**chtěl bych se zeptat,jak je to s kevlarovými pneumatikami. Dají se opravdu snadněji prorazit z boku pláště? A doporučovali by jste mi radši drátové pneu nebo kevlarové? Děkuji všem za rady **
**chtěl bych se zeptat,jak je to s kevlarovými pneumatikami. Dají se opravdu snadněji prorazit z boku pláště? A doporučovali by jste mi radši drátové pneu nebo kevlarové? Děkuji všem za rady **
Obecně jsou kevlarové patky doménou závodnějších a lehčích plášťů, které jsou konstruovány hlavně na hmotnost. To je důvodem občasných proražených boků. Ale z 97,58% to není tak tragické. Kevlarové jsou lehčí a dražší, případně se kvalitnější směsí. Výdrž je stejná jako u drátových.
P.S.: Kdy založíš vlákno „Které pneu?“? :-D
nezaložim,pneu už mam vybraný :D
A jaký ? :)
Tipuju: RaK, XC DRY2, Karma, Crossmark, RR, NR?
Jen pro pořádek, konstrukce patky pláště (onen rozdíl aramid x drát) nemá žádnou přímou souvislost s konstrukcí respektive odolností bočnice.
Teoreticky možná ne, ale prakticky to má souvislost velkou. Viz. první dvě věty z příspěvku Souky_juniora z 20:27
Prostě kevralové pláště jsou často větší šlupky.
tak treba double defense od schwalbe?:) kevlar to je a rekl bych ze zatracene odolna guma…
DRÁT
do oka…
Zkoušel jsi?
Úplně v pohodě.
Osobně bych ale volil KENDA KARMA
máš zkušenosti s těma Kendama? jak dlouho vydržej a jaký jsou na mokru?
Vydržej relativně hodně (asi přes 5tisíc)
Namokru určitě taky dobrý, jsou univerzální…
Navíc vypadají nádherně (v jednoduchosti je krása).
:) tk je to super,do tedka jezdim Maxxis Ranchero drátový,a taky maximální spokojenost,bezvadný boční vedení,v zatáčkách držej jak přilepený,na mokrý silnici taky celkem držej a maj skvělou odvalivost na silnici :-)
U těch Karem s tím bočním vedením to nebude tak horký. Nemají ostřejší hrany, které by se kously do „hrany svahu“.
Karmy jsou v pohodě…za ty peníze asi nejlepší co dá sehnat…moc se nesjíždí a přijemný vzorek..
v strku a sotoline ale drzia dost mizerne. resp. vo vseobecnosti v rychlejsich a ostrejsich zakrutach drzia dost mizerne…
Esi vyloženě nešetříš tak vem kevlar…
To radši ať koupí učitelkám kytku, vyhozený peníze.
Líp se to sundává ne?
2 ruce stačí
nechápu?
Montpáky netřeba.
Jo tak, já tyhle nevozil, někdy to je obecně na sviňu ale…
Nechci do toho moc kecat,ale Speed King nemají moc valnou pověst.
Pesně k NN jako alternetivu raději http://www.kupkolo.cz/…t_89765.html
No já bych možná zkusil dočkat na MountainKing II. Sice MK vozím, ale že by mi zrovna přirostl k srdci. Možná že bych bral raději nějaký NN, ale jedině se snake skinem nebo DD. Ale nechci na předku šwáby a na zadku kontíky.
Ale zajímalo by mě, na co to vlastně chce. Každopádně SpeedKing ne, hrozná guma…
Já už jinej plášť jak RK 2.2 nechci :-)
jo já myslel žes psal hrozná guma RK…
Když jsme u těch plášťů tak vozím RK,ale na teď a zimu stále váhám mezi NN a MK.Co byste brali vy?
Jo a jezdím jenom dráty.Mě to stačí na to moje poježděníčko.
osobně bych na zimu volil MK, NN jsou spíš na sucho. Jenže porovnávám ty nejdražší verze, kde to je spíš o směsi gumy, než o vzorku…
za ty prachy maj taky na kup ko lo výprodej plášťů Michelin
mě se Michelin XC A/T osvědčili líp než NobbyNic – samozřejmě vážej trochu víc, ale jsou mnohem odolnější a ve velikosti 2,0 palce jsou široký 52,5 mm což je ideál
Continental gravity 2.3 velmi dobré pláště do terénu.
keď sa líšia len materiálom patky a zmes a tpi sú rovnaké, tak na jazdenie by som bral drát a jak rezervu do batohu kevlar.
Já jsem pro kevlar :-) ale jen pokud teda nešetří. Kdo šetří má za tři – to bych jinak bral drát.
Brát s sebou plášť do batohu jako rezervu, hukot :-)). Pokud chce trochu ušetřit, tak bych taky volil drát.
Až pojedeš někam na cyklozájezd do oblasti bez jediného cykloservisu a bude tě to stát přes 10.000 (jako třeba Kololoď po Chorvatských ostrovech za nějakých 15.000), tak uvidíš co s sebou všechno potáhneš ;o) Tam nenarazíš na cykloservis ani na pevnině – natož někde na ostrovech.
