• vratak

    Je pravda,že karbonová sedlovka částečně tlumí otřesy?Díky za informace.

    0 0
    • roud  

      většina kvalitních karbonovejch sedlovek je tvrdá jako šutr pokud chceš pohodlí v sedlovce ho nehledej…

      0 0
    • kubad  

      na silničce sem poznal rozdíl mezi Alu a Carbonem, ale pohodlí se tomu říkat nedá, ano Carbon tlumí trocu líp otřesy

      0 0
      • Rychlej turista  

        Jde o to, co od ní očekává. Pokud si myslí, že díky karbonové sedlovce bude moci sedět jako trubka při jízdě přes kořeny a díry, tak je to samozřejmě nesmysl. Tohle odpruží nohy nebo full. Pokud si ale pod pohodlím představí bezbolestnou jízdu na delším švihu díky tomu, že mu páteř nebudou ničit nepřetržité drobné otřesy, pak není co řešit, protože přesně k tomu karbonová sedlovka slouží.

        0 0
        • Hornet  

          jj, presne tak

          a dobre to poznat na ceste z klasich macacich hlav-dlazobnych kociek, idealny test

          0 0
    • Rychlej turista  

      Jo, poznáš to na dlouhém švihu.

      0 0
    • scret  

      castecne ano, ale vic pohodli ti udelaj sirsi a malinko podhusteny plaste

      0 0
      • Rychlej turista  

        Je to jedno s druhým a ty efekty se hodně sčítají. Dostatečně vysunutá karbonová sedlovka, správně nahuštěné vhodné pláště a práce s tělem udělají divy.

        0 0
        • scret  

          pak k tomu staci mit jeste softail a je po problemech:)

          0 0
    • delfyn  

      strašně moc taky udělá samo sedlo, některý jsou schopný pružit dost obstojně, většinou je to líp poznat jak „pružení sedlovky“ skvěle pružnej je např. Fizik Gobi, nebo mám starý sedlo Ritchey s Wing uchycením a to funguje taky skvěle, nevím jak je to u novýho Marathonu, obstojně tlumí taky WTB Silverado, ale to trošku míň než ti prvně jmenované sedla

      0 0
    • delfyn  

      strašně moc taky udělá samo sedlo, některý jsou schopný pružit dost obstojně, většinou je to líp poznat jak „pružení sedlovky“ skvěle pružnej je např. Fizik Gobi, nebo mám starý sedlo Ritchey s Wing uchycením a to funguje taky skvěle, nevím jak je to u novýho Marathonu, obstojně tlumí taky WTB Silverado, ale to trošku míň než ti prvně jmenované sedla

      0 0
    • hade234  

      FSA SL-K a Woodman jsou pohodlný

      WCS carbon naopak prý hodně tvrdá

      0 0
    • op  

      FSA SL-K jsem koupil manzelce a je uplne skvela… Pruzi, je to citit.

      0 0
      • vikicek  

        Tak já nevim .. všichni furt tuhost, tuhost, carbon, tuhost … a pak se stejně tetelíte blahem, když se vám to kroutí :o)

        0 0
        • op  

          sedlovka jo, ram ne .. Kde je problem? Nekrouti (ohyba) se moc, jen je citit, ze sedlovka spolecne jeste s kvalitnim gelovym sedlem zpusobuje, ze prdel je odstinena od malych otresu.. A clovek uz nepotrebuje fulla :)

          0 0
          • op  

            jeste jsem nezkousel sedlo s titanovyma lyzinama .. to uz by bylo uplny .. carbon+titan+gel = blaho ??? Ze jsem vyhazoval penize za fulla.. :))

            V pristi generaci kola (asi az za dlouho) mam v planu vyzkouset – 29 ocel + carbon vidlice + vyse zminenou kombinaci … Niner M.C.R ..?? hmmm…

            0 0
            • vikicek  

              proč by měl bejt titan nějak pohodlnej?

              0 0
              • McBlacky  

                z materiálů na stavbu rámů má největší pružnost a současně nejmenší tuhost bohužel.

                0 0
                • vikicek  

                  aha, tak to jsem nevěděl .. myslel jsem, že Ti ližiny maj opodstatnění pouze v nižší váze oproti hliníkovým.

