Kolo na dlouhé cesty, cca 7 tisíc

130 nepřečtených
  • Svecu

    Ahoj :) Měl bych zájem si koupit kolo na delší cesty, to znamená v kuse třeba tisíc kilometrů. Ještě dodnes jsem jezdil cesty kolem 350 km s trochu upraveným Olpranem z roku 2002 a taky jsem to vydržel, takže opravdu nejsem náročný. Ale už je na čase si trochu polepšit, abych si troufl i do zahraničí. Nemám vůbec představu jaké kolo koupit, určitě ne za víc než 8 tisíc, nejlépe do 7 tisíc. Našel jsem jedno, viz. odkaz, Kellys mi je docela sympatická značka. Co byste poradili vy? Nemám žádná kritéria, chci jen kvalitní kolo, které bude eventuelně lehké, aby se dalo vynášet do kopců.

    Odkaz:

    http://www.mojekolo.cz/…radius-black

    0 0
    • Advid  

      Zrovna dnes mi přišla knížka Do Vladivostoku na zmrlinu na kole a autor ujel celkem 22.000km po vlastní ose a jel na 30 let starém Favoritu. Takže si myslím, že je celkem jedno, co vybereš, ale mělo by to mít dobrou dostupnost náhradních dílů a radši možná ocel, aby to v nouzi šlo nějak svařit.

      0 0
      • maajkee  

        No ale ten jeho Favorit byl možná i lepší než tohle co nadhodil :)

        0 0
      • hribik A1  

        v rusku je taktiež nerozumné ísť na hocičom hodnotnejšom :-)

        0 0
      • nooski  

        Fuj. To mu teda nezávidím. Já na komplet Favoritu ujel asi 60km obvyklým tempem a myslel jsem že nedojedu. Nebrzdilo to, neřadilo to, pár drátů mi uletělo z výpletu a vidlice mi přišla, že se každou chvíli snažila urvat. A to byl ten kousek někdy z konce komačů u nás. Po výměně kol, klik, všech řadících prvků, vidlice, řidítek a představce se na tom teprve dá jezdit.

        0 0
    • maajkee  

      Nevim jestli si teda neděláš srandu :)

      Protože 1000km v kuse neujede asi nikdo na světě :D

      Ale jestli to myslíš s tím kolem alespoň trochu vážně a chceš podobnej typ jako jsi dával odkaz tak přidej na tohle je i tady v bazaru, ty kola staví a prodává místní uživatel Scalar.

      To se ti po těch 1000km nerozpadne :)

      0 0
      • maajkee  

        Každopádně na takový cesty asi lepší pevná vidlice, ale to byste se určitě domluvili.

        0 0
      • Svecu  

        V kuse myslím samozřejmě s přestávkami na přespání :) Ale třeba během deseti dnů. Myslel jsem to tak, že s tím nechci jezdit na koupaliště, ale třeba z Brna do Mostu. A jde samozřejmě o to, že si nemůžu dovolit, aby se mi to uprostřed lesa 30 km od města oddělalo. Proto už si netroufám se starým u kterého na lehký převod přehazuju tím, že ručně přehazuju řetěz, protože už je přehazovačka tak shnilá. :D Díky za tip, mrknu na to

        0 0
      • Fuglsang  

        tak jsem se na chvily zasnil nad tema 1000km v kuse a muj nazor je, ze se to da.. kdyby se konal nejakej blaznivej zavod na 1000km v kuse s tim, ze vsechna vyziva, piti behem zavodu a kapacky v cily jsou pripraveny + odmena dejme tomu 100 000 Kč pro kazdyho dokoncilce, tak bych do toho sel :) kdyz se nedostanes do anaerobniho ani aerobniho pasma tak teoreticky jedinej nepritel je spanek..

        0 0
    • mr.antik  

      bazar + servis

      0 0
      • Svecu  

        Děkuju za tipy, ale šlo by nejspíš jen nové kolo. Mám ho dostat k narozeninám, takže jim musím dát přesný název kola a jen ho koupí. V takovém případě padá bazar, nebo poskládané.

        0 0
        • maajkee  

          Mně se třeba líbí tahle Kona Takový obyčejný cestovní kolo a mechanický kotoučovky jsou taky v pohodě na servis a údržbu.

          0 0
          • Advid  

            Taky se mi líbí. Škoda, že už není Smoke.

            0 0
          • Svecu  

            To vypadá moc hezky. Díky :) Myslíte, že Trek by bylo lepší než MTB?