Mám na takové případy cyklobrašnu kde je to nejnutnější od pedálů přes lanka a brzdové špalíky až po plášť, všemožné šrouby, matice, nářadí atd. Plášť (crosovej) tam mám ale s drátovou patkou. Existuje způsob, jak jej pomocí překroucení a dvojité osmy „složit“ do tvaru trojitého oka, které se již do batohu vejde a kupodivu ve finále není nikde překroucený nebo zlomený. Ale děsně dlouho mi trvalo, než jsem přišel na to, jak to udělat a kdybych to měl zopakovat, budu zase tápat ;o) To jen tak na okraj, že kevlar není pro takové případy nezbytnost.
Ano, a proto, že existují cyklozájezdy do zaostalých oblastí bez cykloservisů, tak budu na své běžné odpolední nebo celodenní vyjížďky s sebou tahat v báglu náhradní plášť… Tím si snad nechtěl argumentovat, že je nutné vozit v ČR náhradní plášť :-)
„ČR“ a „běžná výjižďka“ kromě tvého příspěvku padlo v diskuzi (natož v mém příspěvku) kolikrát ?
Můj příspěvek začíná „Až pojedeš někam na cyklozájezd do oblasti bez jediného cykloservisu …“ a tím přesně vymezuje oblast na kterou jsem se zaměřil. O ČR a běžných výjižďkách tam není ani slovo.
Pokud na to reaguješ takto, pak jsem asi nechápavý, ale co tě k tomu vede ?
Až tam pojedeš, tak budeš mít všechno, krom toho, co budeš potřebovat.
tiez si myslim ze to trocha prehnal aj ked gramamri postavajuci na zavodoch pri ceste a buciaci „dusa, dusa, nema niekto dusu“ mi lezu na nervy ale ci bych niekam vliekol pedal to fakt neviem. to sa proste len tak pokazit nemoze a ked je to riadne skontrolovane tak neni ani dovod. a zas s tym ze pri pade sa moze pokazit vsetko bych asi musel vliect aj nahrany bedrovy klb, to sa proste musi risknut inac je to otrava vlacenim veci co asi nikdy nebudu treba a nie bikovanie.
Jediným rozumným řešením je to risknout, jak píšeš nebo mít s sebou rovnou celé náhradní kolo.
Jo, to jsme se asi všichni nepochopili :-) Od DaSnaila jsem měl pocit, že vozí plášť v batohu pořád. A tys pak napsal o tom zájezdu. Je jasné, že na nějaký zájezd do Chorvatska nebo kam se člověk připraví trošku jinak, než když jede na dvě hodiny kolem baráku.
Dobrý, nech to ležet, neřeš :-)
ani nemusi moc setrit, XC DRY 2 jsou za dobry penize
Tak tenhle vzorek bych nechtěl…
Jede ale hodně svižně.
kamarad ho vozi a je spokojenej, na blato to asi moc neni
ja rezervný plášť nevozím, ale keby som chcel alebo musel, tak by som bral skladací. 8o)
musíš vědět, jaký plášť vlastně chceš, jestli XC nebo FR
Hmotnost většinou celkem srovnatelná, výhoda je hlavně že se ti jentak neutrhne od pátky jako drát. A v neposlední řadě lepší skladnost :-)
Co jsem koupil kevlar, tak drátové už dojezdím a znovu asi nekoupím. Na 29ce je váhový rozdíl znát. A když lze lehký plášť koupit za 500,– tak pohoda.
Přihřeju si polívčičku a hned na sebe možná strhnu kritiku, že jsem socka a na kolo za 50k bych cpal pláště za 300.
Kamarád koupil X-kingy RaceSport a řek, že si je nechá jen na závody a tréningové měsíce bude vozit drátové SS které měl na kole.
Mě víceméně nenapadá důvod proč to tak nedělat také. Vozím na předku X-kinga RS a vzadu RK supersonic. Letos jsem jel první místní menší závod a objedu ještě 2. Na příští rok mám v plánu tak 5 závodů.
Co je špatně na tom, pokud bych v tréningových a výletních obdobích jezdil na stejných pláštích (X-king a Race-king), ale drátových? Letos za sezonu sjedu na zadku toho kevlarového RK. Není to tak velká úspora, mohlo by to být tak 700–1000 za rok na obou pláštích a práce navíc je cca 3× to za sezonu přehodit na závod kevlarovej, příští rok navíc najedu více km a s každým sjetým dráťákem bych si hodil do garážové kasičky třeba 400 a časem koupil něco na kolo. Pominu, že pláště se směsí black chilli by měli vydržet víc, lépe jet a držet.
Po jaké době ve sklepě ten plášť věkem změní své vlastnosti? Počítám, že by takle mohla klidně jedna sada „závodních“ plášťů vydržet více jak 3 sezony a za uspořené peníze bych mohl koupit třeba novej kokpit. Plácnu třeba, že práce na přehození pláštů 10× za 3 roky by mi udělala „zadarmo“ karbon rodla.
