Máte to někdo zváženo, kolik je rozdíl mezi lakovaným rámem (nejlépe komaxit) a rámem po odstranění laku? Pokud s tím máte zkušenost, napište prosím konkrétně o jaký rám se jednalo s jakým lakem a v jaké velikosti. Díky
Máte to někdo zváženo, kolik je rozdíl mezi lakovaným rámem (nejlépe komaxit) a rámem po odstranění laku? Pokud s tím máte zkušenost, napište prosím konkrétně o jaký rám se jednalo s jakým lakem a v jaké velikosti. Díky
Podívej se na stránky CUBE, v sestavách uvádějí váhy a mají uvedený rozdíl vah u lakovaného, eloxovaného a rámu bez úpravy. Byl jsem překvapen, že to může být i 200g jen na rámu.
Takže když časem na rámu omlátím barvu, tak bude lehčí a lehčí, parádička :o)
Proč časem.Hned opískovat :)
koukal jsem, ale už to asi nemaj uvedeno pro rozdílné lakování, nebo nevidím
Hmm, taky jsem to procházel a mají stránky předělané a už to tam taky nemohu najít tak promiň :-(
Mate nekdo zvazeno???Kolik je rozdil mezi vystrikanym a nevystrikanym bikerem???Bezte do ****** s takovyma vlakny,bezte se uz lecit honici hmotnosti a buhvi i ceho!!!!
naprosty souhlas, aby jste se z tech gramu nahodou nepotento
nikdo tě nenutí reagovat
5g-0,5kg, zalezi na velikosti „ramu“ xD
sem si vsiml, ze lidi co maji tezke kolo, jsou z gramareni ostatnich značne nervozni :D
:-)))))))
tak to me dostalo:)))))))
1+ :-D
Až se svezeš na pořádnym a lehkym kole budeš mluvit jinak tohle tvoje gesto je jen výkřik do tmy…
Roude,roude a jini-Bike forum si myslim,je uplne o necem jinem,nez kolik ***** vazi lak na biku.Apropo hovno o mne neco vis,tak si zeskrab lak a utikej si ho zvazit:-))),mel jsem HT 9,2.ted mam fulla 13,7 a NEMENIL bych,diky bohu:-).
vidiš já mám HT 9,2 a fulla 9,5 a taky bych neměnil váha neni vše mnohem víc je požitek z jízdy ale ten taky závisí pravě na tom kole a jednou z vlastností kola je i váha která dost ovlivňuje to jak se na něm jede… Jinak nevidim důvod proč reaguješ do vlákna který ti nic neříká…
V klidu, nema cenu reagovat na kaspary co misto aby ignorovali thread kterej jim nevoni a v klidu sli jinam, maj hrozne silnou potrebu vyblejt tady ze sebe naky radoby moudra, blaboly a jeste urazet…
já jsem v klidu příští pátek si jedu pro novej rám takže mám super náladu :O)
Parada… to gratuluju… snad budes tentokrat stastnesi… co ta barvicka? podarila se ta zelena?
barvička bude velké překvapení nemám vůbec ponětí tak mi příští tejden držte pěsti…
Tak hlavne aby se ti barevne libil:-) no a pak teda jeste aby ti ladil ke zbytku… abys nemusel kupovat vsecko znova v jin barve :-D
V nouzi můžu přebrousit lak ;o]
No hlavně,že ses pochvalil že…
Proboha lidi co vás furt žere ? ??
Ze by ta sebechvala, co smrdi az sem?
nevidim v tom co napsal nic spatneho, spis tady vidim hodne zavistivych přispevku ;-)
špatného napsal napr to, že má 9,5kg fulla. a pritom má ten jeho ingot 9,58kg!!!
keby to napísal na bicy tak mu rituálne odrežú testes… ;o)
jo, a ja fakt nezávidím… 8o)
Pravda,jezdím na dost postarším modelu s nijak extra výbavou,ale roudovi bude závidět možná tak chrt.Já jako turista extra lehké a škaredé kolo nepotřebuju.
