• te-pe

    Mám prvního fulla GT I-drive 5. Po prvotní euforii a 2 sezónách si říkám, jestli na moje ježdění je to to pravé.
    Jezdím v podstatě pohodové XC, do kopce nespěchám, z kopce si užívám.Ale často je půlka vyjížďky silnice nebo hladké polní cesty. Okolí Brna, Mor.kras, Vysočina.Párkrát do roka do hor se vyblbnout Nebylo by lepší něco méně „masivní“ z kategorie trail bike? Dneska umí teoreticky to stejné co GT, ale s váhou 12 –13kg Hlavní mínus GT je hmotnost (15kg)a údržba (vrzání,čištění ložisek). Výhody GT bych chtěl zachovat, tj.:

    • geometrie, díky XC úhlům 71/73, pěkně ovladatelné, výjezdy bez problémů
    • zdvih 130 a celkem lineární průběh chodu kvůli pohodlí
    • solidní chování zadní stavby při šlapání a ze sedla

    Jednou možností je upgrade lehčími díly pro snížení hmotnosti, ale asi by to stálo balík a nevím jestli bych dostal dolů požadovaná 2 kg. Kandidáti na nový bike : Trek Fuel EX, Gary Fisher HiFi, Marin Quad XC… Co určitě nechci : kolo s tlumičem vlastní výroby (Scott, Specialized) Cube, Ghost – nic DE, stačí že dělám v německé firmě Lahůdky typu Santa Cruz, Intense, Elsworth bych mohl, ale na ty nejsou peníze.

    Máte nějaké další tipy? Má cenu jít do upgrade? Má cenu vůbec něco měnit, když vyjma váhy jsem spokojen?

    Díky za rady.

    0 0
    • Darkson  

      a co rozpočet? :-)

      0 0
    • Andrzej  

      myslim ze nema cenu menit, ten vahovy rozdil poznas jenom pri akceleraci, na asfaltu to az takovy rozdil nebude. myslim ze by treba mohla i vadit moc zavodni geometrie u xc kol atd..... proste na asfaltu ti pomuze lepsi kondice, nebo o hodne vic "silnicni"kolo (nejake zavodni xc) a to uz bude v terenu uplne jine nez to co mas ted.

      0 0
    • goofy  

      Jako prvni me napadnul Giant Trance X. To bude asi ted hodne horke zbozi :-)

      0 0
      • goofy  

        Nebo leosniho Stumpika, ale nevim jake maji velikosti…

        cyklo69.cz/pro­dukty/kola/pro­did-455/

        0 0
      • marapara  

        Tím váhově asi moc neušetří, pač Trance má taky docela těžký rám.

        0 0
        • goofy  

          Letosni Trance je docela pirko. A hlavne ma lehke kola. Teda me pripadal i Reign jak strela, tak Trance na to hur nebude.

          0 0
        • Darkson  

          www.progresscycle.cz/giant/firma.asp?…

          já myslim, že třeba Trance X1 vypadá hodně dobře. váhu bych tipoval do 13 kg:-)

          0 0
          • jecnak  

            12,46 bez pedalu

            0 0
            • MlokCZ  

              A to je reálná váha? Na tuhle váhu sem někdo myslim dával odkaz na ty francouzské stránky, kde ty váhy byly. Ale pro reálnou váhu se mi to zdá příliš optimistické, podle mě bude úspěch, když se v reálu vejde do rovných 13kg s pedály (s nějakými průměrným 300g+).

              0 0
              • MlokCZ  

                Už jsem to našel, je to opravdu katalogová váha: www.giant-bicycles.com/…/1377/29523/

                0 0
              • jecnak  

                Beru to dle tech Francouzskych stranek. Jak moc je to presne nevim. Stejne ale to chce nejake poradne plaste, pedaly atd, takze se to pres 13 lehce prehoupne.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ale jinak je ta váha už na kategorii kola přijatelná a není už příliš těžký jako dříve Trance. A dle katalogových vah je na tom slušně už i Reing 0 (ovšem ta cena za dané vybavení už nic moc). A s těmi plášti to moc nechápu u Reignu 0, že tam dávaj Crossmaxi SLka, který mají jen 17mm vnitřní šířku ráfků a širší pláště jsou na tom už nic moc. Nevim proč tam nedaj aspoň STčka, která by se tam hodila lépe a šířku mají 19mm (i na těch STčkách jsou Fat Alberty už na těch 19mm skoro moc a chtělo by to na ně širší ráfky, jak jsem to měl na Stereu).

