Ahoj,
mam dotaz, vyplatí se koupě kola na Alze v akci za ~10tis.?
Ahoj,
mam dotaz, vyplatí se koupě kola na Alze v akci za ~10tis.?
Ano vyplatí, ale bohužel jak komu.
Jak to myslite?
Záleží, z jaké jsi kategorie:
Hehe je sranda jak nekdo vidi napis „sleva“ a automaticky si rekne, ze usetri. Ve skutecnosti prodela. Usetril by kdyby nic nekupoval.. :))
By me zajimalo jak se jim prodavaji ted ty silnicky za 60 tisic. Jestli prodali za tu cenu aspon jeden kus. :D
Nedávno měli taky akci 50 % dolů na kola Sava, pár lidí je tu nakoupilo, letěly tu hlavně gravely, sám jsem si jeden pořídil. Člověk od toho nesmí čekat, že dostane skvěle poskládané kolo jako ve specializované prodejně. Přijde krabice, v ní kolo k doskládání, ale i k celkové kontrole všeho a bylo by dobré, aby se na něj podíval někdo, kdo už o kolech něco tuší.
S odstupem času jsem tu neviděl žádné rozlámané rámy a jiné katastrofické scénáře. Můj gravel za 15 jede pěkně, nemůžu říct slovo proti, jen rozhodně nebyl ve stavu vytáhnout z krabice a za dvě minuty vyrazit.
Jako, kdyby to mělo pevnou osu 148/12mm, tak bych o něm uvažoval…
Já bych do toho asi nešel, existuje ale něco lepšího za desítku?
Já bych uvažoval o Fjoll 4.0, ale tam nebude pro tebe velikost nebo Stelpa 4.0, které ale aktuálně není v akci.
Za 10 se da urcite sehnat na bazaru spolehlive kolo na nejake dojizdeni do hospody, prace, na nakupy.. Na sportovani bych urcite neporizoval kolo za 10 tisic. To proste na to neni delane. Je to to same jako kdyby jsi chtel kvalitni boty na horskou turistiku za 300kc. To proste nelze..
ciselna optika – v tom je velky moudro :))))
vyplatí se pokud Vám bude sloužit k výdělku . Takže pokud hodláte rozvážet s ním pizzu … …jinak než k lehkému kompozitu z uhlíkových vláken aka karbonu, bude mit blízko k laminátové kánoi.
Asi nejlepší kolo, jaké můžeš za 10 tis. koupit, pokud tedy chceš udělat tu blbost a kupovat kolo za 10 tis.
Jako kombinace karbonového rámu s pružinovkou a trojtácem s devítikolečkem je prostě boží :D
co to je za vidlici Kootu?? ostatní komponenty taky super: náboje nuvole, kliky phowheel (dal jsem do google a našlo mi to nudlovou polívku:-)
Tvl., snad na kole za 10t nečekáš SRAM Eagle AXS™. :-)))
Zrovna kliky Prowheel jsou na tom kole úplně v pohodě:-)
to mě napadlo jako první, že to je překlep. ale vzhledem k dalším názvům… přímo fotku klik jsem na mobilu nepřečet
Podobnou vidlici koupíš na Ali, prostě čína…
Pokud jsi zručný a kolo si sám seřídíš a nastavíš, tak nic lepšího za 10 tisíc asi nekoupíš. Jen pozor, je to dětská velikost.
Mam výšku 165 tak asi vel.S ideální pro mě
Podle jejich webu je S do 160 cm, takže bys měl mít spíš M.
Mamo, karbon za desitku! Takova sance! Ja se do toho proste vejdu!
A ono už není skladem. Ještě jsem rychle koupil 24 malému, ty jsou. Možná by se také vešel… Za ty prachy…
Nebrat, nelze doručit (moc velké) do AlzaBoxu.
