Jízda na červenou a další prasárny

162 nepřečtených
  • bednee

    Dost často vidím jiné cyklisty, co dle mě jezdí v provozu jak prasata. Pak si říkám, že si to kolikrát zasloužíme, když nám nadávají do cyklozmrdů a používají na nás odstřikovače.

    Třeba dneska borec odbočoval doleva suveréně na červenou, doprotivky nic nejelo, ale i tak. V autě by si to nedovolil. Já třeba na červenou vždy stojím a čekám, nechci být za cyklozmrda. Nebo X-krát kolo v protisměru, předjet pár aut a těsně před protijedoucím se zařadit, to taky není moc košer.

    Jak to máte vy? Serete na pravidla provozu?

    Anketa: Dodržujete pravidla provozu

    Ano
    74x
    83%
    3x
    3%
    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • nitraq  

      Neseru na pravidla. A snažím se jezdit tak předvídatelně, jak jen to jde. Jak můžeme chtít, aby ostatní hráli podle pravidel, když sami na ně budeme kašlat?

      0 0
    • MirosPikos  

      Snažím se jezdit maximálně slušně abych nehrotil situaci, jakou u nás nastavili všemožní cykloaktivisti a dopravní dobytci. Takže samozřejmě jízda na červenou nepřipadá v úvahu, ale zase se často uhnu autu které bych brzdil na chodník, pokud to trochu jde a na chodníku nikdo nejde. Což ve finále je proti předpisům, ale zase v zájmu bezpečnosti.

      0 0
      • Jan_UL  

        Tohle je přesně ten přístup, se kterým zásadně nesouhlasím. Jako cyklista jsem povinen dodržovat pravidla silničního provozu, ale mám právo silnici užívat stejně jako jiní účastníci. Takhle se nikdy cyklisti nestanou rovnoprávnými účastniky a někteří omezenci budou nadále tvrdit, že cyklisti patří pouze na cyklostezky a nikam jinam…

        0 0
        • MirosPikos  

          Když mi pak auto poděkuje a já se cítím bezpečně, je mi vcelku jedno, kdo si co myslí doma u klávesnice. Přeci jen se svými 92 kg plus kolo nemám koule na to si to rozdat s 2 tunami, natož pak 12. Ať zákon říká co chce, mě neochrání. Kdybych se choval tak striktně jak bys rád, tak už tu nejsem, protože by mě na vysoký obrubník smotal řidič trolejbusu. Což už je teď asi 15–20 let zpátky.

          0 0
          • JendaH  

            Když mi pak auto poděkuje a já se cítím bezpečně, je mi vcelku jedno, kdo si co myslí doma u klávesnice.

            Nevybereš si. Když to nedodržuješ s pustíš ho, tak jsi cykloprase, co nedodržuje zákony. Když to dodržuješ, tak se chudák musel táhnout za nějakým cykloprasetem 15 km/h. Já teda pořád většinou pouštím, ale už jsem taky přemýšlel, jestli mi to za to stojí. Třeba u Národního Divadla (přijedu od jihu a chci na most) jsem to dřív vždycky nějak proprasil a nikdo s tím neměl problém, až jednou na jednoho policajta. Tak od té doby tam poctivě slezu a jdu pěšky přes dva přechody, což vždycky zdrží několik odbočujících aut. Ale hlavně, že je to přesně podle zákona.

            0 0
            • MirosPikos  

              V Praze jsem dlouho nebyl, ale tohle místo si zřejmě vybavuju. Ve finále, já jezdím přes město tak málo, že nejsem cykloprase až tak často :) Nebo si to alespoň mohu myslet.

              0 0
              • JendaH  

                Tak ono se to děje i mimo město. Typicky se opravuje půlka silnice a je kyvadlová doprava se semaforem; na té opravované půlce je třeba stržená vrchní vrstva asfaltu, ale jinak se tam dá normálně jet. Můžeš buď nerespektovat směrové tabule a jet po té opravované půlce, kde nikomu nepřekážíš, nebo můžeš jet legálně a mít za sebou kolonu. (přiložená fotka je z místa spolujezdce z auta, ale mluvím přesně o tomto případu)

                0 0
                • losiik  

                  tady stojím na červené a cekam, pak jedu uprostřed pruhu rychlostí jako auta, na konci omezení uhnu

                  0 0
                  • capo  

                    A když jedou auta 80 tak jedeš stejnou rychlostí?

                    0 0
                    • psbiker  

                      Tam je max 50..

                      0 0
                    • losiik  

                      tak když tam bude 80, tak se tam samozřejmě srat nebudu a použiju postup viz výše – nechat všechny ujet a jet poslední

                      0 0
                      • babkanakole  

                        Máš štěstí na uzavírky a čas kdy tam projíždíš. Protože taky bys mohl auta pustit a dál čekat v čele zbytku kolony na další zelenou. A zezadu by se to dál a dál štosovalo.

