ptám se, kdy vyměnit kotouče /při jaké tloušťce je měníte/ a jakou tloušťku má nový? díky
ptám se, kdy vyměnit kotouče /při jaké tloušťce je měníte/ a jakou tloušťku má nový? díky
Ja mením vždy keď sa mi zdajú aktuálne príliž ťažké :D
třeba formula to má na kotoučích napsaný:-P,
Mě by spíš zajímalo, jestli se nějaký biker dostal vůbec někdy do fáze,že měnil kotouče kvůli tomu, že by je probrzdil.:) Je někdo takový? Jinak jestli máš kotouč z jednoho kusu,tak tloušťku původního změříš tak, že změříš tloušku na nějakej části,kde se nebrzdí (paprsek..)..:)
Vetsina kotoucu ma dnes 1,8mm nove.
DH ckari dokazou ojezdit kotouc to neni az tak problem.
Me se to jeste nepovedlo :-) bez sance asi malo brzdim
Nový kotouč má většinou 2mm.Je-li slabší,je to podbroušený zmetek.Většinou výrobce udává min. tloušťku 1.7,nebo 1.65.Takže doporučuju kotouč před nákupem změřit šuplerou.Pokud jsou v brzdách sintrované destičky,lítají doslova z kotoučů špony.U organik,je životnost kotoučů podstatně delší.
Mě osobně,vydrží kotouče jeden a půl sezony,s organikama.Ale na to má vliv váha jezdce,destičky,terén a počasí.Nedá se to paušalizovat.
Nic proti Tobě ale ve věku 5 let toho dost najezdíš .Kotouč běžně vydrží 4 roky i více ale většinou morálně zestárne a člověk chce zase něco novýho.
Pokud jezdi dolekopcem predevsim :-) tak klidne muze za pul sezony zlikvidovat kotouc.
No mě přijde že zrovna u DH je mnohem větší šance,že ten koutouč někde trefim kamenem,nebo tak a nějak ho nevratně zdeformuju, než abych ho probrzdil..:)
Zajímavé tvrzení o těch 2mm a zmetcích…
to rozhodně. to nemá většina kotoučů. Nejtenčí mi přišly zatím Shimana 1,8mm, pak jsem měl nějaký Suntour 1,9, A2Z, aligator 1,95 a Avid 2,0. Je to orientační, může se to od série lišit a není to proměřováno na více exemplářích a na více místech kotouče.
Normálně mě bych to nezoumal, ale když jsem měnil shimano nějaký SMRT resin only a leželey vedle sebe na stole tak jsem si všiml schodu, tak jsem vzal šupleru…
Avid ma 1,8mm uz hodne dlouho to mas nejakou vykopavku :-)
shimano, hope, magura, formula, hayes taky bavim se o velikost do 185mm ty vetsi nevim ty moc casto v ruce nemam
Formula kotouče k ORO. 160 a 180 jsou 1,8mm. 200mm jsou 2mm. Prohazování kotoučů mezi 180 a 200 při té malé expanzce je problematické (bez toho, aby se šahalo na brzdovku a přidávalo/ubíralo).
Nové kotouče Hayes mají přesně 2,27–2,28 mm
Měřil jsem mikrometrem
Jaky prumer?
160 i 180
Jsem to ale debil, měl bych si zaplatit kurz měření s mikrometrem…
Jistěže jsem se o jednu otáčku sepletl a mají 1,77–1,78mm
OMLOUV8M SE a nadále nevím, jak smazat, nebo opravit příspěvek
tak to je mazec…mám taky hayes a mají přibližně 1,7mm takže na 3500km probržděno jen 0,07mm…to je dost dobré ;)
No vzdyt pisu 1,8mm tech par setinek je vyrobni tolerance :-)
To je zajímavé. Otázka je jaké jsou výrobní tolerance. Už to nezjistím. Shimana už nemám, A2Z jsou jeté, Avidy mám jiné… zkusím si půjčit přesnější šupleru a poměřit je. Ale schod mezi nimi byl, když ležely na stole byla mezi nimi prstem i okem postřehnutelná hrana. Už při zasunutí do třmenu bylo vidět, že tam ubylo místa.