Velikost S je tak maximálně do 165cm, spíš méně. Jinak rám má ve velikosti S cca 1,25kg a mnou zakoupený kus se zdá být ok – měl jsem to celé odstrojené a trochu koukal i dovnitř. Brzdy tam jsou Tectro a po seřízení mou 36kg vážící dceru ubrzdí. Řazení Altus funguje celkem v pohodě. Vidlice Kootu je…tak nějak k ničemu.
A jakou má karbon v tomto sestavení výhodu? Váha by se dala ušetřit na čemkoliv jiném. Tlumení vibrací bych asi taky neočekával. Oprava rámu v případě prasknutí asi dražší než kolo samostatné. Nějaké aerovlastnosti na mtb bych taky nehledal.
Malinko lepší komponenty udělají mnohem větší slávu.
Jenže za 10k líp osazené kolo na al rámu nekoupíš…
No on je asi problém ze lepší komponenty na kole nenajdeš karbon nekarbon. To je u Sava akci bohužel fakt nad kterým jedni skáčou radosti, druhý pláčou nebo nadávají ale objektivně nemuze říct nikdo nic, protože to tak je.
Osazení vyhodíš a máš pořád karbonový rám za 10t Kč. :-)
:-D přesně to byla i moje první myšlenka, jenže ono to má rychloupínák, a z číny máš za desítku lepší rám. Odmontovat ten bordel je jen zbytečná práce navíc… Tazatel to ale určitě překopávat nechce.
že se ani nikdo neobtěžoval zeptat, jak a kde na tom kole vlastně hodláš jezdit, kolik vážíš, jaký máš cenový limit, na čem jsi jezdil do teď …
Pak jsou všechny odpovědi jen výkřiky o ničem
To je jedno, my se přišli hádat a honit si ego.
no jo no
Teda díky za ten post. Toto pro kluka je bomba za ty prachy.
Můžeš ještě vylepšit teleskopkou
Nemate nekdo poneti jak je to s velikosti toho BARNu? Na webu je pro vysku125–145cm a od 11 let. Klukovi je 10 a ma 140cm a prijde mi ze neni zadny cahoun … bude mu velky nebo spis brzy maly?
Brzo malé.
Já na radu pořídil synovi v 7 letech rovnou 26 a jezdí jak drak. Malej běžně vysoký na svůj věk.
Druhej dostane 24" v 6ti letech.
Jsem ze zvědavosti změřil kluka a má 132 cm.
Co to je za 26ku?
GT Stomper. Je to těžké, chtěl jsem malému dát karbonovou vidli, ale nechtěl o tom slyšet. Tak tam má alespoň lepší pláště.
A je karbonovej ram dobrej napad pro dite? Kdyz kolikrat vidim jak se ke kolum chovaji, tak bych mel strach, ze bude za chvili deravy, zvlast kdyz tatinek povypravi jak je ten kosmicky material odolny, by to mohlo svadet k tomu predvest kamaradum co to vydrzi.
Karbon od Savy je kus materiálu, nění to dělaný na nějakou úžasnou váhu. Vůbec bych se toho nebál
–
Manželka má cca rok Sava Carbon 3.2 a najeto cca 1000 km. Hned po koupi jsem tam hodil za pár korun Alivio kazetu a XT řetěz, trošku vše poladil a kolo funguje naprosto v pohodě i včetně vidlice a brzd. Pokud je to určené na polňačky a nějaké lesní cesty, tak za ty peníze v akci, není překvapivě co řešit.
Jo, vypada to dobre poladeny.
Nebud tak zlej ;-)
A až dá pedály , tak to teprve bude vyladěný :-)
Podle výšky, teda spíše nížky sedla předpokládám, že je kolo používáno bez pedálů jako draisina neboli odrážedlo :-) .
Při té fotce a entuziazmem procítěné zmínce o poladění sem malém poprskal monitor.
Sava Carbon 3.2 mojí dcery…
Nemá dlouhý kliky?
Jsou to 170mm a čeká se na zkrácené Slx, ty budou 155mm, ale zatím to zvládá i na těhle.
Děti zvládnou cokoliv. Protože neví, že je to blbě.
