• banton

    Ahojik bajkeři…mam kolo na XT koplet véčkách…je pravda že někdy vážně véčkové brzdy nestíhají..chtel jsem se zeptat jestli je vážně dobrý jít do kotoučů??Váhu to přídá jen málo.. jinak chci jenom dualy takže jenom XT brzdy…Porádite mi prosím?? Véčka nebo kotouče?? Jinak chci zkusit něco nového a jistého v brždění..Dě­kuji moc..

    Anketa: Véčka či kotouče XT???

    71x
    76%
    15x
    16%
    8x
    9%
    0 0
    • maxtor  

      Z tvého profilu jde vidět, že nejsi jenom nějaký svátečný jezdec, tak proč to nezkusit?? Přestavba tvého kola ale moc levná nebude…

      0 0
    • vlk  

      co znamená „je pravda že někdy vážně véčkové brzdy nestíhají“ to jako za sucha nebo jen ,když máš mokré ráfky a v zimě. Pokud ti v-breake s nějakými slušnými špalky nestíkají za sucha-tak to si jednak nedovedu představit a jednak ti tyto hydry v tom nepomůžou. Ale obecně bych řek, jasně běž do XT, ale dej si dopředu 180mm Kotouč. Se 160mm ve sjezdech téměř všechny hydry vadnou.

      0 0
    • easyrider  

      Brzdy brzdí výkon! :)

      0 0
      • hribik A1  

        tak preco si nezahlasoval za moznost c. 3?

        0 0
      • mosquito  

        jj sundej vecka a na kotouce kasli, pul kila usetris a budes rychlejsi :) pro me osobne maji vecka par vyhod a na leto mi plne stacili, ale klidne bez do kotoucu – treba na snehu jsou uplne neocenitelny :))

        0 0
    • motylekmodry  

      co zkusit hydraulicke vecka?

      0 0
      • mdk  

        No tak ako ako stou vahou…co mam teras hydry hfx9 a ked mozem porovnat s vckami a naboje na kotuc a kolko som do toho investoval tak vcka mi prisli celkovo o cca 500g lahsie…ale hydry su hydry ziadne lanko co bi sa natahovalo a po poriadnom zjazde ho upravovoat toto je najhlavnejsia vec preco us neidem do vciek…ale urcite ich ber

        0 0
        • šlapatko  

          Jezdím Včka a zůstanu u nich,hacker se mi moc líbí.včka mi stihají a mám 90kg.Neřeš a jezdi.Kotouče z novým kolem

          0 0
      • Vilém  

        Myslis ze nekde sezene Wendler?

        0 0
    • Martinkaa  

      Co tak nekdy vidim, jak lidem kotouce skrtaji, pisti ve sjezdu az z toho clovekovi naskakuje husi kuze, jak mezi celisti lidi davaji petikoruny, kdyz vytahnou kolo … tak bych vecka nemenila. A na bahnitem Drasalovi 2005 jsem se v tom jen utvrdila. Na muj vkus moc starosti. Mam paralelogramy, takze staci jednou za cas vymenit gumicky a je to :-)

      0 0
      • Gorgov  

        Promin, ale je videt ze nevis o cem mluvis:)

        0 0
        • Martinkaa  

          Ne jen s kotoucema je clovek ziv ;-). Nemam duvod menit neco s cim jsem spokojena. Netvrdim, ze nekdo nemuze byt stejne spokojeny s kotoucema :-). A zatim jsem vzdycky ubrzdila to, co jsem chtela. Kotouce urcite brzdi vice, ale ja vic brzdit nepotrebuju :-)))

          0 0
          • pepek  

            Ale možná potřebuješ brzdit citlivěji :-)

            0 0
            • Martinkaa  

              Aha,to me nenapadlo :-). Az me to napadne, tak prikupim ty kotouce :-)

              0 0
            • Polka  

              Tak to by ale s tema nasema 525kama nedala ;-)

              0 0
            • Karaya  

              Právě proto má Véčka, ne?

              0 0
          • coolboy  

            já ti věřím, že jseš spokojená s véčkama…ale podle mě kdo neokusil neví…a jakmile se ti kotouče dostanou pod ruky, nebudeš chtít žádný jiný…(btw duši měním bez pětikoruny:-D)

            0 0
            • easyrider  

              Ale prd, na vše si člověk zvykne, jak na projev véček tak na projev kotoučů. Je jasný, že kotouče budou vždy výkonější, spoustě lidem ale véčka stačí a jednoduchost a lehkost je pro ně přínosem. Nejlepší volba je mít jedno kolo na véčkách a jedno na kotoučích a máš po dilematech :) Já to takhle vyřešil i v otázce full vs. HT :)

              0 0
              • maxtor  

                Tak jest – navíc u holky je to o to jeddnodušší, že při její váze véčka spolehlivě svým výkonem stačí.

