Kolo na traily (Rychleby, Trutnov, atd) i km do 65k

315 nepřečtených
  • Lipown

    Ahoj,

    chci si vybrat nového fulla. Nejraději jezdím traily. Rychlebky jsou i po pár návštěvách srdcovka. Dále mám rád výlety kolem 70km v terénu. Chtěl bych 29" kola, zdvihy cca 130 mm a aby kolo vydrželo drsnější zacházení a skoky. Už jsem u některých kol viděl vyosené zadní kolo a pod – to bych nerad, aby byl můj případ. Rozpočet do 65k. Budu rád za každý tip.

    Výška 188

    Váha 83–90 kg podle ročního období :)

    Díky!

    0 0
    • Nutribird  

      Giant trance 29, Trek Fuel ex, RB, kol je hodně. Projdi si i zdejší témata, můžeš narazit na fajn akce. Z ceníkových cen by se mohlo vždy něco srazit.

      0 0
    • theedge  

      Rozpočet tě bude hodně limitovat. S čím máš zkušenosti ?

      Díval bych se na kola jako Giant Trance 29, TY Jeffsy 29, Radon Slide Trail, Commencal Meta TR 29 …

      0 0
      • Lipown  

        Bohužel jen špatné s Meridou one twenty. Je rozpočet maly?

        0 0
        • theedge  

          Záleží jak chceš mít kolo vybavené, ale 65k je spodní hranice ( pokud se nebavím o bazaru ) a ty kola budou dost levně vybavená – vidlice, převody, kola, brzdy … musíš počítat s hodně kompromisy.

          Slušně vybavená kola se začínají pohybovat cca od 80k výš – Whyte S-150 S V2, YT Jeffsy Comp 29, Trek Fuel EX 8 2020, Radon Slide Trail 9.0, Giant Trance 29 1 GE 2020, … v této cenové hladině bude použitelných už daleko více trailových kol.

          Za 65k bych vzal asi jen Giant Trance 29 2 2020 protože má použitelný tlumení a pohon – dost by mi tam ale vadily úzký ráfky 25mm ( proto tam mají obutý 2.3 gumy ) a slabý brzdy, brzdy vyměníš snadno, ráfky by znamenalo přeplést – za mne je dnes standard 30mm.

          0 0
          • vili  

            S těma ráfkama je to zajímavý bod. Taky jsem měl 30 za standard, ale na druhou stranu je to zas teď už tak maximum co vídám na kolech a lehce se to uklidnilo bych řekl. YT má na 29 jeffsy i 27 tuším...­..právě sem dumal na jaké šířce zapletu ženě karbony na nový kolo a rozhoduju se mezi 27 a 29…rozdíl v hmotnosti je už pro mě zajímavý, ale nedokážu říct jestli to není málo pro 2,5 wt pláště.

            0 0
            • theedge  

              Jo tak záleží jaký gumy chceš jezdit a jakej grip mít – na trail / enduro ježdení beru za standard gumy jako DHR II 2.4 + DHF 2.5, nebo dozadu Aggressor 2.5, WTB TrailBoss 2.4 + WTB Wigilante 2.5, nebo dopředu ještě Magic Mary 2.35 – ta snese taky 30mm ráfek.

              Pokud chce někdo hodně jezdivý kombo tak třeba Rekon 2.4 a dopředu HR II 2.5

              pro mne je objem gum důležitej – dělá grip a komfort. To se těžko nahrazuje. Jezdit tenký maxxisy 2.3 bych nechtěl.

              0 0
              • Lipown  

                Mam aktualne na 23mm rafku Magic Marry 2,35 a uplne v pohode… Kamarad jezdi na nejakych noname 2,25 uplny silenosti. Mylsim, ze to bude i hodne o technice.

                0 0
                • theedge  

                  Vsak používej jaký ráfky a gumy chceš … klidně zase ty 23mm :-) Já jsem ti jenom předal informaci …

                  0 0
                  • Lipown  

                    Spatne jsem to napsal. Nemyslel jsem to nejak zle :)

                    0 0
                    • theedge  

                      Magic Marry je na predek dobra guma ale porad je o dost uzsi nez klasika DHF 2.5 – ten bych na 25mm rafku asi nevozil. Urcite ho tam das, ale nebude mit optimalni tvar a tudiz chovani.

                      Uzky rafky by te mohli limitovat ve vyberu gum.

                      0 0
              • vili  

                jezdit se bude WT DHF2,5 a Aggressor 2,5 a řeším v podstatě buď:

                https://www.nextie.com/…ch-NXT29XM35

                nebo

                https://www.nextie.com/…ch-NXT29XM33

                Pozitiva jsou nižší hmotnost o cca 130 g na páru ráfků a i nižší profil o 5 mm (ráfek je víc schovanej a nedostává tolik zabrat odletujícím bordelem).

                Negativum je samozřejmě ta menší šířka, ale jelikož jsem jezdil 2,5 DHF i na 23 mm ráfku a nebylo to nic tragickýho, tak v rámci co nejlehčího bajku pro 65 kg holku asi vezmu ty lehčí…

                0 0
                • theedge  

                  Tak jestli se správně dívám tak vybiráš mezi 32,6 a 35 mm ? Nějak jsem z toho nevyčetl jestli to je vnitřní šířka.

                  0 0
                  • wilda81  

                    máš tam obrázky profilu

                    0 0
                    • theedge  

                      jo už to vidím … nenapadlo mne že to nenapíšou do technické specifikace :-)

                      0 0
                  • krabica  

                    Mezi 27mm a 29mm, musíš se mrknou na profil v obrázcích. Osobně uvažuju, že na příští trail bike dám dopředu 30mm 28 drátů a dozadu 27mm 32drátů.

                    0 0
                    • vili  

                      to už mě taky napadlo jí vzít dopředu širší, jenže když on je aji docela výrazně objemnější. Tak mám obavu, že to bude vypadat blbě…

                      0 0
                      • krabica  

                        Mavic a Duke tyto kombinace dělají a neviděl jsem na to nějakou kritiku.

                        0 0
                • ceo  

                  Nižší profil → delší drát → nižší tuhost?

                  0 0
                  • wilda81  

                    leda na BF u hypersenzitivních jedinců

                    0 0
                  • jonti  

                    Nizsi profil, lip vyskove pruzici rafek, tim padem pohodlnejsi i odolnejsi. Rozdil v delce dratu je zanedbatelny.

                    0 0
                    • goofy  

                      A hlavně to lépe vypadá… :-)))

                      0 0
                      • Lister  

                        Ale fuj.

                        Hlavně 29 na nizkem ráfku vypadá jak žebřiňák, na 29 idealne staré Enve ráfky ;-)

                        0 0
                        • goofy  

                          Je fakt, že já to všechno beru furt na 26/27,5… 29 vypadají skoro pokaždé tak nějak nepatřičně… :-D

                          0 0
                          • krabica  

                            Za mně taky nízké ráfky a i na 29`. :-)

                            0 0
                          • Lister  

                            Právě že větší rám na vyšších kolech občas vypadá tak, že musím hodně přemýšlet jestli je to 29 nebo 27.

                            0 0
          • krabica  

            S těma ráfkama bych to zas tak nehrotil, širší ráfky budou zas těžší a k tomu přísluší širší těžší pláště, tím se zabije hbitost – jedna z výhod trailového kola, kdyby jsme řešili enduro, tak je to něco jiného. Navíc výplety v těchto kategoriích budou stát za starou belu a dřív nebo později půjdou na výměnu…

            0 0
          • Darkson  

            souhlas, připlatil bych si jak píšeš 15–20k nebo bych šel do bazaru za 40k a zbytek si nechal na upgrade a servis.

            btw, ten letošní Fuel EX8 na XT čerstvě vlastním a libuju si :-)

            0 0
          • Lipown  

            Da se nekde vyzkouset ten YT Jeffsy, Radon Slide Trail prosím? Co Canyon Neuron?

            Ja to jeste zkusim trosku zestihlit.

            • Gumy stejne vic jak 2,4 na kolo rvat nebudu.
            • Je mi jedno jestli AL nebo Karbon.
            • Nepotrebuju top vybaveni, zavodit na tom nebudu.
            • Urcite bych rad dobre tlumeni.
            • Brzdy i kdyby deore mne do ted bohate stacili. Rozdil vuci SLX brzdam jsem nepoznal.
            • Na kole pred tim jsem mel pohon 2×10, kterej mne celkem stacil. 1×12 se urcite nebranim.
            0 0
            • Fran-tic  

              Ne neurona jsem ti chtěl navrhnout, ale rozjela se tu spis taková více enduro diskuze a nechtěl jsem se ztrapnit :) jako na nějaké větší skoky a dvojaky neuron není to prave, ale třeba rychleby by mi přišly pro nej na pohodu

              0 0
        • Nutribird  

          Trance i Trek mají cenovku kolem 80 k, ale věřím, že obě seženeš za 70 k. Trance vada ráfek 25 mm a sedlovka, která nemá moc valnou pověst. Trek slabší brzdy, pláště ???, ale na obě můžeš sednout a jezdit.

