• Krtes

    Prosím Vás, mám Reign-2 2016 na XT 2×10 co nový napínák to měsíc spokojenosti pak mi ho klacek, kámen nebo kdo ví co utrhne :(

    Už mne to nebaví přešel bych na XT1×11 nebo Eagle GX tak jsem zašel do krámu a borci mi nacenili:

    XT 1X11 na 10394,– (kliky34z, měnič, páčka, kazeta11–46, řetěz, vodítko)

    Eagle GX 1×12 na 11 000,– (sada Eagle 32z, ložiska do středu, vodítko, a Sram kazetu odkoupí a daj mi Sunrace 11–50 nemám XD ořech a Gianti náboj ho prý nepobere )

    Prý je Eagle kvalitnější, ale mne vychází převodově hůř. Budou mi chybět bez toho 10z kolečka rychlé převody 36z převodník znamená že se dostanu přes 13 000,– co by jste si vybrali ?

    (jesli to tu někdo řešil tak sory a pls pošlete mi odkaz)

    Díky

    Anketa: Co by jste mi doporučili?

    10x
    19%
    43x
    81%
    0 0
    • plzakj  

      A jak tam chces dat tu Eagle kazetu, kdyz tam nedas xd orech?

      0 0
    • PavlikXSS  

      Tak ať ti daji na eagle 34 převodník ne?

      0 0
    • okam_z_brna  

      Já teda nevím jak přechod na 1×11 vyřeší problém s urvaným napínákem, ale budiž. Šel bych do Eaglu. Převodník se dá koupit třeba Absoluteblack nebo v akci Superstar components a to se nedostaneš ani na celkových 12 tisíc.

      0 0
      • Krtes  

        Počítám že při jedno převodníku nebudu mít napínák a nebude třískat a padat řetěz jako do teď (bez napínáku)… taková je moje vize :)

        0 0
    • PavlikXSS  

      Teď to taky řeším mam na kole 2×11 xt a uvažuji jen na zkoušku jit do gx eagle. Naštěstí mám DT kola tak že vyměnit ořech není problém tz cenovka cca 12 se vším všudy :)

      0 0
    • milan.v  

      32×11 je na šolíchání, ne na ježdění…

      0 0
      • Krtes  

        při nejlehčím 36×46 bych mněl strach že budu někdy muset tlačit… zbývá 34z nebo 36×50

        0 0
      • Dejv0  

        Na Reignu?? Pokud má pořádný gumy odpovídající povaze kola, bude to na přejezdy uplně na pohodu..

        0 0
        • Krtes  

          tak ještě tam mám 38z a i do mírného kopečka to jede teda na asfaltu… mám tam Miniony DHF

          ale ať mi kámoši na XCčkach až tolik nezdrhaj

          0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Nemůžu si pomoct, ale celý mi to přijde nějaký divný. Hlavně to, že přechod z XT 2×11 by měl vyžadovat koupi nových klik, přehazovačky, kazety, řetězu a páčky. Vždyť to všechnu už proboha máš. Akorát se tam dá N/W převodník, který si koupíš klidně i z Aliexpressu, sundáš přední řazení a je hotovo. Nic víc k tomu nepotřebuješ. Když fakt budeš chtít, pořídíš ještě vodítko a třeba ještě nějakou širší kazetu, pokud současná nebude stačit.

      0 0
      • Krtes  

        já mám 2×10.. myslím že páčka, kazeta a řetěz taky bude třeba koupit nové a s klikama si nejsem jistý…

        0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Jo aha. Tak to jo. Hele, vzhledem k tomu, že máš problém dát čtyři litry za nový náboj, doporučil bych ti si dobře omrknout, kolik budeš dávat za kazety a řetěz (hlavně teda ty kazety).

          Myslím, že 11sp XT je pro tebe schůdnější možnost.

          Jinak kliky budou použitelné i pro 11sp. Převodník bude úplně stejný, akorát jak říkám, nekoupíš origo shimano (ti myslím ani nepadací N/W převodníky nedělají)

          0 0
        • Al Stra  

          jakou máš nyní kazetu?

          já bych to nechal na 1×10, co pořešit nějaky extra velký pastorek + NW převodník?

          hodně namátkou ať je jasné co myslím:

          https://www.kupkolo.cz/…-42z_z97933/

          náklady na tuhle variantu by mohly být možní nejnižší-)

          0 0
          • TJK  

            proc by za tisic kupoval pastorek kdyz kolem 1500 sezene celou kazetu

            0 0
          • jeniiiik  

            A bude z toho nahovno bastl, který nebude poradne fungovat… Tohle je fakt nahovno a v dobe levných plnohodnotných sad 1×11/12 uplne mimo.

