• visions

    Jaký trail bike?Zůstali mi 4 kandidáti.

    Giant Trance X0 , Trek Fuel EX 9, Gary Fisher Hifi Pro, Rocky Mountain ETSX 50

    0 0
    • Lister  

      První nebo poslední – záleží jestli chceš hlavně jezdit nebo hlavně frajeřit :-)

      0 0
    • rich  

      ak peniaze nie su problem potom ETSX – ale je trosku citlivejsi na kvalitu radenia.

      http://cgi.ebay.com/…cmdZViewItem

      osobne by som isiel vyssie uvedenou cestou a za 32k CZK to mas doma aj s DPH

      0 0
    • MlokCZ  

      Jen tak bez upřesnění to bude stejně jen střílení od boku nebo podle preferencí radícího.

      Nejdřív je třeba si ujasnit a napsat věci jako:

      • co budeš jezdit a jakým stylem, tedy především s ohledem na skoky pro zvolení správné progresivity rámu/tlumiče
      • preferuješ raději lepší žehlení nebo ať jde kolo více za pedálem
      • bude ti vadit pedal kickback (zpětné kopání do pedálů + zamykání při šlapání, oboje se výrazně projevuje především na nejlehčích převodech, tedy pro toho, co malou placku skoro nikdy nedá to není moc podstatné, pro toho co jí jezdí velmi často včetně největších pastorků k tomu je to důležité a někomu to vadí hodně moc a někomu třeba tolik ne)
      • a další specifické požadavky, které bys měl

      Bez upřesnění když mám jen tak plácnout, tak já bych nevzal ani jedno. A kdyby to musel být z toho výběru, tak jsem pro Trance X (mě na něm vadí vyšší pedal kickback, jinak super kolo).

      0 0
      • visions  

        No,připadá mi,že ty snad ani jinou značku než Cube neuznáváš,jak už nějakou dobu sleduju.

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak to asi špatně čteš moje příspěvky, protože nevim, jak si na to přišel. Já vždy preferuje pouze vybírat vlastnosti dle konkrétních požadavků, nikdy nepreferuju obecně žádnou značku a Cube už vůbe ne.

          Tedy že by byl Cube pro každého nejlepší, jak si asi myslíš že tvrdím, tak to je samozřejmě naprostý nesmysl a nikdy jsem nic takového neřek a netvrdím.

          Mockrát jsem uváděl vlastnosti třeba u AMS 125ky a že třeba na některý styl jízdy je vyloženě nevhodný (kvůli minimální progresivitě stavba + tlumič).

          Ale pokud to takhle vidíš a tohle si z mojich příspěvků vzal, tak to je pak těžký a je to asi zbytečné se snažit ti poradit.

          0 0
          • visions  

            Jasně.Mě tyhle 4 biky zůstaly v užším výběru hlavně po designové stránce.Než se pro nějaký definitivně rozhodnu,půjčím si je na test(kromě RM)

            0 0
        • Vilém  

          Omyl, jeste Canyon:)

          0 0
      • prtavec  

        Slycham od tebe ze Trance X ma velky pedal kick-back… na kole uz mam par desitek km najeto i v tezkem terenu, kde mala pila byla vyuzivana hodne a zatim jsem si toho nevsiml… co si pod tim ma presne predstavit?

        0 0
        • MlokCZ  

          Nevím proč pedal kickback někteří skoro nevnímají a někteří hodně. Projevuje se ve dvou věcech, pokud jde stavba více do zdvihu na lehký převod, tak dojde k protočení pedálů zpět (tedy to co přesně ten název říká). A pro představu je to v extrému až někam o 1/8 celé otočky.

          Z vpp Maestro je na tom ale ještě poměrně dobře a samozřejmě to závisí na zdvihu. Tedy na Trancu se to projeví málo, na Xku o něco více a na Reignu už hodně.

          A pak to má opačný účinek, při šlapání tím více zamykáš zadní stavbu. Tady to ale třeba někomu naopak může výborně sedět, lépe jde kolo díky tomu za pedálem.

          A ono si na pedalkick (na to kopání) asi dost lidí zvykne a pak to nevnímá.

          Kamarád, co jezdí Canyona ESko, který má pedalkick menší než Trace X, tak když na tom jel poprvé, tak se hrozně divil, že ho to kope do pedálů (byl zcela nezaujatý, nevěděl v tu chvíli nic o tom co je to pedalkick).

          Bike magazin tohle přesně měří na kole (vždy pro každý převodník), takže lze pak pěkně srovnávat i u kol, které člověk nejel (Trance X jsem nejel; jel jsem jen Trance a Reigna, ale to že bude Trance X něco mezi už si představit dokážu).

          Pokud tedy zpětné kopnutí při přejetí překážky když šlapeš a jde současně stavba více do zdvihu nevnímáš, tak buď rád, tím lépe pro tebe.

          Pedalkick má každý full na nejlehčích převodech, jen je otázka jak velký.

