Kola na těžší XC - AM (Crosstrail 2013)

69 nepřečtených
  • Kamikaze 591

    Zdravím všechny. Pomalu začínám vybírat nové kola. Jezdec komplpet se vším 75 kg. Kolo giant trance. Chci jezdit takové těžší XC. Jezdil jsem už pár kol, od s nábama od nejlevnějších shiman (m475) až po nějaké s průmyslama, novatec, chosen…Chci říct, že se mi zatím nikdy nepodařilo odrovnat žádné náby!

    Je mi celkem jedno jak kvalitní ty náby budou. Nevěřím tomu, že je můžu zničit a když jo, tak si řeknu:„ty si začal jezdit!“

    Jezdil jsem taky 2 páry novateců 712sb, kterým údajně praskají osy. Oba páry jsem měl jeté a žádná osa mi nepraskla. Tzn. v bahně moc nejezdím, teda v půl metrovém bahně.

    Taky jsem nějak s novým kolem začal vnímat tuhost. Tzn. nebudu se honit za co nejnižší váhou na úkor tuhosti. Ale 2 kg kola mám teď a chtěl bych si trochu polepšit.

    Crosstrail jsou hlavními favority. Říkám si, že by tuhost mohla být lepší než u ručních zápletů. Je to tak? Víc favoritů asi nemám. V této kategorii jsem se zatím nepohyboval.

    Cenový limit tak 8k max. Jetinám s jasným původem se nebráním.

    Roční nájezd jak kdy. Mám více kol, kolem 3000km na jednom kole. Pláště na tom chci vozit 2,4 NN SS, nic širšího. Možná tam tu 2,4 ani nebudu nechávat, ale chci vyzkoušet trailstar.

    Těm co to dočetli až sem dík, a budu rád, když se nějak věcně vyjádří.

    0 0
    • scret  

      klidne bych doporucil ty CTraily 2013 anebo co takhle Novatec/Arch EX pokud by ses vesel do ± 8–9tis.?

      Co se tyka tovarnich zapletu, budou nejspis tuzsi ve smeru jizdy, do boku to bude nejspis nastejno…

      0 0
    • kopečák1  

      Já mám ST rok asi 2009, vážím přes 100 kg a když sem ještě jezdil víc, dával sem jim strašně zahulit… Nikdy žádnej problém… ani ořech sem zatím nerozebíral a nemazal…

      Tobě by měly vydržet navěky… ráfek má ale tuším vnitří rozměr 17mm (matně vzpomínám) a mám na nich NN 2,25 s mlíkem a super… foukám cca 3,5 atm.

      0 0
      • Kamikaze 591  

        Tak to rád slyším. Jinak 2012 model má určitě šířku 19mm.

        0 0
      • kubad  

        ST tuším vždy 19mm

        0 0
        • kopečák1  

          Jo, je určitě možný že se pletu… já to vpodstatě nikdy neřešil…

          0 0
      • scret  

        ST mely vzdy 19mm rafek!

        a pokud jsi jeste nerozebiral orech a nemazal, potezbanbuh, po tobe bych kola nechtel:) To neni nic, cim by si se mel bohuzel chlubit… Pak lidi nadavaj, jak orech Mavic stoji za prd, ze se jim po 5tiskm vy..re:)

        0 0
        • jIrI___  

          Ořech u ST mazat stejně jako u Cridu, tj. pár kapek řídkého oleje?

          0 0
        • kopečák1  

          Neplaš se hnedka… :-D boha…

          Za A) je nehodlám prodávat a za B) to bylo jen konstatování faktu.. letos už je asi máznu…

          a za C) kdyby se mi vysraly, nebudu nadávat na mavic ale sobě, že sem je nenamazal dřív…

          :-) takže klid a hezkej čtvrtek…

          0 0
          • scret  

            heh:) neplasim, jsou to tvoje kola, takze je mi to celkem fuk:)

            V pohode, ja to nemyslel nijak zle, jen jsem konstatoval fakt, ze proste starej typ Mavic orechu musis mazat a cistit… Ale pokud nejezdis moc ve sra..ch, tak vydrzi klidne i 3–4tkm…

            ja se ke konci, co jsem mel ST, uz uchylil k intervalu klidne 300km kdyz se jezdilo v mokru a bahne… Jinak za sucha cca po 1000km… ale chapu, ze v necich ocich to moc porzivam a zbytecne horlive servisuju…

            0 0
    • Kamikaze 591  

      Troufne si tady někdo srovnat Ctrail 2013 a Cmax ST 2012?

