Jde dát do Avid Elixir pouze brzdovka, nebo lze použít i olej, jako do shimana?
Jde dát do Avid Elixir pouze brzdovka, nebo lze použít i olej, jako do shimana?
když dáš olej, ale zničíš těsnění
O.K. jen se ptám, přecházím ze Shimana na Elixíry a zbyl mi v lahvi shimano olej.
Tak, jak říká Kubad, olej zničí těsnění. Ještě bych dodal, že to samé by se stalo pokud bys ve snaze těm brzdám pomoc nalil DOT 5, má jiné složení.
To je blbost ne? Já měl u 5 napsáno, že tam může přijít i 5tka… někdo náky zkušenosti?
blbost to není a jít tam může 5.1
Aha, tak sem si to myslel špatně, já myslel, že pětka je jen jedna a oni dělaj 5.1 – tu jsem myslel a navíc 5 o které jsem nevěděl :)
určitě nemíchat, nedělá to dobře..
Jinak když už to tady je – sháním nový brzdy na EN/FR, rozpočet je 4000, takže prosím nedoporučujte žádný Sainty :-) Váhám mezi SLX/Elixir R/případně si připlatit na XT… trochu mi vadí ta houbovitost Shiman, ale není to nic na co bych si nezvykl. Co byste brali vy?
takze kdyz tam nalije ciste olej, tak to bude OK, kdyz vadi michani?
myslel sem míchání jako nelít olej do kotoučovek na kapalinu a naopak…nevím, možná by se to sneslo, ale riskovat kvůli pár korunám že si poseru brzdy za několik litrů..:-)
Jasny, to bylo jen takovy rejpnuti:)
XT jdou do 4 sehnat a nové 785 určitě nejsou houby
nemáš nějakej typ kde je sehnat nejlevněji (ty XT)? všude co znám sem je viděl tak za 4300,– což plus pošta už je pětikilo navíc… nehledě na to že ve většině případů bych musel nechat pokrátit hadičky, což sou taky prachy navíc
máš to v mejlu
dneska asi XT…
tak si říkám – tys měl na obou kolech Avidy, ne? tak jakto že doporučuješ Shimana? (jako jestli je nějakej konkrétní důvod, čím tě Avidy nasraly)
ne
Ano dej tam brzdovku, olej někomu prodej.
Se chci taky zeptat na toto téma. Já mám Juicy 3 do kterých jsem doplňoval DOT5.1. Přitom se mi zdálo, že v nich byla jiná klapalina. Na pohled byla taková žlutější a hustší. Asi jsem tedy zmíchal DOT 5.1 s původní DOT 4. Co se stane?
Tyhle dvě kapaliny by měly být navzájem mísitelné, takže stát by se nemělo nic.
Jak jsem psal víše, mrkni na návod, možná tomu ta 5tka vůbec neva…
Nic se nestane, já jsem lil nějaký čas do těhle brzd 5.1, teď mi zbyla 4 a brzdy chodí pořád stejně …
Tak jsem koukal co mi zbylo z auta, a sláva, mám skoro litr 4 :-) Aspoň vím, kde se dá použít :-)
Sice by se to nemělo, ale nestane se asi nic vážného, pouze bude mít výsledná kapalina bod varu někde mezi údaji obou kapalin. Horší by bylo smíchat s DOT 5 krerá je na bázi silikonu – všechny ostatní 3,4 ,5.1) jsou ethylenglykolové.
Pouze (vysoce toxickou) brzdovou kapalinu. Nic jiného.
Potrebuji radu.
Chci vymenit brzdovku v Avid elixir crsl.
Bud pouziju tuto-https://www.kupkolo.cz/avid-brzdova-kapalina-dot-5–1–120ml_z3821/ nebo https://www.kupkolo.cz/…250ml_z5047/
Je v nich nejaky rozdil? A da se to zvladnout i bez te predrazene sady,treba jen s injekcni strikackou?
Kapaliny budou to samé. To je vlastně taková výhoda DOTek, že jsou „normalizované“ oproti minerálním olejům, které mají naopak mezi sebou dost výrazné rozdíly.
Sadu určitě potřebuješ, minimálně stříkačku s koncovkou se závitem. Dá se to obejít nějakou tryskou, která se dá sehnat v modeláku, ale není to uplně ideální řešení.
Dik.To sem tak nejak tusil ze to bude stejne,stou sadou jsi me moc nepotesil sem myslel ze to jde nejak natlacit sice se ztratama a hur ale pude. Treba nekdo pujci nebo to po novem roku nejak zmastim. Vemu tu plechovku mozu aspon vic rozbrnat.
Delal jsem to nekolikrat dle tohoto videa a bez problemu.
Brzdovku pouzivam Motul DOT4 co mam do skutra.
Do elixirov by mala ist 5.1 nie?
DOT3, DOT4 a DOT 5.1 jsou na stejné bázi – tudíž zaměnitelné – liší se pouze bodem varu.
DOT5 je tuším na bázi silikonu, do neupravených systémů nelze použít.
Dik,tohle uz je moc pankacske,prikoupim sadu od Force ta je nejak za 350,– to uz se da zkousnout.
Mě právě přišel ten proces odvzdušnění avidů strašně složitý a neměl jsem žádnou sadu ani čas na nákup.
Provrtal jsem 2mm vrtákem šroubek M5 délky tuším 25mm ,uřízl hlavičku,zhruba do poloviny našrouboval dvě matičky,dotáhl jsem je kontra,na jeden konec nasadil o-kroužek ať to trochu těsní,našrouboval do třmenu který jsem měl uplý do svěráku,na druhý konec šroubku nasadil krátkou hadičku,na ni stříkačku,nalil brzdovku,páku k zemi. Párkrát jsem ji pomačkal,různě otočil,poklepal až nešli žádné bublinky.. Vyšrouboval opatrně z třmenu,vrátil ten mini červík do třmenu,dotáhl,vše řádně odmastil bo kapalina je svině,namontoval na kolo a brzdí to dodnes.
Teď jsem dělal další brzdy stejným způsobem a byla to práce na pár minut. Nevýhoda může být že se to lepší dělá mimo kolo.
No prave ze to chci udelat na kole a bez nejakeho dalsiho vyrabeni ficur. Dilnu ani sverak na panelaku ani na chalupe nemam a neprijde mi to tak slozite abych to musel odstrojit. Jinak bych musel k rodicum nebo tchyni a to se me nechce. Na poprve to bude stejne proces jak prase.
Co jsem koupil Elixiry,tak jsem na ně krom zkrácení hadic(bez odvzdušňování) a otočení kulisy v páce nesáhl.Brzdí pořád skvěle.
No po peti letech provozu uz to tak skvele neni. Kolo skladuju na stojaka a kdyz ho sundam tak predni uz nefunguje musim hodne promackat. Mozna pokratim i ty hadice,dal sem rovne riditka asi tri roky zpet toz uz bych aj mohl. Jinak jsem s nema spokojeny.
Zkracovat jde i bez odvzdusneni jak psal kolega nad tebou,ale kdyz budes menit tu kapalinu tak zrovna. Jen dej pozor at toho moc nepolejes tou brzdovkou.Je to svinstvo
Pak se nedivim ze lidi nadavaji na Avid…tohle odvzdusnovani urcite nevytahne vzduch z paky.
Nejlevnější sada je asi tohle, mam ji a funguje:
No vidis a ja na ne nanadavam a u me to funguje.
Bez sady to neodvzdusnis,inak ja osobne tam davam uz 2 roky brzdovku kupenu na pumpe.
Jo a 500ml stalo okolo 150 KC.
Dik.Zatim sonduju co vse potrebuju.