• cukerko

    zdravim, chcem sa spytat, ako naozaj pomahaju kevlarove pneumatiky, kolko % pravdepodobnost na defekt oproti klasickym?

    0 0
    • Zerocool  

      kevlarové máš akorát patky, takže rozdíl není

      0 0
    • mr.antik  

      Kevlarová verze stejného pláště bývá většinou úplně jiná, pokud je hodně odlehčená tak může bejt zranitelnější, ale určitě to neni kevlarem

      0 0
    • Jaromír  

      jestli chceš větší odolnost proti defektu ber sjezdové pláště. ale bacha na váhu – některé mají i víc jak 1kg !

      0 0
    • ulda  

      Trochu zneužiju toto vlákno. Jaké jsou vůbec výhody kevlaru? Menší váha, jsou skládací, některé trochu odolnější? Ono jsou totiž většinou 2× tak drahé jako drátové.

      0 0
      • jIrI___  

        Kevlarové mám jediné – Hutchinson Bulldog v nejvyšší verzi. Ostatní mám obyčejné drátové. Nějaké zásadní rozdíly nevidím. Snad jen ta hmotnost a jiný materiál gumy, ale ve funkčnosti nejsou podle mě žádné rozdíly (nezávodní nasazení). Já teť vozím už jen drátové Maxxisy, protože za cenu jednoho kevlrového pláště mám dva obyčejné, které jsou pro mojí potřebu dostatečné.

        0 0
        • marapara  

          No právě to použití jiné gumy může mít docela velký vliv na chování pláště v různých situacích. Uvedu jeden příklad za všechny. Kenda Karma drát a kevlar. Rozdíl ve váze jednoho pláště je cca 100 gr. ve prospěch kevlaru. Další rozdíl je v gumové směsi. Drátový plášť má jednu směs, tvrdší na celém plášti. Kevlarový plášť má na běhounu tvrdší směs, zřejmě takovou jako drátová, na bocích, boční špunty jsou z měkčí a přilnavější směsi. Proč? Lepší přilnavost  v náklonu. Prostě když budeš řezat zatáčku na drátovém plášti tak snadněji ustřelí a položíš to. Kevlarový plášť s měkčí směsí by tě v té samé situaci a náklonu ještě podržel.

          A takto to mají o jiní výrobci, nejen Kenda.

          0 0
          • jIrI___  

            Přesně takhle to má i Bulldog, měkčí směs na bocích, tvrdá uprostřed. Ale ještě se mi nikdy nestalo, že bych cítil nějaké ustřelování v zatáčce. Ani na drátu, ani na kevlaru. Asi jezdím málo agresivně. No, vlastně jednou jsem to položil v asfaltové zatáčce, ale to bylo o Velikonocích a plášť na to asi měl zanedbatelný vliv :-). Jinak souhlasím s tím, že složení gumy má na chování pláště zásadní vliv.

            0 0
            • marapara  

              Mně se to stalo na drátových Karmách. Ale bylo to za mokra. Stalo se to na mokré asfaltce, ujelo mi to při ostřejším projetí zatáčkou, podjelo mi přední kolo. Těžko říct, jestli by se to stalo na kevlarových Karmách, ale předpokládám že ne :)

              0 0
            • Pi†el  

              Tak to asi jezdim moc rychle do zatacek.. neska me nekolikrat odskakal zadni 2,3 plast.. jednou i na suchem asfaltu.. :-/ Kolemjdoucim jsem samozrejme tvrdil, ze to bylo umyslne projeti zatacky semismykem :-P

              0 0
          • kubad  

            ty kevlarové mají většinou měkčí směs než drát – míň vydrží ale přednosti sou jasné.

            Pak se navíc používají dva nebo dokonce tři druhy směsy o ruzných tvrdostech.

