Sorry za offtopic, ale dlouho jsem nejel sám vlakem takovou štreku a nevím, jak si teď stojí ČD vs RJ, tak potřebuju poradit. Co nejpohodlnější sedačky + dostatek místa na nohy (mám 2 metry) + funkční WC + občerstvení (pivo).
Sorry za offtopic, ale dlouho jsem nejel sám vlakem takovou štreku a nevím, jak si teď stojí ČD vs RJ, tak potřebuju poradit. Co nejpohodlnější sedačky + dostatek místa na nohy (mám 2 metry) + funkční WC + občerstvení (pivo).
Anketa: Jak nejlíp přežít cestu vlakem do Ostravy?
Ještě zkus RJ Business. Loni jsem tím jel, platil něco málo přes 800 a za to pohodlí to stálo. Ale nemám teda 2 metry, jen 1,98 =)
Tam je cenovka 920. Já mám ty 2 metry taky s botama :D
Ještě jedna zanedbatelná výhoda ve prospěch Pendolina je, že staví i na Smíchově. Ale tam ta 1. třída vychází přes litr, pač k jízdence se ještě kupuje místenka – to nechápu, proč není v 1. třídě v ceně.
Pendolino mi je ale jakési nepohodlné, malé…
Pinďa 1. třída 773,–Kč s místenkou…
Teda nevím, ale pinďa stojí 387,–Kč, EC Cracovia 319,– (1. třída 673,–Kč). Kde jsi se k takovým astronomickým cenám dostal?
https://www.cd.cz/…98b49ba4bd1e
V pátek dopoledne.
To nenapsal, že jedeš v pátek.. :-)))
Je to tak. Ale spíš mi jde teda o zhodnocení cena vs výkon uvedených možností.
Chybí ti tam ještě leoexpress.
Ten je brutálně drahej.
Nevím za jak dlouho chce jet, ale když kupuješ na poslední chvíli tak máš pravdu drahý .
Teda když tak na to koukám, tak možnost cestovat flexibilně vlakem se běžné středistavovské rodině začíná docela vzdalovat… :)
u Leo expressu nesporně
Když se plánuje dostatečně dlouho dopředu, tak středostavovská rodina (2dosp.+2děti) nemá s částkou problém. Ano je to ne o moc dražší než auto. např. Pha-Budapešť, kde jezdíme spanilé jízdy na klobásky a aquacentrum:
auto 523km čistá doba jízdy 5:30 + dálnice Sk, Hu, parkovné
vlak 1400,– čistá doba jízdy 6:44 a přijedeš do centra Pešti
čistou dobu u auta nedáš, bo chcaní, paras v rohlíku atp. a řidič přijede poněkud unaven
u vlaku také řidič přijede poněkud unaven, ale z restauračního vozu, pokud chlast slováci za Prešpurkem nevykoupí…
Ty jo, v Budapešti jsme byli celkem nedávno a cesta autem mi tak dlouhá nepřišla, ale asi to sedí. Vlak samozřejmě na téhle trase bezkonkurenční, o tom žádná… Nicméně brali jsme s sebou kola a pokračovali ještě dál, plus teda tip jednu hodně zajímavou zastávku přímo při cestě – myslel jsem teda, že ferrata v Maďarsku je omyl nebo vtip, ale ony tam fakt jsou – od B až po E. Tatabánya https://alpskyvudce.cz/…tab%C3%A1nya
Kousek jsou ještě ferraty A – E+ pod hradem Csesznek, aby sis rozšířil obzory… :-) https://mapy.cz/s/honajejafo
já jsem reagoval na flexibilní cestování leoexpressem, kterej má ceny na poslední chvíli fakt vysoké.
Jinak úplný souhlas, pokud to jenom trochu jde, cestuju vlakem. Celkem pravidelně Praha, Bratislava i ta Budapešť a autem by mě to mohlo :-).
