Jezdi nekdo Sram XX 2x10 - jak to jezdi oproti 3x9

264 nepřečtených
  • riven

    Jezdi nekdo Sram XX 2×10? Zajimali by me poznatky, jake to je

    ve srovnani s 3×9. Je to prinos, nebo to ma i sve mouchy. SRAM 2011 bude od X.7 vyse uz jen 2×10,tak se ptam jestli se vyplati pockat na podzim nebo jaro 2011. Premyslim o koupy kola s X.0 3×9 nyni, ale po oznameni SRAM 2011 2×10 trochu vaham.

    0 0
    • Raver  

      Vozim Sram XX v kombinacii s dvojprevodnikom FSA K-Force 40/27 a k 3×9 by som sa uz nevratil ;-) Dalsi ludia v mojom okoli jazdia 2×9 (40/27 – 11/34) a navrat k trojprevodniku tiez nikto neplanuje :-)

      0 0
      • nox159  

        at počítám jak počítam, tak se na tom da jet jen do mirneho kopce popripade na rovine :D

        tím nechci říct že to nekomu nemůže vyhovovat, ale podle me dost chybi ty težké i ty lehké převody :)

        0 0
        • TJK  

          Blbost :-D Jezdil jsem 2placku XTR 44/32 s 11–32 kazetou vpohode a ted ma 2placku s 42/29 ke kazete 11–32 a nemam problem ze by mi v kopcich nestacil lehky prevod (vazim 87kg) a nektery useky u nas mivaj i 16% stoupani :-) takze 10sp XX 11–34 nebo 11–36 musi byt naprosto jezditelna kdekoli…

          0 0
          • nox159  

            mozna jezdim neco jineho nez ty, ale ja pouzivam nejlehčí převod pravidelne, bud maš lepší fyzičku nebo nejezdiš takové kopce jak ja :)

            0 0
          • v POHODÌ klokan  

            Hm, i 16%, to je teda megastoupák :-D Takže běžný terénní kopce tlačíš?

            0 0
            • gazman  

              Vytlačit je super,protáhneš si lýtka,podíváš se po lese ,necháš odpočinout prdel,nahoře si skoro stejně rychle a méně odvařený,nemáš na kole přesmykač milion pil, káblů, páček a sraček.Jezdit na kašpárka je neracionální kokotina.Podle mě stačí 36/11–34.

              0 0
              • radek80  

                co furt máte všichni s tlačením když se řekne dvoupřevodník. Vždyť se stím vyjede s lehkostí víc kopců než s klasickou 3×9. Nevím čím to je, ale je to tak. Když dám 28/36, tak už si připadám trapně, jak to jde lehce.

                0 0
                • gazman  

                  Já používám jen jednoplacku takže často tlačím.Tlačím dobře,tlačím rád.

                  0 0
                  • nox159  

                    na to abych tlačil nepotrebuju bika – stačí kočárek :D

                    0 0
                    • gazman  

                      A z kopce by sis do něho vlezl dal si plínku,dudlika a zavřel kukadla co?

                      0 0
                      • DaSnail  

                        8o)

                        0 0
                      • nox159  

                        stejny postup jak ty na kole :)

                        jinak nechci se dohadovat…

                        z fotek co sem videl a z par veci co sem tu čet usuzuju že z kopce jezdit umíš. Podle toho vypadaji i tvoje biky, ja bych z největší pravdepodobnosti tak rychle nesjel( jestli bych to vubec sjel) to co ty a ty zas třeba nevyjel to co ja.

                        jinak jo maš pravdu plinka by se nekdy hodila, zrovna včera sem omylem najel na jeden " skok " ( vyhazovak ) – nevim jak lip to popsat :) na svojem MTB v dost velke rychlosti cca 30–40km/h a vyhodilo me to tak 1,5 metru do vzduchu a musim priznat že ******** sem z toho byl, protoze sem tak vysoko ve vzduchu na kole jestě nekdy nebyl :D a upřímne sem neveděl jak to vyrovnavat… nakonec sem ale dopadl " v pohode" pres zadni kolo na naklonenou rovinu takze jsem neublizil ani sobe ani kolu, kdybych tam vjel podruhe tak už jsem si jistejsi…

                        jinak před sjezdařema mam respekt ( tech co jedou dolu tezkym terenem, ne tech co delaji kraviny na meste s prilbou nasazenou jak kšiltovku nebo tech co jen skacou a když najedou na kořen ryjou hlavou v zemi )

                        0 0
          • McBlacky  

            ale na 3pile se dá vyjet i 24% :) a terénem a to už je ale HC přiu delším úseku

            0 0
          • Pi†el  

            A co delas v technickych, prudkych vyjezdech? Places po 22 prevodniku .. :)

            0 0
        • Raver  

          Zaujimavy nazor, tak mi vysvetli, jak to, ze sa na tych prevodoch umiestnuju kolegovia pravidelne na bedni jak na XC tak na polmaratonoch?? To su fakty overene praxou za poslednych 10mesiacov… ;-)

          0 0
          • nox159  

            :D tam zas tam moc nejde o ty převody, pokud to mas v nohach tak utočís skoro cokoliv :)

            0 0
          • nox159  

            jinak bych ještě doplnil ze na zavodech v 90% bude stacit 32/32 takze ty vaše dvojplacky jsou na zavody dobre ale na moje běžné ježdění v terenu ne.

            to ze utočís na silnici se skolen cca 12–14% prevod dejme tomu 50/23 neznamena ze neco podobneho jde jet v terenu,

            chytni lehce sypky povrch v nejakem stoupaku pres 20% a mužeš se jit s těžkým převodem zahrabat pokud to v tom kopci nevytočíš na slušnou rychlost.., v tomhle ti sila v nohach moc nepomuze protoze na tom povrchu zabrat nemužes :)

            od te doby co mam silnicu jezdim na biku rad v opravdovem terenu – na vyblbnuti ( pokud jsem mel jen bika tak jsem si jen slepe myslel že jezdim v terenu ale byly to jen " lesni cesticky" tedka na cca 2h vyjizdce najedu cca 20km, kdysi to bylo 50km takze nekde bude zakopany pes :)

            0 0
            • BSP biker  

              Měl by sis taky uvědomit, že ses lehkej a prostě silou nejezdíš. Chce to točit, je mi to jasný, ale občas něco silově taky neuškodí. Profíkům se nedivim, ty mají sílu, to ušlápnou v pohodě. každopádně co víc jezdim, dost na silnici, tak se mi zdá ten malej převodník na biku zbytečnej, prostě ho nepoužívam skoro vůbec. Teď na Brdech jsem ho parkrát dal, ale protože jsem startoval moc vzadu a taky jsem nebyl v pohodě. Ale dokážu si to bez něj v pohodě představit v blízký budoucnosti. Určitě přejdu na dvojtác. Možná bych využil nejmenší placku na dlouhejch maratonech – sudety, ale když už dělaj kazetu 36, tak možná i tam ne. Toť můj názor.

              0 0
              • nox159  

                vynech profiky na pulmaratonech to je uplne neco jineho, vetšina 30km MTB zavodu se v pořadnem terenu nejede at už dokopce nebo z kopce, tam to je podobne jak u silnicnich zavodu, mas to v nohach jede ti to, nemas to v nohach nejede ti to. ( na takovem zavode to muzeš rvat na težky převod bez problemu, povrch ani teren ti v tom moc nebrani )

                Jinak maš pravdu pokud bys jezdil teren ve stylu maratonu a pulmaratonu tak tu malou placku skoro nepotřebuješ :)

                ja na dvoutac prechazet jiste nebudu, kvuli „par“ zavodum se nebudu pravidelne trapit, v terenu, ktery tedka tak rad jezdim :)

                je celkem škoda že lidi od sebe bydli dost daleko, vsadil bych se totiz ze pokud na tom nejsi o 2 třidy fyzicky lip než ja tak trasu kterou bych vybral bys silovým stylem jezdeni nedal :)

                ono je nejhorší že nekdo bere prudky kopec – placnu 12% a nekdo 25% ( procenta jen pro tredstavu stejne si pod tim nic moc nepredstavim a je problem odhadnou sklon kopce )

                0 0
                • hctr  

                  ja teda mam 3×9, ale 1dnicku vepredu fakt nepouzivam ani do nejvetsich prasaren co jezdim, to mam rychlejsi zesednout z kola a bezet vedle nej. Davam si nekdy 2vepredu a 1dnicku vzadu, ale 1dnicka vepredu je fakt pro me na nic a kdybych mel moznost vyzkouset 2×10 urcite bych do toho sel, ale kazdej ma svuj styl jizdy nekdo ma rad poradny tempo v pedalech a nekdo si to radej taha trosku pomaleji, ale na tezsi prevod…urcite se tu ale nechci hadat.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • Jenda  

                    no ono kdyz pak bezis vedle kola 3 km tak ver tomu ale nic moc – to je daleko lepsi smrdlat kasparka.

