Ahoj, chci si dát na měšťáka 1×9. Jsem u těch klik a převodníku nějak limitovaný, nebo tam můžu dát jakýkoli za pár stovek? Jestli třeba ty levný převodníky nejsou moc široký na 9sp řetěz a tak.
Ahoj, chci si dát na měšťáka 1×9. Jsem u těch klik a převodníku nějak limitovaný, nebo tam můžu dát jakýkoli za pár stovek? Jestli třeba ty levný převodníky nejsou moc široký na 9sp řetěz a tak.
no… měl by sisi koupit prevodnik na 9sp
Jde pouzit ale i převodnik na 8 i 10sp…
Uplne v pohodě mi funguje i z 300EX, to snad byla jen sedmirychlostni sada…a mam to bez viditka, cehokoli co by retez drzelo, prehazka bez brzdy a ani v terenu mi to nespadlo;-)
Ani mi nejde o padání, to zas ve městě nehrozí, spíš o to, že levný kliky budou asi nejspíš dělaný na široký řetězy, co jsou vhodný leda tak na tříkolečko vzadu. Třeba tohle. Prostě sháním co nejlevnější kliky s jednopřevodníkem, co budou kompatibilní s 9sp
Tyhle jsou na široký, ty by samo nesly. Ale jak jsem psal, se sedmickovym mi devitka slape v pohodě.
No jo, ale kde sehnat za rozumný peníze takový kliky? Doma se mi válí dvoje 48–38–28, když sundám krajní, 38 je do města málo a 48 je jednak už hodně a taky to bude asi mimo řetězovou linku, protože ho nijak „neposunu“ doprostřed že? Kliky jsem nikdy nepředělával, takže jsem v tom celkem amatér :-)
Jestli bydlíš, kde je rovina, tak by možná stačilo torpédo, převodník tak 46 zubů a dozadu 20, když to chceš mít nalehko a pro situaci, kdy bude foukat hodně silný vítr. Nebo tříkolečko na široký řetěz do převodní stejný. Pokud bych chtěl kolo do města, kde jsou docela kopce, např. do Prahy, tak bych volil trojpřevodník a šesti, sedmi nebo osmikolečko. Víc ne, jde-li ti o cenu.
Když tam dáš dozadu devítikolečko, tak řetězy jsou podstatně dražší než na šesti nebo osmikolečko, nemluvě o širokém řetězu na 1–3 kolečko. Budeš mít drahou kazetu vzadu, dražší řazení, drahý řetěz, co zas tolik nevydrží – a to chceš kombinovat s co nejlevnějšíma klikama. Zvláště pro užitkový účely jako ježdění na nákup, po městě ap. nemám vůbec nic proti různým plečkám. Takové kolo ti pak nikdo neukradne, což je taky výhoda. Ale nikdy bych nemíchal komponenty, co jsou kvalitativně a cenou relativně vysoko s něčím, co je kvalitou i cenou na úplném dně. Devítikolečkový řetěz bude stát nejlevnější 300–400Kč, lepší 600–700Kč, kazeta podobně, ani řazení nebude nejlevnější. Spíš tam dej kliky na osmikolečko a dozadu sedmi nebo osmikolečko, ať to je cenově a kvalitativně vyrovnaný. Nebál bych se víc investovat do klik a převodníku, řetěz bych volil klidně nejlevnější, třeba KMC moc nestojí a vydrží dost i ty nejlevnější verze. Nakonec i tu přehazovačku pak můžeš mít levnější.
Kliky předěláš na jednoplacku jedna dvě. Odmontuješ všechny převodníky a velkou placku dáš na místo té prostřední.
Ale tyhle mají délku 170 a 44 zubů, já ve výprodeji před cca 5 ti lety kupoval černé Truvativy five D 175 mm s 40-ti z., ale ještě na ně nedošlo, ale účel plánuju stejný .. Jinak řetěz pro 7 mi kolo a 8-mi kolo je stejný, takže cokoli od 7 – do 10 ti rychlostních klik fungovat bude.
