Zdravím zkušené bikery.
Rád bych si nechal poradit jaké kolo do 20 000 vybrat.
Jsem vcelku střízlík (184 cm, 70 kg)
Bydlím na vesnici a proto asi 70% budu jezdit na silnici …nějaká ta polnička ale terén jinak nic moc.
Zaujalo mě kolo:
Zdravím zkušené bikery.
Rád bych si nechal poradit jaké kolo do 20 000 vybrat.
Jsem vcelku střízlík (184 cm, 70 kg)
Bydlím na vesnici a proto asi 70% budu jezdit na silnici …nějaká ta polnička ale terén jinak nic moc.
Zaujalo mě kolo:
Koukám třetí založené vlákno na stejný problém. Co Tě zaulo na tomto kole? Jeho nedostupnost, vysoká hmotnost nebo mizerné osazení?
pojištění zdarma..
Co si představuješ pod pojmem kondiční ježdění? Jakože čím hůř to pojede, tím lepší kondici získá jezdec? Pokud ne tak možností je několik:
Vše limitováno aktuální (ne)dostupností kol a komponent. Možná stavba na zakázku by mohla problém vyřešit.
Vzal bych bazarovou silničku, ty polňačky na trekovém kole stejně nejsou žádný zážitek.
Do 20k můžeš sehnat i něco na Ultegře a budeš z toho mít větší radost než z Alivia na treku.
Zato se silnicí na polňačce to bude zážitek…
A obávám se že jestli tam je Alivko nebo Ultegra je začátečníkovi úplně šumák. Dobře seřízený řadí v pohodě obojí a zanedbaný neřadí dobře ani jedno.
Co tohle?
Vejdou se i širší pláště. Na polňačky pohoda.
No popravdě původně jsem chtěl pevnou vidlici. Ale chlápek v obchodě mě nalomil, že je to super kolo :-D.
Nesmíš se nechat. Chlápek v obchodě to potřebuje hlavně prodat :-).
Když to koupíš, tak to bude pro chlápka v krámu super. Promiň, ale to kolo je naprostý šrot. Jestli chceš vyloženě posilovat, tak si místo toho pořiď nakládací činku. 14,2 kg u krosového kola … nejspíše v M a bez pedálů, to fakt nechceš.
Dobře. Jdu se mrknout na bazary a hodím sem nějaký nástřely. Třeba něco vybereme.
Moc děkuji.
Uplně nejraději bych něco jako je https://www.decathlon.cz/…8518726.html a na to dal širší pneu. Ta cena je pro mě tak nějak hraniční těch 17 000 (zbytek musím narvat do helmy a vybavení – nemám nic)
Tak se mi nelíbí jednopřevodník a microshift. 500 je na SORA sadě asi lepší?
Děkuji, to jsem nevěděl. Ale stejně mám strach z toho jednopřevodníku, že neušlapu kopce.
S tím jednopřevodníkem to má lehčí převod, než to druhé…
Aha takže spíš budu ztrácet na silnici?
Jojo, na silnici budou rychlé převody asi chybět. Taky odstupňování té kazety nebude ideální
oni je mívají, musí to člověk hlídat cca jednou za týden mají zboží a když člověk neváhá tak se dá objednat.
Koukal si na toho bazarového Spešla? Měl bys to mít někde blízko…
Díval, ale je to M a já měřím 184.
Takhle na pohled vypadá minimálně na „L“
https://sport.bazos.cz/…ych-85kg.php
co tahle raketa?
https://sport.bazos.cz/…cni-kolo.php
vím že nemá kotouče, ale co tahle silnička?
no spíše se bojím, že v děčíně je velká pravděpodobnost, že to bude čorka
Tak jsem se rozhod, že na 99% vezmu toho tribana RC 500 a obuju ho na nějaký „gravelový“ pláště. Má někdo nějaký tip?
Je tu k tomu sakra dlouhé vlákno (resp. dvě vlákna když budeš číst i to první :-))
Aktuální gravel tipy ve zkácené formě zde
Já jsem objednal dopředu G-ONE ALLROUND 35–622 a dozadu Continental Speed King CX RaceSport. Vepředu bude bezduš, vzadu duše.
ještě se zeptám jaký to má význam vepředu bezduš a vzadu s duší?
Do zadní stavby se Schwalbe možná nevejde, bývají reálně trochu širší. Navíc jsem čekal tak dlouho na dodání (prý „skladem u dodavatele, obvykle do 2 dnů“), že jsem mezitím k objednávce z Německa přihodil ty Continentaly :-).
jo takhle…tak hlavně ať to pak frčí
moc děkuji…za navedení na vlákna
A všem ostatním moc děkuji za cenné rady.
Jaké pláště máte případně na Triban?Co jsem koukal Decathlon doporučuje wtb
já těď našel tyto…na gravel vlákně je chválí
Do vidlice se nejspíš vejde (tak tak) ale vzadu bych se bál :-). Mám teda trochu jinej rám, ale mezi 28 mm vysokým pláštěm a výztuhou s úchytem na blatník je tam jen necelých 11 mm místa.
per tam sworks.
Na tom kondice poroste sama.