          0 0
          • prtavec  

            prave podle informaci, co jsem tu tak cetl jsem cekal to, co popisujes. Otazka je proc to zatim nevnimam. Bud mi to vubec nevadi a vadit nebude, nebo tim, ze zatim nejsem tuhle sezonu rozjezden a vic venuju pozornost tomu, abych zvladl danou zatez udychat (coz v pripade lehkych prevodu uz jde o kopec, kde mam dost co delat) misto toho, abych venoval pozornost chovani pedalu… uvidim casem. Kazdopadne dik za potvrzeni domnenky, co ten kickback je.

            0 0
            • pepek  

              Já jsem quli tomu zanevřel na 5 let na fulla – jednočep. Nejhorší je to, když už jedeš na kašpara a na pádové rychlosti do hrbatýho kopce. Najedeš zadním kolem na kořen, pedál Tě kopne proti noze, a hned poté, kdy se tlumič vrací, tak se propadne. Je to nepříjemný, pokud už nemůžeš. Pokud máš ale furt přebytek výkonu, tak to asi nevadí. (To ale bohužel není můj případ)

              0 0
        • MlokCZ  

          Jak sem někdo dával test z Vela, kde srovnávali Trance, Trance X a Reign, tak už i tam byla dokonce zmínka v souvislosti s pedalkickem, což sem nikdy v našich časopisech neviděl (narozdíl třeba od bike magazinu, kde to měří a přímo dávají i do hodnocení kol).

          0 0
    • karlos2053  

      Já dal na pocit a šel do ex8, po dvoustech km musím říct, že to byla volba dobrá (schválně říkám dobrá a ne nejlepší, protože to je jak říkám subjektivní záležitost) a už bych neměnil :))

      0 0
    • karlos2053  

      Já dal na pocit a šel do ex8, po dvoustech km musím říct, že to byla volba dobrá (schválně říkám dobrá a ne nejlepší, protože to je jak říkám subjektivní záležitost) a už bych neměnil :))

      0 0
    • rich  

      ETSX:

      teda este dodam, aby som bol objektivny – ak je lak taky biedny ako na team verzii potom bude rychlo odrbany. A jedna dolezitejsia – v stoji strati zo svojej prijemnej citlivosti a zehlivosti. Vysoko polozeny stred necham ako otaznik – mne vyhovuje. Tlmic by mal byt nastaveny konkretne pre ETSX. Kompresia je na strednej hodnote. A podla toho co tu popisoval Mlok by som sa nebranil ani ja tej najslabsej s progresivnou poslednou tretinou.

      To MlokCZ:

      skusal som jazdit Talas RL 07 na tlaku 45psi. Nemozne – prilis nizko, aby to vobec chodilo.

      0 0
      • MlokCZ  

        U Talase záleží kolik vážíš a hlavne na geometrii kola. Já jezdím momentálně Talase 07 někde mezi 45 a 50psi a plná spokojenost (tedy až na tu kompresi, to časem půjde také na úpravu, Talas RLC 08 mi teď po úpravě chodí výrazně lépe a to ten 07 je také upravovaný, ale u 07 při úpravě nebylo šaháno do tlumení jako u 08; a dle Milana a rozebrání RLC 07 a 08 se zdá že jsou v tlumící části naprosto totožné, tedy i RL bude už i u 07 totožná s 08).

        A co myslíš tím nemožné aby to vůbec chodilo? Problém s extra nízkým tlakem je jediny a to horší zvedání se při zvyšování zdvihu. Je to pak hodně citlivé na nastavení páčky změny zdvihu, já musel nechávat tu páčku jednou přeseřídit, nechtělo se tomu skoro vůbec. Teď už zase celkem v pohodě, i když na 08 je to lepší, tam se musel mírně změnit vnitřek levé nohy, protože ho jezdím na 60psi (a tak se i při zvyšování zdvihu chová lépe a zvedá rychleji) při téměř totožné geometrii kola. A při zvednutí vidlice na plném zdvihu není tak cítit doraz (který na 07 je), takže myslím, že tam došlo k mírným změnám. S 08 verzí jsem po úpravě spokojený 100%, více než s 07 (i když i 07 je pro moje požadavky dobrá).

        0 0
        • rich  

          pri 45psi som mal SAG 60% a chodila tak 1–2cm. Teraz som tam dal 60psi a chodi to super oproti povodnym 70psi, ktore mi davali SAG 25%.

          0 0
          • MlokCZ  

            Sice se mi až tak velký nárůst sagu nezdá (když si měl 25% při 70psi), ale samozřejmě jestli si měl SAG 60%, tak je úplný nesmysl to tak jezdit.

            Já mám při těch cca 48psi sag kolem 25%.

            0 0
          • MlokCZ  

            A pokud bys měl opravdu sag 60%, tak bys ji bez problémů dostal velmi často na doraz a tedy musela by chodit těch zbývajících 40%, což je 5–6cm. Takže je to nějaké divné, jak to popisuješ.

            0 0
            • rich  

              Tie cisla su od oka, skusim to dnes zopakovat a poviem presne. Kazdopadne SAG bol sialeny a chodilo to takmer nadoraz bez problemov. Mne len neda spavat, ze pri rovnakej vidle su take markantne rozdiely (ak si pamatam vahu mame +/- rovnaku). A zase uhol hl.trubky by nemal robit taky rozdiel.