          0 0
    • mirage  

      Podivej se treba na Stevens Jura

      0 0
    • logoman  

      Ted meta TR vyhrala srovnani, asi bude fajn :-)

      https://www.pinkbike.com/…meta-tr.html

      0 0
      • wilda81  

        Tak koupit dnes špatné kolo už chce kumšt :)

        0 0
        • Lipown  

          Kdybych prave na to nemel ultimatni pech tri roky zpet, tak to ted tak nehrotim :) da se rict, ze mi vyletelo 75k nenavratne za 2000km z kapsy…

          0 0
          • kubad  

            ta ruplá Merida?

            reklamace nedopadla?

            0 0
            • Lipown  

              Reklamace dopadla tak napul. Merida to neuznala, ale diky jejich argumentu mne to znamy od kteryho jsem kolo kupoval opravil na vlastni naklady. Resil jsem to 3/4 roku.

              Bohuzel pred cca pul rokem v srpnu pricka zadni stavby rozrazila pri dorazu tlumice trubku kam se zasouva sedlo viz fotka. To uz jsem nechal opravit sam, protoze tem oprava verim a nadaval jsem na spatne spocitanou kinematiku.

              Bohuzel pravdepodobne pricina se ukazala az tento tyden. Vule na zadnim kole – vymlacena alu vlozka v ramu. Dost rad bych vedel pricinu tohoto. Nedokazu to pochopit.

              Zarukou uz to nevyresim a ani po zkusenostech nechci i kdyz verim, ze kdybych to mel pres obchod tak s tim neni problem. Takhle je to totalni ztrata casu. Ted chci kolo, co tohle delat nebude. Skoda te fury penez co jsem do toho narval.

              0 0
              • wilda81  

                .

                0 0
              • kycis  

                Tak to je mazec… a koupit jen ram a prehazet vsechny komponenty?

                0 0
                • Lipown  

                  Taky jedno z možných řešení. Nějaké tipy na rámy?

                  0 0
                  • wilda81  

                    V tom mém smazaném příspěvku jsem to navrhoval, ale jestli jsem dobře dohledal, tak se jedná o Meridu One twenty 9.5000 2016? Tam už bych se na oživování asi vykašlal. Pokud ti ale nevadí zůstat u 2×10, vidlice a že budeš muset přeplést min zadní kolo, tak je to cesta. Samozřejmě si musíš pohlídat průměr sedlovky, délku krku vidlice atd.

                    0 0
                    • theedge  

                      To bych nechal v klidu umřít. Jezdit terény typu Trutnov a skoky na 2× něco s mlátícím řětězem do přesmykače … to asi nikdo úplně nechce. Nemožnost použití vodítka a bashguardu …

                      0 0
                      • wilda81  

                        Jestli jsem se dobře díval, tak tam má hazku s brzdou, takže by mu stačil NW převodník za pár stovek. Za mě raději 1×10 než levné Eagly typu SX,NG,GX. Vidlice je ale stejně na zamýšlené použití slabá, takže nové kolo bude rozumnější volba.

                        0 0
                        • theedge  

                          1×10 bych teda neušlapal – to si nedovedu představit tu kazetu :-)

                          NX jsem jel novej a nepřišlo mi to tak hrozný ( samozřejmě proti plným sadám trošku omezený rozsah do rychla ). GX jezdím druhej rok a je úplně v klidu a to jsem dal vloni hazce dobrou sodu. Mám kolem sebe další 2 GX a všichni spokojenost. Ale každej je na to jinak náročnej.

                          0 0
                          • jonti  

                            Trochu omezeny – stejne omezeny jako kdybys mel nejvetsi misto 50z jen 45z.

                            Kdyz jeste zacinalo 1×neco jsem jezdil 1×10 s 11–36 kazetou na XC a taky to slo.

                            0 0
                            • theedge  

                              A co mi tím chceš říct ? Že jsi borec ? :-)

                              Jen jsem napsal že NX má menší rozsah než plný Eagle což je fakt …

                              0 0
                              • jonti  

                                Chtel jsem rict, ze to neni „trochu omezeny“ ale „hodne omezeny“.

                                Celkove mam pocit, ze se tu resi hodne drobnosti jako rozsah prevodu a jestli je GX nebo NX spatna sada, a jestli je 25mm rafek malo a 27mm uz ok. Pri jizde je ale uplne nejdulezitejsi geometrie, vhodna velikost ramu a funkcni odpruzeni.

                                0 0
                                • theedge  

                                  Tak si to vlákno přečti celý … tady se zrovna řešil starej pohon.

                                  Za mne to zas tak hrozný omezení na tom NX není – jezdim kazetu 10 – 50 a nejtěžší převod tam mám málo kdy.

                                  0 0
                        • Lipown  

                          Jakou bys doporučil vidlu, nebo proč je vlastně slaba? Zdvih nebo prumer noh?

                          0 0
        • JachymP  

          A proto je tady o tom spoustu vláken „koupím kolo do 20 tisíc“ i příspěvků „komponenty to má dobrý“ ;))

          0 0
      • Lipown  

        Koukal jsem na to. V CR jsem ho videl cca za 75k. Neni to na takovy al bike dost?

        0 0
        • Nutribird  

          Tak ten Trance není špatný 1 i 2 by měli mít stejné tlumení, ale rozdíl SLX nebo XT. Hodně lidí je s ním spokojeno. Hlavně bacha aby ses v tom neztratil. Canyon, YT a Radon jsou značky přímého prodeje. Zkusíš jedině u někoho kdo je má doma.

          0 0
    •  
      0 0
    • Venda  

      Vybiram kolo na podobné věci. A rozhoduju se mezi Trance 29 a Radon Skeen. Radon Slide mi prijde uz zbytecne moc. Ale co se tyce toho Radonu, tak jsem uplne v lese. Podle popisu a obrazku vypada dobre, ale nikdo mi k nemu nic neřekne a je to velikej zajic v pytli.

      0 0
      • Nutribird  

        Radonu je zde strašně málo v porovnání s ostatními. YT je jistota až na některé komponenty, ale to je spotřebák. Canyon, těch je tady mraky, úměrně k tomu je i počet spokojených a nespokojených majitelů. Giantu trance je zde taky mraky, připadá mi jako startovací kolo. Zvládne hodně, použití vhodných gum ho hodně posunuje od xc k treilu a naopak. Neviděl jsem nikde zmínky o problémech. Pokud někdo mění chce buď rovnou enduro nebo xc kolo. Trek Fuel ex má třeba zajímavé zamykání tlumení, pěkně zpracovaný rám a barvy. Mám trance i Trek Slash a ohledně technologie má každý něco. Jsou to, ale kola jiné kategorie.

        0 0
      • nomecz  

        Resil jsem nedavno to stejne, rychle 29 kolo na traily co zvladne i tezsi teren. Variant bylo mraky takova ta klasika jako Neuron, Trance, Senzor ale i Pivot, Santa, Ibis, Propain a prave Slide. Nakonec po nekolika testovackach a zkoumani moznosti slev z toho vylezl karbonovej Trance kterej tak nejak vysel nejlepe ve vsech aspektech. Treba pokud skousnes hirsi pohon tak za 80 se stale da sehnat lonskej karbon vcetne kol

        0 0
        • Venda  

          Vim, vsak po nem koukam. Jenze on je horsi oproti Radonu ve vsech aspektech. Vidlice, tlumic (kashima vs rhytm, to je moje největší dilema), pohon, kliky, brzdy… az na ram. A naopak o Radonu neni na netu jedina kloudna recenze, jediny kloudny video, proste nic. Boom or bust…

          0 0
          • Baba-Ji  

            Obecne bych se Radonu jako znacky rozhodne nebal. Vim o par lidech, kteri maji nebo meli jejich kola a nezaznamenal jsem problemy.

            0 0
          • čel.A  

            Jezdil jsem Radona Slide full Carbon než mi ho ukradli. A to kolo bylo skvěle. Pěkný balanc ve vlastnostech.

            Jednou mi v servisu přitáhli jeden cep, práskl mi šroub a sám jsem si to opravil. Samozřejmě se to znovu pokazilo. Napsal jsem jim, oni to vše vzali a poslali zdarma cely rám. Za me super proklientsky přístup.

            0 0
    • logoman  

      Jeste koukni na orbeu occam

      https://www.baseshop.cz/…20-oranzova/

      Na ramu to ma zahlazeny svary az jsem myslel ze to je karbon. dobra geometrie, SLX chodilo vyborne. Vidle nevim, jel jse na kole s upgradovanou foxkou.

      0 0
      • Kolda90  

        Nevíš kolik váží ? Ani na stránkách Orbey jsem to neviděl.

        0 0
      • Lipown  

        Ou, tak tohle rozhodne chci vyzkouset!

        0 0
        • theedge  

          Slušnej základ. Ale opět kola 25mm a hlavně brzdy na výměnu – ty jak kdyby tam nebyly ( výrobce asi počítá s automatickou výměnou ).

          0 0
          • Lipown  

            Brzdy bych dal klidne ze stareho bajka. Spis mi vadi ten „stary orech“, sunrace kazeta a ta vidle…No uvidime, uz si delam tabulecku :)

            0 0
      • n_bye  

        Tak to vypadá až podezřele dobře. Palec

        0 0
    • Lister  

      Vzhledem k nastaveným požadavkům mi Jeffsy přijde jako jedno z těch lepších řešení.

      Nečetl jsem celé, co se řeší nahoře ohledně těch ráfků, ale M1900 jsou solidní kola s 30mm, jediný opruz je, že po vypuštění tlaku z jich padají patky plaštů – teda aspoň já mám takovou zkušenost.

