Při pádu se mi protočily řídítka a praskl mi rám, NoSaint MaxAri. Je to spíš jen naprasklý, tka mě zajímá, jestli by to nešlo zalepit nějakou karbonovou, nebo nějako spešl páskou. emáte někdo nějaký zkušenosti?
Večer sem hodím fotky.
Při pádu se mi protočily řídítka a praskl mi rám, NoSaint MaxAri. Je to spíš jen naprasklý, tka mě zajímá, jestli by to nešlo zalepit nějakou karbonovou, nebo nějako spešl páskou. emáte někdo nějaký zkušenosti?
Večer sem hodím fotky.
zkusil bych pells tam dokážou opravdu cokoli s opravami carbon rámů…
To je vtip, nebo jsi to zkousel osobne?
proč? maš nějaký negativní zkušenosti?
Fakt si taky myslim, ze tam ty ramy snad opravujou. Vim, ze minuly rok jedna reproska na CP MTBO promackla fest vrchni trubku u karbonoveho stumpjumpera a nejak to s nima resila – ale nevim, s jakym vysledkem.
Ne viděl sem od nich opravenou silničku byla na dva kusy a oni ji daly do kupy je vidět že o pellsu nic nevíš tak radši pomlč…
Fakt se dá carbon opravit? Já měl za to, že se to dá dát už tak leda do kamen :-D
jj dá i když vypadá to strašně :O(
myslíš že vypadá strašně, když ten rám hízíš do kamen? :-) to asi jo no
carbonové rámy s v podstě lepí tak proč by nešly opravit?
je to jen otázka jak kvalitně se oprava provede a kolik materiálu navíc se přidá.
Carbonové rakety na Squash se opravují běžně :-)
Nikdy jsem o tom nepřemýšlel, měl jsem za to, že když se s ním něco stane, tak je po něm.
Nj, jenomže na carbonových raketách nejezdíš 60 z kopce … :)
za to snima odpaluješ míčky který pak letěj 120…
to je sice pěkné, ale raketa tě nezabije, když ti praskne v ruce … :P
a to že ten rám slepil někdo před tím ti nevadí?
O tom celou dobu mluvím, na lepený karbon bych nesedl. Nevěřím, že to bude držet pohromadě … :)
No ono lepeni je vlastne princip uhlikovych (a nejen jich) kompozitu, takze lepeny je v podstate kazdy takovy ram.
A jak si myslíš,že jsou jednotlivá vlákna spojena? Cukrovou vatou?…hm,,,koukám slovo carbon je fakt magický
Ty bys mel vyrabet ramy…
Jen se směju tomu, jak někdo na karbon slyší uplně na všem a myslí si, že karbon se nelepí (pryskyřice…).
P.S.: Ty zase psát něco někam, kde máš možnost seberealizace.
ne zabije toho koho trefí…
To bych chtěl vidět … :D
Carbon nepraskne jako sklo, ale ma to nějaký průbeh.
Vím jak praská carbon, teda nepraská … rozplétá se :D
No ja videl na jedne demonstracce na veletrhu, jak nejakej mechanik rozbijel kladivem trubky z MTB ramu. Je fakt, ze do toho musel dat peknejch par ran, aby se objevilo neco vic, nez praskliny.
Letos jsem byl na jednom silničním závodě. Jelo se za deště, takže cesty kluzké jak blázen. Samozřejmě nechybělo pár hromadných pádů (jeden se mi bohužel nevyhnul btw). Bohužel jeden kluk od nás skončil tak, že se mu přední karbonová vidlice doslova odstřihla od zbytku kola. To jsem tehda fakt nechápal … :P
a vážně myslíš že by to Al krk vidle vydržel?
Ani hliník nemá rád kostky.
Loňské Paris-Roubaix ? :)
2006
Kostky jsou v tom nevině. Sloupek byl poškozen po předchozím pádu na začátku závodu a Hincapie nežádal o výměnu kola.
Hincapie jezdil s Al sloupkem vidlice?
Ano. Podívej se na tu fotku.
To všichni. Pokud pominu prototyp pro Armstronga na Alpe d Heuz, tak první vidle s karbonovým sloupkem byla až na Madoně s integrovanou sedlovkou.
No diky, ja si myslel, ze se vidlice s karbonovym sloupkem delaji uz mnohem mnohem delsi dobu.