            0 0
            • Al Stra  

              nakonec všechny cesty vedou do Říma..

              u svého amen kola jsem vyházel přesmykač, nasadil werk převodník a vzhledem k tomu že to nějak funguje, zůstávám u 1×9 s tím, že na 1×13 nebo nějak tak, přejdu až budou příznivé podmínky

              jsem holt purista-)

              ale chápů že někdo chce 1×12

              0 0
          • xtonda  

            Proč kupovat za litr pastorek když za osm sem můžu mít celou kazetu

            http://www.kolo-dily.cz/…10-kolo.html

            Navíc bude potřebovat i přehazovačku protože ta současná 42z pastorek nepobere (na kole co psal v úvodu je 11–36), takže ušetří akorát za řazení a pár stovek o které je 10sp 11–42 levnější než 11sp 11–46. Zato přijde o další kus rozsahu, to je nesmysl.

            0 0
            • Al Stra  

              však ať si zakladatel vlákna koupí co chce a potřebuje -)

              0 0
    • scalar  

      Hlasoval jsem pro Eagle, ale s originál kazetou 10–50.

      0 0
      • Krtes  

        No jo kdybych mněl náboj XD :( 4litry za nový, když ten stávající bude jen drahé harampádí v šuplíku tak nevím no.

        0 0
        • TJK  

          hele to je jako koupit novy auto a strxit do nej starej motor… celej eagle naprosto ztaci smysl bez kazety

          0 0
          • Krtes  

            Tak mám raději koupit celou sadu XT 1×11 ? nebo mi pls poraďte co s tím nábojem nebo přímo nahoďte nějaký slušný náboj. Dík

            0 0
            • TJK  

              prevodnik samostatne.

              Razeni 11sp XT

              prehazovacka 11sp XT

              Kazeta sunrace 11–46z

              vic je nesmysl, vyhazovani penez.. urcite nebastlit GX Eagle…

              0 0
              • PavlikXSS  

                Kdyby si chtěl 11sp kazetu 11–46 tak tu mám jednu stříbrnou a za litr ji pustím. Má najeto tak 200km

                0 0
              • xtonda  

                Pokud tam dá jen místo originál Eagle kazety Sunrace 11–50 12sp tak mi to až takový bastl nepřijde a ušetří 2000 oč je ta kazeta levnější a za výměnu náboje. A hlavně tam tu Eagle kazetu může dát kdykoliv později pokud do toho ty prachy nechce strkat teď.

                Samozřejmě 1×11–46 může vzít i v SLX a vyjde to ještě o dost levněji než ten „poloviční“ Eagle.

                0 0
                • Kaizr  

                  Udělal jsem to přesně , tak – kazetu Sunrace 11–50 a za ušetřený prachy rovnou převodník 36 oval.

                  Pokud budu spokojený tak jednou bude ořech XD, orig Sram kazeta a na prohazování i 38 převodník

                  0 0
                • mirage  

                  Zdar chlapi. rád bych se Vás zeptal, mám ted řazení 1×11 a kazetu 10–42, převodník 32 Ovál, u toho chci i zustat, ale zvažuji že dám jinou kazetu, chci mít víc převodu do lehka, tak co myslíte dát 11–42 nebo už 11–50 Sunrace. Převody chci kvuli spíš takovým těžším závodum, jako je třeba Kopřivnický Drtič a tam je asi 10–42 málo, né hned, ale ke konci už jo. Ano mám ted zadní kolo s XD ořechem, ale mám ještě jedno kolo a tam je normální ořech a tam bych to dal. Jo a stíhala by to současná hazka, je tam dlouhé ramínko, tak by asi měla, pak je už jen krátké ramínko a to je si myslím určené na 2×11. Tož hodte nějaké rady. PS: ano pisnete že i Sram má 10–46, ale tam je dost velký peněžní rozdíl.

