• Hen

    Ahoj, chtěl bych poradit s výběrem kola a možná zároveň i prodejny kde kolo koupit a následně servisovat (očekávám že s mojí vahou bude dostávat celkem na frak) v okolí Prahy.

    Kolo by mělo sloužit na vyjíždky lehčím terénem a po silnici.

    Od kola očekávám že mi za předpokladu pravidelného servisu vydrží snad alespoň 5 let. Na hmotnosti a vzhledu mi kola mi nezáleží.

    Finanční limit – rád bych se vešel tak do 30 000,–

    Výška 194cm

    Váha 140 Kg

    Moc díky za případné rady

    0 0
    • novas752  

      Naprostá většina sériových kol má limit 120 nebo 130kg.

      Doporučuji individuální stavbu na zakázku u (místních) stavitelů na 29" mtb rámu s důrazem na odolná kola a vidlici a lepší brzdy (místo důrazu na přehazovačku jak to bývá na sériovkách). Najdi si tady o tom víc informací, někde tu byl seznam stavitelů, (ale většinou není problém poslat to).

      S váhou si starost nedělej, na kole by při pravidelném ježdění měla jít docela snadno dolu.

      0 0
    • novas752  

      Naprostá většina sériových kol má limit 120 nebo 130kg.

      Doporučuji individuální stavbu na zakázku u (místních) stavitelů na 29" mtb rámu s důrazem na odolná kola a vidlici a lepší brzdy (místo důrazu na přehazovačku jak to bývá na sériovkách). Najdi si tady o tom víc informací, někde tu byl seznam stavitelů, (ale většinou není problém poslat to).

      S váhou si starost nedělej, na kole by při pravidelném ježdění měla jít docela snadno dolu.

      0 0
    • Hen  

      OK díky, zkusim tu ten seznam najít. Je ten finanční limit reálný nebo ne?

      0 0
      • novas752  

        Já bych řekl, že určitě je. Dražší komponenty jsou většinou lehčí, odolností se nijak výrazně neliší.

        0 0
        • Doomek  

          Novas já bych řek že bys radši neměl radit ty vole :-D 29" kola +140kg +terén = jen kola za 30k a další tvoje moudro dražší komponenty jsou jen lehčí… A hlavně se o dost víc serou kór pod 130kg+ hovadem

          0 0
          • novas752  

            O terénu nic nepsal.

            Když by dostal nějaký základní (sice dost těžký) kola pro náročnější terén (nebo vyšší váhu), tak budou podle mě na silnici a lepších cestách naprosto bez problému.

            Těma komponentama jsem měl na mysli hlavně řazení apod. – laikovi naprosto stačí Deore, vyšší sady mu skoro nic nepřinesou.

            0 0
      • plzakj  

        Realne to urcite je. Navic, pokud zacnes jezdit s cilem shodit, tak za va mesice muzes mit o 5–7kg a za rok klidne o 15kg min. Pokud tomu trochu uzpusobis zivotozpravu. Predpokadam, ze do ted jsi mic nesportoval. O to ti to na zacatku pujde lip shazovat.

        0 0
    • scota  

      RB používá lešenářské trubky ;-)

      http://www.rb-bike.cz/…crr-290-base

      http://www.rb-bike.cz/…crr-275-base

      Co se týká kol tak Remerx Rocky disk mají limit 140 kg, jinak většinou 110 kg. Chtělo by to asi 36 drátů – 2 mm.

      http://www.remerx.cz/…trolock-26_1

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Al Stra  

      je tu několik vláken na tohle téma, když si zadáš do hledání kolo pro 140 kg, ukážou se ti-)

      0 0
    • Yura  

      Pri takove vaze nevidim jezdeni na kole jako idealni sportovni aktivitu. Hlavne jestli to je clovek co ma uz i bez kola spatne drzeni tela, ochably stred tela apod.. Tohle vsechno kolo jenom zhorsi jestli se to nebude kompenzovat. Mnohem lepsi spis nejaka prosta chuze nebo brusle. Zacit chodit cvicit, podporit to kvalitni stravou a az budes met pod 120, tak bych resil kolo, jako doplnek ke cviceni, chozeni v prirode apod..

