• Dave.6

    Zdrvím, sháním novou kazetu. PG990 jsem vyloucil jelikoz ma cerveny unasec a to by se me desne nehodilo ke kolu :)

    Takze jsem vybral o neco nizsi PG980

    jen jsou taky ve dvou provedenich a to poctem zubu.

    Jen nevim jaky to ma vlil… jedno je do hornatejsi oblasti jedno spis na rovinu ze?

    Ktery je ktery?

    11–32z

    11–34z.

    ja vim tohle je hroznej dotaz ale fakt jsem and tim nidyk nepremyslel a ted me to zaskocilo :)

    Diky

    0 0
    • pepek  

      JO, 32 zubů je do Polabí, 34 do Alp. Měli jste ve škole někdy nějakou fyziku?

      0 0
      • Dave.6  

        Jo to měli dkonce mam střední elektrotechnickou a z fyziky jsem dokonce maturoval.. Ale asi není čím se hlubit..:)

        0 0
      • HKou  

        V ČR jsem snad nikdy 32 (22 zubů převodník) nepoužil, stačilo by mi i 30. Nicméně v Alpách mě trápí, že jsem si tu původní 34 nenechal.

        0 0
        • karliner  

          Zkus taky kopce vyjíždět a ne tlačit, pak ji použiješ i v Česku :-)

          0 0
          • HKou  

            Ja ale zadny kopce netlacim, o tom jsem nic nepsal :)

            0 0
            • nox159  

              tak se kopcum vyhybas, nebo mas ukrutnou silu a fyzicku :D

              0 0
              • HKou  

                Nevim, kolik zubu mela 8kazeta, co jsem mel pred tim, ale 32 zubu jsem v Cechach pouzival zcela vyjimecne, vetsinou to slo vsechno jet na predposledni pastorek. Dokonce i 7kazeta mi prisla jako ukrutna zbran oproti 4 koleckum na Esce (nekdy v roce 1993).

                V Alpach je problem s tim, ze kdyz se ma neco tlacit, muze to byt taky 5km, takze je lepsi mit tu 34 a vyjet to s nizsi kadenci.

                Ze stejnyho duvodu bych asi zatim nechtel 2×10, protoze tech 8% je proste v prudkejch kopcich znat (nehlede na zivotnost uzsiho retezu atd.)

                0 0
                • nox159  

                  prijed tu za mnou do beskyd :) v okruhu 3km od baraku ti najdu nekolik vyjezdu na kterych je i 22/32 malo :D

                  0 0
                  • HKou  

                    Mam to dost daleko :), ale chystal jsem se mnohokrat na Drtice, ale nikdy to nijak moc nevyslo. Nicmene jsem na tom podobne a uz mi je mala i ta 34 :)

                    0 0
              • JakeF  

                Schválně jsem to teď zkoušel. Na 32/32 jsem v terénu vyjel cca 500m stoupání, který mělo v nejprudším místě 18%. A to normální jízdou, tu 28čku bych tam vsedě nejspíš taky urval, menší vestoje. Takže nevidim důvod, proč by se měl někdo vyhýbat kopcům, když nepotřebuje převod 22/32. Ten je tam snad jedině k tomu, když člověk po 100km v terénu přijede pod několikakilome­trovej prudkej kopec a je tak prošitej, že se mu nechce ani slízt z kola.

                0 0
                • nox159  

                  jsou kopce a kopce a teren a teren :) – fyzicky od sebe nebudem tak moc ( tedka budes ale jiste vys ty ale nebude to zas nejak extra velky rozdil ) je to o tom co jezdis ;-)

                  kdyz to vemu tak na silnici se da jet i 50/23 ve stoupani okolo 12–14% :)

                  0 0
                  • JakeF  

                    To je fakt, ale pokud už mě terén donutí jít do lehčí kombinace, než 32/32, tak mimo asfalt už často začínám narážet na hranici přilnavosti plášťů, takže stejně… Na malou placku jsem šel naposledy v dubnu na Plešivecký držce kvůli šetření sil v náročnym začátku delšího výjezdu a i tam jsem myslim šel jen do 22/24, 32ka tam nebyla určitě, v tréninku jsem tam jezdil stejně na prostřední placku. Jet 22/34, to už je buď v hlavě nebo podcenění jídla a pokud tam člověk i tak těžší převod neušlape, tak je lepší jít pěšky.