            0 0
            • maajkee  

              Záleží kde budeš jezdit, jestli asfalt a polní cesty, tak tahle Kona si myslím bude OK a bude určitě rychlejší, než MTB v týhle cennový relaci, to bude hodně těžký.

              0 0
              • Svecu  

                Jasne, ale obcas jsem v situaci, kdy musim sjet i narocnejsi teren a abych si ho tam zase neznicil. Vetsinou jezdim v horskem terenu, asi by bylo lepsi to MTB.

                0 0
                • fousek  

                  Prijde mi ze kola v tyhle cenovy kategorii jsou osazovany cca stejnejma komponentama jak krosovy tak horsky, rozdil je vpodstate jen ve velikosti kol a plastu, ale jinak typ rafku totoznej. Takze ta vydrz v terenu bude cca na stejno, jen s tim ze krosovy kolo bude nachylnejsi na prorazeni duse.

                  0 0
                  • Jakobo  

                    Zasadni rozdil je v jine geometrii ramu, nize polozene teziste u jakehokoliv horaka znamena vetsi stabilitu a tim i jistotu jezdce, siroke plaste vetsi pohodli pri jizde po hrbech a v prevodech, kdy po rovine bude na horaku radit nejtezsi prevody a ani ty mu mozna nebudou stacit, bude zbytecne smrdlat nohama. Proto pro cestovani na vetsi vdalenosti, kdy se asi predpoklada spis silnice, sotolina a evropske prevyseni bych dal prednost 28'' s jednoduchou vidlici. Teren s tim nejak projede, ziska kilo navic a stejne u kola za 7000 neni o co stat. Hlavne bych si pohlidal naboje, spice a stred, to jsou ty nejpruserovejsi dily na kole, ktere se mimo dilnu zle opravuji.

                    0 0
                    • t29  

                      +1

                      s výhradou, že 44×11 a 26" kola do rychlosti 30–35 km/h stačí a na turistiku je zbytečné jezdit rychleji

                      0 0
                    • Marskatin  

                      No s tím, že těžiště je vždy níže u jakéhokoliv horáka bych nesouhlasil. Vše je od geometrie. To že má nějaké kolo větší kola ještě neznamená, že má nutně výše těžiště. Důležitá je výška středu šlapání nad zemí a na chování má taky vliv kolik je šlapací střed níže pod náboji kol. Ovšem na druhou stranu musím dodat, že geometrie krosů bývý často podivná a jsou na nich vidlice s vyšším zdvihem, než kolik by bylo ideální a pak jsou to krátká vysoká kola a vysoko položeným středem. Stavba umožňuje i nějakého hybrida. Třeba horské kolo, s širšími plášti kvůli pohodlí v provedení slick pro rychlost, pevnou vidli, převodníky trekové…

                      0 0
          • MJ24  

            chtěl jsem doporučit Pells Demon nebo Demon Disk ale cena je vyšší, ale tahle kona je supr šel bych do toho

            0 0
          • jIrI___  

            Jediné, co se mi na ni nelíbí, jsou ty brzdy. Mechaniky od Hayesu vždycky stály za prd.

            0 0
        • nox159  

          kolik ti je?

          0 0
          • Svecu  

            18

            0 0
            • nox159  

              tak si dej pres prazdniny brigadku a hned mas limit cca 20–30k ;-)

              jinak na tvuj vek davas dost dlouhe trasy – to ja bych zdechl :D

              0 0
              • Svecu  

                Radši půjdu do tý Kony a místo brigády s ní o prázdniny najezdím co budu moct :D Díky :))) Chodím spíš pěšky dálkový pochody, ale chce to občas rozptýlení. Hlavně kamarád jel nedávno na sever Norska, tak mě inspiroval :D

                0 0
              • hribik A1  

                hej, a prevádzkové náklady 4 koruny na kilometer…

                0 0
        • mr.antik  

          To je škoda. Spousta bazarovejch kol s původní cenou třeba 20tisíc nemá za celej život najeto ani to co najedeš za první sezónu.

          Nový horský kolo za 7 bude prostě těžká plečka, která vydrží akorát ježdění po asfaltu nebo po štěrku někde po Jizerkách.