      0 0
      • Lister  

        Tak se dívám, že to nakonec dopadlo trochu jinak, co?

        Co tě nakonec odradilo? Ctraily modelový rok 2013 vypadají zajímavě, docela jsme je začal zvažovat na záložní kolo. Váha je velmi dobrá, ráfek opravdu UST a hodně podobný ST, hlavním rozdílem tak budou asi jen ty dráty – ocel vs hliník a jejich tlouštka, která dávám STčkům nezaměnitelný vzhled.

        Mám v hlavě ještě pár kandidátů a čekám co se objeví na bazaru – včera mi bohužel jedny kola utekly.

        0 0
        • scret  

          hlavne by uz mely mit i novy orech a prepracovane naby…

          0 0
          • Lister  

            Právě proto se mi začaly hodně pozdávat.

            Právě se někde snažím vyzjistit, jestli ta grafika jsou nálepky nebo je to stříkané, jako to bylo u starších Cmaxů.

            0 0
            • Lister  

              Kdyby to někoho zajímalo, tak s největší pravděpodobností nálepky.

              0 0
              • scret  

                bude to stejny jako u 2012tek – samolepky…

                0 0
                • Lister  

                  Jo, jo, takže výhoda, že se dají strhnout a nemusí se řešit jejich design.

                  Tyhle kola vypadají fakt zajímavě, když si vezmu, že se dají bez potíží sehnat pod 9 tis a v balení jsou všechny potřebné vložky dozadu na QR, 135×12 i 142×12mm, jsou to 100% bezduše, ventilky tam jsou taky, tak by to nemusela být vůbec špatná volba.

                  Samozřejmě klasické záplety by se daly postavit hodně podobně, ale já raději méně drátů.

                  Docela zajímavě ještě vypadají DT Tricon M1700, ale ty jsou minimálně +3000 a doufat že se u nich nic nepodělá, protože to se pak člověk nedoplatí.

                  0 0
                  • tonik666  

                    Proč máš raději méně drátů? Mám hypotézu, že víc drátů lépe odrazí šutr z výpletu.

                    Cmax SX jsou sice superpevné, ale když drát dostane šutrem, tak jde do háje stejně, navíc tím jak je každá drát silný má sílu přihnout ráfek.

                    Tak si říkám, jestli s více drátama by se dopad šutru nerozložil mezi 2 nebo 3 a výsledek byl méně destruktivní.

                    0 0
                    • Lister  

                      No řekněme si to na rovinu – designově :-)

                      Ale zase nejde jen o design. Když hledáš opravdu lehká kola, tak tam už je pro mě důvěryhodnější kombinace trochu těžší ráfek a méně kvalitních drátu než plnotučný výplet a papírový ráfek.

                      Jinak máš samozřejmě pravdu – řídký výplet mnohem více svádí ke všelijakému zachytávání klacků apod – taky se mi hned na druhé vyjížďce s STčkama podařilo chytit klacek a skoro jsme vyrval nipl – naštěstí vydržel a škody byly jen na drátu, který se srovnal a jezdí se dál. Je pravda, že ty dráty mám obouchané opravdu velmi poctivě – většinou klacky a podobné věci moc neřeším, prostě jedu, pár škrábanců na materiálu ještě nikoho nezabilo.

                      0 0
                      • Peslezedirou  

                        Tak to je klasika, znám dost případů, kdy si lidi pořídili vysněnemé xmaxy a hned zrušili ráfek, několik let před tím nikdo z nich neměl problém s výpletem, jak kdyby ten drahý výplet přitahoval všemožné defekty. :-)

                        0 0
                        • tonik666  

                          Taky jsem už dva dráty měnil po zásahu šutrem, rozcentrovaný to bylo.

                          0 0
                        • Lister  

                          Tohle se stává zásadně u nových kol – větší klacek jsme chytil 2× v životě.

                          U mojich prvních vysněných DTček asi na třetí vyjíždce a jeden drát s niplem to odnesl, naštěstí ráfek OK a od té doby jezdí kola bez závady. A pak ne těchto Cmaxech – pak jsme možná chytil ještě 1×, nebo spíš šutr, až doma jsme si všiml jednoho hodně podřeného a vyhlého drátu – tohle už jsem vůbec neřešil, ráfek je OK a neháže.

