Zdar :)
Rád by jsem si občas sjel nějaký ten kopec i v zimě.. Jsou nějak zvýšená rizika poškození kola kvůli nízké teplotě ? A jak po něj pečovat když by jsem se vydal lítat ? Kolo CTM Mons :)
Zdar :)
Rád by jsem si občas sjel nějaký ten kopec i v zimě.. Jsou nějak zvýšená rizika poškození kola kvůli nízké teplotě ? A jak po něj pečovat když by jsem se vydal lítat ? Kolo CTM Mons :)
Zvýšené riziko je zejména v tom že si rozbiješ kokos.
V zimě se normálně jezdí, kolu zima neuškodí, spíš to, co je s ní spojeno, tj. sníh, mokro, bahno apod. Což souvisí s těmi zvýšenými riziky, ale ne pro kolo, ale pro jezdce, takže stačí na to myslet a dávat větší pozor. Na kole se postarej jen o to, ať nezrezne.
Na zimu se používá tzv. zimák.
A zimák snad netrpí na stejné neduhy jako letňák? :-)
Trpí na ně stejně akorat je ti to tak nějak jedno :)
Není, pokud teda nejezdíš na nějaké šílené plečce.. :-)
no ale to j epřece definice zímáku ne ? :-) ***** u které je ti jedno že dostane co proto protože až se po pár letech rozpadne tak za pár korun koupíš novou.
no já to řeším tak že jezdím tam kde se nesolí tzn po lese :-) i když u nás v Brnisku ta sůl zas tak potřeba není
Letos asi pořídím i pláště s hrotama aby to zimní ježdění tolik nebolelo :-)
Pro mě je definice zimáku spolehlivé kolo s blatníkama. Takže nějaká endurance silnice na 105, širšími plášti a blatníkama :-)
no a ja taky neresim zimaka a jezdim to co cely rok:-) tzn, ocelova silnicka a fulla bajka. nekolik let mam i gumy s hrotama, ktere, pokud je prilezitost, rad protahnu. ovsem, vyjet si v zime, kdyz je pod nulou, slunicko, cesta n atvrdem snehu…to je skutecne krasa k nezaplaceni. ovsem , vetsinou to je tak max do 2 hodek, pak uz clovek prochladne, bez ohledu co na sobe ma…
pokud se vyhneš soli tak kolu neublížíš,já jezdím celoročně
Sůl karbonu nevadí:-)
Na zimu se kupuje trenažér, já bych neblbnul :)
Trenazer jizdy z kopce po korenech? Staci si sednout na pracku. :-)
Dneska už ty pračky nejsou co bývaly. A většinou na nich sedí sušička :)
Za nízkých (mínusových teplot) trpí tlumení, pro těsnění tlumiče a vidle to není úplně optimální, ale s tím nic neuděláš.
A když vyjedeš za slunečného dne kdy je lehce nad nulou (tj. + pár stupňů) ale zem stále zmrzlá – tak je to lepší? Nebo kde přesně je ta hranice?
Musíš strčit teploměr do tlumiče a jsk je tam pod 5°C tak je to ******* :)
Hele já endurko pod nulu ven netahám (loni mi takhle prasklo těsnění ve vidli), je mi ho prostě líto.
Jasný, zkusím to tam nějak namontovat :-D
Já pod nulou taky nejezdím, ale když je venku trochu tepleji, svítí sluníčko a zem je zmrzlá, tak neodolám :-)
Já jezdím taky i hodně pod nulou, ale to tahám fatbike. Asi bych v nízkých teplotách nedělal na fullu prasečiny, ale v nejhorším to odnese těsnění, to není tak fatální
BTW Spectral stejně praskne tak co :)))
jezdit. zimu neresit.
Já teda do cca –10 zimu neřeším (větší kosu nedám), jen potom kolo opláchnu vodou od soli a zimních sraček a pohoda.
Netrpi nic, pokud budes jezdit denne, tak davej bajk do suche a teple mistnosti aby odtal nalepeny snih. Castejc to chce mazat retez. Pruzeni to v pohode vydrzi. Neni vetsi srandy nez dat poradny kopec ve snehu:-)
Ještě větší sranda je když ve sjezdu před zatáčkou lehce šáhneš na brzdy a zjistíš že pod tím sněhem je led (nastěstí byly v přímém směru stromy dostatěčně daleko od sebe a protisvah :-)).
Od toho jsou přece zimní pláště.