      0 0
    • Lipown  

      Co rikate na https://www.canyon.com/….0/2471.html#… ? Pred tydnem meli slevu 10%, takže vyšel na 65k. Krom brzd se mi ty komponenty jevi jako paradni celkove vzato za tu cenu…

      0 0
      • Lister  

        Asi nejlépe osazena verze v poměru cena výkon. Na běžné ježdění úplně v klidu kolo. Ale není to rozhodně žádný drsný trailbike, je to spíš na té XC straně spektra.

        Pokud to drsnější zacházení bylo myšleno vážně, tak té volbě nerozumím a karbonu taky ne.

        0 0
        • Lipown  

          Ano, máš pravdu. Skutečně bych radši rám, kterej je pevnější. Akorát jsem zmatenej a každý tvrdí něco jiného. Někdo říká carbon vydrží víc, někdo hliník. Někdo říká, že hlína ve svarech po pěti letech popraská.

          Drsnější zacházení jsem psal právě pro to, aby se nestalo to co s tou Meridou… i když si stále myslim, že jsem ji jen lechtal.

          Takže když to zkusim ještě zůžit – chci, aby to kolo bez problémů vydrželo Trunov, Rychleby a mělo ještě nějakou rezervu, abych mohl skočit nějakej třeba menší dvoják – což bych se rád naučil.

          V bajkparcich bych si radsi pujcoval jejich kola…

          Každopádně na tý váze XC – > Enduro bych byl asi spíše radši tomu enduru, abych si traily víc mohl užít.

          0 0
          • theedge  

            Vyhýbat se karbonu je nesmysl – jde o to koupit správně dimenzovaný kolo a je jedno jestli to bude karbon nebo hliník. Druhá věc je ta, že s tvým napnutým rozpočtem ti to karbon zbytečně prodraží.

            0 0
            • Lister  

              Tady nejde o to, že by to karbon nevydržel, ale zjevně se tady bavíme o učení, padání, zahazování a namáhání kola takovým způsobem, který ho zkušenější jezdec ušetří. Na takové použití bych si vzal hliníkové kolo.

              0 0
              • Lipown  

                Učení stopro, padání spočítám na prstech jedné ruky – v zatáčkách na bok, jednou v zatáčce přes řidítka :). Spíš nedoskočené lavice nez se je naučim konečně přeskakovat úpně.

                Asi bude i tak hliník v tomto případě lepší volbou. Karbon se na druhou stranu lépe opravuje, kdyby se opět něco stalo..

                0 0
      • krabica  

        Nejdůležitější je rám, takže bych vybíral podle geometrie, zbytek se dá vždycky nějak doladit.

        0 0
      • Venda  

        Taky jsem koukal, ale na tohle urceni vyradil, protoze uz je trochu vic do „xc“. Ma uz trošku jinou geometrii. Myslim, ze Canyon tohle kolo zamyslel na malicko jine uziti nez ty ostatní kola, co tu padaly.

        0 0
      • Nutribird  

        Hele zkus vzít v úvahu, že jsi tu Meridu odrovnal z důvodu nevhodného výběru kola na dané použití. Na těch lehkých treilbike se moc skákat dát nebude pokud nemáš čistou techniku. Velice rychle můžeš rozsekat další kolo. Potom by mohlo vyhovovat víc treilenduro kolo.

        0 0
        • Lipown  

          Děkuju a naprosto souhlasim. Pořád nechápu tu vymlácenou vložku.

          Jak jsem tu zmínil kámoša. Jezdi i bajparky na 100mm zvihách – Scott z 2010, skáče, pádá a s tím kolem proste nic nemá :)

          0 0
          • Breakpain  

            Jde o to, jake lajny, jsou tam vzdy i lehke a pri jake rychlosti. A taky musi mit extra talent, neumim si predstavit, ze by mi XC kolo prezilo dele nez mesic v BP. Cti 4 dny jezdeni…

            Obcas mam strach i o sjezdaka, kdyz slysim ty rany…

            0 0
      • theedge  

        Neuron je takový turisticko – trailový kolo. Pokud to myslíš vážně s ježdením typu Trutnov, drsnější zacházení a skoky, tak bych o něm neuvažoval. Už jen ta hlava 67,5 …

        Díval bych se na trailový kola který mají blíž k enduru – někdy označovaný jako AM ( all mountain ).

        0 0
        • Lipown  

          Zatím se mi z těch všech kol co jste mi tady napsali a za což jsem Vám velice vděčný líbí ta Commencal Meta TR a Orbea Occam.

          Pak následuje YT Jeffsy.

          Nejak mam averzi k tomu spodnimu ulozeni tlumice po tom co se mi stalo na M…

          0 0
          • theedge  

            Vybírat kola dle uložení tlumiče v kontextu toho že se ti něco prasklo na Meridě je nesmysl … na to bych se vůbec nezaměřoval.

            Všechny tři jsou slušný, ale mají svoje slabiny ve výbavě – Jeffsy má nejlepší vidlici (FOX 36), ale jen pohon NX Eagle, Meta má taky jen NX a k tomu RS Revelation,

            Pohon NX se pak blbě upgraduje, protože má jinej ořech než ostatní sady.

            Occam má lepší pohon SLX, Marzocchi Bomber Z2 – by mela být alternativa k FOX 34 ( Fox koupil Marzocchi ) , ale tu vidli neznám. ráfky „jen“ 25 mm.

            Brzdy jsou u všech kol v této cenové hladině odrbaný …

            Asi bych vzal Jeffsy kvůli rámu a tlumení a vyměnil brzdy. Až umře NX sada tak bych ji vyměnil za něco lepšího ( což znamná přeplést i zadní náboj ) a bude z toho slušný kolo.

            0 0
            • Lipown  

              Myslis konkretne tuto sestavu Jeffsyho? https://www.yt-industries.com/…Category/509

              0 0
              • theedge  

                Jo přesně tohle. YT Jeffsy Comp 29. Slušnej rám s dobrou geo – navíc karbon. Slušná vidlice i tlumič. To je velmi dobrej základ. Brzdy vyměnit a jde na tom hned velmi dobře jezdit.

                NX Eagle není žádnej výbuch, ale jezdit se s tím dá. Pak zjistíš že ti to stačí a budeš ho udržovat při životě a nebo se za rok / dva rozhodneš pro upgrade vyšší sady Sram nebo Shimano ( samozřejmě nějaká investice ).

                0 0
              • Nutribird  

                Už si ovšem na 80 k, pořád ti zde předhazuji Treka, cena 60 k, jediné co vyměníš jsou brzdy a možná pláště. Doživotní záruka na rám. Do 65 k se vším všudy i pedály. Možná změna geometrie a vydrží i enduro.

                0 0
                • wilda81  

                  Trek změnil podmínky nebo je to stále jen „doživotní“ na rám a netýká se to zadních staveb apod.?

                  0 0
                • theedge  

                  Ten Trek Slash z tvých odkazů nahoře je super, jen nevím jestli sežene svoji velikost na 188cm … nevím jestli mu ta 19,5 nebude malá. Ale jinak jo, za ty peníze určitě super kup.

                  0 0
                  • Nutribird  

                    Jsou tam všechny velikosti, jenom musí projít jejich web. Mají nabídku na každou velikost zvlášť , cena stejná. Záruka je od 2019 změněna na celý rám. Právě myslím, že by mu to mohlo sedět a v porovnání s tím mým Trencem 27,5 je to obratné stejně, do vzduchu to jde líp, jede to taky v pohodě možná o něco líp. Pobírání nerovností o moc lepší i díky 29. Hodně bude záležet na obutí.

                    0 0
                    • scoty  

                      Píšou tam 15/16 kg… To není úplně málo na šlapací kolo..

                      0 0
                      • theedge  

                        A na čem bys chtěl aby 90kg chlap skákal ? :-D V zadání jasně vidím drsné zacházení, skoky a Trutnov …

                        0 0
                        • scoty  

                          A co ty výlety kolem 70km?

                          0 0
                          • theedge  

                            Coby … normálně to odšlape tak jako všichni. Má dost omezenej rozpočet a při váze 90kg rozdíl 1kg ve váze kola stejně nepozná pokud nepojede chrtí XC závody. Pod 14kg nic odolnýho stejně nekoupí ani s daleko vyšším rozpočtem a tak se bude muset rozhodout jestli to pod ním bude praskat ( chrtí lehký kola ) a nebo uveze kilo navíc.

                            Spíš by mne zajímaly tvoje názory na Trutnov, drsné zacházení a skoky … máš s tím nějaké zkušenosti ?

                            0 0
                            • tonik666  

                              Pod 14kg je to pri rozpoctu 60k dost scifi.

                              0 0
                              • theedge  

                                Vsak dyt to pisu … navic si myslim ze to je dost sci-fi i s daleko vyssim rozpoctem. Proto bych vahu vubec neresil.

                                0 0
                                • Lister  

                                  Odolný trailbike na 29 kolech s reálnou váhou kolem 14 kg už je obecně skoro unreal. To chce buď hodně peněz nebo kompromis u komponentů.

                                  0 0
                                  • wilda81  

                                    Unreal ne, ale chce to pečlivě vybírat. Moje G13 (s DPX2 místo pružiny) byla tuším přesně 14kg. S pružinou jsem to nevážil, bude to ale nějakých 300–400g navíc počítám.

                                    0 0
                                    • tonik666  

                                      Karbonový Hightower 1 šel dát bez kompromisu na 13kg. To je rozhodně odolný trailbike.