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Pán z Dubu  

      Kromě váhové nadkonfekce zohledni i tělesnou výšku/délku dolních končetin a k tomu optimální délku klik: cca (21–21,6)% vnitřní délky dolní končetiny http://www.nettally.com/…rankset.html

      kromě zakázkového rámu RB je tu i http://www.noquestionbike.eu/cz/ , asi každý výrobce rámů dvojkol by uměl vyrobit monopost pro Tvou váhu.

      Rám radši vyšší – ať sedlovka radši vyčuhuje méně.

      Z konfekce by mohl snést vetší zátěž Dartmoor Primal 29 http://www.dartmoor-bikes.cz/…-p-1836.html

      Podívej i do vyhledávání „kolo pro 140 kg“ apod.

      0 0
    • Morchella  

      Záleží na tom, jestli tvoje váha jsou hlavně svaly, nebo tuky a jestli proto plánuješ zhubnout. Pokud netrváš na cyklopřesunech a jde ti především o kondici a redukci váhy, tak bych na tvém místě začal s cyklotrenažé­rem, pulsmetrem a zátěžovým testem a teprve časem můžeš koupit i levněji kolo určené pro 120 kg :-) Cyklotrenažér se bude nakonec doma vždy hodit, třeba v zimě.

      S nákupem kola si netroufám moc radit, ale když se při jízdě máš udržet v aerobní zóně, tak tvoje rychlost stejně asi nebude nějak závratná a nakládat mu zas tak moc nebudeš.

      Obecně snad mají vyšší nosnost trekkingová kola a spíše ty levnější, které nemají několikanásobně zeslabované trubky. Možná by šlo zkusit jezdit na něčem takovém a případně časem vyměnit ráfky, nebo brzdy. Nákup i servis u Štěrby mohu doporučit, jsou velice ochotní.

      0 0
      • novas752  

        Jedna věc je nosnost a druhá odolnost.

        MTB musí být schopný i pod třeba 120kg jezdcem vydržet v poměrně náročnym terénu.

        Předevšim jde o rám a vidlici (zbytek je buď podobnej nebo na něm z hlediska zátěže nezáleží). Krosová vidlice se kroutí jako had i pod mejma 75kg. MTB vidle s pevnou osou a mohutnější konstrukcí je podněkud bytelnější. Rám zase může pojmout tlustší pláště, které zlepší pohodlí, jistotu a díky lepšímu pohlcování nárazů odlehčí zaěž na rám.

        0 0
        • Morchella  

          Tak o náročném terénu nebyla řeč a já bych s tou vahou nedporučoval ani sjíždět obrubníky :-) Podle mě dostává zabrat kolo více s 90 kg jezdcem při sjezdu z Medníku, než 140 kg na cyklostezce a ta vidle přece nemusí být odpružená.

          0 0
          • novas752  

            Právě proto. MTB kolo musí vydržet poměrně ostřejší zacházení a terén než kolo trekové s podobně těžkým jezdcem – proto je pro obyčejnou rekreační jízdu více naddimenzované a tudíž bude mít s váhou navíc menší problém.

            Já osobně bych tam pevnou nedával (jedině pokud bych si byl jistej, že mimo asfalt fakt nepojedu a na hrboly a díry budu najíždět s největší opatrností). Dnešní rámy na to většinou nejsou primárně dělané a odpužení opět snižuje zátěž na rám.

            0 0
    •  

      29 RB CRR, vzuchovku, nějaké pevnější kola a vybavení klidně alivko, brzdy deorka

      0 0
      • vpa007  

        Souhlas… dalo by se asi vzít i CRR s koly 27,5… CRR 275 BASE je za cenu přesně pod 30… akorát kola by to fakt chtělo jiný, ráfek WER je psanej do 110kg.. volba by mohl být třeba Rocky Disc.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.