zdravim, chcem sa spytat, ako naozaj pomahaju kevlarove pneumatiky, kolko % pravdepodobnost na defekt oproti klasickym?
zdravim, chcem sa spytat, ako naozaj pomahaju kevlarove pneumatiky, kolko % pravdepodobnost na defekt oproti klasickym?
kevlarové máš akorát patky, takže rozdíl není
není to úplně tak plášť s kevlarovou patkou je většinou celý jinak dělaný, má větší TPi a měl by být i odolnější, ale o kolik se asi těžko bude dát říct, a hlavně to může být různé podle výrobců.
K tomu se navíc spousta slušných kevlarových plášťů v drátu nedělá vůbec.
hutchinson dělal (ještě dělá ??) sjezdové pláště s normální drátovou patkou, ale s kevlarovou výstuhou na bocích a pod vzorkem. odlišovali se modrým proužkem na boku.
Kevlarová verze stejného pláště bývá většinou úplně jiná, pokud je hodně odlehčená tak může bejt zranitelnější, ale určitě to neni kevlarem
jestli chceš větší odolnost proti defektu ber sjezdové pláště. ale bacha na váhu – některé mají i víc jak 1kg !
Trochu zneužiju toto vlákno. Jaké jsou vůbec výhody kevlaru? Menší váha, jsou skládací, některé trochu odolnější? Ono jsou totiž většinou 2× tak drahé jako drátové.
Kevlarové mám jediné – Hutchinson Bulldog v nejvyšší verzi. Ostatní mám obyčejné drátové. Nějaké zásadní rozdíly nevidím. Snad jen ta hmotnost a jiný materiál gumy, ale ve funkčnosti nejsou podle mě žádné rozdíly (nezávodní nasazení). Já teť vozím už jen drátové Maxxisy, protože za cenu jednoho kevlrového pláště mám dva obyčejné, které jsou pro mojí potřebu dostatečné.
No právě to použití jiné gumy může mít docela velký vliv na chování pláště v různých situacích. Uvedu jeden příklad za všechny. Kenda Karma drát a kevlar. Rozdíl ve váze jednoho pláště je cca 100 gr. ve prospěch kevlaru. Další rozdíl je v gumové směsi. Drátový plášť má jednu směs, tvrdší na celém plášti. Kevlarový plášť má na běhounu tvrdší směs, zřejmě takovou jako drátová, na bocích, boční špunty jsou z měkčí a přilnavější směsi. Proč? Lepší přilnavost v náklonu. Prostě když budeš řezat zatáčku na drátovém plášti tak snadněji ustřelí a položíš to. Kevlarový plášť s měkčí směsí by tě v té samé situaci a náklonu ještě podržel.
A takto to mají o jiní výrobci, nejen Kenda.
Přesně takhle to má i Bulldog, měkčí směs na bocích, tvrdá uprostřed. Ale ještě se mi nikdy nestalo, že bych cítil nějaké ustřelování v zatáčce. Ani na drátu, ani na kevlaru. Asi jezdím málo agresivně. No, vlastně jednou jsem to položil v asfaltové zatáčce, ale to bylo o Velikonocích a plášť na to asi měl zanedbatelný vliv :-). Jinak souhlasím s tím, že složení gumy má na chování pláště zásadní vliv.
Mně se to stalo na drátových Karmách. Ale bylo to za mokra. Stalo se to na mokré asfaltce, ujelo mi to při ostřejším projetí zatáčkou, podjelo mi přední kolo. Těžko říct, jestli by se to stalo na kevlarových Karmách, ale předpokládám že ne :)
Tak to asi jezdim moc rychle do zatacek.. neska me nekolikrat odskakal zadni 2,3 plast.. jednou i na suchem asfaltu.. :-/ Kolemjdoucim jsem samozrejme tvrdil, ze to bylo umyslne projeti zatacky semismykem :-P
to se mi stalo jenom jednou, že by mi odskakovalo kolo… a to nedávno na asfaltu… ve předu michelin 2,2, v zadu gazzaloddi 2,6… a rovnou oběma :-)
2,6 ! to uz je docela zlo…
2,6 neni zlo, zlo je ta váha… 1350 gramů :-)
Mno z toho vypliva, ze je to zlo… tak a mas to :-p
:D
Ono taky drapáky na asfaltu oproti slickům vůbec nedrží.
ale pssst ! Nemuzou to prece vedet vsichni .. :-)
ty kevlarové mají většinou měkčí směs než drát – míň vydrží ale přednosti sou jasné.
Pak se navíc používají dva nebo dokonce tři druhy směsy o ruzných tvrdostech.