                                      0 0
                                      • Lister  

                                        No jo, ale to se bavíme o hodně penězích.

                                        Moje kolo má teď něco kolem 12,2–12.4 včetně pedálů, ale jsou tam docela papírové pláště, XC pedály a karbon kam se podíváš. A je to M na malých kolech. Dostat Hightowera na podobnou váhu už bude fakt fest drahé.

                                        0 0
                                        • krabica  

                                          Zlaté staré 27,5, tam se gramařilo… :-) Intense Spidera v XL jsem schopný vykostit těsně pod 12kg, ale za cenu XC pedálů, XC tlumiče a XC plášťů, když nahodím trailové verze, tak jsem odhadem na 12,5 – 12,7 kg. Až přejdu na dnešní bytelné 29, tak to bude další minimálně +1kg. :-(

                                          0 0
                                      • wilda81  

                                        Souhlas. Můj HT1 (C verze), který posloužil jako dárce komponent pro G13, měl 12.9kg. Kdysi jsem si zkoušel počítat kam bych se dostal na RS, intendu a XMC kolech: 12.5kg

                                        0 0
                                  • vili  

                                    já to mám na cca 13,8 ve velikosti XL a za kompromis bych možná označil maximálně zadních 28 drátů, otázka samozřejmě je, co znamená hodně peněz…to bude mít každý jinak

                                    0 0
                                    • Lister  

                                      Lidi neblbněte. Tady se uvažuje o seriovkach za pár desítek tisíc a že budou mít pod 14kg ale naše kola jsou stroje, kde se počítal každý gram a kde už v podstatě není moc kde brát. To není standard, ale to je limit, jehož pořizovací cena začíná jedničkou a pak je tam hodně nul…

                                      0 0
                                      • tonik666  

                                        Moje reakce byla čistý offtopic- jen jsem chtěl říct, že i dnes se dá odolný trailbike pod 14kg když dáš 130k a postavíš ze slev/komponentů co nejsou za plnou.

                                        0 0
                                        • vili  

                                          souhlas, tuším jsem se taky zastavil někde pod 130k

                                          0 0
                              • Venda  

                                Trancy 29 budou pod 14. Trance 29 1 mozna i pod 13.

                                0 0
                                • Venda  

                                  Ale ted jsem chvili nesledoval. Ono se to zmenilo z kola co dava rozumne 70 km a zaroven rozumne sjede Trutnov a Rychleby? Na Enduro…

                                  0 0
                                • Lister  

                                  :-D

                                  0 0
                                • filous  

                                  To mozna tak ty karbonovy Advanced. 29–2 nebude mit s pedalama pod 15.

                                  0 0
                                  • Venda  

                                    http://www.giantstorepraha.cz/…-trance-29-1

                                    I jsem podobnou hmotnost videl v nejakych videích, kde to vazili.

                                    0 0
                                    • Lister  

                                      Ani tenhle nemá pod 13…

                                      PS: bez padálů se na kole nejezdí…

                                      0 0
                                      • Venda  

                                        Tak to ale tak nejak sedi. Jestli je tohle hmotnost s pedalama Advancu 1, tak obyc hlinikovej (kterej ma velmi podobné osazeni az na ten ram) bude mit lehce pod 13 bez pedálů. Tak uz jen vybrat nejlehci pedaly 

                                        0 0
                                        • Venda  

                                          PS2: Jo a vidim hmotnost 12.82 kg a pedaly tam vidim taky. 

                                          0 0
                                        • Lister  

                                          Tohle je samozřejmě bez pedálů a pokud někdo na fóru uvažuje reálnou váhu kola, tak pro mne je to prostě automaticky včetně pedálů, protože bez nich to není kolo, ale koloběžka…

                                          0 0
                                      • zahr  

                                        Giant Trance Advanced Pro 29 1 v S včetně pedálů (plasťáky) a 125mm sedlovkou místo 100mm naváženo 12,8 kg.

                                        0 0
                                        • nomecz  

                                          Lko, s magneziovejma Xpedama ma rovnejch 13 , a je dost veci kde se da ubrat :)

                                          0 0
                    • Lipown  

                      A nejsou to uz moc zdvihy? Testoval jsem Beast Soul myslim se 160 vidle, 150 vzadu a na tom jsem se citil jako v tanku, Do kopca celkem drina…

                      0 0
                      • Nutribird  

                        Hele on i ten Trance na pořádných gumách jede znatelně hůř než na schwalbe NN šlupkách a váha je přes 14 kg. Jezdím 40 km z toho 15 km cyklostezka a zbytek nahoru, dolů, nastoupaných kolem 1100 m výškových. On to theedge napsal přesně, buď to pojede nebo vydrží a na menší váhu potřebuješ jiný rozpočet. Navíc ALU slash je jen o pár gramů těžší než karbon, ale mnohem tužší než Trance.

                        0 0
                        • Lipown  

                          Jasny, Kazdopadne krom o vahu jde o to, jak to bude houpat do kopce, ze jo. Proto se bojim tech zdvihu. Ten Beast soul taky nebyl kdovi jak tezky,

                          0 0
                          • tonik666  

                            Jen pro info, Beast je katalogovy ram, stejny prodava napriklad CTM nebo v minulosti Kellys.

                            0 0
                          • Baba-Ji  

                            jak to pojede ovlivni nejvic asi vyber plastu a kola, pak kinematika zadni stavby („efektivita“ pri slapani …ale pokud mas tlumic se zamykanim, tak tohle nemusis resit) hmotnost a geo kola a pak mozna to mnozstvi zdvihu. To je takove mylne dogma, ze vic zdvihgu automaticky hur jede. Zdvih musi byt dobre kroceny a pak je jedno, kolik ho je (resp. muze ho byt hodne a na blbnuti ho vyuzijes ;) )

                            0 0
                      • theedge  

                        hele to si musíš poskládat v halvě už sám … to za tebe nikdo nevyřeší. Záleží jak moc drsné zacházení chceš, jak jsi dobrý technik a nebo chceš aby to požralo kolo. Jak moc chceš skákat …

                        Každý tu jezdivost vnímá jinak. O tom jak to jede není jen o zdvihu, ale hodně o nastavení kola – tlaky v tlumení, jestli máš zamklej tlumič, jaký máš gumy a jaký tlaky v nich vozíš. To udělá na jezdivosti kola mnohdy víc než 2cm zdvihu na tlumiči.

                        A samozřejmě platí že vždycky je něco za něco. Každej by chtěl kolo který je lehučký, do kopce letí jako XC raketa a z kopce jede jak enduro a všecko to vydrží :-) takový kolo ale neexistuje.

                        0 0
                        • Lipown  

                          Super, mas pravdu, S tim prifouoknutim me to ani nenapadlo :)

                          0 0
                          • theedge  

                            U fullu je nejduležitější najít si to svoje nastavení – nejde jen tak sednout na cizí full.

                            Do delších kopců přimykám, nebo úplně zamykám tlumič a pak ty gumy a tlaky v nich – to je zásadní.

                            Samozřejmě že geometrie hraje roli – sklon sedlové trubky, posed, kinematika zadní stavby.

                            Ale zamčením tlumiče stejně celou kinematiku do velké míry vypneš …

                            0 0
    • Fran-tic  

      Hele mě by zajímalo teda, co a jak jezdíš. Protože zatím mi tak přijde, že volba k trailovému až en kolu tě směřuje hlavně strach z bytelnosti a špatné zkušenosti z meridy 120. Dvojáky co jsem četl asi nelítáš, rychlebky se dají projet i na xc kole nebo nízkozdvihovém fullu. Všechno to záleží od pojetí. Stejně tak tam karbonový bike asi zahazovat jen tak nebudeš. Abys pak s tou obavou nevzal nějaké endurko a budeš brečet, jak to nejede. ¨

      Je to spíš k zamyšlení, že ti jebne blbě merida nemusí vůbec znamenat, žes ji tak nakládal. A bych přidal odkaz, mi se třeba líbí NORCO Fluid FS

      0 0
      • Lipown  

        No jak pises… enduro bych prave kvuli jezdivosti nerad a koukam po necem mezi – coz mela byt i ta merida. Tezko rict z jakyho jinyho duvodu sla tak do kytek.

        0 0
      • goofy  

        Tak tak… Norco Fluid 1 bych si dovedl představit jako odolný nízko zdvihový trail bike.

        https://www.mojekolo.cz/…rown-copper/

        0 0
        • krabica  

          Přesně, to Norco je fajnové.

          0 0
        • theedge  

          Jo tohle je hodně zajímavý. Za ty prachy super.

          0 0
        • Nutribird  

          Tohle by mu mohlo sedět.

          0 0
        • logoman  

          To vypada senza, ale sakra 15.5 kg 120mm trailbike? To vazi jak kamosova basic 29 capra …

          0 0
          • krabica  

            Dneska už hodně výrobců nedělá hliník na váhu, zvláště pak u levnějších modelů, takže to pak takhle dopadá, ale nijak bych se tím nestresoval… :-)

            0 0
          • tonik666  

            Tak je to rozumně osazený bytelný trail bike, navíc 29. Dneska když se všude cpou kilové pláště mi to tak hrozné nepřijde. Má to ráfky 650g, to jen tak nezničí :D :D

            Aspoň bude moct něco upgradovat.