          0 0
          • karliner  

            Asi máš pravdu, jen bych podotkl, že jsem najezdil spoustu tisíc km v terénu i na těžko s Olpranem z roku 91, který byl těžkej jako kráva a vybavenej tak, že by dneska takový kolo nikdo nedal ani babičce na dojíždění do kravína a šlo to.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Já na takovém kole před deseti roky sázel dvoustovky. To kolo vážilo skoro 18 kg a mělo železné ráfky. Když byly po dešti rezavé, tak je každý obdivoval :-)

              0 0
              • Pac029  

                Jen aby ty vzpominky nebyly zavadejici :o). Tehda na tech jako low-end kolech bylo vic kovu, vic Shimana (proste to SIS a TY funguje dle mne spolehlive) a min pruzeni. Dnes byva Sh snad jen prehazka, hodne plastu ci dratu obalenych plastem (kliky, brzdy,..), hodne kotoucu, hodne pruzeni a celkove hodne na prd.

                0 0
                • maajkee  

                  Na tom něco bude.

                  Já jsem začal jezdit někdy v 16ti, v 17ti trasy třeba 50, 70, 100 a jezdil jsem na obyč favoritovi, akorát s klikama na čtyřhran, to byla jediná vychytávka a defakto jsem skoro nic neřešil, akorát asi častejc jsem to nechával docentrovat.

                  Řazení nebylo indexovaný takže jsem tam vždycky narval co jsem potřeboval a neblo to nutný ani moc seřizovat :)

                  0 0
                  • Pac029  

                    Jo Favorit, byl jsem za nej rad, ale ty naby snad nesly hladce nikdy (zas co s tim delal predchozi majitel a co ja amater?), stred jsem dotahoval snad co 14 dni (pokud jsem teda jezdil) a u klinku premyslel, kde soudruzi udelali chybu, kdyz dedovo 50 let stary kolo melo 4hran, no to bylo nekdy tak 1985–90 ;o). Na omluvu soudruhu snad, ze jak tu nekdo ukazoval i Bianchi ty klinky na svych top modelech v 60 letech melo taky.

                    Ale protahoval jsem ho i tama, kam bych dnes bez horaka nejel ;o)).

                    0 0
                    • Volf  

                      S těma klínkama nemáš tak úplně pravdu. Sice to mělo do ideálního stavu daleko, ale byly tam dva zásadní problémy. Jeden byl ten, že jsi je nesehnal a druhej důležitější byl, že selhávání tohoto spoje bylo vždy dílem nešikovných rukou toho kdo to dával dohromady. Musel jsi totiž kliku podepřít a ten klínek narazit. Mtička sloužila jen k zajištění. Jenže většina lidí si myslela, že tou maticí ten klínek utáhnou.

                      0 0
                      • Janes  

                        Naprosto s Tvým názorem souhlasím, u Fáva to bylo vůbec hodně o zručnosti provozovatele. I ten střed se dotahoval pouze zkraje, když byl novej, nebo po výměně věnečků. A taky šlo hodně o to, jak kdo např. uměl řadit atd.Prostě, když ses o Fávo uměl postarat a jezdit naněm, tak to byl spolehlivej stroj.

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          S řazením problém nebyl, to bylo jen o praxi. Problém bylo hlávko, ale to se zase dalo utáhnout rukou za jízdy :-)

                          0 0
                          • Janes  

                            Samo, že to bylo o praxi, taky trochu o citu a zručnosti. Každopádně v kopci jsi poznal, jak na tom kdo je. Stačilo dojet nějakýho „řachtala“ a už bylo jasno :-). Dneska to řadí samo…

                            0 0
                          • op  

                            ted kdyz to pises, tak si na to taky vzpominam .. :))

                            0 0
                      • Pac029  

                        Jojo, to jsem delal blbe, taky ta spotreba klinku ;o)). Zas by me ale zajimalo, jakou to melo vyhodu, nejakou asi jo, kdyz se opustil 4hran, i kdyz se pak k nemu vratilo. Prislo mi, ze se jen setrilo na materialu a neni to snad tak narocne na zpracovani, ale ty stary top silnicky mi do toho nejak nepasujou.

                        0 0
                        • Volf  

                          On ten klínkovej spoj byl hlavně výrobně jednodušší a tím i levnější. Mezi válkama a po druhý světový bylo uchycení na čtyřhran běžné a říkalo se tomu cylindr.

                          0 0
                    • Jakobo  

                      V 70. a 80. letech byly osy s klinky u levnejsich kol caste i na tehdejsim zapade (na vychod jasne, Ukrajiny mely myslim taky na klinky). Namatkou kola co jsem videl z Holandska, Norska, Anglie, Z Nemecka.