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Jak to tak čtu, tak jediné štěstí, že jezdím výhradně po cyklostezkách a tyhle nehody se mi vyhýbají :D

                            0 0
                    • tomfree  

                      Na svých prvních sx jsem najezdil zatím 25000km na jedny ložiska,přední kolo jsem centroval jednou zadní dvakrát,na druhém kole střídám sx2011 a dt1750 sx vydrží větší ránu do výpletu v normálním výpletu to vyhne špice a musí se rovnat a i jinak jsou lepší a hlaně jsou bezduše bez nějakých pásek a jiných pi…n.

                      0 0
                      • Lister  

                        Díky.

                        Pokud na bazaru během měsíce neobjevím něco hodně zajímavého kolem desítky tak do nich asi půjdu.

                        0 0
                    • scret  

                      zase je sance, ze kamen ridkym vypletem jen proleti:))

                      a SXka bych rozhodne superpevnyma nenazval… Uz ted mi prijde, ze by mohly byt jeste tuzsi:)

                      0 0
            • mr.nikdo  

              Porad maji STcka QRM+ loziska – seridis si je lehce sam. Coz u C'trailu nepujde…

              Ty C'traily maji i podle fotek mit naboje jako C'ride 2013 15/12. A kdyz uz tady nekdo psal o problemech s vaklem, ktery nelze seridit… Serizovali ho nakonec nejakymi podlozkami.

              Mrkni na tech-mavic.com, loziska a vuli tam vymezuji jen segrovky a pruzinova podlozka ;-).

              Tudiz bych se na C'traily vys…

              0 0
              • tonik666  

                Myslis to QRM+, které mají i SX 2012, což je sračka, která nejde seřídit, nedrží seřízená a má implicitní vakl (o kterém se v manuálu píše, že tam má být)?

                Jestli mluvíš o tom, tak good luck se sežizováním. Sám jsem sežizovací matici zalepil, ale stejně se vakl zvětšil, a už mám k všem těmhle seřizovacím systémům nedůvěřu (k čemu jsou??). Zlaté DT350!!!

                0 0
                • jecnak  

                  Jsi asi jeden z mala, komu QRM nefunguje jak ma. Nikdy jsem s nim problem nemel a to mam nestarsi Cmax-XL uz hoodne dlouho a najeto urcite vic jak 50k km.

                  Vakl tam ma byt ve smyslu dokonaleho chodu, respektive treba neznatelneho vaklu pri lehkem upnuti do vidle a zakyvani rafkem. Duvodem je aby kulicky v lozisku sly zlehka a nedochazelo k zbytecnemu vytlacovani drah ve vnejsim a vnitrnim krouzku loziska. Pri silnejsim utazenim RU vakl zmizi uplne.

                  Podobne systemy ma spousta kol (supluji se tim u radialnich lozisek vlastne konusy ci loziska s kosouhlym stykem) a je jen na zrucnosti a zkusenosti mechanika, zda tim zivotnost lozisek prodlouzi ci zkrati. Obe moznosti tu jsou.

                  0 0
                  • Lister  

                    Faktem ale je, ze ta matice má často tendenci se povolovat – někdy při jízdě a někdy při častějším vytahování kola z rámu – pak jedině zalepit. Já zatím periodicky dotahuju.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Nikdy se mi na žádných Mavic kolech samovolně nepovolovala (25tis. km+ celkem na všech určitě bude). Vlastně jsem ani moc nemusel nikdy vůli dovymezovat, odhaduju, že vícekrát než 3× na všech těch kolech dohromady to nebylo (na nikdy ne vícekrát než jednou na každém páru kol).

                      Nakonec ale stejně v tuhle chvíli na svojich kolech už Mavic nemám. Na 26" jsem při přechodu na tužší/odolnější kola a širší ráfky přešel na Red Zone XLR.

                      Současná SXka jsou také ok, ale ten šílený rachot ořechu tedy není pro mě :-)

                      A u 29" mi Cmaxy 29 dost zklamaly tuhostí oproti Red Metal 29 XL které teď jezdím. Ale ještě jsem neměl možnost zkusit přepracované 29" (ani ST, ani SLR).

                      0 0
                      • Lister  

                        Když jsem řešil povolování těch svojich tak mi tu pár lidí psalo že s tím taky bojovali – takže úplně vzácná záležitost to není.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Neříkám, že se nemůže stát. Když se to stane, tak jak už psal jecnak, tak dát trochu loctitu a vyřešeno.