                  0 0
                  • TJK  

                    Sram nema 10–46.. pokud chces zustat u sramu a rozsirit rozsah tak vem 9–46 E13 kazetu

                    0 0
                  • nomecz  

                    No a proc tam nedas 30z placku ? Nejjednodusi reseni …

                    0 0
                    • mirage  

                      30– to by už asi bylo málo, 32 je tak akorát a pro TJK , 9–46 by šla, ale ta cena je dost vysoká.

                      0 0
                    • mirage  

                      a mám tam Oval a to by mělo být, že jak leží tak je to 30 a jak stojí tak je 34 zubu, aspon to tak psali někteří

                      0 0
                      • nomecz  

                        32 Oval vozim a je to trosku lehci jak klasika ale kdyz sem dal 30 tak ten rozdil byl dost velkej

                        Jak jsem psal je to nejjednodusi reseni a i nejlevnejsi tak si vyber, platit za kazetu s rozsahem se ti nechce a 30z ti prijde malo do rychla :)

                        0 0
                        • mirage  

                          a tobě ten 30 oval stačí? nemotáš už extremně nohama, já jinak jezdím dost frekvenčně

                          0 0
                          • krabica  

                            Osobně mi k 10–42 přišel ideál 28z převodník na ty Beskydské krtince.

                            0 0
                          • nomecz  

                            Ne mam 32 oval na bezne jezdeni na trailech kolem Brna, 30z klasiku sem daval kdyz sem byl tejden jezdit „kopecky“ a az ten oval sjedu tak tam dam to 30z protoze 10z pastotek sem zaradil letoz tak mozna 3× …

                            0 0
                            • mirage  

                              ahoj. píšeš o trailech, asi to máš na nějakém endurku, já jezdím spíš XC a závody, tam by asi byl už málo 30 oval,co?

                              0 0
                              • milan.v  

                                Byl…

                                0 0
                              • nomecz  

                                Hele ono s tou 32 tady v okoli nemam problem ani po x desitkach km, teoreticky by se dalo i s 34kou. Tu 30 ku nakonec vzdycky nahodim akorat do Alp. Na XC bych min jak 32 urco nedaval

                                0 0
                                • mirage  

                                  díky za názor, na Drtiče bych tu 30-tku asi musel dát, jestli né 28,co?

                                  0 0
                                  • nomecz  

                                    Drtice sem nikdy nejel a tvoje nohy neznam :) proste to tam hod neco najezdi a uvidis

                                    0 0
                        • mirage  

                          díky za reakci, ale přešti si muj první odkaz pozorně, zvažuji 11–46 nebo 11–50, ale os Sunrace, nechci 9–46 za skoro desítku, tož tak.

                          0 0
                          • nomecz  

                            No tak orech te bude taky neco stat (nebo rovnou naboj) a kvalita sunrace a shimano kazet je dost bidna co se tyka vydrze

                            0 0
                            • mirage  

                              a zase jsi to nečetl pořádně, tak dám výnatek : „Ano mám ted zadní kolo s XD ořechem, ale mám ještě jedno kolo a tam je normální ořech a tam bych to dal “

                              0 0
            • scalar  

              Než nějaké polovičaté řešení, tak bych šel do komplet Eagla nebo nechal 2×10.

              0 0
    • snas89  

      Jen nějaký náměty k zamyšlení:

      • eagle řeší rozsah s jednopřevodníkem na sportovní užití, je to pecka:)
      • páčky na řazení a řetěz kup x01

      eagle má fakt dlouhý ramínko a menší rozpal v kazetě (tzn. nároky na patku). je to ještě náchylnější na klacky než 2×10

      Dával jsem letos x01 eagle a „baví“ mě hodně..doporučuju

      a neblbni a nech originální sram kazetu.

      0 0
    • random  

      světloslav hlasoval pro igl, konec bf se blíží

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Al Stra  

      Dotaz:

      při 1×9 za použití 9 sp. 11×36 katety hg 400 a 40z rozšiřující placky (absolute black dejme tomu)

      vyhodíme jeden pastorek, kazeta x9 9rychl.

      bude to fachat?

      0 0
      • Singlespeed  

        Teoreticky ano. Prakticky však záleží i na typu přehazovačky, ne všechny pojmou bez problémů 40z pastorek.

        0 0
        • Al Stra  

          x9 hazku měl na kole hnoj s velkou plackou ještě před emigrací, takže by to mohlo fungovat-)

          0 0
    • Doktorzet  

      Teď řeším podobné dilema. Mám pohon 2×11 26/36 (race face) 11–42 xt. Chtěl bych jednoplacku, nevím jak to vyřešit.