                  0 0
                  • jecnak  

                    Kde vidis na Reignu SLka? Trance X ma STcka, Reigny nemaji zaleteny kola vubec.

                    0 0
                  • kubad  

                    s těma SL-kama máš pravdu 07 mají opravdu jen 17mm, starší měli 19mm!!! to je asi ta úspora hmotnosti :-(

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak ono při pláštích tak do 2,1 to nevadí, ale už na 2,25 to je na hraně. A nějaký větší balóny na nich lidi asi nevozí. A na drsnější zacházení jsou teď stejně STčka nebo ještě spíš SXka. Takže obecně bych jim to ani tak nevyčítal. Jen na Reignu mně to přišlo divný, tam si spousta lidí dá i širší než 2,25ky. No ale když tam vlastně ty SLka vůbec nejsou…

                      0 0
                      • goofy  

                        heh. No ja vozim vepredu 2,5 na 17mm rafku a taky ziju :o)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          No já nemůžu za to, že preferuješ pružení pneu do boku :-)

                          Jsem poznal rozdíl i mezi 19 a 17mm. V srpnu jsem zrušil ráfek a dočasně tam měl jiné zadní kolo, které bylo zcela totožné až na ráfek (místo 4.2d jsem tam měl X455). Když jsem ho tam dával, tak jsem se na ty rozměry nejprve pořádně ani nepodíval (takže placebo efekt vyloučen) a chvílemi se mi zdálo, že mi v kamenitých sjezdech nějak více ustřeluje zadní kolo a chová se divněji (plášť byl také totožný a nafoukaný pořád stejně). A teprve zpětně jsem zjistil, že za to mohl ten ráfek a i v ruce bylo znát, že jde snáze ohnout plášť do boku na tom užším ráfku. Teď si nadávám, že jsem si to už předtím lépe nenastudoval a dal na to náhradní kolo X455ku a ne taky 4.2d.

                          2,5ku na 17mm ráfku bych tedy nechtěl už ani vidět :-)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            A bylo to se Smart Samem 2,25.

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            A ještě dodám, že jsem na obou ráfcích jel stejný pěkný kamenitý sjezdík (se nám tak líbil, že jsme si ho druhý týden v Jeseníkách dali podruhé a to zadní kolo jsem zrušil akorát mezi tím).

                            0 0
                          • goofy  

                            No vozim to vepredu. Nevimm jestla opravdu tech 17, nebo treba 19, ale to je jedno. Kolo tam je provizorne, ale diky me lenosti a nerozhodnosti tam je provizorne uz rok a pul. Idealni to rozhodne neni. Ale problem se vyskytuje pouze pri hodne podhustenym plasti. Jinak mi spis vadi, ze plast nema tvar, jaky by mel byt. Tomu lamani asi castecne brani butylova vystuha. Ale rikam. Optimalni to neni, vim o tom, ale porad se rozhoduju, zda-li ma cenu investovat do nove vidle, ci ne = zda-li bude doma pevna osa ci ne. Proto tam je ten XC rafek, ktery ne a ne se zlomit :o)

                            0 0
                            • pitos  

                              ty vozíš kendy s butylovou výstuhou?

                              0 0
                              • goofy  

                                Noo.. Momentalne predni. Ale Kenda ma demo vyztuhy i v tech bezvyztuhovych a treba ty 2,5 jsem nikdy neprdnul, jak tady nekdo porad hlasil.. Asi jsem srab :-)

                                0 0
                                • pitos  

                                  ty nevegal 2.35 jsou asi rozdíl,dost špatná ochrana proti defektům,jinak dobrý plášt.