            0 0
            • logoman  

              Dat na to poradny kola, tak byto mohlo ozivit. Zrovna vcera jsem koukal na video kde zkouseli vliv pridani 2Kg zavazi na kolo.

              0 0
          • Lister  

            Tak ony ta 2.6 pláště asi úplně lehké nebudou.

            0 0
        • Lister  

          Jo tohle je rozumné, jen teda s těmi plášti bych se asi tahat nechtěl.

          0 0
          • Nutribird  

            Pláště jsou to poslední, ten můj Slash váží 15,5 kg včetně 430g DH pedálů. Nevím kolik tedy váží pláště, ale v budoucnu jsou v plánu WTB Vigilante 2,5 light max grip a 2,3 nebo taky 2,5 zadní light max speed, každý má v 29 kolem 1100 g a víc. To jsem houby jezdec, borci kolem jezdí tough verze s ochranou uvnitř aby to neprovalili a nezničili ráfek.

            0 0
        • mirorek2  

          15.5 kg bez pedálů …

          0 0
      • Fran-tic  

        jak vidím ty reakce, tak nemáš zač :) mi se ten fluid taky líbí :)

        0 0
        • Auditor  

          Ad ta hmotnost Fluida. V XL ma samotny ram 3,4kg.

          Nejsou to zadny tenkostenny trubky …

          Fluida mam a v rodine je dalsi, a na bezne toulani se krajinou, TT/Rychleby apod. bohate postacuje.

          Forekastery sly ale pryc, stejne tak Guidy T, co sou seriove. Sedlovku dam delsi nez tech 125mm, casem.

          0 0
          • Atilla  

            Fluid toho zvládne mnohem více než Rychleby. Zvednout vidlí na 14cm. Dát tam jednu offset vložku a máš z toho ostré kolo na vše co tě napadne. Brácha na tom jezdi traily oproti kterým vypadají RS jako pumptrack.

            0 0
            • Auditor  

              Ja vim, sak sme si o nem psali.. a ty i s mym bratrem ;)

              A 140 vidli mam, token v tlumaku … a super.

              0 0
    • Fran-tic  

      .

      0 0
    • Lister  

      Jak to tak čtu tak je to zase jedna BF klasika – velké oči zakladatele a obecné přesvědčení vsemocneho fóra, že za ty prachy nic kloudneho nebude a že tohle a tohle prostě nutně potrebuje

      Výsledek bude opět jeden nešťastníý jezdec, který utratí za vlastnosti a funkce, které nevyužije, a ve většině případů bude s sebou tahat kolo, kterého je prostě zbytečně moc…

      Jezdil jsem na těch základních jednotkách od RS a jsou úplně v klidu, sice občas chybí nějaké to nastavení, tlumiče nemají lock, ale pravdou je, že moderní systémy ten lock moc nepotřebuji a je to spíše pomoc psychická a pokud jde o ficury vidlice jako ladění HSC a LSC tak smutnou pravdou je, že většina lidí to pak stejně vozí úplně otevřené, protože se do té vidlice boji opřít a oba pak „překvapivě“ klepe do ruk…

      0 0
      • theedge  

        Takže ty jediný se svým pohledem máš pravdu, víš vše nejlíp a ostatní jsou volové :-) To je taky klasika B-F :-)

        Nevim jestli chceš jezdit na brzdách Shimano řady 200, vidlice RS 35 Gold, 70 km na tlumiči bez Locku … Ty by jsi si takový kolo koupil ?

        0 0
        • krabica  

          S tím lockem bych to nepřeháněl, pokud zadní stavba dobře funguje, tak není třeba…

          0 0
        • Lipown  

          Ta vidla je špatná? Na ty meridě byla Rock Shox Sektor Gold RL Remote Air 15QR a bylo to v pohodě.

          0 0
        • Lister  

          O volech jsi poprvé něco napsal ty, já jen zastáváme názor, že nikdo nikdy nikomu nemůže poradit, jaké kolo si má koupit. Ale bohužel těch situaci, kdy si člověk pod vlivem masírky koupil kolo, které je úplně mimo jeho možnosti je hodně.

          Jinak já se bavil v relacích kol, které se tady nabízí. A třeba i základní Jeffsy má jednotky, které jsou úplně bez potíží použitelné. V tomhle má RS výhodu, i základní tlumice šlapou hezky, chybí jim jen některé věci. Proti tomu základní Fox bývá často mnohem horší.

          A představ si, že jsem na takovém kole jezdil a jízdu si užil. 70km bude jen o pláštích a celkově geo, lock má vliv minimální, ale máš pravdu že třeba na tady doporučované kladivu od Treku bych to teda jet nechtěl.

          PS: jinak správně má být – ty by sis takové kolo koupil…

          0 0
          • theedge  

            „Lepší být pět minut srab, než pak celej život mrtvej. Jsem divnej – baví mě jezdit dokopce“ Copak nám s tvým životním krédem napíšeš o drsným zacházení a skákání na kole ? To že se s tím nechceš tahat ? :-D

            Grammar nazi vložka pobavila :-)

            0 0
            • krabica  

              Myslím, že si moc nevidíš do huby…

              0 0
              • theedge  

                Ok. Vsak at mu poradi Lister. Jeho logika je neradit a jen prijit a napsat ze vsichni radite blbe :-)

                0 0
                • wilda81  

                  Lister jen narážel na klasické velké oči zakladatele a zdejší potřebu radit enduro na vše. Zastav si někdy na Rychlebech nebo TT u skoků. Realita je taková, že třeba dvojak v klopce na superflow skáče jeden ze sta. Na Wales jezdí minimum lidí protože „to drnca“.

                  Jak jezdí tazatel a jaká je šance, že se zlepší ví jen on. Podle toho by si měl vybrat kolo.

                  0 0
                  • tonik666  

                    Dvoják v zatáčce neskáče ani jeden ze sta :D Tak za 1000 průjezdů je­den.

                    0 0
                    • krabica  

                      Tam je nějaký dvoják v zatáčce? :-D Osobně tedy radši jezdím ostatní traily a 130 mm zdvihu mi v klidu dostačuje…

                      0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
    • K2  

      Tady si můžeš projít testy:

      https://enduro-mtb.com/…-mtb-review/

      Klidně bych šel do Canyon Neuron

      Já jezdím Canyon Spectral a jsem spokojený – ten má 150/150 a 27,5

      Cena 65 K je v pohodě, myslím, že za 70 tis se dá koupit Canoun Neuron v karbonu – klidně bych si připlatil

      0 0
      • krabica  

        Nevím proč plácají u Neurona něco o moderní geo, mě připadá spíš jako konzervativní odpovídající spíš XC.

        0 0
    • krabica  

      Podle mně by sis měl ujasnit, jestli chceš kolo inklinující spíše k moderní low and slack geo (Norco Fluid, YT Jeffsy, Meta TR), nebo více či měně konzervativnější geo (Trek Slash, Canyony, Radon…) a pak teprve řešit další věci. Tohle ale bude vyžadovat nějaké testování…

      0 0
      • Lipown  

        Přesně tak, proto bych na to rád sedl. YT Jeffsy snad někdo v Brně mít bude, Metu vyzkousim v shopu a rad bych i tu Orbeu. Ta ma dle vaseho nazoru jakou geo?

        0 0
        • krabica  

          Orbea Occam spíš modernější – delší reach, postavenější sedlovou trubku, ale zároveň má na dnešní dobu trošku delší sedlovou trubku a úhel vidlice 66° je takový zlatý střed.

          0 0
          • Lister  

            Hlava 66 je na podobné ježdění úplně v klidu. Měl jsem pod 66 a teď lehce nad a to druhé hodnotím rozhodně jako lepší volbu u takového kola.

            0 0
            • krabica  

              Však píšu zlatý střed… :-) Osobně bych větší úhel nechtěl, ale to mám zvyk z motorky, kde se víc zatáčí změnou těžiště.

              0 0
      • Lister  

        Krátkodobé testování je z mého pohledu většinou spíše kontraproduktivní. Člověk během krátké doby nedokáže kolo poladit tak, aby mu sedělo a místo aby se soustředil na vlastností kola a snažil se jich využít, tak spíše podvědomě pořád porovnává s tím svojim a diví se, proč to kolo dělá něco jiného, když na něm jede stejně jako na svojem.

        Ale jinak máš samozřejmě pravdu. Ten hlavní výběr musi proběhnout v hlavě tazatele.

        Ono to sice vypadá že moderní kola jsou hodně podobná, ale těch drobnosti které hrají obrovskou roli je hodně. Člověk buď hodně najezdí a dlouhodobě vyzkouší aby už přesně věděl co potřebuje, nebo si musí hodně dobře rozmyslet co od kola chce a tyhle vlastnosti pak hledat v testech lidí, kteří toho mají fakt hodně odjezdeno a dokáží opravdu reálně porovnat a popsat jaké to kolo opravdu je.

        Jak je třeba Jeffsy výborné kolo, tak já bych ho jako svoje hlavní nechtěl. Prostě je to pro mne už zbytečné stabilní kolo, které sice exceluje v prudkém terénu, ale tak nějak při běžné jízdě z něj něm radost – m rád mnoho.zivejsi kola.

        Osobně bych šel spíše po Orbee nebo Stampovi – tam bude ale problém cena.