                        Pokud je to hodně krátké, není důvod auta pouštět. V takovém případě to i já to projedu na kole stejně rychle nebo rychleji než auta. U delších uzavírek se normálně zařadím na prostředek pruhu mezi auta, a jedu na téhle pozici. Jen zkrátka koukám, jestli jim můžu uhnout a pustit je někde v průběhu – a uhýbám klidně i do toho zavřeného pruhu, pokud to jde.

                        Mám před sebou bohužel ještě pár let, kdy tohle budu moci pravidelně trénovat, a ty uzavírky není kudy objet.

                        0 0
    • jamaco  

      Když jedu na kolo jen se projet tak dodrzuji.. Ale když jedu na kole do práce po městě (Praha) tak se přiznám že některé věci nedrzim.. Např jízda po chodníku, a související např přejezd ze silnice na chodník abych nemusel stát na červené.. Jezdím ale brzy ráno když je slabý provoz a dělám to tak abych nikoho neomezil a vlastně i tak aby mě u toho nikdo neviděl.. Prostě když je poblíž auto nebo chodec kterého bych vylekal tak prostě počkám, ale když je volno a nikdo nikde tak jedu.. Odpoledne je to jiná písnička.. Lidi i aut mraky, tak to jedu opatrně..

      0 0
      • Alojs01  

        Mam to stejne…

        0 0
      • bednee  

        V jedné ulici taky někdy uhnu na chodník, aby auta mohly projet. Samozřejmě jenom za předpokladu, že na něm není chodec. Toto mi přijde jako vstřícné gesto k autům.

        0 0
        • kyl  

          Taky to dělám,když má protijedoucí auto v cestě překážku,uhnu na chodník.Často řidič kývne nebo mávne,zas sjedu zpět a pokračuju po silnici.

          0 0
        • Jáchym 1  

          Jasně,zdravý rozum.Dělám to taky

          0 0
      • gregorus  

        Přesně tak, na vyjížďce mimo Prahu podle pravidel a ani není důvod, dělat něco jinak. V Praze jezdím tak, abych přežil a co nejméně omezoval ostatní provoz, což občas znamená využití toho chodníku nebo přechodu, i když v mém případě to není kvůli objíždění semaforů.

        0 0
    • BabbaJagga  

      Jen malá technická, auta mají ostřikovače, odstřikovače jsou dobre leda tak pro kojící cyklistky na odstříknutí mléka…

      0 0
    • sparrow_cz  

      V zájmu vlastního zdraví dodržuji poctivěji než v autě.

      0 0
      • BabbaJagga  

        Taky se tak snažím, přestože vdově by kromě životní pojistky spadl do klína i barák. Mám se rád.

        0 0
    • -b-n-x-  

      Pravidla se snazim dodrzovat samozrejme. Ale hosi, s tou cervenou to chce taky pouzivat nejakou primerenou formu soudnosti.

      Autem zasadne na cervenou asi nikdy nepojedu. Pesky uplne bezne – pokud je silnice evidentne volna. Ale s jednou vyjimkou. Pokud na cervenou stoji nejaka rodinka s detmi, tak tu cervenou dodrzuji. Aby nemeli spatny priklad. No a na kole se chovam stejne jako pesky, jen s vetsi obezretnosti.

      Ja to ale mam tak, ze se snazim sebe chranit sam od sebe. Takze se stejne rozhlizim i kdyz je zelena, pocitam s autem i v jednosmerce, atd… Proste pokud neco povoluji fyzikalni zakony, tak neverim tomu, ze ostatni dodrzuji pravidla silnicniho provozu.

      0 0
      • adam320  

        Podepisuji v plnym rozsahu

        0 0
      • Athy  

        Presne tak, mam to uplne stejne. Rano kdyz jedu v pet do prace, tak tu silnici prejedu. Bud na cervenou a nebo kde to jde, ale nesmi nic ject. Jinak jedu cekat na prechod :p Stejny to mam i u prechazeni pesky, kdyz vidim ze nikde nic nejede, tak proste v rychlosti prejdu. U auta bych na cervenou nikde nejel, to uz ma nejak clovek zafixovany :)

        0 0
      • Jakobo  

        Taky tak, nenapsal bych to lepe, dik.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • jirkous3  

      Já si třeba všiml, že spousta cyklistů přechází přes koleje při zavřených závorách. Buď si je přizvedne nebo to objede. Jasně, je vidět, že je vlak ještě daleko, ale moc výchovné to pro děti v autech a stojící u přechodu není.