                    0 0
                    • nox159  

                      prilnavost plaste je dost o tlaku a rekl bych ze taky dost o technice.

                      jedna vec na jakou sem prisel:D i na totalne sjetem plasti (fest nabusenem) se da vyjet v terenu celkem dost pokud tocis kadenci nad 100–120 ot/min pokud mas dostatecne lehky prevod – aspon ja nejsme schopny na poradne stojce co ma treba jen par metru roztočit 32/32 na pozadovanou kadenci – pokud jsme predtim uz treba nejaky ten km nastoupal – pri takovem stylu pokud mi kolo prohrabne i 3× po sobe tak me to nevyhodi z rytmu a dal si to prasacky jedu nahoru :D

                      a s tím co je a neni lepsi jit pešky, pokud se jedu projet ( tedka uz v 90% se jen projizdim ) tak jedu vsechno a když zvladnu neco co sem jeste nedal mam z toho radost :) popravde takove useky vyhledavam :)

                      0 0
                      • JakeF  

                        Na silnici určitě. Ale v technickym výjezdu, kde musim kvůli překážkám ze sedla mi víc vyhovuje těžší převod.

                        0 0
                        • nox159  

                          ale u toho tezsiho prevodu pak nastava to, ze ti bud hrabe zadek nebo se ti zveda predek.

                          0 0
                          • JakeF  

                            To už je o práci s těžištěm a plynulosti šlapání. Ale je to blbost to řešit přes net, sám jsem viděl, jak to v Beskydech vypadá a kdybych tam celej den jezdil v terénu, tak jsem k večeru za malou placku taky určitě rád, teď jsem si zvyknul jezdit spíš kratší trasy. Ale převod 22/34 mi stejně přijde moc lehkej na to, aby byl použitelnej…

                            0 0
                            • elbunda1  

                              Přijeď do Mostu na Extrem Bike okruh a bez 32z(34) si neškrtneš, na to vem jed…teda pokud nejsi eliťák a nejezdíš v první pětce českýho poháru.

                              0 0
                              • JakeF  

                                Bez 32z vepředu asi ne, vzadu na 100% jo a pokud ne, tak bych to nevyjel ani na 22/32, takže by mi stejně byla zbytečná. Nicméně příští rok přijedu, pokud se to nebude křížit zase s Galaxy.

                                0 0
                            • nox159  

                              tak blbost to resit pres net je :)

                              jinak doufam ze pojedes pristi rok petysu, neco natrenuju postavim nejake lehci HTcko a uvidim :) celkem me zajima jak ti to jezdi ;-)

                              0 0
                              • JakeF  

                                Příští rok je ve hvězdách, budu v Praze a na MatFyzu, takže jak to bude s tréninkem a možnostma jezdit na Moravu závodit fakt ještě netušim… Ale chci pořídit silničku a trénovat co nejvíc i tam, ale první semestr je prej docela peklo, takže se uvidí…

                                0 0
                                • jIrI___  

                                  Raději dopředu počítej s tím, že na VŠ má člověk mnohem, mnohem míň času na jezdění než na SŠ.

                                  0 0
                                  • nox159  

                                    a kdyz chodis do prace, tak je to časove jeste horsi :(

                                    0 0
                                    • maajkee  

                                      není :) alespoň já mám času mnohem mnohem víc než když jsem chodil na VŠ :)

                                      0 0
                                      •  
                                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                        0 0
                                    • jIrI___  

                                      Tak práce + VŠ je v naprosté většině případů samozřejmost. A abych pravdu řekl, tak co teď měsíc čistě jen makám, tak mám mnohem víc volného času než při studiu.