                      Ta tehdejsi kvalita v CR je vubec zvlastni, protoze i kdyz se na ni „sralo“, tak porad byla asi vyssi nez dnes u low-endu z Taiwanu. Zrovna dneska jsem rozdelal a mazal stare 18kolecko Velo, bylo v nem jen 2×9 kulicek po obvodu a mezi nima 2 cm kousky dratu. Tak to osidili a pritom drahy konusu i kulicky jsou jak nove, je videt kvalita materialu, totez plati i u konusu naboju Eska/Favo/Velo, ktere kdyz prohlednu po 30 letech jsou porad jak nove. Rikam to, pac jsem koupil 20kolecko z Taiwanu, vidim, kulicky tam jsou jedna vedle druhe tak jsem moc zvedav, co vydrzi.

                      0 0
                      • fousek  

                        Zrovna konusy u favorita podle me nebyli nic moc, to samy kola a brzdy byly tragicky. Rek bych ze dneska se da poridit za 1 prumernej plat o dost lepsi kolo nez byla tehdy favoritka.

                        0 0
                        • Janes  

                          Zase musím říct, konusy vydržely podle údržby, a když takhle odsuzuješ ty brzdy, musíš upřesnit které máš na mysli. Na fávo se dávaly v zásadě 3 typy a na rozdíl od těch obyč, tak Speciály a pak o něco lepší Centriky už brzdily v pohodě, teda při dobrém poštelování.

                          0 0
    • jIrI___  

      Jakou potřebuješ velikost? Tohle by tvoje potřeby splňovat mohlo, ale už jsou k sehnání jen v omezených velikostech.

      0 0
      • Svecu  

        Ta 18 bude asi málo už :/ Mám 180 cm, to už bude tak 20.

        0 0
        • scalar  

          Kona Smoke má trochu delší geometrii, na 180 cm je ideální 18". Mám to úplně stejně (180 cm. Smoke 18"), mrkni se do mi do profilu.

          0 0
        • Aillas  

          Já myslím, že by ta 18" mohla jít. Já jsem se při svých 195cm rozhodoval mezi 20 a 22". Nejsou mezi nimi velké rozdíly.

          0 0
        • Aillas  

          A kdyby jsi chtěl sehnat větší, tak by to nejspíš taky šlo. Už když jsem ji sháněl já, tak u nás byly k dostání jen velikosti 16 a 18". V jednom kšeftě mi ale nabídli, že mi tu 22 seženou z Německa, tam že jich je dost. Stejně ale myslím, že to řešili přes místní zastoupení Kony, takže se u nich můžeš zkusit zeptat.

          0 0
    • Pac029  

      Za mne celopevnak ocel, nejspis neco od Kony, CZ zastupce ma i zajimavy bazar (nejen pouzite, ale i starsi modely) na svych strankach. A podelat se proste muze vse, nejnepravdepo­dobnejsi je jistota, i kdyz ze se stejne neco nakonec podela jiste je ;o).

      0 0
    • Svecu  

      Všichni chválíte ty Kony, ale přeci jen je to trek. Jak jsem psal v příspěvku nahoře, myslím, že by asi bylo lepší MTB i když zkušenosti s trekem nemám. Jezdím často po horách, chtěl bych s tím jezdit i horší terén. To Kellys se vám nezdá?

      0 0
      • maajkee  

        I když je to trek, tak ten dew plus je celkem sportovně raženej trek co se nezalekne i nějakýho toho terénu, to kolo co jsi dal na výběr má strašnou výbavu a bude strašně těžký.

        0 0
        • Svecu  

          Super, dám na to a mrknu po tý Koně Dew Plus :)

          0 0
          • maajkee  

            Někde jsem onehdá vygooglil dokocne test týhle kony dew plus, teď to nemůžu najít, ale moc si to pochvalovali za tu cenu.

            0 0
          • Pac029  

            Koukni sem Kona , mozna neco vyberes.

            0 0
      • jIrI___  

        Ten Kellys je na tom hodně špatně, ani nemá ahead hlavu a to je v dnešní době na pováženou. Mrkni na tohle GT , to je podle mě lepší volba než ten Kellys. Za pár stováků si můžeš případně nechat svařit pevnou vidlici a tuhle prodat.

        0 0
      • Pac029  

        Ta Smoke je proste takovy univerzal a navic jako bonus z toho muzes udelat temer plnohodnotnou 29er ;o).

        0 0
        • DaSnail  

          jak temer?

