Jaký kliky byste brali na Eagla 1×12, karbonový X01 nebo hliník GX.
Váhový rozdíl je 130g, což se mi zdá dost. Bude to lehčeji šlapat?
A co šutry, obouchají je karbonový X01 víc?
Jaký kliky byste brali na Eagla 1×12, karbonový X01 nebo hliník GX.
Váhový rozdíl je 130g, což se mi zdá dost. Bude to lehčeji šlapat?
A co šutry, obouchají je karbonový X01 víc?
Ani jedny. :-) Lehčeji to šlapat nebude. Na karbonové si dáš chrániče a bude to OK.
Tak čim bys šlapal na 1×12? :)
zkus nohy…
nohy ale potřebujou nějakou šlapku :D
Praxis Works Lyft
Proc? Jsou tezky a drahy.
O trošičku těžší, ale zase odolnější, tužší a kvalitněji udělané, což jsou důležitější parametry.
Podle toho co jsem vygooglil jsou těžší než moje Shimano XT za 3000. Našel jsem, že Praxis mají 670g.
Kdybych chtěl něco lehkého, šel bych do XTR 9020. Našel jsem fotku kde mají 472 g samotné kliky, s převodníkem třeba od OneUp, který má integrované závity, díky kterým odpadne 30g krytek, jsi někde na 510g.
457g s 32z převodníkem dle výrobce.
Ok tak pak jo.
Obouchani bych se nebal, staci pouzit na konce plastove chranice. Bral bych karbon.
Vyměňovat fungl nové kliky za jiné nové kliky s naprosto stejnou funkcí je hovadina. To ti snad nemusí nikdo vysvětlovat ;-).
ještě nejsou namontované, kolo čeká na upgrade.
Hoj chlapi, koukám na Eagla a nějak se začíná líbit, proto využiji toto téma. Sada GX už by se celkem dala, ale úvaha je jakou výhodu by mělo vzít třeba řazení a hazku X01 a zbytek GX. Určitě váha, ale to bych i oželel, co chod a funkčnost ?
Dík za názory.
Já mam upgrade poskladaný takhle: X01 páčka, X01 přehazovačka, XX1 řetěz /chtěl jsem černý/, gx/x01 kliky s 34z, gx kazeta.
Kdyz tam mas uz tolik tech komponent X01 a XX1, vubec bych kliky GX neuvazoval a rovnou vzal X01.
Jo, v sadě to bude levnější…
mě se vyplatilo kupovat po částech…
Pokud má smysl někde připlatit tak řazení nebo kazeta.
Souhlas, ještě někde jsem četl, že snad X01/XX1 řetěz vydrží výrazně víc než GX.
ten rozdil v cene za velky rozdil v hmotnosti se u tech X01 klik taky docela vyplati.
kazetu a řetěz beru jako spotřebák, který se vymění nejdřív, x01 má ostřejší klik než gx
bohužel ne. smysl má připlatit si za šaltr – xx1 s karbonem řadí mnohme líp než GX s hliníkem kterej je fakt , bohužel měkkej… S kolama pracuju, takže kombinacemi měnění šaltru, kazety a řazení jsme došli k závěru, že nejvíc byl na novýcm kole znát právě šalt,r když zustala GX kazeta i páčky. (xo1 a xx1 páčky mají výhodu pouze v nastavení polohy spodní páčky, jinak je to krom matroše totožné.
U mě po přechodu ze Shimana je ta nastavovací páčka, kvuli krátký páčce pro podřazování, dost užitečná vlastnost. Když dám celou páčku blíž ke gripu a pootočim ji trochu nahoru, abych nemusel kroutit rukou při podřazování, tak je páčka pro řazení nahoru dost vysoko a musel jsem ji pootočil dolu, abych nemusel tolik natahovat palec. Původně jsem čekal, že ergonomie Eagle páček bude trošku vychytanější a teď mi přijde, že je to třeba naladit skoro na milimetry. Ale jde hodně o zvyk.
jo s ergonomií souhlas, já píšu o funkci…
Takze kombinace x01 packy a hazka, xx1 retez, gx kazeta a kliky bude asi ideal…
X01 je funkcne asi stejna, jen vahove je o trosku lehci xx1.
x01 má taky hliníkový ramínko ne?
Karbon
+1
Omlouvám se, beru zpět. Ještě jsem se schválně koukal a ramínko si osahal, ono je to ramínko tak udělané, že to připomíná karbon a popis jsem nezkoumal.
Tzn. abych to uvedl na pravou míru – X01 přehazovačka má obě části ramínka hliníková, XX1 má to venkovní z karbonu.
tak tak, když už to člověk kupuje za ty love, tak rozhodně XX1 (rozdíl oproti X01 už není tak velkej a je to funkčně znát hodně)
Funkční rozdíl mezi XX1 a X01? Jaký? Vím, že X01 má odolnější kliky a kazeta XX1 odolnější povrchovku, takže se tak rychle neošoupe, ale nic víc.