                                      0 0
                                  •  
                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                    0 0
                • MlokCZ  

                  A teď si představ, že na trase bude takových úseků mnoho a některé mnohem delších (třeba 4km úsek s průměrem 16%) + tam bude několik horších třeba 800m s průměrem 20%. Ty příklady jsou z praxe z výjezdů co jsem jel.

                  Jeden 500m úsek s maximem 18% je nic.

                  A samozřejmě záleží na povrchu a technické náročnosti výjezdu. Rvát to ze sedla jde někdy jen velmi obtížně.

                  Z takových všeobecně známých výjezdů můžeš pro začátek zkusit v Beskydech z Konečné směrem na Bumbálku po červené. Ten není nijak technicky náročný, jen je dost prudký a ne tak krátký.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    někomu to nevysvětlíš. Je to i stylu jízdy. Já jezdím v technických výjezdech 80–110 kadenci, do kopce běžně přes 80 konstantně na dlouhých usecích. Při tomto stylu je 32 minimum a do Alp nebo na FS s vyšším zdvihem i 34.

                    A to si myslím, že sílu i techniku na uphill mám celkem slušnou, mezí hobíkama.

                    když JakeF jezdí HT a kratší věci, spíš ve vyšších intenzitách, pak jasně, stačí 28. Já taky na závodě malou dávám jen vyjímečně a kašpara jen když chci něco z hecu zkusit.

                    0 0
                    • Jenda  

                      hmm to bych taky nekdy chtel jezdit takhle frekvencne:-( po rovine jezdim vetsinou 85 ale jak se to zvedne uz musim davat fakt lehky prevody abych tocil aspon pres 75 a jak to zacne bejt do kopce tak se svoji fyzickou a hmotnosti jedu na kasparka s bidou 60 a nezbyva mi nez to rvat hrubou silou :-(

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Abych si držel svojí ideální kadenci, tak bych musel mít pro některé výjezdy pastorek tak kolem 40–42 zubů :-)

                        0 0
                  • MlokCZ  

                    Dnes jsem si v klidu hodil 22/34 i v nejpdrudších úsecích na asfaltu ve stoupání na Tanvaldský Špičák.

                    0 0
                • Richi  

                  Jo, taky si nedovedu představit takovou sjezdovku, kde by bylo málo 22/32 a je potřeba 22/34.

                  To kolo se už bude stavět tak na zadní, že je to vcelku pí.ovina.

                  0 0
                • Jenda  

                  no vidis ja tu mam kopce po asfaltu kde kdyz to klesne na 18 % tak uz mam dojem ze jedu temer po rovine – tedy 18% je takova hranice kdy se jiz prestava hovorit o nakloneny rovine a zacina se hovorit o kopci :-) BTW tech 500 m bylo do dalky nebo na vysku?

                  0 0
                  • JakeF  

                    Lol. Ne, že by to na asfaltu nebylo rozdílný, ale když začínáš mluvit o kopci od 18%, tak do těch kopců buď jezdíš 3km/h nebo jdu hledat tvoje jméno ve výsledkový listině světovýho poháru.

                    0 0
                    • Jenda  

                      jo jezdim do nich cca 2.7–3.5 km/h ale predstav si ze kdyz do takovyho kopce tlacis tak se pres 2 km/h nemas na rozumny tepovce sanci dostat. Hlavne si mozna reknes rozdil 1 km/h to je prd ale uvedom si ze je to 50% a jestli 45 min tlacis nebo 30 jedes je podle me rozdil jak krava. BTW jeden z nejbrutalnejsich kopcu co jezdim (pravda nedam ho na jeden zatah a jeden usek jsem vyjel zatim jenom jednou) ma na 3 km prevyseni lehce pres 500 m tedy prumerny sklon cca 17% :-) druha pulka je po kocicich hlavach ale zase tam to uz moc neleze nad 20 %

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        A to se nedá někudy objet?

                        0 0
                        • Jenda  

                          da :-) jenze jestli me neco fakt nebavi tak jsou to dlouhy silnicni kopce s permanentnim stoupanim 8–13 %. Tam proste vim ze na biku ze to vyjedu a je jen otazka za jak dlouho a akorat se desne nudim. Tady v nekterejch mistech bojuju s kazdym metrem a i kdyz to trva jen asi o 5 min min nez objizdka, tak me to utece daleko rychleji.