          0 0
          • Pac029  

            :o)) Ano ta Tva je moc pekna a moc se mi to libi, ale tusim ze ta zadni stavba tomu na obratnosti ve srovnani s ostatnimi trochu ubira, tak proto.

            0 0
            • DaSnail  

              aha. myslím že napr staré bighity boli dlhé jak autobus, takže to nebola plnohodnotná 26ka… ;o)

              0 0
              • Pac029  

                Dobre Ty. Kazdopadne aspon neni problem tam narvat poradnej blatnik. Takze zde je to vlastne vyhoda.

                0 0
      • Advid  

        To máš těžký. Prostě není kolo, které by jelo dobře v terénu a zvládl bys na něm tolik kilometrů a stálo kolem 7.000Kč. I na crosse (ta Kona), ale můžeš dát o něco širší pláště a v terénu to pojede lépe. Ale zase se pak třeba nevejdou všechny typy blatníků a ty jsou zase zátěž navíc a je prostě všechno se vším. :-)

        0 0
        • Svecu  

          Říkám, že doteď jsem jezdil s vrakem, takže i s Authorem za 4 bych byl spokojen si myslím. :) Ta Kona mi je sympatická ale. Asi půjdu do ní.

          0 0
      • Advid  

        A to Kellys ani imho není mtb.

        0 0
    • maajkee  

      Našel jsem to, tady je pěknej článek o Koně Dew

      Je to verze s V brzdama, Dew plus má mechanický kotoučovky

      0 0
      • Svecu  

        Už ani nemusím číst, jsem rozhodnutý, že ji koupím :)

        0 0
        • DaSnail  

          No píšu tam napr aj- Jestliže si chcete kolo ověsit nosiči a s těžkým nákladem procestovat po silnicích Evropu, pak toto kolo není pro vás ;o)

          0 0
    • Vilém  

      Tak zrovna ten kellys mi za ty penize prijde hodne tragickej.

      0 0
    • DaSnail  

      SMOKE PYCO!

      ;o)

      0 0
      • maajkee  

        Smoke by byl dobrej, ale oproti Dew má horší komponenty o něco a hlavně je skoro nemožná ho sehnat v 20", už maj všude jen 18" a tu bude na zakladetele dle toho co psal malý

        0 0
        • DaSnail  

          ale prdek, majú 18 aj 20 a možeš si vybrat či chceš strieborný alebo čierny… 8o)

          0 0
          • maajkee  

            v ČR?

            0 0
            • DaSnail  

              v BA.

              0 0
              • maajkee  

                no a jak si to má objednat?

                Máš nějakej odkaz kde to jde?

                0 0
                • DaSnail  

                  myslím že už som ti to raz dával. 8o)

                  0 0
                  • maajkee  

                    Dával a já už ti říkal, že to ty volové slovenský(nic proti tobě :) ) nejsou ochotný poslat poštou nebo přepravou do ČR :/

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Do Bratislavy jezdí přímý vlak z Prahy, nevidím problém :)

                      0 0
                      • maajkee  

                        No to je úžasný, trmácet se do Prahy a pak z Prahy se trmácet vlakem do Blavy, tam se trmácet do krámu pro kolo za 6 tisíc, pak se trmácet přes Blavu na hlavák, trmácet se vlakem zpátky do Prahy a pak se trmácet z Prahy domů. To chce dovolenou a pak následnej den ještě jeden den volno na regeneraci.

                        Navíc pokud já bych nutně nemusel do Blavy, tak by mě tam nikdo nedostal, nesnáším to město :D

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Když musíš, tak musíš :). Taky jsem cestoval do Blavy pro rám, chvilku pobloudil po městě a pak si to s rámem přes rameno štrádoval na vlakáč, abych nasedl do přecpaného vlaku směr Brno a z Brna dalšími třema vlaky domů. A u celého kola má člověk tu výhodu, že se aspoň může rovnou povozit a projet si na něm celou Blavu :-D

                          0 0
                          • maajkee  

                            No a nebo by bylo fajn, tam jet když je teplo, přijet tam brzo ráno a pak jet domů už na kole se spacákem :)

                            0 0
                        • scalar  

                          Zpět můžeš jet pohodlně na kole :-)

                          0 0
                        • hribik A1  

                          máš tam chybu. z blavy sa už nemusíš trmácať na žiadny vlak, lebo môžeš ísť po vlastnej osi

                          0 0
                          • maajkee  

                            To je fakt, na druhou stranu jet několik set kilometrů na kole na kterým člověk nikdy neseděl to taky nebude moc ideální :)

                            0 0
                            • hribik A1  

                              v určitých časoch ale podstatne lepšejšie než stáť vo vlaku na jednej nohe a aj to nie na svojej :-)

                              0 0
                    • DaSnail  

                      no mne chalani z kaktusu pripadajú ochotní teda nadpriemerne.

                      možno len nechcú posielat do nejakého pidistátu na polsko-nemeckom pomezí, kde sa neplatí eurom ale nejakou exotickou menou… 8o)

                      ale pravdepodobnejšie je, že je to osobné. majú tu človeka, ten videl tvoje fotky(najprv prdel, potom bimbas) a povedali si že tomuto týpkovi konu proste nepredajú… ;o)

                      0 0
                      • maajkee  

                        No s těma eurama bych pomlčel, už tam na dědině přemejšlej jak se eura zase zbavit :D

                        Já jim i nabízel, že jim to klidně zaplatím předem ale prostě ne e. Takže na takový obchodníky já se můžu vykakat.

                        0 0
                        • DaSnail  

                          euro tu bude navždy! aj keby mali kvôli tomu kleknút ekonomiky celej eurozóny…

                          k veci- tak povedz svojmu kona-dealerovi nech ti proste 20" zožene. mne tú 16ku dovliekli z prahe.

                          0 0
                          • maajkee  

                            Já jsem psal do dvou šopů tady v ČR, říkali, že můžou nechat přivíst 20ku, ale že bude tak o 2500,– dražší než ta 18ka co maj v nabídce, no prostě humus!

                            Euro tam bude maximálně do doby než se rozpadne EU, jakože to k tomu spěje a to že tady Euro nemáme, tak zaplaťpánbů :)

                            0 0
                            • scalar  

                              Sháněj tu šedou (model 2008), má lepší geometrii (kratší zadní stavbu).

                              0 0
                              • Aillas  

                                Asi nevíš jestli je to u všech velikostí co? Že bych zkusil ještě někde sehnat tu stříbrnou 22 :-) By mě zajímalo, jak to vyráběli. Hledal jsem to v archivu a u všech ročníků je ta geometrie uváděná stejná :-/

                                0 0
                          • maajkee  

                            Koukám že tam maj pořád ve výprodeji Smoke 2008 deore za 230e, a ty se třeba nepohybuješ na trase Bratislava-Praha? :)

                            Že bych ti poslal prachy a koupil bys mi ji tam :)

                            0 0
                          • hribik A1  

                            hej, euro bude na večné časy ako sovietsky zväz a za pár rokov ho budeme voziť na nákup vo fúrikoch ako ríšske marky kedysi :-)

                            0 0
        • scalar  

          18" je na 180 cm ideální, horní rámovku má 60 cm – jsem toho důkazem :-)

          0 0
    • mr.antik  

      no mrkni ještě tady, mívaj tam různé starší modely s za výprodejové ceny

      http://www.bradsky.cz/…i-c-1_6.html

      0 0
    • bikekralik  

      Jestli hledáš spolehlivost a nízkonákladovost, tak bych šel do tohohle http://www.kona.cz/ads/view/118

      0 0
      • Jakobo  

        A ja byt tebou, tak se tech 28'' kol vubec nebojim a rovnou bych do nich i sel a vzal nekterou z tech zminenych Kon (Dew, Smoke…). Ja mam podobne kolo, Trek 7.2 FX, na levnem kole kupovanem na „chvilu“ jezdim uz pres 3 roky zrovna v tom zminenem Norsku a nemohu si ho vynachvalit. Kolo dostava docela na frak, krome po silnici a sotoliny s nim obcas preskacu i nejake sutry (taky uz mam treti kola, jezdim no co). Fakt, ze jine pohodli bude u balonaku plastu a odpruzene vidle, ale jestli chces cestovat a navic pro zacatek a v teto cenove kategorii, vic bych asi nechtel. Toho Treka co mam (ja mam model 2007) bys mozna taky koupil kolem 7000 Kc, koupil jsem ho ve sleve za 10000 Kc, ale tady.

        0 0
        • Jakobo  

          blbe zarazeno, ale kdyzuz tu Konu s torpedem bych nechtel :-)

          0 0
    • martin_bakov  

      ja sem ted docetl knizku na ktere ujeli dva lidi pres jizni ameriku na author traction + nosice,veci cca. 50kg takze tak, o levnejsich kolech nevim nic, muze to fungovat ale taky nemusi…

      0 0
      • maajkee  

        Tak Traction už je docela použitelný kolo. Ono je fakt, že nejdůležitější je odhodlání nějakou takovou cestu uskutečnit a né se donekonečna babrat v tom na čem člověk vlastně pojede, až nakonec nikam nepojede.

        0 0
      • Rychlej turista  

        Osobně bych si na takovou cestu vzal ocelový rám, šlapák se čtyřhranem, náby s konusy, véčkové brzdy a pevnou vidli nebo mamimálně s nějakou pružinou. Takže levné kolo, na jakém dneska nikdo nechce jezdit, ale u kterého se dá předpokládat, že dojede bez problémů.

        0 0
        • kolda  

          ppresne tak. pokud to mas na nejake expedice do zahranici, predpokladas vozeni bagaze, tak nejdulezitejsim kriteriem je vydrz materialu, nenarocnost na udrzbu a jednoduchy servis.

          dulezity je odolny vyplet (na obyc 2mm dratech).

          za tyhle penize bych se zkusil domluvit se servisakem v cykloshopu, pokud nejakeho dobre znas, at ti to posklada z dilu, co se mu tam vali.

          0 0
        • mr.antik  

          souhlas, ale proč ty náby s kónusy?

          0 0
          • Rychlej turista  

            Nemá se na nich co pokazit a bez údržby vydrží desetitisíce km. Ložisko se ti vysype a jsi v kelu.

            0 0
        • scalar  

          No, přesný popis Kony Smoke…

          Důležitý je ten ocelový rám, když někde na expedici trefí nějakého soba nebo nějakou jinou lamu a rám praskne, opraví mu to všude (Alu slitiny dokáží opravit málokde, do karbonu můžeš leda tak narvat jinou plastovou trubku :-) ).

          0 0
          • Nimrod  

            a ještě k tomu ocelový rám bývá pohodlnější jak z hlíny, což se už celkem projeví na celopevnu s ne moc širokýma a podhuštěnýma pláštěma

            0 0
          • maajkee  

            No ona je otázka jestli tu zeslabovanou ocel nějakej dělňas třeba v pakistánu dokáže svařit :) tyhle tenký věci, to chce kumšt a dobrý náčiní :)

            PS: Teda doufám že se nemýlím, že Smoke je ze zeslabovaný oceli.

            0 0
            • Rychlej turista  

              V nejhorším přes to dá železnou latu a jede se dál :-)

              0 0
            • DaSnail  

              toho by som sa nebál.

              trubky sú butted, ale to neznamená že sú extrémne tenkostenné. je to festovná trubka, preto aj rám váži viac jak 1300g. ;o)

              953ka to holt neni… 8o)

              0 0
            • Nimrod  

              zeslabovaná je trubka uprostřed, na krajích má už normálnější stěnu, aby to šlo slušně svařit. ale je tu jistá pravděbodobnost, že by tam mohl někdo nezkušený propálit díru…

              0 0
            • RomanH  

              Hlinikovej nosic mi tam svarili, jsou neskutecne sikovni :-)

              0 0
    • t29  

      Tak jsem to celé pročetl…

      Kellys Radius, který sis našel, výbavou odpovídá supermarketovým kolům za přibližně 3000 Kč. Kellysy, navíc ještě aktuální modely, jsou šíleně předražené. Nebrat.

      Kona Smoke se do roku 2007 dělala s 26" koly (MTB) a kratším rámem (pro tebe velikost 20"), od roku 2008 do roku 2010 pak s 28" koly (cross, ale jdou tam narvat i objemné balony pro 29" MTB) a rám vyrostl do délky, takže by ti seděla 18" velikost.

      Kona Dew sice vypadá dobře, ale je hodně krátká – abych srovnal délku Smoke, musel bych vzít Dew s 24" rámem, to už je pro čahouny přes dva metry. Dá se vzít 20" nebo 22" a vyměnit představec a řidítka, ale je to starání navíc s nejistým výsledkem.

      GT Avalanche má za ty výprodejové peníze přiměřenou výbavu. Klasika MTB, pro tebe velikost L. Jenom hned po koupi vyměň pláště Kenda Nevegal, které se hodí na těžký terén, ale na asfaltu s nima umřeš. Pokud to má být kolo jen/převážně na silniční turistiku, tak mě napadá Schwalbe Marathon Cross v rozměru 26×1,75" pro MTB nebo Schwalbe Landcruiser.

      Z odkazu na výprodeje u Bradského zkus vybrat, co by se ti zamlouvalo, a předhoď to sem ke zhodnocení.

      K tomu nošení do kopců – tady bude kolo s pevnou vidlicí odhadem o kilo až kilo a půl lehčí, než kolo s odpruženou. Budeš si muset rozhodnout, jestli dáš přednost pohodlí nebo ušetříš váhu.

      Škoda že chceš kupovat hotovku. Myslím že se Scalarem, na kterého tě odkazoval Maajkee, by ses mohl domluvit na stavbě na míru třeba za osm tisíc.

      Závěr – zatím u mě vede Smoke, za ním Avalanche, pak dlouho nic. Doporučil bych ti vyzkoušet nějaké kolo v obchodě nebo i u kamaráda, ať si zkusíš jestli raději kratší nebo delší rám, podle toho se ti výběr trochu zúží. Bylo by škoda dát svoje úspory za kolo, které pěkně vypadá, ale nevyhovuje ti geometrie.

      0 0
      • maajkee  

        S tou velikostí Kony Dew, to je tak že to nesmíš srovnávat s crossem nebo MTB, velikosti vybírat spíš jako u silnice nebo cyklocrossky.

        Jinak pěkný shrnutí.

        0 0
        • t29  

          Pokud by na Dew byly berany (jakože do roku 2010 Kona dělala Dew Drop na stejném rámu s beranama) tak ano. Ale když vidím vlaštovky a efektivní délku 573 mm ve 22" velikosti, tak mi to přijde krátké.

          0 0
          • maajkee  

            No to právě tak nemůžeš brát, je to třeba jako fitneska, silniční rám s rovnejma řidítkama, tady jsou prozměnu vlaštovky, navíc když se koukneš, tak horní rámová trubka je o hodně níž než délka sedlovky, takže sloping je nějakej třeba i velikosti 56. Oni taky i ty velikosti udávaj jako u silničních, 54,56 atd.

            A berany si tam klidně dáš můžeš :)

            0 0
            • t29  

              Berany si tam nejen že dát můžu, ono je to na ně přímo dělané :) ale nasazení vlaštovek místo rovných řidítek zkrátí posed o několik cm (vyzkoušeno) a proti beranům to bude ještě víc. Bohužel nepíšou délky představců.

              Sloping bych nerad odhadoval z jednoho katalogového obrázku, když ani není jasné, o jakou velikost rámu se jedná. Ale večer si na to sednu a zkusím ten obrázek oměřit.

              0 0
              • maajkee  

                S tím posedem a vlaštovkama nemůžu souhlasit, vlaštovky na tom budou určitě širší než rovný a čím širší vlaštovky, tím delší posed, takže myslím, že to že jsou trochu vyšší a přitažený k jezdci, zase vykompenzuje jejich šířka, i když nevim jak široký vlajdy na tom jsou.

                Já jsem měl na kole rovný 580mm řidítka, pak jsem dal mírný vlaštovky vlaštovky 660 a přišlo mi, že se posed snad ještě malinko prodloužil.

                0 0
                • Marskatin  

                  to by souhlasilo, máš ruce podstatně více od sebe, tím pádem jsi " kratší" a posed se zdá „delší“, i když je třeba vzdálenost řídítek stejná jako byla.

                  0 0
    • rajos09  

      Hele jestli mas zajem se ozvi. Na cene se domluvime.

      http://www.cyklobazar.cz/…091/maxbike/

      0 0
      • maajkee  

        No to je dobrá nabídka, pružinovka nepotřebuje moc udržby a nemá se moc co ******, 8čka alivio potřebuje minimální seřizování, za 4 tisíce + něco na případnej upgrade a doladění a může vyrazit na cesty :)

        0 0
        • johny.1000  

          No nevim, já myslim že by bylo lepší trochu si přividěpat a stavit limit aspoň na 20 000 kč.Přece jenom ject tolik km na kole za 7000 :D no :D

          0 0
          • maajkee  

            To kolo špatný vůbec není, v jednoduchosti je právě jeho síla.

            0 0
          • hribik A1  

            mne sa ich na takých bikoch (skôr s ešte menšou hodnotou) podarilo zatiaľ len biednych 75000 a najdlhšia jazda za deň bola tragicky slabých 274 km, ale čo už… možno za celých 7000 by to išlo aj viac :-)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.