti nebyla řeč :)
Počkej, tak to už se vysvětlilo všechno a můžu jít spát… Takže upřesnění: ten nezávodník to musí nejen sjet rychlejš, ale bejt ještě dole schopnej dál pokračovat v jízdě po trase závodu. :)
No právě, proto jsou opatrný.
nehysterči, takové terény tu jezdíme běžně pro rohlíky :-)
pořád si stojím za tím, že bych to sjel.. ale to bysme se tu mohli přetahovat do nekonečna.. jinak technická: se sedlem dole se dá zvládnout mnohem víc věcí.. jinak doufám, že ti dochází absurdnost toho, co tady řešíme..:)
mě to trochu dochází, ale nedá mi nenapsat, že oni sedlo dole nemají a že sedlo dole se na XC zrovna moc nevozí ;-)
A co si představuješ pod takovým slovem „absurdní“?
Stát si můžeš, dokud to nevidíš naživo, tak to jsou tak akorát řeči, ono na fotce to vypadá vždycky jednodušší… Mně se jen líbí, jak hodně lidí říká XC pohodovýmu ježdění. Tohle téma už je offtopic celý, zakladatel už stejně dávno ví, jak to má foukat :).
mě ti borci na fotkách přijdou docela v pohodě :-)
ono je ale důležitý jestli se bavíme o XC jako o disciplíně nebo prostě jen jako o cross country ježdění, což je když si vyjedu do lesa za barák :)
To je fakt, podle definice tam patří i spojovací cesty mezi terénem, takže vlastně můžeme říkat XC i ježdění na silničce :). Trochu mi to začíná připomínat tu teorii „má to 28“ ráfky a rám, tak je to silnička" nebo jak to bylo :).
Nepochopils, myslel jsem prostě jen tak jezdit krajinou (cross country) :)
XC = cross country. A to, co jsem výše kopíroval, je definice cross country ježdění ;-).
Ne, tys psal definici disciplíny.
cross country si můžeš jezdit klidně i jen po silnici :)
Takže když pojedu na silničce do hor, tak jezdím MTB (mountain biking)? :)
No jasný, proč by ne?
A vlastně až pojedu zase dolů, tak dávám down hill (DH) :D.
No je vidět, že už to konečně začínáš chápat :)
On ten terén bude těžkej spíš jen pro chrty s úzkejma a nízko položenejma řidítkama, pro normálního bajkera to zase nevypadá nějak moc dramaticky :)
Podívej se na tu první fotku, kde má těžiště… Podle mě až před předním kolem, to mi přijde dramatický docela dost ;-). Ale jo, B-F evergreen, na DH jezděj pomalu a co dává česká elita není pro normálního bajkera nic dramatickýho :D.
Rád bych tě při bikováni viděl, když seš tak dobrej.
reakce samozřejmě na carlosse :)
tak někdy přijeď
Výrobce nemůže vědět jak kdo jezdí, to jsou orientační hodnoty, to není o tom kdo je chytřější, ale každej potřebuju jiný nastavení.
ach jo..:( ještě jednou si přečti, co jsem psal v tom prvním příspěvku a zaměř se hlavně na jeho konec..
Celkem te obdivuju, ze mas nervy tu bojovat s mistnimi „guru“. Vykasli se na to. Mnozi z nich tu jsou neustale, potrebuji se vyjadrovat uplne ke vsemu, proste asi uz trosku nemoc. Nebudu jmenovat konretne. Nejhorsi je jejich dovednost udelat temer z jakehokoliv vlakna offtopic, vcetne tohoto..
K sagu bych se vyjadril tak, ze i mne to prijde jako opravdu jen silne orientacni hodnota. Proste vychozi hodnota, kdyz vubec nevis na kolik foukat. Ale pro konecne nastaveni je podle me nejdulezitejsi pocit. Nekdo rad mekky polstar, nekdo to rad tvrdsi (tedy pripadne ufouknne, ci prida). Zalezi taky na stylu. Pokud prece jen podle predepsaneho sagu jdes na doraz, davas tomu vice zabrat a je treba to vice dofoukat.
A to bych doporucil i zakladateli threadu.
A jeste pro Carlosse: Ted me nekdo sotva o pet let starsi bude mit snahu vychovat ci porazit a to na zaklade:
atd…
Takže jsi vlastně napsal v dlouhosáhlým přéspěvku to samý co já. No a klidně se koukni, tohle je za celý víkend tuším první vlákno kde jsem se trochu rozepsal, takže doufám, že jsi nemyslel mě, když už teda nemáš koule na to, ty lidi o kterých mluvíš jmenovat.
jojo, ozvala se ta potrefená husa:)
jako Palec jo? :)
nee:)
protože v manualu píšou na 10 barů a to se mi zdá hodně
Hodnoty v manuálech jsou silně orientační a každýmu vyhovuje něco jinýho, ale jak jsem řekl, nafoukat tak, abys měl SAG mezi 20–30%
to je dost, zkoušej co ti bude vyhovovat, ale . Nafoukal jsem Rebu podle manuálu a druhý den jsem byl v servisu:-/
Tvoje špatná zkušenost s Rebou ale nemá souvislost s foukáním vidlic a nastavení sagu podle jezdce.
no jasně, nebyl jsem první a ani poslední komu fouklo těsnění,ale dnes po konzultaci s kámošem a po opravě těsnění, foukám tak na 2/3 toho co je v manuálu a jsem spokojenej.
to ale pořád nic nemění na tom že ta vidle snese skoro 2× tolik na kolik s ji měl nafoukanou, a poruchu nezpůsobilo foukání, ale vadné těsnění
v manuálu taky udávají hodnotu sagu podle které by se vidle měla štelovat :)
10 barů může být vidle se foukají na hodně a tlumiče ještě víc, klidně ji foukni na těch 10barů projeď změř sag a úodle potřeby buď uber nebo přidej tlaku
vydím že se diskuze pěkně rozvinula
Velmy tvrdě :).
Hustý, člověk blokne jednu pavlačovou větev a rázem je ze 140 příspěvků jen 10 :)