Jo dělaj, jen trek (bontrager) neměl potřebu/technologii pro zavedení do seriové výroby.
Ach jo, tady mě snad nikdo nechápe. Tohle bylo napsané jenom jako příklad, že jsem nikdy v životě neviděl, že se takhle „střihne“ vidlice. Krček to mělo hliníkový. Vidlice se zlomila na nohách a ne v krčku … :)
Ale ten kus co ulítne se může protihráči zaseknout třeba do oka :-))
Z rakety nic neulítne, maximálně rupne a zbortí se celý rám. Pohromadě to vždy podrží výplet.
a co robis z hlinikom ked prdne :o)
v koksovych kamnech by mel horet i hlinik, ale to by zase asi neprezily kamna :))
jj taky už jsem to slyšel… ale ne primo o pellsu ale o borcovi co tam robil…
Bylo to mysleno jako otazka, ne jako rypani. Takze nechapu tvuj ton odpovedi. Sice si o nich myslim svoje, ale v tomto smeru nemam zadnou zkusenost, proto jsem se ptal.
Jeste dodatek proc jsem se ptal.Sam jsem chtel doporucit aby se zkusil obratit na Vlado Merese, ketry tu nekdy publikoval fotky, toho co opravil a vypadalo to super. Ten Pells mi vsak prisel dostupnejsi, proto taky ten dotaz.
je to Braňo Mereš
Pardon za prejmenovani a dik za upresneni:)
a dohledal jsem i to vlákno s opravenýma karbonovýma věcma
třeba v šenově nafasuješ novýho ;-)
To asi těžko :-)))
tak zavolej vénovi hornychovi, ten to hodí do kamen a něco ti tam připeče ;-)
jak vis ze mam neco spolecnyho s kolokramem?
tak s Kubáncem občas jezdíš na silnici ne? jseš tam někde z toho kraje a tak vůbec ;-)
Odkuď seš?
Taky odtamtud, ale trosku z většího města :-) Lbc
To je dost blbej dotaz, když jedinej kdo tydle rámy má je kolokrám, je asi jasný, že s nima pečeš (karbon?) :-)
No, o tomhle s tebou budu klidne polemizovat – ja rozhodne nemel Max Ariho z kolokramu :-)
no jo severočeský pašerácký gang :-)
Jestli ty toho nevis nejak moc ;-) Nedelej si legraci, muze se stat, ze jednoho dne zmizis a budes zmizelej ;-D
mlčim :-x
bojíš co aby tě nezmizel :-)
bojim bojim
Jj, s NSG (No Saint Gang) si není radno zahrávat, taková banda negrů s karbonovejma sedlofkama…b .-)
a odkuď? Kolokram je vyhradnim dovozcem ramu NoSaint pro ČR.
neřekne, vždyt víš jak je to s výhradním dovozcem, chytrý lidi vědí, kno No saint prodává a s tím i jednu nejmenovanou silniční značku :-))))
Většinou to jde opravit. Marhi promáčnul řidítka při dotahování představce a má je opravený. Má vlepený nový vrstvy tkaniny.
Pokud to je jen „promacknuty“, tak to opravit pujde. Chce to ale nekoho, kdo ma skusenosti s kompozitama. Napraskly misto se vybrousi do hodne plochyho V a to se pak zaplni nekolika vrstvama uhlikovy tkaniny. Pak obrouseni a nalakovani.
Vítej do klubu:) Já to samý na Malevilu. Bohužel následovala ihned koupě nového rámu. Reklamace neprošla ani u dodavatele:) Kuba říkal, že má nějakýho borce, co loni někomu opravoval silničku a zatím drží. Ale silnička je něco jiného než MTB, ale za pokus to stojí. Přeci jenom 20000Kč jen tak vyhodit:) Mě do rámu křáplo řazení GripShift X-O. Taky není úplně zlomený, ale cca z 60% promáčklý. U nového jsem dal o 1cm níž řidítka s gumovými gripy Sram a do rámu naráží ta guma, ale radši tam asi ještě něco přidám:)
Nazdar chlape – ty si to svoje kolecko rozlomil? Jezkovy voci – jeste, ze mam kvuli tomu krku tolik podlozek pod predstavcem…
taky tři centákový a rodla tesna nad trubkou :-) …koukam maxari je ohrozenej druh :-D
nebo půlcentákový, ted nevím :-)
já nevim co tady kdo čekal s takovou váhou…
no já nic :-)
No, prece to, ze mi bude slouzit az do smrti – a s jakou vahou? Ten ram je jeste dost tezkej – silnicky se delaji o dost lehci a taky vydrzej :-D Mno, par orientaku ten ram objel, uz pochytal docela dost ran, tak doufam, ze to tak bude jeste nejaky cas pokracovat…
:))
Nebyla ta silnicka Merida?:o)
kup si březnové velo. Je tam článek o opravách rámu. Hodně se dozvíš.
nemohl bych porosit o PDF(foto) článku.
Mrkni na email…
Ahoj, mrkněte prosím na foto a řekněte mi váš názor, zda se jedná o prasklý rám… Díky.
Tohle je blbý místo… Bejt to jinde, tak celkem věřím laku, ale v tomhle místě by rám neměl pracovat tolik, aby praskal lak… Každopádně pokud je v záruce, tak je celkem šance, že dostaneš novej.
To by chtělo ultrazvuk,rtg nebo aspoň penetračku (bez laku). Já bych to takto řešil.
Právě je to misto kde to vzdy dost pracuje, od jezdce jak na tom poskakuje. Melo by to byt vystuzene, ale ne vzdy je dost, taky jso nekdy spatne polozene vrchni vrstvy. Tak to vic pracuje, hlavne kdyz mas treba kratsi sedlovku ( na rysce nezalezi..) lak potom tak moc nepruzi a praska, vydel bych to na lak. Nebal bych se ze ti to jen tak prdne. V klidu bych to reklamoval po sezone, nekdy uznaji i lak v ramci dobreho jmena znazky…
Ako to nakoniec dopadlo? Bol to len lak?
aby jsi měl lehké spaní tak si myslím že je to jenom lak, ale ve skutečnosti si zas tak jistej nejsem:-)
V záruce ještě rok je. Dvouletá vypršel před dvěma týdny,ale je na to naštěstí prodloužená tříletá… No budu to muset zkusit.Snad to vyjde. Blbý je, že zas kus sezony a závod v trapu.A to ještě doufám,že kvůli tomu nepadne dovolená na horách… No hov… dneska už se opravdu nedá na nic spolehnout.Ten rám by nebyl vůbec problém udělat kvalitně, kdyby chtěli.
Jenže už dávno není cílem výrobců vyrobit výrobek který vydrží na věky, tady to jen někdo blbě spočítal a nebo jsi moc jezdil tak to ruplo ještě v záruce, mělo to rupnout až po záruce
Spíš bych to tipoval na ten neustálej boj o co nejnižší váhu. Když někdo udělá 1,5kg karbon HT rám za obvyklou cenu, tak to nikdo nekoupí, životnost neživotnost…
..moc jezdil. Z tohoto se mi pění krev, doufám, že toto neuslyším od prodejce. Takový bike, za ty prachy přece musí moc jezdit a má na to být kua dělaný. Nebo si všichni ty kolo kupují do čumendu a do vitrín?
Já to myslel jako nadsázku že se to tentokrát výrobci nepovedlo a ruplo to ještě v záruce, většinou to rupne tak 14 dí po záruce :)
Jj, přesně tak. Ale jinak jsem koukal, že GT teď dává doživotní záruku při registraci. V mém případě to byl jen rok navíc. Nicméně, když si člověk přečte ty podmínky, tak má dojem, že to ani nemá cenu uplatnit. Mimo jiné tam zmiňují, že se to nevztahuje na únavu materiálu. Nechte si zpracovat posudek a dohadujte se měsíce, jak ta prasklina vznikla…
To je pak trochu divný, že praskaj i rámy s doživotní zárukou :D. Jestli tam tím výrobci sledujou to, aby měl zákazník každej rok aktuální rám, tak to je super :).
No klidně to může být jen lak, sezónu bych na to klidně dojel a kontroloval po každé jízdě zda se to horší. Není to místo, které by tě mohlo nějak zásadně ohrozit, takže podle mě, když se to nebude zhoršovat tak bych reklamaci udělal až po sezóně.
Mě na to právě upozornili při servise (v jiném shopu, než kde jsem bike koupil), že to je jasně prasklý rám. Já si toho, ale všimnul už před pár týdny, když jsem kolo čistil, nicméně jsem usoudil, že je to jen lak. Faktem je, že se to za těch pár týdnů vůbec nezměnilo,ačkoliv kolo dostalo dost zabrat. Má teď právě ty dva roky a najeto tak 6500, no. Zkusím s tím zajít k prodejci asi v příštím týdnu.
Tak dle prodávajícího opravdu jen vada laku,který není pružný ale tvrdý a je ho tam tlustší vrstva. Prý to viděli tisíckrát a nechává je to klidnými. Že to dřív i odbrušovali a vždycky byl rám v pořádku… Osobně mi tohle vysvětlení nepřipadá nesmyslné a hlavně si myslím, že kdyby byl rám opravdu prasklý, musel bych to pocítit při intenzivnější jízdě/brzdění, což se neděje. Ale kdo ví, jeden říká toto a druhý přesný opak. Pak se v tm vyznejte…
„Ver a vira tva …“
Dost záleží na přístupu prodejců já měl loni něco podobnýho na Treku vyřešeno výměnou za novej rám sice jsem čekal 2 měsíce ale dopadlo to dobře. ta prasklina se taky zvětšovala připadá mi že ten tvůj prodejce se s tím nechce babrat bude ho to stát čas i peníze ale od toho je přeci záruka.
Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoliv provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání.
Jinými slovy. Pokud by se později ukázalo, že to byl prasklý rám a oni reklamaci neuznali, že je to jen lak, tak na „dobré slovo“ Ti to je naprosto k prdu. Trvej na převzetí a standardním reklamačním řízení se zápisem do záručního listu. Jinak budeš litovat, co kdyby…
Akorat nebude mesic jezdit a pak mu to vrati ze zamitaji. Vetsina carbon ramu ma v miste vetsi flexe popraskany lak, na tmave si toho ani nevsimnes na bile to je videt hned.
Ale kdyby se později ukázalo, že je to v tomto místě prasklé, tak má doklad, že tu chybu reklamoval, ale neuznali ji. Nevím, přijde mi, že tohle je problém a lak nemá co praskat. Mají to vyrobit tak, aby to nepraskalo. Ty jako spotřebitel nemáš co řešit jejich výrobní postupy. Je to vada, mají sjednat nápravu. Když Ti praskne lak na autě, tak se asi nespokojíš s tvrzením, že je to normální, že tam dali asi velkou vrstvu. Sorry, ale to není můj problém. Zaplatil jsem za neprasklý lak a nikdo mne neupozornil, že bude praskat. Pokud to není výslovně uvedeno při koupi.
mě to je celkem fuk, jen píšu, že to je u carbon rámů běžný. Kdyby se reklamovalo vše co má prasklej lak musely by ty rámy stát 2–3× tolik
Neříkám hned vyměnit za nový, ale udělat záruční opravu laku. Tomu kompozitu to asi moc neprospěje, když tam bude zatíkat nečistota, svítit na to sluníčko a já nevím co ještě. Použít pružnější lak by nebylo od věci.
jakoze pres tu prasklinku laku myslis ze bude zatikat voda jo? :D tak pak to snad pretece do rafku, kde to vypijou mravenci…
A Tobě to přijde normální, že si koupíš produkt, kde je běžné nějaké praskání???
Jo, koukal jsem na tvůj příspěvek… No,co říct, prostě někde to raději vymění a někde ne. Prý ať se nebojím tomu dávat ještě víc, že to opravdu nic není. Uvidíme. za pár týdnů s tím jedu na singly do Dolomit a předtím to asi protáhnu ještě na nějakém závodě, tak snad to dám ve zdraví:)
Že se ti chce riskovat zranění na závodě nebo zkaženou dovolenou…
Nechce. A co mám jako dělat, když mi to na reklamačku odmítají vzít?
Tak napis kde jsi to kupoval treba ty kluci potrebujou dobrou reklamu.
Bikeplac Brno. Doposud důvěru nezklamali.
Ahoj kluci ,prosím vás je to prasklý rám nebo lak?Podle fotky se to asi nedá na 100% říct ?(zustáva tam nehet)
Rám cube reaction race 2013 jíž druhý ,první praskl(cca15mm) pod sedlovkou na horní trubce – dostal jsem nový (ten samý) a zase po roce to to .Podle prodejce se jedná o prasklý lak?Mám ještě rok čas tak uvidím co se z toho vyklube?
Kdyby to byl prasklý rám -můžu si namlátit?nebo je to v klidu.
dík
a
Máš fotku i toho prvního prasklého?
Bohužel ne -hledal jsem nenašel -vezl jsem to přímo k prodejci ,ale bylo to ze zhora na horní trubce kde vychází sedlová trubka -nebylo to přímo na sedlovce.
No já bych rád viděl ten rozdíl, že ti to tehdy vzali a teď ne…
Zkusil jsem to nakreslit kde to asi bylo .Vzhledově to vypadalo stejně akorát delší .
Tipnul bych, že se jim už rámů sešlo hodně a vždy to byla vada laku, takže teď už nepříjímají na reklamaci s jistotou vady laku. Podle mě prostě pracuje ten spoj sedlový trubky a vzpěr. Si vem, že těch vrstev je tam několik různě slepených. Šance, že to nějak praskne nebo dojde k delaminaci je nulová.
A že lak bezdůvodně praská je v pořádku?
Mimochodem, za ten skoro rok už to nejspíš vyřešil :).
Je jasný, že když dá člověk raketu za kolo a pak musí koukat na praskance na rámu, tak to v pořádku není. Bohužel dneska si koupíš i boty za trojku a když se ti za týden přepůlí podrážka, tak ti neuznají reklamaci (místní zkušenost). Vyhrožovat každýmu právní ochranou a čoikou je super, ale kdo na to má čas.
Nedavno mi spadnul pri zaberu retez z malyho prevodniku. Vysledek je na fotce dole. Krome poskozeneho laku je videt I zarez do ramu. Mohli byste mi prosim doporucit nejaky spolehlivy servis v Praze, pripadne blizkem okoli (smer Slany, Kladno) a v jakych cenovych kategoriich se tyto opravy pohybuji? Ram je karbon Trek Madone 5.9. Diky
Jeden kousek vypada spis jakoby tam byla prasklina. Ciste od retezu by to asi vypadalo jinak. Mozna jsi diky spadlemu retezu prisel na neco, co bys objevil pozdeji.
Sunsetbike Slany – viz jeho web, zkousel jsem jej telefonicky a moc se mi nelibilo jak se mnou mluvil (nestarej se jak to udelam, ja to vim nejlip)..
GMS Composites Sestajovice, ja jsem byl spokojenej, konstrukcne urcite, slysel jsem, ze obcas se mu nepovede opravit dokonale lak/design kdyz je to slozitejsi, nevim jestli tam neco takoveho mas..
Nejlepsi jsou prej kluci u Opavy, ale tam bys to musel posilat
Podle me gsm a havel jsou best. Min to delaji fakt uz roky.
Panove, diky za rady. Jenom otazka k gsm. Musim jim to dodat odstrojeny nebo to zmaknou sami? Prece jenom to neni servis…
Já jim vezl mám pocit jednou komplet a v pohodě, ale stejně je lepší si předem zavolat nebo poslat mail, tak bych se rovnou zeptal…
Zavolej a domluv, ale je tam sam a ma dost prace, pochybuju ze se bude chtit zdrzovat s odstrojenim… a neodstrojit to nebo jen castecne i kdyby to neznemoznovalo opravu bych nedelal, dost se pri tom brousi a karbonovej prach je svinstvo… ditto strikani.. nehlede na to ze on asi nebude chtit pri praci manipulovat s nastrojenym ramem..
Alespon si pohrajes s kolem a az to budes davat dohromady vsechno promazes a nahradis opotrebovane blbosti.. :)
já mu to nesl komplet odstrojený. To je práce na max 30 minut, dá se to i za půlku. Problém to je spíš naházet zpět a seřídit ;)
Tohle mi taky nepřijde jako typický poškození od řetězu, pokud můžeš, zkusil bych reklamaci…
Jinak já nechal opravovat u už zmíněných GMS dva rámy a spokojenost. Zrovna u Treka byl jenom lak na karbonu a po opravě to stříknul černou, aby nebyla vidět odlišná struktura vláken, takže když to člověk detailně zkoumal, tak to šlo poznat, ale na běžnej pohled si toho člověk nevšimnul. Pak jsem nechával dělat Scotta a tam už to poznat skoro nešlo ani když o tom člověk věděl.
ty bys taky reklamoval všechno ;) tohle by imho neklaplo ani ze známosti
Tak z fotky je vidět kulový, ale nepřijde mi to jako typický poškození od spadlýho řetězu… S mizerným lakem u Treku jsem si zažil taky svý (u karbonu, paradoxně hlína měla super), ale že by se to takhle odštíplo, to mi i tak přijde divný a zrovna v tomhle místě rámy praskat umí.
Reklamace bohužel nepřipadá v úvahu, ona už je to taková karbonová fosílie (2009 tuším) a doby, kdy jsem byl 70kg moucha už jsou taky nenávratně pryč :) Prostě poslední 3 roky dostával zabrat. Vypadá to spíš, jak psal Vilém, že se tím odřením přišlo na něco, co nebylo vidět. Zítra obvolám všechny 3 tipy a pak se rozhodnu, kam to hodím. Díky za pomoc.
GMS-COMPOSITES mi teď leden únor lepil zadní stavbu a vzápětí ještě střed – obojí OK, dohoda slušná, provedení povrchovky dobré – ale v tom místě nebyla žádná grafika, kvalitu opravy posoudím tak po sezoně :-) Dával jsem mu to tam odstrojené.
Přítelkyně taktéž rupla rám na MČR ve sprintech při celkem hnusném pádu – částečně praskla sedlová trubka cca 5 cm nad objímkou přesmyku (boční náraz o šutr). Několik týdnů s tím jezdila bez problémů, až pak právě po hledání a na doporučení jsme dohodli opravu v GSM… V rámci inovace si přítelkyně ještě nechala kolo přestříkat, každopádně – pokud pominu dobu prováděné opravy, která byla dlouhá jak prase, tak rám se jednou musel předělávat kvůli neporozumění požadavků ohledně nápisů, po zhruba dvou týdnech ježdění se rám při jízdě provalil v místě přesmykače a hned začaly výmluvy typu – spadla na tom, přetáhla to a blá blá (přičemž k pádu ani přetažení nedošlo), kvalitu grafiky nápisů byla mrzká, písmo zblízka je okousané a lak při sebemenším kontaktu s čímkoliv v okolí na sobě zanechává viditelné stopy poškození. Doklad za provedenou práci jsme taky na několik urgencí neviděli. Nakonec po dohadech, které stejně nikam nevedly se rám nechal předělat u jednoho chlápka v Podluží, který toto problematické místo předělal, přelakoval, vyztužil a je klid – rám drží, lak drží.
Z te fotky se toho moc poznat neda – zkus alespon sundat kliky a ocistit misto acetonem a nafotit z vic uhlu. Tipl bych to ale jen na odreny a odprisknuty lak.
Jestli je to moje stara Madona, tak ty maji nekolik vrstev aribrush laku ruznych odstinu pres sebe, tak je mozne ze jsi se spis propracoval na nizsi vrstvu. Tyhle ramy praskaly spis na zadni stavbe – lepene casti spoju karbonu a pak samotne duralove patky.
Zdarec, použiju vlákno. Po dnešní vyjížďce jsem objevil na vnitřní straně hlavové trubky tuhle vlásečnicovou prasklinu. Rám je karbon, už má něco za sebou a hlavně nevím jak dlouho to tam může být. Myslíte že to bude držet nebo se to rozleze? Díky za tipy jak řešit / neřešit.
ma to zalisovanou misku hlavka? jestli jo.. muze to byt praskle od toho… ale klidne to muze byt jen lak… podle barvy a zazloutlych okraju je to tam uz dlouho… asi bych to sledoval a koukal jestli se to nerozlejza nebo neotvira… osobne si ale myslim ze to uz je praskle do karbonu a neni to jen barva
Má zalisovanou. Šel jsem dnes přes řidítka a ty se mi trošku stočily, nic velkýho ale. Nevím jestli to může být od toho :(
nemyslim si… jak jsem psal dle barvy a zazloutnuti tam ta prasklina uz chvilku je
Jak říkáš, budu to sledovat, co to bude dělat a uvidí se.....to jsou radosti
nevidel bych to tragicky… dneska opravit karbon neni problem a tohle je na dobre pristupnym miste a jeste imho jedna ze snadnejsich oprav..