Je pravda, že organické destičky líp brzdí, míň obrušují kotouč ale dost míň vydrží než sintrované?
Říkat, že organické líp brzdí, je takové celkem ošidné. Organické mají největší výkon hned po doteku s kotoučem a s rostoucí teplotou výkon klesá. U sintrovaných se mi zase zdálo, že s rostoucí teplotou (samozřejmě do určitých mezí) se výkon naopak zvyšoval.
V podstate souhlas jen upresnim :-)
organiky maji proti sintru ostrejsi nastup brzdneho ucinku, ale driv se prehreji a straci , sintr potrebuje trochu zahrat pak ma lepsi brzdny ucinek a snese vetsi teplotu, ale vic nici kotouc a casteji piska.
A něco mezi nima neexistuje?
PS: jak můžu smazat příspěvek?
no něco mezi existuje. Trochu teorie od výrobce destiček Ashima.
OR – organické 60%kovu
a pak dělají ještě kombinaci SOS (sintterd – organic – sintered) 2 směsi na jedné desce.
A pak jetě dělají 2 různá provedení destičky, ocelové a hliníkové, to má být o 50%lehčí a 3 x lépe odvádět teplo.
Osobní zkušenost nemám. více informací
nevím čím to ale občas , když opravuji chyb v příspěvku, tak z něj něco zmizí :(
takže oprava.
OR–organické méně než 30% kovu
SM-semimetalické 30–60% kovu
SI-sintrované ( metalické) více než 60% kovu
jestli to někdo používá ať sem napíše nějaké zkušenosti, trochu jsem o nich uvažoval, ale bohužel mám nakoupoeno dost destiček do zásoby…
A kde jsou takzvané keramické desky? :o)
To je docela zákeřná otázka.
Jde o zdůraznění toho jaké je to základní pojivo, které tvoří desku, do kterého mohou být přidávány právě ty kovové časti. Takže i keramika může být semimetalická, sintrovaná. Taky se objevují termíny jako organická keramika, keramika s příměsí kevlaru (to by byla organická deska z ohledu organika x sintr), keramika + metal (semimetalic) atd.
U normálních organických sdesek se jako pojivo označuje pryskyřice, organická pryskyřice, resin.
Vhodným přidáním přísad se zase ovlivňuje jestli bude „keramika“ tichá, trvanlivá, dobře brzdící za studena…
Jestli si dobře vybavuji, tak by to mělo mít i trochu jiný filosofický přístup. Pokud Ashima děla desky na hliníku aby se zlepšil odvod do tepla do třmenu a tím se nepřehřála brzdová kapalina, tak keramika má naopak teplo izolovat a nepustit ke třmenu a tím zabránit ohřátí brzdového media.ALe to jsou takové ty kecy z propagačních letáků.
Taky jso utyto desky drahé. Nevím jestli je v ČR někdo prodává.
No kovokeremické desky se dají sehnak skoro v každém shopu, já vozím tyhle: http://www.kupkolo.cz/…-7_4339.html , a oproti organikám je to vcelku šok, v dobrém slova smyslu :o)
jo vidíš, máš pravdu,na tuto naši značku jsem při psaní úplně zapomněl, nějak jsem měl v hlavě z alternativních výrobců Koolstop, faststop, BBB, Ashima ti myslím nic takového nemají. Teď mě ještě napadá, že keramiku používá ještě Swisstop.
JJ, ale ty jsou dražší a to o dost :(. Tyhle desky jsou pěkně jedovatý, sice se musí trošku ohřát, ale pak brzdí jak ďas a ještě se mi je nepodařilo přehřát :( U organik to bylo pravidlem, delší sjezd, začali vibrovat a prd brzdit … No uvidí se co na to kotouče a jaká bude výdrž
JJ, ale ty jsou dražší a to o dost to se týká Swisstopu
Tyhle desky jsou pěkně jedovatý, sice se musí trošku ohřát, ale pak brzdí jak ďas a ještě se mi je nepodařilo přehřát :( U organik to bylo pravidlem, delší sjezd, začali vibrovat a prd brzdit … No uvidí se co na to kotouče a jaká bude výdrž toto patři Goldfrenům nebo swisstopům?