                0 0
                • easyrider  

                  Tak tak, jediný v čem mě véčka štvou je seřizování a citlivost na vycentrování ráfku.

                  0 0
                  • maxtor  

                    Já jsem véčka vozil před x lety – byly to nějaké šmejdy u kterých se časem rozdílně unavovaly péra jednotlivých čelistí. To byl pak teprve potod to seřídit tak, aby se synchroně při brždění hýbaly obě čelisti! Snad už v dnešní době véčka podobné problémy nemají.

                    0 0
                    • coolboy  

                      nebyla to značka Tektro?

                      0 0
                      • maxtor  

                        Fakt netuším – nic na tom nebylo napsané nebo aspoň si to nepamatuju. Jen dosmrti nezapomenu, že když jsem je rozebral, zjistil jsem, že pružina v jedné čeliti je z úplně jiného materiálu než druhá. Jsem rád, že toto období, kdy za hodinou jízdy následovala hodina oprav, mám za sebou. Tekra jsem měl ale na bývalé silničce (Trek 1000 E mod. 2000) a byly skvělé. Jen se zase později unavily pružiny a čelisti se nechtěly vracet.

                        0 0
                        • scret  

                          ber to tak,pokud srovnavas shity vecka s prumernejma kotoucema,tak je jasny ze ty kotouce z toho vyjdou o 100% lip… ja osobne mam XT 03 s cervenejma Koolstopama a uz kolikrat jsem se presvedcil ze to za sucha brzdi lip nez kdejakej kotouc… ale pokud bych je srovnal s nejakou slusne brzdici kotoucovkou,tak je jasny ze kotouc je na tom lip… bavim se porad o 160 kotouci… neni umeni dat na XC 203 kotouc a tvrdit jak to slusne brzdi:))))

                          0 0
                          • scret  

                            jo a co jsem hlavne chtel napsat a nasledne na to pak zapomnel,ze ja steluju vecka asi tak 3 rocne,zabere mi to asi tak 10minut obe,spalky mi vydrzej cca 5–7tis.km…

                            na druhym bajku,tak kotouce steluju stejne casto,dyl a desky jsem zatim nemenil…tolik jeste nalitano nemaj:)

                            0 0
                            • goofy  

                              To ze to stelujes dyl je nejspis tim, ze to jeste neumis a na veckach uz mas davno nauceno.

                              0 0
                              • scret  

                                jo,jasny,ale prijde mi ze to serizeni trmene aby kotouc neskrtal je daleko slozitejsi…mozna to je taky tim ze mam XTecka ktery maj paralelogram a to je fakt pohodicka…sice to casem chyti vakl ale maj nalitano min. tak 6tis.km a jsou jak novy…

                                ale nejsem odpurce kotoucu,kdyz bych si stavil novy kolo,tak urcite jedine kotouce,ale kdyz mam vecka,tak prestavba by byla financne narocna! protoze to chce novy zapleteny kola,a kdyz uz novy,tak nejaky dobry,takze bud CMaxy XLka (resp. ST) nebo nejaky lehky „skladany“,coz je minimalne taky tak osmicka…pak kotouce,to je dalsi aspon desitka…:((( proste hnus:(

                                0 0
                                • goofy  

                                  No jasne, ze prestavba je draha. Tohle beru…

                                  Jinak za dobre kotouce se vlezes do 7000.

                                  0 0
                                  • scret  

                                    no kdyz to je tezky,ja bych chtel dobry kotouce,ktery slusne brzdej,jsou lehoucky,nepreh­rejvaj se… no a to mi zatim taknejak asi splnujou Formule Oro,Marty…mozna Avid Ultimate nebo Hayes ElCamina,ale to uz jsou tezsi brzdy…:(

                                    0 0
                                • Milenius  

                                  Co je na tom slozityho? povolis dva srouby, zmacknes brzdu, lehce utahnes oba srouby, aby se ti to nehlo a pak je dotahnes na pevno a je to, trva to pul minuty

                                  pokud budu kupovat kolo, tak jako prvni vzdy koukam na brzdy, protoze zpet k veckum nechci, na druhou stranu, kdyz jsem kdysi presedlal na vecka, tak jsem rikal to samy :)

                                  hlavni vyhoda hydraulickych kotoucu – moznost brzdit jednim prstem a skvela davkovatelnost, ucinost brzd je stejna, nechapu, proc se vsichni bavej o tom, ze kotouce brzdi vic, kdyz to neni pravda, potrebuji jen mene sily, obe kola jdou v pohode zablokovat

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    To blokování kol už se tu řešilo. Tohle prostě není pravda. Ve větší rychlosti s pořádným pláštěm a na tvrdém neklouzavém povrchu horší brzdou přední kolo nezablokuješ ani náznakem. Ono je to problém i s větším kotoučem a pořádnou brzdou.

