Nazdárek bajkeři. Mám možnost koupit doslova za pár korun od známého pláště Kenda Nevegal 26×2,1 sundané z nového kola. Mužete mi někdo říct jaké s nima máte zkušenosti a jestli jdou použít v tomhle rozměru jako univerzály.Díky
Nazdárek bajkeři. Mám možnost koupit doslova za pár korun od známého pláště Kenda Nevegal 26×2,1 sundané z nového kola. Mužete mi někdo říct jaké s nima máte zkušenosti a jestli jdou použít v tomhle rozměru jako univerzály.Díky
Anketa: Tak co poradíte
Mám ho na zadním. V terénu paráda, na asfaltu se „lepí“. Je to terénní guma.
souhlas, za pár korun bych neváhal, uplatnění si určo najde, ale univerzál to asi nebude
Anketa je opravdu pestra..:) Tak jsem ho sehnal za par kacek, sirka 2.3 s kevlarovou patkou a docela parada…Sice je na silnici opravdu docela pomaly,coz mi dela trochu problem lesni cesty nejsou nekonecny..:( Ale v terenu naprosta parada..2.3 uz je docela motocross..:) a drzi skvele.. Jen pry s dratovou patkou je dost tezky..
Mohl by někdo změřit reálnou šířku 2,1" a 2,3" verze?
Na ráfku DT E540 ve vel. 2,35 je šířka 60,7mm.
Nic extra, je to takovej univerzál, kterej je teda stejně na houby na všem;) Ale jezdit se na tom celkem dá, já letos mimo závody tako dojížděl zásobu, co jsem měl doma.
Ti nevim, mel si kevlarovou dual compound? Protoze mi prijde vyrazne lepsi nez treba Minion DH, hlavne na mokru drzi dost dobre
jezdil jsi toho miniona v jaké směsi?
jj jezdil, taky proto sem ho psal, smes si nepamatuju, byla to 2,7, jeste bych ho mel mit doma, ale nevim kde je zasitej. Na Nevegala fakt nemel, zatim jediny co sem jezdil a bylo na mokru lepsi nez Nevegal je DH16 od Michelinu. Taky bych upozornil ze Nevegal v dratu a v kevlaru jsou jiny pneumatiky, dratovej je takovej prumer a kevlar je fakt vybornej.
vím že jsi ho jezdil ale právě ta směs je důležitá.Ono třeba ten minion 60a na mokru oproti nevegalu drží hůře ale s 42a nebo 40a už je to zase někde jinde.
Osobně jsem kdysi s plášti experimentoval ale už jsem si pro sebe našel nejvhodnější kombinaci miniona a jsem hodně spokojen.V ceně za jakou se miniony (s butylem)prodávají jsem moc dobrých a odolných plášťů nenašel.Navíc mají slušný výběr různých verzí a všechny jsou dobře dostupné.Když si zvolíš vhodnou směs tak tento plášť je použitelný i pro ježdění na dlouhé vzdálenosti v terénu,nejen pro jízdu z kopce.
Jezdil a tady opravdu hodně nesouhlasím;)
Tak to uz muze byt zakopanej pes jen v tom jednocepu:-)
:D
Já si teda myslim, že jsi jezdil maxxis v 60a, jinak to neni možný.
jo to je mozny
Mám 2.1,120tpi a rozhodně to nejsou univerzály ale dobré gumy pro těžký terén. Vloni na Oderské mlýnici mně fantasticky podržely ve sjezdech.(bahno a potoky vody)Mám je i v drátu a ty jsou hodně pomalé a myslím že se i rychleji sjíždí.Určitě v kevlaru koupím znovu.
„univrzály“ rozumím různý povrchy a podmínky v „těžkym terénu“ rozhodně ne terén, šotolina či dokonce asfalt, jak tady někdo psal jen abychom si rozuměli;)
Jinak „dobrý“ bych jim rozhodně neříkal – spíš „jde to“. Boky moc nepodrží v zatáčkách, směs je zbytečně tvrdá, tudíž se to katastrofálně chová na mokrejch kořenech.
No jo, tak ono něco jinýho jsou asi Tvoje nároky na gumu a člověka, kterej jezdí, jak bych to řekl, normálně :o)
No a to jsem chtěl napsat skvělý.Já si opravdu nemúžu stěžovat.V zatáčkách nemám problém a na mokrých kořenech mi klouže všechno.ale fakt je že nemůžu moc srovnávat.Jezdil jsem různé 1.9 a 2.1 jen barakudu vpředu a piranhu a bulldog vzadu.
Ano, v porovnání se zmíněnejma Hutchinsonama držej;)
Zase jinak. Ta Baracuda v předu se mi zdála ještě lepší jak vterénu tak i výdrží.