Má 155mm vyzkoušené na kole starší ségry a poznala rozdíl sama, takže ví:-) Ale zatím může jezdit takhle, nebo vůbec…
Ty jo, to dneska ještě někdo zkracuje, když se dají pohodlně koupit v prakticky jakékoliv délce?
Jasně že zkracuje, když mi doma leží nevyužité Slx, proč je nepoužít… Navíc ono těch kvalitních lehkých a levných klik v délce 155–160mm zas tak moc není…
Na Ali je právěže docela slušný výběr
Nakupuju jenom tady v Čechách..... a s platbou na dobírku:-)
K čemu je dobré nakupovat jen na dobírku?
Třeba, když Ti pošlou cihlu… :-)))
To se ale pozná až po zaplacení.
Jeste se ti nestalo, ze bys nekde neco koupil, zaplatil predem a pak cekal, cekal a cekal? A pak se ozves a zase cekas, kdy se ti uraci ty penize vratit.
Stalo se mi, že mi je ani nevrátili… Proto už jen dobírka.
Nestalo, ale to bude tím, že nekupuji na neznámých eshopech. Jsem chtěl poukázat na to, že balík se stejně rozbaluje až po zaplacení, takže v tomto případě dobírka nepomůže. Spousta lidí si myslí, že si můžou balík rozbalit a pak až zaplatit. To se zde potvrdilo.
Nemyslel jsem,to tak, ze bych nekoho podezrival, ze posle cihlu. V mem pripade se jednalo o ne zcela bezne zbozi, ktere tu proste temer nikdo nenabizel. Objednano tedy tam kde nabizeli, zaplaceno kartou. Jenze par prodejce nebyl schopen dodat, jen mlzil a posouval termin. Nemas penize, nemas zbozi, na vraceni penez si pockas.
Proto chapu, ze nekdo, kteremu se stalo totez, voli pouze a jen dobirku.
Bohužel víc lidí si myslí, podpořený nějakýma pohádkami, že dopravce je grant proti podvodu.
To si nemyslím, ale tím že je to na dobírku se riziko podvodu výrazně zmenšuje. Navíc ve většině případů je dodání od prodejce rychlejší.
Pokud jsi platil kartou a nedorazilo ti zboží, tak u své banky můžeš reklamovat karetní transakci (proběhla platba, neproběhlo plnění). Peníze máš cca do 7 dní zpět (záleží na bance, peníze banka vymáhá společně s Visou a MasterCard)
Pokud platíš dobírkou nebo převodem, tak máš smůlu…
pro whitetrash co ma exekuci na účet, je to praktické :) Pak ještě mezi lidma kolující pověra kdyby nebylo v balíku co má být. Ale realita, že to poštu/dopravce to nezajímá.
Třeba když potřebuješ zbytečně utrácet peníze za dobírku nebo nakupuješ na podivných eshopech, ale mají to tam levné. Tak ti aspoň musí poslat balík, když tě chtějí obrat
Ten rychloupínák vpředu by také zasloužil poladit.
Chlapci tohle je vybalené z krabice, nikde není psáno, že tahle fotka je vyladěného kola :-) Jo srandičky. Je to tak, každý nepotřebuje na 1000 km ročně na polňačce kolo za 30k a více. Každý máme svůj názor, já mám ten, že za 10K v pohodě splňuje svůj účel. Kolům zdar.
V pohodě, já mám aktuálně kola za několikanásobek a nenajedu ani těch 1000 po polnačce.
Ano a tak to přesně je, to je naprosto v pořádku. Jsou lidi co pro radost z kola nemusí dát násobek, prostě to má každý jinak. Někdo si dá rád trail na kole za pajdu a více a někdo 40 km po polňačce na kole za 10k a výsledná radost může bejt stejná.