      0 0
      • xtonda  

        Ale když člověk vidí jak fungují přejezdy, zejména v blízkosti stanic, kdy často padne červená a pak se několik minut nic neděje, tak prostě občas na červenou přejdu, tedy pokud je bez závor. Ono chodec nebo cyklista má daleko lepší rozhled a hlavně slyší. Taky to chce místní znalost jestli se jedná o koridor, kde to lítá 160 km/h nebo je to lokálka, kde se jezdí 60 km/h.

        0 0
        • jirkous3  

          Jasně, já taky někdy profrčím když začne blikat těsně přede mnou. Ovšem mnoho lidí přijede k přejezdu, chvíli stojí, pak ho to přestane bavit, rozhlédne se, nadzvedne závoru a projde. Nebezpečí prakticky nulové, protože pokud tam není zatáčka, tak je vlak vidět zdaleka. Jde o to, že řidiči v autech hned registrují „jací jsou cyklisté hovada“ a dětem v autě to taky tak samozřejmě naservírují.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • xtonda  

      Přiměřeně, občas nějakou jednosměrku v protisměru, občas nějaký chodník, asi si dovedu představit o odbočit vpravo na červenou když nic nepojede, na stopkách úplně nezastavuju, neřeším zákazy vjezdu všech vozdidel, průjezd zakázán apod. Pokud nejedu úplně správně snažím se nikoho ani neomezit.

      Ono je tohle chování většinou vynuceno tristním stavem cyklo infra a nárůstem motorového provozu a jeho agresivity a tím, že značení je prostě děláno pouze se zřetelem na motorový provoz.

      Každopádně praktiky jako použití ostřikovačů apod. je jasné ohrožení, to je úplně jiný level a neexistuje chování cyklisty, které by něco takového ospravedlnilo.

      0 0
      • xtonda  

        Ještě sem zapomněl příkazy k sesednutí/vedení kola, to taky ignoruju.

        0 0
        • kubasek  

          byl jsem minulý týden na pár dní v Praze, tak jsem si vyjel na Karlštejn a to „Cyklisto sesedni z kola“ mě taky donutilo k ignoraci. Při představě, jak celou obcí vedu kolo, se mi přitěžuje. Chápu, že cyklista, který to pustí dolů bez brzd mezi tlupu turistů je magor a zaslouží dostat trest, ale směrem nahoru, na bezmotorovém kole a za slabého pohybu turistů a navíc kdy mě cestou nahoru předjely asi 3 auta, tak prostě k dodržování takové značky jsem se nedonutil. Kočí, co vezl drožkou lenochy od parkoviště k hradu a já ho cestou předjel, neměl viditelných námitek. Jel jsem na kole i dolů, šnečí rychlostí, opět mě předjely asi 2 auta. V zákazu cestou dolů (skoro na konci) jeli proti měšťáci a nic neříkali. Tak snad rozlišují míru nebezpečnosti a neřídí se jen slepě striktním dodržováním značení.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • gregorus  

            Toho omezení na přes Karlštejn je celkem škoda, zabíjí to logickou spojku na Mořinu.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • plzakj  

      A u prechodu slezas z kola a prevadis?

      Nebo vlastne po chodniku vedes?

      0 0
      • xtonda  

        Pokud k přechodu vede stezka, tak slézat nemusíš a když sem prase a přijedu po chodníku, tak už je to stejně jedno.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Youda  

      Ještě by bylo zajímavá anketa kolik kdo zaplatil na pokutách za přestupky na kole. Je mi jasné že většina lidí policajtům ujede ale i tak. Já osobně 2× jednosměrka za 100,– a 300,–

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • babkanakole  

        Tak zatím jsem u nás za ta léta kontrolu cyklistů zaznamenala jen včera, a to ještě zprostředkovaně. Minuly mě i ty hurá akce, kdy se jen upozorňuje na vhodnost helmy.

        Ale musela to být dost groteska – kontrola před obchodem, a mimo jiné i padla otázka na to, jak rychle to elektrokolo jezdí. To jako fakt čekali, že někdo mezi řečí sám přizná přečipované kolo, kdyby ho měl?

        0 0
      • oddie  

        Na kole nula. Jednou mi policajt ještě v minulém století vyhrožoval pokutou za jízdu po tramvajových kolejích, ale pustil mě bez.

        V autě za 27 let ježdění celkem 2.200,–Kč a 40eur.

        0 0
      • Kacko  

        Jak tak čtu koukám, že jsem měl asi štěstí na poldy. Kromě jednoho velkého překročení rychlosti v autě a alkoholu na šlapadle jsem to vždy ukecal.

        0 0
      • jIrI___  

        Jízda po mostě se zákazem vjezdu – 200 Kč, chybějící povinná výbava – 300 Kč.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • tigermoth  

      Chovám se jako bych seděl v autě – dodržuju pravidla a vyžaduju dodržování i od okolních řidičů vůči sobě. Když mám přednost, mám přednost, jedno jestli kolo nebo auto.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • babkanakole  

        No, na tohle si netroufám. Přednost na kole nebo pěšky mi bude na dvě věci, když se začnu poměřovat s plechem.