                                    Samozřejmě, že je to extrémní případ a v praxi ta situace moc často nenastane, ale pro některé lidi je brzdý výkon u V-ček nedostatečný i pro běžné situace. Minimálně pro mě ano. Při dlouhých sjezdech v terénu jsem musel brzdit na XT v-čkách na přední brzdě třemi prsty (dvěma prsty jsem sice vyvinul dostatečnou brzdnou sílu pro aktuální situaci, ale dole ve sjezdu už by mě upadly a dostával bych křeče).

                                    I u hyder stále ve dlouhých sjezdech musím brzdit na přední brzdě dvěma prsty. Jeden by mě i v tomto případě v dlouhém sjezdu odešel. A to je pro 185 kotouč vepředu.

                                    0 0
                      • easyrider  

                        Tektro jezdim už asi 5 let a nemam důvod měnit. Ty pera se rozdílně unavý u každý brzdy…která je má :)

                        0 0
                      • vlk  

                        Já mám doma tektra 825 v-breake a jsou to kvělé brzdy-dovolím si tvrdit, že lepší než nynější LX.

                        0 0
                        • goofy  

                          Taky se musim Tektra zastat…

                          0 0
                        • mosquito  

                          jo jo tektro Vecka byly fajn, vydrzely mi 8 sezon na starym bajku a porad funguji jako nove :)

                          0 0
              • vlk  

                Já nechápu, co všichni stále řešíte. Dobré V-breake brzdí také velice dobře-ale pouze za sucha, za mokra a v zimě brzdí o dost hůř a především na to není spoleh, za mokra brzdí v-breake pokaždé jinak -záleží, kolik je vody na ráfku. U zadní to člověk skoro nepozná, ta brzdí vždy a s jakýmakoliv brzdami, ale na přední-což je tak 70% brzdného výkonu- to je dost markantní. Další výhodou je dobrá dávkovatelnost u hyder-což se u v-breake dá zařídit, čistým rovným kvalitním ráfkem a dobrými brzdnými špalky.

                Obecně kdo jezdí pouze za sucha, tak bych vzhledem k Váze nechal v-breake.Kdo jezdí stále , za mokra, v zimě-tak je jasná volba minimálně dopředu Hydru. Samo, že to je dražší a víc se ničí vidle a v případě fullů také čepy zadní stavby-v případě zadní hydry. Neodsuzoval bych ale v-breake-za sucha jsou OK.

                0 0
                • pepek  

                  A jak dlouho udržíš čistý a rovný ráfek, aby se V dobře dávkovali? Mě to vydrželo vždycky tak do prvního pořádného sjezdu. Nevěřím, že v terénu udržíš rovný ráfek a navíc kapalina nemá tu hysterezi, že?

                  0 0
                  • Karaya  

                    Kola jsem si nechal zaplést před třemi lety a od té doby jsem na výplet nešáhl…Terénu se rozhodně nevyhýbám :-) Můžeš se o stavu kol přesvědčit na vlastní oči..

                    0 0
                    • pepek  

                      Amen, to je marný :-)

                      0 0
                    • pepek  

                      Zeptej se soudruha Jst, ten už konvertoval k islámu, ehm ke kotoučům.

                      0 0
                      • Karaya  

                        ? Neudržel čistý a rovný ráfek? Snad nemá i odpruženou vidlu, nebo snad fulla???? :-)

                        0 0
                        • JSt  

                          viz obrazek.

                          0 0
                          • Karaya  

                            No toz to si to vzal z gruntu :-) Dobry, taky bych bral…

                            0 0
                          • pepek  

                            A je to lepší, než to předchozí, nebo ne? :-) Bylo by dobré přidat foto toho předchozího bajku, ať je vidět ten skok .