XX1 má karbon ramínko, X01 nikoliv – je měkčí
Stačilo by si to přečíst o příspěvek výše ;)
Záleží na provedení, může to být i naopak. X01 je sada určena více do Endura, tak by měla mít odolnější komponenty, XX1 je čistě XC…
Ale jenom jednu část, tam bych si tím tak jistý nebyl.
Vše GX, jen řazení X01. Chodí to parádně.
Jestli je to na závodní raketu, tak karbon. Jinak 50,– za gram už je skoro dost…
já mám kolo postavené „jen“ na sadě eagle gx a jsem spokojený :)
No tak nějak jsem se díval, že bych hodil řazení, hazku možná kliky X01 a zbytek GX, ale při zaměření na cenu by bylo asi řazení X01 a zbytek GX možná řetěz X01. Jaká je celková životnost těchto sad chlapi.
Obecně, bez záruky, co jsem četl fora, eagle 12s je relativně nový hlavně v sadě GX, takže objektivních porovnání moc není..
šaltr – funguje všechny GX, X01, XX1, nicméně v provozu udajně velký rozdíl v chodu, přesnosti, udajně kvuli použitým materialum, karbon raminko je myslím až na XX1, ale X01 je také lepší materiálově než GX
řetězy – chodí všechny, ale životnost GX je udajně vyrazně nižší, ale cena je taky výrazně nižsí :)
kazety – chodí všechny, ale zlatá XX1 by měla mít nejlepší elox a největší životnost – taky je nejdražší, barva ze zlaté neslízá tak rychle jako z černé X01
o řazení se psalo, že snad GX nemá ložiska jako X01, XX1 a je z horšího matroše, tozn. pro lepší pocit z řazení se doporučuje upgradovat z řazení GX
pozn. jen co jsem vyčetl, jedna paní povídala, reálné srovnání mezi sadami nemám
osobní názor, GX bude fungovat, pro lepší, přesnější chod řazení bych upgradoval šaltr a řazení,
kliky neřešil, ale hlavně oriko převodník Sram x-sync 2
+1
Jinak co jsem ja poznal tak nejvic za nejmensi naklady je poznat na retezu.
A to jsem si dělal zálusk na GX Eagle. Ale ona to nebude až taková hitparáda jak se zdá. Ale pak už to finančně pro moje potřeby pivního enduro bajku taky nedává smysl… :-D
chodit bude i GX, rozsah bude slušný…
Myslim, že má smysl upgradovat páčky a přehazku třeba na X01, to obstarává rychlé a přesné řazení,
kazeta a řeťez klidně GX, to je spotřebák, který se bude nejčastěji měnit, kliky klidně taky GX.
Pak už to není taková cenová raketa… :)
GX je dobra sada, neudelas chybu … jak jsem psal, ja jsem spokojeny
To co pisou kluci imho nepoznas kdyz nebudes mit prime srovnani
Za mě aspoň páčky X01 maj smysl, ten rozdíl poznáš, mohl jsem vyzkoušet.
jasně, taky ikdyž říkám že některé věci mají smysl vzít z vyšší sady, tak rozhodně GX je perfektní sada a dostačuje i na závodní použití.
Jinak řetěz GX za 570kč už mám 2000tis km, v terénu (a to nebylo uplně sucho ted přez zimu) a vytahal se asi po 600km na 2.zub měrky a na něm drží těch dalších 1400km bez známky protažení, takže za mě za ty love super, počítám, že mi tak 3–4tis vydrží.
A pak co? Dáš nový, který ti bude střílet na nejpoužívanějších pastorkách nebo střílet nebude díky jinému tvarování zubů na Eagle kazetách.
Neboj se toho. Na Eaglu GX si podle mě celkem mákli. Jezdím 1×11 X01 a 1×12 GX ( jen páčka X01 ) a chodí to prakticky stejně. A to už jsem přes GX hazku fest ohnul patku, ale pořád řadí přesně a bez jakýchkoliv pazvuků.
Klíčové je přesné seřízení a pak to běhá parádně.
Tak nákup Eagle se blíží raketovým tempem. Přispělo k tomu několik skutečností. Dával jsem nový řetěz a kazeta Sunrace je od podzimu po smrti. Resp. střílí 3 nejmenší pastorky. XT šaltr už to má taky za sebou. Vůle, vyosené ramínko. Chvíli to přehazuje špatně nahoru, chvíli špatně dolů. Dal jsem nové vedení s kvalitním zabrušovaným lankem a stále stejné. Pak jsem si sedl na starý CRR, kde mám Sram X7. No to je jiná písnička. Všechno radí zlehka, přesně a to už má řetězovka hodně přeslouženo.
Teď jen rozmýšlím, jestli GX Eagle s nebo bez klik. Bez klik 254 Euro s klikama 354 + středové GXP. Je velký rozdíl mezi NW převodníkem a převodníkem X-SYNC™2? Že bych ponechal starý SLX kliky, který jsou bez problémů, jen podřený.
u retezu jako hobik bych cekal, ze levnejsi bude tezsi, a bude z horsiho materialu – rychleji se vytaha, funkce, chod ti prijde jiná?
