http://www.kupkolo.cz/…75_3035.html
rozmluvte mi je ;-) diky
http://www.kupkolo.cz/…75_3035.html
rozmluvte mi je ;-) diky
Na kupkolu to berou po psychické stránce prodeje – vždycky napíšou tu mega slevu a to dost funguje – na mě taky!:-) Takže já ti to moc nevymluvím. Snad jen – ať ti dobře slouží!;-)
přijeď k nám. Ukážu ti co mi (zase) dělá zadní ořech a už se ti líbit nebudou :-)
Všiml sis, že jsou pouze na CL?
Mám je,koupil jsem je dříve za lepší cenu.
Do roka mi zazlobil ořech (spraveno v záruce) a teď jezdí bez problému.
Váha je super, když jsem je poprvé nazul, tak jsem nechápal ten rozdíl v lehkosti jízdy ve srovnání se starými koly. Jezdím na nich kevlar NN Schwalbe s tmelem a bez problému.
Konusy jsem musel trochu seřídit – předek byl od výroby trochu přetažený.
Nevýhoda – musím mít označkované osy a dávat do vidlice pokaždé stejně, jinak škrtají (to mi kola na průmyslech nedělaly)
Klidně bych je koupil znova (za necelých 5 tis jak cca před 2 roky)
Nebo bych šel do nějaké lehké klasiky na průmyslech s rubena bezduš sadou (kvůli ložiskům a servisovatelnosti…)
Kecám, dal jsem za ně 5750…
Tak to ja pred nieco vyse 2 rokmi 5,5 :-)
Servisovatelnost, obzvlast s mistnim dovozcem, nebude nic moc.
Pokud ti vyhovuje CL, tak si je klidně kup!
CL v pohodě… spíš přemýšlím, že jsem zvyklý na náboje, kde jsou průmyslová ložiška… a z toho mám trošku strach…
pokud si průmerně zručný mechanik, a si ochotný se trochu o konusy starat tak je to v pohodě.
což o to, zručný jsem, ale… dělám to, co tu většina odsuzujete… peru do kola wapkou a servítky si u toho neberu :)))
tak tim padem nemusi resit jestli ložiska nebo konusy odejde ti vsechno :D
Ja to delam taky, a prakticky nikdo z tech co jezdi zavody nema na vyber. A prekvapive skoro vsechno je bez problemu. Kolo ma slouzit me, ne naopak, vic mi vyhovuje mit kolo za 50k misto 100k a nemit strach ze neco poskrabu nebo znicim lozisko.
a prakticky nikdo z tech co jezdi zavody nema na vyber – to je kec ;-)
Na wapku mi přijdou právě konusy jako plus, protože je můžeš rozebrat, vyčistit a znova natlačit vypláchnutou vazelínu.
to můžeš i ložiska, ale ani jedněm to nesvědčí
asi bych je klidně vzal, drobný problém bude pokud zboříš ráfek
Dostupnost dilu je opravdu asi jediny problem, nekolik nahradnich dratu bych si sehnat predem, i na dovolenou je dobre je mit, rafek snad neznicis.
Víš co je nejhorší, že vím o několika lidech, kteří si koupili tovární záplety a hned za několik dní bouchli ráfek tak, že ho museli měnit. Kdyby jezdili deset let na klasickejch zápletech, tak se jim to nestane, ale jako na potvoru s tovární setem přijde takový kiks. Marfyho zákony fungují :-)
Treba ja a Crossmaxy :)
Kdo má leštit tolik drátů?
Mám na nich odjety dvě sezony a zatím naprosto bez problémů. Dokonce i bez nutnosti centrování. ( mám cca 85 kg)
Vypadaj pekne, osobne bych asi vahal nad tim, jestli jit do konusu – drivejsi zkusenost neni zrovna dobra a co mam kola na prumyslech, tak na muj styl jezdeni a udrzby to je fest odolne.
A rovnou jezdit bezdusaky, nebudes litovat.)
Minuly rok jsem je ve stejnym shopu kupoval za 7tis (taky ve sleve)… Najeto na nich je 5tis km bez problemu, i puvodni vycentrovani porad drzi. Akorat bylo potreba povolit trochu konusy jak je ostatne u shimana obvykle. Na druhou stranu v blate moc nejezdim, wapce se vyhybam a mam 75kg.
dovod na rozmlouvani moze byt ten co som uz spominal viackrat a aj to viaceri potvrdili – absolutna nedostupnost akeholvek nahradneho dielu.
tak toto už dlouho není pravda. není to sice hned, ale většinou se u paul lange najde to co potřebuješ.
no nevim, zrovna kamosovi shanim novej ventilek do techhle kol(ulomil ho pri nahustovani, nevim jak se mu to podarilo), a nikde neni sehnatelnej.