      1.Buď nechat ve předu 36 a koupit kazetu 11–50, nevím jestli by mě to vzala přehazovačka.

      2. Koupit 34 nebo 32 převodník a nechat stávající kazetu, s tím že přijdu o nějaké převody.

      3. Udělat kočkopsa sram gx 12 SunRace kazeta a 34 převodník, což je nejdražší verze.

      Nemůžu se rozhoupat. Nejraději bych šel do 1. ale nevím jak to bude s přehazovačkou a 50z? Poradí někdo? Díky

      0 0
    • Lister  

      Hodím sem taky dotaz.

      Potřebuju ujistit. Mají všechny 11 SPD kazety stejné rozestupy mezi pastorky? Jde mi o to jestli bude běhat Shimano hazka na XD kazetě. Pořád řeším, jak na 1× něco. Eagle je rozsahově fajn ale extrémně náročný na seřízení a rovnost patky a navíc na 26 je ramenko už moc dlouhé. Mám doma 1×11 XT a tak bych ho mohl skombinovat s 10–42 kazetou. Ořech samozřejmě mám.

      PS: 11–46 jsem jezdil a už nechci – na tu hazku to bylo moc – na projev řazení jsem asi náročnější tak mi vadí když to nefunguje úplně 100%

      0 0
      • wilda81  

        Vozil jsem nějaký čas X01 10–42 kazetu v kombinaci s XT hazkou a řazením. Fungovalo to úplně bez problémů. Co mě ale zarazilo, že fungovalo i NX řazení s XT hazkou.

        0 0
        • Lišák  

          Fungovalo to spolehlivě? A jak je na tom NX s chodem proti XT? Chtěl bych klukovi předělat kolo na 1×11 (pořád nemůže utáhnout palcem smyk na velkou placku-řadí tak, že táhne páčku celou dlaní, a to je v terénu na ho*no). Hazku už mám XT.

          0 0
      • xtonda  

        Tady https://en.wikibooks.org/…g_Dimensions#… sem našel nějakou tabulku. Všechny stejné nejsou, ale horský Sram a horské Shimano by měly být stejné.

        0 0
        • mirage  

          zdar chlapi, mam GX 1×11, dal by se na to použít i desitkový řetěz? zustali mě nějaké co jsem na 2×10, tak že bych je dojel na te 1×11, co vy na to? dík

          0 0
      • kubad  

        mám XTR 11sp. Di2 s 10–42 sram X01 kazetou a luxus, takže chodí :D

        0 0
    • creater  

      nene,funguje to normálně, já používám i desítkovou spojku na jedenáctkový řetěz,když jinou nemám a bez problémů.

      0 0
    • mapetka  

      Zdar, tady máte ty převody zmaknute takže… mám 3×9 (40–30–22 kazetu nevím) a občas Kopečky jedu na nejlehčí(věk, fyzičku), chci koupit NX 1×11 takže jaký zvolit převodník abych mi zůstaly převody do pomalá?

      0 0
      • Polka  

        Zalezi jaky mas nejlehci pastorek na kazete. Cca 28z prevodnik, ale i ten bude malo.

        0 0
        • babicak  

          Převodník 30z a kazeta 10–42, mám a v pohodě k věku a fyzičce a pokud nemůžeš, musíš si opakovat Polkovo : více trénovat, více trénovat a ještě více trénovat :-)

          0 0
          • Polka  

            „abych mi zůstaly převody do pomalá“ – na to je 30z moc. Neresi prevody do tezka no.

            0 0
            • RomanH  

              Ty jsi tusim nekde psal, ze NX vezme i 46 kazetu, ne? Pokud ano, mohlo by to byt reseni.

              0 0
              • Polka  

                Ano, mam sam na dvou kolech se 34z prevodnikem. Mapetka ale resil klasiku NX tudiz kazetu 42z. Se 46z kazetou by pak mohl mit 30z prevodnik, kvuli lehkym prevodum, ale do rychlosti je to porad malo…zalezi co jezdi.

                0 0
      • GoRingo  

        Záleží jaký máš teď nejlehčí převod. Můžeš si spočítat zuby na největším převodu na kazetě (hodnota x), pak vem počet zubů na předním nejmenším a vyděl to (přední/x). Dostaneš převodový poměr (čím menší, tím lehčí). To samé si udělej u NX u různých variant převodníku a uvidíš, kde to bude nejníže.

