Je na české silnice potřeba odpružená vidlice?

10 nepřečtených
  • krokus

    Řeším teď takové dilema. Koupil jsem si nedávno horáka. Zároveň jsem se rozhodl, že na staré krosové kolo dám místo odpruženého RST normální pevnou vidli a budu s tím najíždět silniční kilometry. Zatím jsem to ještě neudělal. Tuhle jsem ale jezdil po silničkách v Posázaví (silnicím 1. a 2. třídy se snažím vyhybat) a odpruženou vidlici, aťsi je třeba špatná, jsem chtě nechtě musel ocenit – děr jsem cestou potkal nepočítaně.Blbý je, že ta vidle neni zamykací, takže když člověk šlape ve stoje, kolo se pod ním houpe.Tak přemýšlím, co je větší zlo – diskomfort, nebo ztráta energie při určitém stylu jízdy – a nevím. Co vy si myslíte?

    Anketa: Je na české silnice potřeba odpružená vidlice?

    0 0
    • dancing dog  

      Zanech veškerého dumání a filosofování a jestli Tě trápí toto, tak si našetři na vidlici se zamykáním, nejlépe na řidítkách… a můžeš jezdit kdekoliv, terénem i po silnicích s dírama i bez děr…řekl bych nejlogičtější volba..

      0 0
      • krokus  

        Jde o starší kolo, investovat do něj už nechci. Mám prostě k dispozici odpruženou nezamykací a pevnou vidlici a váhám, co je vhodnější. Jak jsem psal, chci s tím kolem jezdit opravdu jen po silnici…

        0 0
        • dancing dog  

          tak to pak tu pevnou

          0 0
          • kava.kava  

            Moje řeč, na starém cyklokrosu jsem používal ocelovou vidli. Dost toho schytala. Dnes už jenom bike, i pro najíždění kiláků…

            0 0
    • rock  

      Na starým krosovým kole bych ztrátu energie neřešil. Navíc to RST bude mít zdvih něco okolo 5cm (což mi na naše silnice připadá tak akorát) a v zimě možná ještě míň. Nechal bych odpruženou …

      0 0
    • miťo  

      Zdržím se hlasování, protože mi nepadne ani jedna volba. Pro svý tréninkový účely, který přesně odpovídají tvému pojetí jízdy, jsem si postavil krosový kolo. Treking s beranama a odpuženou vidlicí. Spousta lidí tohle řešení odsuzuje, ale je to ta nejlepší volba, jak se dostat na kole všude. Relativně svižně po silnici a terén se s tím taky nechá projet. Já osobně oceňuji odpruženou vidlici. Bez ní by to třeba včera po zapadlých silničkách v Podkrkonoší nebylo ono. Díry tam byly takový, že by to stačilo na vyražení řidítek z ruky. Druhá možnost je koupit si co největší pláště, na silnici třeba Schwalbe Maraton 2 × 28". foto: www.bike-forum.cz/…20203331.jpg

      0 0
      • dancing dog  

        Tak to se mi fakt líbí,dobrej nápad…tréninkový kolo na asfalt v oblasti hodně děravejch silnic…obecně Tě tu asi moc nepochválí, ale já ano- a já si to můžu dovolit, protže jsem vysoce neodborník…u mě silnici řeší cross Author airline, vyhovuje…ale neténuju, jezdím, že jezdím… vážně pěkný, aspoň mě se to líbí…/ nápad i kolo/

        0 0
    • pavelr  

      Protože jsem z Posázaví, z okraje okresu a kraje, kde pokud se silnice opravuje, tak jedině záplatováním, tak hlasuju pro odpruženou.

      0 0
    • kubad  

      Pokud to kolo máš na trénování a najíždění kilometrů, tak tě to pohupování aspoň bude nutit k zlepšování stylu šlapání a nutnost vynaložení většího množství energie je z hlediska treninku prospěšná. Takže bych to neřešil a klidně nechal tak.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.