Taky na tom nevidím nic špatného jinak for RB – je vidět že jsi na tom nikdy neseděl protože scalpel je velice pohodlný kolo který i slušně jede a je jedno zda na něm sedí závodník nebo turista a vzhled je samozřejmě individuální věc za mě je naprosto překrásnej :O)Da Snail .omlouvám se má 9,58 ;o]
Kecaš :-) nemá
Jen počkej o víkendu zase mít bude :O) jinak dneska jsem proved velké převážení dílů :O)
no a co jako…
Nj… ty horka jsou hnus, co ?
Hannessi, trocha slušného vyjádřování by ti rozhodně neuškodila. Je třeba si uvědomit, že na B-F chodí spousty lidí, kteří mají různé názory, různé cíle a na kole jezdí z různých důvodů a stejně tak je to i s vylepšováním (odlehčením) kol. Pro někoho je to nutnost, když má závodní ambice, pro někoho radost z dobrého pocitu jízdy na lehkém kole, pro někoho frajeřina, pro jiného koníček atd. To je třeba respektovat a ne hned odsuzovatnevhodným vyjadřováním.
Jinak k tématu:
Rock machine Wildfire ročník 2002 (tehdy ještě HT) ve velikosti 18 – bez barvy 1760, s barvou 1990g.
Tečka, souhlas.
Tak proč sem lezeš, nervózo? Mohlo by to s tebou taky šlehnout, tak bacha na to.
Vzpomínám si na reklamu ToiToi z letáčku na maratonu: O kilo lehčí – v cíli dřív! :-)
Souhlasím tomu nazvu vlakna jsem se fakt upřimně zasmal =D
Jinak k veci… kamosuv spyder po odlakovani vazil temer o 200g mene (byl to praskovy lak) ve velikosti M, ja ted odlakovaval Treka ve velikosti 19,5" ale v realu je to vetsi, ten byl lakovanej klasicky plnic + barva + nalepky… a to dalo dohromady zhruba 90g laku.
LOOOOL mě tečou slzy… huste téma jako prase
Taky mi to příde supr thread , uvažuju o koupi rámu RB a teďka mi začlo vrtat zda ho nevzít v úpravě brutal finish(leštěný al, překrytý pouze lakem) třeba to bude lehčí než v barvě :-D
Pocitej ze novy RB budou jesto o cca max 200g tezsi nez udavaji na webu, varej to ted vystuzenejsi pro vetsi tuhost celyho ramu a vahu moc neresi, takze XL CRX vyjde v laku mozna i na 2100g
Nebude v RB pri volbe brutal finish povrchovky do ramu privari hlinikovej jekl.Tim srovnaji vahu ramu aby vazil jako s barvou.Nechteji totiz aby byli zakaznici co chteji barvu znevyhodneni.No a za ten hlinikovej jekl je prave ten priplatek. :)))
Tomu se rika osobni pristup k zakaznikovi :-)
LOL
a safra :-D
co ty víš, třeba se s nátěrem počítá k dosažení požadované pevnosti, a bez něj jsou potřeba výztuhy. Si vem třeba takovej list papíru – čistej list je měkkej ale nalakovanej pevnej. HA!
Přesně, nenalakovanej rám můžeš akorát tak složit na třikrát a strčit do kapsy. Pokud ti ho teda neodfoukne vítr.
nevím proč tady řešíš dejme tomu 200g.zkusil sis někdy zvážit bláto co jsi z biku umyl,myslím ,že je to mnohem víc
Protoze pro nekoho muze bejt vaha celyho kola / jeho odlehcovani a upravovani proste zaliba, nebo konicek, jako se upravujou auta… proste se to nekomu libi, dela mu to dobre nebo ja nevim co a tak tu vahu resi, nevim proc maj lidi porad potrebu se do ostatnich kvuli tomu navazet.