Ale to jen na doplnění jinak s to napsal dobře
tohle nelze brat jako obecne dogma .. treba kevlarove ritchey speedmax mi vydrzely citelne dele nez dratove
osobne vidim hlavni vyhodu kevlaru v nasazovani na rafek – jdou mnohem lepe vetsinou jen rukama a pak v moznosti plast slozit
Prakticky není co doat, jak píše kubad ta měkční směs namusí být jen na bocích, ale většinou celý vzorek je přilnavější a boky pak třeba ještě více. Já jsem po nasazení prvních takových plášťů poskočil ve vnímání sjízdnosti terénu o dost dále – dost se bojím podkluzování na kamenech a kořenech a s přilnavějším pláštěm jsem mnohem jistější – takže pro mě jasná volba. Vzhledem k cenám v eshopech a minimu km za sezonu pro mě nemá cenu uvažovat o nějakém šetření – jen tak pro info letos jsem z kola sundal Ralfa z roku 2005 – proříznutý bok, jinak by ještě něco dal :-)
jakou verzi Karmy v kevlaru jezdíš? tu nejvyšší (nedražší) 2.0, stojí kolem 1.200Kč, docela balík za gumu
to sou staré ceny – loni slevnily a stojí kolem 800kč tuším
jj. slevnili. 60 tpi stojí 570 a 120 tpi 790 kč. Já jezdím 60 tpi.
tak to mi teda hoď odkaz, nechtěl jsem je právě kvůli té ceně, nanoraptory jsem měl 2 za cenu 1 kendy:) na netu jsem je teda dlouho nehledal, ale cursor kolem 1.200
klidně přímo u dovozce
pokud je mají
asi by je měly mít http://www.cyklosvec.cz/?… dojezdím WTB a pak uvidím…
Já jsem je kupoval v kameňáku. Ale tady je má dovozce na svých stráknách. Stojí teda 590 a 790 kč.
ale možná najdeš i o něco levněji
U dovozce je mají o 20 kč levněji :)
Otázka je kdo z nich je dovozce :-)
TVÁŘÍ SE TAK OBA
Hmm, to je celkem jedno. U jednoho je kapku levnější. :)
to je fakt na soud:) myslím že cyklomax to dělal asi dřím, nevím…
Ja osobne som si prave kvoli odolnosti voci defektom kupil Maxxis Overdrive 700–32C, mam tu drahsiu verziu s kevlarovou vlozkou, cele vnutro plasta je potiahnute vrstvou kevlaru, malo by to byt velmi odolne jednak voci fukaniu plastov na vacsi tlak a zaroven aj proti defektom a hlavne proti mojej musej vahe nad 100 kg :-)
No ty větší tlaky nevim, nevim. Kouknul jsem na specifikaci toho pláště a píšou u něj na stránkách Maxxisu, kde mají verzi 700×38c, že se smí maximálně foukat 75psi.
A když kouknu na jiné pláště, třeba Marathon supreme, tak má povolený tlak pro rozměr 700 × 40C 85psi a pro rozměr 700 × 35C 90 psi. Tedy i pro o chlup širší více a pro o chlup užší ještě více. Tak to s tím maximálním tlakem u těch Maxxisů nebude tak žhavé.
Maxxis Ovedrive 700–32C ma pisanych 80 PSI
Skor som myslel vacsie tlaky sposobene mojou vahou :-)))
Jedna z výhod kevlaru,kterou tady nikdo nezmínil je i to,že jde narozdíl od drátu sundat lehčej z ráfku.Nerad používám montpáky z důvodu možnýho cvaknutí duše a kevlarový pláště mě zatím vždycky šly sundat jenom rukama. Drát jde víc ztuha – to už někdy jenom ruce nestačí.
Tak já to mám přesně naopak. Hlavně sundávání. Kevlarového Bulldoga jsem nemohl na ráfek vůbec nandat, letěl po chvíli do kouta. Všechny drátové Maxxisy nasazuju bez problému.
sundávání = nandávání :-)
já vám nevim, v kevlaru jsem měl akorát michelina a že bych ho sundaval rukama fakt nehrozilo… jemu se ani moc nechtělo zpátky na ráfek. sice se to dalo více méně dobře, ale že by tam vklouzával sám jako trialový echo pláště, to ne
Závisí to aj od ráfika, kým som mal Ritchey, išli aj kevlarové ručne s veľkými ťažkosťami, so súčasnými Mavic X517 aj X717 Ceramic úplne bez problémov. A to mi vyhovuje, lebo celkom často mením plášte (slicky Marathon Supreme na dlhšie švihy na asfalte), RR a NN do terénu, za pár minút ich mám v pohode ručne prehodené.
Tak tak, rafek je to hlavni, proc nekdy nejde ani kevlarovej plast dobre obout. Mam na jednom kole vzadu Mach 2,3 a vpredu Alex TD17. Pri pouziti stejnych plastu (merida trail lite), jde na Macha obout krasne, spis mam problem ho tam usadit, aby nesjizdel z rafku, nez ho nafouknu. Zato na TD17 jsem musel pouzit monterpaky. Ta TD17ka je fakt nejaka velka, kamos co ji ma taky, musel jednou dratak plast sundavat pilkou. Zlomil na tom nekolik monterpak a tak nastoupila pilka na zelezo, ktere uz plast neodolal:)
tak to je vostrý, já si vždycky vystačil s asi 30cm dlouhym šroubovákem a vodou po tom, co montpáky selhaly
Takove vybaveni on bohuzel nema. Pilka na zelezo byla to jediny co v panelakove „dilne“ mel.
no rval jsem to do starýho mavicu 321 ( po dnešku 729 )