No řetěz GX stojí kolem 600 Kč, X01 kolem 1100 Kč. Cena GX je srovnatelná s běžnými řetězy ostatních značek. Cena kazety GX je, ale darda a to neberu v úvahu vyšší řady. Řazení a hazka by měla mít největší vliv na chod a funkci. Kliky hlavně váha, zase dostávají celkem rány od šutrů. Nerad bych je za ty prachy rozsekal. No zase by bylo dobré kdyby to něco vydrželo. Přece jenom nemám tiskárnu.
Jednak to co píšeš.
Je to z jinýho materiálu.
Při samotným šlapání už jsem rozdíl nepociťoval, ale řadí to prostě jinak.
x01 retěz je fakt povedený, na mým 1400 km a zatím v pohodě s minimální změnou od novýho :)
I podle vzkazů tady ten řetěz dá asi 3 000, když se o něj staráš (!).
Jinak co kdo čekal?
Nýtovaná kazeta oproti frézované z jednoho kusu. No to je snad jasný, že během používání bude rozdíl jasnější čím dál víc ne?:) na x01 kazetě vidím, že když projedu blátem, tak jak je z jednoho kusu a je v ní mísot, tak se to samo od sebe čistí.
Přahazovačka jiný materiál (který je namáhaný ve funkci, takže odpostatnění to taky má).
Gx orel možá výhra není, ale pořád si myslím, že je to dobrý produkt za dobrý peníze.
Rozsah 500% tam je jako u x01 a pokud chceš 1×něco na shimanu, tak jiný kazety (s nějakým velkým rozsahem) oproti gx eagle kazetě taky nejsou žádná výhra podle toho co jsem na fórech vyčetl.
Když máš peníze navíc, udělej si radost a běz do x01, když ne tak klidně gx.
Koneckonců, gx se dává i na fully za 100–140 00.
Jjj Shimano kazety znám, drží celou sezonu, měním jenom řetězy. Ohledně materiálu je mě to taky jasné, právě proto mě zajímají praktické zkušenosti. Chod, výdrž, opotřebení a funkčnost. Sada GX se dá sehnat kolem 9000 Kč. X01 krom GX kazeta a řetěz včetně presvit do 20000 Kč. Dožívá mi pohon, takže hledám řešení a třeba si i polepšit.
.
Kúp si karbonové stylá 1×12 za 170€ a máš kompromis jak cenový, tak váhový
Oživím vlánko s klikama. Na kole ( enduro ) teď mám 175 Sram karbon X1 kliky. Jsem po tuningu kolene a v rámci rehabilitace a návratu na kolo uvažuju že by mi mohly pomoct kratší 170 kliky o kterých jsem stejně už delší dobu uvažoval – měřím 175 cm.
Přemýšlím jestli vzít X01 Eagle karbony ( 480g) nebo GX Eagle karbony ( 560g). Rozdíl v ceně je jen 30€ tak uvažuju o těch X01.
Jaký zkušenosti jsou s nima na enduru ? Vydrží to ? Nejsem moc velkej prasák a vážím jen 75kg.
Jezdím s tím i turistiku.
Uvažoval bych klidně 165ky.
Na novém kole kombinace 78' strmého úhlu sedlovky a 170 klik udělala kolenům uplné blaho. Raději vyzkoušej levné 165 a 170 a vyber co bude lepší, než karbonové → mezi čínskými alu CNC a GX karbon nepoznám rozdíl.
kolik měříš ?
179
170ky mam na docela jezdivem trail-bike (13kg, moderni geo, 140/135 zdvihy). Na enduro, ktery bude jeste mene jezdive, bych urcite vyzkousel 165ky. 175 do seriozniho terenu uz nikdy vice, na ht na lesni cesty jsou 175 ok, tam to menit nebudu.
Jo dík. Já teď moc neřeším mlácení o šutry na enduru – na to jsem si už zvyknul. Ty 175 vozím už 5let. Ale řeším spíš tu optimální velikost kruhu – délky klik vůči výšce, kolenům a efektivitě šlapání.
165 nevím jestli není už zase moc málo. Blbě se to zkouší.
Nic jinyho nez zkouset ti nezbude. 170 bude oproti 175 zlepseni na 100%, 165 ti muze jeste vice vyhovovat nez 170, ale nemusi.
Dalsi vec k vyzkouseni je ovalny prevodnik, pro kratsi kliky dost mozna budes potrebovat mensi placku diky mensi pace.
To už budu muset udupat, protože už teď na enduru vozím 30T :-)
Ja mam karbon XX1 175ky ale asi bych sam osobne volil hlinik
Z jakýho důvodu ? Prasklo to někdy někomu a nebo jen cena ?
Jestli nejezdis nekde kde je omlatis, tak klidne karbon.
A toX01. Vydrzi to stejne jako tezsi karbony (a rozlepeni neovlivnis-ale teeba se uz od dob truvativ noir nerozlepuji)
Dal uz jen eeWings:))