Radku ja mam zkusenost dosti jinou.
tedy ve verzi DTC na korenech atd drzi a to i za mokra, v zatackach podrzi hodne ( mych 100kg je myslim dobre otestuje :) v kontrastu s Nobynic/ cokoli od continentalu je to bomba ). Jako katastrofalni chovani bych spis vydel jejich chovani na sterku a oslizlych sutrech, skalach obecne snad vyjma piskovce. Celkove bych tu gumu zaradil jako velmi dobry univerzal do terenu ( tzn na asfalt ani extremni tereni to neni, ale v klasickem terenu podrzi)
Na mokru drří rozhodně MNOHEM méně než třeba Miniony a zatáčení na trávě ani sypkym povrchu jim prostě nejde – srovnáváš to s NN, který jsem sice nejezdil, ale to je podle mě spíš XC guma, takže nad tou Nevegaly možná vyhrávaj.
Ale prostě – pokud člověk nechce přezouvat, nechce na tom závodit, nevadí mu, že to prostě není nejlepší a nechce gumu, co se hned sjede, tak asi jo. Jet se na tom dá. Já si je už nepořídim.
No jak rikam podle me je to spise AM guma a je mi jasne, ze lecktera DH guma je na tom o dost lepe. NobyNic se dela tusim i 2.4 coz uz neni XC rozmer :D
Jo, já mám NN 2,4 vepředu a nemůžu si stěžovat, drží stejně jak Tioga, co jsem měl předtím a na tvrdým jede líp. Miniony asi určitě drží líp, ale zase jestli to chce i na normální přejíždění občas po silnici, tak nevím, jestli je to dobrá volba.
No ja ne chci zhazovat NobyNic, ale me proste nesedel vzorek, zvejkal se v naklonech a vubec pri toceni nebyl stabylni
No ja mam na kole asi uplne jine Nevegaly, nez ty.
Nevegal je guma urcena pro AM do tezsiho terenu, ma mekke boky, vyborne drzi i na mokrych kamenech a korenech – recenze jsou velmi pochvalne. Co se tyka vydrze, tak mi vydrzi necelou sezonu a to ja moc nenajezdim. Navic na prednim kole se sjizdi stejne rychle jak na zadnim (vytrhane mekke boky). Jedine velke minus je asvalt – opravdu tragedie – ale nam co jezdime v terenu to nevadi. Uz mam druhou sadu, na pristi rok kupuji znova.
Takze presne opacne vlastnosti nez ty :-) , tim ale netvrdim, ze neexistuje pro tyto ucely lepsi pneu.
JJ, v terene su fajne, na asfalte hruza. Tiez som mal makku zmes, rychlo odchadzali, kevlarove dtc vydrzia viac, obyc verzia hodne tazka(cca 850g v 2,1).
na mokrych kamenech nedrží nic a ani nevegal
zkus mekkyho miniona s vyztuhou. sice to vazi 1.2kg :-)), diky vyztuze mi vzadu stacily necely 2atm a drzelo to vsude.
to je tou vaší rašelinou co tam všude máte. Tady na moravě je nevagal slušnej, jen hůř brzdí a blbě se odvaluje.
:-)
Neviem co riesite, Nevegal je plast na zadnu pneumatiku, ma sa pouzivat s Blue Groove-om vpredu. Vozim tuto kombinaciu a je to parada v 2.35 a StickE, jedine ten valivy odpor u Nevegala na asfalte je hroza… Preto ho na XC niekedy vymenim za Ranchero, predny Blue Groove ale ostane.
Nejake info o teto doporucene kombinaci?
Dik
Nevím jak jsi došel k názoru že nevegal je zadní.Jen namátkou Giant, GT,Marin,Rock Machine mají P/Z
Mohl bys prosím změřit šířku té 2,1" verze?
Nemám pořádné měřídlo. metrem jsem naměřil i s bočními špunty cca 55mm.Ráfky WTB Speeddisc. tlak v pneu asi 55psi
Super, tak mi to bohatě stačí. Takže tuhle šířku nejspíš pořídím na předek.
Na DT Swiss 5.1D
2.35 DTC kevlar 56mm/61mm pres „spunty“ :) Vyska od hrany rafku 57mm
2.1 DTC kevlar 51mm/53mm pres „spunty“ :) Vyska od hrany rafku 50mm
2,1" je stejně široká jako Crossmarky, pro mě ideální šířka. Navíc se dají sehnat podstatně levněji než NN, takže jdu do nich.
jsou supr, mám ho na předním, ale kup kevlar
Kevlar nejspíš vezmu, teď ještě přemýšlím, jestli má cenu si připlatit 100 Kč za 120 tpi oproti 60 tpi :)
měl sem je na kole, po pár jízdách letěli, neexistuje jediný důvod proč bych si je kupoval, ale je to tvůj boj, jinak rozměr +/- odpovídá značení
Tak teď jsem zmatený :-D. Prostě chci plášť na přední kolo, který podrží, šířka zhruba 50–55 mm a rozumná cena, řekněme do 500 Kč. Kdyby se dělal NN v levné Performance verzi, tak tu nic neřeším a beru ho. Nevegal mi po přečtení historie přišel jako dobrá volba.