Já se bavím o Goldfrenech, Swisstopy jsem ani nezmiňoval, anebo ano ?
tak má poslední věta byla že keramiku upoužívá ještě swisstop
tvoje reakce začínala JJ, ale jsou dražší a o dost.
Dalo se to pochopit, jako že je to přímá reakce k Swisstopu, ale předtím jsi psal o goldfrenech, tak jsem se ujišťoval.
Navíc jsi mě zmát tím, že jsou o dost dražší. To bych řekl o Swisstopech. Goldfreny mi naopak připadají nejlevnější. Dle kupkolo desky na XTR (a spoustu dalších):
Goldfren 290
Shimano 349 polymer
Ashima 375 SOS
koolstop 430
Shimano 590 metal
BBB 340 organika 390 metal
Swisstop cca 530–590
tož tak.
Tak to se omlouvám o zmatení. Swisse jsem ještě nevozil, jenom Goldfreny a sněmi jsem spokojený :o), takže reakce veškere na reakce jsou na Goldfreny :o)A k těm cenám, j se naposledy díval ca 3 měsíce zpět, lecos se mění :o)
v pohodě, jen mi ještě popiš v čem spočíval ten šok oproti organice a jaké brzdy máš? Nejlépe extrémy, chování při úplně studených brzdách a v dlouhých sjezdech, oproti původní organice.
Mám brzdy Avid Juicy 3. S organickými deskami byly brzdy takové nemastné neslané, brzdily až na samém konci páky a špatně se dávkovali, při namočení pískali, ale zas brzdily od nuly. Při delšísh sjezdech, kdy se kotouče už modraly námahou, tak desky přestaly brzdit, brzdy se rozvibrovaly a já musel chladit a chladit.
Goldfreny, kovokeramika, brzdí na začátku jako organiky. Ale po dosažení pracovní teploty jejich brzdící schopnost nárůstá a lépe se dávkují. Jsou trošku hlučnější než organiky, ale zase za mokra nepískají. Tam kde mi organiky ve sjezdech vypovídaly službu, mne zatím kovokeramické desky brzdily exceletně, asi jim vysoké teploty svědčí ( možná na tom má podíl výměna brzdovky z DOT4 na DOT5.1).
No na závěr že každému tyto desky nemusí vyhovovat každému, záleží na stylu jízdy.
díky, takhle mi stačí.
He he vzdyt to je normalni sintrovane oblozeni :-)
s trochou omacky aby se zakaznik chytl jinak todle zadny zazrak neni.
Ano vypíchni odlišnost, udělej z ní přednost a zdůrazni zákazníkovi, že právě bez tohoto řešení nemůže být.
jj jinak to ani nemůže být :o) Dnes se prodávají slova :o)
Pro mě taky byly šok, ale v opačném slova smyslu…
KAždému vyhovuje něco jiného …
Ahoj,
dost záleží na způsobu použití…Mě třeba destičky na zadní brzdě vydrží 500–1500 Km, ve předu klidně i dvojnásobek.
Opravdu hodně záleží na podmínkách, občas vemu kolo do bikeparku, tam obležení trpí nejvíc. Nejhorší podmínky jsem zažil asi na Gardě, když jsem sjížděl za mokra z Monte Balda po freridové trase, skoro celej kopec dolů jsem musel stát na brzdách a nenechat si to moc rozjet…
Na druhou stranu při slušném zacházením z brzdama jsem schponý desky ušetřit poměrně dlouho…
Naopak třeba kamaradovi, kterej jedzí spíš XC tak mu destičky vydrží i dvojnásobek co mě…
Jinak u kotouče opotřebení moc zásadně nepozoruju…ale ty novější kotouče od Shimana snad snesou víc, než ty původní co se na nich směla používat jen organika.
Co se týče učinnosti sintrovaného a organického obložní. Tak to sintrované mi vydrží o něco déle…A s tou učinností to je jak někde dole píše Kubad. Sintry brzděj trochu hůře než se zahřejou…
Koukal jsem, že se délá obložení který má uprostřed organickou směs a na krajích sintrovanou. Třeba by to mohlo něco vyřešit…
mám sh XT, nový má 1,8, a je na něm napsaný že se má měnit při 1,5
na hayesoch mam pisanu vymenu 1,52mm
A něco mezi nima neexistuje?