                          0 0
                          • tonik666  

                            Mám asi smůlu. Zalepil jsem to po seřízení a pocitově se vakl po nějaké době zvetšil.

                            Ještě líp to mají vyřešené starší eastony, které mám na epicovi, tak když se to povolí, tak kolo jezdí po osa horizontálně několik mm, i s kazetou. A taky se to povoluje.

                            0 0
                            • jecnak  

                              A nemas nahodou povoleny ten protikus osy pod kazetou?

                              0 0
                              • tonik666  

                                Podle mě je tam na ose pěvná zarážka, žádného protikusu jsem si nevšiml když jsem to měl rozebrané.

                                0 0
                                • jecnak  

                                  Ty mas uz ten novejsi model s novym orechem? Tam zadny protikus neni. Pak nezbyva nez zkusit to lepidlo.

                                  0 0
                                  • tonik666  

                                    Jo, ten. Lepidlo tam už je. Zkontroluju, jak to drží a stav ložisek.

                                    0 0
                      • scret  

                        dvoje ST – nic, ted nove SX a cas od casu je potreba dotahnout… Zadny drama bych z toho ale nedelal, je to prace asi na 1sec.

                        0 0
                    • jecnak  

                      To se mi jeste zatim na zadnych kolech nestalo (doma mame 3× QRM+ kola). Doporucil bych aplikovat na celou pracovni delku zavitu slabe zavitove lepidlo.

                      0 0
                      • Lister  

                        Jo určitě to tak skončí.

                        Z mého pohledu nejlépe má tohle vyřešené Fulcrum kde se to nemá šanci povolit protože matku na svém místě drží malý imbusový šroubek.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          S tím červíkem je to asi trošku lepší, ale také to není všespásné. Trošku více utažený (samozřejmě nemyslím nic brutálního, adekvátně k jeho velikosti) pojistný červík dokáže už lehce deformovat tu matici.

                          A zase málo utažený to pak taky moc nedrží. Samovolně se to sice nepovolí, ale třeba pootečením kola už usazeného v patkách rámu (abych ho natočil stejně jako ho dávám kvůli tomu, aby si sedla stejně brzda) s tou matkou už třením otočit dokáže.

                          0 0
                        • mr.nikdo  

                          Ale uz jen podle reakci na B-F se take povoluji.

                          Ty navody na vyreseni vaklu tady jsou, jako reakce na to, ze tam maji uzivatele vakl.

                          0 0
                          • Lister  

                            Jestli první věta platí pro Fulcrumy, tak ty se docela dlouho zajíždí – u obou párů jsme musel 2× dotahovat zadek a 1× přední kolo – což je opravdu naprosto běžný jev Ale jak si ložiska sednou, tak už se nepovolují – aspoň mě teda ne.

                            0 0
                            • mr.nikdo  

                              Jasne, bylo to na Fulcrumy :).

                              Ale uz to psal i Mlok o post vyse…

                              0 0
                        • jecnak  

                          Kazdy to resi trochu jinak. American Classic maji matku a kontramatku jako u klasickych konusu. Shimano ted u Dury posledni a predposledni generace + Dura zapletencu ma u konusu system vymezeni vule konusu bez pouziti naradi. Viz techdoc Shimana + exploded views.

                          0 0
                  • MlokCZ  

                    Doma ještě máme stále dvoje STčka. Najeto na obojich poměrně dost (i když ne až tolik jako máš Ty na těch XL) a taky nikdy žádný problém.

                    0 0
                • mr.nikdo  

                  Myslim vakl, ktery pisou hlavne u QRM.

                  Jedes, po brzdeni z kopce ti zacne skrtat kotouc. A skrta. A skrta. A skrta. Takze to neni jen teplotou roztaznosti.

                  Vjedes do zatacky a kotouc zacne skrtat. A skrta. A skrta… Celou vyjizdku se snazis vystredit trmen. Posles to na servis a jeste ti vrati odrbanou prirubu. Servis – nekolikata vymena osy a lozisek… Je to spravene a funguje to jak ma…

                  0 0
      • Kamikaze 591  

        Zradilo nezradilo. Nakonec mi hnoj nabídnul za super cenu záplety arch ex a superstar tesla. Takže jsem neváhal.

        0 0
    • cyklista30  

      Zdravím chci se zeptat jak jsou na tom DT M 1700 Spline ? Cena vypadá snesitelně chtěl bych je na AM poježdění do budoucna.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.