                    Me reakce spousty lidi na tema 2×10 utvrzuji v tom ze nemaj ani poneti k cemu se da horsky kolo pouzit:-)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Není třeba ani běžet, ale ono třeba nachodit 5km a více na vyjížďce v opravdu tvrdých tretrách není žádný zázrak.

                      A naprostý souhlas, bike je od toho, aby se na něm jezdilo a ne abych vedle něj někde běhal nebo chodil.

                      Jinak jak jsem psal vedel, tak na 10tku se těším, už se přikláním spíše ke kazetě Sramácké 11–36 (11–12–14–16–18–21– –36) než Shimáňácké (11–13–15–17–19–21– –36).

                      K tomu ale nahodím trojplacku, nejprve zkusím, jak to půjde s tou novou Shimáňáckou 24/32/42 a pak se uvidí, jestli zůstat u menších skoků na převodníkách (což je super) nebo zase dát 22tku kvůli lehčímu převodu.

                      0 0
                    • McBlacky  

                      druhá věta je přesně to co si myslím.

                      rád vezmu zarytého 2*10 v Praze na celodenní švih…

                      0 0
                      • Thidney  

                        Zrovna včera jsem to zkoušel. Jel jsem klasiku Točná, Hálek, po červený nad Vraný a Cukrák. Bez 2 nejlehčích naprostá smrt. Myslím si, že pro víkendovýho hobíka, pokud se nechce zničit hned po dvou ostřejších kopcích je 2*10 na nic. Při představě že bych s tím vyrazil na kokořínsko nebo nedejbože do Alp se mi dělá mdlo.)

                        0 0
                        • Peslezedirou  

                          Škoda, jel jsem včera uplně stejnou trasu :-(

                          0 0
                        • gazman  

                          To je někde kolem prahy ne co tu popisuješ?Jezdím Beskydy s jednou plackou a pohoda,ta praha to musí být hrozné kopce muhahahahah já se poseru.

                          0 0
                          • McBlacky  

                            tak to asi fyzicky jinde.

                            nejde o celkovou délku, ale o sklon nejprudších úseků, které mají často jen desítky metrů

                            v Beskydech jsem měl malou dost často.

                            namátkou výjezd na Travný po zelený z Visalají /nejprudší úseky jsou mazec v kuse i na 22/32/

                            klasika po červený na Konečnou /vrch/ z Konečný /osada/

                            a vůbec hodně kopců na trase Konečná – Bumbálka.

                            je jasný, že se to dá i jít pěšky kousek, ale já mám kolo na ježdění

                            0 0
                          • Darkson  

                            jak sám výše píšeš, radši do kopce tlačíš…OK, to je tvoje volba, ale my se tu bavíme o ježdění:-)

                            0 0
                            • gazman  

                              Kdybych se chtěl bavit o ježdění tak jedině dolů z kopce,šudlichání do kopce na kašpara mi jako zvláště zábavné bicyklování nepřijde,zvláště když rychlost je rovná rychlosti chůze,ale chápu že to může být pro někoho to pravé.Já už jsem z toho vyrost že jako musím všchno vyjet a za celý den nedat nohu na zem,bejvávalo a zpětně musím říct že oproti tomu jak pojímáme z klukama ježdění teď to byla těžká nuda a jednoduchá cesta.Když ale nemá člověk koule jezdit z kopce,tak se musí vyřádit jízdou do kopce :-))

                              0 0
                              • teepeex  

                                tak zrovna Darkson by te na HC z kopce celkem potahal kamo:)

                                0 0
                                • gazman  

                                  To je možné a co?

                                  0 0
                                  • teepeex  

                                    no ze mu pises, ze nema koule na jezdeni z kopce

                                    he? :)

                                    0 0
                                    • Peslezedirou  

                                      Navíc má dva malý bikery, takže koule jako takový určitě bude mít.

                                      0 0
                                    • gazman  

                                      Nevšim jsem si že bych to někomu konkrétně adresoval.Čti pozorně,byl jsem na to opatrný a taky si myslím že bys neměl soudit kdo koho posmyká když neznáš oba piloty,na to zase bacha ty:-)

                                      0 0
                                      • teepeex  

                                        ok, ja tak nejak tusim, ze nejezdis uplnou tuzku,

                                        ale jsi dneska trochu vic pribrousenej, nez je zahodny,

                                        takze, nez priste zacnes premerovat bikerum, co jezdej kaspara do kopce, jejich koule, tak napocitej do desiti:)

                                        kolu zdar

                                        tpx

                                        0 0
                                      • Ruprt2  

                                        tak je asi docela jasné, co zhruba jezdíš.

                                        A vypadá to, že si tu někteří možná tak trochu naběhli.

                                        Ale už není jasné, proč máš potřebu psát k tomuto tématu.

                                        0 0
                                        • gazman  

                                          Měl jsem dojem že tady někteří považují styl jakým se po kopcích třeba já pohybuju za nehodný označení jízda na kole,tak jsem to chtěl vysvětlit.

                                          0 0
                                          • Ruprt2  

                                            no já myslím, že je docela zřejmé, že tvůj styl je považován za nevhodný v kategorii XC.

                                            Ale ty asi budeš jezdit trochu něco jiného.

                                            A nevěřím, že ti to nebylo jasné hned.

                                            0 0
                                            • gazman  

                                              Já to zas tak moc nesleduju ty trendy,myslel jsem že dvě placky nejsou pro XC až tak typické,měl jsem dojem že se spíš používaj u AM ale hlavně u EN a už méně u FR,proto jsem myslel že kluci když tu řešili dvojplacky tak jezdí neco z toho.2×10 je asi jiné kafe a hodí se i na XC ale reagoval jsem na někoho kdo tu psal o 2×9 no ***** na to jdu se lehce vyluftovat na kolo,bo jak píšeš jsem jakýsi nabroušený.

                                              0 0
                              • Darkson  

                                tomu říkám dedukce: do kopce chceš jet na kole > bojíš se jezdit z kopce…tohle asi nemá cenu:-)

                                0 0
                                • gazman  

                                  Tys z toho že jsem napsal že do koce tlačím vydedukoval že se nebavím o ježdění na kole(viz.tvůj post:jak sám výše píšeš, radši do kopce tlačíš…OK, to je tvoje volba, ale my se tu bavíme o ježdění:-)),tak kdo je tí mistrem dedukce?.Já s jízdou do kopce nemám problé makám dokud utáhnu 36/34.Pak ale místo kašpara slezu a vytlačím.V po­hodě ne?

                                  0 0
                                  •  
                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                    0 0
                        • v POHODÌ klokan  

                          Konečně potvrdil někdo to, co jsem si myslel :-) Na běžný ježdění po kopcích (tak nějak výletně) to nebude to pravé. A když někdo tvrdí, že něž by kopec šudlal na malou placku, tak radši sleze, tak to se mi zdá úplně zcestné. Horské kolo je to od toho, že se s tím dá jezdit po horách, ne? A navíc na malou placku se skvěle trénuje do kopce v terénu technika. Od tý doby, co jsem začal vyjíždět docela prudký kopce (klidně na převod 1×1), tak jsem mnohem spokojenější a víc mě celý bikování baví. Kdybych to měl tlačit, tak si připadám jak nula :(

                          0 0
                          • nox159  

                            naprosto, souhlasim :)

                            od te doby co jsem začal jezit na kole po horach, me bikovani bavi vic, hnat se na krev nekde po prašné ceste pro me už neni to prave ale je to, jak by hodne lidi reklo XC jezdeni.

                            když chci jet rychle vemu silnicu kdyz si chcu vychutnat bika jedu do hor :)

                            podotýka – ja netlačím! , nekdy se mnou jede kamos – fyzicky stiha ale obcas tlačí jak do kopce tak z kopce :D

                            0 0
                          • StuntJ  

                            jojo, taky nechápu proč někteří lidé tlačí HORSKÉ kolo do kopce, když se to dá lehce naštelovat pro pohodlný výšlap …

                            0 0
                            • Rychlej turista  

                              Když se ti zvedá přední, hrabe zadní a pohybuješ se při přitom zhruba stejně rychle jako pěšky, tak nevidím důvod se na tom kole v tomto případě dřít. To zrovna pohodlná jízda není :-)

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                            • fousek  

                              Si zkus vyjet kopec na 20kg kole s kratkou sedlovkou a jednoprevodnikem, ja sem to parkrat zkousel a za tu namahu to fakt nestoji

                              0 0
                              • Jenda  

                                to musis riditka zahaknout za kotvu vleku voe:-)

                                0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                      • 777rada  

                        A já na výlet v okolí Lysé hory.

                        0 0
                      • 777rada  

                        A já na výlet v okolí Lysé hory.

