Je pravda,že karbonová sedlovka částečně tlumí otřesy?Díky za informace.
Je pravda,že karbonová sedlovka částečně tlumí otřesy?Díky za informace.
většina kvalitních karbonovejch sedlovek je tvrdá jako šutr pokud chceš pohodlí v sedlovce ho nehledej…
V sedlovce pohodlí hledat může, ne moc v karbonové,ale v téhle:-)
na silničce sem poznal rozdíl mezi Alu a Carbonem, ale pohodlí se tomu říkat nedá, ano Carbon tlumí trocu líp otřesy
Jde o to, co od ní očekává. Pokud si myslí, že díky karbonové sedlovce bude moci sedět jako trubka při jízdě přes kořeny a díry, tak je to samozřejmě nesmysl. Tohle odpruží nohy nebo full. Pokud si ale pod pohodlím představí bezbolestnou jízdu na delším švihu díky tomu, že mu páteř nebudou ničit nepřetržité drobné otřesy, pak není co řešit, protože přesně k tomu karbonová sedlovka slouží.
jj, presne tak
a dobre to poznat na ceste z klasich macacich hlav-dlazobnych kociek, idealny test
Jo, poznáš to na dlouhém švihu.
castecne ano, ale vic pohodli ti udelaj sirsi a malinko podhusteny plaste
Je to jedno s druhým a ty efekty se hodně sčítají. Dostatečně vysunutá karbonová sedlovka, správně nahuštěné vhodné pláště a práce s tělem udělají divy.
pak k tomu staci mit jeste softail a je po problemech:)
strašně moc taky udělá samo sedlo, některý jsou schopný pružit dost obstojně, většinou je to líp poznat jak „pružení sedlovky“ skvěle pružnej je např. Fizik Gobi, nebo mám starý sedlo Ritchey s Wing uchycením a to funguje taky skvěle, nevím jak je to u novýho Marathonu, obstojně tlumí taky WTB Silverado, ale to trošku míň než ti prvně jmenované sedla
Jo, na sedlo jsem zapomněl. Gobi je tím pružným zadkem hodně profláklý :-)
strašně moc taky udělá samo sedlo, některý jsou schopný pružit dost obstojně, většinou je to líp poznat jak „pružení sedlovky“ skvěle pružnej je např. Fizik Gobi, nebo mám starý sedlo Ritchey s Wing uchycením a to funguje taky skvěle, nevím jak je to u novýho Marathonu, obstojně tlumí taky WTB Silverado, ale to trošku míň než ti prvně jmenované sedla
FSA SL-K a Woodman jsou pohodlný
WCS carbon naopak prý hodně tvrdá
FSA SL-K jsem koupil manzelce a je uplne skvela… Pruzi, je to citit.
Tak já nevim .. všichni furt tuhost, tuhost, carbon, tuhost … a pak se stejně tetelíte blahem, když se vám to kroutí :o)
sedlovka jo, ram ne .. Kde je problem? Nekrouti (ohyba) se moc, jen je citit, ze sedlovka spolecne jeste s kvalitnim gelovym sedlem zpusobuje, ze prdel je odstinena od malych otresu.. A clovek uz nepotrebuje fulla :)
jeste jsem nezkousel sedlo s titanovyma lyzinama .. to uz by bylo uplny .. carbon+titan+gel = blaho ??? Ze jsem vyhazoval penize za fulla.. :))
V pristi generaci kola (asi az za dlouho) mam v planu vyzkouset – 29 ocel + carbon vidlice + vyse zminenou kombinaci … Niner M.C.R ..?? hmmm…
proč by měl bejt titan nějak pohodlnej?
z materiálů na stavbu rámů má největší pružnost a současně nejmenší tuhost bohužel.
aha, tak to jsem nevěděl .. myslel jsem, že Ti ližiny maj opodstatnění pouze v nižší váze oproti hliníkovým.