                                  0 0
                                  • goofy  

                                    No ja mel prave hodne problemu s Maxxisama. Jak Minnion, tak Mobster na tech Beskydskych kamenech bez vyztuhy nezvladaly…

                                    0 0
                                    • pitos  

                                      to je zajímavé,to musíme někdy probrat;)

                                      0 0
                                      • goofy  

                                        Asi bude treba udelat nejakou havirovskou schuzi ;o)

                                        0 0
                                        • pitos  

                                          po novém roce o tom můžeme popřemýšlet… a i když to nevyjde v hospodě tak přes léto na kole:)

                                          0 0
                                          • goofy  

                                            Jasne… Kazdopadne se nekde urcite scuknem a probereme to dukladne ;o)

                                            0 0
                                      • Andrzej  

                                        prijedte na cemba lysou…

                                        0 0
    • MlokCZ  

      Rám idrivu je o něco těžší ale ne zase o tolik, takže u jiného kola ušetříš na rámu tak maximálně 0,5kg, ostatní je už vše o osazení.

      Tím že jsi vyřadil německá kola jsi vyřadil většinu dobře fungujících kol se slušnou hmotností a za rozumné peníze. A zvlášť když máš ještě požadavek spíše lineárnější zadní stavby jako má GT (což by přesně splňoval např. právě vyřazený Cube). Takže pak je radit těžké.

      Na 12kg je za rozumné peníze se kolem zdvihů 130–140mm dostat nemožné, ani těch 13kg (reálných) není tak lehké.

      A idrive5 má hlavový úhel 71st? To se mi opravdu moc nezdá, i když jistý si nejsem. Nemůžu teď rychle geometrii idrivu najít, jen jsem kouknul na nový GT Force, který ho nahrazuje a ten má standardních (pro tuhle kategorii kol) 69st. Sem tam je k vidění 68st, sem tam 70st. ale 71st. jsem u tohodle zdvihu ještě neviděl a jezdit bych na tom opravdu nechtěl (to by ve sjezdu, kde se o něco zvýší sag na vidlici a sníží na tlumiči se zvýšil ještě na nějakých 72st. a to by byla hrůza).

      0 0
    • fousek  

      Ja bych zkusil odlehcovat, nez se dostanes na cenu novyho kola tak se ta hmotnost vyrazne zlepsi, asi bych zacal od kol, jestli tam mas porad ty remerxy.

      0 0
      • te-pe  

        Nová kola byla/jsou v plánu, jen si nejsem jistej, jestli ta úspora bude nějak výrazná, i přes fakt, že na rotačních komponentech se úspora nejvíc projeví. Sice jsem nezjišťoval přesně váhy, ale při výměně ráfků a plášťů můžu ušetřit odhadem tak 300 –400g. Náboje měnit nechci, zapletený set taky ne, pak už toho moc nezbývá? Dráty, duše? Zase aby to něco vydrželo.

        0 0
        • fousek  

          No ja myslel cely kola (ty novatec budou tezky), takze zapleteny a to by slo mozna i pres 500g, jeste neco by se dalo usetrit na klikach cca 100g, pak pedaly, na kazete by se taky dalo neco usetrit, ale zas je to spotrebak

          0 0
    • marapara  

      Ahoj. Jsem od července 07 také vlastníkem toho fulla, GT I-Drive 5 2.0. Rám je trochu těžší, ale jak píše MlokCZ, rám lehčí, než o půl kila v téhle kategorii fullů asi těžko seženeš. Také souhlasím, že ostatní váha je spíše dílem komponentů, plášťů … Pokud se nikam neženeš do kopců, rád si užiješ sjezdy, máš rád žehlivost a lineární průběh, tak bych asi být tebou neměnil. Maximálně pošetřil hmotnost na kolech či jiných komponentech. Moje GT váží 13.8 kg, když na něj dám pumpičku a brašničku s nářadím, tak má necelých 14.5 kg. Osobně mi to ani moc nevadí, prostě do kopce to neženu a ostatní jízdu po rovině a z kopce si prostě užívám. Spíš bych doporučil, pokud máš rád švihovou jízdu, koupit ještě jednoho bika, HTčko. Já to tak mám také, krom I-Drive 5, mám i Zaskara – čistokrevného XC. Kombinuju oba biky. Když chcu něco rychle projet, jezdím na Zaskarovi, pokud si chci užít terén, těžší úseky, tak fulla. Pro mě ideální kombinace.