                          0 0
                          • duk  

                            Mohl bych vědět, kde se to stoupání nachází? Prosím, prosím!

                            0 0
                            • Jenda  

                              je to od laga Maggiore konkretne z Lavena smerem nahoru na Casere http://maps.google.com/maps…

                              ta druha pulka je dobre videt na tyhle mape via Vararo (cast Monteggia) a ten prusek v lese je stara dlazdena cesta kde misty uz dlazdeni vazlo za svy :-) prijezd odspoda jsou ty silnicky spis jizneji – vyzivny asfaltovy useky s 30 % :-)

                              0 0
                              • prvniodkonce  

                                Já chci taky. Bééé :(

                                0 0
                                • Jenda  

                                  hele neni zas tak moc o co stat – lip jsem si zajezdil v cechach, tady kdyz si chces dobre pojezdit tak to bohuzel znamena tak hodinu nekam popojet autem:-(

                                  0 0
                                  • prvniodkonce  

                                    njn, ale chtěl bych si zkusit vyjet pořádnej kopec v Alpách, občas mi ty brdky u nás nestačí :)

                                    0 0
                                    • Jenda  

                                      tak na to tu mam jiny lahudky – treba stoupani na Monte Tamaro od jezera – pravda neni to v jednom tahu, dvakrat se jede skoro 1 km po rovine ci mirne z kopce ale ze 220 se dostanes na cca 1900 :-)

                                      0 0
                                      • prvniodkonce  

                                        nechal bych si líbit :)

                                        0 0
                                      • HKou  

                                        Myslis to Pres Monte Ceneri, nebo ztecne z Gambarogno? Jinak to stoupani z Gambarogno na Alpe Neggia je dost vyzivny i na silnici. Skoro bych rekl, ze to silnicni stoupani je to jedno z nejhorsich siroko daleko.

                                        0 0
                                    • McBlacky  

                                      chtěl chtěl, ale na silniční itošku příští týden jsi se nepřihlásil! Krpály zaručeny…

                                      0 0
                      • JakeF  

                        No evidentně jezdíme kapku jinym stylem… Když koukám, co jsme jeli v Prachaticích výjezd na Libín, tak mi cykloatlas píše necelejch 6km a nastoupáno 521m a naklesáno 81, takže to průměrný stoupání bude kolem 10%, ale zase jsem na 100% nebyl na malý placce ani v bahnitym výjezdu po louce a myslim, že značnou část jsem to jel na velkou. A řek bych, že to bylo náročnější, než drtit kašpárka ve 3km/h. Ale jak píšu, každej jezdíme něco jinýho, tohle byl 2h závod, jet to na celodenním výletu, tak taky jedu jinym tempem…

                        0 0
                        • Jenda  

                          ono jde proste o to, ze pokud se dostanes do velkejch dlouhejch kopcu a nebo tezsiho terenu tak behat to nejde protoze to bys mohl rovnou bezet bez kola a pak je i hodne dobrej biker rad za lehci prevody. BTW z Horovic si muzes udelat nekdy vylet do Rabstejna nad Strelou a jet z nej po cerveny na Poustky – protoze vim ze ted ti to celkem jezdi tak by me schvalne zajimalo jak si poradis s timhle stoupanim (jezdi se i v ramci Kralovickyho maratonu). A kdyz toho nebudes mit dost tak sup dolu a po modry do Zihle :-)

                          0 0
                          • JakeF  

                            Díky za tip. K Rabštejnu jsme kdysi jezdili na tábor, je to sice docela daleko, ale tak teď od 1. července bude mít přítulka brigádu, tak budu mít čas i na nějaký delší výlety, tak si udělám celodeňák a podívám se tam i na pár míst, co si pamatuju z tábora. Pak kdyžtak poreferuju :-).