Jinak ty kliky by šli použít s osmikolečkem, na devítikolečko nejsou dělané. Osmikolečko ti bude bohatě stačit.
Na osmikolo by byly v pohodě? To by šlo asi taky :) díky
ten eshop uvádí na řetěz 1/2" x 3/32" což je řetěz na sedmi nebo osmikolečko. Takže je přesně dělanej na tyhle převody. Možná by šla dát i devítka, možná by to šlo i na široký řetěz, to nevím. Na tohle to ale dle prodejce je přímo vyráběné. Pak ještě správnou délku středové osy, aby řetěz byl cca na prostředních pastorcích na kazetě.
Pises blbost, hod si ten rozmer retezu do gogle…max petikolecko, s timhle to fungovat nebude.
Spíš se pletou jinde 1/2 × 3/32 je pro 6–8 mi kolečko. To 3–5 ti kolečko má řetěz 1/2 × 1/8".
Také špatně. 1/2"x1/8" je pro volnoběžku staršího typu a 3-kolečko. Od 4 pastorků do 7 je vhodný řetěz 1/2"x3/32 o celkové šíři 7,3 mm , pro 7 až 8 pastorků pak o šířce 7,1 mm. Průměrná šířka indexovývh řetěů 9 speed je 6,7mm, ale některé mají zúžení až na 6.5mm např. C9. Pro stará jízdní kola existovaly ještě dvě verze širších válečkových pouzdrových řetězů, než šířka 1/8". Toto ale není předmětem diskuze. Kdo z vás zná řezězy o rozteči celý 1", které jsme používali na dráhovkách, když jsem se s cyklistikou seznamovali?
Já nešel tak do detailu, ale u řetězy uváděné pro 6,7 a 8 kolečko se píše 1/2" x 3/32". Když to člověk pak změří, tak mají buď 7,3 nebo 7,1 mm. Ty užší se pak označují jako osmikolečkové, tamty jako max. sedmikol. Ovšem oba řetězy bez problémů fungují i na osmikolečku, mezi vzdáleností pastorků na osmi nebo sedmipastorkové kazetě/šr. kolečku je nepatrný rozdíl. Jde použít i řazení, např. osmičkové na sedmikolečko, pochopitelně pak tam jedna pozice přebývá a musí se to pohlídat dorazy na přehazovačce. Jinak mi přijde, že širší verze řetězu vydrží více, konkrétně u řetězu KMC Z50, kde mám zatím najeto přes 3 tisíce km a jsem zatím na 132,5 mm. KMC Z50, který má těch 7,1mm mi vydržel malinko přes 2 tisíce. Např. prodejci řetězů Taya uvádí šířku 1/2"x5/32" pro řetěz na semi a osmikolečko TB-600. Což by byla spíš vzdálenost pro devítkový řetěz, ale půjde asi o špatný údaj. Jinak devítkový řetěz by na osmikolečku nebo i sedmikolečku měl fungovat taky dobře.
já se snad odpoledne zašpiním a zkusím to v reálu. Občas v reálu fungují věci, co teoreticky ani nemají.
Aby ses nedivil. Ve meste ti retez bude padat casteji, nez v terenu. Staci obrubnik, dira v silnici nebo prudke zabrzdeni pred autem. Musis koupit prevodnik bez nabehu, ja jsem uspesne pouzil Shaman 36z s vysokymi zuby, kazetou 11–34 a hazkou Dynasys, NW by byl samozrejme lepsi.
Pokud by vyhovoval 44z převodník, mám tu kliky Sugino na čtyřhran, jedna placka na pětipacce, bylo to na singlespeedu.
Napíšu zprávu :)
Napíšu zprávu :)
Ale hlavne rychle.
Mám sundanou velkou pilu, malá má 39. Vzadu 11–25. Občas to spadne když točím vyšší frekvenci při přeřazení na nejmenší pastorek.