Taky se mi libily, ale tohle me od nich odrazuje…
Tam je nějaký speciální ventilek?
Jo, ta „kostka gumy“ je z jedny strany profilovana aby zapadla do drazky co je uprostred rafku. Jiny tam moc nepasnou a netesnej, ale neco s tim asi zkusim udelat svepomoci, kdyz je mistni dovozce tak schopnej…
Mavic, Rubena, Fulcrum, Cafe Latex
tyhle všechny tam sednou bez problémů
A naco,ked na kupkole kupi original…
dostupnost: 2–3 dny takže nekoupí :D
Neni sehnatelnej? …
u těch XT kol to až tak tragické není, dráty sou běžně dostupném ráfek je boj, ale seženeš.
Mam ich,prasknuty zadny rafik,vymeneny v zaruke, teraz za tial drzia, z kupkola pred vyse 2 rokmi za 5,5 :-)
nestraš, já zrovna lehká váha nejsem :(
Nestrasim,ja mam 108kg a rafik vydrzal cca 3000km…
jak jsi ho zlikvidoval, najel jsi na něco? nebo praskl sám o sobě?
Absolutne obycajna bezna jazda,neskacem,neblbnem,rafik praskol pozdlzne vo vnutri
Ted jeste kolik foukas:) Ale pravda ze takto prasklych rafku od shimana uz tu par bylo.
zadne 40–45 PSI
proč? já je jezdím a jsou nejlepší.
Nechapu nedavno ses vyjadril ze Shimano je odpad, tos klesl teda hodne hluboko.
to jsem myslel silnici…do marasu bych Campu nebral, tak to sjíždím se sebezapřením na shimpodběrácíchnavijácích atd.
Aha tak to jo
Já bych tam klidně Campu bral. Škoda, že skončili.
doporučili byste mi jiná komplet kola kolem 5000,– Kč pro těžší váhu a aby tam byla průmyslová ložiska? diky
CL nebo 6 děr je celkem jedno, kotouče mám oboje
co třeba http://www.kupkolo.cz/…e_90173.html ?
Podle mě velmi solidní kola za ty peníze…
Proč tě tak děsí kónusy, že je nechceš?
asi mu někde něco nakecali jak jsou konusy špatné (spíš bych to viděl že když se na b-f řekne že konusy jsou na hovno,tak to musí být prostě pravda a někteří se tím pak i řídí)…já ty kola sám vozím a nemám s nima jediný problém a mám je už 3 roky.Navíc mi nedělá problém je rozebrat,promazat a znovu seřídit konusy,ale zjištuju že je to zbytečné,protože i po blátivé Šele a Silesii byla vazelina čistá takže jsou i dobře utěsněné a ani s ořechem není problém.A jako hlavní výhodu vidím že jsou UST a sám toho využívám
+1, pro normalni lidi staci ty konusy jednou za sezonu dat do servisu a 30000km to pravdepodobne vydrzi.
Nojo, jenomže to by nesměly být konusy například v LX nábách, který nemají žádný těsnění. Konusy jsou fajn, ale rozebírat náboje po každým bahnění (což byl loni každej druhej závod) je fakt vopruz. Nevím jak jsou na tom s těsněním náboje vyšších řad, ale LX jsou fakt vo hovně. Na silniční kolo bych si s klidem konusy dal, ale na bajka už ne.
Nevím, jestli má LX nába nějaké těsnění, protože jsem do ní ještě nezl. Zatím jsem k tomu neměl důvod, protože se točí bez jakéhokoliv drhnutí i vaklu. Je ale taky pravda, že má teprve 38 603 km, takže na nějaké věrohodné posouzení výdrže je to ještě brzo :-)
Keby tak vydrzalo stredove zlozenie :-)
:DDD
Nespravedlnost vládne světem.. :) Já mám náby na kotouče, čímž pádem není vlevo ta gumová prachovka, ale jen CL matice, která vnikání bordelu moc nebrání.
Teď jsi zase turistovi zavrtal červíka do hlavy – má teď další důvod, proč nenávidět kotouče, vidlice, 9–10 qaltů a vůbec všechen ten technický pokrok.
Proti technickému pokroku, pokud je k užitku, nic nemám. Je mi proti srsti pokrok pro pokrok. Jen proto, aby se mohlo říct – je to technická novinka. Že je ale vlastně krokem zpět, se už zamlčí.
no jo no, tomu se potom říká marketing …
jo, rychlej turista má alespoň postřeh, oproti všem ostatním, kteří žádnej nemají.