                            0 0
                            • JSt  

                              neni treba. pevnak je v profilu. ani jedno neni lepsi. kazdy ma svy vyhody ;-). (jeste by na sebe zarlily)

                              0 0
                              • pepek  

                                Ty bys mohl jít do politiky :-) Řekni aspoň soudruhovi Karayovi, že kotouče jsou lepší :-)

                                0 0
                                • Rychlej turista  

                                  Za ty prachy musí :-D

                                  0 0
                                • JSt  

                                  jak mam vedet po par dnech, jestli jsou lepsi? jako lepsi se mi zatim jevi (cas ukaze…).

                                  0 0
                      • Karaya  

                        BTW Vyrazis dneska nekam?

                        0 0
                        • pepek  

                          "C " je správně (překvapivý kulturní šok po přechodu z HF-HT rovmou na fulla :-) Já snad dnes ani nevyjedu, su taková mrtvola, možná až navečer.

                          0 0
                          • JSt  

                            ja se ted budu bat na amuleta sednout. to pruzeni ti promine tolik veci :-). za tech par dnu, co toho fulla mam uz bylo nespocet situaci, kdy na pevnaku by byla smotka nevyhnutelna (ale je pravda, ze na pevnym bych to tolik nepoustel…).

                            0 0
            • hojik  

              Tak me se kotouče dostaly pod pracky a hrozně rád bych je vyměnil. Jak se to zahreje, pisti to, nebrzdi to. Musi se hlidat aby se to nezavzdusnilo, kdyz se vyndava kolo (preprava), po projeti vodou to taky pisti… parkrat sem si tam nalil olej, takze me to stalo novy desticky........
              zlaty vecka!

              0 0
              • mosquito  

                piskaji nez se ohreji a oschnou ne? a polivat jakekoli brzdne plochy olejem je opravdu hloupy napad :-D

                0 0
                • Martinkaa  

                  Stejne jako namazat si retez odmastovacem na kotouce. Uz se mi to na jednom zavode v depu povedlo :-D

                  0 0
              • fousac  

                hlavne ze vecka nikdy ani nekviknou, co??

                moje kotouce si obcas zakrici, to jo.. kdyz sou mokry, tak presne jednu otocku, nez uschnou.. ;)

                no a kdyz si vzpomenu, co dokazou vecka, kdyz se dostane nejaky svinstvo na rafek… brrr.. a ty elezantni rejhy do rafku co to dela…

                zlaty kotouce!

                p.s. jak se muze brzda zavzdusnit??? jestli jo, sel bych to omlatit o hlavu tomu, co ji daval dohormady..

                0 0
                • poiko  

                  když se kotoučovky odvzdušňujou, tak mi přijde logický, že se musí i zavzdušňovat, ne? PS:jsem véčkař

                  0 0
                  • fousac  

                    no nez tam nalijes kapalinu, tak tam vzduch je… jenze pak se naplni, odzvdusni (vzduch tam nema co delat), zaspuntuje a hotovo… a kudy by se tam ten vzduch jako mel dostat??

                    0 0
                    • kubad  

                      Nádržka na kapalinu není nikdy úplně plná, u některých brzd stačí otočit kolo a párkrát zmáčknout páku a jeto. Ale pokud sou brzdy OK a nebrzdíš vzhůru nohama, tak zavzdušnění brzd opravdu moc častým problémem není. Určitě je to riziko mnohem nižší než prasknutí lánka na V-čkách

                      0 0
                      • fousac  

                        v nadrzce je membrana, ktera by mela kapalinu od vzduchu oddelit… jestli to tak neni, je to bud chyba montera nebo konstruktera…

                        0 0
                        • kubad  

                          by měla, zní dobře, ale jak toho dosáhneš? prostě tam vždycky nějaký vzduch zůstane.

                          0 0
                          • fousac  

                            no tak me se to asi povedlo… kolo uz sem kolikrat vez vzhuru kolama, i paky se kolikrat nechte zmackly (bez kol) a zatim nikdy nic…

                            0 0
                      • MlokCZ  

                        Ale na druhou stranu ve většině případů pak zase stačí přes noc to kolo nechat stát ve správné poloze a ten vzduch se dostane zpět do expanzky, kde byl.

                        0 0
                        • kubad  

                          u přední jo, u zadni už to vždy na 100% nefunguje. Ale o to nejde, reagoval sem na poznámku že se kotoučovka nemůže jen tak zavzdušnit.

                          0 0
                    • ares  

                      Ono se taky o vzduch vzduchovatý vůbec nemusí jednat. To je terminus technikus. Jde o plyn, který se vytvoří při zahřátí brzdové kapaliny nad bod varu a který již zpět brzdová kapalina neabsorbuje – nenasytí se. Jedná se o páry vlastní brzdovky a vodní páry. Ty se do brzdovky dostanou vždy, pokud je systém otevřený, brzdovka je hydroskopická. Proto je potřeba brzdovou kapalinu zhruba každé dva roky měnit – celý objem. Z těchto příčin hydrauliky vadnou – vaří se.