        0 0
        • Lipown  

          Možná je to ode mě hloupé, ale kvůli tomu, že vlastní z velké části Specialized Merida, Stump je mimo i když to bude skvělé kolo. Po tom co to tady čtu to vypadá, že si holt něco asi připlatim…

          0 0
          • Fran-tic  

            :D to s tím stumpem je srandovni

            0 0
          • Nutribird  

            Hlavně pořádně zvaž co opravdu jezdíš a jak, to umíš posoudit pouze ty jediný. Pořád věřím, že jsi tu Meridu odrovnal z důvodu nepřiměřené zátěže. Jednoduše se tomu nebojíš dát pořádně nažrat a parta kolem tebe taky, jinak bys neviděl tolik zničených kol. Chceš se učit a posouvat se dál, budeš tomu tedy nakládat víc a víc. Na to si vyber vhodné kolo. On se vlastně i potřebám nakombinuje zbytek. U nás potřebuji větší grip a došel jsem zkoušením k WTB Vigilante, stačí mi lite verze, ale WTB trailboss lite už byl slabý a cvakal jsem jej, takže Vigilante i do zadu. XT dvou píst byli také málo, takže ZEE. Velice rychle poznáš na novém kole kde je los, hlavně aby to nebylo jako s Meridou.

            Šťastnou ruku, vůbec ti to nezávidím.

            0 0
            • theedge  

              Já myslím že bylo napsáno vše co mělo a sám si musí přebrat co chce – buď upřednostní nějakou fortelnost toho kola třeba i s nějakou rezervou a nebo bude řešit že sebou nechce tahat kolo kterého je zbytečně moc a mohl ušetřit půl kila. Ideální kolo na všechno neexistuje a tisíc lidí má 1000 názoru co je zrovna pro ně lepší :-)

              Když si shrnu fakta které tu napsal – chlap 188cm / 90kg, chce kolo na drsné použití, Trutnov, chce skákat největší skok na Rychlebech, láme tam špice, svoje minulý kolo rozštípal.

              Ano i ten skok na Rychlebech když se skočí čistě, tak to kolo nějak extrémně nezatíží. Otázka je co se stane když se čistě nepovede …

              Výběr kola je na něm.

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • HoF  

      Kdyby byl zájem o půl roku jeté kolo, tak mám jednu střelu v bazaru a dalo by se domluvit.

      https://www.bike-forum.cz/…shee-phantom

      0 0
      • Fran-tic  

        Jo, to je libovka :)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • tonik666  

        Jo, tohle je taky moc pěkné. Líbilo by se mi mít Phantoma jako další kolo, ale už mám dvě a vůbec bych ho neujezdil. Užívám si pevňáka, který jede ;)

        0 0
        • filous  

          jo to jo, ale V3. myslim, ze se daji poridit rozhodne lepsi kola nez V2.

          0 0
          • tonik666  

            A na to jsi prisel jak?

            V2 a V3 se prakticky nelisi, geo stejna, kinematika podobna. Jen mozna pevnejsi stred. Nema smysl upgradovat z V2 na V3 protoze rozdil neni dost velky

            Jediny co u me vazlo ve V2 byla presnost zpracovani. To je u V3 asi lepsi protoze ram je jednodussi – uz nema 4 osy skrz v zadni stavbe.

            0 0
    • Atilla  

      Hlavně si to chce zkusit. Já mám třeba trailbike ghosta SL AMR 27.5"150/130mm a jede to do kopce hůř než kde jaké enduro.

      Třeba bráchovo norco fluid 29" má úplně jiné zrychlení. Po rovinkách mi ujíždí hrozně a z kopce to vůbec nechodí špatně i když mě to na pružině zobe líp a jde na tom lítat třeba i DH ve špindlu i když tam už občas cítím limity.

      Jsou kola co opravdu chodí a přitom jedou jako třeba SC bronson, megatower,..

      Další věc je jestli na kole jezdíš, nebo se vozíš. Pokud jezdíš dá se tomu naložit skoro na všem.

      0 0
    • Lipown  

      Musím říct, že stále ještě vybírám a nejsem si vůbec jistej, dokud na nějaké nesednu. Rozpočet taky budu muset zvýšit.

      Rám potřebuji každopádně XL

      YT Jeffsy Comp 81k – vyprodaný do konce července, starý ořech mi u takové ceny docela vadí

      Orbea Occam H20/30 2020 – 73k/60k XL rámy nedostupné, dokud se nerozjede fabrika ve Španělsku. Netuším, zda je ten 13k rozdíl za novější ořech, kazetu a brzdy adekvátní a má smysl… Ta vidle bude srovnatelná. Tohle kolo se mi celkově líbí asi nejvíc. Těžko říct, kolik váží.

      Norco fluid FS 1 – 58k – co nejdřív ho půjdu vyzkoušet. Rádši bych o cenťák, dva větší zdvihy i když to asi nic moc neudělá. Tlumaky nemaj zamek, ale pokud je dobra geo tak by to jak tu bylo receno nemelo vadit. Sedlovka asi 150mm drop – nikde jsem nedohledal.

      0 0
      • krabica  

        Podle této recenze má Fluid sedlovku 170mm.

        0 0
        • Lipown  

          Tak to je neskutecne super. Díky!

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • Nutribird  

        Cenťák dva vyšší zdvih a máš rovnou toho Treka ve stejné váze. To Norco vypadá ovšem opravdu dobře.

        0 0
        • Lipown  

          To je pravda, zařadím ho tam a testnu též.

          0 0
          • Nutribird  

            Vidlice Yari jde snížit na 150 mm a geo lze změnit více do treil módu. Třeba by ti to pak mohlo sedět.

            V Brně budeš mít určitě možnost odzkoušet.

            0 0
            • goofy  

              No tak není to cenťák/dva, ale cenťáky tři… Fakt nevím, co dotyčný jezdí, ale přejít z té Meridy na Slashe může být dosti šok. Když už mu stále tlačíš toho Treka, tak se jako rozumnější volba jeví snad Fuel Ex, ne?

              0 0
              • Nutribird  

                Jo, ten tam byl taky, pokud už bude zkoušet sednout na jedno, dvě kola navíc nemusí být problém. Proč to nezkusit a zrovna Trek by neměl být problém. Nevím jak teď, ale než začala Korona byla možnost objednat testovací kolo. Je to za poplatek, při koupi se odečte. Den na domácích trailech je k nezaplacení. 150 a 160 už rozdíl není.

                0 0
              • Atilla  

                Taky si myslím, že na RS atd je ostré enduro zbytečné.

                0 0
            • novas752  

              Jo a pedálem bude rýt v zemi v každé mírné zatáčce.

              0 0
      • murpina  

        Abys toho nemel malo, tak YT možná v pátek představy nové kolo:)

        0 0
      • Lister  

        Kdyz se dívám na tu Orbeu, tak nějak nevidím důvod připlácet za tu vyšší verzi. Základ je stejný, kola včetně pneu jsou stejné a u vidlice bych možná víc věřil ten Maruně.

        Jo pohon je tam je o fous horší, ale jezdit se na tom bude dát a kdyby to měl být opravdu moc velký problém, tak bych se vůbec nedivil, kdyby to třeba Albie byl ochotný vyměnit za Microspline ořech s SLX kazetou.

        0 0
        • Lipown  

          To by bylo úplně top… Ta Maruna přidává jen cca 100g, brzdy budou to same…

          0 0
    • Lipown  

      Jak je to v soucasnosti s hlinou? Porad plati, ze po peti letech nakladacky praska? I kdyz jsou celozivotni zaruky na ramy?

      0 0
      • tonik666  

        to nejde takhle plosne rict. neco praskne driv a neco vubec.

        podivej se kolik mas na bazaru ramu nebo co lidi jezdi a drzi ti i 10 let

        0 0
        • Lipown  

          Prepokladam, ze napr ta orbea ma dozivotni zaruky na vsechny ramy. Tzn kdyz jim hlina praskne, tak ho vymeni. Snad to tak je.

          0 0
          • tonik666  

            Dle zkušeností je v tomhle velmi slušný Specialized a Santa Cruz. Ostatní nemám zkušenosti.

            Každopádně pokud rám praskne po 5 letech, tak bych mu to nevyčítal…

            0 0
          • theedge  

            Prosím tě napřed si zjisti co znamená ta tvoje „doživotní“ záruka na rám :-D

            To není do konce tvého života …

            Doživotní zárku na rám je marketingový žvást – znamená to jen to, že výrobce určí nějakou životnost toho komponentu ( třeba 5 let ) a na tu životnost dá „doživotní“ záruku.

            To by sis nemyslel že ti někdo něco za X let vyreklamuje.

            0 0
          • tonik666  

            Třeba IBIS má 7 let záruku na rám, takže bych počítal, že běžné prasknutí ti do 7 let vymění. Ripmo AF je pěkné kolo…

            0 0
            • wilda81  

              Ripmo AF je pěkné kolo? :)

              0 0
              • tonik666  

                Jo, mě se líbí.

                A to nejsem fanda u nás tuctového Ibisu.

                První Ibis co bych si koupil

                0 0
                • wilda81  

                  Chápu, že je to o vkusu každého, ale na AF rámu fakt nevidím nic moc pěkného. Věřím ale, že funguje skvěle a naživo vypadá lépe než na fotkách (jako u každého rámu/kola).

                  0 0
              • goofy  

                Tak když stojí za rohem a není na něho vidět… :-)

                0 0
          • Baba-Ji  

            Kamosovi praskla na Orbei zadni stavba po asi dvou nebo trech letech, normalne mu poslali obratem novou. Takze za mne Orbea v tomhle ohledu dobry.