Vy by jste za 10× přehození pláště třeba nové rídítka zadarmo nebrali? Blbost vím :-)
Nebavilo by mě to přehazování plášťů. Holt pokud člověk vozí bezduše.
Samozřejmě zatím vozím a se součastnýma ráfkama budu vozit duše pořád.
Tak někdo kupuje špičkové pláště proto, že ocení jejich vlastnosti a nejen na závodech. Pláště dokážou hodně ovlivnit celé vlastnosti kola, proto bych na nich nešetřil.
Zrovna třeba Contíky mají v těch levných úplně jinou směs a třeba RK jsou ještě o dost užší. A podle mého pocitu je ta směs pomalejší. Proto bych si je znova už nekoupil.
Teď vozím XK RS, ale tak trochu začínám o něm pochybovat. Jízdní vlastnosti má super a maximálně mi vyhovuje. Ale mám je asi 1300km a začínají se mi drolit vnitřní strany těch krajních figur. Kdyby se to nedělo, tak ten plášť bude mít skvělou životnost, ale jestli to půjde takhle dál, tak fakt nevím co vydrží.
No s tou nízkou životností se musí člověk u drahých plášťů smířit. RaR se mi zpočátku zdál být výdrží na tom dost dobře, jenže po 400 km už jsou sjeté ty „prohlubně“ ve figurách a teď mám v terénu o dost horší vlastnosti než měl předtím. Nebál bych se ho přirovnat k RK, což byl plášť v terénu dost podprůměrný :-(
taky mi celkem hodně rychle odpochodoval vzorek na zadním raru… doufám že letošní jiná trojsměs vydrží trochu dýl. Ve předu pohoda, teď tam navíc půjde NN, ale dozadu nevím no… tam se mi NN cpát nechce, RoR vydrží ještě míň a jiný podobný plášť schwalbe nedělá. A jiného výrobce nechci, hnusí se mi ty jejich čmárance na bocích plášťů, to je jak od cirkusu dycky…
Já mám PaceStar, takže letošní. Vozil jsem ho samozřejmě na zadním kole. Jakmile ho sjedu, dávám něco od Maxxisu (asi Crossmark), to jsou držáky.
To by mě zajímalo co s tím pláštěm děláš a jak je možný tak velký rozdíl. Určitě rozdíly jsou dle stylu, váhy jezdce, podmínek, atd. jasné.
Ale tohle už jsou tedy až podezřele velké rozdíly.
Na 29tce zadní 2011 pacestar RaR (TLR snake skin) a po 2tis. km tam ty problubně ve vzorku ještě jsou patrné. A přes 3tis. nejspíš dá než zmizí ty prohlubně (pak většinou plášť měním, v tu chvíli začíná hodně ztrácet na vlastnostech).
Na jednom fullu mám NN/RaR a vzadu zase 2011 pacestar RaR (tenhle je UST). Na tom mám najeto cca 1000km a vypadá skoro jako nový (těch 3tis. km do ztráty prohlubní by taky dát mohl v pohodě).
PS: Nesmykuju. Tohle je jediné co mi napadá pro tak velký rozdíl.
Taky nesmykuju. Možná na to má vliv kamenitý beskydský terén, ale nevím. Co tu tak sleduju, tak mi vydrží všechny pláště o poznání míň než ostatním.
Terén může něco udělat, ale nemyslím, že tohle bude hlavní faktor toho rozdílu. Vycházím z toho, že v Beskydech jsem na 14 dní byl a měl jsem tam tenkrát zrovna NN/RaR a žádné výrazně rychlejší opotřebení zadního RaR jsem nezaznamenal (a těch kamenitých tras typu Žlutá z Lysé bylo více). Tenkrát to samozřejmě nebyl ještě pacestar, ale srovnávám ten stejný plášť v Beskydech a jinde.
On ale XK by vydržel docela dost. Troufnu si říct, že takové 3000km by mohl dát v pohodě. Sjíždí se docela pomalu, ale jak říkám, problém je, že se začal nějak divně drolit. A přitom středový vzorek je úplně ok, ještě je tam i náznak té drážky.
Taky mi to začal dělat, ale po 3000 km vzadu se na vlastnostech nic moc nezměnilo. Takže bych se toho zas tak nebál. Půjdu do něj znova. Ještě ale určitě není na vyhození, předpokládám, že do konce roku jej budu jezdit.
při takové spotřebě už o tom asi má cenu uvažovat, ale když mě na předku vydrží plášť tři roky a vzadu jeden, tak si radši koupím lepší, lehčí a s kvalitnější směsí :)
Jinak guma začíná razantněji měnit svoje vlastnosti po zhruba čtyřech letech, respektive se u aut doporučuje měnit hlavně zimní gumy co čtyři roky, z důvodu stárnutí gumy. Jak je to u kol nevím, a bude asi taky záležet na konkrétní směsi gumy.