        Na jednom místě se mi opakovaně stává, že se mi řidič auta, co vyjíždí z parkoviště podívá do očí a stejně mi to šoupne na hlavní před kolo tak, že se mu málem podívám za volant. A ne, nejsou to jen ženské co nemají odhad vzdálenosti a rychlosti kola.

        0 0
        • plzakj  

          Tohle posledni 1–2 roky pozoruju i v aute. Na kruhaku, na prednosti, pri vyjezdu z parkovisti. Proste kzdej to tam posle na posledni chvili stylem “***** se”.

          0 0
      • -b-n-x-  

        „mám přednost, mám přednost“ – tohle může být poměrně hořká vzpomínka v nemocnici

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • novas752  

      Jezdím, musím, křižovatka rušné čtyřproudovky s výjezdem z menší vsi, semafory spínané detekční cívkou v silnici mě jaksi nedetekují. :) Na zelenou bych tam jinak mohl čekat třeba 20 minut, než tam přijede nějaké auto, které to sepne…

      Naštěstí tam jsou ze sousedních světelných křižovatek krásně sesynchronizovaný vlny v obou směrech, jde tam projet v asi 10 sekundovém oknu naprosto bezpečně, rozhled tam je daleko.

      0 0
    • nooski  

      Obzvláště při cestě do práce ignoruju 1 semafor, který nedává smysl a prakticky nic tam nejezdí. Dále pak jezdím přes přechody, které navazují na cyklostezku, neočekávám přednost, ale jsem tak mnohem rychlejší a zdržuju méně, než kdybych z kola slezl a cupital vedle něj. Značky „cyklisto sesedni z kola“ začnu při mém dojíždění dodržovat, až bude ekvivalent „motoristo vystup a tlač vozidlo“ tam, kde jezdím jsou v nesmyslných místech a nikoho neohrožuju. Nakonec nedodržuju rychlostní limity, protože na některých kolech ani nemám tachometr.

      Na druhou stranu na rozdíl od velké části motoristů však ukazuju znamení o změně směru jízdy, dávám přednost, nejezdím na červenou přes narvané křižovatky, předvídám, sleduju provoz okolo a aktivně na něj reaguju, pouštím chodce na přechodech, netelefonuju za jízdy, neblokuji komunikace a chodníky obecně, daleko méně překážím a v městské zástavbě nezdržuju provoz. Nikoho neohrožuju ani neomezuju a používám i nepovinné pasivní prvky bezpečnosti.

      0 0
      • 7021  

        Ja bych rad chodce poustel, ale nenechaji me. Zastavi se uprostred prechodu a pry at jedu.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • adam1  

      Přiznám se včera na prázdné křižovatce při odbočování v pravo jsem měl červenou a jel jsem dál doprava no :)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Jano86  

      Priatelia už chápem prečo sú na nás agresívny ridici.. Uz chápem prečo do mňa hodili fľašu plnú vody.. Uz chápem prečo nas napádajú.. Dnes som išiel na pohodu s pce s nákupu domov.. V chrasti u Chrudimy je semafor koli stavbe kruhaca.. Stal som na červenej a zrazu borec okolo mňa na silnicke vletel na červenú! Jako tváril sa ako veľký borec jeden so šoférov tam naňho kričal.. No cítil som sa ako debil… Hm na zamyslenie.. Konflikt ridic a cyklista bude stále a darmo sú reklamy o rešpektovaní…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • adam1  

        Pokud projeli ti z protisměru a poté tam vjel a nikoho neohrozil , tak bych mu to odpustil :)ale dívám se na to jako “cyklista”,pro m.gory “a že jich je “to ale může/je být jako červený hadr no ;(

        Na červenou se jezdit nemá :)

        Taky jsem zhřešil nedávno ,nejdříve borec zastavil na semaforu u přechodu na zelenou ano měl zelenou ,ale tím že na přechodu stál klučna (měl červenou) tak ho jako pustil :( jsem přibrzdil a když přešel tak jsem jel .Za 100m semafor s radarem oba směry červenou bo jeli víc jak 50 a já jel /nezastavil bo jsem byl rozjetý :),tak ti se chtěli po.rat :)))nikoho jsem neohrozil .

        0 0
      • jIrI___  

        Tohle je bohužel častý nešvar. Paradoxně se s ním setkávám spíše u cyklistů, kteří vypadají, že na kole jezdí častěji než jen jednou týdně na nákup do nejbližšího konzumu :(

        0 0
        • Jano86  

          To áno ale chcem ci nechcem na tu červenú proste

          nechápem..

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • pp37  

      Doufam ze ta flaska s vodou co nekdo hodil na tebe ten problem vyresila a ten co jel na cervenou uz to nikdy neudela.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.