                            0 0
                            • McBlacky  

                              před pár lety jsem tam byl na 3 dny ježdění. Je to tam hodně výživný jak nahoru, tak dolů a místy i roviny nejsou zadarmo :)

                              0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
        • nox159  

          22/32 jezdim dost casto min 10–15 min na kazde vyjizdce, asi nejezdis v terenu do kopce :)

          btw:koho napadlo vytahnout tak stare vlakno? :D

          0 0
    • Nehas  

      Tak nad tím přemejšlej teď. Uvidíš, že to vymyslíš. :-)

      0 0
    • marapara  

      Já bych bral 11–34. Mám obě PG980. 11–32 i 11–34. Ta 11–34 je výborně odstupňovaná, podle mě lépe, než 11–32. Pokud jezdíš kopce, tak běž do ní.

      0 0
    • Rychlej turista  

      Jestli máš dvojtác, tak ber 34, jinak je těch 32 zubů ažaž. Hlavní rozdíl je ale v odstupňování, u té 34 tuším není 12 zoubků, což může vadit.

      0 0
      • pepek  

        Tož já bych někdy bral aji 38 zubů (a dvojtác nemám). Myslím, že soudruh nemá tak dobrý motor, jak Ty. Tyto řeči mě vždycky nadzvednou. Já věřím, že ty zuby nepotřebujete a ta malá pila je jenom závaží, ale nemůžete si to nechat tiše pro sebe a neříkat to tak veřejně? Já pak dostávám komplex méněcennosti.:-(

        0 0
        • Nehas  

          A co nevyjedeš s převodem 22z vepředu a 32z vzadu?

          0 0
          • pepek  

            No DO KOPCA nevyjedu.

            0 0
          • MlokCZ  

            Spoustu delších technických prudkých kopců. Když nemůžu, tak jsem často rád za 34-ku i v technicky lehkých prudčích dlouhých kopcích a jezdím na ni poměrně často. V prudkém technickém kopci musím jet vždy co nejpomaleji to jde, abych měl vůbec ještě nějakou sílu a rezervu na chvíle, kdy je třeba zrychlit na překážku (což je v technickém každou chvíli).

            A taky je to o tom, jaké kdo jezdí kadence. Já dost velké a i na 34-ku převod mám minimální ještě rozumnou rychlost (tím myslím kvůli kadenci rozumnou) 5km/h. A klidně bych uvítal i rychlost 4km/h. Na to by už ale ani 38-čka nestačila. A se zvedáním předního kola při malých rychlostech a extra prudkých krpálech problém nemám. Jednak snížím vidlici na 100m a druhak šlapu plynule, žádné prudké škubání. Na 32-jce jsem se dost trápil. 34-ka už jde.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Takovou rychlostí bych se na kole nemordoval. To jdu raději pěšky.

              0 0
              • pepek  

                A proč, su přece biker a ne (pěší) turista. Pěšky se unavím eště víc, natahuje to šlachy na lýtku, a na špíčce. A kopec, který normálně jezdím, musím nějak zase vyjet. (To co jsem jezdil dřív s 28 zuby teď sotva vyjedu s 34.)

                0 0
                • martt  

                  a co som vsetko jazdil na galuskaci s prevodom 47×21 pred 30 rokmi :-)

                  tam mam dnes prevod 24×28, pripadne na horskom aj 22×34

                  0 0
                  • pepek  

                    Teď už tady chybí jenom Bakalář z TdF, aby po 156 řekl, že nejvíc nejlepší jsou ty kompaktní převodníky. Furt nemůže pochopit, že už to všichni nejezdí, když mu to vyhovuje :-).

                    0 0
                    • martt  

                      to su ktore? Na jednom MTB mam prastare LX 28–38–48 s kruhom 110mm, to su tusim kompakty, nie?