              Naviac mam problem s tlmicom bo mi uplne odisla citlivost. Ten bike bol zehlicka a zrazu to kope ako svina po zime. Dal som tam tlak vo finale 80–90psi oproti povodnym 130psi ale SAG isiel az na >50% a na max ide pomerne lahko. Musim dnes skusit ako chodi zadna stavba „bez tlmica“. Mam treti FOX tlmic a piaty problem :-)

              0 0
              • MlokCZ  

                Rozdíly geometrií jsou zcela zásadní. Já mám krátké ruce a trup a proto musím mít dost vysoko řídítka + dost krátký posez. Ve výsledku mám relativně málo zatížené přední kolo.

                A jen pro představu, co udělá malá změna v geometrii. Zvednutí řídítek o 1,5cm a vše ostatní ponecháno stejné. A na vidlici bylo třeba ubrat o 5psi tlaku pro stejné chování (takže celých 10% změny tlaku jen při takové změně posezu).

                Na těch 48psi při současném posezu ji na doraz nedám. Při velké ráně chodím na 13cm zdvihu. A sem tam těch 13cm překročím ale ne moc často. Takhle využitý zdvih se mi zdá akorát a těch pár mm nechávám jako rezervu.

                0 0
                • rich  

                  tak potom by to mohlo byt ono – ak vezmem do uvahy fakt, ze moja hmotnost je sustredena aj hutnejsie do trupu :-)

                  asi by to dost potvrdilo aj sucasne ladenie tlaku pre frajerkin talas 04, kde som isiel zase s tlakom niekde okolo 40psi (vaha 58kg), aby vobec reagovala a mala SAG 25–30%. Samozrejme iny bike a ostatne okolnosti.

                  0 0
    • M&D  

      Knolly bikes Endorphin:-) 14cm zdvihu.

      0 0
    • visions  

      Včera šel kolem pošťák,o žádném dívčím zájezdu na Hadovce nic nevěděl,zato mi přivezl nový bike – Trek fuel EX 9 :-)

      0 0
      • dieegoo  

        A nějaký fotky pošťák nedodal? Sem s nima ;)

        0 0
      • Lišák  

        V čem je výhoda zadního čepu v ose kola? Dráha kola je stále po kružnici, tudíž je to jako přepákovaný jednočep, ne?

        0 0
        • Pedro RB  

          Výhoda je hlavně v tom, že je to něco nového a zároveň to nekoliduje s patentem Specializedu na FSR..

          0 0
          • Lišák  

            Pokud by to bylo jako FSR, tak by byl čep před osou a dráha zadního kola by nebyla po kružnici. Tohle je, podle mě stejný systém, jako používá Merida AM, Giant AC, Jamis Dakar… Přijde mi to jako inovace pro inovaci. Zajímal by mě rozdíl ve funkci mezi osou otáčení V ose zadního kola a osou otáčení ZA osou.

            0 0
            • Pedro RB  

              Jo, přesně tak jsem to myslel. Že potřebovali designovou změnu, ale cestou FSR jít nemůžou. Průběhy křivek pohybu kola, pedalkick atd. by ti asi popsal Mlok nebo někdo další s proframem Linkage..

              Ještě mě napadlo, že by to mohlo mít větší tuhost v ose uchycení kola (podobně jako pevná osa)

              0 0
        • MlokCZ  

          Přesně tak, výhoda není v podstatě žádná a na funkci to posunutí čepu do osy zadního kola nebude mít vliv v podstatě žádný (nebo minimální, může tím dojít k mírné změně průběhu).

          Fuelu více pomohlo, jak je teď uchycený tlumič, to mělo vliv na průběh zadní stavby celkem velký a to k lepšímu.

          0 0
          • Lišák  

            Jo, to uchycení tlumiče je udělaný zajímavě. Viděl jsem to, myslím taky na KTM. Stavba je teď méně progresívní? Já Treky moc nesleduju, tak jen vím, že o starších modelech se říkalo, že je to takový ful-neful.

            0 0
            • MlokCZ  

              Ano, progresivita trošku klesla. Ale tvar křivky lev. ratio zůstává pořád stejný a mě by se líbil úplně jinačí průběh.

              0 0
    • Oakey  

      Zkoušel si ještě koukat na Marina, sic tu zadní stavbu má trochu podivnou ale údajně to funguje bezva a je to i tuhý…

      0 0
    • Forester  

      přiživím se :).

      co říkáte Meridě AM 3000 D. uvažuji o doplnění své stáje o fulla a tento bike se mi zalíbil. měl jsem možnost ho párkrát vyzkoušet a byl jsem spokojený. Ale nemám bohužel srovnání, doteď sedlám jen HT.

      Stál bych o názor zkušených fulistů :-).

      Koukal jsem i na Canyona. Ten mi bohužel nevyhovuje skladbou komponentů (nenašel jsem možnost konfigurace), jsem příznivcem Shimana a hlavně DC.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.