        0 0
        • atty  

          Počítat se samozřejmě může, ale proč, když jsou na to skvělé pomůcky :)

          mtbcrosscountry třeba

          Akorát počítej s tím, že na 28z převodník s kazetou 11-XX to po rovině fakt už moc nejede, pokud netočíš nohama kadence přes 100 a více – takže do terénu dobrý, na univerzální kolo i s přesuny po silnici už tolik ne.

          0 0
      • MlokCZ  

        3×9 bude s největší pravděpodobností s kazetou 11–32 nebo 11–34. Nejlépe to ale upřesni jakou opravdu máš.

        22/32 odpovídá 29/42

        22/34 odpovídá 27/42

        Potřebuješ sudý počet zubů, takže se nabízí těch 28 zubů co zmínil už Polka. A s tím to bude o chlup lehčí pokud teď máš 11–32 kazetu a nebo naopak o malý chlup těžší pokud teď máš 11–34 kazetu.

        V každém případě nejtěžší 28/11, to už je opravdu už sakra málo, s kadencí dejme tomu 90ot./min to vychází na rychlost:

        • na 29" 2,25" 31km/h
        • na 27,5" už ani ne celých 30km/h
        0 0
        • mapetka  

          Vyčerpávající odpověď, děkuji. Kazetu spočítám… Vidím to na 30z a s tím kopeckem se trochu víc poperu.

          0 0
          • atty  

            Až si zjistíš kazetu, hoď si to do toho Bike Gears Calculatoru – tam si můžeš vedle sebe nastavit třeba tvůj systém + další 3 převodníky na 11 sp. a koukat, co to dělá s převodovým poměrem a výslednou rychlostí na určité kadenci.+ správný výběr velikosti kol – 28 převodník na 29" je něco jiného, než na 27.5" nebo dokonce na 26" – tam už bys na rovině šlapal opravdu o život.

            A než NX 11 tak raději 11sp. od Shimana na 11–46 kazetě nebo i na 11–42 kazetě s menším převodníkem.

            0 0
        • mapetka  

          Mám 44–32–22 kazeta 11–32 Co se týče asfalt přesunů tak mi stačí cca rychlost do 30km/h.

          0 0
      • JFtryall  

        NX jsou vyhozeny prachy. Radsi bych sel do XTcka s 11–46 kazetou a 32–34T a nebo GX.

        0 0
        • doubleingram  

          Tak tak, mam na Spectralu XT 34×11–46 a uplne na pohodu, jede naprosto dostatecne nahoru i dolu. Kamos jezdi se Sunrace kazetou kvuli lepsimu odstupnovani ale ma zatim chvili, tak nemuze hodnotit vydrz, ktera u Sunrace pry nic moc.

          0 0
          • JFtryall  

            Kdyz clovek pohlida retez a nejezdi porad srot v bahne, tak vydrz bude plus minus podobna. Shimano a Sram asi vydrzi dele v narocnejsim nasazeni, ale i na Sunrace jsem toho odzavodil celkem dost a nebyl tam problem.

            0 0
          • popokatepetl  

            Mam sanrejsku od zimy, druhej řetaz a vypadá naprosto v pohodě. Očekával jsem že vydrží sezónu ale dá mnohem více. Jinak s pastorkem 11z je převodník pod 34z málo. Pak bych do jednoplacky nešel.

            0 0
            • mirage  

              mas pravdu, měl jsem 32× 10/42 a to je tak akorát, když se chceš s někým na zavodech pohonit nebo jen dojet s mírného kopce. A co se týče té fyzičky, tak to jo, najeto člověk musí mít, ale jak jsem už psal někde, pak to už tahaš na sílu a a po takových 80km najeto, jsi fakt rád za každý zub a ulevu v točení do kopcu. Na začátku to je vše ok, ale s přibývajícíma km a nastoupanými metry, už je i 30×42 málo, 28 je lepší, ale zas rovina tragedie. Tady toto reší bud 2×11 nebo Eagel 1×12.

              0 0
        • mapetka  

          https://1624383489.rsc.cdn77.org/…ompletni.jpg

          Cena trošku někde jinde.

          0 0
          • xtonda  

            Vzhledem k tomu, že nepotřebuješ dlouhé ramínko, tak můžeš vzít SLX.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.