                        0 0
                    • gazman  

                      Na horáku se daj dělat různé věci né jen šmrdlat jak ***** na kašpara do kopce:-)

                      0 0
          • Jenda  

            protoze na XC pokud to neurves silou je lepsi prudky kopce behat, pulmaratony – nezlob se na me ale to s MTB nema spolecnyho snad vubec nic – vetsinu by slo asi objet rychleji na cyklokrosce:-).

            Schvalne jsem zvedavej co budou mit borci na etapakach typu Bikechalange, Iron bike nebo treba i na dlouhy Saltzce.

            0 0
            • MlokCZ  

              Přeci to na dlouhý Slatzce raději celé vyběhnou, to bude určitě rychlejší :-)

              0 0
              • McBlacky  

                já si teda pamatuju kopce desítky minut na malou pilu, a mám takovej pocit, že tam občas byl i kašpárek :)

                0 0
                • Darkson  

                  já si ze Salzky pamatuju snad hodinu do kopce na kašpárka prokládaného tlačením, protahováním a klením…to už taky bylo ve 2. kole:-)

                  0 0
        • Raver  

          BTW rad vytiahnem toto vlakno zo zabudnutia dejin tak za 12mesiacov… aby sme a pobavili na reakciach z aprila 2010 :-)

          0 0
        • JakeF  

          Eliťáci většinou ani neshodí z velký placky ;-). Při 36ce kazetě ztrácíš akorát 2 nejlehčí převody na 32z kazetě a klasický trojplacce, což je v pohodě, ty jsou zbytečný.

          0 0
          • radek80  

            Můžu potvrdit, v sobotu jsem koukal tady v brdech na závodech, v tom prudkým výjezdu, skoro všichni XX uživatelé jeli 42/36, 42/34. A v poho. Ono je to totiž celý nějak tužší.

            0 0
          • Raver  

            Sice nie som elitak, ale musim potvrdit ze urcite vyse 85% pocas jazdy tocim velky prevodnik…

            0 0
            • JakeF  

              Tak ono 42/36 je téměr srovnatelný s 32/28, takže střední placka a druhý největší vzadu, což se ujet dá, když to člověk pere. Trasu Plešivecký držky jsem odjel po deštíku na prostřední placku celou, i když ideální to nebylo, v závodě tam ta malá šla. A vzhledem k menšímu křížení u 2 placky tam neni tak hrozný těch 42/36 jet a eliťáci maj přecijen nabušenější nohy, takže ten převod radši udupou, než to shodit. Za mě dvojplacka určitě, už teď uvažuju o přechodu, jen XX sada je pro mě zatim nad limit…

              0 0
              • Raver  

                Jak tu uz bolo spomenute – XX je drahe, ale da sa za celkom slusne prachy uz teraz prejst na 2×9, pripadne pockat na lacnejsie sady 2×10 po lete ;-)

                0 0
                • JakeF  

                  Vždyť já o tom tak uvažuju, na příští sezónu jít třeba do komplet X-0 nebo X-9. 2*9 mě nepřesvědčuje, 11ky pastorku se mi zbavovat nechce, při honění vteřin z kopce se hodí a na 34ce kazetě se mi zase moc nelíbí odstupňování, už tam jsou moc velký skoky. Ale taky to beru jako možnost, rozježděnej v sezóně bych si asi s převodem 28/32 vystačil, stejně budu jezdit letos převážně jenom krátký tratě, takže nějakej odpočinek v kopci na lehkym převodu moc uplatňovat nebudu…

                  0 0
      • radek80  

        Souhlasím s Raverem. Já přesedlal z XTR 2003 na XX a jsem spokojen. Určitě počkej na dvoupřevodník, příští rok s tím vyleze i Shimano. Jinak já kdybych stavěl nový kolo, klidně bych si vzal XTR kliky 2007, na který dělá FRM „dvoupřevodník“ s podložkama. Zároveň dělá extra pastorek 36, kterej se dá přidělat k normální kazetě Shimano/Sram a vznikne ti z kazety 11/34 kazeta 12/36. Máš tak suprovej dvoupřevodníkovej systém 2×9. Ten rozdíl mezi 2×9 a 2×10 je pak minimální, ale v ceně zatím určitě.

        Jinak XX po všech stránkách paráda. Vypadá to, že i životnost ozubenejch bude mnohem vyšší než u XTR2007.

        0 0
    • StrejdaS  

      Mel bych dotaz, tusi nekdo, kdy budou nove komponenty (tzn. sram i shimano 2011) dostupne u nas?

      0 0
    • TJK  

      sory no, sem asi ty procenta nemel zminovat, asi v tom mam bordel :-) kazdopadne popsat sklon kopce je dost tezky, ale vpohode s tim jezdim kopce kde kdyz nelezis na riditkach jde predni kolo hned do vzduchu a ty na zada :-) a ze na fulu mam zadni stavbu dost dlouhou a bike je ve vyjezdech hodne stabilni…

      0 0
      • michal xtr  

        16% je kopec kde na 1km nastoupáš 160 výškových metrů a to už je celkem solidní kopeček :)

        0 0
        • duk  

          To je solidní kopeček na silničce (na hranici jetelnosti) ale na biku je to ještě celkem pohoda, extrém je tak těch 25%, to už je slušný stoupání…

          0 0
          • MlokCZ  

            I na silnicích se najdou kopce 20% a více. Se silničními převody bych to tedy jet nechtěl.

            0 0
            • McBlacky  

              třeba můj nejlehčí silniční převod je 30/23 :)

              přeferuju kadenční styl, ikdyž taky si rád občas dám ostřejší stojku.

              z hlediska efektivity je pochopitelně jízda ve stoje naprosto mimo. Na stejnou watáž +5% – +10%TF, což při delším kopci může být hranice pod a nad ANP a ve výsledku na dlouhým závodě jedna z nejhorších kokotin vůbec.

              0 0
              • MlokCZ  

                Já měl na poslední silničce 34/29 nejlehčí (kompakty + 13/29 kazeta), tedy jen nepatrně lehčí než máš ty. Ovšem ty jsi výkonnostně někde úplně jinde, takže logicky mně to samozřejmě na ty extrémní věci na asfaltu typu 20% nestačilo (nemluvím teď u vylámání ze sedla pár metrů), já už to měl na hraně při 12% stoupání, pokud bylo delší (tzn. třeba více než 1km).

                0 0
                • Peslezedirou  

                  Ale luje, aspoň někdo!

                  Jezdím na silničce nejlehčí převod 34/25 a klidně řeknu, že i tak je tento převod v některých kopcích pro mě celkem těžký. Až budu měnit kazetu, tak jdu do kazety která bude mít aspoň 27z.

                  0 0
                  • fousek  

                    Ja jezdim na silnicce 53–42? a vzadu horskou kazetu 11–34 a pripada mi ze tam tech lehkejch prevodu moc neni, protoze kazdej druhej kopec radim 2. kolecko

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Já na silničce točím 52/42/30 a vzadu 11,12,13,14,1­5,16,17,19,21 a je to labůžo maximální :-)

                      Na bajku si vystačím s 44/32 a 11–32. Co nevyjedu, to vyjdu. Je to pohodlnější, než točit 22 prakticky stejnou rychlostí, jakou jdu :-)

                      0 0
    • TJK  

      Hele ja bych vhodnost 2×9 potazmo 2×10 bral hodne subjektivne, poku clovek vyuziva vsechny 3 placky tak tam moc duvod nevidim, ale treba ja jsem za tri ctvrtiny lonsky sezony malou placku na XTR klikach nedal ani jednou, tak jsem ji sundal a vzhledem k tomu ze u nas jezdim prevazne jen kopce tak jsem si na 2×9 oproti „klasice“ odlehcil na velky pile na 42z a na stredni na 29z a v tomhle setupu vyjedu vsechno co vyjet jde u tech nejvetsich extremu co tu mame to i s malou plackou na kaspara je rychlejsi vyjitlacit nez vyjet… takze pro me akorat, kdybych nutne potreboval jeste odlehcit tak nasadim kazetu s 34z pastorkem, ale me to na muj silovej styl sedi lip takhle…

      0 0
    • TJK  

      Hele ja bych vhodnost 2×9 potazmo 2×10 bral hodne subjektivne, poku clovek vyuziva vsechny 3 placky tak tam moc duvod nevidim, ale treba ja jsem za tri ctvrtiny lonsky sezony malou placku na XTR klikach nedal ani jednou, tak jsem ji sundal a vzhledem k tomu ze u nas jezdim prevazne jen kopce tak jsem si na 2×9 oproti „klasice“ odlehcil na velky pile na 42z a na stredni na 29z a v tomhle setupu vyjedu vsechno co vyjet jde u tech nejvetsich extremu co tu mame to i s malou plackou na kaspara je rychlejsi vyjitlacit nez vyjet… takze pro me akorat, kdybych nutne potreboval jeste odlehcit tak nasadim kazetu s 34z pastorkem, ale me to na muj silovej styl sedi lip takhle…