ukaz mi sedlo s alu lizinama :-))
tak mě pak kontaktuj nabídnu ti určitě lepší cenu jak u Nineru:))
ani carbon rám+carbon sedlovka a Ti sedlo nevyváží fula. Ale pravda, proti hlína/hlína/CrMo je to posun hodně velkej
máš to jako s autama. Nejdřív se snaží je udělat co největší, potom co nejrychlejší, až je to přejde, vymýšlejí co nejmenší spotřebu… U kol zkoušeli s příchodem nových materiálů vytloutct z nich – co do tuhosti v poměru k váze -co nejvíc. Až zjistili, že jim taková kola můžou urazit prdel, dali se na pohodlí… Řekl bych, že to je vcelku normální vývoj. Samozřejmě to jsou vždy velice dobrý prodejní argumenty. Karbonem se jim daří ty směry kroucení usměrňovat – svisle poddajný, na torzi tuhý.. Paralelně s tím ale běží i pseudoinovace – alespoň z mojeho pohledu je největší blbostí posledních let integrovaná sedlovka… Jeji smysl jsem nikdy nepochopil…
mrkni na Easton v testech dopadají nadprůměrně.
mám EC90 zero a přítelkyně EC70 s ofsetem, obě jsou fajn.
naopak WCS nedoporučuju, kromě váhy mě moc nenadchla
To je pravda, kámoš má na biku EC70 Zero a když jsem na to prvně sednul, myslel jsem, že má prasklej rám :-)
Mám WCS Carbon, ještě kdysi byla ve výběru FSA SLK, ale WCS byla levnější a je lehčí… oproti alu sedlovce (Selcof) byl posun k lepšímu i při zachování SLR sedla znát. Moc jiná cenově dostupná monokok sedlovka s offsetem než Ritchey nebo FSA mě teď ani snad nenapadá
jeste BBB FiberPost
mám od trigonu monokok, stená sedlovka se prodává i pod značkou token. zatím můžu říct že váží ca. 220g
(350mm/31,6mm) ale naježděno na ni nemám nic. kupoval jsem ji novou něco lehce přes litr
tahle nic moc. Nejdřív se vyžvejkají zoubky /dá se to pak akorát napevno vlepit/ a nakonec praskla i ta kovová kolíbka pro sedlo. Ježděno holkou na silničce :/
..má starší variantu tohodle patentu ZERZ
Musím věřit že to funguje protože jinak okamžitě měním za lehčí :-))
Nemáte někdo tip na karbonovou sedlovku, která by byla prostá jakékoliv grafiky či nápisů? Ideálně 30,9/350 mm rovná.
Díky.
Nějaká noname na ebayi určitě bude :)
Stačí odstranit nápisy… Třeba z Eastonu se to dá prej dobře smejt nějakým odlakovačem a imho lepší volba jistoty než riskovat noname.
Nevěděl bys podbrobnosti o tom odlakovači? EC 70 Zero je zatím favorit a i té mini grafiky modelu 2010 bych se rád zbavil, aby to pokud možno co nejvíce ladilo s kokpitem RaceFace. Původně měla být Next, ale ta už je přes rozpočet.
sedlovka 27,2 poměrně hezky propružuje a tím částečně pohlcuje nárazy. Žel moje RB má 31,8 sic mám carbonovou, ale u tohodle průměru je to spíš designe :-)
Edit, pak taky záleží jak je vysunutá, čím víc, tím víc pruží.
možná je to blbej dotaz, ale jak je to u karbonových sedlovek s objímkama (musím mít nějakou spešl?) a s zasouváním / vysouváním (normálně bez problému, nebo radši nechat stále na jednom místě?)
no, kolo nepůjčuju, v terénu výšku neupravuju, nemám potřebu, zatím to vždy šlo tak jak to mám normálně. Co se týče objímek, na Carbon by měla být jiná, jiným způsobem svírá trubku, víc do kruhu a v plnějším rádiusu, ale… nevím co je na tom pravdy, spíš dodržovat max sílu dotažení kuli deformaci profilu.