Jestli jsem se do někoho navezl tak se omlouvám ,nebyl to úmysl,chápu někdo tím žije a chce to
Pokud bude mít bláto kilo, tak s lakem to bude 1,2 kg.
200gramů dolů mi přijde dost i na sjezďáka. Chápu, že to někdo nechápe, ale já bych bral kolo v eloxu hned. Za ušetřenou hmotnost můžeš vzít třeba odolnější pláště, teleskopickou sedlovku nebo ušetřit na XTR klikách apod., přitom je to skoro zadarmo.
Až skončím s gramařením na sobě, začnu s gramařením na biku…
Lépe bych to sám neřek ;)
Proste nekteri Opava… :-))
Stereo 2009 v bílo/černo/červené (lak) 3367g v 18tce s tlumičem.
Stereo 2010 v anodizaci (2009 a 2010 jsou ty rámy totožné) 3330g s tlumičem (samozřejmě také 18tka).
Rozdíl ale není jen těch 37g. Pro 2010 je tam jiný tlumič s Boost valve a high volume komorou, který bude možná mírně těžší.
I když, ten nový tlumič mám teď sundaný a s montžáními vložkami má 321g.
A ten 2009 má dle toho testu 323g včetně montážní vložek a šroubů. Netuším kolik váží ty dva šrouby, to ale moc nebude, tedy ten 2010 po přičtení šroubů bude těžší jen o pár gramů.
V tom druhém testu bohužel není váha tlumiče, proto jsem to musel takhle dopočítávat.
Z celého tedy odhaduju, že v tomto případě je rozdíl lak x anodizace hodně malý a určitě se vleze do 100g.
Měl jsi nějaký určitý důvod pro anodizaci nebo se Ti prostě jen líbil?
Na design moc nejsem, takže jsem vždy bral černou anodizaci, což je takové nenápadné a není tím co zkazit.
Anodizaci mám radši kvůli odolnosti a každý gram, který je dolu zdarma (tím myslím, že nestojí žádnou investici navíc) je vždy dobrý.
Nakonec ale stejně nemám kvůli problém s dostupností černou anodizaci, ale tu bílo/černo/červenou barvu. Mohl jsem ještě čekat na anodizaci (tu jsem původně objednal), ale to bych třeba čekal ještě teď a taky se třeba nedočkal vůbec.
A nakonec i když na design moc nejsem, tak se mi to i v té barvě docela líbí, takže pohoda. A ani s tím rozdílným předním a zadním kolem (Red Zone XLR přední + SXko zadní) to není tak špatné (myslím designově, funčně je to tak idáelní).
Takže jestli se tenpetu, napsal jsi ty laky naopak. :) právě proto jsem si myslel, že jsi přecházel od laku k anodizaci.
Já jse zvolil anodizaci, protože se mi prostě líbila (tuším že byl tehdy skladem v mojí velikosti i červenobílý Reaction) a vůbec nelituju. odřeniny veškeré žádné, když pominu škrábanec od řetězu u převodníků, akorát se mi trošku na dvou místech ogumovala spodní rámovka ve střešním nosiči. A při přenášení přes stromy se mi zase podařilo škrtnout brzdovou pákou o rám, vypadalo to velice nepěkně, ale po troše přeleštění je škrábanec nerozeznatelný. Oproti Authorovi sto a jedna. :)
Ty čísla nejsou ani jedno z mojich kol, oboje je to převáženo z testů časopisů, tedy napsal jsem to jak tu ty údaje mám.
Svoje Sterea takhle srovnávat nemohu, to mám černou anodizaci 2008 a bílo/černo/červená 2010. 2008 je rám odlišný od 2009/10, takže bych nemohl srovnávat váhu laku x anodizace (2009/10 je o skoro 400g těžší, především asi za tu pevnou X-12 osu, rozdílů je tam ale výrazně více).
A navíc jsem svoje rámy samotné ani nevážil, nikdy jsem je neměl komplet odstrojené.