                      0 0
                      • goofy  

                        A proto mam mineralni olej.. Nejake dalsi pripominky?

                        0 0
                        • ares  

                          :-))) Některá aditiva jsou také hydroskopická, ale třeba máš kliku :-)))

                          0 0
                          • goofy  

                            Nevim ze tady porad resite takove kraviny :-)

                            Si vem kolik krat vymenis za rok lanka? Tak i kdybych mel jednou za 2 roky vymenit tu brzdovku, tak se svet nezbori…

                            0 0
                  • pepek  

                    A co máš v autě, pásovou brzdu?

                    0 0
            • Chaingang  

              Tak kotouče se mi už pod ruky párkrát dostaly, ale stejně jsem skončil u véček a jsem naprosto spokojenej…

              0 0
        • Karaya  

          Promin, ale je videt ze nevis o cem mluvis:D

          0 0
          • JSt  

            zkus a uvidis, ja uz to taky zacinam pomalu chapat. a to mi vecka vzdycky stacily ;-).

            0 0
          • Gorgov  

            jistě pane…

            0 0
          • pepek  

            Za chvíli tady budeš poslední mohykán, bránící V-brake proti fšem. Nezapomeň svoji řeč, až pojedeš ten kousek „1“ u Bílovickýho sjezdu :-)

            0 0
            • Karaya  

              Véčka bráním jenom proto, že na ně vy koutoučkáři útočíte. Stejně jako bych bránil blondýnky, kdybyste tvrdili, že brunetky jsou lepší… Brzdí oboje, každému co jeho jest.

              0 0
              • pepek  

                To je špatný přirovnání, my říkáme, že blondýnky a brunetky od 20 do 30 jsou lepší a ty říkáš, že lepčí jsou od 50 do 70 :-)

                0 0
                • cabbage  

                  :-D to je přesnější;)

                  0 0
                • Karaya  

                  Já říkám, že lepší jsou ty mezi 50–60kg a ty že mezi 100–120kg :-) Proti gustu žádný dišputát :-)

                  0 0
                  • pepek  

                    Kua, já se divím, že nevozíš torpedo a pevnou vidlu :-)

                    0 0
                    • Karaya  

                      Proč preferuju funkční řešení – tedy V, odpr. vidlu, 27převodů a klidně bych vzal i 100mm nad zadnim kolem…

                      0 0
      • Geralt  

        Já měl paralelogramy taky, LXa..........o vý­měně za kotouče jsem začal uvažovat po Gardě ´05, kdy mě po 20 a více minutách sjezdu dole chytaly křeče do prstů…loni v Lavarone, kdy mi prdla ve vracečce duše od rozžhaveného ráfku a málem jsem lehl a vrazil si převodník do lýtka, jsem se rozhodl definitivně.....a nelituju :)

        0 0
        • Martinkaa  

          Taky jsem byla na Garde a ani tam jsem zadny problem nezaznamenala. Brzdim prerusovane. Ale je fakt, ze brzdim jen svych necelych 60kg.

          0 0
          • Geralt  

            já musím ubrzdit 80 kilo :(…možná mám slabý prstíčky a měl bych je posilovat :)........o pře­rušované brzdění se taky snažím, na mnoha místech se ale na Gardě přerušovaně brzdit nedá…při sjezdu z Monte Balda je v některých úsecích 30% stoupání/klesání a to se přerušovaně neubrzdí :)

            0 0
            • Martinkaa  

              Tam jsme jeli taky :-) Hned bych se tam vratila :-)

              0 0
          • Gorgov  

            Je to dost o tom, že holky se prostě bojej, nemaj techniku, a jezdej z kopce pomalu:) z vlastni zkusenosti plati pro 99% holek co znam. Když pak jedeš z kopce konstatně pomalu, nepotřebuješ prudce brzdit a s véčkama si vystačíš;)

            0 0
            • vlk  

              Jde vidět, že jsi s Martinkou ještě na kole nejel. Si dovolím tvrdit, že to klidně natře minimálně polovině chlapů, co tu na foru jsou :o) Ještě jsem neviděl holku, co takhle na kole jezdí a i z kopce je rychlá.