      0 0
      • Pi†el  

        Toz sice bude rychlejsi nektery vyjezdy tlacit, ale pokud zrovna nejedes zavod, nevidim jedinej duvod, proc slizt z kola a tlacit jen proto, ze to bude rychlejsi…

        0 0
        • Jenda  

          ale prd rychlejsi – rychlejsi je to kdyz vedle kola bezis jinak je rychlejsi vzdy jet – kdyz budu tlacit na pohodu tak se do kopce nedostanu pres 3km/h kdyz pojedu tak se nedostanu pod 3 km/h bo bych uz spadnul

          BTW – na fotkach s Houfalize je ted krasne videt ze Katka Nash se taky nestydela a dala si do kopce malou placku:-)

          0 0
          • gazman  

            Radši být nahoře s malým zpožděním,ale odpočatý,vydýchaný a obohacen o to co se děje v trávě,než sice malinko rychleji,ale poblitý se mžitkama před očima a tepem 200+. To už nemluvím o výkonu jaký podáš a jak si to užiješ když jedeš odpočatý dolekopcom.Tlačim co nejmíň,ale když tak mi to nevadí nestydím se za to,mám výmluvu,že mám jen jednu placku.;-)

            0 0
            • nox159  

              pokud tlačím stejně rychle jako bych to jel tak mam tepy cca ± stejne, jen me pak vic z tlačení chytaji křeče do lýtek :(

              0 0
              • gazman  

                Psal jsem ten co je nahoře se spožděním ***** čti pořádně:-)))

                0 0
                • nox159  

                  tak upřesním co jsem napsal- pokud tlačím kopec cca 3km/h tak mam tepy cca stejne jako kdybych ho jel rychlosti 5km/h :)

                  0 0
                  • gazman  

                    Tak včil je to v rychtyku:-))

                    0 0
                    • Pebe  

                      pokud souhlasíš s tím co nox napsal, tak horko těžko budeš nahoře pomaleji ale odpočatější, když tlačíš na stejných tepech jako by jsi jel. A už vůbec nebudeš poblitý kdyby jsi jel, protože jedeš na stejných tepech jako když odpočatý vytlačíš nahoru se zpožděním. To jen tak na okraj ;-)

                      0 0
                      • gazman  

                        Proto jsem za svůj koment dal smajlíky profesore.Mimocho­dem to co napsal je ůplná blbost,protože pokud jednou uděláš stejný kopec rychleji a jednou pomaleji,přitom pokaždé se stejnou zátěží tak tvůj výkon ani tepy stejné nebudou

                        0 0
                        • duk  

                          Ale je rozdíl dřít se pěšky do ohromného kopce se zataženejma lejtkama a nebo si to šlapat v pohodě na kašpárka :-) S těma tepama, pokud jedu na nejlehčí převod 22:32, tak moc nad ANP nikdy nejdu, ať je kopec sebeprudší a kdybych měl tlačit, rozhodně se nepohybuju takovou rychlostí a hlavně v takový pohodě, jako v sedle.

                          0 0
                          • gazman  

                            Definice jednotky výkonu 1 kůň (1 hp): Výkon jenoho koně je když zvedneme 70kg do výšky 1m za 1s (doufám že jsou dobře ty čísla,ale pro nás je to jedno).Když vyneseš sebe a kolo 100 výskových metrů za 20 min. tak podáš přibližně stejný výkon ať to zmákneš na tom kole jedouc, nebo ho tlačíc,furt je to jenom přesun váhy na vzdálenost za čas.Stejný výkon rovná se v tomto případě ± stejné tepy ne? Možná je to kokotina,ale logiku to má ne?

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Chůze a jízda není stejně efektivní a to ani při výjezdu, o tom to celé je.

                              Stejný výkon tedy rozhodně nepodáš. Netroufnu si srovnat žádnou přesnou závislost, určitě se to bude lišit pro sklon kopce i dle typu terénu.

                              A je možné, že pro některé extrémní situace na tom bude lépe tlačení, ale myslím, že to bude jen ojedinělé.

                              Problém jízdy je v extrémech většinou jinde a to ten, že už nejde zpomalit a jet nižší intenzitu, většinou moc pod 5km/h jet nelze. Tlačit ale můžu i rychlostí 2km/h s tím, že se po pár metrech ještě každou chvilku zastavím a udržím tak nízkou intenzitu.

                              Za sebe můžu říct, že jsem vždy méně unavený když jedu až do fáze, kdy ve výjezdu i při nejpomalejší jízdě jdu moc nad ANP. Pak je intenzita příliš velká a tlačením (i když bude třeba poloviční nebo třetinovou rychlostí) síly ušetřím. Přesto se většinou snažím vyjet.

                              0 0
                            • McBlacky  

                              podle mě ti kolo ten pohyb usnadňuje.

                              mám to taky vypozorované. Pokud jedu kopec opravdu prudký na kašpara. Řekněme přes 20%, rovnoměrně, tak TF mám při tlačení vyšší a dosáhnout stejné rychlosti je dost složité.

                              Situace se razantně mění u použití těžších převodů. o 1 nebo 2 pastorky. Pořád se může jednat o docela prudký kopec, ale tlačit delší úsek už rychlostí jízdy nezvládám, ani na max TF. Kromě kola i závodně běhám do vrchu, celkem často na bednu, takže to nebude tím, že do kopce po svých to neumím

                              0 0
                              • Manas  

                                souhlas. Na Norco Campu sem prvni den vetsinu vyjizdel a jednak sem tam byl driv a druhak sem byl min na blato nez ti co sli. Nehlede na krece v lejtkach (ktery sem nemel).

                                0 0
                            • duk  

                              Takže když pojedeš po rovině 30km/h na kole, bude tvoje tělo vyvíjet stejnej výkon, jako když stejnou rychlostí poběžíš? Trochu blbá logika zdá se mi, na kole vynakládáš energii úplně jiným způsobem. Kromě toho průběh TF hodně ovlivňuje jaký svaly zapojuješ, což je taky při tlačení i při jízdě dost odlišný.

                              edit: ta rovina je možná trochu blbej příklad, ale za zbytkem si stojím :-)

                              0 0
                              • gazman  

                                Po rovině nepřekonáváš gravitační sílu,takže to asi nebude stejný případ,přemýš­lej kapku.

                                0 0
                                • duk  

                                  Jo, už jsem psal že to s tou rovinou je asi blbost.

                                  0 0
                                  • gazman  

                                    No my jsme z kolegou co je na tom tak podobně jako já zkoušeli že jeden kopec vyjel a druhý vyšel a jak jsme se nahoře potkali tak já co jsem jel jsem čekal a zrovna se tak akorát vydýchal a on jak šel pěšo tak dorazil nahoru a dýchal asi tak jak já když už jsem byl vydýchaný.Všiml jsem si toho na více vyjížďkách u různých lidí.Ale ***** už to hlavně ať mi už sroste kost a můžu jezdit a né tu sedět u kompu.

                                    0 0
                                    • duk  

                                      Přeju brzké uzdravení. Ono je taky rozdíl jet ten kopec na chrtím biku (tam se podle mě nevyplatí tlačit nic co je ještě možný vyjet), nebo na nějákým těžším enduru, který nemá úplně uphill friendly geometrii a který ti ještě ubírá dost energie pružením.

                                      0 0
                            • v POHODÌ klokan  

                              Taky s tvým výrokem nesouhlasím. Ze zkušenosti vím, že jet kopec (když ho jakž takž vyjedeš) je míň náročný, než ho tlačit. A samozřejmě je to míň náročný na určité partie (hlavně zmiňovaná lýtka). Tady ti vzorečky z fyziky holt nepomůžou :)

                              0 0
                              • gazman  

                                Ty máš ale sílu jednoho klokana,ještě k tomu pohodového a já se bavím o koňských silách.

                                0 0
                                • v POHODÌ klokan  

                                  To máš recht, v tom případě moje výroky neber na vědomí (nebo vyděl třemi a odečti 5 :)

                                  0 0
            • Jenda  

              tak ono je to taky hodne o tom co te laka – tebe laka prekonavat sam sebe z kopce, me laka i to ze obcas vyjedu neco co by treba jiny ani nenapadlo pokouset:-)

              no a druha vec je ze rad a hodne jim takze pak potrebuju intenzivnejsi pohyb abych ten tuk nejak spalil:-)

              no a treti vec jak pisou nekteri podemnou – nejsem zvyklej tlacit takze pro me je tlaceni daleko namahavejsi nez pro nekoho kdo bezne treba 1–2h z vyjizdky tlaci. Holt jen trening dela mistry

              posledni vec je ze vetsinou toho chci objet co nejvic a pak ta jizda oproti tlaceni je nezanedbatelna casova uspora.

              0 0
    • TJK  

      Hele ja bych vhodnost 2×9 potazmo 2×10 bral hodne subjektivne, poku clovek vyuziva vsechny 3 placky tak tam moc duvod nevidim, ale treba ja jsem za tri ctvrtiny lonsky sezony malou placku na XTR klikach nedal ani jednou, tak jsem ji sundal a vzhledem k tomu ze u nas jezdim prevazne jen kopce tak jsem si na 2×9 oproti „klasice“ odlehcil na velky pile na 42z a na stredni na 29z a v tomhle setupu vyjedu vsechno co vyjet jde u tech nejvetsich extremu co tu mame to i s malou plackou na kaspara je rychlejsi vyjitlacit nez vyjet… takze pro me akorat, kdybych nutne potreboval jeste odlehcit tak nasadim kazetu s 34z pastorkem, ale me to na muj silovej styl sedi lip takhle…

      0 0
      • TJK  

        No parada 3× a jeste blbe zarazeno… zasr***j pracovni internet :-)

        0 0
      • přišlapávač  

        vy jste všichni nějaký děně silný… :-) já když pojedu na českou chalupu po turistický tak to na prostřední placku teda nedám, stejně tak nějaký pasáže v harcovským lese.

        0 0
        • TJK  

          Tim si nejsem moc jistej :-D .. me ve vetsich kopcich vic sedi silovej styl, pri vetsich kadencich se mi rychle zakyselej nohy a proste to nejede, silove to je uplne vpohode… a nerekl bych ze na liberecku vseobecne mame placaty kopce, ale to samo jako liberecak vis, skoda ze nebydlim bliz taky bych tam nahoru jezdil castejc… BTW jak to nahore vypada nevis? v nedeli jsme to chteli jet omrknout…

          0 0
          • přišlapávač  

            myslím, že by to už mělo být všechno odteklý, třeba v harcovským lese kam nepřijde slunce je uz uplne sucho. asi bych se toho nebál.

            0 0
        • Rychlej turista  

          Co nevyjedu, to vyjdu. Je to pohodlnější a proto přece mám zubatou podrážku :-)

          0 0
    • McBlacky  

      neřekl bych že jsem na tom zas tak špatně výkonnostně, ale jsou trasy kde bych bez malý pily dost často tlačil. Siglíky co jezdím jako relax okolo Prahy, tak to je každou chvíli výjezd na kašpara na limitu.

      Naopak na závodech alespon na 80% co jezdím by se to dalo. Ale třeba dlouhej Král, Bítov na konci je dost hustej a tam osobně mám chut to pokaždý zahodit i s trojpilou :)

      0 0
    • Zdeno Micio  

      Myslím, že z marketingového hlediska nemohli přijít s ničím lepším. Najednou budou všichni jezdit na 2×10 a pokud to bude i na sadě x-7, což bych řekl je osazení na rekreační ježdění, tak si nedokážu představit babičku jak drtí dvojplacku(:)

      0 0
    • riven  

      Sakra, to se nam ta diskuze pekne rozjela.

      Prijdu z pivka a nestacim se divit. :)

      Ted vazne,premyslim o koupy tohoto kola Superior XP935:

      http://www.superior.cz/…fi/bike.html?…

      Cena pod 40000kc. Zkousel jsem ho projet a byl jsem velmi spokojen.Ted jen resim jestli nepockat na SRAM 2011 X.0 2×10.

      Co byste delali na mem miste. Nejsem zavodnik, nemam nijak extra fyzicku, klasickej hobik, jezdeni si uzivam, nemusim na trati vypustit dusi. :)

      0 0
      • teepeex  

        „Co byste delali na mem miste. Nejsem zavodnik, nemam nijak extra fyzicku, klasickej hobik, jezdeni si uzivam, nemusim na trati vypustit dusi. :)“

        v tom pripade si vyndej hlavu z prodlouzenych zad a kup si trojpilku

        0 0
        • StrejdaS  

          Ja bych to tak cerne nevidel, pri desetikolecku a rozume zboleny dvojplacce, stratis jenom nejlehci 2–3 prevody a ja napr nejlehci 2 jeste nezaradil. Neslapu tak frekvencne, takze kopec kterej jeste vyjedu jedu na 1/3, je to individualni. Spis si myslim, ze v tahlejch sjezdech budou chybet ty nejtezsi kombinace.

          0 0
          • RomulusP  

            Před hodně lety mi sportovní doktor říkal,že nemám rvát všechny kopce na velkou placku,jinak si odkurvím nohy (křečáky,kolena atd.),možná byl blbej,možná se to za 25 let vybralo,ale já ho poslechl a jezdím pocitově dosud tak,že když už nohy na placce nestíhají ani ze sedla,tak si hodím menší placku a jedu.Od toho to snad na kole mám.Tehdy jsem jezdit na silničce 54ku po Krušnej horách,protože se nedařilo sehnat přesmykač (to byly doby!).Zatím tedy na fullu používám všechny tři,byť kašpárka ne tak často (občas je i ten velkej :-).

            XX je určitě posun kupředu,ale zas tak bych to nehrotil,už dávno nezávodím a nohy zatím O.K.

            0 0
            • StrejdaS  

              (mala placka, treti nejlehci pastorek – malou samozrejme radim)

              0 0
    • vysmátej bajker  

      Jak je to s řetězovou linkou u XX.Když se dá na 3pace 32–11 nebo 32–32(34) tak už to vydává hodně divné zvuky(nejezdím ani jedno).Je to nějak vyřešené u XX,neboli 49,5 je měřeno jak-na střed mezi převodníky?

      0 0
    • fousek  

      Me by stacila asi ta 2-placka, ale 32–22 bez velky pily bych se obesel:-)

      0 0
      • MlokCZ  

        32/22 (případně 32/24 když bude ta 11/36 kazeta) by bylo dobré v tom, že by zůstalo dobré odstupňování placek.

        Ale přeci jen 32/11 je už docela málo. S 36/11 bych vystačil (i když sem tam by se těžší hodil, ale dalo by se bez něj žít celkem v pohodě). S 32/11 už bych si ale nevystačil (přeci jen při kadenci 90 je to jen cca 33km/h a to je už málo).

        0 0
        • fousek  

          Nevim jak kdo jezdi v terenu rychle, ale ja kdyz jedu v terenu tak velkou placku nikdy neradim, holt jezdim pomalu. Velkou placku radim max na nejaky siroky sotoline a po asfaltu, jeste me napada pri zavodech.

          Podle me je unosny tocit tak do 120 rpm (na silnicce z kopce s temahle otackama nemam zadnej problem)

          S tou 36 to neni spatnej napad, snad by to presmikac z 22 zkousnul a nakonec by se malinko zvysila pruchodnost terenem.

          0 0
          • MlokCZ  

            Přesmykač to zkousne, ale musí Ti sednout ten skok 22/36. Mně nesednul vůbec (najednou jsem mezi převodníky řadil mnohem více a to byl opruz a přechod mezi převodníky nutil pro plynulý přechod odřadit moc převodů), takže šla dvojplacka 22/36/rockring zase pryč.

            Rychleji než Ty asi nejezdím. Ale občas se prostě sejde zajímavý mírný sjezd v terénu, který je třeba trochu více rozsekaný a je pak paráda na fullu takový sjezd proletět 40–45km/h. V těchto situacích velkou placku dávám. A pak někdy nějaký ten asfalt velmi mírné klesání v háku, apod., tam se taky sakra hodí takový převod (a že občas taková situace u mě je i na fullu).

            0 0
          • PKQ  

            jsou úseky na závodech,kde je i 44/11 skoro málo ;)

            0 0
    • Kohout  

      Teda chlapi, když to tady tak čtu, jak používáte malý převodník 2× za rok, to musíte mít sakra fyzičku. Mám tak z toho trochu pocit méněcennosti… :-)

      Nevím kde jezdíte, ale když vezmu třeba kopce v širším okolí Prahy tak tu najdu hned několik kopců, které na 22/32 sotva vyjedu (nebo ani nevyjedu) a rád bych viděl někoho, kdo to dá na těžší převod. Hlavně kamenité nebo rozbité úseky atd.

      2×10 je asi volba pro závodníka, ale podle mého pro normální použití pro běžné smrtelníky to žádnou výhodu nemá.

      BTW…kolik váží ta kazeta s 36 zuby?

      0 0
      • Hnoj  

        Jmenuj prosím kopce kolem Prahy, který se nedají vyjet na 22:32, zajedu si to vyzkoušet :-)

        Díky !

        0 0
        • Kohout  

          Každý ma asi holt jinou míru… :-)

          Tak třeba z Radotínského údolí na Cikánku (není to prudké, ale samý šutr) nebo na druhou stranu nahoru na Kosoř.

          Pár bych našel i v Tichém údolí (nahoru na Suchdol).

          Nebo třeba na Medník od Sázavy po zelené, ten dolní úsek.

          Nebo po červené z Prosečnice nahoru na Požáry (spodní úsek).

          atd..

          0 0
          • Hnoj  

            Tak zrovna jmenovitě můžu říct, že v tichém údolí není nic, co by bylo třeba jezdit na malou pilu. To už jsou to spíš „kolmé padáky“ která se nedají skoro ani vyjít pěšky.

            Další kopce podrobím testování :-)

            0 0
            • McBlacky  

              tak dole od rybníka na Kozí Hřbety to je docela prudký. Na druhou stranu na Alšovku vyhlídku po turistický to bývalo na kašpara tak tak. už jsem tam ale roky nejel, je to dost zarostlý. Zrovna minulý týden jsem jel v tichým výjezd na levou stranu, směrem na roztoky a kus jsme tlačil. A pak taky výjezd od maxmiliánky podle baráku na stranu Roztok. Ten teda nejde vyjet z půlky vůbec at máš jakýkoli převody.

              najde se toho hromada, ale spíš to jsou cesty který je nelogický jezdit nahoru, protože existuje lepší alternativa a tyhle prudký jsou lepší dolů.

              jiná situace jsou cesty který prostě dát musíš, protože objíždět je by bylo nesmyslný

              0 0
        • gazman  

          Taky už jsem tu narazil na to že praha a okolí jsou vlastně Alpy,jak zábavné :-))

          0 0
          • duk  

            Tak kolem Prahy jsou celkem kopce, řekl bych strmostí srovnatelný s Beskydama, akorátže v Beskydech je převýšení na jeden kopec 1000 a v Praze 100 ;-)

            0 0
        • marcus.ss  

          tedka už bych nevyjel bez kašpárka ani Suchdolák :-D

          0 0
        • Bulda  

          koledujes si, tak trp! …v kolik a kdy te mam vyzvednout v zemljance? a budes se divit, mas to kousek od baraku …prvnich par urcite das, ale po 50km te chci videt

          0 0
          • v POHODÌ klokan  

            Takže plánuješ nějaký švih s názvem ,,Po krásách severopražských stojek"? :-)

            To bych se možná připojil :)

            0 0
            • McBlacky  

              jsem minulej tejden zkusil zelenu z Levého Hradce směrem na Roztoky. Nějak jsem si to pamatoval míň prudký. V závěru jsem se pěkně prošel a to i směrem dolů :)

              0 0
              • v POHODÌ klokan  

                Jo, je to tam pěkný poježděníčko, ale ta zelená do toho údolíčka padá fakt solidně :) A nahoru by to asi taky nikdo nedal. Možná ani se sramem XX :-D

                0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Mě se 22/32 jeví jako ideální nejlehčí převod. Těžší by na nějaký kopce nestačil a lehčí už bys asi neuživil (myslím v terénu, kde už by to hodně hrabalo). Takže kopec. který nevyjedu na 22/32 už bude fakt nejlepší tlačit :).

        22/34 jsem taky jezdil, ale to jsem ještě moc jezdit neuměl ;-)

        0 0
    • riven  

      Pokud by ste ted chteli koupit nove kolo, sli byste do SRAM X.0 3×9 nebo SRAM XX 2×10 /pripadne X.0 2011 2×10 az bude v prodeji/. Cena by nerozhodovala, proste jestli 3×9 nebo 2×10. :)

      0 0
      • jonti  

        Sel bych do 2×10.

        0 0
      • Manzak  

        3×9, nevidim zadny duvod snizovat si variabilitu prevodu. Uprimne, ne ze by se na 2×10 nedalo jezdit, ale hlavne tam citim prodejni marketing.

        0 0
      • MlokCZ  

        3×10

        0 0
      • Hnoj  

        Jednozančně X.0 3×9.

        0 0
      • Gorgov  

        asi 2×10

        0 0
      • Manas  

        2×10

        0 0
      • RomanH  

        3×9

        0 0
      • McBlacky  

        na závodní kolo bych i zkusil 2*10.

        Na letnáka i zimáka ale 3*9

        0 0
        • ememem  

          to je moja dilema. na rozdiel od teba mam jeden taky normalny bike na jazdenie a jeden taky shit na pivo (ten neriesim). vazne uvazujem o 2*10 vo variante 26–38 s kazetou 11–36. nech to ratam jak to ratam tak v porovnani s 3*9 to pokryva uplne vsetko s vynimkou 44/11(12) co okrem chrtich zavodov snad ani na mtb nema vyznam takze to je pre mna ok a 22/32 co je prave to co sa neviem rozhodnut. si vazne myslis ze ten 5% rozdiel medzi dnesnou 22/32 a 26/36 (vid tvoje reakcie vyssie) bude tak citit? (ten 26/36 je o nieco lepsi jak dnesne 22/28, asi ako keby bolo 22/30)

          0 0
          • McBlacky  

            no jezdil jsem i 22/30 na 8čce a je to znát. Jak píše dole Bulda. Na začátku vyjíždky v pohodě, ale čím jsi unavenější, tím radši bys dal lehčí.

            Loni jsem mel na jednom kole i 34 a musím říct, že rozdíl 22/32 a 22/34 už ocení jen ten kdo umí jet do kopce dlouhodobě kadenci 90+ Pak v několikaminu­tových stoupáních je lehká výhoda. Například na švihu 140km, když na 80km zařadíš jeden kopec 7–10 minut na hraně a na 90km druhej podobnej, tak to pak každej zub je fajn. Loni testováno 1. kopec po červené od Kožlí směr Chlum a druhej Neštětická Hora po žlutý. Pravda, že tohle už jsou spíš pokusy co lze vyjet a dost záleží na podmínkách podkladu.

            0 0
        • Peslezedirou  

          47

          0 0
    • Igor Hnizdo  

      Jezdim 2×9 lehkych mam habadej. Hodne mi chybi tezky na rychlejsi presuny po silnici do cilovych mist.

      0 0
    • Bulda  

      pro gazmany a spol. (nevěděl jsem, kam to zařadit :): na Jiz 50 a kolopro kromě těch delších výjimek (Drásal, Železný hory, možná i Ještěd) dobrý, se 100km v nohách už se 22*32 hodí docela často i tam, kde bys na to začerstva ani nepomyslel (běž se podivat na Sudety na Dědov a udělej si statistiku :))

      0 0
      • Bulda  

        nebo třeba poslední etapy na nějakym etapáčku, mlíčko je potvora, přidává zuby na převodníky :)))

        0 0
        • Jenda  

          proste me to cely prijde jako blbost, to ze lidi obdivuji svetovou spicku v XC jeste neznamena ze jsou schopny jezdit stejny prevody – tedy pak muzou rict joooo super mam stejnou sadu (nebo prevody) jako Absolon ale uz nedodaj ze spisckovej vykon je mensi nez ma Absolon prumernej. A i svetova spicka si podle me vezme na dlouhy a tezky maratony nebo etapaky 3 placku. Myslim ze SRAM si dobre udelal zadni vratka s tim ze uvidi jak se 2 placka ujme a podle toho s tim bude nebo nebude u nizsich rad pokracovat.

          Prinos 10 kola vzadu uz je diskutabilnejsi, mozna to jemnejsi zprevodovani by clovek ocenil ale uz u 9 mi to prijde velmi dobry. Jsem zvedavej jak se to osvedci v bahne, reakce na presnost razeni u XX nejou kdovy jaky a to by to mela byt spicka a jeste sram je preci jenom blbovzdornejsi nez shimano – to si nedovedu uz predstavit co bude delat:-(

          0 0
          • MlokCZ  

            Aspoň, že řazení až do X0 bude ve verzi jak pro trojplacku, tak pro dvojplacku (tím myslím desítkové řazení).

            Takže moc dobře počítají s tím, že stejně hodně lidí k tomu nechá trojplacku.

            0 0
          • ememem  

            reakce na presnost razeni u XX nejou kdovy jaky – nechce sa mi to hladat, nedal by si nejkay link? dik.

            0 0
            • Jenda  

              Kubad si tu stezoval ze proti X.O je to mizerny a myslim ze nebyl jediny

              0 0
              • kubad  

                já ne :-) ja si na XX nestěžoval, jen sem někde psal že nemám sebemeší důvod přecházet z X0 na XX

                0 0
      • McBlacky  

        a co teprve krásné nedělní ráno ve Vimperku v kategorii SOLO :)

        0 0
    • Mobidyk1  

      http://www.youtube.com/watch…

      jedno video do pranice :D

      0 0
      • mr.antik  

        tohle by se mi stát nemohlo…

        0 0
      • royal  

        je nekde na zavodech v CR takovahle atmosfera (teda i pro nas od pulky zavodniho pole)?