            0 0
      • mirabike  

        S hlínou je to pořád stejný, je to materiál, který trpí tzv. „únavou materiálu“ a záleží na slitině, konstrukci a zatížení např. rámu, jestli je dosažena „mez únavy“ (kritické pnutí v materiálu/dílu) a při jejím překročení materiál vydrží jen určitý počet, dejme tomu rázů/kmitů (třeba 5000) a pak se utvoří trhlina, která se rozšiřuje, až díl praskne (únavový lom). Takže někomu vydrží Al kolo 40 let a někomu stejný praskne za dva měsíce..

        0 0
        • Fran-tic  

          :D bože to je žvást roku tohleto

          0 0
          • mirabike  

            ??? vysvětli..

            EDIT: nemusíš, kouknul, že jsi z Valašska :D

            0 0
            • Fran-tic  

              Chceš to odborně a nebo méně odborně? :) pak je varianta polopaticky, ale tu moc lidi nevoli.

              0 0
            • Fran-tic  

              aby nezůstalo jen u keců:

              To co si poslal je vcelku standardní únavové namáhání, ale jakéhokoliv materiálu. Ať už CrMo oceli, slitin hliníku nebo kompozitů (tam je to trošičku náročnější vzhledem k směrovým mechanickým vlastnostem a nehomogenitě). Pěkně tohle popisuje „teorie stékajícího deště“, na základě které se počítají únavové charakteristiky například křídel letadel – start a přistání má rozdílné zatěžování než samotný let…Důležitý je ale rozdílný mechanismu únavového porušování z materiálového hlediska.

              Slitiny hliníku – tady se bavíme hlavně o těch určených ke tváření třídy 2, 6 a 7 (nejčastěji použité na rámy kol) získávají svou pevnost precipitačním zpevněním / kumulováním dislokací na krystalografických defektech. Teďka by mohlo přijít krystalografické okénko, ale zkrátím to… Při tomto zpevňování (celkem standardní jev) dochází ke vzniku Guinier-Prestonových zón během prvotních fází precipitace o velikosti cca 5 nm. Z rovnovážného eutektika z těchto zón (například Zn-Mg) vznikají precipitáty MgZn2 a podobně, které mají naprosto odlišné mechanické vlastnosti. Z toho důvodu se tvářený hliník tepelně zpracovává. Zde se bavíme o těch letech, kdy rám vydrží a nebo zpevní natolik, že se může iniciovat trhlina. Ale! záleží hlavně na tepelném zpracování a třídě slitiny. Pokud je správně zpracován, téhle situace se rám nebo majitel nedožije :).

              Valašsko zdraví Pardubice

              0 0
              • mirabike  

                OK ;-) ale já napsal prakticky to samé jednoduše, že záleží na slitině, konstrukci a zatížení, samo, že včetně tepelného zpracování (u Al i tzv. umělého stárnutí).

                0 0
    • Michal_Unca  

      Celkem by mě zajímalo, které firmy si sami vyrábí karbonové rámy a které je kde nakupují. Asi bych se hodně divil. :-) Kde třeba bere rámy „opěvovaný“ Specialized? Vyrábí si je sám? Já slyšel že je pro ně dělá Merida. Ale mám to opravdu jen z doslechu.

      0 0
      • tonik666  

        Sám si rámy vyrábí málokdo a to je dobře, nedávalo by to smysl mít kapacitu, když potřebuješ vyrábět hodně 1× ročně.

        Výrobce kola dělá design a zadání, a kontroluje kvalitu, specializovaná firma v asii vyrobí.

        Podstatné co určuje kvalitu rámu je design karbonu a druhy karbonu, což určuje výrobce kola (značka). Představ si to asi tak, že Spešl nebo Santa (i další značky) mají inženýry, kteří přesně spočítají a otestují, kde má být kolik vrstev karbonu, z jakého vlákna a pryskiřice to má být vyrobeno. Tuhle specifikaci pošlou do Asie do dílny, která to dle zadání přesně vyrobí, a človek od výrobce kol si to přebere a zkontroluje, že to je dobře vyrobené, rám po rámu.

        To co píšeš o Meridě a Spešlu platí u hliníku, ale tam je to stejné.

        0 0
        • ceo  

          Řekl bych, že ještě důležitější než karbon samotný je kvalita pojiva.

          0 0
      • goofy  

        No to je celkem jednoduché. Nevyrábí si je skoro nikdo, ale taky si je nenakupují. To je prekérní situace, co? :-)

        0 0
      • krabica  

        Pár jich je, třeba Look, Unno, Hope, Guerrilla Gravity

        0 0
      • obda  

        Proč by pro Spešl nedělala Merida, když ho z části vlastní ;)

        0 0
    • Lipown  

      Dokázal by mi někdo fundovaný a ochotný udělat hlavní rozdíly v ceně a váze těch H occamu od Orbei? Ať počítám jak počítám H30 oproti H20 bude cca – 600g

      • trošku lepší brzdy
      • vidla místo plastovyho nastavovátka reboundu ma kov a je o cca 200g lehci.
      • Kazeta sunrace je dokonce drazsi a o par gramu lehci nez ta slx.
      • Na drazsi variante je pravdepodobne o 300g tezsi prevodnik s klikama

      Ten cenovy rozdil oproti top variante taky nechapu. Ztratim zaruku pokud bych menil komponenty?

      0 0
      • goofy  

        Záruku samozřejmě neztratíš a dělá to tak každý. :-)

        0 0
        • Lipown  

          No u te Meridy v manuale bylo v podstate, ze zaruka pada i kdyz si sam nastavis vysku sedla, kdyz to prezenu. V postate cimkoliv co by nedelal autorizak ztacim zaruku… Proto se ptam.

          0 0
          • Nutribird  

            Výměnou řetězu, přehazovačky, kazety a podobných spotřebních věcí o záruku nepřijdeš. To ti rám nepoškodí, ale výměna tlumiče s větším zdvihem nebo vidlice už může být problém. Stejně tak pokud na vydlici kde je doporučeno max 180 mm brzdový kotouč pokud narveš 200 mm ji můžeš poškodit.

            0 0
    • Lipown  

      Jen pro info, Meridu si necham opravit, udajne to pujde bez problemu a opet ne tak draho. Takze chci kolo bliz k enduru – Norco pada. Trek je ve hre… kez by se mi i libil jak Jeffsy nebo ta Orbea…

      0 0
      • Nutribird  

        Zkus se zeptat na tu testovačku. Nějakých 700,– za to stojí. Tedy toho Treka.

        0 0
        • Lipown  

          Za co je těch 700? :)) Maj ho o dva litry dráž přímo v brně, to bych dal nejspíš za cestu autem do Plzně…

          0 0
          • nomecz  

            pujceni testovaciho biku

            0 0
          • Nutribird  

            Půjčení na jeden den, kolo které budeš chtít a velikost. Den na domácích trailech, to poznáš nejvíc a budeš mít absolutní jistotu. Půjčovné by ti měli odečíst z ceny pokud ho vezmeš.

            0 0
          • tonik666  

            Vyzkouseni fakt doporucuju, me to hodne pomohlo. Jestli se na kole citis dobre, jestli ti sedi velikost.

            To je neco co se dodatecne meni nejhur.

            0 0
            • Lipown  

              Tak o te moznosti jsem ani nevedel, zkusim zavolat do Barnexu v Brne.

              0 0
              • Nutribird  

                Dyť jsem to psal hned, když jsem ti ty Treky začal doporučovat a několikrát připomínal. Pedály svoje, doporučuji i pumpičku na vidli a tlumič. Zkontrolovat tlak v pneu, hned jsem upouštěl. Dovezli to nabité jako galusku a nebát se upravit si brzdy a rodla podle sebe. Jo a minimálně 4 imbus na nastavení sedla. Není to zázrak, ale kolo a je třeba si to nastavit na sebe. Základ by ti mohli poradit na prodejně. Pokud máš kámoše, co tomu opravdu rozumí poprosit o asistenci při testování a pomoc s nastavením.

                0 0
                • Lipown  

                  Tak to testovani max u nich na parkovisti. Jinak testovaci den pravdepodobne nekde v prirode budou mit za mesic.

                  0 0
                  • Lipown  

                    O tom testovanich v tom ochodu co jsem tusil to jo… tady v Brně to bohužel tak otestovat nejde.

                    0 0
                    • Nutribird  

                      Mě dovezli požadovaný model a velikost na domluvený termín. Proto taky ta platba. Dnes 30 km po asfaltu, 80 průměr kadence, 150 tepů, do kopce 8km/350m výškových, průměrná rychlost 18km/h. O jedné ruce, poněvadž jsem matla a zlomil si zápěstí. Mě to jede, jsem spokojen.

                      0 0
                  • Nutribird  

                    Aspoň bych to zkusil i na tom parkovišti, pořád lepší než nic. Zkusit nějaký manuál, slalom, kolečko, osmičku co nejmenší. Já malém skončil na zádech při prvním testu to zvednout, protože jsem si myslel, že bude problém.

                    0 0
      • theedge  

        Jo tak pokud to má být blíž k enduru tak se podívej třeba právě na ten Trek Slash – ten byl v té akci fakt za dobrý peníze. Záleží jak moc enduro chceš.