              0 0
              • Geralt  

                Já s ní jel, loni na Drtičovi, cestou jsme se míjeli podle zastávek…kamarád se vyjádřil, že je to nadžena :))

                0 0
                • vlk  

                  Ale tak Drtič, to je přece pro srandu-to se ani nebere jako závod :o)

                  0 0
                  • Geralt  

                    To jo, ale jeli jsme celkem svižně a pořád je to 120 km :)

                    0 0
            • Martinkaa  

              To je fakt, dyt jsem jenom konstantni zenska, ktera nevi o cem mluvi ;-)

              0 0
            • Manas  

              A uz si videl jet z kopce Elwing? Obcas mam problem stihat i ja :)

              0 0
              • mastihuba  

                ehmm, sbíráš plusový body? :)

                0 0
                • Peslezedirou  

                  To jsou ještě psi? :o) Drobečkové :))

                  0 0
                • Manas  

                  Nesbiram, tohle je proste fakt :-)

                  0 0
              • cabbage  

                a už si viděl jet gorgova?;-P

                0 0
              • vlk  

                nn, Elwing osobně neznám.

                0 0
              • Radek Broz  

                Tak ji přihlaš na ČP, ať to tam trochu provětrá;-) Bez Bodi to bude 1. Šišková, dlouho nic, pak souboj Sirenna vs. Katarina, dlouho nic a pak těch pár ostatních.

                0 0
      • mr.antik  

        mě se třeba zas do gumiček u véček zachytávaly normálně špony z ráfku, tos měla slyšet ten zvuk a ten pocit, jak si ničíš ráfek…

        0 0
        • Vilém  

          To je potreba mekci smes spalku.Nejaky koolstop nebo bbb ap.

          0 0
    • Volf  

      Vždyť jsi si sám odpověděl, tak proč to chceš po nás???? Jinak já budu tvrdit, že pro hobika jsou kotouče jen potenciálním zdrojem problémů.

      0 0
      • fousac  

        proc by mely?? sem kotouce namontoval a od ty doby na ne nesah… jen tu a tam vymenim desticky…

        tak jaky problemy??

        0 0
        • pitos  

          Přesně tak,mam doma dvoje hydry a nikdy jsem na ně kromě výměny desek nesahal.

          0 0
        • Volf  

          No koukám, že už nikomu neškrtaj, nepřehřívaj se atd…

          0 0
          • JMT  

            no fousac vozi shimano, takze problemy nema

            0 0
      • Radek Broz  

        Řekl bych, že hobík maximálně jednou ročně vymění destičky.

        0 0
    • lodyh  

      LX nebo XT hydry tě už teďka vyjdou hodně levně. Ale chce to nový kola, protože přeplejtat ráfek na nový náboje je nesmysl: Říkal jsem si že koupím něco levnýho, třeba Crossridy, ale když už sem sehnal dobrý brzdy levně, chtěl sem k tomu pořádný kola. To už tak levný nebylo… Takže se to celé může dost prodražit. Hydry sou sice super, ale příště bych je pořídil až s novym kolem.

      0 0
      • Fak  

        CHci jit do LX hyder, jsou v pohode? Se mi zda ze tady na B-F jsou lip hodnoceny Deorecka, tak nevim.

        0 0
        • lodyh  

          Ségra je má na kole, a až na to že páky maj poměrně dlouhej chod (na to si snad nikdy nezvyknu), tak brzděj suprově. Podle mě už tam neni velkej rozdíl od XTček, snad jen váhovej. Deore sem nezkoušel. Osobně bych bral LX.

          0 0
          • pitos  

            Tak ja raději Deore než LX.Brzdí možná i líp a mají lepší chod.Jinak potom až XTka.

            0 0
            • vlk  

              především byste měli začír rozlišovat deore 525 a ty nynější. Jsou to totiž zcela jiné brzdy.Ty nové jsou dost podobné LX. Staré 525 se zdají lidem, že brzdí víc, ale není tomu tak. maximální výkon mají LX minimálně stejný. Rozdíl je především v dávkovatelnos­ti.ty nynější shimana brzdy dávkují mnohem lépe a jsou lehčí.

              0 0
              • Fak  

                dik za vysvetleni, jsem v tom mel predtim chaoz :)

                0 0
                • vlk  

                  No ne, ono se tu dříve tvrdilo, že 525 brzdí lépe.(s čímž nesouhlasím-525 měli akorát horší dávkovatelnosta tak se zdálo, že brzdí víc-jsou totiž ostřejší). Nynější deorka jsou stejné konstrukce jako LX. Oni si totiž někteří v historii přečetli, že jsou deorka lepší a teď to všude píší a ani neví o kterých deore vlastně mluví.

                  0 0
                  • pitos  

                    Ja samozdřejmě myslel "staré"deorka,tedy M525. Ty novější M535 bych si nekoupil.