                      Ale hento bol poctivy galuskac favorit s patkoleckom. :-)

                      0 0
                      • pepek  

                        Já nevím, nejsu žiletka. Má to prostě jiný počty zubů,než bylo obvyklé. Myslím, že ten malý je menší než býval.Jde o to, že Bakalář to furt opakuje v tom smyslu, že je to něco zázračného a řekne, že tento závodník jel dobře do kopca, bo tam má ten převodník. Jednou měl ve studiu aji Hrušku a ptal se ho a Hruška řekl, že každý jede, co mu sedí, ale Bakalář se nedal a mlel furt to svoje.:-) Asi taky neměl tu fyziku ve škole.

                        0 0
                        • Pavel  

                          kompakt 50×34; „normál“ 52/53×39

                          0 0
                  • Janes  

                    Úplně jsem se zasnil.Rok 85, fávo -převod 47/26– Ještěd -na -zádech bágl(u Libverdy noc pod širákem)-udivený pohledy Škodovkářů-nádhera.....

                    0 0
                • jonys  

                  Měli jste ve škole někdy nějakou biologii?Ve dvaceti holt stačí 28,s věkem se to zhoršuje…limitní hranici neznám,uvidíš sám,no :-)

                  0 0
              • MlokCZ  

                Ale proč raději pěšky? Jednak rád vše vyjedu. Ale hlavně pokud jedu 5, tak mám nějaký tep a pokud slezdu a tlačím tam 3–4, tak tep letí hned ještě výše a k tomu jsem pomalejší. Takže mě to unaví ještě více. Navíc nemám moc nachozeno, takže to pro mě není výhodný pohyb. Tohle je pro snažší povrch. Pokud je to technické a při jízdě je nutno hodně zrychlovat na překážky, tak už to není při jízdě tak výhodné oproti chůzi, ale i tam mám super pocit že to vyjedu.

                Ale u každého to může být trošku jinak, já to mám dle tepáku dlouhodobě ověřené, že pro mě to tak platí.

                0 0
            • pepek  

              Jj a na sněhu a ledě a ve stavu naprostého vyčerpání atd.

              0 0
            • Nehas  

              No je to možný. Já bych to asi neutočil nohama. Teě jsem se škrábal na Praděd z Kutů nD přes Švýcárnu s bagáží na nosiči a ocenil jsem jemnější odstupňování 11–32ky. Dřív jsem měl nějakou Shimano 11–34 a někde mezi 4–6 pastorkem mi to odstupňování nesedělo.

              0 0
              • MlokCZ  

                Právě, že hodně u mě dělá vyšší kadence i v prudších kopcích. Pod 60 se mi jede už zoufale a klidně v prudkém výjezdu rád točím kolem 70–80. Spoustě lidí okolo často stačí lehčí převod, když ve stejném výjezdu jedou o 1–2 lehčí převody.

                0 0
                • kubad  

                  jo jo každý jsme jiný 55–60 v prudkých stojkách je pro mě ideál :-)

                  0 0
              • MlokCZ  

                Odstupňování je o malinko horší, tam máš pravdu. Ale je to jediný problematický skok a to 17–20, tedy mezi 4tým a 5tým pastorkem (počítáno od nejmenšího), kde 11–32 kazeta má ještě skok o dva zuby. V procentech je to pak i největší skok na celé kazetě 11–34 a chápu, že někomu může vadit. I když 11–32 má pak teměř stejný skok o převod výše mezi 5-tým a 6-stým kde má 18–21, takže rozdíl je to skoro stejný (18–21 je 16,6% a 17–20 je 17,6%, takže o něco horší ten skok je).

                A druhý zásadní rozdíl je skok 11–13 místo 11–12, který je tedy mnohem větší a tady je to vlastně ještě na procenta horší skok (11–13 je dokonce přes 18%), ale tenhle mě nevadí ani trošku, protože stejně nejtěžší převod nejezdím v podstatě téměř vůbec (a to je jediná situace kdy bych řešil skok 11–13, na střední placku nejmenší pastorek nejezdím).

                0 0
                • Honza z H  

                  A proto si tam vyměním 11 za 12z ze staré kazety. Ale z kopce dolů ta 11-ka má svoje kouzlo.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    No právě, když už náhodou jedu nějaký pěkný sjezd po asfaltu, tak to už chce pak rovnou tu jedenáctku, pokud se mi ve sjezdu chce šlapat. Dvanáctku bych tedy neocenil více.