        Pak bych se díval i na kola jako třeba, Giant Reign 29, Whyte S-150, YT Jeffsy 29, YT Capra 29, Radon Slide Trail, Cube Stereo 150 29 … ten výběr je obrovskej. Záleží co od toho očkáváš.

        0 0
        • Lipown  

          To je právě otázka co vydrží pak ta merida na klasickejch vyletech po opravě jak moc to enduro chci. Spíš míň, ale je možný, že ho jak se na tom víc naučim budu chtít víc :D

          0 0
          • theedge  

            No tak si ujasni co vlastně chceš … to za tebe nikdo nevyřeší. Čti recenze, pokud to půjde tak testuj a hlavně si to začni trošku řešit sám. Ptáš se tu na každou hovadinu.Stejně ideální kolo neexistuje a co přesně potřebuješ víš jenom ty.

            Podle toho co jsi napsal bys už měl mít něco najeto a mít nějakou představu toho co chceš.

            Už mi to příjde jak onuce 2.

            0 0
            • Lipown  

              Chci allmountain blíže enduru tak ja píšu od začátku a proto se vyložene do endura bojim jít. Ptám se na každou hovadimu, protože chci vědět co nejvíc. Testovat budu až bude ta možnost, který teď chybí.

              0 0
              • tonik666  

                Vem neco co ma 145 zdvihu (plus minus 5mm), se 150–160mm vpredu.

                A jdi hlavne po ramu a vidlici, zbytek snadno vymenis.

                A aby ti kolo sedelo velikosti.

                Vzhledem k tomu, ze se tolik nevyznas, tak neco osvedceneho – YT Jeffsy, Giant Trance, Ibis Rimpo AF, etc

                0 0
                • tonik666  

                  Klidne bych vzal zakladni Jeffsy, pokud trvas na 29.

                  Recenze

                  https://m.pinkbike.com/…base-29.html

                  0 0
                  • murpina  

                    Nejezdí někdo tohle kolo? Chtěl bych jenom vědět, jestli se na tom daj jezdít i celodenní vejšlapy, nebo je to převažně na jízdu dolů?

                    Dík.

                    0 0
                    • Baba-Ji  

                      Zalezi na tom, jakym zpusobem ten celodenni vyslap pojmes. Ja dam celodenni vyslap na Capre. Nebo jinak, celodenni vyslap das na cemkoliv, ale pocet km a mira unavy bude jina ;).

                      0 0
                      • murpina  

                        No někdo tady psal, že na Jeffsy odjezdil pár set kilometrů a jako jediný kolo by ho nechtěl.

                        Jenže už jsem ten příspěvek nedohledal a ani nevím kdo to psal, abych se ho na to zeptal proč.

                        0 0
                        • theedge  

                          Hele na to bude mít každý úplně jiný názor – 100 lidí bude mít 100 názorů jak které kolo jede nebo nejede :-)

                          0 0
                          • tonik666  

                            Presne-zalezi co jezdis.

                            V klidu bych mohl mit Jeffsy jako jedine kolo.

                            Prakticky mam tezke enduro, a pak pevnaka na cesty do prace a jezdeni s mladym, ktery je koncipovany jako lehke jezdive enduro. a zvladl bych vse jen s tezkym endurem kdyby o to slo

                            0 0
                            • theedge  

                              Taky jezdím všecno na AM/EN kole na DHR II a nemám s tím problém – akorát nejezdím s partou onanistů kteří mezi sebou musí závodit :-) Všechno záleží jak to dotyčný má v hlavě nastavené a jak ho ovlivňuje jeho okolí.

                              0 0
                              • murpina  

                                No XC už mám za sebou. Teď mám one twenty, což jde krásně za pedálem a je to celkém svižné kolo, ale chtěl bych zkusit trochu těžší terén, ale zároveň nepřijít o vyjížďky 50–70km. Samozřejmě nečekám že to pojede stejně, spíš jestli to kolo bude zábavné nejen z kopce.

                                0 0
                        • wilda81  

                          Lister (bonz)

                          0 0
    • Micey  

      Co todleto?

      https://www.cyklobazar.cz/…e-model-2020

      Ja sem s tim, za ty prachy, velmi spokojen. XT chodi paradne, pohodlny, 30mm rafky vydrzej dost, geometrie mi sedi..

      Minusy jsou uzka zadni stavba, 2,3 je na hrane. A teoreticky vidle, ale ja to nejak nepocituju. V “L” to ma 14,8 s spdckama.

      0 0
      • Lipown  

        Tak ted jsi mě docela dostal. To se mi moc libí. Co mysláš tím 2,3 je na hraně prosím?

        Bojim se ty zaruky dva roky. Rád bych na rám tu „celoživotní“ po zkušenostech.

        0 0
        • Lipown  

          Ten hlavovej uhel bych rad preci jen kolem 66,5–66 :/ Co to má za kazetu? Zdvihy teda 140 mm? Geo to ma takovou zvláštní, když porovná Jeffsy, Occam …

          0 0
          • Micey  

            Jasně, položený by to asi mohlo bejt víc.. ale nemám dojem, že by mě to limitovalo. Kazeta je SLX, 10 – 51. Zdvih 140.

            Záruka myslim 6 let na rám, se někde psalo. Jo a s těma gumama.. no, spousta dobrejch gum s agresivnějšim vzorkem je 2,4, což už tam nenacpeš. Ta 2,2 co tam je neni špatná na suchu, ale v mokru do kopce záběr nic moc.

            Kola i gumy jsou připravený na tubeless, takže stačí trochu mlíka, dobrý montpáky a za čtvrt hoďky jseš bezdušovej.

            0 0
            • Lipown  

              Gumy neřeším, doma mám nové. U tý kazety jsem zmatenej protože výrobce psal 11–50 i když mám pocit, že v tomhle kaáždý druhý shop u kol chybuje viz prodejna co prodava Commencaly.

              0 0
              • Micey  

                Maj to blbě, je to 10 – 51. To řazení je na tom výborný, musim říct. Zajímavý, že XT už je na kolech za víceméně stejný ceny jako SX/NX, a to teda sorry, ale to Shimano chodí fakt líp.

                0 0
          • Nutribird  

            Hlavně se na tom projeť.

            0 0
        • Fran-tic  

          můžeš mít jakoukoliv záruku chceš, nejduležitější je přístup zastoupení / značky k reklamacím

          0 0
    •  

      ahoj

      moje horké fotky jsou tady …

      http://eroxxx.club

      moje id 6522

      0 0
    • Lipown  

      Nechapou politiku YT, ze EUR = USD. U karbonovyho modelu to dela 6kCZK rozdil

      0 0
      • krabica  

        A v USD je to konečná cena, nebo se ještě bude připočítávat VAT a CLO?

        0 0
        • čel.A  

          V US mas téměř vždy cenu bez VAT, pac mají rozdílné sazby stát od státu.

          0 0
          • Metrick  

            Taky mají standardně jen 1 rok záruku (nestanoví li výrobce jinak)

            0 0
          • tonik666  

            a kdyz objednas preshranicne (mezi staty) tak ve vetsine statu nemas VAT

            US maji uplne jiny danpvy system

            0 0
    • Fran-tic  

      To vlákno už se začíná motat dokola. Trochu rozcisnu vody kamosovym čerstvé prasklym trekem :)

      0 0
      • theedge  

        A proč to dáváš sem? …když to takhle do něčeho napere tak není divu.

        0 0
      • wilda81  

        Samoseto?

        0 0
        • Fran-tic  

          Jj samoseto :) už to putuje na opravu

          0 0
          • theedge  

            Heh z te první fotky to na prvni pohled vypada že to má zlomenej rám za hlavou – ten ostrý ohyb nahoře a ten koukající bovden vypadal jak třísky karbonu …

            0 0
      • Nutribird  

        Nebylo by také lepší osvětlit jak, proč ? Opřené kolo nepraskne.

        0 0
        • Fran-tic  

          bylo nebylo… během mytí našel prasklinu na rámu. buď leštil až moc nebo tlačil zbytečně hadrem a nebo měl smůlu na kus :). moc lidí s prasklým rámem ti asi neřekne jak a proč se to stalo. nejezdí žádné pekla ani neskáče dálky

          0 0
      • Baba-Ji  

        dlouhá sedlovka?

        0 0
        • Fran-tic  

          ani ne, navíc teleskop žejo

          0 0
          • vili  

            argument teleskopem má jaký význam?

            0 0
            • Fran-tic  

              Asi takový, ze teleskopicka sedlovka je vždycky delší než klasická pevná. Tudíž i více zasunuta v rámu, který tím méně namaha.

              0 0
    • Lipown  

      Slash 2019 modrozele­nozluty je doma. Jizda je suprova!

      0 0
      • wilda81  

        Takže na zadní stavbu máš záruku 3 roky. Tos nechtěl ne?

        0 0
        • Lipown  

          Každý říká něco jiného. Z toho co chápu dle popisu záruky na stránkách treku je Slash komplet v záruce pouze 3 roky. Nechtěl no. Risknul jsem to.

          0 0
      • Nitroglycerin  

        moc pěkný kolo, cg:)

        0 0
      • krabica  

        Nakonec nákup na slepo?

        0 0
        • Lipown  

          Nene, byl jsem to projet před prodejnou na parkale. Byly tam i nějaky boule na travniku, takže jsem to mohl otestovat nejen na silnici.

          0 0
    • Lipown  

      .

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.