                    0 0
          • pitos  

            A jsou levnější.

            0 0
        • yuvaa  

          mam ich asi dva tyzdne, povodne som chcel xt-cka, ale po nedorozumeni v jednom e-shope som to uz nechal tak. neviem, sko by brzdili tie xt, ale tieto brzdia super. pred tym som ale ine kotucovky nemal, takze nemozem porovnavat.

          0 0
    • fousac  

      jasne ze kotouce… prece si nebudu hyzdit kolo veckama…

      0 0
    • jakub  

      na starsim bajku jsem mel XTecka vecka, byl jsem spokojenej, brzdilo to vpohode, tedkom mam kotouce a jsem taky spokojenej brzdi to taky..... proste esli chces zmenu a mas na to, tak si kotouce kup. Jako drive se jezdilo s veckama a dalo se to v poho, tak nevim, proc by to nemelo brzdit tedkom ale kotoucovky brzdej lip to je fakt…

      0 0
      • JSt  

        presne tak i s kantikama se dalo jezdit. i kdyz ted si uz nedovedu predstavit, jak :-). kdyz jsem stridal 2 kola (jedno vecka druhy kantilevry), tak na kole s kantikama jsem obcas nedobrzdil krizovatku apod. :-))

        0 0
        • MlokCZ  

          Jenže na jakém byly kole a co se s tím jezdilo za terén a na jakých pláštích. Kantíky jsem měl na HT bez odpružený vildice s nějakými užšími plášti (maximálně 1,95-ky to byly) a jezdi jsem s tim převážně po silnici. No a i na té silnici jsem měl s brzdným výkonem problémy. Kdybych měl jezdit na současném kole s kantíkama, tak se hodně brzo někde zabiju.

          0 0
          • JSt  

            cetls to cely? ;-) btw. urcite se najde dost bajkeru, co sjedou na celym pevnym kole s kantikama, co nedam ja na fulu s kotoucama. jen o hardweru to neni…

            0 0
    • bus  

      tak,řešil jsem stejnou otázku, ale protože co člověk, tak názor.Nezbývalo než udělat vlastní zkušenost.Moje XT véčka putovala na kolo přítelkyni(52kg).Já jsem učinil poloviční krok a koupil mechanické avidy(90kg).Jsem nadmíru spokojenej.Cinkání ani škrtání mi nevadí.Rozhodně je zkus, budeš spokojenej.Ze spousty místních názorů, cítím, že rozhodování se neopírá o zkušenosti z jízdy, ale o vlastní peněženku.Kdyby byly zadarmo, jezdí je celá republika.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Já ne.

        0 0
      • jakub  

        taky vozim petkovy mechaniky, no a jsem se zamyslel, esli nepresedlam na fulla, a gdyz by to dopadlo, asi koupim zase Avidy, fakt jsem s nimi spokojenej, tůůůze.. Jasne že se mi libi i hydry, jenže ty, které bych chtěl jsou pro mne nedostupné ( v současné dobe je to XTR, nebo HOPE)

        0 0
      • scret  

        jj,taky mam BB5,libi se mi u mechanik moznost vlastni opravy doma atd. je pravdou ale ze mam vepredu 203 kotouc,nevim nevim kdybych tam mel 160ku,tak bych byl urcite ale presvedcenej ze to nebrzdi… Ale kamos ma BB7 na 160kach a brzdi mu to fakt brutalne!

        0 0
        • goofy  

          U hyder si taky vsechno opravis doma. Kdyz mechaniky, tak jednine BB7. BB5 me vubec nepresvedcily a pokud je vozis, tak se nedivim, ze pak rikas ze ti vecka brzdi lip.

          0 0
          • scret  

            no u mechanik nemas takovy ty veci jako olivky,nemuze to nikde tyct atd.

            podle me dost zalezi na deskach,kotoucich a samozrejme serizeni… rekl bych ze ty BB5ky brzdej lip nez ty moje vecka,ale bude to taky tim ze mam vepredu dvoustovku kotouc… cekal jsem ze budou s tim velkym kotoucem ucinnejsi… jinak mam je tam protoze na tom háru uz byly a zatim nebyly prachy koupit neco lepsiho:( ale kdyz uz nejaky mechaniky,tak urcite jenom BB7! spis mi slo o to srovnani brzd i u jinych lidi,co jsem mel moznost vyzkouset…

            0 0
            • goofy  

              No… Olivku koupis skorou vsude a kdyz uz se fakt neco podela a vytece, tak to jde taky spravit samodomo, ale tohle se stane fakt jednou za uherskej rok jednomu ze 100 uzivatelu…