      0 0
      • fousek  

        Ja to mam podobne akorat u me je ta XC raketa ten i-drive:-)

        0 0
      • Zerocool  

        chystáš se zase na Chřibskou 50??

        0 0
        • marapara  

          Asi ne. Nelíbí se mi samý asfalt a šotolina. Vyjíždět ze 700 lidí 650tý taky nic moc a stát tam hodinu před startem … Možná se dojedu podívat někde k trati a pofotím. Letos jsem jel, protože jsem měl už něco najeto. Ale 2 roky zpátky jsem jel taky, měl jsem najeto asi 1500 km a málem jsem to nerozdýchal při tom tempu :)

          0 0
    • Tomcat  

      Kategorie trail bike je tak volná, že rozprostírá od agresivXC praktikci konče FR. Protože záleží na tom jaké trily jezdíš.

      Rozhodně v tom nemáš moc jasno protože mícháš jednočep s odrůdou virtual pivotu.

      Co takhle

      Norco , Gian , Jamis, RB je toho spousta výběr podle toho cos napsal je velice volný.

      0 0
      • te-pe  

        Já vím, že jsou to různý systémy. V podstatě jsem vybíral dle specifikací, dostupných recenzí a designu. Možnosti praktického srovnání nemám, proto by mě zajímali názory ostatních. Jestli měl někdo možnost jet na GT a jiném dalším z popisované kategorie. Teoreticky se asi přepákovaný jednočep / i-drive/ s VPP srovnávat nedá, ale jsou ty rozdíly v praxi tak znatelné? Třeba v testech jsou v jednotlivých kategoriích, pohodlí, šlapání atd. podobně hodnocené kola různých systémů.

        0 0
        • fousek  

          Ja sem se chvilku svez na Reignovy, ale naky zavery z toho nemuzu odvodit, zdalo se mi ze oproti GT se houpe pri jizde ve stoje, jinak rek bych ze v sedle pojede podobne, GT malinko lip zehlilo, ale to mam nafoukany presne tak jak mi to vyhovuje, Reign byl nafoukanej jen zhuba na moji vahu, takze ja bych mu nejspis upustil vzduch

          0 0
    • Lišák  

      Nechal bych si tento rám. Vyměnil pláště, duše, ráfky a věřím, že kilo bude dole. A to kilo je na kolech sakra poznat!

      0 0
      • ota  

        přesně tak.si vspomínám jak jsem přehodil kola u fulla já. neskutečný rozdíl(původně crossridy s nějakými Micheliny vrs. Crossm. eduro s RR(či NN)

        0 0
    • visions  

      Taky uvažuju o Giant Trance X ,jen ještě nevím,jestli X0 nebo X1,ale asi X1,nulka je o skoro o 30tis.dražší.

      0 0
    • Garyk  

      Taky jsem dlouho vybíral v týhle kategorii. Rozhodoval jsem se mezi Fuelem EX, Stumpjumperem FSR, GF HiFi a Trancem X, vše modely 2008. Jak to dopadlo, zjistíš v profilu :-) První dojmy jsou nad očekávání. To, co Trek nasliboval a zahraniční bajkmagazíny vychválily, opravdu funguje. A s váhou půjdu ještě o 1/4 kg dolů. Dneska dorazily Racing Ralphy :-)

      0 0
      • R-B-2  

        Taky zvažuju Treka Fuel EX anebo Giant trance x, jenže bohužel musím jít cenově tak na Giant Trance X 3 … to samý i u Treka Fuel EX, taky musím hledat kolem 40 litrů…

        0 0
        • Garyk  

          Ale ty levnější Fuely (EX 5.5 a Ex 6) jsou jen přebarvené loňské modely, takže nemají ty nové vychytávky jako plovoucí uchycení tlumiče, čep v ose zadního kola a vahadlo z jednoho kusu. Bejt tebou bych radši počkal a pošetřil…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.