        0 0
        • karliner  

          na Přes dva kopce u brodu :-)

          0 0
          • royal  

            No tak brody to jo :-). Ale ve stoupani ? Mozna na Sele pri vyjezdu na hrad…

            0 0
        • kubad  

          u nás málo kde, v Rakousku je to celkem běžné :)

          0 0
          • karliner  

            Na Salzu jsem jel takovou stojku z Halstättu po louce a vedle mne šel :-)) maník s lahváčem a furt mi řval do ucha „Bravo Marek“. Podle dechu měl ten den už aspoň osmej a já málem opřel tyčku. To bylo hrozný, třeba to ten Absalon měl stejný :-DDD

            0 0
    • fíha  

      Jako beznemu civilovi bez kondicie mi pride zaujimava moznost po skombinovani komponentov 22/36z…

      0 0
    • lukas45  

      jezdim XX v kombinaci 42/28 a 11–36, pred tim jsem mel X-O. po tydnu na kole jsem 100% jisty, ze 2×10 je super, do kopcu je to uplne v pohode, pro predstavu okololiberce jsem jel jen na velky prevodnik a max jsem se zvednul ze sedla. kombinace 28–36 je srovnatelna s kasparkem z 3×9 a pokud je nejaka extremni stojka, tak to stejne vybiham.

      vyhody: vaha, srovnani prevodu (myslim ze na 3×9 se nektery dublovaly), funkcnost (muzes jezdit kombinaci jakychkoliv prevodu coz se myslim 3×9 nedoporucuje kvuli krizeni retezu), bavi me to :)

      nevyhody: zatim jsem nenasel

      0 0
      • MlokCZ  

        28/36 není srovnatelná ani s 22/32 (natož pak s 22/34).

        28/36=0,78

        22/32=0,69

        22/34=0.65

        22/28=0,79

        Tedy 28/36 je stejné jako chybějící nejlehčí převod na 11/32 kazetě s 22 plackou.

        0 0
        • pustipav  

          Coz mi prijde docela skoda, protoze obcas se hodi…

          Jaka je tedy vyhoda? Je to lehci? Vzdyt vzadu zase jedno kolecko pribyde, ne?:)

          0 0
          • MlokCZ  

            To se neptej mě. Já žádné výhody nevidím a nevýhod více. Líbí se mi 3×10, což jsem tu už popsal, i přesto, že některé nevýhody jako menší výdrž tu samozřejmě zůstavají.

            0 0
      • McBlacky  

        jen pro upřesnění, na 42/36 jsi jel stoupání k občerstvovačce v obou kolech? Myslím tu prudkou lesní stojku v záveru druhého stoupání.

        já tak jel s klukama Profi z kooperativy a dal jsem si teda 22z v obou kolech, co jeli oni nevím, ale velká to nebyla, to by mi asi ujeli :)

        0 0
        • lukas45  

          tu kratkou stojku jsem vybihal.

          0 0
          • McBlacky  

            asi záleží v jaké části pole jsi byl. U nás se to tam v obou kolech trhalo. Kdybych běžel, tak nemám šanci ani zahlídnout poslední ze skupinky. Asi by se to dalo na 32/32, protože když jsem měl malej, tak rozhodně jsem neměl vzadu poslední dva, možná ani tři. Jelo se docela rychle, na to jaká to byla stojka. Kadence u mě určitě 100+

            docela zajímavý, že jsi to běžel, když jsi vlastně měl ještě v záloze pilu. Ale dost je to o tom kolik se vás tam motalo. Nás v prvním cca 5 a ve druhém už jen 3. Takže se dalo jet i předjet.

            0 0
            • radek80  

              konečně to sem někdo taky napsal. 28/36 je srovnatelná s kašparem. Nepotřebuju srovnávat poměry vypočítaný na papíře, ale vím to ze zkušenosti z kola. Vyjedu s XX to samý a bez větší námahy. XX má stejně převodových (využitelných) kombinací jak 3×9. Já používám na velký 42 všechny pastorky a na menší převodník zhruba poslední 4–5, takže 15 rychlostí. U starýho kola jezdím na velký prvních 1–5, na prostřední 4–8, a na malý 6–9. To je nějakých 14. U XX totiž nevadí křížení řetězu, je užší!

              No je to paráda, žejo Lukáši.

              0 0
              • Jenda  

                kdyz pominu ze na prostredni v pohode jezdim 8–2 a jet 1 neni az zas takova prasarna tak hlavne nejak nechapu proc nevadi krizeni u uzsiho retezu? u nej mi to naopak prijde jako vetsi problem.

                0 0
              • RUSH  

                Co se týče počtu využívaných převodů na trojtácu, mám to zhruba taky tak.

                Ale dál už nemohu souhlasit, Mlok to napsal naprosto exaktně, to nejsou nějaká čísla na papíře, to jsou převodové poměry, které na 2×10 prostě nemáš.

                A to, že řetězu nevadí křížení, protože je užší, je možná částečně pravda, ale taky to znamená, že to půjde všechno do kytek rychleji. A nové bude zas o něco dražší.

                0 0
                • Pebe  

                  ono jsou čísla a potom ta skutečnost. Prostě pokud převod nemáš, tak už ti(hlavně při závodě) je úplně jedno jaký máš převodový poměr. Kolikrát ředíš na lehčí jenom proto že si myslíš že už nemůžeš, ale kdyby jsi tam ten převod neměl, tak to taky vyjedeš, dokonce i rychleji…

                  sám jsem takhle objel na 1×9(32 pila a 11–32kazeta) Apache jestřebí hory a že bych někde tlačil si nepamatuju…je to většinou hodně v hlavě

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak ať to pak napíše rozumně, tedy, že jemu ten lehčí převod nechybí a díky tomu mu 2×10 sedí. Pak to bude příspěvek zcela v pohodě.

                    Ale napsat, že 28/36 je srovnatelný s 22/32 je prostě úplný nesmysl, protože to srovnatelné převody nejsou.

                    0 0
                    • lukas45  

                      tahle diskuze se zvrtla uplne jinam a zajimalo by me jestli si ten co ji zakladal z toho neco realne vzal. resi se tady pomery prevodu, jestli jsem vyjizdel nebo vybihal a buhvi co… dotaz byl na realnou zkusenost se Sram XX a myslim, ze 98% lidi kteri tady pisou tu sadu nejeli…

                      OK, abych to uvedl na pravou miru, 28/36 zcela jiste matematicky neni srovnatelny prevod jako kaspar na 3×9, me to tak subjektivne jezdi.

                      Sve zkusenosti jsem popsal, dle meho dava 2/10 vetsi smysl nez 3×9.

                      0 0
                      • riven  

                        abych rekl pravdu, tak kdyz jsem zakladal tohle forum,tak jsem netusil, jak se to hodne rozjede. :)

                        Je tady hodne teorie a mene praxe. Abych se priznal,tak s toho nejsem moc moudrej.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Třeba právě jak přesně vychází ty převody je jasné a z toho tě snad napadlo, že si to můžeš sám snadno ověřit.

                          Jeslti jezdíš teď 22/32/44 a kazetu 11/32, tak si právě předem na svojí kazetě můžeš ověřit, zda ti bude nebo nebude stačit ten nejlehčí převod.

                          Prostě nejezdi největší pastorek při malé placce a pokud to bude ok, tak v tomhle budeš na 2×10 v pohodě.

                          To jak moc ten nejlehčí převod chybí nebo nechybí je individuální záležitost a těžko se můžeš spoléhat na zkušenosti někoho druhého (stejně to dopadne tak, že někdo tu píše, že mu nechýbí a někomu chybět zase bude).

                          0 0
                          • vysmátej bajker  

                            Ta 32 se většinou jen veze,tak 90–95% toho co jezdím je jen závaží ale občas se hodí a jsem za ní rád(stejně tak i 11). No a každý ať si to „zváží“ jestli stojí za to o ten převod přijít.Je pravda že v kopci je plynulejší řadit pouze na kazetě.Taky je velmi pravděpodobné že při tom křížení u 2×10 bude mít daleko kratší životnost kazeta i převodníky.

                            0 0
                      • MlokCZ  

                        Já jsem taky tohle myslel na radka80. Na tebe už jsem to uvedl předtím, jak to vychází.

                        Když ale pak i po tom upřesnění další napíše, že ty převody jsou srovnatelné, což je prostě nesmysl, tak jsem se musel znovu ozvat…

                        A nemusíš psát matematicky, ty převody prostě nejsou srovnatelné nijak, ani v praxi. Srovnatelný je 28/36 s 22/28.

                        0 0
                        • radek80  

                          vracím se k tématu vlákna. Sram XX jezdím a jde o skvělou sadu. 28/36 vyjede to samé jako 22/32, bez větší námahy.