              0 0
              • raceman  

                ja se hlasim :-) , ale byla to moje vina…

                0 0
              • scret  

                jo,da se doma,ale kolik to zase stoji…

                mozna mam proste jenom predsudky… zatim jsem hydrauliku na svym kole nemel…

                0 0
          • Twister  

            Já mám jak BB7 tak BB5. První byly sedmy a s nima fakt spokojenost – funkční, jednoduchý – tak když jsem skládal druhý kolo tak jsem vzal BB5. Brzdí to trochu hůř – jako slušný Včka, ale zase díky tomu nejsou tak kousavý. Jen si chrochtám. :)

            0 0
            • scret  

              no me brzdej docela dobre a ostry docela jsou…

              0 0
    • Sobi  

      Tak tohle dilema jsem řešil nedávno, a výsledek?

      Dneska jsem namontoval Avid Juicy 7 černé 2007 za cenu 6600 komplet, všude na ně slyším chválu tak uvidím.

      Normálně mi véčka vyhovovaly, ale když jsem jel nějaký větší sjezdy, tak s mým skorometrákem to občas nebylo zrovna ideální brždění… ale to už je asi pasé! :-)

      0 0
    • tomfree  

      Na fula kotouče,na ht mám véčka a nevím jestli bych si pomohl kdybych tam dal kotouče,mně véčka stačí.

      0 0
      • McBlacky  

        jsem to taky tak měl na dvou kolech do lesa kotouče na závodáku véčka, ale pak mě sralo že jsem vzal na závody kolo který prostě nemělo citlivý dávkování. Když to máš možnost takhle porovnat rozdíl je vražednej. klasicky: čtvrtek na fullu s kotoučema sobota závod – véčka, a už jsem se vždycky těšil na neděli až vytáhnu HT nebo fulla na kotoučích :)

        0 0
        • tomfree  

          To jo,ale já nezávodím a ht mám,když se jedu jen tak projet po práci,nebo s kamarády kteří nemají fula.

          0 0
          • McBlacky  

            tak to pak nemá cenu vyhazovat peníze

            0 0
            • pepek  

              Ale má, možná právě pro začátečníka, s hydrama nepoletí tak často přes řidítka quli zablokovaný přední brzdě .

              0 0
              • Manas  

                Ja nevim, to se naucis asi tak za jednu vyjizdku, jak zachazet s brzdama. Naopak si myslim, ze by to pro nej byla vyhoda.

                0 0
              • McBlacky  

                nevim co u vás znamená jen tak projet s kamarády co nemají fulla. U nás to zpravidla /ikdyž :)/ není terénem kde by hrozily polety přes řidítka. Navíc přes ty letíš spíš než kvůli brzdě kvůli zápichu vidle…

                0 0
                • pepek  

                  Nevím, jestli jsem byl tak levý, ale já lítal často (s kantíkama), v pomalých trialových sjezdech, kde se ráfková brzda má snahu kousnout při snížení rychlosti, bez toho, abys třeba tlačil víc na páku. Taky nemá tu citlivost a když povolíš trochu, tak se učinek nesníží proporcionálně, ale třeba vubec.Nevím ale, jestli jsem lítal aji s Večkama, to už si nepamatuju. Taky na hydru tlačíš jen zlehka a jedním prstem a zbývá ti tak citlivost, než když jsem měl dva prsty pod kopcem zdřevěnělý . Ale když soudruh říká, že začátečník jezdí lehkým terénem, tak je to turista a mělo by se to řešit na turistickým fóru, že?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Přesně tak.

                    Ale i pro méně náročný terén to přínos je nesporný. Manželka třeba nejezdí moc těžké terény (teda někdy jezdí, když jsou na trase, ale pak tlačí) a přešla z LX v-ček na XT kotouče a je nadšená, i když se do žádných krizových situací, kde by mohla letět přes řídítka nedostane (to dřív sleze).

                    0 0
                • tomfree  

                  U nás to znamená napůl asfalt/polní cesty,hospoda pivo prostě pohoda.

                  0 0
    • klikotoč  

      Nech si véčka- brzděj dobře a navíc si je sám opravíš..... Nevim co maj všichni na kotoučích…Gunn-Rita vyhrává olympiády, svě´táky a všechno na véčkách, tak asi zase špatný taky nejsou ne? :-) …Naef a Hermida jakbysmet :-)

      0 0
      • Dlhý pes  

        Správně,tvrdě do nich, v-čka forever :-)

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce