Zdravím, poraďte, kde nechat převařit na starém ocelovém rámu hlavovou trubku z 1" na 1 1/8"
Ideálně severní morava nebo někdo, kdo je ochotný to pořešit přes poštu.
Děkuju
Zdravím, poraďte, kde nechat převařit na starém ocelovém rámu hlavovou trubku z 1" na 1 1/8"
Ideálně severní morava nebo někdo, kdo je ochotný to pořešit přes poštu.
Děkuju
nikdo žádný typ?
Pietro je z OL…;)
A co najít v katalogu řemeslníků někoho kdo je místní?
Rámařů, co dělají s ocelí, tam imho moc nenajde…
Tak to pak jo, netušil jsem že je to taková věda
Na přesnost docela jo, pokud nechceš mít dvoustopý vozidlo nebo propálený trubky…:)
zase s toho nedělej tragedii,každej zámečník si s tím poradí a dementní zámečník tě prostě odmítne.
půjdeš do toho? :)
kdybych dělal na dílně-no problém:-)
ale jsem na montážích,tak prostě nemám takové vybavení,které bych k tomu potřeboval.
jak malí, fakt, vrátím na konci školního roku! :)
:)
Tak ono to neni jwn odbrousit puvodni svary.
Pak musi na trubkach udelat jinej radius, svarit to v nejake stolici, aby z toho nebyly stafle.
Ještě by ti mohli pomoct v Mibo v Rožnově, ale nevím, jestli si ocelové rámy pro kolobky vaří sami nebo kupují…
ok. Díky, jak budu doma, tak na to mrknu a zkusím je kontaktovat. Jde mi hlavně o to, zkrátit horní rámovou trubku, vzpřímit posed. Vařit tam zpět 1" hlavu mi příjde zbytečné, tak bych to nechal rovnou předělat.
A nechat vařit nový rám se mi z finančích důvodu a účelu, na který kolo používám, taky nechce:)
Pokud to není nějáká kultovka (u které bych to stejně nedělal), tak se to nevyplatí. Nešlo by něco odpovidajícího sehnat na bazaru?
Co je to za ram, aby se to vubec vyplatilo. Jestli by nebylo jednodussi to resit nejak jinak.
je to crossový kellys, takže hi-ten plečka, hliník ale nechci a na 30km občasné dojíždění v nečasu to stačí. Jen to má nechutných 113cm náboj-náboj, takže bych to na nějakých 105cm klidně zkrátil.
Najivně spoléhám na to, že by to šlo zvládnout kolem 1000kč :)
i tak to bude za cenu vetsi, nez je ten ram… z myho pohledu blbost, ale pokud k tomu mas citovej vztah…
cenu rámu to určitě překročí, ale ve finále i navýší.
Werk, který je taky z hi-ten matra stojí 3500,– a lidi to kupují :)
Werk není z Hi-ten ale z Cr-Mo oceli.
asi nějaká novinka, co tak koukám na cenovku.
Nedávno, jak začínali, tak to byl hi-ten.
Mrkni na popis Werku k uživatelce Tina, co tam má napsané. Neříkam, že je to to samé, co mám já, ale bude to určitě podobně těžký kostitřas, jak mám já :)
Co mám informace tak ten můj Werk už by měl být z Cr-Mo ocele Mannesmann. (mám v profilu)
To „Mannesmann“ značí že se jedná o bezešvé trubky (Mannesmanův vynález jejich výroby), nikoliv materiál z nichž jsou vyrobeny :-)!
mno řekl bych že to bude i tak výrazně jiný level, a materiál je taky kvalitnější, ale je to tvůj boj, osobně bych se na ty úpravy které nebudou úplně zadarmo vykašlal a nechal svařit rám od Tiny, uprava geometrie není problém
srovnávat to určite nejde. S rámem od Tiny by to bylo další kolo, které bych se bál nechat bez dozoru a takové teď neřeším a nechci
tak nějak nechápu jaké nové kolo, vemu rám vyměním a basta, pokdu lak nějak hned upravíš tak to bude na oko pořád obouchaná potvora
o novém kole nebyla řeč, jen o rámu. Takže kdybych to měl shrnout, tak bych si nový rám určitě nenechal dělat jako 29" na V brzdy. Leda tak cx, ale nechci zas oblouky. Takže by to neskončilo jen na výměně rámu. Kola mám na tom loni nové, stejně tak i brzdy, teď o víkendu jsem na to naházel z šuplíku i převody (starší deore/lx/xt), jede to pěkně, jen je to nechutně dlouhé a nízké.
Střídám to s kolem, které je naopak nechutně krátké a je to peklo ;(
ALe to by byl jen novy ram. Kdyz si to nechas predelat, tak to bude neco stat, navic lak atd.
nechal bych to opískovat u kamaráda za „děkuji“ a startky, lak mam nějaký bezbarvý z lídlu za 60,– :)
Aby to melo smysl, tak bys musel najit nekoho, kdo by ti to podobnym stylem udelal i s tou hlavovou trubkou.
proto jsem zde založil toto vlákno:)
Jsem ochotný za dobrou práci zaplatit, určitě nechci dvoustopý bastl, jen o nikom z okolí nevím (teda díky Břeťovi už ano)
Tina ti udělá rám jaký budeš chtít (26, 27.5, 29) na V brzdy nebo na kotouče (nebo obojí), uchyty si s ní můžeš domluvit také jaké chceš (vedení bovdenu, nosiče?, něco extra?).
s někým je to prostě těžké radši bude bastlit, a prasit, ve finále to vyjde na 1/2 nového, ale bude spokojený že ušetřil :(
já hlavně budu spokojený, když se mi nebude doma válet další nevyužitý rám. Pokud to nepůjde, tak s ním budu dál jezdit, určitě ho neodstavím nebo za pár stovek neprodám.
Jen to teď nemám do práce 2km, ale 15.
Mi furt netrvďte, ze to bude draží, jak nový rám :)
..nebo polovina rámu. Mě se werk prostě nelíbí a nechci nový rám
dražší to asi nebude, ale budeš třeba na 2/3 ceny (pokud to chceš fakt pořádně i s lakem). Nevím co přesně sháníš, ale asi před rokem jsem kupoval ve výprodejiz německa 26 rám od Cube lehce přes 2 tis. (Analog Comp).
Bastlení typu uříznutí hlavovky, zkrácení a nové navaření větší hlavovky je nanic. Zprzníš rám, budeš mít vysokou hlavovku, s trochou štěstí to tam navaří pod rozumným úhlem, novou odpruženou vidlicí nakopneš celou geo a bůh ví, jestli se ti to po zkrácení rámu vejde vidlice pod rám (kolo při propružení). A nevím, jestli se ti dotyčný zaručí, že to nepraskne (s vyšší vidlicí je myslím docela slušná šance že jo).
chci to samozřejmě s pevnou crossovou, to jsem teda ještě nikde nepsal, ale z původní geo by to mohlo být jasné. Ale jak už jsem psal, na pření kolo je tam místa dost. Kdyby měl být hlavový úhel větší s tím že by se to i trošku zvedlo, s tím naopak počítám a vyžadoval bych to :)
ok
jak myslíš, pokud je doprasení původního rámu řešení tak proč ne
Ona v tom predevsim mela trochu zmatek. Hi_ten to nebude.
vžtyť to prý mělo přes 2,5kg, jestli se nepletu, navíc za to chtěli 3500,–
Teď to nabízí za 5000,– tak si myslím, že vůli poptávce mohli začít vyrábět z chromolibdenu
stojí to pořád 3600 za 5 je to i s vidlicí, pokud je ptro tebe lepší opravovat šrot a ještě za to púoměrně dost zaplatit, tvůj boj
+1, imho nesmyslné vymýšlet takové čachry na starém rámu a to nepočítám čas, který tomu bude muset věnovat.
já prostě rád staré věci, kor když se mnou vyrostli a něco jsem s nima zažil. 3600,– pal čert, to nechám měsíčně za pivo
Velikost 18" vazi 2,45kg, coz je za ty prachy pohoda a na CrMo nijak neobvykla.
Geo muzes zvolit dle libosti.
přesně tak, ocelový Niner z 853 má v L ku cca 2kg za 8× vyšší cenu :(
Kdyz koukam do sekce hmotnosti, tak RM Blizzard 18,5" 2290g, cena byla taky libova.
Můj Werk má 2518g ve 20".
Mám ho tady, krasavce …:)
No, obavam se, ze nenavysi.
to se nemuze vylatit nikdy. kdyby to byl nejaky cenny ram, znehodnoti ho. kdyby to byl nejaky povl, cena upravy prekroci funglovku. ;-)
Není úplně pravda. Meridabiker má třeba doma Fort Ro.foco s 1" hlavou. Žádná kultovka to není, ale ta palice ho výrazně limituje v tom, jakou použije vidlici, takže ji chce nechat taky převařit. Přitom cena toho rámu v materiálu je poměrně solidní…
u toho je jedno, jaka tam bude vidlica. ;-)
podle toho, jakou funglovku. Rám na míru by byl určitě několikanásobně dražší. Jde o to, že mám ke kolu i určitý vztah a tohle už mám v hlavě hodně dlouho
Najdi nekoho v okoli, kdo zavodi na motokare.Zarucene sikovni,a profici v dilne.Vetsinou maji i svoje vybaveni.
Hele, ovšem když spodní a horní rámovou trubku zkrátíš, tak tam budeš tu hlavovou muset nechat navařit delší = divný vzhled, delší krk vidle atd. Máš to vůbec nakreslené, je to vůbec reálné?
A ještě jedna technická. Já jsem tak před deseti lety předělával podobný rám (Cr Mo Heavy Tool) se závitovým hlavkem na palcový Head set a šlo to. Dával jsem na to Marušku 500 a normálně tím prošla. Každopádně je mi toho Kellouše docela líto :-(.
Palcova vidle do palcoveho krku vleze, at uz je zavitova, nebo a-head.
I 9/8" vidle do palice pro 1" vleze, ale musí se přebastlit misky hlávka…
ona ta hlavová je docela nízká, od oka jsem si to spočítal, že by to mohlo být v klidu:)
Místa na přední kolo je tam dost
Kdysi dávno mi na ocelové silničce praskla sedlová trubka kolem dokola mezi středovou mufnou a přesmykačem. Myslel jsem že rám to má za sebou ale pak jsem si náhodou všimnul cedule u domečku mezi Rychalticema a Hukvaldama – ve směru od Rychaltic vlevo kousek před kostelem. Nějaký chlapík tam má cykloservis (nebo měl, nicméně ta cedule tam ještě nedávno byla), inzeroval i opravy rámů. Přivezl jsem rám, poměrně levný i na tehdejší poměry ale byl jsem student. Pokud si pamatuju tak rám pak putoval někam do Zlína k jeho kámošovi, který vyřezal a odbrousil původní trubku a navařil novou, mechanik z Hukvald pak naletoval můstky mezi vzpěrama zadní stavby a navařky na přesmyk atd. Tuším už ve vlastní režii proběhl komaxit u nějakého lakýrníka v Paskově a pak zpátky na Hukvaldech příprava rámu tzn: FRÉZY (!), roztažení zadní stavby na 130 z tehdejších tuším 127 nebo kolik to bylo. Šikovný soustružník kterého znal tatínek zmenšil o jednu dvě desetiny průměr sedlové trubky – jednalo se o nějakou obskurní trubku údajně Columbus (?),Hukvaldský borec montoval hlavové složení Stronglight a pohon jedna z prvních 105 – čtyřhran. Kolo provozuju dodnes jako samolepkama olepený oblatníkovaný zimák. Celá akce byla v roce cca 1998–2000? Pokud dneska najdeš někoho kdo to takhle udělá tak je to IMHO frajer. Mimochodem tu rámovou sadu jsem schválně zkoušel na kočičích hlavách a jezdil jsem s tím kolem do práce denně a zdá se že… životnost rámové sady – rám vidlice hlavové složení zapouzdřená šlapací osa – je hmm velmi vysoká.
kdyby to někoho zajímalo, tak úprava, tj. převaření hlavy a zkrácení rámu (předpokládám, že by se to muselo fiknout i dole u středu) by vyšlo u pietro bikes na cca 2000,– což je docela fér. Jen převaření hlavy by bylo nejspíš o chlup levnější. Teď už se zbývá jen rozhodnout, zda to má smysl či né. Vnucovali jste mi tady Werk s tím, že by šla udělat geo dle přání. Předpokládám ale, že by to bylo s nějakým příplatkem nebo ne?
To si musis posoudit sam, jestli to ma smysl.
Priplatek neni.
stará láska prý nerezaví, nechám si to do výplaty projít hlavou :)
To si pleteš s hliníkem. Hliník nerezaví.
ja by som si teda oceľový rám nechcela nechať projít hlavou :)
Tvl, já to přečet: Kdo mi přerazí hlavou trubku na rámu…:-)
OT: Rychleby o víkendu? :)
Raději budu v suchu..:-)