                  0 0
            • delfyn  

              tak mě pak kontaktuj nabídnu ti určitě lepší cenu jak u Nineru:))

              0 0
          • McBlacky  

            ani carbon rám+carbon sedlovka a Ti sedlo nevyváží fula. Ale pravda, proti hlína/hlína/CrMo je to posun hodně velkej

            0 0
        • Vlady  

          máš to jako s autama. Nejdřív se snaží je udělat co největší, potom co nejrychlejší, až je to přejde, vymýšlejí co nejmenší spotřebu… U kol zkoušeli s příchodem nových materiálů vytloutct z nich – co do tuhosti v poměru k váze -co nejvíc. Až zjistili, že jim taková kola můžou urazit prdel, dali se na pohodlí… Řekl bych, že to je vcelku normální vývoj. Samozřejmě to jsou vždy velice dobrý prodejní argumenty. Karbonem se jim daří ty směry kroucení usměrňovat – svisle poddajný, na torzi tuhý.. Paralelně s tím ale běží i pseudoinovace – alespoň z mojeho pohledu je největší blbostí posledních let integrovaná sedlovka… Jeji smysl jsem nikdy nepochopil…

          0 0
    • McBlacky  

      mrkni na Easton v testech dopadají nadprůměrně.

      mám EC90 zero a přítelkyně EC70 s ofsetem, obě jsou fajn.

      naopak WCS nedoporučuju, kromě váhy mě moc nenadchla

      0 0
      • Hnoj  

        To je pravda, kámoš má na biku EC70 Zero a když jsem na to prvně sednul, myslel jsem, že má prasklej rám :-)

        0 0
    • siafu  

      Mám WCS Carbon, ještě kdysi byla ve výběru FSA SLK, ale WCS byla levnější a je lehčí… oproti alu sedlovce (Selcof) byl posun k lepšímu i při zachování SLR sedla znát. Moc jiná cenově dostupná monokok sedlovka s offsetem než Ritchey nebo FSA mě teď ani snad nenapadá

      0 0
      • op  

        jeste BBB FiberPost

        0 0
      • Evilcleaner  

        mám od trigonu monokok, stená sedlovka se prodává i pod značkou token. zatím můžu říct že váží ca. 220g

        (350mm/31,6mm) ale naježděno na ni nemám nic. kupoval jsem ji novou něco lehce přes litr

        0 0
        • McBlacky  

          tahle nic moc. Nejdřív se vyžvejkají zoubky /dá se to pak akorát napevno vlepit/ a nakonec praskla i ta kovová kolíbka pro sedlo. Ježděno holkou na silničce :/

          0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      ..má starší variantu tohodle patentu ZERZ

      Musím věřit že to funguje protože jinak okamžitě měním za lehčí :-))

      0 0
    • Kubiczech  

      Nemáte někdo tip na karbonovou sedlovku, která by byla prostá jakékoliv grafiky či nápisů? Ideálně 30,9/350 mm rovná.

      Díky.

      0 0
      • jIrI___  

        Nějaká noname na ebayi určitě bude :)

        0 0
      • black.horse  

        Stačí odstranit nápisy… Třeba z Eastonu se to dá prej dobře smejt nějakým odlakovačem a imho lepší volba jistoty než riskovat noname.

        0 0
        • Kubiczech  

          Nevěděl bys podbrobnosti o tom odlakovači? EC 70 Zero je zatím favorit a i té mini grafiky modelu 2010 bych se rád zbavil, aby to pokud možno co nejvíce ladilo s kokpitem RaceFace. Původně měla být Next, ale ta už je přes rozpočet.

          0 0
    • Mate  

      sedlovka 27,2 poměrně hezky propružuje a tím částečně pohlcuje nárazy. Žel moje RB má 31,8 sic mám carbonovou, ale u tohodle průměru je to spíš designe :-)

      Edit, pak taky záleží jak je vysunutá, čím víc, tím víc pruží.

      0 0
      • Kubas.1  

        možná je to blbej dotaz, ale jak je to u karbonových sedlovek s objímkama (musím mít nějakou spešl?) a s zasouváním / vysouváním (normálně bez problému, nebo radši nechat stále na jednom místě?)

        0 0
        • Mate  

          no, kolo nepůjčuju, v terénu výšku neupravuju, nemám potřebu, zatím to vždy šlo tak jak to mám normálně. Co se týče objímek, na Carbon by měla být jiná, jiným způsobem svírá trubku, víc do kruhu a v plnějším rádiusu, ale… nevím co je na tom pravdy, spíš dodržovat max sílu dotažení kuli deformaci profilu.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.