Když mám doma octávku nebo bmw m3, rozum dá, že budu jezdit častěji ovcí :)
jasně, že ano. M3 přece nebudu jezdit do supermarketu, vozit děti do školy nebo tahat v zimě do sra*ek.
no M3 je imho hlavně o tom, že je to „civilní“ auto se kterým odvezeš děti do školy (jsou z něj naprosto nadšený a spolužáci slintaj:-) ), dojedeš na nákup a cestou domů to ve vhodných místech trochu pustíš bokem:-) A v zimě ve sračkách je to sranda řídit, jen jezdím často mejt spodek. Nedává mi moc smysl používat zrovna M3 jako nějaký sváteční auto, na to jsou jiný speciálky, kam nenaložíš ani ten nákup
No :-D
Může být, pro mě je M3 malý auto ;-)
běžná kombinace v ČR oboje totiž bude stará šunka. V Praze to už tak patrné není, ale je tu dost krajů kde to je dresscode před místní zdrávkou a pracákem. Bavíme se v zemi kde firemní Sup luxusní vůz střední třídy a po první majitel najeto 90k je nové auto… …tedy zemi která kupní silou by neuživila ani Dacii kdyby tu byla a průměrné stáří vorů brzo překová 15let.
já teda co znám podobný lidi, a i tady z fora, tak sportákem najedou minimum a zbytek v překvapivých popelnicích. Sám jsem to měl jednu chvíli podobně.
Příležitostí pro fotra od rodiny s normální prací, kdy jedeš sám a vyhovuje trasa, fakt není moc.
Já jsem za hranicema něco vydělal a koupil si konečně pořádná kola a těšil se jak bude zase po změně zaměstnání čas jezdit. Jenže do toho přišly 2 kluci a nakonec jsem byl rád za 26 Authora co jsem si nechal na tahání croozera a sedačky. Teď už oba jezdí na svých kolech, ale stejně jezdíme v drtivé většině komplet rodina krátké trasy do 20 km. To ani nemá smysl se přezouvat do treter a tak většina nájezdu je v Crocsech s padelboardem na zádech k vodě na 26” Authoru s V-brakes. Ale jednou jistě přijde čas kdy už budu mít čas a vytáhnu ostatní již zastaralá, zánovní retrokola.
U kol jako u všeho funguje taková nepřímá úměra. Čím dražší, tím míň to jezdí..
Spoustu let mám před očima pána na Cannonu s leftynou, jak před schody slezl a šel dolů pěšky. Precijen, co kdyby :-D
To se nedivím, taky bych slezl, vždyť to má jen jednu nohu, co kdyby se to zlomilo :D
Ma to jen jednu nohu! To se UZ zlomilo.
Nakonec to není vůbec špatné, až na nějaké nedostatky v lakování u patky a v záhybech z toho bude asi fajn vozítko pro ženu.
Je pravda, že z původního setupu zůstal jen rám sedlovka a sedlo ( ty ještě možná půjdou vyměnit), ale 29" kola a karbonová vidlice tomu sluší k tomu 1×12 SLX Deore brzdy a může se vyjet.
Váha?
Komplet jak je na foto s rohy, pedály a neseříznutým krkem a cyklokomputerem 9,7kg.
Váha by šla ještě dát níž, jsou tam kola od Giantu, těžké pláště a duše, tam je rezerva ještě min. 0,5–1kg.
Dnes odjeta zkušební 30km jízda a žena maximálně spokojená.
Hezký počin.. velký obdiv manželce, že ji nechybí odpružená vidlice! ;)
:-D bylo jí vysvětleno, že na cykloturistiku je to zbytečnost a taky se jí strašně líbilo, jak se to odlehčilo
Pohoda :-)
Taky by mě zajímala váha, s tou pevnou to nebude moc těžký.
nebude to těžký, bude to vážit i jako solidní dural se SIDem… :)
Holka na tom má Recon Gold a poměrně obyč kola (27,5" – 1,7kg) a s pedálama i košíkem to má cca 10,75kg.
Tak jak jsem to složil od Alzy to mělo 12,8kg
Já to v původním osazení ani nevážil:-)
To je fakt pěkný…