Asi dělám něco špatně, mě na LX nábách začal po asi 4500km či kolik, házet tak nechutně ořech, že už nemůžu řadit nejmenší pastorky …
Já s CL jednou za sezonu vyčistím, u ořechu je většinou vazelína čistá, po zhruba 10t jsem vyčistil ořech. Jezdím dost v bordelu, český ráj, takže není problém nabrat takovej ten jemnej píseček :-) Nepříjde mi to čištění jako něco hrozně náročnýho když máš nářadí.
Já zatím jedinou nevýhodu kónusů vidím ve vyšší váze.
no nevím, třeba xt náby jsou o dost lehčí než sram x.9 a erko je docela srovnatelné s 240s (váhově). ale cokoli nižšího je už dost průměrné, ale zase to stojí babku.
protože na to mentálně nemá a už těžko i někdy mít ještě bude, prostě to někde slyšel… jak jedna babka povídala.
podle mě ty xt kola za 6000 jsou úplně super nabídka. jedině co mě napadá jsou remerxy 7325 mtb pro. ale ty bych nenazval zrovnas jako kola pro těžší váhu.
DT Swiss X1900? Ale jsou poněkud těžší :-/
do 6000kč bez práce by sa zmestili ztr arch + sram x9 + ritchey wcs, nie? :) Je to síce kombinácia plná protikladov, ale malo by to byť odolné a hádam aj pod 1850g…
Hele… máš pravdu ! Sice je to naprosto šílená kombinace, ale s KONCOVOU cenou 6200Kč, by to mohl být docela úlet. Váha tak kolem těch 1750g.
kontaktuj místního uživatele Pa.T bude mít na prodej záplety DT s cenou cca 4500Kč, na ceně by jste se určitě dohodli :) kdyžtak mu napiš na email : patrikkouril@gmail.com
Mám je na novém kole(full), zatím najeto 2500km bez problému, neznatelná rozcentrovanost, náby bez vůle. Před dovčou jsem preventivně objednával dráty přes shimano centrum. Dostupnost není problém, ale jeden drát stojí 120,–Kč. Jediná výhoda je, že jsou na přední i zadní kolo stejně dlouhé (pravé a levé).
Poraďte mně prosím nějaké použitelné zadní kolo.
Dnes jsem bouchnul ráfek na Stumpjumperu (DT Swiss 420 SL) – dojet se s tím dalo, ale myslím, že je odepsaný. Tubeless určitě nezvládne :-)
No a vzhledem k tomu, že mám zadní náboj obyčejný Deore, tak bych to možná spojil a vyměnil kolo komplet, když už to bude potřeba přeplétat.
A aby toho nebylo málo, tak si pohrávám s myšlenkou doplnit přední 9mm osu o její 10mm sestřičku dozadu 10mm osu (na rychloupínák DT Swiss RWS).
Ložiska/kónusy jsou mně fuk. WAPku sice používám, ale velmi citlivě.
Doteď nechápu, co jsem přejel (na normální lesní cestě), že to ani 140mm neutlumilo…
Předem díky za tipy.
Hope + notubes rafek.
Rok jezdim na fullu XT kola a neni s nima jediny problem;-)
XT jsou horký kandidát – akorát bych musel dávat redukci CL příruby na 6INTL kotouč.
Alebo kupit CL kotuce…
k shimano klesam len jedno (a tuto skusenost maju viaceri) – pokial funguju tak je vsetko ok, sranda zacne ak bude treba zohnat akykolvek nahradny diel. viac menej nemoze, poznam minimalne dvoch ktori kvoli tomuto dalo shimano kolesa prec.
no třeba k XT kolům se dá všechno sehnat docela v pohodě;)
Měl jsem XT na minulém kole a když zadní náboj začal zlobit, tak se prostě a jednoduše střeva vyměnily a bylo hotovo. Ani nebylo potřeba přeplétat špice. S díly žádný problém nebyl.
a kde sa napr. da kupit taka nahradna spica na Shimano XTR WH-M985 ? nie ze bych to potreboval ale kamos minule docela pindal ze sa k tomu nevie dopracovat. dik.
paul lange:-) tzn v jakémkoli maloobchodě ti to můžou objednat a zpravit, pokud si to chceš opravit sám tak je kontaktovat přímo.
Objednat je to brnkacka. Ale dockat se toho bude uz slusny boj :-(
Kecy, shanim kamosovi UST ventilek do XT kol, a vsude mi rikaj ze se neda sehnat…
prd
máš to kus víš,
to ja viem ze si to mozem objednat pripadne zavolat do p.lange ci uz doma alebo v nemecku a objednat si to a cakat… ja som sa pytal ze kde to maju :-)
ahojda, mám dotaz, dělá nějakou neplechu redukce CL na 6INTL?