Sorry ale resit jestli 500 nebo 800 za pneu na predni lolo ktere budes pouzivat sezonu nebo dve me prijde jako nesmysl. Kdyz uz nasypals do kola kopec penez
Závidím!Neřešit 300kc za jeden resp. 600za dva pláště, to bych taky chtěl.
No, nechtěl jsem reagovat, ale souhlasím s tebou :)
Pise ze chce jen jeden a setrit zrovna na gume me prijde divne, predni pneu hodne ovlivni vlastnosti kola, penize se daji usetrit jinde. Staci nejit 2–3× na pivo a je to :-)
Píše PLÁŠTĚ.ale o to nejde.Když něco kupuji cena hraje podstatnou roli.Takže když je možnost ušetřit… A s tím pivem to je opravdu na dlouhou debatu
Chci jen jeden, na předek. Ale i tak… Aby nedošlo k nějakému nedorozumění :)
a tak ono ušetřit 300kč na kole neni v poměru k jeho ceně zas taková výhra…kor na věci která se hodně podílí na jeho vlastnostech…takto se dá šetřit na představci,ale pokud dá ten plášť na předek a vydrží mu tam rok..klidně dva…tak to neni zas taková vražda ve srovnní s tím,že ta guma bude skvěle fungovat a posune vlastnosti kola dopředu…
Tak teď jsem zmatený :-D. Prostě chci plášť na přední kolo, který podrží, šířka zhruba 50–55 mm a rozumná cena, řekněme do 500 Kč. Kdyby se dělal NN v levné Performance verzi, tak tu nic neřeším a beru ho. Nevegal mi po přečtení historie přišel jako dobrá volba.
psal todle a kompromis se da udelat jinde :-)
Máš pravdu.Ale na začátku píše:Mám možnost..koupit pláště.To o tom předním kole už jsem dnes nepřečetl.
to sice píše…ale jinej člověk…
A sakra.Příště si snad dám pozor na co reaguju.
Jirik nema zrovna levne kolo proto nevidim duvod resit kompromisne predni pneu. Pokud samozrejme nejsou prachy souhlasim s tebou :-)
Přesně tak. Taky nechápu proč občas někdo chce tak šetřit na pláštích a přitom kolik byl ochotný investovat do kola.
Přitom špatným pláštěm se dá zabít sebedražší kolo.
A přesně jak si psal, přední je důležitější a současně výrazně déle vydrží, takže o to spíše se vyplatí do něj investovat více peněz.
Akorát bych případně při snaze šetřit bral u Schwalbe DD verzi. Na předním kde plášť se sjíždí mnohem pomaleji ten mírný příplatek za DD může nakonec hodně ocenit (tím myslím, když třeba obyč verzi v polovině životnosti řízne, že ho to při potřebě šetřit na pláštích obzvlášť nepotěší).
Nemám je moc dlouho asi dva měsíce, ale za tu dobu jsem zjistil, že se na silnici rády přilepí, ale ve sjezdech a bahnitých cestách dokážou podržet.
Mám je ve předu i vzadu, vzadu vydrželi asi 4000km, vepředu pořád jsou a vzorek je pořád dobrý(cca 4200km).
Na asfaltu ale opravdu moc nejedou…
no kdyby nejely jen na asfaltu. jenze ono to nejede ani na takove te suche tvrde jilovite hlinene ceste.
No asi tak. Dyť většinu roku je takový sucho, že vlastně skoro furt a všude jedeš jako by po asfaltu, jenom trochu pomaleji. Obdivuju tady soudruhy, kteří to dobrovolně vozí.
Asi jezděj v dost jinym terénu;)
No právě že ani ne :-)
1000× budu cist na co chci reagovat. chtel sem pripsat neco do uplne jinyho vlakna sem do tohodle.
napada me akorat jehlicnaty lesy, kde mas takovou tu piskovitou hlinu a na tom vrstvu jehlicek. to mit za barakem, tak bych to vozil taky.
A taky to nejsou pláště do bahna. Několikrát se mi stalo, že se na ně nalepilotolik bláta, že zablokovali celé kolo.
Chci se zeptat ví někdo jestli je rozdíl v jizdních vlastnostech mezi 120tpi a 60tpi?20g navíc mi nevadí ao 100kc levnějšítěch 60tpi uz je zajímave.
pokud se nepletu tak 120tpi ma tlustci boky proti proriznuti
no tak kdyz Vas tady tak vsechny ctu, taxem Vazne zvedav, co sem si to vlastne objednal :)
http://www.velohanak.cz/…-120tpi.aspx