Mně teda v teplé suché místnosti řetěz a kazeta kvůli solení dokonale zrezly. Asi by to chtělo vždycky opláchnout (to se ještě dá) a namazat (to se mi fakt 2× denně dělat nechce).
Taky jezdím přes zimu, jen když jsou opravdové sr.čky anebo je hodně pod –10, tak to už radši ne. Pokud kolo schytá hodně soli, tak je dobré tu sůl vyplavit, ale studenou vodou, nepoužívat teplou. Jinak ± běžná údržba.
Spíš trpím já, než kolo a chce to dobré, teplé boty, rukavice a vůbec celý ohoz :-D
Jízda v zimě je prostě paráda :-)
Dejte s tím ještě kua pokoj… :-))
Beru zpět. Po včerejších mokrých sračkách se na zimu začínám těšit. :-)
Jj je to paráda. I když je –10 ale svítí oskar hned se jinak jezdí. A jde to i po tmě při chumelení, ale to se Ti musí hodně chtít :)
neni to u senorad ?
Ne kousek od Svitav.
Zima je super. Všude ticho a klid, nikde nikdo, nikam se neženu, když se v Praze občas poštěstí a spadne 5–10cm čerstvýho sněhu co krásně šustí a křupe pod kolama…
Když je nad nulou, bahno klouže, když je pod nulou bez sněhu, drží to skoro líp než v létě za sucha, kromě zamrzlejch kaluží teda. :) A když je nasněžíno, tak můžeš akorát hádat, kde pod tim led je a kde ne. Nejhorší to je, když nasněží, lidi to rozchoděj, pak začne tát, ale potom opět mrznout a zase na to nasněží – to máš pod sněhem takovýho hrbolatýho skleněnýho hada a jet po tom nejde absolutně vůbec.
S vhodnejma pláštěma se dá jet i po holém ledu, aspoň mi to kdysi psal kámoš co žije ve Finsku a na zimu si koupil nahrotované pláště.
Jo tak s hrotama asi jo, ale to stojí ranec, váží ranec a když se s tim jede po asfaltu, tak se ty hroty musej hrozně ničit, ne?
Kolik mu to vydrželo už nepsal, tam asi na podzim sníh napadne a vydrží až do jara, prý se tam nesolí. A plášť měl prý skoro kilo. Typ bohužel nevím, mám jen odkaz do shopu, který už je po té době neplatný. Foto prý po 5km cestě z práce
Cena je přiměřená, váha únosná a výdrž hrotů nekonečná. Co po mnoha zimách odchází, je guma, protože hroty se začnou prokousávat dovnitř nebo vypadávat.
jenom to je tedy dost hlasity :-)
Jde to. Je to jako jízda brambůrkách, když jedeš pomalu :-)
Taj Já je mám taky.jen konstatují :-)
Pokud se vyhneš soli, tak podle mě tam nic hrozného pro kolo není… sníh je podle mě šetrnější, než vlhko nebo bahno, a tomu se přece jako správný biker taky nevyhýbáš :) jediné co by mohlo vadit, jsou ty nízké teploty, kdy trochu trpí některá těsnění, ale při –15 toho asi stejně moc nenajezdíš a teploty kolem nuly jsou podle mě ještě v pohodě.
No a pak hrozí nebezpečí poškození když se vymeleš :)
Neřešit a jezdit. Za určitých podmínek to na sněhu drží i líp než na blátě, padáš do měkýho a nejlepší je, že skoro nikoho nepotkáš :)
Dle fotky to drží dokonce lépe i na vodě.
Drželo to výborně, krásný boční vedení, ale bylo to jak jízda do kopce, protože na ledu byla vrstva sněhu se zmrzlou krustou. :D
Pokud nemáš zimní pláště, tak sice jen orientačně, ale hodně pomůže poslouchat, po čem jedeš. Dokud křupe sníh, tak je to pohoda. Pak jsou i jiné zvuky a tady je už třeba být opatrnější, ale dokud slyšíš, že po něčem jedeš, futr je to dobré. No a když nastane ticho, tak nezbává, než neklopit, nebrzdit, nedýchat… :-D
Protože tohle člověka v zimě nakopne si nějaký ten kopec vyšlápnout a poslat to dolů :) https://www.youtube.com/watch?…
Měl jsem prdel staženou, jen když jsem to sledoval. Tyhle lidi nemaj pud sebezáchovy, neskutečněj masakr. Nechápu, že si nerozbil hubu, fakt nechápu. Skill za 1*.
pěkně to přeoral :)