Vykašli se na redukce a kup XT kotouče.
Dal jsem je do Avid brzd a žádný problém s tím, že AVID má kotouč 185 a Shimana 180 – používám to bez jakékoliv úpravy.
XT kotouče na hliníkoovývh unašečích se tolik nekroutí jako celoocelové kotouče.
Je to asi celkem jedno jaký kotouč, ale redukce bych vynechal…
Ještě jsem si vzpomněl, že u komnbinace Avid brzd a XT kotoučů je potřeba z Avid desek odcvaknout takové ty pacičky, které slouží pro jednodušší nandávání a vyndávání desek z brzdy…
rychlejsia a pohodlnejsia montaz, mam to len nieco cez 1000km ale ziadne problemy nebadat, ked som to pozeral ani sa nezda ze by mal byt nejaky problem.
Otázka pro majitele XT zápletů. Jak jsou na tom s tuhostí? Vážím 80 kg a trochu se bojím těch 24 zeslabovaných drátů 2–1,8–2 mm…
Mam ich a som pomerne tazky ( cez 100kg), su citelne maksie ako RM5, ktore mam tiez…
Pokud jsou měkčí než RM5, které by měly být srovnatelně tuhé jako Crossridy, které jsem pro změnu jezdil já, tak to už je celkem krize :-(. Zatím jsi na nich neměl žádné problémy s praskáním drátů, zničením ráfku, apod.?
Aspoň podle toho co sem četl, tak RM5 by právě měly být oproti Crossridům znatelně tužší. Ale teda osobní zkušenost nemám.
Jinak co se týká výběru XT, já bych asi trochu připlatil a šel do Crosstrailů nebo RM3.
Já právě ani XT kupovat nechci, stojí už víc než jsem ochotný za kola dát. Mám v merku WH-MT65 , které mají stejné ráfky i dráty jako XT. Ještě teď zkouším prohledávat bazary, jestli tam nenarazím právě na nějaké starší jeté RM3 nebo Crosstraily, ale nevypadá to moc nadějně. Rozstřelil jsem přední kolo včetně ráfku, příští týden jedu s bikem na dovču a už jsem si jednou zažil, že shánění 28 děrového ráfku není žádný med :-(. Proto chci už rovnou koupit nějaké low-cost UST záplety .
Draty na nich drzia bez problemov,nepraskaju,zadny rafik uz bol prasknuty a uspesne som reklamoval,teraz drzi v pohode
chtěl bych se zeptat víte někdo o shopu kde se prodávaj,XTčkový kola na 29era s přední a zadní pevnou osou a nebo netuší někdo aspoň kolik tak zhruba stojí, díky za odpovědi
napr.: http://www.bike-discount.de/…een-8–0.html?…
ps: xt kolesa to ale nie su…
A tim jsi chtel rict co?
lol tady má někdo problém s porozuměním psaného slova.
No mozna tim chtel rict, ze na tech strankach ty kola maji, ale tezko soudit.
Kdyby to chtěl říct, tak hodí ten odkaz na ně ne?
Asi to na nej bylo slozity, co ja vim?
Tak proč se za něj vyjadřuješ, když vlastně nevíš?
Co tobe je po tom? Ty to tady moderujes nebo co?
Dobra, na tebu reagovat uz nebudu, aspon ne ve vecech, kde neplacas svoje nesmysly.
Tady je zase plácáš ty, takže budu reagovat já :)
Tak kde jsem tu placl nejakej nesmysl?
To byla recnicka otazka, ne nesmysl.
Myslim, ze se na tebe nikdo nemuze zlobit, omlouva te tva e-mailova adresa.
Jojo podle mailu, který ma člověk na spamy, aby mu do jeho schránky nechodili sračky je opravdu vhodné soudit člověka, to ses teda předved na svůj věk.
Jak by řekl karliner, to už na remízu neuhraješ :))
A s hrupkou už vůbec ne:)
nebudte kluci na nej tak zli:)
Tak proč dáváš odkaz na nějakýho radona, když tazatel chtěl xt kola?
ospravedlnujem sa, zle som pochopil otazku :) ale tak nakoniec to pomohlo kedze ich na danej stranke nasiel :)
To by mě teda zajímalo jak si tu otázku pochopil:)
tak už sem je našel měli je na bike-discountu díky všem, zvláštní ale v česku sem je nikde na shopu nenašel