Leoš je kapitola sama pro sebe. Soupravy Stadler Flirt jsou sice asi nejspolehlivější vozidla na tratích Správy železnic, ale je to jen taková tramvaj, po 12 letech provozu nájezd kolem 3 milionů km, strojvedoucí spíše nadšenci, co jim nevadí výplata koncem měsíce nebo 70-letí veteráni (tam v tom oblouku je rychlost 100 km/h, ajajaj, nějak jsem si nevšiml, trošku jsem dříml, už nejsem nejmladší, ale podívejme, 120 to taky vydrží, jen to trošku více zatlačilo do sedadla :-) .
Předminulý víkend jsem jel prvně do Ostravy Pendolinem, 2. třída. Výška 204, nohy 97 a naprostá pohoda. Ve všech vagonech se jde narovnat, jen u Baru musíš sklonit hlavu, abys viděl na barmanku :)
:D
Abych byl úplně objektivní, srovnání s Regio relaxem nemám, jen reaguji na tu zmínku výše, že Pendolino je stísněné. Ano, je to možné, má uspořádání 1+2, ale to mi zas vyhovuje, pokud cestuju sám. A ještě podotek: určitě znáš takový ty ergosedačky, kde je prohnutí pod hlavou pro „normální“ postavy a nás vysoké to akorát tlačí mezi lopatky a je to na h****. To v Pendolinu není, pěkně jsem si tam i schrupnul :)
U ČD pozor na to, jestli si budeš kupovat jízdenku vázanou nebo flexi. Vázaná platí jen na konkrétní vlak, s flexi můžeš jet i nějakým pozdějším, jen ti nebude platit místenka.
Když koupíš jízdenku přes e-shop nebo aplikaci, máš místenku k jízdence zdarma. Jen u Pendolína si ji musíš koupit zvlášť, je to kategie SuperCity, tedy něco víc, než běžné EC nebo IC.
Jako plus pro Regiojet bych bral, že se najíš za komoušské ceny.
Nejvíce místa pro nohy máš v kupéčku nebo v otevřeném oddíle na čtyřce se stolečkem.
V případě, že si ve čtyřce nesedí nikdo naproti… Nabízí se možnost koupit dvě místa a využít jen jedno.
To bych pak asi těžko obhajoval, pokud by si tam chtěl někdo sednout :)
Ale už jsem to pořešil, koupil jsem 1. třídu Regio a doufám, že mě nenaserou.
tak to hodně štěstí. Jezdil jsem s tím dřív velmi často z Ostravy do Prahy. Přestal jsem.
Věčně nefunkční záchody (jednou byl funkční 1 na celý vlak!) a vždy zpoždění (klidně > hodina).
Ale je pravda, že to jelo až z Asie, třeba to opačným směrem bude lepší.
Vagón 2. třídy přeznačený papírovou A4 na 1. třídu s prosezenýma sedačkama… :-)
No uvidíš, dej vědět…
Regiojet přece žádnou první třídu nemá, má business, relax a nějaký economy.
1. třídou samozřejmě myslím tu nejvyšší, tedy business.
kecáš… :-)
16.2.2024 Vůz první třídy vás vítá.
Obrázek s dovolením od p. Aleše Petrovského
Toto jsem 2× zažil i na začátku května – a OBOJE dveře nešly otevřít (závada) – tak jsem s kolem musel procházet mezi vagóny
1. třída je jen na linkách v závazku, takže ji většina republiky nemusí nikdy potkat :D
tohle ale dozajista není vagón na trase Praha Ostrava ;-). Regionální tratě to můžou mít jinak. On i Regiojet Ostrava Brno je o dost horší vlak než ten, co jezdí na trati 270.
To ano ale mezi Brno Ostrava ale berou kola.
Jj a klima buď nejede, nebo na max, došla půlka jídel a jiné…
Regio má v drtivé většině staré šunky s vymlácenými podvozky jen s rekonstuovaným interiérem. České dráhy mají obvykle jedničky funglovky, přežehlí i špatný stav tratě, že to člověk ani nepozná. Mezi Ostravou a Prahou teď pendlují nové soupravy ČD Interjet a Comfortjet. To už je v jedničce opravdu poježdění na té nejvyšší úrovni. Další věc je vybavení vlaků ČD funkčním moderním traťovým zabezpečovačem ETCS. Ten zatím Regiojet vůbec nepoužívá.