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      12 je vkusná po rovině :-)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        No jak pro koho :-)

                        Po rovině na asfaltu když už jedu, tak na mojem fullu mi téměř vždy stačí prostřední pila, občas dám 44/15 a 44/13 jsem snad na rovině nikdy ještě nezařadil (možná když jedu pro mě kaši za někým v háku a to stejně dlouho nevydržim).

                        0 0
                      • Peslezedirou  

                        Aha, tak už vím na co tam tenhle pastorek je :-)

                        0 0
          • tom xtr  

            Fakt je, že kombinaci malá vpředu + 34 jsem použil naprosto zanedbatelně, jestli vůbec. Přesto vozím 11–34 kvůli kombinaci střední + 34 vzadu. Ta se při závodech docela hodí.

            0 0
        • MlokCZ  

          Přesně tak, mám úplně stejný názor a jsem hrozně rád, že jsem na obou kolech nedávno přešel na 11–34 kazety.

          0 0
        • Běžec  

          Tak si kup nejmenší pilu 20 zubů, to pak s 34 přepočteno je jako 22–37,4…

          0 0
        • Krutor  

          Kudla Pepku, pod toto bych se podepsal. Všichni 19, 20 25 let. Co my ? Zahrabat pod zem ? :-)))))

          0 0
          • pepek  

            Tajně myslím na ten motorek, ukrytý v sedlové trubce. :-)

            0 0
            • Krutor  

              :-). Aby ti na to nepřišli soudruzi od Buku :-)

              0 0
              • pepek  

                Jsou skoro všichni o 10 kg a 20–25 let lehčí, takže by mohli akorát tak držet hubu :-)

                0 0
      • marapara  

        U té 34 je 11 a další je 13. Také jsem myslel, že mi to může vadit, ale je to lepší, než 11,12,13 …

        0 0
      • Darkson  

        ty na tohle nereaguj, ty si jinej:-)))

        0 0
      • pepek  

        A nechyběly Ti nějaký zoubky v sobotu v Beskydech?

        0 0
        • Rychlej turista  

          Zuby mi nechyběly, problém byl v kamení. Více než 20% stěna plná kamenů, jako byl ten úvodní krpál, se dá vyjet jedině rychle a k tomu zuby nepotřebuješ.

          0 0
    • Jirik123  

      11–34 jsem vozil asi 1000km a pak jsem se vratil k 11–32, protoze mi nevyhovovalo odstupnovani. pokud jezdis v hodne kopcovity krajine, tak se ti treba 34 vyplati, ale jestli sis doted vystacil s 32 tak bych to neresil a vzal zas 32.

      0 0
    • Loner  

      Stoupání nad 24% and věk nad 60let doporučuju 11–34, zvlášť když si chci skoro všechno vyjet a ne vytlačit – to si můžu vzít pohorky a jít do hor.

      0 0
    • petebike  

      34 je moc, 32 taky :-( ale nekdy se to hold hodi no :-(

      0 0
      • Matony  

        34 není žádná ostuda a jezdí na ni i mnoho MTB závodníků.Já osobě jsem taky kdysi vyměnil z 32 a už bych neměnil nejsem žádná moucha a jezdím často kopcovité terény, krátké technické výjezdy a nakonec i alpy. u nás se mi třeba moc hodila, když jsem šlapal Říp. Kámoš co mě vždycky dával naprdel ve všech kopcích s jeho starou snad 28 díky hlavně mé váze, ale na Řípu už mu nestačili převody zatím co já si vyšlápl až navrch.

        0 0
        • Bully  

          Kazeta s 34 zubama ma na zavodech vyhodu v tom, ze muzes jet az 32–34 bez toho, abys menil placku. Je to sice krizeni jaxvina, ale kdo jezdi setrne pro material, kdyz jede na cas. Ja mel na kole puvodne taky kazetu s 34 zubama, ted mam 32. Ma lepsi odstupnovani a stacila bohate mj. i na maraton v Dolomitech. Vzdyt je to uz stejne potom vic slapani zeli na miste :o)

          0 0
    • pop  

      Hlasuju pro 34z. a nepotřebuješ malou placku…

      0 0
    • Hurka  

      hele, mám na XC 32 a na enduro 34. Nikdy jsem nepoužil převod 44–11 nebo 44–12 (nechrtím po silnici, z kopce jedu pod vlivem g a nemusím nasílím zrychlovat :-). takže jsem na enduro chtěl původně 34–12, ale vzhledem k nedostupnosti jsem nakonec pořídil 34–11 a ten nejmenší převod nevyužívám.

      0 0
    • Pi†el  

      do kopcu 11–34, jinak staci 32..

      0 0
    • adirem  

      Mám taky jeden dotaz…Je potřeba při přechodu z kazety 34z na 32z nějak přeštelovat přehazku nebo zkrátit řetěz?

      0 0
      • pelhrimov  

        spíše bez změny, bych řekl, opačně při přechodu z 32 na 34 asi prodloužit, pokud by člověk chtěl jezdit španěla (velká-velká)

        0 0
      • juli  

        Řetěz by mohl stačit, ale může se stát, že horní kladka šaltru bude blízko pastorku, tak bude potřeba trochu zašroubovat napínací šroub pružiny hlavního čepu.

        0 0
    • Orfi  

      Zdravim.

      Kdyz uz tu je rec o pastorkach nevali se vam doma jedna nadbytecna 34 + jeden vymezovaci krouzek mezi pastorky odkoupilbych za drobny peniz pokud mozno shimano LX ale to uz bych chtel asi moc .Kdyztak pisnete na mejla :).

      Diky

      0 0
    • petrun  

      34 zubů používám poměrně často. Ovšem s převodníkem 32 zubů, malou placku jsem nepoužil snad rok;-)

      0 0
      • petrun  

        PS: samozřejmně záleží i na věku, trénovanosti a typu kola, na crossu jsem zamlada jezdil dokonce 11–28 s plackami 48–36–26.

        0 0
    • dancing dog  

      ber 34, pokud nejezdíš jen kolem řeky…

      0 0
    • blisterexist  

      ber 32, jezdím závody a potřebu 34 sem nikdy nepocítíl, mohl bych mít aj 30

      0 0
    • jIrI___  

      Sodoma gomora chlapci. Dneska jsem zjistil, že jsem 2 roky žil v naprostém omylu, že jezdím kazetu 11–34z. A dneska jsem vyndával zadní kolo, zrakem nějak přejel přes kazetu a tam mě na největším pastorku vytřelo zrak vyražené číslo „32z“. A to jsem si vždycky říkal, jak někdo může jezdit po horách s takovým malým pastorkem :-D

      0 0
    • RUMcajs  

      Jestli jezdis casto nejvetsi pastorek a hodil by se ti jeste lehci prevod, tak vem 34 zubu.

      0 0
    • zichis  

      řešíte všichni jen ten jedinej největší pastorek…

      Že jsou jinak odstupňovaný i ty menší neřeknete. Zprdele odstupňovaný! Na malejch jsou skoky jak hajzl, takže se mizerně jezdí delší fofroidní úseky. Proti 11–34z mluví i rozdíl hmotností.

      0 0
      • marapara  

        Psal jsem to výše, je to docela staré vlákno. Sedí mi víc odstupňování 11–34 než 11–32. Fakt je, že na HT, kde jezdím častěji silnice a zpevněné cesty jsem 22/34 převod snad nejel, jen ho mám v záloze kdyby … ale víc mi sedí to odstupňování. Ovšem na fullu smysl určitě má. Tam jezdím hlavně terény, kopce a docela pěkné stojky se občas najdou a převod 22/34 jsem využil mockrát.

        0 0
      • Rychlej turista  

        Nečteš pozorně, Plho :-)

        0 0
    • pavlix  

      Jezdil jsem 34, dal jsem 32 a trochu jsem litoval, tak at nelitujes :-). Ted mam zase 34 a jsem rad.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.