            Ale to jen na doplnění jinak s to napsal dobře

             
            0 0
            • mosquito  

              tohle nelze brat jako obecne dogma .. treba kevlarove ritchey speedmax mi vydrzely citelne dele nez dratove

               

              osobne vidim hlavni vyhodu kevlaru v nasazovani na rafek – jdou mnohem lepe vetsinou jen rukama a pak v moznosti plast slozit

              0 0
          • Lister  

            Prakticky není co doat, jak píše kubad ta měkční směs namusí být jen na bocích, ale většinou celý vzorek je přilnavější a boky pak třeba ještě více. Já jsem po nasazení prvních takových plášťů poskočil ve vnímání sjízdnosti terénu o dost dále – dost se bojím podkluzování na kamenech a kořenech a s přilnavějším pláštěm jsem mnohem jistější – takže pro mě jasná volba. Vzhledem k cenám v eshopech a minimu km za sezonu pro mě nemá cenu uvažovat o nějakém šetření – jen tak pro info letos jsem z kola sundal Ralfa z roku 2005 – proříznutý bok, jinak by ještě něco dal :-)

            0 0
          • Zerocool  

            jakou verzi Karmy v kevlaru jezdíš? tu nejvyšší (nedražší) 2.0, stojí kolem 1.200Kč, docela balík za gumu

            0 0
    • Ricci  

      Ja osobne som si prave kvoli odolnosti voci defektom kupil Maxxis Overdrive 700–32C, mam tu drahsiu verziu s kevlarovou vlozkou, cele vnutro plasta je potiahnute vrstvou kevlaru, malo by to byt velmi odolne jednak voci fukaniu plastov na vacsi tlak a zaroven aj proti defektom a hlavne proti mojej musej vahe nad 100 kg :-)

      0 0
      • MlokCZ  

        No ty větší tlaky nevim, nevim. Kouknul jsem na specifikaci toho pláště a píšou u něj na stránkách Maxxisu, kde mají verzi 700×38c, že se smí maximálně foukat 75psi.

        A když kouknu na jiné pláště, třeba Marathon supreme, tak má povolený tlak pro rozměr 700 × 40C 85psi a pro rozměr 700 × 35C 90 psi. Tedy i pro o chlup širší více a pro o chlup užší ještě více. Tak to s tím maximálním tlakem u těch Maxxisů nebude tak žhavé.

        0 0
    • MAJX  

      Jedna z výhod kevlaru,kterou tady nikdo nezmínil je i to,že jde narozdíl od drátu sundat lehčej z ráfku.Nerad používám montpáky z důvodu možnýho cvaknutí duše a kevlarový pláště mě zatím vždycky šly sundat jenom rukama. Drát jde víc ztuha – to už někdy jenom ruce nestačí.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • jIrI___  

        Tak já to mám přesně naopak. Hlavně sundávání. Kevlarového Bulldoga jsem nemohl na ráfek vůbec nandat, letěl po chvíli do kouta. Všechny drátové Maxxisy nasazuju bez problému.

        0 0
      • Nimrod  

        já vám nevim, v kevlaru jsem měl akorát michelina a že bych ho sundaval rukama fakt nehrozilo… jemu se ani moc nechtělo zpátky na ráfek. sice se to dalo více méně dobře, ale že by tam vklouzával sám jako trialový echo pláště, to ne

        0 0
        • adco  

          Závisí to aj od ráfika, kým som mal Ritchey, išli aj kevlarové ručne s veľkými ťažkosťami, so súčasnými Mavic X517 aj X717 Ceramic úplne bez problémov. A to mi vyhovuje, lebo celkom často mením plášte (slicky Marathon Supreme na dlhšie švihy na asfalte), RR a NN do terénu, za pár minút ich mám v pohode ručne prehodené.

           
          0 0
          • Vilém  

            Tak tak, rafek je to hlavni, proc nekdy nejde ani kevlarovej plast dobre obout. Mam na jednom kole vzadu Mach 2,3 a vpredu Alex TD17. Pri pouziti stejnych plastu (merida trail lite), jde na Macha obout krasne, spis mam problem ho tam usadit, aby nesjizdel z rafku, nez ho nafouknu. Zato na TD17 jsem musel pouzit monterpaky. Ta TD17ka je fakt nejaka velka, kamos co ji ma taky, musel jednou dratak plast sundavat pilkou. Zlomil na tom nekolik monterpak a tak nastoupila pilka na zelezo, ktere uz plast neodolal:)

            0 0
            • Nimrod  

              tak to je vostrý, já si vždycky vystačil s asi 30cm dlouhym šroubovákem a vodou po tom, co montpáky selhaly

              0 0
              • Vilém  

                Takove vybaveni on bohuzel nema. Pilka na zelezo byla to jediny co v panelakove „dilne“ mel.

                0 0
          • Nimrod  

            no rval jsem to do starýho mavicu 321 ( po dnešku 729 )

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.