Tak třeba na cestu zpět. Pendilíno 1. třída už bylo přes litr a to jsem dát prostě nechtěl.
20letý Pinďa není nový ComfortJet a ani nový Interjet.
Asi pozdní info, ale napíšu to – u ČD je v ceně jízdenky i parkování v parkovacím domu u Muzea na 24h za 200, jinak ke tam hodinovka za 80. Pokud jedeš na otočku nebo lehce přes 24h, stojí to za úvahu.
Člověk by úplně dostal chuť svézt se moderním vlakem ČD :)
Kolem Brna už je pomalu svátek, když zahlídnu na trati něco jiného než Ibalgin.
Včera byl v Bílovicích v hospě Jančura :)
Pro lidi tady jen jedna informace: nevím v kterých , ale jako stevard jezdí jeden kdysi dost úspěšný cyklista z Ostravy.
Užitečná informace, díky za ni.
Jak by řekl Bočan… nyní již máte dostatek indicií k tomu, abyste poznali jaký cyklista a v jakém vlaku jezdí… ;)
Olkyc? :-D
uličkou ve vlaku na kole, toho poznáš i v případě, že je ostříhanej :-)
Ve vzduchovém pytlu za posledním vagónem.
S gumováním nárazníku
Tak hlásím, že RJ pesimisti měli pravdu.
Dobrý den, ve vašem spoji 21.06.24 RJ 1005 nebude z technických důvodů řazen váš vůz č. 5. Vaše rezervace bude přesunuta do jiného vozu nižší cestovní třídy.
Ještě třešnička, z business třídy mi dalí místo v low costu :D
Doporučuji zrušit rezervaci. Low costem jen párkrát jel a často jím jezdí špína nejhrubšího kalibru. Po poslední zkušenosti už raději připlácím za business, žena jezdí vlakem ještě více než já a low costu se velkým obloukem vyhýbá už dlouho. Říká, že low costu v RJ je horší než MHD v Ostravě…
Vždyť máte hezký Siemens šalcny :)
Teď mají, ale pravda, býval to adrenalin.
Spíš jde o typ toho osazenstva než o techniku.
Dnes v 8:19 z hlaváku jako vlak ČD 141 Ostravan pojede nejmodernější souprava InterJet. To už asi nestihneš. V 15:32 jako vlak 511 Ostravan pojede vlajková loď ČD ComfortJet. To už je ale zase pozdě.
Jj, díky. Snad někdy jindy.
Po vyzkoušení všeho už jedině ČD. Regiojet před 5 lety ok, ale od doby co se přisál na státní kasu a provozuje státem dotované rychlíky, tak šel s kvalitou do háje, vozy jsou hnůj venku i uvnitř. Ani levnější než ČD mi už nepřijde.
Leoexpress má hezké a moderní vlaky, ale ve dvojce málo místa a jízdenky dost mastné.
ČD mají dnes buď vozidla nové, nebo po výrazné rekonstrukci, většinou čisté a udržované, cena jízdného takový střed bych řekl.
Zlí jazykové tvrdí, že ČD mají postavit Jančurovi pomník, protože on se svou konkurencí je posunul z poloviny 20. století do 21.
To, že Jančura usnul na vavřínech a nechal si ujet vlak (nejspíše min. 2), to je věc druhá… Ale jeho bývalá dobrá pověst má dost velkou setrvačnost, čehož je Edwin důkazem.
JJ, já jel před 5 lety s RJ do Vídně a byla to pecka. Holt nékteré zkušenosti jsou nepřenositelné. Zrovna zvažuju, že se na to vyseru a pojedu autem. Nechci jet nějakým dobytčákem a ta Ostrava není cíl cesty, takže autem to ve finále vyjde asi rychlejc i levnějc.
A do Vídně RJ jako RegioJetem nebo RailJetem? :-)
Právě, že regiojet.
Nepoučitelnej :-)))
no hlavně pokud jezdíš jenom trochu víc, má smysl IN50, kdy máš všechny jízdenky za polovic. Návratnost na deseti cestách Olomouc Praha za rok.