                          Než jsem XX pořídil, podrobně jsem studoval poměry, a to z tabulek FRM, tam je to asi nejlépe zpracované. Smířil jsem se s tím, že prostě přijdu o lehčí převody, ale praxe mě mile překvapila. A to křížení řetězu je taky z praxe, prostě to nevadí, jede to hladce i při 42/36.

                          neumím se asi dobře vyjádřit, ale aspoň vím, že Lukáš to vidí stejně.

                          0 0
                          • fousek  

                            Nekterejm lidem nema cenu nic vysvetlovat protze tahle rovnice 28/36=22/32 proste nevychazi a neni k tomu treba psat zadny dojmy. Jestli nekdo tvrdi ze je to to samy, tak jeho rady budu brat s hodne velkou rezervou at se to tyka cehokoliv.

                            0 0
                            • radek80  

                              situace je složitější, než si myslíš fousku. Ty mluvíš o matematickém vzorci a já o téměř roční zkušenosti (od září) s XX. Celá sada je jiná a přispívá k lepšímu přenosu síly. Je to například kazeta, která je jinak ukotvená, je to užší řetěz, který je tužší na tah, dále špičkový keramický ložiska ve středu, tuhost karbonových klik. To všechno může být důvodem, proč já ve srovnání s XTR2007, necítím rozdíl ve stejném kopci mezi 22/32 a 28/36. A životnost komponent je taky výborná, odolnost vůči bahnu, samočistící funkce atd., super.

                              0 0
                              • pepek  

                                Mohl bys to trochu rozvést? Zejména užší a tím tužší na tah? odolnost vůči bahnu? (jsou tam O kroužky?), keramický ložiska-poznáš rozdíl?

                                0 0
                                • radek80  

                                  to nemá smysl rozvádět, vám to stejně nejde do krámu. zakladatel vlákna se seriózně ptal a já mu dal odpověď. Vy ostatní, co naše zkušenosti napadáte, jen planě plkáte.

                                  0 0
                              • fousek  

                                Kdyby mel ten sram uplne jinej mechanizmus prenaseni (sikma ozubena kola napr.) tak ti snad i uverim, ze ma tak velkou uccinost ze tech 13% o co je ten prevod tezsi sezere ten retezovej prevod. Ale ten prevod je resenej uplne stejne, takze jestli tam budou rozdily ztrat v 1% tak je to opravdu luxusni vysledek. (jak muze mit tenci retec lepsi prenos sily nez tlusci? Pokud budeme pocitat s tim ze maj radove stejnej material)

                                Jak je marketing mocny.

                                0 0
                                • pepek  

                                  Ale pořád je tam navíc ta samočistící funkce :-)

                                  0 0
                                • Jenda  

                                  jezis Fousku ty ses fakt zabednenej – to vi prece kazdy maly dite ze kazdy X prida X watu navic, prototo treba LX, XT a XTR tam zas takovej rozdil neni, samozrejme plati rce L < T < TR, jeste s tim muzes srovnat X.O ale XX to je proste X2 a to se srovnavat neda

                                  0 0
                                  • fousek  

                                    hmm no jo pravda, ja zapomel, treba u motorek bylo cim vic R tim to vic jelo:-)

                                    0 0
                                    • Manas  

                                      Spravne, proto mam RB MonsteR

                                      0 0
                                      • fousek  

                                        A ja mel Rock machine RaceRide takze sem to mel jeste lepsi nez ty, ale uz je zlomenej (asi to bylo moc Rychly) a ted uz mam jen ty Xka. Ale ty Xka jsou evidentne lepsi, takze ted to mam jen o malinko horsi nez ty.

                                        0 0
                                      • karliner  

                                        Tak, ani RB SpeedsteR není špatnej ;-)

                                        0 0
                                        • lutte1  

                                          A co taková ***** meRida ? :D

                                          0 0
                                        •  
                                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                          0 0
                            • vysmátej bajker  

                              myslím že ti ci píšou že je to stejný ty převody co ted nemaj nejezdily:).

                              0 0
                        • radek80  

                          tady je ta tabulka, kdyby někdo měl zájem

                          http://www.frmbike.biz/index.php…

                          0 0
                          • Jenda  

                            hele to fakt potrebujes hledat nejaky tabulky na to abys spocital prevodovy pomery?:-O

                            0 0
                • McBlacky  

                  no pokud bude takový rozdíl jako 9 vs 10 v životnosti řetezu na silnici, tak pak mtb řetez na 10 bude mít průměr 500 závodních km. A to se fakt vyplatí…

                  0 0
                  • ememem  

                    to ma vazne na silnicke polovicnu vydrz?? btw potom sa to bude tykat aj 3*10 ci nie?

                    0 0
                  • RUSH  

                    No, to by nám asi mohl radek80 říct – kolik mu vydrží řetěz. Od září už ho pravděpodobně mě­nil…

                    0 0
                    • radek80  

                      neměnil, bylo hodně sněhu…

                      0 0
                      • RUSH  

                        Zajímavé, ač rozhodně nejsem závodník, od září jsem už řetěz měnil a teď už zase brzo budu.

                        No třeba máš kolo s XX jen na závody…

                        0 0
                      • pepek  

                        To jako že ve sněhu řetěz neodchází, nebo ve sněhu se nejezdí?

                        0 0
                        • duk  

                          Však taky jo, mně taky řetěz na zimáku vydrží až do 134mm :-D To se mi v létě nepodaří… :-D

                          0 0
                        • radek80  

                          ne, to jako ze bylo hodne snehu. Na podzim jsem dal asi 1tis. V terenu, letos tak 2tis, z toho asi tretinu v terenu. Brdy po turistickych. No a retezjsem nemenil, merka propane asi do poloviny.

                          0 0
                          • radek80  

                            asi takhle viz foto

                            0 0
                            • kubad  

                              takže řetěz má cca 3000km a takhle zajede měrka?

                              to by bylo super

                              0 0
                              • radek80  

                                jezdím s tím každý den Dobřichovice-Praha tj. 50km, a o víkendu cca. 80 trasu tady po turistických. Ti říkám, sám tomu nechci věřit, taky jsem čekal, že to půjde do kytek rychleji. Na druhou stranu když jsem viděl ten Bajk Nino Schurtera v Brně, tak to opotřebení taky nebylo špatný, a ten to rozhodně nešetřil.

                                0 0
                                • RUSH  

                                  Tak jinak. Po kolika km tak zhruba jsi měnil řetěz na 3×9?

                                  Mě vydrží max. 1500 km, a někdy taky jen 1200km (HG50/70). Záleží to hodně na stylu jízdy, proto se ptám…

                                  0 0
                                  • radek80  

                                    měnil jsem asi po 2tisících, HG93

                                    0 0
                                    • roud  

                                      Už jsi měl kazetu sundanou zajímalo by mě zda se otlačuje stejně jako tahle ? ? ? http://img227.imageshack.us/…mag0034v.jpg

                                      0 0
                                      •  
                                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                        0 0
                                      • Internaut  

                                        Není spíš problém v tom, že se jedná o XGlide, kde je přenos síly na ořech vždy jen na nejmenším a největším pastorku?

                                        U kazet se samostatně skládanými pastorky se opotřebení rozděluje na jednotlivé pastorky a zase u kazet s jedním unašečem je větší přenosová plocha.

                                        Je tak?

                                        0 0
                                        • ememem  

                                          myslim ze dokonca len na spodnom, tiez bych si to myslel ale minule ma kubad vyviedol z omylu ze vraj je toto riesenie lepsie t.j. otlaca sa menej jak klasika len sa uz nepamatam ze preco.

                                          0 0
                                          • Internaut  

                                            Možná míň než samostatné pastorky („každý sám za sebe“), ale tipl bych, že to není lepší řešení než pevný unašeč (lepší ve smyslu opotřebení).

                                            0 0
                                          • kubad  

                                            já ti to psal o silniční kazetě Sram RED tam je to v pohodě, ale bude to asi i o velikosti kazety je rozdíl pokud přenášíš sílu přes 26z a přes 36z pastorek kazety, a taky nevím jak sou velké dosedací plochy u XX kazety

                                            0 0
    • nox159  

      slovo do pranice

      co říkate na čtyřpřevodniky ? neni to vtip!!

      dneska jsem to jel – kliky thun na kole strike :D – stary ocelak prevody 4 vepredu 5 vzadu – jak sem to videl tak me to fakt dostalo ;-)

      0 0
      • t29  

        Na frézce, kterou obsluhuju v práci, jsou čtyři polohy řemene, který pohání vřeteno = 4 převodníky u motoru, 4 pastorky u vřetena. Tohle bude asi podobné a jeden pastorek náhradní :))

        Z praktického hlediska by to dneska šlo těžko, nevím o čtyřpolohovém indexovaném přesmykači :)

        0 0
      • xshreck  

        Já ten 4převodník mám někde doma :-)) asi ho hodím na aukro :D

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.